Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #51 Skrevet 7. august 2016 Har du virkelig ikke noe nettverk der du bor? Du ringer selvsagt foreldre/søsken/tante/god venninne/nabo eller noen andre som kan hjelpe deg. Jeg skjønner ikke at voksne folk med barn ikke har noen som kan hjelpe i vanskelige situasjoner. Det sier mye om personen selv, man må være der for andre og da har man andre som er der for en selv. Du ringer selvsagt ikke ambulanse. Du ringer en taxi, tar bilen eller får noen til å hente deg og barna. Så reiser du til noen du kan bo hos noen dager, tar inn på et hotell, reiser til nærmeste krisesenter. Hvor tenker du ambulansen skal ta deg med? Til legevakten? Og hva så? Anonymous poster hash: c4cb9...ea9 Selvfølgelig skal hun ringe ambulanse om hun fremdeles blør fra hodet!! Og at folk kanskje ikke har opparbeidet seg et nettverk syns jeg du skal la være opp til en selv! Håper du kommer deg vekk, HI! FOR din egen og barnas del! ❤ Anonymous poster hash: cde1d...c67
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #52 Skrevet 7. august 2016 Jeg skrev noe lignende her i november. Mannen min havnet i en psykose og det var et tydelig skille på når det skjedde og når han kom til seg selv igjen. Alle sa jeg måtte komme meg vekk men imens satt jeg her med en mann som gråter og vet ikke hvor han skal gjøre av seg. Han hadde det nok verre enn meg. Det var utrolig tøft de første dagene og ukene. Snakket mye, gråt mye. Vi har gått i terapi både sammen og hver for oss. Vi har det fint og ingenting lignende har skjedd igjen. Hvis jeg hadde sagt fra til naboer, familie, venner, så kunne vi ikke fortsatt forholdet etterpå så jeg valgte å ligge lavt og prøve å ordne opp. Og det klarte vi. Dette skjedde forresten etter vi hadde hatt noen venner på besøk til middag med god vin til. Han har ikke rørt alkohol siden. Blitt helt avholds i tilfelle det var derfor det skjedde. Sikkert lurt av deg å komme deg bort litt HI og så få snakket ut med mannen om dette. Men ville ikke ropt ut til familie og kjente om hva han har gjort. For hans del. Om han var i psykose så var det på en måte ikke hans feil. Og det er nok minst like vondt for han. Men lurer litt på hvorfor han gikk i morges, sa han at han ikke husket noe eller bare virket det sånn? Virket han "fjern"/ikke seg selv ennå feks? da kan det være lurt å ta kontakt med ambulanse/politi og få hjelp til han. Anonymous poster hash: 00506...7d1 Vanvittig det du skriver!!!! Hun ble banket opp og hun skal ta ansvar for å beskytte ham??? Seriøst??? Anonymous poster hash: dd86a...39f
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #53 Skrevet 7. august 2016 Jeg skrev noe lignende her i november. Mannen min havnet i en psykose og det var et tydelig skille på når det skjedde og når han kom til seg selv igjen. Alle sa jeg måtte komme meg vekk men imens satt jeg her med en mann som gråter og vet ikke hvor han skal gjøre av seg. Han hadde det nok verre enn meg. Det var utrolig tøft de første dagene og ukene. Snakket mye, gråt mye. Vi har gått i terapi både sammen og hver for oss. Vi har det fint og ingenting lignende har skjedd igjen. Hvis jeg hadde sagt fra til naboer, familie, venner, så kunne vi ikke fortsatt forholdet etterpå så jeg valgte å ligge lavt og prøve å ordne opp. Og det klarte vi. Dette skjedde forresten etter vi hadde hatt noen venner på besøk til middag med god vin til. Han har ikke rørt alkohol siden. Blitt helt avholds i tilfelle det var derfor det skjedde. Sikkert lurt av deg å komme deg bort litt HI og så få snakket ut med mannen om dette. Men ville ikke ropt ut til familie og kjente om hva han har gjort. For hans del. Om han var i psykose så var det på en måte ikke hans feil. Og det er nok minst like vondt for han. Men lurer litt på hvorfor han gikk i morges, sa han at han ikke husket noe eller bare virket det sånn? Virket han "fjern"/ikke seg selv ennå feks? da kan det være lurt å ta kontakt med ambulanse/politi og få hjelp til han. Anonymous poster hash: 00506...7d1 His mann har ikke vist noen tegn til anger over det han gjorde. Din mann gråt og angret tydelig. Det er en enorm forskjell på det. Uansett er det uansvarlig å ikke komme seg bort fra en så voldelig mann når man har barn! Om en mann går i psykose en gang til kan man ikke være sikker på at han ikke tar barna neste gang. Å være fra hverandre inntil mannen har gått i behandling og ev. er medisinert, det er mer ansvarlig. Eller at mannen går rett inn i behandling (legges inn for psykosen) og er stabil når han kommer hjem igjen. Men å ikke fjerne seg selv og barna fra en så voldelig mann som det Hi nå ble utsatt for, det er grovt uansvarlig når man er forelder. Førsteprioritet er å beskytte barna og seg selv. Så kan man tenke på å hjelpe den andre om det er gode grunner til det. Å ikke få dokumentert slike skader som Hi har nå er også uansvarlig, da dette er bevis som senere kan hjelpe henne å beskytte både henne og barna hennes. Å oppmuntre til å ikke fortelle om grov vold er så uansvarlig at jeg ikke har ord for det!!! Det er bra om det har fungert for deg, men for de fleste så vil ditt valg være grovt uansvarlig og trolig svært, svært farlig! Så vær svært forsiktig med hva du anbefaler andre å gjøre! Anonymous poster hash: f4796...f38
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #54 Skrevet 7. august 2016 Håper du har kommet deg vekk og fått hjelp. Anonymous poster hash: a7276...c51
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #56 Skrevet 7. august 2016 Mor og far kom ikveld for å passe barna og hente ting i huset. Jeg ligger på sykehus med hjernerystelse, brudd i legg, brudd i handledd, ribbein, og sprukken trommehinne. Alt er anmeldt og mannen er i avhør så vidt jeg vet og blir tvangsinnlagt da han sier han ikke vet hva han gjorde. Akkurat nå gjør alt bare vondt og sjokket sitter i enda.... Slapp avhør idag pga formen min som er elendig. Anonymous poster hash: 83370...052
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #57 Skrevet 7. august 2016 Mor og far kom ikveld for å passe barna og hente ting i huset. Jeg ligger på sykehus med hjernerystelse, brudd i legg, brudd i handledd, ribbein, og sprukken trommehinne. Alt er anmeldt og mannen er i avhør så vidt jeg vet og blir tvangsinnlagt da han sier han ikke vet hva han gjorde. Akkurat nå gjør alt bare vondt og sjokket sitter i enda.... Slapp avhør idag pga formen min som er elendig. Anonymous poster hash: 83370...052 Du er utrolig flink og sterk! Fantastisk at du har meldt fra og kommet deg vekk. Nå er du i gode hender, og det samme er barna dine <3 Jeg tenker på dere alle sammen, og håper dere kommer godt ut av alt dette <3 Anonymous poster hash: bcd60...0ba
Superdolly Skrevet 7. august 2016 #58 Skrevet 7. august 2016 Så godt å høre at du klarte å skaffe hjelp både til deg selv og barna. God bedring og klem fra meg.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #59 Skrevet 7. august 2016 ❤️❤️❤️ Anonymous poster hash: 7974b...4c9
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #62 Skrevet 7. august 2016 Godt å høre at du er på sykehus, og at mannen din blir fulgt opp av politi og helsevesen. Ta vare på deg selv i tiden fremover. Søk støtte der du kan, både fra familie, venner, profesjonelle m.m. En god klem til deg HI. Anonymous poster hash: 6d8d6...50d
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #63 Skrevet 7. august 2016 Ikke bare gjorde du det riktige å tok vare på degselv og barna dine, om mannen din blir innlagt har du gitt han hjelpen han trenger også. Nå må du bare tenke på degselv og barna så kan du ordne opp i ting når du er i bedre form:) Du burde holde deg og barna unna til du får høre fra psykologen han ikke er til fare for dere. Anonymous poster hash: 1e6ff...498
Tyra79 Skrevet 7. august 2016 #64 Skrevet 7. august 2016 Kjære deg! Du har gjort det rette for alle parter her, det må du aldri tvle på!! Alle gode tanker til deg og dine 💜💙💚🌺
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #65 Skrevet 7. august 2016 <3 Anonymous poster hash: d72f4...667
Giss Skrevet 7. august 2016 #66 Skrevet 7. august 2016 Sender en stor klem! For en fryktelig opplevelse du har hatt! Jeg har ikke skrevet før men fulgt med på tråden i løpet av dagen. Jeg er veldig lettet at du nå får hjelp og at mannen også blir tatt hånd om. God bedring og de beste ønsker for deg og barna videre.
Hønemor30 Skrevet 7. august 2016 #67 Skrevet 7. august 2016 Varme tanker til deg! Fortsett å vær sterk 💜
Gullunger Skrevet 7. august 2016 #68 Skrevet 7. august 2016 Ønsker deg god bedring! Du gjorde det rette!
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #69 Skrevet 7. august 2016 Tusen takk alle sammen 🙏 Anonymous poster hash: 83370...052
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #70 Skrevet 7. august 2016 Så godt å høre at du blir tatt vare på! Du gjorde det rette! God bedring! Anonymous poster hash: 3f6db...013
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #71 Skrevet 7. august 2016 Så utrolig sterk du er! Du gjorde absolutt det riktige, håper du og barna dine får det trygt og godt fremover og at mannen din får den hjelpen og behandlingen ha tydeligvis trenger. Masse god bedring <3 Klem Anonymous poster hash: 1726c...350
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #72 Skrevet 7. august 2016 Så bra at det er anmeldt! Så bra at du har fått hjelp og så bra at mor og far har barna! Du er sterk og skaffet hjelp! Bra gjort!!! Jeg ønsker deg god bedring og all mulig hell og lykke i tiden som kommer. Det blir sikkert ikke bare lett, men jeg har all mulig tro på at dette går bra for deg! Anonymous poster hash: 52711...0db
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #73 Skrevet 7. august 2016 <3 Masse god bedring og styrkeklem til deg Anonymous poster hash: c8c11...456
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #74 Skrevet 7. august 2016 Du er strerk hi! Det står respekt av at du tok ansvar for deg og barna og kom deg ut og fikk hjelp. Det er ingen selvfølge at alle kvinner hadde klart, ser jo det på innlegget over her med hun som skygget over mannen som gjorde det samme. Det er dessverre vanlig. Masse god bedring! Ønsker deg og barna dine alt godt for fremtiden ❤️ Anonymous poster hash: 52e14...77d
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #75 Skrevet 7. august 2016 Mor og far kom ikveld for å passe barna og hente ting i huset. Jeg ligger på sykehus med hjernerystelse, brudd i legg, brudd i handledd, ribbein, og sprukken trommehinne. Alt er anmeldt og mannen er i avhør så vidt jeg vet og blir tvangsinnlagt da han sier han ikke vet hva han gjorde. Akkurat nå gjør alt bare vondt og sjokket sitter i enda.... Slapp avhør idag pga formen min som er elendig. Anonymous poster hash: 83370...052 Masse god bedring til deg. Du er en sterk kvinne. Så mange skader. Helt forferdelig! Mange klemmer💜💜💜 Anonymous poster hash: b8a03...fa8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå