Gå til innhold

Mannen min røyker hasj


Anbefalte innlegg

Skrevet

 

For noe tull. "La mannen din bruke narkotika, ellers blir han ulykkelig og det går utover deg"

 

Nå får du virkelig gi deg!

 

Anonymous poster hash: 6265c...68e

Du bør lese deg opp på fakta og slutte å dømme folk så hardt. Det er så mye dobbeltmoral at jeg rett og slett blir dårlig! Alkohol er også narkotika! Du kan definere det som du vil, men et rusmiddel er et rusmiddel, og alkohol er definitivt blant de farligste rusmidlene vi har,lovlig eller ulovlig. Men uansett, så er alkohol en berikelse for mange, men dessverre ikke for alle. Dobbeltmoralen her er dere som drikker alkohol foran barna deres og normaliserer det hele! Si hva dere vil om at dere ikke drikker dere fulle, men dere drikker ikke bare fordi det smaker godt, men fordi det også forandrer sinnsstemningen deres.

http://illvit.no/mennesket/helse/forskning-fastslar-alkohol-og-tobakk-er-mye-farligere-enn-hasj

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør lese deg opp på fakta og slutte å dømme folk så hardt. Det er så mye dobbeltmoral at jeg rett og slett blir dårlig! Alkohol er også narkotika! Du kan definere det som du vil, men et rusmiddel er et rusmiddel, og alkohol er definitivt blant de farligste rusmidlene vi har,lovlig eller ulovlig. Men uansett, så er alkohol en berikelse for mange, men dessverre ikke for alle. Dobbeltmoralen her er dere som drikker alkohol foran barna deres og normaliserer det hele! Si hva dere vil om at dere ikke drikker dere fulle, men dere drikker ikke bare fordi det smaker godt, men fordi det også forandrer sinnsstemningen deres.

http://illvit.no/mennesket/helse/forskning-fastslar-alkohol-og-tobakk-er-mye-farligere-enn-hasj

Forandrer ikke det faktum at hasj pt er et ulovlig narkotisk stoff, produsert og fraktet av kriminelle bakmenn.

 

Anonymous poster hash: a1b86...344

Skrevet

Limer dette inn fra Partydop-tråden som var her for litt siden. 
http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144281309-jeg-kjenner-flere-som-bruker-partydop-men-er-det-s%C3%A5-ille-egentlig/page-5#entry147967371

"Jeg har lest alle svarene her nå, og blir helt matt av hele tråden... 

Dere som er pro narkotika, har dere sett annet enn den gøye og brusende rusen slikt gir? Har dere sett hvor jævlig ille det kan gå? Klart, alle har sett narkomane gå gatelangs. Det er jo sånn det kan gå, man kan bli narkoman. Men så kommer dere og drar inn at det er sååå mange som driver med dop (skyt meg om jeg uttrykker meg feil der, men jeg mener man driver med dop. Man TAR ikke dop eller noe, det er faktisk handlinger som repeteres...) som IKKE ender opp som narkiser som går gatelangs. Men hva faen skiller den narkomane i undergrunnen fra småbarnsmoren med toppjobb i kommunen? Det trenger ikke å være annet enn tilfeldigheter som skiller de to personene. Tilfeldigheter som ingen rår over. Hvor langt fremme i bevissten sitter det?? 

Har dere sett de som hverken er narkiser i undergrunnen eller småbarnsmoren med toppjobb i kommunen? Har dere sett mannen som var en kjærlig pappa med sunne interesser, men som nå har vært innlagt på psykiatrisk klinikk i over ett år, men diagnosen paranoid schizofreni? En mann som er totalt ødelagt, enda han ikke har rørt narkotiske stoffer på flere år. Har dere sett han? 

Ikke? Vel, det har jeg. Grunnen er ikke at jeg jobber i helsevesenet og jobber med "slike", selv om jeg har møtt utrolig mange som er i akkurat den båten. Grunnen til at jeg har sett disse er at jeg selv har vært pasient gjennom flere år, og på mange ulike avdelinger. Jeg har sett dem på psykoseposten, stemningsleieposten, psykiatrisk akuttmottak, langtidsposter og distriktspsykiatriske senter. Hver eneste avdeling jeg har vært innlagt ved, uansett om de har plass til åtte pasienter eller tjue, har minst én som har en historie med et eller flere narkotiske stoffer. Skremmer ikke det?! Jeg har ikke nøyaktige tall, men det er så uendelig mange flere som er ødelagt av slike stoffer, og ikke bare dem dere ser på gaten. Det er drøssevis av dem bak psykiatriske sykehus sine vegger. 

Jeg har selv diagnosen paranoid schizofreni. Ikke fordi jeg har drevet med narkotika, men fordi jeg opplevde noe annet i livet som gjorde utslag.Det var ingen "big deal" heller, men det var noe som veltet psyken min. Akkurat som partydop kunne gjort. Og det er ingen dans på roser. Det er en jævla dans på lego! Forstå det! Et helvete uten like! Om jeg hadde fått en slik lidelse av å ha prøvd illegale stoffer hadde jeg angret som faen. Det er et valg jeg hadde tenkt på til den dagen jeg døde - enten av naturlige årsaker, dop eller rett og slett selvdrap. Det er ikke et verdig liv. Ikke for den syke, og hvert fall ikke for de stakkars pårørende som har det, om mulig, enda verre enn den syke. Jeg har så dårlig samvittighet for alt jeg har utsatt mine nærmeste for. De kunne trolig skrevet denne biten om paranoid schizofreni mye mer presist enn meg, for de har sett ALT som har skjedd, og ikke bare levd i "boblen" jeg har vært i. 

Nå skriver jeg mest om paranoid schizofreni fordi jeg kan mest om den. Tallene om angst, depresjoner og andre "avvik" er langt høyere. Schizofreni er sånn sett en relativt sjelden lidelse, sammenlignet med angst, depresjon og gudene vet hva. 

men jeg har vært pasient med akkurat den diagnosen. Jeg har aldri rørt noen illegale stoffer, så man kan absolutt få en slik sykdom uten narkotika også, men 

Jeg blir så utrolig sint når jeg ser voksne mennesker ta lett på noe som er så alvorlig, og som er strengt ulovlig i vårt lang - til og med i omtrent hele verden er det ulovlig! 

Dere som sier at bare man får en annen lov om dette så kommer det renere stoffer som da er sunnere. Dere har ikke hørt om smuglersprit? Metanol?? Slike problemer forsvinner faen ikke bare lovene endres. Det er alltid et marked for det ulovlige, og det er da virkelig nok å henge fingrene i for flere tusen nordmenn hver dag! Vil en endring i narkopolitikken gjøre det hele tryggere? Nei, og jeg skjønner ikke hvordan dere kan være så naive og tro noe annet. 

Og når det gjelder alkohol... Det er overhode ikke bra det heller, og skaper mye piss hver jævla dag for alt for mange mennesker. Her er det lover og politikk som er problemet. Alkohol er nok kommet for å bli av flere grunner. Det har eksistert (her i Norden og den vestlige verden, blant annet) i maaange år, og man skal ikke lenger tilbake enn forrige århundre før man ser at et totalforbud ikke vil fungere. Ikke fordi det fløt sprit fritt over grensene, men fordi de fleste brant hjemme i kjelleren sin. Jeg er sikker på at om vi hadde flere hundre år med marihuanaproduksjon i norsk historie hadde det vært det vi higet etter hver helg, og ikke alkohol. Men man kan vel si at alkoholen vant kun fordi den var tidligst ute. Et totalforbud mot alkohol PER 2016 hadde fått majoriteten i landet (og verden, om man snakker så stort) til å klikke i vinkel og derfor hadde ingen politiker noen gang turt å foreslå det - helt på alvor, så klart.

Alkohol vant over narkotika altså, nok en tilfeldighet. En fuckings tilfeldighet, akkurat som man opplever hver eneste dag, i alle mulige situasjoner. Også når det gjelder hvem som tåler partydop dårlig, og hvem som takler det helt greit...  

Jeg blir så utrolig SINT. Ikke fordi det flyter partydop over stuebord hver helg, men først og fremst fordi det finnes mennesker som tar så lett på noe som er strengt forbudt! At man bare får en bot for å bruke det selv er hårreisende. Skulle likt å sett dere om straffen hadde vært å tilbringe et døgn på "gata" etterfulgt av noen døgn innelåst på psykiatrisk sykehus. Håper ikke barna deres finner ut av hva dere driver med. Om det så er én gang i året eller tolv. Eller tjuefire. Eller femtito. Sjerpings, dere. Er partydopet deres verdt så mange sjanser? Når de faktiske konsekvensene er såpass godt kjent? 

Kjenner en god dose flauhet også, på deres vegne... 

(Sikkert mange skrivefeil her nå, men dette ble lengre enn planlagt. Og jeg er ganske så irritert her jeg sitter!)"



Anonymous poster hash: caccf...878
Skrevet

Forandrer ikke det faktum at hasj pt er et ulovlig narkotisk stoff, produsert og fraktet av kriminelle bakmenn.

 

Anonymous poster hash: a1b86...344

Det er vanskelig å respektere en lov,som ikke gir noen mening. Heldigvis forandrer verden seg kjapt nå, fordi politikere har begynt å skjønne konsekvensene av dette idiotiske forbudet, som bare skaper større problemer for samfunnet. Poenget er at dette er en berikelse for mange! De fleste mennesker tåler faktisk ikke å drikke. Mange blir ufyselige, utaggerende mennesker og mister filtrene sine. Weed har ikke den negative effekten på folk, som alkohol har. Men nå handler dette om et forhold til en dame som har en mann, som tilsynelatende er en bra fyr, men som foretrekker et mildere rusmiddel enn alkohol, og hvis dette ikke skaper noen problemer for dem, så ville jeg ihvertfall satset på åpenhet. Han kommer helt sikkert til å gjøre det igjen, men da bak ryggen hennes. Jeg liker ikke hemmeligheter i et forhold ihvertfall.. Det beste er om vi er ærlige med hverandre om alt!
Skrevet

Forandrer ikke det faktum at hasj pt er et ulovlig narkotisk stoff, produsert og fraktet av kriminelle bakmenn.

 

Anonymous poster hash: a1b86...344

Eller smuglet inn og distribuert av politiet selv 😂

https://www.nrk.no/nyheter/politiet-solgte-50-kg-hasj-1.12972030

 

Det er forresten godt mulig å få tak i cannabis fra norske småprodusenter, eller dyrke til seg selv.

 

Uansett, hvis det er kriminaliteten du vil til livs, og de skumle bakmennene og de andre negative konsekvensene av forbudspolitikken, får du heller kjempe for avkriminalisering og legalisering! Krigen mot narkotika har i alle fall ikke ført noen steds hen.

 

 

Anonymous poster hash: ffed7...21b

Skrevet

Dere som idylliserer weed mv, hva med å ta med skadevirkningene da? Latente psykoser/ schizofreni kan fremkalles, depresjon, kreft mv.. For ikke å snakke om cheech and chong effekten. Dere blir ca like kule som desperadoene på byen ved to tida. Verden blir ikke et bedre sted å være hverken av thc eller alkohol. Hvis man har behov for å ruse seg i hverdagen er det noe galt, uansett hva man velger å ruse seg på.

 

Anonymous poster hash: a1b86...344

Skrevet

 

Limer dette inn fra Partydop-tråden som var her for litt siden.

http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144281309-jeg-kjenner-flere-som-bruker-partydop-men-er-det-s%C3%A5-ille-egentlig/page-5#entry147967371

 

"Jeg har lest alle svarene her nå, og blir helt matt av hele tråden...

Dere som er pro narkotika, har dere sett annet enn den gøye og brusende rusen slikt gir? Har dere sett hvor jævlig ille det kan gå? Klart, alle har sett narkomane gå gatelangs. Det er jo sånn det kan gå, man kan bli narkoman. Men så kommer dere og drar inn at det er sååå mange som driver med dop (skyt meg om jeg uttrykker meg feil der, men jeg mener man driver med dop. Man TAR ikke dop eller noe, det er faktisk handlinger som repeteres...) som IKKE ender opp som narkiser som går gatelangs. Men hva faen skiller den narkomane i undergrunnen fra småbarnsmoren med toppjobb i kommunen? Det trenger ikke å være annet enn tilfeldigheter som skiller de to personene. Tilfeldigheter som ingen rår over. Hvor langt fremme i bevissten sitter det??

 

Har dere sett de som hverken er narkiser i undergrunnen eller småbarnsmoren med toppjobb i kommunen? Har dere sett mannen som var en kjærlig pappa med sunne interesser, men som nå har vært innlagt på psykiatrisk klinikk i over ett år, men diagnosen paranoid schizofreni? En mann som er totalt ødelagt, enda han ikke har rørt narkotiske stoffer på flere år. Har dere sett han?

 

Ikke? Vel, det har jeg. Grunnen er ikke at jeg jobber i helsevesenet og jobber med "slike", selv om jeg har møtt utrolig mange som er i akkurat den båten. Grunnen til at jeg har sett disse er at jeg selv har vært pasient gjennom flere år, og på mange ulike avdelinger. Jeg har sett dem på psykoseposten, stemningsleieposten, psykiatrisk akuttmottak, langtidsposter og distriktspsykiatriske senter. Hver eneste avdeling jeg har vært innlagt ved, uansett om de har plass til åtte pasienter eller tjue, har minst én som har en historie med et eller flere narkotiske stoffer. Skremmer ikke det?! Jeg har ikke nøyaktige tall, men det er så uendelig mange flere som er ødelagt av slike stoffer, og ikke bare dem dere ser på gaten. Det er drøssevis av dem bak psykiatriske sykehus sine vegger.

 

Jeg har selv diagnosen paranoid schizofreni. Ikke fordi jeg har drevet med narkotika, men fordi jeg opplevde noe annet i livet som gjorde utslag.Det var ingen "big deal" heller, men det var noe som veltet psyken min. Akkurat som partydop kunne gjort. Og det er ingen dans på roser. Det er en jævla dans på lego! Forstå det! Et helvete uten like! Om jeg hadde fått en slik lidelse av å ha prøvd illegale stoffer hadde jeg angret som faen. Det er et valg jeg hadde tenkt på til den dagen jeg døde - enten av naturlige årsaker, dop eller rett og slett selvdrap. Det er ikke et verdig liv. Ikke for den syke, og hvert fall ikke for de stakkars pårørende som har det, om mulig, enda verre enn den syke. Jeg har så dårlig samvittighet for alt jeg har utsatt mine nærmeste for. De kunne trolig skrevet denne biten om paranoid schizofreni mye mer presist enn meg, for de har sett ALT som har skjedd, og ikke bare levd i "boblen" jeg har vært i.

 

Nå skriver jeg mest om paranoid schizofreni fordi jeg kan mest om den. Tallene om angst, depresjoner og andre "avvik" er langt høyere. Schizofreni er sånn sett en relativt sjelden lidelse, sammenlignet med angst, depresjon og gudene vet hva.

 

men jeg har vært pasient med akkurat den diagnosen. Jeg har aldri rørt noen illegale stoffer, så man kan absolutt få en slik sykdom uten narkotika også, men

 

Jeg blir så utrolig sint når jeg ser voksne mennesker ta lett på noe som er så alvorlig, og som er strengt ulovlig i vårt lang - til og med i omtrent hele verden er det ulovlig!

 

Dere som sier at bare man får en annen lov om dette så kommer det renere stoffer som da er sunnere. Dere har ikke hørt om smuglersprit? Metanol?? Slike problemer forsvinner faen ikke bare lovene endres. Det er alltid et marked for det ulovlige, og det er da virkelig nok å henge fingrene i for flere tusen nordmenn hver dag! Vil en endring i narkopolitikken gjøre det hele tryggere? Nei, og jeg skjønner ikke hvordan dere kan være så naive og tro noe annet.

 

Og når det gjelder alkohol... Det er overhode ikke bra det heller, og skaper mye piss hver jævla dag for alt for mange mennesker. Her er det lover og politikk som er problemet. Alkohol er nok kommet for å bli av flere grunner. Det har eksistert (her i Norden og den vestlige verden, blant annet) i maaange år, og man skal ikke lenger tilbake enn forrige århundre før man ser at et totalforbud ikke vil fungere. Ikke fordi det fløt sprit fritt over grensene, men fordi de fleste brant hjemme i kjelleren sin. Jeg er sikker på at om vi hadde flere hundre år med marihuanaproduksjon i norsk historie hadde det vært det vi higet etter hver helg, og ikke alkohol. Men man kan vel si at alkoholen vant kun fordi den var tidligst ute. Et totalforbud mot alkohol PER 2016 hadde fått majoriteten i landet (og verden, om man snakker så stort) til å klikke i vinkel og derfor hadde ingen politiker noen gang turt å foreslå det - helt på alvor, så klart.

 

Alkohol vant over narkotika altså, nok en tilfeldighet. En fuckings tilfeldighet, akkurat som man opplever hver eneste dag, i alle mulige situasjoner. Også når det gjelder hvem som tåler partydop dårlig, og hvem som takler det helt greit...

 

Jeg blir så utrolig SINT. Ikke fordi det flyter partydop over stuebord hver helg, men først og fremst fordi det finnes mennesker som tar så lett på noe som er strengt forbudt! At man bare får en bot for å bruke det selv er hårreisende. Skulle likt å sett dere om straffen hadde vært å tilbringe et døgn på "gata" etterfulgt av noen døgn innelåst på psykiatrisk sykehus. Håper ikke barna deres finner ut av hva dere driver med. Om det så er én gang i året eller tolv. Eller tjuefire. Eller femtito. Sjerpings, dere. Er partydopet deres verdt så mange sjanser? Når de faktiske konsekvensene er såpass godt kjent?

 

Kjenner en god dose flauhet også, på deres vegne...

 

(Sikkert mange skrivefeil her nå, men dette ble lengre enn planlagt. Og jeg er ganske så irritert her jeg sitter!)"

 

Anonymous poster hash: caccf...878

Cannabis øker ikke sjansen for schizofreni. Sjansen for rusutløst psykose er også forsvinnende liten. Den blir også som regel utløst av kombinasjonsmisbruk, isolasjon, tyngre bruk over lang tid osv.

Vi prøvde og feilet med forbudet mot alkohol, nå begynner verden å se at vi har feilet med forbudet mot "narkotika" også.

 

Når det gjelder avhengighet: https://youtu.be/T5sOh4gKPIg

 

Anonymous poster hash: ffed7...21b

Skrevet

Dere som idylliserer weed mv, hva med å ta med skadevirkningene da? Latente psykoser/ schizofreni kan fremkalles, depresjon, kreft mv.. For ikke å snakke om cheech and chong effekten. Dere blir ca like kule som desperadoene på byen ved to tida. Verden blir ikke et bedre sted å være hverken av thc eller alkohol. Hvis man har behov for å ruse seg i hverdagen er det noe galt, uansett hva man velger å ruse seg på.

 

Anonymous poster hash: a1b86...344

Er du like moraliserende ovenfor alle som drikker alkohol, røyker tobakk, kjører motorsykkel, hopper i fallskjerm eller bedriver andre risikofylte aktiviteter også?

 

Anonymous poster hash: ffed7...21b

Skrevet

Cannabis har faktisk konsekvenser for psyken. I bydelen jeg jobber dealer 12-13 åringer hasj! I hvilken verden er dette greit???

http://forskning.no/helse-alkohol-og-narkotika-menneskekroppen-hjernen-sykdommer/2015/06/dansk-rapport-dette-er

 

Anonymous poster hash: a1b86...344

Ingen sier at det er greit at barn dealer hasj! Men igjen, en konsekvens av forbudspolitikken.

 

 

Anonymous poster hash: ffed7...21b

Skrevet

Ingen sier at det er greit at barn dealer hasj! Men igjen, en konsekvens av forbudspolitikken.

 

 

Anonymous poster hash: ffed7...21b

Det blir for enkelt å si. Det er et holdningsproblem, som kommer fra voksne som synes hasj er greit.

 

Anonymous poster hash: a1b86...344

Skrevet

Dere som idylliserer weed mv, hva med å ta med skadevirkningene da? Latente psykoser/ schizofreni kan fremkalles, depresjon, kreft mv.. For ikke å snakke om cheech and chong effekten. Dere blir ca like kule som desperadoene på byen ved to tida. Verden blir ikke et bedre sted å være hverken av thc eller alkohol. Hvis man har behov for å ruse seg i hverdagen er det noe galt, uansett hva man velger å ruse seg på.

 

Anonymous poster hash: a1b86...344

Alt innebærer fare, alle kan ikke leve vegansk og gå til jobb.

Noen av oss ble født (eller tilegnet i oppveksten) med større utfordringer enn andre, og behøver medisinering for å kunne fungere fullt i hverdagen. Alternativet for noen er å ikke fungere. Jeg har hatt depresjon med suicidale tendenser, har flere typer angst, borderline personlighetsforstyrrelse, dystymi og ADD. Det meste skyldes nok grov fysisk og psykisk mishandling i oppveksten.

Allikevel har jeg jobbet siden jeg var 15, fullt siden jeg var 19. Har ervervet meg store kroniske, somatiske smerter på grunn av ergonomien på jobb, og mest sannsynlig psykosomatiske problemer i tillegg.

Så, hvis jeg har behov for "rus" (for meg er det medisin) i livet mitt er det noe galt, i følge deg. Ja, det er noe galt, og jeg håndterer det slik at jeg fungerer.

Jeg har gått på alle reseptmedisiner som kan forskrives, både mot smerter og psykiske lidelser, men de fleste har store bivirkninger. Eneste jeg har nå er Ibux 600 mg på blåresept. Også har jeg weed, som jeg forsøkte første gang når jeg var 32. Før det hadde jeg aldri prøvd NOE (som jeg ikke fikk på resept), og var sikker på at ulovlige stoffer var en direkte vei inn til fortapelse og mentale lidelser. Jeg tok visst feil.

Nå fungerer jeg bedre enn noensinne i jobb, røyker weed 1-3 ganger i uken når jeg kan, for å "nullstille" smertene. Røyker aldri når jeg ikke kan, møter alltid på jobb i tide og gjør en kjempeinnsats.

Livet er ikke svart/hvitt, og jeg unner deg en stor utfordring som kanskje gjør deg litt mer ydmyk for livets mange fasetter.

 

Anonymous poster hash: a31c2...6f0

Skrevet

Cannabis har faktisk konsekvenser for psyken. I bydelen jeg jobber dealer 12-13 åringer hasj! I hvilken verden er dette greit???

http://forskning.no/helse-alkohol-og-narkotika-menneskekroppen-hjernen-sykdommer/2015/06/dansk-rapport-dette-er

 

Anonymous poster hash: a1b86...344

Hvis du tenker på barna? Anbefaler deg å lese denne artikkelen om hvorfor Canada har valgt å legalisere: http://www.independent.co.uk/news/world/americas/justin-trudeau-may-have-made-the-best-case-for-legal-pot-ever-a7077666.html

Hasjsalg er pr nå godt tilgjengelig på ungdomsskoler her til lands, hvis du følger med på nyhetene. Dette salget må vekk fra skolene og gatene, og inn på egne utsalg med regulering og aldersgrense. Beste måten og begrense ulovlig salg til mindreårige er faktisk det!

Skrevet

Alt innebærer fare, alle kan ikke leve vegansk og gå til jobb.

Noen av oss ble født (eller tilegnet i oppveksten) med større utfordringer enn andre, og behøver medisinering for å kunne fungere fullt i hverdagen. Alternativet for noen er å ikke fungere. Jeg har hatt depresjon med suicidale tendenser, har flere typer angst, borderline personlighetsforstyrrelse, dystymi og ADD. Det meste skyldes nok grov fysisk og psykisk mishandling i oppveksten.

Allikevel har jeg jobbet siden jeg var 15, fullt siden jeg var 19. Har ervervet meg store kroniske, somatiske smerter på grunn av ergonomien på jobb, og mest sannsynlig psykosomatiske problemer i tillegg.

Så, hvis jeg har behov for "rus" (for meg er det medisin) i livet mitt er det noe galt, i følge deg. Ja, det er noe galt, og jeg håndterer det slik at jeg fungerer.

Jeg har gått på alle reseptmedisiner som kan forskrives, både mot smerter og psykiske lidelser, men de fleste har store bivirkninger. Eneste jeg har nå er Ibux 600 mg på blåresept. Også har jeg weed, som jeg forsøkte første gang når jeg var 32. Før det hadde jeg aldri prøvd NOE (som jeg ikke fikk på resept), og var sikker på at ulovlige stoffer var en direkte vei inn til fortapelse og mentale lidelser. Jeg tok visst feil.

Nå fungerer jeg bedre enn noensinne i jobb, røyker weed 1-3 ganger i uken når jeg kan, for å "nullstille" smertene. Røyker aldri når jeg ikke kan, møter alltid på jobb i tide og gjør en kjempeinnsats.

Livet er ikke svart/hvitt, og jeg unner deg en stor utfordring som kanskje gjør deg litt mer ydmyk for livets mange fasetter.

 

Anonymous poster hash: a31c2...6f0

Takk for den unnelsen. Er det at min bror er narkoman en stor nok ulykke for deg? Jeg gir vel personlig blanke i om du ruser deg for å slippe smerter/ selvmedisinere. Men, noen av oss er faktisk imot legalisering. Noen av oss synes at "det er mindre farlig enn alkohol"- holdningen er skummel, fordi det ufarliggjør noe som faktisk HAR konsekvenser (slik som han andre fyren i tråden, som er godt voksen mann, registrerer seg på en dameforum for kun å forherlige hasj)

 

Anonymous poster hash: a1b86...344

Skrevet

Takk for den unnelsen. Er det at min bror er narkoman en stor nok ulykke for deg? Jeg gir vel personlig blanke i om du ruser deg for å slippe smerter/ selvmedisinere. Men, noen av oss er faktisk imot legalisering. Noen av oss synes at "det er mindre farlig enn alkohol"- holdningen er skummel, fordi det ufarliggjør noe som faktisk HAR konsekvenser (slik som han andre fyren i tråden, som er godt voksen mann, registrerer seg på en dameforum for kun å forherlige hasj)

 

Anonymous poster hash: a1b86...344

Vel, kriminalisering har åpenbart ikke fungert, ref antallet som bruker. Skulle du ikke ønske at broren din KUN var narkoman, hvorfor ønsker du belastningen med at han må være kriminell i tillegg.

Ene broren min har også vært narkoman, men jeg klarer å skille hans misbruk, og lemfeldig bruk av weed. De færreste narkomane jeg snakker med via jobb bruker weed, det heroin, amfetamin, crack og metamfetamin, ikke weed.

 

Anonymous poster hash: a31c2...6f0

Skrevet

Takk for den unnelsen. Er det at min bror er narkoman en stor nok ulykke for deg? Jeg gir vel personlig blanke i om du ruser deg for å slippe smerter/ selvmedisinere. Men, noen av oss er faktisk imot legalisering. Noen av oss synes at "det er mindre farlig enn alkohol"- holdningen er skummel, fordi det ufarliggjør noe som faktisk HAR konsekvenser (slik som han andre fyren i tråden, som er godt voksen mann, registrerer seg på en dameforum for kun å forherlige hasj)

 

Anonymous poster hash: a1b86...344

At din bror er narkoman er selvsagt veldig trist. Hvilke stoff er det han ruser seg på?

 

Oss som er for legalisering er det med tanke på skadereduksjon, først og fremst. Vi vil at narkomane ikke skal bli kjeppjagede av politiet, bli bøtelagte, fengslet, stigmatiserte osv. Vi ønsker ikke å legge sten til deres byrde, og skyve dem lenger ut i elendigheten.

Ingenting tilsier at det blir flere narkomane av avkriminalisering, tvert imot.

Samtidig kan inntektene av salget gå direkte til å hjelpe rusavhengige, noe som sårt behøves, istedenfor i lommen på kriminelle.

 

 

Anonymous poster hash: ffed7...21b

Skrevet

Vel, kriminalisering har åpenbart ikke fungert, ref antallet som bruker. Skulle du ikke ønske at broren din KUN var narkoman, hvorfor ønsker du belastningen med at han må være kriminell i tillegg.

Ene broren min har også vært narkoman, men jeg klarer å skille hans misbruk, og lemfeldig bruk av weed. De færreste narkomane jeg snakker med via jobb bruker weed, det heroin, amfetamin, crack og metamfetamin, ikke weed.

 

Anonymous poster hash: a31c2...6f0

Vel, legalisering av alkohol har åpenbart ikke fungert. Det er jo masse drit i kjølevannet av det. I rustjenesten der jeg jobber, har så og si alle et blandingsmisbruk med unntak av heroin. Heroin er foresten et av de rusmidlene som i kontrollerte former er minst fysisk skadelig for kroppen. Skal vi legalisere det også? Kan jo være mange som ikke tåler hverken alkohol eller weed. Dessuten er det ypperlig for folk som har opplevd all verdens grusomheter. Alle må jo få ha noe å ruse seg på.

 

 

Anonymous poster hash: a884e...936

Skrevet

Vel, legalisering av alkohol har åpenbart ikke fungert. Det er jo masse drit i kjølevannet av det. I rustjenesten der jeg jobber, har så og si alle et blandingsmisbruk med unntak av heroin. Heroin er foresten et av de rusmidlene som i kontrollerte former er minst fysisk skadelig for kroppen. Skal vi legalisere det også? Kan jo være mange som ikke tåler hverken alkohol eller weed. Dessuten er det ypperlig for folk som har opplevd all verdens grusomheter. Alle må jo få ha noe å ruse seg på.

 

 

Anonymous poster hash: a884e...936

Hadde alkohol vært ulovlig,hadde tilstanden vært mye verre, så selvsagt har det vært en suksess.
Skrevet

Vel, legalisering av alkohol har åpenbart ikke fungert. Det er jo masse drit i kjølevannet av det. I rustjenesten der jeg jobber, har så og si alle et blandingsmisbruk med unntak av heroin. Heroin er foresten et av de rusmidlene som i kontrollerte former er minst fysisk skadelig for kroppen. Skal vi legalisere det også? Kan jo være mange som ikke tåler hverken alkohol eller weed. Dessuten er det ypperlig for folk som har opplevd all verdens grusomheter. Alle må jo få ha noe å ruse seg på.

 

 

Anonymous poster hash: a884e...936

Dette er jo bare usaklig, du er åpenbart drevet av følelser og personlig synsing, ikke objektive fakta.

 

Anonymous poster hash: a31c2...6f0

Skrevet

Vel, legalisering av alkohol har åpenbart ikke fungert. Det er jo masse drit i kjølevannet av det. I rustjenesten der jeg jobber, har så og si alle et blandingsmisbruk med unntak av heroin. Heroin er foresten et av de rusmidlene som i kontrollerte former er minst fysisk skadelig for kroppen. Skal vi legalisere det også? Kan jo være mange som ikke tåler hverken alkohol eller weed. Dessuten er det ypperlig for folk som har opplevd all verdens grusomheter. Alle må jo få ha noe å ruse seg på.

 

 

Anonymous poster hash: a884e...936

Ok, du er tydeligvis en av få som lengter tilbake til forbudstiden.

Jobber du innen rusomsorg med den beinharde holdningen din til narkomane?

Kanskje du burde fokusere mer på årsaken til avhengigheten til disse rusavhengige, istedenfor å nekte absolutt alle lindring og glede? En lang historie har nemlig vist at forbudslinjen aldri har virket, tvert om har den ført til langt større problemer, både for individ og samfunn.

 

https://youtu.be/wJUXLqNHCaI

 

https://youtu.be/ao8L-0nSYzg

 

 

Anonymous poster hash: ffed7...21b

Skrevet

Sigurd Jensen, du virker direkte skremmende.

 

Jeg har selv sett bivirkningene av hasjbruk, og det er ikke pent. Ikke fortell meg, at det IKKE er et problem.



Anonymous poster hash: 6265c...68e
Skrevet

Jeg har alltid slitt mye med søvnproblemer, og i ungdommen røkte jeg mariuana for dette. Tenkte at jeg måtte få hjelp og la kortene på bordet for fastlegen. Fikk da beskjed om at jeg heller burde gjøre det jeg gjorde framfor å begynne med piller.

 

Det er så mange flere som røyker enn hva dere hadde klart å gjettet. De færreste syns det på, de som røyker moderate mengder. De færreste ender opp som "junkier" og røykehuer.

 

Ser at det er mye uvitenhet om denne planten og dens effekt og påståtte bivirkninger.

 

Om du forsker på noe, vil du alltid klare å finne noe du leter etter. Mange forskere har trukket tilbake uttalelser om planten. Dere som er negative, søker dere noen gang på informasjon som kan motsi deres meninger? Eller søker dere kun på det spm bekrefter deres mening og overser det andre? Sjekker man dato på utgivelse av kilder, og evt om det et oppdatert informasjon?

 

De som har fått depresjoner, og andre psykiske lidelser av å røyke hasj, er dette faktisk påvist? Eller bare skrevet i journalen basert på fordommer, uvitenhet og trangsynhet?

 

Nytteløst tema å diskutere i grunn, da man er veldig opphengt i at det er ulovlig.

 

Om hasj er ulovlig, burde ikke alkohol vært det også? Hvor mange hjem har ikke alkohol ødelagt?

 

Anonymous poster hash: cb63e...72b

Skrevet

 

Sigurd Jensen, du virker direkte skremmende.

 

Jeg har selv sett bivirkningene av hasjbruk, og det er ikke pent. Ikke fortell meg, at det IKKE er et problem.

 

Anonymous poster hash: 6265c...68e

Det KAN være et problem. I de fleste tilfellene er det ikke det.

Rekreasjonell bruk blandt voksne mennesker er mest til hjelp og glede, akkurat som med alkohol. Bortsett fra at alkohol er mye mer giftig, og folk mister i langt større grad kontrollen i alkoholrus.

 

 

Anonymous poster hash: ffed7...21b

Gjest Antarctica
Skrevet

Du bør lese deg opp på fakta og slutte å dømme folk så hardt. Det er så mye dobbeltmoral at jeg rett og slett blir dårlig! Alkohol er også narkotika! Du kan definere det som du vil, men et rusmiddel er et rusmiddel, og alkohol er definitivt blant de farligste rusmidlene vi har,lovlig eller ulovlig. Men uansett, så er alkohol en berikelse for mange, men dessverre ikke for alle. Dobbeltmoralen her er dere som drikker alkohol foran barna deres og normaliserer det hele! Si hva dere vil om at dere ikke drikker dere fulle, men dere drikker ikke bare fordi det smaker godt, men fordi det også forandrer sinnsstemningen deres.

http://illvit.no/mennesket/helse/forskning-fastslar-alkohol-og-tobakk-er-mye-farligere-enn-hasj

Forskning kan brukes til å belegge hva du vil: http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/Hasj-er-farlig-339794b.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...