Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #26 Skrevet 26. mai 2016 Etsende gallevæske flytende rundt i buken i flere uker. Legen på sykehuset sa senest i dag til meg at når noen bare får en dråpe inn i buken når de eksempelvis må punktere galleblæren så hyler de som stukne griser. Jeg hadde mengder over laaaaang tid, med påfølgende leveroperasjon. Jeg måtte ha intramuskulært, intravenøst, langtidsvirkende OG kortidsvirkende morfin OG epidural som bedøvelse, og selv da måtte jeg ha hjelp til absolutt alt på grunn av ekstreme smerter. En fødsel er som å sitte i Sofienbergparken å drikke kald Corona i forhold til de vanvittige og grufulle smertene der. Hvorfor gikk du med det i flere uker?? Anonymous poster hash: bc1c5...704
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #27 Skrevet 26. mai 2016 Gallestein her også. Mulig fødsel var vondere, men positive smerter blir noe helt annet enn gallesteinen. Anonymous poster hash: df926...d3b
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #28 Skrevet 26. mai 2016 Depresjon, faktisk. Jeg har født. Jeg har kuttet meg. Jeg har brent hånden slik at huden mellom fingrene klistret seg sammen og hånden så ut som en oransje, skrukkete vannballong. Når jeg tenker tilbake kan ingenting måle seg med den smerten jeg følte da jeg var deprimert og ønsket å dø. (Nå hørtes jeg trist ut, men jeg har det fint nå, altså ) Anonymous poster hash: f75be...789 ?? Smerte? Anonymous poster hash: bc1c5...704
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #29 Skrevet 26. mai 2016 ?? Smerte? Anonymous poster hash: bc1c5...704 Smerte, ja. Det er jo ikke en type smerte som man kan peke på å si at "det gjør vondt her", men det var vondere enn noe annet jeg har opplevd. Anonymous poster hash: f75be...789
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #30 Skrevet 26. mai 2016 Hvorfor gikk du med det i flere uker?? Anonymous poster hash: bc1c5...704 Herregud, og på sykehuset behandlet de meg nesten som en sensasjon fordi jeg hadde hatt bukspyttkjertelbetennelsen Du må jo nesten komme i et leksikon. Så flott at det gikk bra da! Stakkars deg Husker når jeg sa til fastlegen min: "Du har vel sett mange slike tilfeller" Og hun sa: "Nei, jeg har faktisk ikke sett noen i min karriere" Anonymous poster hash: 48e30...2be
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #31 Skrevet 26. mai 2016 - dessuten et migreneanfall det jeg gladelig hadde takket ja hvis noen hadde tilbudt seg å drepe meg. Anonymous poster hash: 990ed...2d1 Jeg har ikke møtt noen som har hatt dette, så det var interessant å se at det er både en og to her. Det var i følge kirurgene veldig uvanlig, og det holdt visst på å gå helt galt Og der gikk jeg og knasket syrenøytraliserende og luftdempende tabletter. Husker disse avfallene hvor jeg lå i fosterstilling i flere timer og skrek. Jeg har aldri skreket i smerte før. Klarte ikke å spise på 9 dager, så jeg var i tillegg ekstremt nedkjørt. Og livredd for hva dette var. De fant ikke ut av det før etter alt for lang tid. heldigvis løsnet steinene som hadde kilt seg fast og ting begynte å virke igjen. De på sykehuset skjønte ingenting når jeg ble "frisk" uten medisin, de sa at de fleste lå inne i månedsvis med intravenøs medisin. Fjernet galleblæra og er helt på høyden nå Det gjorde vel du også? Ble forresten du tatt for å være alkis/pillemisbruker før de fant ut at det kom fra gallen? Det var interessant. Når man sier til legen: "Neida, jeg drikker nesten ikke" og han ser på deg med et: "og hvordan har du det EGENTLIG?" blikk :-0 Anonymous poster hash: 48e30...2be
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #32 Skrevet 26. mai 2016 Herregud, og på sykehuset behandlet de meg nesten som en sensasjon fordi jeg hadde hatt bukspyttkjertelbetennelsen Du må jo nesten komme i et leksikon. Så flott at det gikk bra da! Stakkars deg Husker når jeg sa til fastlegen min: "Du har vel sett mange slike tilfeller" Og hun sa: "Nei, jeg har faktisk ikke sett noen i min karriere" Anonymous poster hash: 48e30...2be Dette svaret var ment til Twintipp Anonymous poster hash: 48e30...2be
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #33 Skrevet 26. mai 2016 Jeg har ikke møtt noen som har hatt dette, så det var interessant å se at det er både en og to her. Det var i følge kirurgene veldig uvanlig, og det holdt visst på å gå helt galt Og der gikk jeg og knasket syrenøytraliserende og luftdempende tabletter. Husker disse avfallene hvor jeg lå i fosterstilling i flere timer og skrek. Jeg har aldri skreket i smerte før. Klarte ikke å spise på 9 dager, så jeg var i tillegg ekstremt nedkjørt. Og livredd for hva dette var. De fant ikke ut av det før etter alt for lang tid. heldigvis løsnet steinene som hadde kilt seg fast og ting begynte å virke igjen. De på sykehuset skjønte ingenting når jeg ble "frisk" uten medisin, de sa at de fleste lå inne i månedsvis med intravenøs medisin. Fjernet galleblæra og er helt på høyden nå Det gjorde vel du også? Ble forresten du tatt for å være alkis/pillemisbruker før de fant ut at det kom fra gallen? Det var interessant. Når man sier til legen: "Neida, jeg drikker nesten ikke" og han ser på deg med et: "og hvordan har du det EGENTLIG?" blikk :-0 Anonymous poster hash: 48e30...2be Jeg var såpass syk at jeg ikke visste hva jeg het. Fikk store doser morfin, men det tok likevel ikke smertene, ble bare så rusa at jeg ikke "følte" noe som helst. Følge jeg var utenfor min egen kropp, på en måte. Nær døden, sa legen etterpå. Galleblæren ble fjernet noen måneder seinere, gudskjelov og takk. Omtrent 20 år siden. Anonymous poster hash: 990ed...2d1
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #34 Skrevet 26. mai 2016 Overraskende mange som har hatt gallestein her. Hvordan er livsstilen deres? Anonymous poster hash: 64952...8ad
Twintipp og himmelblå Skrevet 26. mai 2016 #35 Skrevet 26. mai 2016 (endret) Dette svaret var ment til Twintipp Anonymous poster hash: 48e30...2be Så godt de ser det sjeldent, for det er umenneskelige smerter😳😞🙃 Jeg husker ikke så mye annet enn at jeg fikk massive mengder intravenøs væskebehandling og så ut som en ballong, i tillegg var jeg gul i huden. Gikk med det i flere uker fordi første gang trodde de at de hadde lukket skaden med en stent, men den hadde de satt feil så det fortsatte å sive væske ut i bukhulen i lang tid før de forstod hva som skjedde. Da kom jeg i rullestol inn på akutten igjen nærmere bevisstløs av smerter. Selv om jeg fikk flere dren var det fortsatt væske som sev ut, og noe hadde beveget seg over på venstre side og. Jeg fikk mer morfin enn en hest omtrent og allikevel i flere uker var jeg lammet av smerter. Trodde ikke det var fysisk mulig å kjenne på slike enorme smerter for et menneske... Fikk til slutt lappet sammen leveren på Riksen, takk herren for det og for at jeg fortsatt er i live. Både nærmeste familie og jeg fikk beskjed om at det ikke var sikkert jeg ville overleve:( Dette var i desember i fjor. Håper det rettet seg fort for deg❤️ Endret 26. mai 2016 av Twintipp og himmelblå
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #36 Skrevet 26. mai 2016 De konstante kroniske smerter jeg må leve dag inn dag ut, året rundt. Fødselsmerter er faktisk bare barnemat i forhold til den tilstanden jeg er nå Har fødet to ganger. Anonymous poster hash: 77933...374
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #37 Skrevet 26. mai 2016 SA i uke 15. Skjedde så brått. Litt murring til full tømming på fem minutter. Kom så mye ut at hele buksa var full. Besvimte, kastet opp og hadde vanvittige smerter. Trodde jeg hadde indre blødninger så ble hentet med ambulanse. Hele båra var full av blod. Jeg måtte bli dusjet av sykepleier etter å ha fått smertestillende intravenøst. Lå på overvåkning i 10 timer. Anonymous poster hash: eaa0f...f93
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #38 Skrevet 26. mai 2016 hemoroiden jeg hadde under forrige graviditet var helt grusom! Så har jeg hatt en kong på rompballen som var 100 ganger vondere enn en fødsel. Gastroskopi var også helt j---- så hemoride, kong, gastroskopi er de verste smertene jeg har opplevd i mitt liv! Anonymous poster hash: 3b5cf...616
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #39 Skrevet 26. mai 2016 når jeg klemte magen i vedklyveren:-/ Anonymous poster hash: bb886...745
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #40 Skrevet 26. mai 2016 Overraskende mange som har hatt gallestein her. Hvordan er livsstilen deres? Anonymous poster hash: 64952...8ad Gallestein er vanlig blant fruktbare damer som har fått barn. Jeg spiser sunt - null sukker, lite alkohol, trener. De fleste jeg kjenner som har hatt galle plager er som meg. En faktor kan også være mye fett i kosten, men ikke hos meg.. Anonymous poster hash: 48e30...2be
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #41 Skrevet 26. mai 2016 Da jeg fikk vite at min nydelige nyfødte baby var dødssyk og ikke kom til å overleve. Det var faktisk en fysisk smerte som overgår alt jeg har kjent og jeg trodde jeg skulle dø den natten. Anonymous poster hash: 3bb78...e25
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #42 Skrevet 26. mai 2016 Gallestein, som mange andre sier. Ble utløst av svangerskapet og hormoner, mente legen min. Helt normal livsstil. Normal bmi, normalt kosthold. Anonymous poster hash: 49751...b04
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #43 Skrevet 26. mai 2016 Da jeg fikk vite at min nydelige nyfødte baby var dødssyk og ikke kom til å overleve. Det var faktisk en fysisk smerte som overgår alt jeg har kjent og jeg trodde jeg skulle dø den natten. Anonymous poster hash: 3bb78...e25 Hjertesorg gir faktisk fysisk smerte. Ved et dødsfall i fjor fikk jeg en så hinsides hjertesorg at det gjorde fysisk vondt i brystet i lang tid. Anonymous poster hash: 5ea28...fed
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #44 Skrevet 26. mai 2016 Ene exu'en var grusom, og smertene etter katastrofesnitt og infeksjonen var også forferdelige, og når jeg knakk noen ribben. Men de smertene man får ved depresjon er faktisk verst. Anonymous poster hash: b7411...8f3
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #45 Skrevet 26. mai 2016 Da jeg fikk vite at min nydelige nyfødte baby var dødssyk og ikke kom til å overleve. Det var faktisk en fysisk smerte som overgår alt jeg har kjent og jeg trodde jeg skulle dø den natten. Anonymous poster hash: 3bb78...e25 ❤️ Anonymous poster hash: 79576...bfe
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #46 Skrevet 26. mai 2016 Smertene som kom når de svidde av noe i hjertet. Verre enn fødselene jeg har vært igjennom. Anonymous poster hash: b748d...558 Hvorfor gjorde de det? Årsak og konsekvenser? Broren min skal det neste måned, og jeg lurer på...egentlig alt 😁 Anonymous poster hash: d683c...2bc
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #47 Skrevet 26. mai 2016 Gallestein er vanlig blant fruktbare damer som har fått barn. Jeg spiser sunt - null sukker, lite alkohol, trener. De fleste jeg kjenner som har hatt galle plager er som meg. En faktor kan også være mye fett i kosten, men ikke hos meg.. Anonymous poster hash: 48e30...2be Jeg slanket meg og derfor fikk jeg det Og ble verre da jeg var gravid Anonymous poster hash: 8bdba...4e4
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #48 Skrevet 26. mai 2016 Jeg har vært gjennom keisersnitt og en åpen hjerteoperasjon. Begge var vonde. Hjerteoperasjonen var verst. Men fjernet mandlene noen år etter. Det er det verste jeg noen gang har opplevd. Så vondt har jeg aldri opplevd før. Mistet helt meg selv i smertene. Anonymous poster hash: 6d7d6...87a
Kakao1234 Skrevet 26. mai 2016 #49 Skrevet 26. mai 2016 Når jeg skulle opp og gå samme dag som jeg hadde hatt keisersnitt. Heldigvis var det bedre allerede neste dag. 😊 Ellers har jeg renset sår med vodka en gang og det var også helt sykt vondt (men bare der og da, selvfølgelig).
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2016 #50 Skrevet 26. mai 2016 Egguttak v prøverør.Merket ingenting til morfin jeg hadde tatt. Eg god nr.2 er fødslene. Anonymous poster hash: 54889...9a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå