Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #76 Skrevet 7. mai 2016 Noe sier meg at du ville stått fremst i køen for å latterliggjøre Semmelweiss og Warren & Marshall også... http://forskning.no/vitenskapshistorie/2010/05/da-handvask-ble-vitenskap Det at noe virker for utrolig til å være sant, det betyr ikke at det ikke er sant. Det at man ikke pr. i dag har forståelsen nok til å bevise at noe finnes, det betyr ikke at det ikke finnes. Det at man ikke har apparater som kan måle noe vi ikke ser, det betyr ikke at det ikke finnes. Eller er du uenig i dette? Er du uenig, så forkaster du jo alle teorier som ikke ligger innenfor dagens kunnskaps- og forståelsesnivå, ikke bare når det kommer til "synskhet", men også innenfor f.eks. medisin eller andre viktige fagfelt. Anonymous poster hash: e94e0...d11 Jeg ville sittet på første rad(om det var mulighet for å få billett) under nobelprisutdelingen og applaudert høyest av alle hvis synskhet ble avdekket. Tenk for en utrolig oppdagelse det ville vært. Det som er så fint med synskhet er at man ikke trenger uoppdagede målemetoder for å avdekke det. Men likevel.. Anonymous poster hash: 762fb...615
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #77 Skrevet 7. mai 2016 Men, er det noen synske som kan kontaktes?? Hi Anonymous poster hash: 5b7b8...44c
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #78 Skrevet 7. mai 2016 Jeg er. Og gidder ikke legge meg ut i diskusjon med tvilerne her på DIB så ikke ta dere bryet med å kommentere dette. Anonymous poster hash: f8a92...019
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #79 Skrevet 7. mai 2016 Jeg ville sittet på første rad(om det var mulighet for å få billett) under nobelprisutdelingen og applaudert høyest av alle hvis synskhet ble avdekket. Tenk for en utrolig oppdagelse det ville vært. Det som er så fint med synskhet er at man ikke trenger uoppdagede målemetoder for å avdekke det. Men likevel.. Anonymous poster hash: 762fb...615 Jo, det er mye som vi på ingen måte er i stand til å måle fremdeles. Men det du sier er at inntil det ev. blir bevist så vil du fortsette å latterliggjøre de som har et annet syn enn deg, du vil stå og hevde at det ikke finnes, at det de sier bare er innbildning og være helt stengt for andre muligheter enn din ene sannhet. Den dagen det ev. blir bevist, da ønsker du derimot å bestille deg plass på første benk til Nobelprisen og sole deg i glansen og støtte det fullt ut. Anonymous poster hash: e94e0...d11
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2016 #80 Skrevet 7. mai 2016 Men, er det noen synske som kan kontaktes?? Hi Anonymous poster hash: 5b7b8...44c Team eth Anonymous poster hash: fe13a...4c5
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #81 Skrevet 8. mai 2016 Jeg har opplevd mange ganger å få forhånsvarsler om store ulykker eller hvis det skjer noe spesielt i familien. Jeg pleier også å fortelle om det til dem rundt meg,så jeg har mange vitner. Tviler på at jeg får noen nobelpris for det. Jeg forstår godt dem som ikke tror på det. Det hadde ikke jeg heller gjort hvis jeg ikke hadde opplevd det selv. Gidder ikke å logge meg inn på denne tråden mer, så det kommer ikke svar på evt. kommentarer. Anonymous poster hash: 81776...f24
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #82 Skrevet 8. mai 2016 Jeg er. Og gidder ikke legge meg ut i diskusjon med tvilerne her på DIB så ikke ta dere bryet med å kommentere dette. Anonymous poster hash: f8a92...019 Kan du kontaktes? Hi Anonymous poster hash: 5b7b8...44c
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #83 Skrevet 8. mai 2016 Team eth Anonymous poster hash: fe13a...4c5 Ser de er flere. Vet du hvem av de som er flinkest? Har du prøvd de? Hi Anonymous poster hash: 5b7b8...44c
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #84 Skrevet 8. mai 2016 Jeg har opplevd mange ganger å få forhånsvarsler om store ulykker eller hvis det skjer noe spesielt i familien. Jeg pleier også å fortelle om det til dem rundt meg,så jeg har mange vitner. Tviler på at jeg får noen nobelpris for det. Jeg forstår godt dem som ikke tror på det. Det hadde ikke jeg heller gjort hvis jeg ikke hadde opplevd det selv. Gidder ikke å logge meg inn på denne tråden mer, så det kommer ikke svar på evt. kommentarer. Anonymous poster hash: 81776...f24 Jeg dauer av latter her. Påstander, påstander, påstander. Løgnere og sjarlataner alle sammen. Anonymous poster hash: 762fb...615
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #85 Skrevet 8. mai 2016 Jeg dauer av latter her. Påstander, påstander, påstander. Løgnere og sjarlataner alle sammen. Anonymous poster hash: 762fb...615 Jeg startet denne tråden. Leste du overskriften min? Du trengte ikke svare her i det hele tatt. Anonymous poster hash: 5b7b8...44c
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #86 Skrevet 8. mai 2016 Kan du kontaktes? Hi Anonymous poster hash: 5b7b8...44c Jeg bruker det ikke og jeg er tviler selv på en måte. Tør ikke stole nok på mine evner til å gi andre råd dessverre. Jeg er redd for å si og oppfatte noe feil og gi råd til mennesker i en vanskelig situasjon. Ofte er det mennesker i en svært sårbar situasjon som søker hjelp hos klarsynte og mitt inntrykk er at disse utnyttes av en bransje som tar seg svært godt betalt. Nå vet jeg ikke hvilken situasjon du er i og hva du trenger hjelp med, mitt råd er å finne kraften i deg selv. Stol på intuisjon, følg magefølelsen og søk ro i naturen eller gjennom meditasjon. Alle mennesker har kraften i seg til å manøvrere seg gjennom vanskelige håpløse situasjoner. Og hva du ender opp med å gjøre, vær kritisk til råd du får. Det ER mange der ute som ikke har evner men tar seg rått betalt for en tjeneste som ikke "fungerer" Anonymous poster hash: 8fca0...def
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #87 Skrevet 8. mai 2016 Jeg startet denne tråden. Leste du overskriften min? Du trengte ikke svare her i det hele tatt. Anonymous poster hash: 5b7b8...44c Skal denne slags potensiellt livsfarlige løgner og pseudo-vitenskap få stå uimotsagt. Vi har alle et ansvar i samfunnet for å stå opp mot farlige fenomener. Vitenskapsforakt, svindel, sjarlatanisme og kvakksalveri slik vi ser blant "synske", folk som "ser" og "helbredere", er utrolig farlig, og det går utover de svakeste blant oss. Det må altid taes til motmæle mot slikt, uansett hvor og når man ser det. Anonymous poster hash: 762fb...615
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #88 Skrevet 8. mai 2016 Min tante er synsk men hun er ikke åpen om det. Kun familien som vet at hun kan se fremtiden og vi spør ikke. Det er kun når hun føler hun må at hun sier ifra om noe alvorlig kom til å skje- sist var i fjor og det hun spådde skjedde selv om det var kamp for å forhindre at det skulle skje. Kunne ikke forandre utfallet. Anonymous poster hash: 63624...ce2
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #89 Skrevet 8. mai 2016 Nei. Det er ikke skitsnakk. Det er en rasjonell metode som faktisk kan medføre at du blir tatt på alvor hvis du faktisk har en slik egenskap. Får du en forutsigelse om noe som skal skje i fremtiden dokumenteres det med vitner, og man samholder så med hva som faktisk skjer. Dette gjør man over tid for å sjekke mot tilfeldigheter. Det er veldig enkelt. Anonymous poster hash: 762fb...615 Skjerp deg. Du er gjennomgående arrogant og ufin i denne tråden. Kan du ikke bare finne igjen oppdragelsen din slik at du ikke er så ekkel og slitsom. Dine forsøk på å gjemme deg bak det å være rasjonalitetens stemme er bare teite. Anonymous poster hash: 393bc...a1e
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #90 Skrevet 8. mai 2016 Det er sånn man forholder seg til rasjonelle motargumenter og realiteter, tydeligvis. Barnslige personangrep. Det er liksom altid det samme med overtroiske folk. Bare prat, og når de blir bedt om å stå for det de hevder, svarer de med personangrep. Anonymous poster hash: 762fb...615
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #91 Skrevet 8. mai 2016 Det er sånn man forholder seg til rasjonelle motargumenter og realiteter, tydeligvis. Barnslige personangrep. Det er liksom altid det samme med overtroiske folk. Bare prat, og når de blir bedt om å stå for det de hevder, svarer de med personangrep. Anonymous poster hash: 762fb...615 Jeg tror ikke på overnaturlige evner. Jeg tror ikke på spøkelser. Jeg synes likevel at du bør skjerpe deg noe alvorlig i denne tråden. I denne tråden er du guffen. Anonymous poster hash: 393bc...a1e
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #92 Skrevet 8. mai 2016 Skal denne slags potensiellt livsfarlige løgner og pseudo-vitenskap få stå uimotsagt. Vi har alle et ansvar i samfunnet for å stå opp mot farlige fenomener. Vitenskapsforakt, svindel, sjarlatanisme og kvakksalveri slik vi ser blant "synske", folk som "ser" og "helbredere", er utrolig farlig, og det går utover de svakeste blant oss. Det må altid taes til motmæle mot slikt, uansett hvor og når man ser det. Anonymous poster hash: 762fb...615 Åh, herregud. Når ble du oppnevnt til beskytter av menneskeheten? Finn en annen tråd du kan skrive i. I hanen som galer klokken 04:30 eller den om man kan snekre i dag. Anonymous poster hash: 5b7b8...44c
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #93 Skrevet 8. mai 2016 Jeg tror ikke på overnaturlige evner. Jeg tror ikke på spøkelser. Jeg synes likevel at du bør skjerpe deg noe alvorlig i denne tråden. I denne tråden er du guffen. Anonymous poster hash: 393bc...a1e Jeg tror deg ikke, jeg tror du rykker inn for tåkelegge at denne tråden er et vanlig godt eksempel på metodene til sjarlatanene. Å påpeke at folk driver med svindel, løgn og fanteri er ikke dårlig oppførsel. Anonymous poster hash: 762fb...615
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #94 Skrevet 8. mai 2016 Jeg tror deg ikke, jeg tror du rykker inn for tåkelegge at denne tråden er et vanlig godt eksempel på metodene til sjarlatanene. Å påpeke at folk driver med svindel, løgn og fanteri er ikke dårlig oppførsel. Anonymous poster hash: 762fb...615 Det er jo ikke overraskende at du kommer med noe sånt. Du er gjennomgående arrogant og påståelig. Etter tullet du skrev i forrige innlegg må du jo bestride mitt standpunkt i forhold til det overnaturlige. Ellers fremstår du jo litt dum. Selvkritikk og ydmykhet er jo uaktuelt 😊 Anonymous poster hash: 393bc...a1e
Gjest Jigglewiggle Skrevet 8. mai 2016 #95 Skrevet 8. mai 2016 Vil minne dere på å respektere at alle har rett på sin tro, å angripe noen som er uenige med noen andre er ikke produktivt eller på noen som helst måte en god debattkotyme. Vis respekt for hverandre og hold en god tone! Fortsetter angrepene så vil tråden bli moderert og advarsler kan bli sendt ut til de brukerne som ikke viser respekt for verken brukere eller forumreglene. JW, moderator.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2016 #96 Skrevet 8. mai 2016 Jeg vet ikke hva jeg skal tro. Jeg har selv opplevd mange rare saker jeg ikke kan forklare på noen måte. Andre nære venner har også det. Jeg velger å ha et åpent sinn til livet og hendelsene i det. Ikke alt kan forklares med vitenskapen. Vitenskapen tar også feil. Anonymous poster hash: 0682e...94b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå