Gå til innhold

Klamydia i 6 år !!!???????????????!?!??!?!?!?!?!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for støtten fra mange av dere, det har greid å roe meg litt ned, så skal jeg ringe gynkontoret med EN gang de åpner i morgen...
som tidligere nevnt er jeg ikke først og fremst bekymret for utroskap, har et veldig bra forhold  !!  er aller aller mest redd for sterilitet eller slike skader.  

 

HI



Anonymous poster hash: bdf36...c88
Videoannonse
Annonse
Skrevet

 

Takk for støtten fra mange av dere, det har greid å roe meg litt ned, så skal jeg ringe gynkontoret med EN gang de åpner i morgen...

som tidligere nevnt er jeg ikke først og fremst bekymret for utroskap, har et veldig bra forhold  !!  er aller aller mest redd for sterilitet eller slike skader.  

 

HI

 

Anonymous poster hash: bdf36...c88

 

 

Jeg kan ikke nok om akkurat ev. senfølger, Hi, men jeg tror det er mer fare for ev. sterilitet hvis man har gått lenge med en aktiv infeksjon. Din har jo ikke vært aktiv det meste av tiden. Håper det er slik, men lurt å snakke med gyn :)

 

Anonymous poster hash: e87e4...847

Skrevet (endret)

 

jeg vet at dere sier utroskap.. og jeg vet at folk ikke tror det om sin egen kjæreste. men altså han er virkelig VIRKELIG ikke typen til utroskap. jeg vet det er en klisjé men altså han er den mest trofaste, ikke-flørtete gutten jeg har møtt. han har jentevenner, og jeg har guttevenner, og vi har alltid følt en ekstrem trygghet på hverandre. ingen sjalusi. i fjor hadde vi en episode der en annen jente hadde kysset han på byen. han fortalte det da han kom hjem og gråt og gråt. jeg vet at de bare kysset, har vitner og jeg har snakket med jenta da vi kjenner hverandre.  så at han skulle ha hatt SEX med noen uten at jeg hadde merket det er liksom utenkelig.

 

HI

 

Anonymous poster hash: bdf36...c88

 

 

Det føles kanskje utenkelig, men er naturligvis svært mulig. I motsetning til kvinner som litt oftere har følelsesmessige grunner eller laber sexlyst fra mannens side som årsak til utroskap, så har de fleste menn som er utro det ofte bra nok i sine forhold, men søker spenning eller lar seg rive med av kåthet eller en flørt som plutselig utarter.

 

Hadde forholdet vært sterkt og godt ellers, så hadde jeg nok uansett sterkt vurdert å la tvilen komme ham til gode.

 

Ellers så er det fullt mulig å bære klamydia i åresvis, mener jeg.

Har mannen din sjekket seg...? Det kan f.eks. hende mannen din hadde det med inn i forholdet, men at du likevel ikke ble smittet før etter noen måneder med sex...

Endret av Virginia!
Skrevet

Det føles kanskje utenkelig, men er naturligvis svært mulig. I motsetning til kvinner som litt oftere har følelsesmessige grunner eller laber sexlyst fra mannens side som årsak til utroskap, så har de fleste menn som er utro det ofte bra nok i sine forhold, men søker spenning eller lar seg rive med av kåthet eller en flørt som plutselig utarter.

 

Hadde forholdet vært sterkt og godt ellers, så hadde jeg nok uansett sterkt vurdert å la tvilen komme ham til gode.

 

Ellers så er det fullt mulig å bære klamydia i åresvis, mener jeg.

Har mannen din sjekket seg...? Det kan f.eks. hende mannen din hadde det med inn i forholdet, men at du likevel ikke ble smittet før etter noen måneder med sex...

han har ikke sjekket seg nei... vi var 19 da vi ble sammen og trodde det holdt at én gjorde det (etter noen uker med sex). dumt ja... ser jo det nå.  jeg tenker også derfor at han kanskje kan ha smittet meg senere, om det er mulig.  får høre hva de sier i morgen.

 

tror ikke han har vært utro. vi har jo snakket sammen masse i kveld og han hadde ikke greid å reagere som han gjør om det var tilfellet. sef man kan aldri være 100% på hva andre mennesker driver med men jeg lar som du sier, tvilen komme han til gode.

 

HI

 

 

Anonymous poster hash: bdf36...c88

Skrevet

Klamydia vil som regel forsvinne av seg selv ubehandlet!   Synes det hørtes veldig lenge ut med 6 år... Men jeg hørte på en program engang, det der legene på tv3 eller noe. Å der sa de at en kvinne hadde blitt smittet fra et toalettsete. Det kan jo kanskje ha ligget en bakterie der som har smittet deg :Nikke:

Skrevet

Klamydia vil som regel forsvinne av seg selv ubehandlet! Synes det hørtes veldig lenge ut med 6 år... Men jeg hørte på en program engang, det der legene på tv3 eller noe. Å der sa de at en kvinne hadde blitt smittet fra et toalettsete. Det kan jo kanskje ha ligget en bakterie der som har smittet deg :Nikke:

Hæææ? Sikkert 😂😂😂😂

 

Anonymous poster hash: 047c4...5b8

Skrevet

 

han har ikke sjekket seg nei... vi var 19 da vi ble sammen og trodde det holdt at én gjorde det (etter noen uker med sex). dumt ja... ser jo det nå. jeg tenker også derfor at han kanskje kan ha smittet meg senere, om det er mulig. får høre hva de sier i morgen.

 

tror ikke han har vært utro. vi har jo snakket sammen masse i kveld og han hadde ikke greid å reagere som han gjør om det var tilfellet. sef man kan aldri være 100% på hva andre mennesker driver med men jeg lar som du sier, tvilen komme han til gode.

 

HI

 

 

Anonymous poster hash: bdf36...c88

Håper du har rett.

Jeg har hatt sex med en gift mann 2 ganger som har det veldig godt i forholdet sitt.

Ingen som kunne trodd det om han

 

Anonymous poster hash: 047c4...5b8

Skrevet

Jeg tror dessverre han kan ha vært utro (i alle fall i følge legen min)

Jeg sjekket meg, for hadde symptomer, sa jeg hadde hatt samme partner i to år, legen svarte da at om ikke mannen hadde vært utro var det ikke klamydia, han mente jeg hadde kjent dette på minst ett år.

Jeg hadde heldigvis ikke klamydia.

For en kjip situasjon du er i. Men sjekk godt opp om det er mulig å gå så lenge uten utbrudd. Om ikke så er det hele bare veldig trist :(

Lykke til.

 

Anonymous poster hash: 34b69...70b

Skrevet

Så inspirerende at folk her faktisk ØNSKER at andres partner skal ha vært utro og smittet sin partner. Dere føler dere ikke bittelitt slemme engang? "99% sikkert utro", faktisk - du snakker om å glede seg over andres ulykkke.

 

Til HI, klamydia kan gå ubehandlet veldig lenge, som du jo vet, og det viktigste nå er å få dere begge i behandling. Fortsett å stole på mannen din, du, og gå videre herfra. Jeg kjenner en som hadde hatt det i fire år (og det var fire år hun ikke hadde noen partner i det hele tatt) og det ble først oppdaget ved en tilfeldighet, hun hadde sopp eller noe sånt. Hun har likevel blitt gravid nå med ny mann, to ganger til og med, så ikke fortvil ennå, det er ikke selvsagt at du er steril.



Anonymous poster hash: d38c7...b42
Skrevet

Klamydia kan visst ligge latent i kroppen i mange år uten å slå ut, så tenker vel helst at det er dette som har skjedd her. Ville tatt kontakt med legen din og fått et skikkelig svar derfra.



Anonymous poster hash: 92bce...859
Skrevet

Altså klamydia kan ligge latent i kroppen i mange år u den forstand at man ikke får symptomer. Det vil fortsatt slå ut på en test. Test fra livmorhals er dog sikrere enn fra urinprøve, da det ikke er alltid man har bakterien begge steder. Enten har mannen din vært utro, eller så fikk du det før du møtte han.

Skrevet

Klamydia vil som regel forsvinne av seg selv ubehandlet! Synes det hørtes veldig lenge ut med 6 år... Men jeg hørte på en program engang, det der legene på tv3 eller noe. Å der sa de at en kvinne hadde blitt smittet fra et toalettsete. Det kan jo kanskje ha ligget en bakterie der som har smittet deg :Nikke:

Det er en myte at man kan bli smittet av toalettsetet, og den er avkreftet, man kan altså ikke bli smittet via toalettet :)

Nå vet jeg ikke så mye om klamydia, men har egentlig ikke hørt at det forsvinner av seg selv? Mulig den gjør det noen ganger, men greien er vel at siden mange ikke opplever symptomer, kan de gå så lenge med det at de blir steril. Jeg har selv hatt to exu og legene mistenkte at jeg hadde uoppdaget klamydia, noe som ble avkreftet, men poenget er at det var noe av det første de tenkte på.

Skrevet

Det er en myte at man kan bli smittet av toalettsetet, og den er avkreftet, man kan altså ikke bli smittet via toalettet :)

Nå vet jeg ikke så mye om klamydia, men har egentlig ikke hørt at det forsvinner av seg selv? Mulig den gjør det noen ganger, men greien er vel at siden mange ikke opplever symptomer, kan de gå så lenge med det at de blir steril. Jeg har selv hatt to exu og legene mistenkte at jeg hadde uoppdaget klamydia, noe som ble avkreftet, men poenget er at det var noe av det første de tenkte på.

 

ubehandlet vil den som regel forsvinne selv etter 1-2 år...

Skrevet

ubehandlet vil den som regel forsvinne selv etter 1-2 år...

Nysgjerrig på kilde til dette? :) Har som sagt liten kunnskap om klamydia, men det jeg leser meg frem til er at det bør behandles, og at det er en viss uklarhet ifht denne bakterien og det kan se ut til at den kan overleve lengre enn andre bakterier, og derfor gjøre både kvinner og menn steril.

Skrevet

Nysgjerrig på kilde til dette? :) Har som sagt liten kunnskap om klamydia, men det jeg leser meg frem til er at det bør behandles, og at det er en viss uklarhet ifht denne bakterien og det kan se ut til at den kan overleve lengre enn andre bakterier, og derfor gjøre både kvinner og menn steril.

Nasse Nøff roter nok litt.

 

Hun blander med hvp viruset.

 

Anonymous poster hash: 047c4...5b8

Skrevet

ubehandlet vil den som regel forsvinne selv etter 1-2 år...

 

Nei, den forsvinner ikke av seg selv. Man må ta antibiotika. Men det er kanskje en mulighet for at en av antibiotikaene som ofte brukes mot annet, kanskje også tar klamydia?

Skrevet

Klamydia vil som regel forsvinne av seg selv ubehandlet!   Synes det hørtes veldig lenge ut med 6 år... Men jeg hørte på en program engang, det der legene på tv3 eller noe. Å der sa de at en kvinne hadde blitt smittet fra et toalettsete. Det kan jo kanskje ha ligget en bakterie der som har smittet deg :Nikke:

 

Utenfor kroppen kan bakterien overleve 2-3 timer, men da må den ha fuktighet.

Skal du bli smittet av et toalettsete så må det ha ligget fuktig kroppsvæske fra den som var der før deg (og hadde smittefarlig chlamydia - chlamydia har en tofaset livssyklus, og det er bare i den ene fasen den er smittsom.), og den infiserte kroppsvæsken må du så greie å få på kroppsvev hvor chlamydiaen kan overleve - hovedsaklig slimhinner, og spesielt vagina.

 

De færreste tørker toalettsetet med egne fingre og stikker dem rett i vaginaen sin etterpå, eller i øynene eller i munnen eller opp i nese eller anus...

 

 

 

Anonymous poster hash: e87e4...847

Skrevet

ubehandlet vil den som regel forsvinne selv etter 1-2 år...

 

Ikke noe jeg har lest av forskning viser det du forteller her - så dette må du i så fall legge ut link på!

 

Med tanke på at chlamydiabakterien også trenger inn i vertens celler og der lever på vertens ATP så kan den jo i teorien leve der så lenge verten lever...

 

Anonymous poster hash: e87e4...847

Skrevet

Har du fått snakket med legen din HI?

 

Jeg krysser fingrene for at du bare har fått et falskt positivt resultat.

 

Anonymous poster hash: d7b17...f53

Skrevet

ubehandlet vil den som regel forsvinne selv etter 1-2 år...

Hvor har du fått denne infoen?

 

Anonymous poster hash: c7672...84a

Skrevet

http://www.klikk.no/helse/doktoronline/infeksjoner/article802224.ece

 

Altså NEI klamydia MÅ behandles og går ikke iver av seg selv..

Halo det er veldig viktig med behandling!

 

Og nei klamydia ligger ikke "latent" i mange år før det brytes ut, det er ikke som herpes.

 

Man kan derimot gå med klamydia i lang tid uten symptomer, men klamydia vil alltid slå ut på test med og uten symptomer.

 

Så om du testet deg for 6 år siden og på nytt nå med negativt svar for 6 år siden og positivt svar nå er det mest sannsynlig at du har blitt smittet av samboeren din om du ikke har vært utro.

Skrevet

 

Utenfor kroppen kan bakterien overleve 2-3 timer, men da må den ha fuktighet.

Skal du bli smittet av et toalettsete så må det ha ligget fuktig kroppsvæske fra den som var der før deg (og hadde smittefarlig chlamydia - chlamydia har en tofaset livssyklus, og det er bare i den ene fasen den er smittsom.), og den infiserte kroppsvæsken må du så greie å få på kroppsvev hvor chlamydiaen kan overleve - hovedsaklig slimhinner, og spesielt vagina.

 

De færreste tørker toalettsetet med egne fingre og stikker dem rett i vaginaen sin etterpå, eller i øynene eller i munnen eller opp i nese eller anus...

 

 

 

Anonymous poster hash: e87e4...847

😜Nå lo jeg godt😂 Takk for rare bilder i hodet😂

 

Anonymous poster hash: 17d33...36c

Skrevet

Klamydia vil vises på en test 9 dager etter smitte og kan ikke ligge latent i kroppen. Dette er vel en myte utro mennesker har likt å bruke. Ikke alle får symptomer da.

 

Anonymous poster hash: 8a731...6ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...