Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #1 Skrevet 4. april 2016 Ja, jeg var på GU forrige uke, er 25 år så skulle ta celleprøve for første gang og tok en "full sjekk". Nå viser det seg at jeg har klamydia, fikk brev i dag. men jeg har hatt samme kjæreste i 6 år. jeg har sjekket med for klamydia flere ganger i tenårene, jeg hadde en del problemer med UVI, smerter under sex osv så ble sjekket flere ganger for alt som er. sist gang jeg testet for klamydia var ETTER at jeg ble sammen med samboeren min !! hvordan er dette mulig?? 1. testen var falsk negativ, og jeg har hatt klamydia i 6 år 2. han hadde klamydia men smittet meg ikke før senere 3. en av oss har vært utro, NEI dette er ikke mulig, jeg vet jo med meg selv så klart, og vi har også snakket nøye sammen nå. jeg har absolutt ingen grunn til tvile på han. selv om dere sikkert tenker det..4. prøven er falsk positiv, går det an?? jeg er LIVREDD for å være steril... finner ingen på hele internett som har hatt klamydia i SEKS år.Er det ikke mulig å sjekke dette?? vi har bare hatt sex med 4 personer hver, og jeg har testet meg så mange ganger.. har alltid vært forsiktig og redd for dette. er helt grusomt Anonymous poster hash: bdf36...c88
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #2 Skrevet 4. april 2016 Det er nok dessverre 99% sjanse for at det skyldes utroskap... Anonymous poster hash: ccd44...54f
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #3 Skrevet 4. april 2016 Har du ingen symptomer? Trodde man hadde det jeg Anonymous poster hash: d0da3...080
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #4 Skrevet 4. april 2016 Har du ingen symptomer? Trodde man hadde det jeg Anonymous poster hash: d0da3...080 Kvinner kan gå veldig lenge med klamydia uten symptomer. Det er derfor det er så skummelt. Anonymous poster hash: 36bb7...9cf
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #5 Skrevet 4. april 2016 Kvinner kan gå veldig lenge med klamydia uten symptomer. Det er derfor det er så skummelt. Anonymous poster hash: 36bb7...9cf Men da har jo han det også og han blr jo ha noen symptomer? Anonymous poster hash: d0da3...080
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #6 Skrevet 4. april 2016 Har du ingen symptomer? Trodde man hadde det jeg Anonymous poster hash: d0da3...080 altså, jeg har i årevis slitt med svie/smerter i skjedeinngang under sex. men dette ble jeg grundig sjekket for FØR jeg ble sammen med samboeren min, det begynte allerde da jeg var såvidt 17 år. Klamydia ble sjekket flere ganger både gynekologisk og ved urinprøver. De smertene ved sex ble forklart som vestibulitt eller en reaksjon etter mange mange UVIer, som jeg også slet med. Mulig disse tingene har gjrot at jeg har oversett andre symptomer, men er jo rart når jeg har blitt testet for klamydia så mange ganger før i mitt liv. de smertene har det også vært mye mindre av de siste årene. har ikke hatt noen andre problemer, og alt så bra ut på GUen forrige uke.. jeg er mildt sagt forvirret og veldig bekymret HI Anonymous poster hash: bdf36...c88
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #7 Skrevet 4. april 2016 Join the club. Jeg tok full test av alt før jeg ble sammen med mannen min. Han har verken vært utro eller vært med andre enn meg. Tror kanskje at de overså det under det som skulle vært en fullstendig sjekk. Det tok 5 år etter sjekken på legekontoet før sykehuset oppdaget det ved utredning for barnløshet. Aner ikke hvor mange år jeg hadde hatt det, men hadde utviklet alvorlige celleforandringer og måtte ha operasjon. Bare glad for at det nå er over og at jeg endelig har blitt gravid. Anonymous poster hash: bcc47...0e8
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #8 Skrevet 4. april 2016 Men da har jo han det også og han blr jo ha noen symptomer? Anonymous poster hash: d0da3...080 han har ingen symptomer nei Anonymous poster hash: bdf36...c88
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #9 Skrevet 4. april 2016 Du har ikke hatt klamyida i seks år... Utroskap Anonymous poster hash: 116de...462
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #10 Skrevet 4. april 2016 Kan ikke svare deg men her er min historie. Testet meg alltid før ny partner. Testet meg altså før nåværende samboer og negativt resultat. Ved rutine kontroll flere år etter tester jeg positivt. Min samboer tester negativt. Jeg har ihvertfall ikke vært utro og det har ikke han heller. Men hva vil han tro med negativ test? Jaja, enten falsk positiv på meg eller falsk negativ på han. Vi ble nå begge behandlet iallefall. Ble gravid på første forsøk når vi startet prøving. Anonymous poster hash: feedb...d6f
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #11 Skrevet 4. april 2016 Join the club. Jeg tok full test av alt før jeg ble sammen med mannen min. Han har verken vært utro eller vært med andre enn meg. Tror kanskje at de overså det under det som skulle vært en fullstendig sjekk. Det tok 5 år etter sjekken på legekontoet før sykehuset oppdaget det ved utredning for barnløshet. Aner ikke hvor mange år jeg hadde hatt det, men hadde utviklet alvorlige celleforandringer og måtte ha operasjon. Bare glad for at det nå er over og at jeg endelig har blitt gravid. Anonymous poster hash: bcc47...0e8 Celleforandringer kommer av hpv virus, ikke klamydia. Anonymous poster hash: 0ce93...89c
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #12 Skrevet 4. april 2016 99 prosent sjanse for utroskap Anonymous poster hash: 1b9ff...0c6
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #13 Skrevet 4. april 2016 jeg vet at dere sier utroskap.. og jeg vet at folk ikke tror det om sin egen kjæreste. men altså han er virkelig VIRKELIG ikke typen til utroskap. jeg vet det er en klisjé men altså han er den mest trofaste, ikke-flørtete gutten jeg har møtt. han har jentevenner, og jeg har guttevenner, og vi har alltid følt en ekstrem trygghet på hverandre. ingen sjalusi. i fjor hadde vi en episode der en annen jente hadde kysset han på byen. han fortalte det da han kom hjem og gråt og gråt. jeg vet at de bare kysset, har vitner og jeg har snakket med jenta da vi kjenner hverandre. så at han skulle ha hatt SEX med noen uten at jeg hadde merket det er liksom utenkelig. HI Anonymous poster hash: bdf36...c88
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #14 Skrevet 4. april 2016 Kan ikke svare deg men her er min historie. Testet meg alltid før ny partner. Testet meg altså før nåværende samboer og negativt resultat. Ved rutine kontroll flere år etter tester jeg positivt. Min samboer tester negativt. Jeg har ihvertfall ikke vært utro og det har ikke han heller. Men hva vil han tro med negativ test? Jaja, enten falsk positiv på meg eller falsk negativ på han. Vi ble nå begge behandlet iallefall. Ble gravid på første forsøk når vi startet prøving. Anonymous poster hash: feedb...d6f takk for at du delte! det trøster meg litt. jeg må i alle fall ringe gynekologen i morgen, det er sikkert.. så får vi se hva som skjer videre.. Anonymous poster hash: bdf36...c88
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #15 Skrevet 4. april 2016 Jeg og mannen testet oss da vi ble sammen. Ingen hadde K. Jeg testet meg ifm graviditet og fikk utslag på K. Mannen testet seg da, uten utslag. Jeg vet at jeg ikke har vært utro. Heldigvis var det ikke omvendt for jeg hadde tenkt utroskap med en gang. Mannen min stolte heldigvis på meg. Legen min sa at viruset kan ligge latent i kroppen, at man har det men ikke får utslag før "plutselig". Partner blir derfor ikke smittet. Anonymous poster hash: 9901b...53f
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #16 Skrevet 4. april 2016 Klamydia kan ligge latent i kroppen i flere år før det bryter ut. Er ikke sikkert han har vært utro i det hele tatt 😊 Anonymous poster hash: c0813...e3b
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #17 Skrevet 4. april 2016 99 prosent sjanse for utroskap Anonymous poster hash: 1b9ff...0c6 Og hvor henter du det tallet fra? Lurt å ha bitte litt peiling før man uttaler seg om slikt som faktisk kan ha betydning for et menneskes liv. Anonymous poster hash: 36bb7...9cf
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #18 Skrevet 4. april 2016 egentlig er jeg ikke mest bekymret for utroskap, men at jeg virkelig har hatt klamydia i 6 år og kanskje blitt steril HI Anonymous poster hash: bdf36...c88
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #19 Skrevet 4. april 2016 egentlig er jeg ikke mest bekymret for utroskap, men at jeg virkelig har hatt klamydia i 6 år og kanskje blitt steril HI Anonymous poster hash: bdf36...c88 Det må du jo få utredet så fort som mulig. Krysser fngre for deg! Og hør for all del på legen når det gjelder sannsynligheten for å kunne gå lenge med uoppdaget klamydia, ikke på anonyme som har en form for pervers glede av å gjøre ting verre for folk. Anonymous poster hash: 36bb7...9cf
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #20 Skrevet 4. april 2016 Huff ikke gøy. Men jeg har ikke hatt klamydia så lenge. MEN, jeg klarte å pådra meg det 3 ganger (huff,ja). Men jeg har blitt gravid 2 ganger uten problemer inettertid ihvertfall😊 Anonymous poster hash: df830...f34
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #21 Skrevet 4. april 2016 Huff ikke gøy. Men jeg har ikke hatt klamydia så lenge. MEN, jeg klarte å pådra meg det 3 ganger (huff,ja). Men jeg har blitt gravid 2 ganger uten problemer inettertid ihvertfall😊 Anonymous poster hash: df830...f34
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #22 Skrevet 4. april 2016 Avhengig av hvilken type test som er brukt kan det være falskt positiv test, trenger ikke være utro partner. Anonymous poster hash: dc16a...857
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #23 Skrevet 4. april 2016 Det er dessverre ingen annen mulighet enn at typen din har vært utro. Beklager, men det er realiteten likevel om du tror det ikke er mulig. Anonymous poster hash: 2e051...f97
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #24 Skrevet 4. april 2016 Det er dessverre ingen annen mulighet enn at typen din har vært utro. Beklager, men det er realiteten likevel om du tror det ikke er mulig. Anonymous poster hash: 2e051...f97 Nå må du og de andre kunnskapsløse slutte å slarve på et forum om ting dere har null peiling på! Bruk tiden til å lære litt mer, kanskje? Hi, chlamydia er en bakterie som kan gå i et "uaktivt" stadie hvor den gjemmer seg i celler. I det stadiet vil det sjelden slå ut på prøver. Om du har et godt immunforsvar så kan kroppen din greie å holde dette i sjakk og chlamydiaen er i ikke-aktiv stadie. Så kan bakterien reaktiveres, dvs. bakteriene kommer "ut av dvalen", og da får du aktive bakterier igjen som så vil slå ut på tester. Som andre har nevnt, det er ulike tester og de har ulik sensibilitet og nøyaktighet. Anonymous poster hash: e87e4...847
Anonym bruker Skrevet 4. april 2016 #25 Skrevet 4. april 2016 Nå må du og de andre kunnskapsløse slutte å slarve på et forum om ting dere har null peiling på! Bruk tiden til å lære litt mer, kanskje? Hi, chlamydia er en bakterie som kan gå i et "uaktivt" stadie hvor den gjemmer seg i celler. I det stadiet vil det sjelden slå ut på prøver. Om du har et godt immunforsvar så kan kroppen din greie å holde dette i sjakk og chlamydiaen er i ikke-aktiv stadie. Så kan bakterien reaktiveres, dvs. bakteriene kommer "ut av dvalen", og da får du aktive bakterier igjen som så vil slå ut på tester. Som andre har nevnt, det er ulike tester og de har ulik sensibilitet og nøyaktighet. Anonymous poster hash: e87e4...847 Med andre ord - du kan ha hatt chlamydia i mange år uten at det har gjort noe annet i kroppen din enn å ligge i dvale. Mannen din trenger IKKE ha vært utro! Men nå som du har testet positivt så er det jo en mulighet for at du smitter ham Anonymous poster hash: e87e4...847
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå