Anonym bruker Skrevet 7. april 2016 #76 Skrevet 7. april 2016 Nå går jeg litt imot strømmen her, men. Jeg ville heller ikke vært så begeistret for at min barn skulle være flere uker på andre siden av jordkloden uten meg, i så ung alder. Tviler ikke på at dere er supre mennesker, som vil gi barnet en fantastisk tur, men kjenn litt på ditt eget "mammahjerte" (ikke et uttrykk jeg bruker ofte!). Det er ikke så lett å slappe av med tanken på at ens barn skal reise så langt, uten at man selv kan være der hvis noe skjer. Noe annet som slår meg, er dette med politiet. Vil dere virkelig dra inn politiet over en ferie? Er ikke det litt vel dramatisk? Skjønner det er fortvilende for alle involvert, spesielt den lille jenta som så gjerne vil dra, men å lage en politisak ut av det? Går litt over grensen, i mine øyne. Og så til det siste, dere må jo ha bestilt disse billettene vel vitende om at barnets mor sa nei og var ukomfortabel med reisen? Anonymous poster hash: 1037c...01e Man kan virkelig ikke nekte barnet sitt å være med pappa på ferie fordi at mammahjertet brister altså. Dette er et stort barn det er snakk om, det får være måte på egoisme Anonymous poster hash: 796c3...257
smiia Skrevet 7. april 2016 #77 Skrevet 7. april 2016 Det er litt vanskelig dette ste familie greiene. Jeg bor sammen med min mann, og våre to barn. Eldste er en gutt, han er 10. Jeg hadde ikke likt å sende han til Florida uten meg, sammen med sin far. En mann jeg elsker og bor sammen med, som jeg ser på som en god far, og repskterer i ett og alt. Det hadde vært for langt unna meg. Det hadde bare vært helt feil. Tviler på at jeg hadde greid å slappe av med å sende han til Florida sammen med faren og en annen kvinne, og hennes familie. Jeg ser det bare som mor her. Ikke som barn, og ikke som far. Det er faktisk på andre siden av jordkloden. Hva om ungen min hadde blitt alvorlig syk eller skadet, da kan man ikke bare møtes på sykehuset, eller komme seg dit i løpet av kort tid. Det er ikke slik at hun MÅ være med, mor har litt rett også, hun er ikke helt samme del av familien din, som resten. Selvsagt har barnet lyst å dra til Disney Land eller World, eller hva det er i Florida, men allikevel. Det er LANGT og det er LENGE! Anonymous poster hash: 5383c...e01 Det synes jeg blir å misbruke den retten man som forelder har til å ta avgjørelser på vegne av barnet. Det handler ikke om hva jeg som mor ønsker/føler meg komfortabel med, når det handler om et så stort barn, det skal reise med sin far, og det er ikke et prosjekt som er direkte uansvarlig, og ikke minst - man overkjører viljen til barnet selv.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2016 #78 Skrevet 7. april 2016 Jaja, men sånn er det.... egoistisk eller ikke. Det er ikke alle foreldre som evner og alltid sette barnets ønsker først. Dette er heller ikke noe som er super viktig, eller et primærbehov... det er kjipt at hun ikke får dra, men sånn er livet noen ganger. Om mor ville tatt med barnet utenlands og far hadde nektet av uansett grunn måtte det også ha blitt respektert. Det går utover barna når foreldrene ikke sørger for å ha et ok forhold, og det er veldig sjeldent kun en parts feil.... Jeg tenker at denne turen får ligge, og så får heller mor og far jobbe med å få et bedre forhold eller finne bedre bedre løsninger rundt jenta. Kanskje hun får bli med neste gang. Så også nå at dette handlet om en tur til USA....? I det tilfellet ville nok jeg som mor sagt nei faktisk... Det er mye uro om dagen, og det er stadig vekk både kidnappinger og mye annen kriminalitet og terror i USA. I tillegg er det en forhøyet terrorfare pga IS. Jeg ville aldri dratt dit med barna mine, og hadde heller ikke ønsket at noen andre skulle tatt de med dit. Anonymous poster hash: 8078d...219 Det er snakk om Florida, jeg var der med mine barn for en mnd siden, ikke mer uroligheter der en her hjemme. Med forhåndsregler er det også trygt. Selvsagt sender man ikke barna til å leke alene på lekeplassen og slikt men det er ikke et skummelt sted å være i så måte. Det kommer litt an på hvor man er i staten selvsagt men jeg opplevde det langt roligere og tryggere der en det er å vandre rundt i visse deler av Oslo, og mennesker er langt mer hyggelige. Regner med at de har tenkt seg til disney området og der er det godt med vakthold. Eneste jeg ville ha tenkt på i forhold til Florida opphold er at de skal reise midt på sommern noe som er til tider uutholdelig varmt med veldig høy luftfuktighet. Så det er langt fra beste tiden å besøke staten. Terror kan man støte på hvor som helst i verden, slik det er i dag er det like stor sjanse at det skjer i Norge som hvor som helst i verden. Anonymous poster hash: 97faf...ac6
BareMas Skrevet 7. april 2016 #79 Skrevet 7. april 2016 Mor har rett til å si at barnet ikke får dra. Men hun får også si til barnet at det er hun som valgte det, ikke far. Jeg er ikke sikker på om jeg ville latt mitt barn reise med stemor på en slik ferie av forskjellige årsaker. Om en forelder ikke vil at barnet skal utenlands må det respekteres uansett. Anonymous poster hash: 8078d...219 Så lenge reisen avvikles i avtalt ferie som far skal ha med barnet, det ikke foreligger særskilte grunner til at barnet ikke kan reise med far, så har ikke mor mulighet til å nekte det. Når grunnen til at mor ikke ønsker at barnet skal reise er "fordi jeg vil ikke", så synes jeg ikke det skal respekteres.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2016 #80 Skrevet 7. april 2016 Men om mor ikke skriver under på at barnet skal få pass, så kommer de seg vel ikke ut av Landet? Hun kan vel ikke tvinges til å skrive under? Anonymous poster hash: 908a5...da4
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #81 Skrevet 8. april 2016 Hei. Oppdatering. Far gav mor et ultimatum. Enten bli med på samtale på fvk eller gi han passet. Fikk han ikke passet ville han få hjelp av politiet. Han forklarte hva han hadde fått av informasjon. Han gav henne betenkningstid. Hun ble selvsagt rasende. Uansett, hun har tøyd strikken for langt Ovenfor far nå, han har fått nok av alle nykkene så nå gir han seg ikke. Han er såpass forbanna at han også vurderer å gå fra privat avtale til å bruke nav sine satser på bidrag. Hun ligger ca 1 500,- over på privat avtale. Jeg har faktisk ikke sett han så forbanna før. Han har også fortalt datteren sannheten om hvorfor hun ikke får være med. Regner med at datteren kommer til å legge enormt press på moren sin. De har avtale på fvk ganske snart. Så får se om hun kommer. Anonymous poster hash: 336e1...af7
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #82 Skrevet 8. april 2016 Hei. Oppdatering. Far gav mor et ultimatum. Enten bli med på samtale på fvk eller gi han passet. Fikk han ikke passet ville han få hjelp av politiet. Han forklarte hva han hadde fått av informasjon. Han gav henne betenkningstid. Hun ble selvsagt rasende. Uansett, hun har tøyd strikken for langt Ovenfor far nå, han har fått nok av alle nykkene så nå gir han seg ikke. Han er såpass forbanna at han også vurderer å gå fra privat avtale til å bruke nav sine satser på bidrag. Hun ligger ca 1 500,- over på privat avtale. Jeg har faktisk ikke sett han så forbanna før. Han har også fortalt datteren sannheten om hvorfor hun ikke får være med. Regner med at datteren kommer til å legge enormt press på moren sin. De har avtale på fvk ganske snart. Så får se om hun kommer. Anonymous poster hash: 336e1...af7 Lykke til og kudos til far! Synd at mor er så vanskelig, vondt for jenta. Håper dere får en fin tur Anonymous poster hash: c8681...f4b
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #83 Skrevet 8. april 2016 Håper dette ordner seg! Synes det er helt urimelig å nekte barnet en slik opplevelse. Anonymous poster hash: ef29e...940
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #84 Skrevet 8. april 2016 Hei. Oppdatering. Far gav mor et ultimatum. Enten bli med på samtale på fvk eller gi han passet. Fikk han ikke passet ville han få hjelp av politiet. Han forklarte hva han hadde fått av informasjon. Han gav henne betenkningstid. Hun ble selvsagt rasende. Uansett, hun har tøyd strikken for langt Ovenfor far nå, han har fått nok av alle nykkene så nå gir han seg ikke. Han er såpass forbanna at han også vurderer å gå fra privat avtale til å bruke nav sine satser på bidrag. Hun ligger ca 1 500,- over på privat avtale. Jeg har faktisk ikke sett han så forbanna før. Han har også fortalt datteren sannheten om hvorfor hun ikke får være med. Regner med at datteren kommer til å legge enormt press på moren sin. De har avtale på fvk ganske snart. Så får se om hun kommer. Anonymous poster hash: 336e1...af7 Flott! Så bra med en far som vil ha barnet sitt med på tur med den nye familien! Anonymous poster hash: 3f220...781
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #85 Skrevet 8. april 2016 Jaja, men sånn er det.... egoistisk eller ikke. Det er ikke alle foreldre som evner og alltid sette barnets ønsker først. Dette er heller ikke noe som er super viktig, eller et primærbehov... det er kjipt at hun ikke får dra, men sånn er livet noen ganger. Om mor ville tatt med barnet utenlands og far hadde nektet av uansett grunn måtte det også ha blitt respektert. Det går utover barna når foreldrene ikke sørger for å ha et ok forhold, og det er veldig sjeldent kun en parts feil.... Jeg tenker at denne turen får ligge, og så får heller mor og far jobbe med å få et bedre forhold eller finne bedre bedre løsninger rundt jenta. Kanskje hun får bli med neste gang. Så også nå at dette handlet om en tur til USA....? I det tilfellet ville nok jeg som mor sagt nei faktisk... Det er mye uro om dagen, og det er stadig vekk både kidnappinger og mye annen kriminalitet og terror i USA. I tillegg er det en forhøyet terrorfare pga IS. Jeg ville aldri dratt dit med barna mine, og hadde heller ikke ønsket at noen andre skulle tatt de med dit. Anonymous poster hash: 8078d...219 Du KAN Ikkje være frisk psykisk. Er du? Anonymous poster hash: c105c...30d
Anonym bruker Skrevet 8. april 2016 #86 Skrevet 8. april 2016 Hei. Oppdatering. Far gav mor et ultimatum. Enten bli med på samtale på fvk eller gi han passet. Fikk han ikke passet ville han få hjelp av politiet. Han forklarte hva han hadde fått av informasjon. Han gav henne betenkningstid. Hun ble selvsagt rasende. Uansett, hun har tøyd strikken for langt Ovenfor far nå, han har fått nok av alle nykkene så nå gir han seg ikke. Han er såpass forbanna at han også vurderer å gå fra privat avtale til å bruke nav sine satser på bidrag. Hun ligger ca 1 500,- over på privat avtale. Jeg har faktisk ikke sett han så forbanna før. Han har også fortalt datteren sannheten om hvorfor hun ikke får være med. Regner med at datteren kommer til å legge enormt press på moren sin. De har avtale på fvk ganske snart. Så får se om hun kommer. Anonymous poster hash: 336e1...af7 Så flott at far nå setter ned foten ovenfor mor! Jeg tror også det er viktig at jenta har fått vite sannheten. Viktig for at jenta ikke skal føle seg utenfor og mindre viktig for far og familien hos deg, Hi. Det er viktig at hun VET at hun er ønsket hos dere! Spesielt når mor er så vanskelig og manipulerer (lyver til) jenta. Vær litt obs fremover slik at jenta ikke blir stående som mellommann. Gjør det klart for henne at dette er et problem mellom mor og far, og at det er de som må løse problemet. Jeg får helt vondt av denne jenta som nå har mistet masse tillit til sin mor. Men det er bedre at hun får vite sannheten slik at hun ikke også får et dårligere forhold til sin far og deg, Hi. Håper det ordner seg på alle måter. Mener jeg har skrevet det tidligere også - blir det for ille, vurder sterkt å gå for hovedomsorg for jenta! Jeg tror hun ville hatt det mer stabilt og trygt hos dere og heller ha samvær med mor. Dere virker trygge og stabile - i sterk motsetning til jentas mor som etter over 7 år fremdeles ikke har jobbet seg ut av egne følelser rundt bruddet mellom henne og jentas far. Hun virker ikke helt frisk, etter min mening, og det er en stor belastning for et barn å bo sammen med en slik person som i tillegg nå er avslørt å lyve til henne, ikke ønske det beste for jenta. Håper dere finner ut av det til beste for jenta Anonymous poster hash: 4f807...c37
Isola&Lille+julegave Skrevet 9. april 2016 #87 Skrevet 9. april 2016 Tenker det kommer an på situasjonen selvsagt Men... Sett at mor har dårlig råd selv da, bruddet var grumsete og hun føler hun sitter igjen som en stor taper. Da kan jeg skjønne det ikke er kult om barnet får hele verden og litt til hos far og stemor, når du selv ikke har råd til noe. Det kan også være at jenta har sagt negative ting om stemor eller far til henne. Kanskje mor har angst, og er kjempe redd for å la henne dra? Kanskje mor rett og slett ikke er klar for at stemor skal innta en morsrolle for barnet, og ikke orker tanken på at de to skal være sammen i flere uker? Det finnes mange grunner til at noen kan nekte en reise. Og jeg mener foreldre må være enige om barnet skal ut av landet. Det er en grunn til at man må ha begges signatur på et pass..... Hadde du likt det om ditt barns far forsøkte å ta barnet ut av landet uten ditt samtykke? Jeg tenker også at dette er en kamp far bør la ligge nå som han endelig har kommet i dialog med mor. Et forhold dem mellom er bedre enn en sydentur.... Anonymous poster hash: 8078d...219 Da må mor legge SINE følelser til side og tenke på hva som er best for jenta! Det burde være en selvfølge!!
soleia Skrevet 9. april 2016 #88 Skrevet 9. april 2016 Det er litt vanskelig dette ste familie greiene. Jeg bor sammen med min mann, og våre to barn. Eldste er en gutt, han er 10. Jeg hadde ikke likt å sende han til Florida uten meg, sammen med sin far. En mann jeg elsker og bor sammen med, som jeg ser på som en god far, og repskterer i ett og alt. Det hadde vært for langt unna meg. Det hadde bare vært helt feil. Tviler på at jeg hadde greid å slappe av med å sende han til Florida sammen med faren og en annen kvinne, og hennes familie. Jeg ser det bare som mor her. Ikke som barn, og ikke som far. Det er faktisk på andre siden av jordkloden. Hva om ungen min hadde blitt alvorlig syk eller skadet, da kan man ikke bare møtes på sykehuset, eller komme seg dit i løpet av kort tid. Det er ikke slik at hun MÅ være med, mor har litt rett også, hun er ikke helt samme del av familien din, som resten. Selvsagt har barnet lyst å dra til Disney Land eller World, eller hva det er i Florida, men allikevel. Det er LANGT og det er LENGE! Anonymous poster hash: 5383c...e01 "jeg" og "meg"... Av og til må ein legge eigne følesar til side, og tenkje på barnets beste. Jenta har med seg ein forelder og familie, og om ho mot formodning skulle bli sjuk, så er det nokon der som tek seg av henne.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2016 #89 Skrevet 9. april 2016 Om man har delt samvær har ikke ene foreldre rett til å hindre barnet i å reise på ferie med mor/far. Om man ikke gir fra seg pass når barnet skal på ferie eller nekter å fornye pass når barnet skal ut å reise så kan man faktisk miste retten sin til å ha samvær. Det skal være særlig gode grunner for å nekte ferie. Det står masse om dette på nett. Har selv en gærn x som nektet å gi meg passet til barnet da vi skulle på ferie.måtte både kontakte advokat og politi da .men det ordnet seg da Anonymous poster hash: bd66c...637
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå