Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #51 Skrevet 2. april 2016 Vet du - jeg kjøper ikke at denne moren er en god mor ellers. En god mor vil ikke nekte barnet sitt en slik positiv opplevelse og så lyve til barnet om at far ikke ønsker henne med, og få barnet til å føle seg mindre elsket av far. Jeg er villig til å vedde på at det er mye denne jenta ikke forteller om hvordan moren er, men at jenta er så lojal at hun ikke forteller om disse tingene. Men denne turen er så viktig for jenta, og hun begynner å bli så stor, at hun ikke vil finne seg i hva som helst lenger, og derfor har hun tatt denne kampen med mor. Jeg ville fått far til å finne ut hvordan datteren egentlig har det hos mor, for det er garantert flere ting der som ikke fungerer. Ikke en gang sikkert at datteren er bevisst på hvordan moren ev. manipulerer henne. Og er advokat og "full pakke" det som skal til for å bedre jentas liv, ja da er det det far/dere bør gjøre. Anonymous poster hash: 4f807...c37 Huff. Kanskje du har rett. Hun er veldig bitter, det har mannen sagt. Og det var masse problemer i mange år. Stedatter og jeg har hatt et fint forhold fra første dag. Jeg har kjent henne siden hun var fire og er veldig veldig glad i henne. Felles barn og stedatter er oppriktig glad i hverandre. De sover ofte sammen fordi de liker å være sammen. Får helt vondt av å tenke på at hun kanskje må ta stilling til lojalitetsspørsmål i så ung alder. Det skal et barn slippe. Anonymous poster hash: 336e1...af7
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #52 Skrevet 2. april 2016 Nå er det større risiko å reise til en europeisk by. Europa brenner. Uansett, de årsakene du nevner har ikke moren nevnt. De få tingene hun har sagt går kun på følelser rundt at datteren skal hygge seg på ferie MED PAPPA, meg og MIN familie. Anonymous poster hash: 336e1...af7 Du sier jo at det aldri før har vært noe tull og at hun ellers er en god mor.... da har hun antagelig en god grunn for hvorfor hun ikke vil la barnet dra. Og nei, jeg hadde ikke følt meg trygg på USA selv om "europa brenner". Du vet at Florida blant annet har en langt høyere andel pedofile enn alle andre stater...? Og MYE kriminalitet? Jeg ville som sagt ikke latt mine barn dratt dit. Hadde følt meg utrygg hele tiden, og vært redd for dem. Anonymous poster hash: 8078d...219
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #53 Skrevet 2. april 2016 Du sier jo at det aldri før har vært noe tull og at hun ellers er en god mor.... da har hun antagelig en god grunn for hvorfor hun ikke vil la barnet dra. Og nei, jeg hadde ikke følt meg trygg på USA selv om "europa brenner". Du vet at Florida blant annet har en langt høyere andel pedofile enn alle andre stater...? Og MYE kriminalitet? Jeg ville som sagt ikke latt mine barn dratt dit. Hadde følt meg utrygg hele tiden, og vært redd for dem. Anonymous poster hash: 8078d...219 Du burde jobbe med hysterien din, det der er ikke normalt Anonymous poster hash: 796c3...257
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #54 Skrevet 2. april 2016 Du sier jo at det aldri før har vært noe tull og at hun ellers er en god mor.... da har hun antagelig en god grunn for hvorfor hun ikke vil la barnet dra. Og nei, jeg hadde ikke følt meg trygg på USA selv om "europa brenner". Du vet at Florida blant annet har en langt høyere andel pedofile enn alle andre stater...? Og MYE kriminalitet? Jeg ville som sagt ikke latt mine barn dratt dit. Hadde følt meg utrygg hele tiden, og vært redd for dem. Anonymous poster hash: 8078d...219 Aldri vært noe tull? Har ikke sagt det. Jeg sa det var første gang stedatter fortalte at mor hadde sagt at far ikke ønsket henne. Det har vært MYE tull og konflikter og far har svelget tusenvis av kameler for datteren sin skyld. Anonymous poster hash: 336e1...af7
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #55 Skrevet 2. april 2016 Du burde jobbe med hysterien din, det der er ikke normalt Anonymous poster hash: 796c3...257 Ikke normalt? Folk er utrygge på ulike ting og ulike steder. Det er antagelig både steder og situasjoner du er utrygg på som jeg hadde fnyst av. Anonymous poster hash: 8078d...219
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #56 Skrevet 2. april 2016 Jaja, men sånn er det.... egoistisk eller ikke. Det er ikke alle foreldre som evner og alltid sette barnets ønsker først. Dette er heller ikke noe som er super viktig, eller et primærbehov... det er kjipt at hun ikke får dra, men sånn er livet noen ganger. Om mor ville tatt med barnet utenlands og far hadde nektet av uansett grunn måtte det også ha blitt respektert. Det går utover barna når foreldrene ikke sørger for å ha et ok forhold, og det er veldig sjeldent kun en parts feil.... Jeg tenker at denne turen får ligge, og så får heller mor og far jobbe med å få et bedre forhold eller finne bedre bedre løsninger rundt jenta. Kanskje hun får bli med neste gang. Så også nå at dette handlet om en tur til USA....? I det tilfellet ville nok jeg som mor sagt nei faktisk... Det er mye uro om dagen, og det er stadig vekk både kidnappinger og mye annen kriminalitet og terror i USA. I tillegg er det en forhøyet terrorfare pga IS. Jeg ville aldri dratt dit med barna mine, og hadde heller ikke ønsket at noen andre skulle tatt de med dit. Anonymous poster hash: 8078d...219 Jeg holdt på å skrive tidligere at jeg håper du ikke har barn med slike holdninger som du viste i det forrige innlegget ditt. Ser nå at du har det. Dessverre for dine barn! "Jaja, men sånn er det.... egoistisk eller ikke. Det er ikke alle foreldre som evner og alltid sette barnets ønsker først." Eh, nei, dette er faktisk på ingen måte akseptabel oppførsel av mor. Om man ikke evner å sette barnets behov før sine egne, da er man ikke noen god omsorgsperson, og da bør man heller ikke ha hovedomsorgen for barn. Du skriver at mor og far bør jobbe for å få et bedre forhold. Hvordan da? Ved at far aksepterer at mor forteller løgner om far. At far aksepterer at mor gir datteren inntrykk av at far ikke elsker henne og vil ha henne hos seg? At far skal akseptere at mor styrer fars nye familieliv og ferier og hva jenta får være med på og ikke? Denne moren viser INGEN vilje til å skape et bedre forhold. Hun har sabottert kommunikasjonen med far tidligere, hun nekter å bli med på familievernkontoret. Dvs. denne moren har IKKE sin datters beste for øye! Hun er kun opptatt av å kunne fortsette å velte seg i egne ubearbeidede følelser og psykiske problemer. Hun straffer datteren i et forsøk på å straffe jentas far. Og det er helt uforsvarlig av mor. Jeg tror du må være denne jentas mor - eller at du er som denne jentas mor, for de holdningene du har til foreldreansvaret er skremmende. Om du som forelder har slike problemer så er det din fordømte PLIKT å ta tak i dem og ikke la dem gå skade barna dine!!! Anonymous poster hash: 4f807...c37
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #57 Skrevet 2. april 2016 Huff. Kanskje du har rett. Hun er veldig bitter, det har mannen sagt. Og det var masse problemer i mange år. Stedatter og jeg har hatt et fint forhold fra første dag. Jeg har kjent henne siden hun var fire og er veldig veldig glad i henne. Felles barn og stedatter er oppriktig glad i hverandre. De sover ofte sammen fordi de liker å være sammen. Får helt vondt av å tenke på at hun kanskje må ta stilling til lojalitetsspørsmål i så ung alder. Det skal et barn slippe. Anonymous poster hash: 336e1...af7 Dvs. at det er minst syv år siden bruddet mellom henne og din mann. Likevel er hun fremdeles bitter. Det tyder på en person med psykiske problemer som ikke greier å gå videre med livet sitt. Når mannen din merker den bitterheten fremdeles, at hun er veldig bitter fremdeles, da kan jeg mer eller mindre garantere at jenta får stadige stikk hjemme hos moren, stadig får høre småkommentarer når hun skal til far/har vært hos far/snakker positivt om noe hun har opplevd hos far. Jeg vil tro det er ganske sikkert at jenta ikke snakker særlig med mor om hva hun har gjort sammen med dere, Hi. Og om hun gjør det så vil jeg tro hun fremstiller ting mer negativt, fordi hun ser at moren blir lei seg eller irritert eller sint eller bitter når jenta forteller mor om positive ting fra samvær hos dere. Om det ikke hadde ligget store problemer under så hadde ikke mor nektet jenta å reise og så begrunnet det slik hun gjorde overfor jenta. Ved å fortelle løgner om at faren ikke vil ha jenta så prøver moren å gjøre datteren mer lojal mot seg selv. Hun unner ikke datteren å ha et godt forhold til far og hans nye familie, og hun ser ikke at denne familien er like stor del av jentas liv og familie som det moren selv er. Jeg synes far bør diskutere dette på fvk på egen hånd, for jeg synes dette er alvorlig mtp. hvilke følelsesmessige dilemmaer jenta trolig lever med hele tiden. Det blir mye usikkerhet, det blir frykt for å ikke være elsket, det blir skam, det blir lojalitetsdilemmaer og skyldfølelse. Stå på deres nå. Jenta er så gammel at hun forstår mer og mer av hva som skjer. Om dere ikke kjemper for henne nå så vil det også skade henne like mye som det at mor skader henne med sine løgner og manipulasjoner. Anonymous poster hash: 4f807...c37
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #58 Skrevet 2. april 2016 Jeg holdt på å skrive tidligere at jeg håper du ikke har barn med slike holdninger som du viste i det forrige innlegget ditt. Ser nå at du har det. Dessverre for dine barn! "Jaja, men sånn er det.... egoistisk eller ikke. Det er ikke alle foreldre som evner og alltid sette barnets ønsker først." Eh, nei, dette er faktisk på ingen måte akseptabel oppførsel av mor. Om man ikke evner å sette barnets behov før sine egne, da er man ikke noen god omsorgsperson, og da bør man heller ikke ha hovedomsorgen for barn. Du skriver at mor og far bør jobbe for å få et bedre forhold. Hvordan da? Ved at far aksepterer at mor forteller løgner om far. At far aksepterer at mor gir datteren inntrykk av at far ikke elsker henne og vil ha henne hos seg? At far skal akseptere at mor styrer fars nye familieliv og ferier og hva jenta får være med på og ikke? Denne moren viser INGEN vilje til å skape et bedre forhold. Hun har sabottert kommunikasjonen med far tidligere, hun nekter å bli med på familievernkontoret. Dvs. denne moren har IKKE sin datters beste for øye! Hun er kun opptatt av å kunne fortsette å velte seg i egne ubearbeidede følelser og psykiske problemer. Hun straffer datteren i et forsøk på å straffe jentas far. Og det er helt uforsvarlig av mor. Jeg tror du må være denne jentas mor - eller at du er som denne jentas mor, for de holdningene du har til foreldreansvaret er skremmende. Om du som forelder har slike problemer så er det din fordømte PLIKT å ta tak i dem og ikke la dem gå skade barna dine!!! Anonymous poster hash: 4f807...c37 Eh....? Jeg presenterte en rekke mulige årsaker til at mor ikke ønsket å la henne dra, og jeg sa at ikke alle evner å sette barnets ønsker først.... jeg sa ikke at ikke JEG evner det. Men jeg har sagt at Florida i USA ikke er et sted jeg ville latt mine barn dra, fordi det faktisk er mye kriminalitet der. Ønsker ikke dra dit selv heller av samme årsak. Når det er sagt så har ikke jeg noe å ta tak i, så jeg forstår ikke helt hva du snakker om.... jeg er godt gift med to barn, og arbeider med høyrisiko pasienter i ungdoms psykiatrien... så jeg tåler en god del og har heller ingen konflikter med barnefar eller vanskelig forhold til mine barn. Har også reist mye, blant annet til Tunisia, Tyrkia, Egypt og Thailand for å nevne noe. Så vil ikke anse meg selv som noe hysterisk kvinnfolk som skader mine barn, nei.... Men OM jeg og mannen hadde vært skilt og han av en eller annen god eller mindre god grunn hadde nektet reise et sted, så måtte jeg ha respektert det. Kunne tenkt hva jeg ville om det, men han er en forelder og hadde hatt rett til å nekte. Har faktisk vært i en noe lignende situasjon som gifte hvor jeg gjerne ville til et land som han ikke ønsket at barna skulle til. Vi diskuterte dette og ble enige om at vi var uenige. Jeg respekterer at han ikke ønsker dette, og kan derfor ikke dra dit. Da får man finne på en annen ferie. Anonymous poster hash: 8078d...219
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #59 Skrevet 2. april 2016 Eh....? Jeg presenterte en rekke mulige årsaker til at mor ikke ønsket å la henne dra, og jeg sa at ikke alle evner å sette barnets ønsker først.... jeg sa ikke at ikke JEG evner det. Men jeg har sagt at Florida i USA ikke er et sted jeg ville latt mine barn dra, fordi det faktisk er mye kriminalitet der. Ønsker ikke dra dit selv heller av samme årsak. Når det er sagt så har ikke jeg noe å ta tak i, så jeg forstår ikke helt hva du snakker om.... jeg er godt gift med to barn, og arbeider med høyrisiko pasienter i ungdoms psykiatrien... så jeg tåler en god del og har heller ingen konflikter med barnefar eller vanskelig forhold til mine barn. Har også reist mye, blant annet til Tunisia, Tyrkia, Egypt og Thailand for å nevne noe. Så vil ikke anse meg selv som noe hysterisk kvinnfolk som skader mine barn, nei.... Men OM jeg og mannen hadde vært skilt og han av en eller annen god eller mindre god grunn hadde nektet reise et sted, så måtte jeg ha respektert det. Kunne tenkt hva jeg ville om det, men han er en forelder og hadde hatt rett til å nekte. Har faktisk vært i en noe lignende situasjon som gifte hvor jeg gjerne ville til et land som han ikke ønsket at barna skulle til. Vi diskuterte dette og ble enige om at vi var uenige. Jeg respekterer at han ikke ønsker dette, og kan derfor ikke dra dit. Da får man finne på en annen ferie. Anonymous poster hash: 8078d...219 Om du jobber med ungdom og psykiatri så må jeg si at dine to andre innlegg her som jeg har kommenter virker usedvanlig lite nyansert. Anonymous poster hash: 4f807...c37
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #60 Skrevet 2. april 2016 Om du jobber med ungdom og psykiatri så må jeg si at dine to andre innlegg her som jeg har kommenter virker usedvanlig lite nyansert. Anonymous poster hash: 4f807...c37 Oki Mye som er personlige tanker og meninger - er ikke på jobb nå skjønner du Anonymous poster hash: 8078d...219
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #61 Skrevet 2. april 2016 Anonyme 219 du er virkelig helt på bærtur med ALT du skriver!!! Håper ikke du har barn som er el blir skillsmissebarn.... Fy faan du kommer til å ødelegge samvær og ferier! Anonymous poster hash: 6da52...9e9
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #62 Skrevet 2. april 2016 Eh....? Jeg presenterte en rekke mulige årsaker til at mor ikke ønsket å la henne dra, og jeg sa at ikke alle evner å sette barnets ønsker først.... jeg sa ikke at ikke JEG evner det. Men jeg har sagt at Florida i USA ikke er et sted jeg ville latt mine barn dra, fordi det faktisk er mye kriminalitet der. Ønsker ikke dra dit selv heller av samme årsak. Når det er sagt så har ikke jeg noe å ta tak i, så jeg forstår ikke helt hva du snakker om.... jeg er godt gift med to barn, og arbeider med høyrisiko pasienter i ungdoms psykiatrien... så jeg tåler en god del og har heller ingen konflikter med barnefar eller vanskelig forhold til mine barn. Har også reist mye, blant annet til Tunisia, Tyrkia, Egypt og Thailand for å nevne noe. Så vil ikke anse meg selv som noe hysterisk kvinnfolk som skader mine barn, nei.... Men OM jeg og mannen hadde vært skilt og han av en eller annen god eller mindre god grunn hadde nektet reise et sted, så måtte jeg ha respektert det. Kunne tenkt hva jeg ville om det, men han er en forelder og hadde hatt rett til å nekte. Har faktisk vært i en noe lignende situasjon som gifte hvor jeg gjerne ville til et land som han ikke ønsket at barna skulle til. Vi diskuterte dette og ble enige om at vi var uenige. Jeg respekterer at han ikke ønsker dette, og kan derfor ikke dra dit. Da får man finne på en annen ferie. Anonymous poster hash: 8078d...219 Og du synes disse landene er bedre enn Florida? Vet du hvor Florida ligger? Men du synes at en 11 åring bør sitte hjemme hos mor, mens familien til far får en eventyrreise til disneyworld, bade på strender og en opplevelse for livet? Vi har vært i Florida med barna 3 ganger, jeg hart der 6 ganger uten barn og aldri sett noe kriminelt. Men som familie oppsøker vi ikke slike steder. Florida er drømmereise for små barn. Egypt, Thailand, Tunisia og Tyrkia har jo ingen kriminalitet!? I disney blir hver eneste veske og sekk sjekket før man får komme inn! Når det gjelder kidnapping så lar man selvsagt ikke barna gå rundt alene, men det lar du vel ikke dine barn gjøre i Egypt og Tunisia heller? Hadde jeg vært far ville jeg i etterkant krevd foreldrerett. Jenta ønsker nok heller å flytte til far om mor nekter henne å delta på det familien til far gjør. Anonymous poster hash: 3f220...781
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #63 Skrevet 2. april 2016 Du sier jo at det aldri før har vært noe tull og at hun ellers er en god mor.... da har hun antagelig en god grunn for hvorfor hun ikke vil la barnet dra. Og nei, jeg hadde ikke følt meg trygg på USA selv om "europa brenner". Du vet at Florida blant annet har en langt høyere andel pedofile enn alle andre stater...? Og MYE kriminalitet? Jeg ville som sagt ikke latt mine barn dratt dit. Hadde følt meg utrygg hele tiden, og vært redd for dem. Anonymous poster hash: 8078d...219 Kjære vene, har du i det hele tatt vært utenfor Norges grenser?! Du trenger hjelp. Anonymous poster hash: ef29e...940
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #64 Skrevet 2. april 2016 Barnet er 11. Vi skal til Florida. Angående hva politiet kan gjøre fikk far beskjed av fvk at mor ikke kan motsette seg ferie med mindre hun har en god grunn. Som område som betegnes som utrygt reisemål, far har tilhørighet til landet og mor frykter kidnapping eller at far ikke er egnet omsorgsperson til å reise på ferie. Da han snakke med politiet sa de at de kunne hjelpe far ved å kontakte mor og be om begrunnelse til å beslaglegge passet. Selvom mor er hovedomsorgsperson så har hun ikke anledning til å detaljstyre fars feriemål i hans ferie med mindre tidligere nevnte grunner er årsak. De sa selvsagt at det beste er å løse en slik situasjon uten deres inngripen, men mor står på stedet hvil og har sagt sine siste ord i saken. Anonymous poster hash: 336e1...af7 Politiet kan likefullt ikke gjøre noe desverre. Det eneste jeg er redd dere vil oppnå er en mor som blir enda vanskeligere, samt en kidnappingsanmeldelse hvis dere tar med barnet uten mors samtykke.... Så uansett hva dere velger å gjøre, så tror jeg nok det beste dere kan gjøre er at far setter seg ned med mor og tar en samtale med henne der han prøver å sette seg inn i hennes situasjon for å finne ut hvorfor hun nekter barnet å reise. På dette viset så klarer de kanskje å komme frem til en løsning som er til det beste for barnet... Anonymous poster hash: 1ea95...a10
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #65 Skrevet 2. april 2016 Eh....? Jeg presenterte en rekke mulige årsaker til at mor ikke ønsket å la henne dra, og jeg sa at ikke alle evner å sette barnets ønsker først.... jeg sa ikke at ikke JEG evner det. Men jeg har sagt at Florida i USA ikke er et sted jeg ville latt mine barn dra, fordi det faktisk er mye kriminalitet der. Ønsker ikke dra dit selv heller av samme årsak. Når det er sagt så har ikke jeg noe å ta tak i, så jeg forstår ikke helt hva du snakker om.... jeg er godt gift med to barn, og arbeider med høyrisiko pasienter i ungdoms psykiatrien... så jeg tåler en god del og har heller ingen konflikter med barnefar eller vanskelig forhold til mine barn. Har også reist mye, blant annet til Tunisia, Tyrkia, Egypt og Thailand for å nevne noe. Så vil ikke anse meg selv som noe hysterisk kvinnfolk som skader mine barn, nei.... Men OM jeg og mannen hadde vært skilt og han av en eller annen god eller mindre god grunn hadde nektet reise et sted, så måtte jeg ha respektert det. Kunne tenkt hva jeg ville om det, men han er en forelder og hadde hatt rett til å nekte. Har faktisk vært i en noe lignende situasjon som gifte hvor jeg gjerne ville til et land som han ikke ønsket at barna skulle til. Vi diskuterte dette og ble enige om at vi var uenige. Jeg respekterer at han ikke ønsker dette, og kan derfor ikke dra dit. Da får man finne på en annen ferie. Anonymous poster hash: 8078d...219 Jeg blir skremt av at du jobber med ungdommer , med de holdningene der kommer du til å skape angst hos ungdom fremfor å forebygge . Du skrev at du ikke var på jobb nå ? Altså , ingen mennesker skifter så totalt holdninger . Er du sikker på at du er egnet til å jobbe med ungdommer som er en så sårbar gruppe ? Anonymous poster hash: 20767...43f
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #66 Skrevet 2. april 2016 Oki Mye som er personlige tanker og meninger - er ikke på jobb nå skjønner du Anonymous poster hash: 8078d...219 Det er jo bare nitrist at du har slike holdninger og tanker hvis du faktisk jobber innen ungdomspsykiatrien. Man skulle jo tro at litt hadde farget av på deg. Anonymous poster hash: 2fe4c...b9b
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #67 Skrevet 2. april 2016 Høres ut som min xs x... Ville ha sagt det som det var til barnet. At mor sier nei, og at dere veldig gjerne ville hatt henne med. Er moren like vanskelig som hun jeg har erfaring med vil det bli et helvete om de begynner å bråke med politiet. Snart er barnet gammelt nok til å bestemme mer selv, så se heller frem til det. Anonymous poster hash: 498f6...3cb
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #68 Skrevet 2. april 2016 Utrolig dårlig argument at hun ikke har noe med din familie å gjøre, hun er jo tross alt søsken med ditt og farens fellesbarn? Ville ikke latt meg true til å avlyse turen, og ville da kontaktet politiet for å dokumentere konflikten/få råd. Det som er vanlig er jo at far drar med jenta og bestiller nytt pass til henne, og da får mor en frist til å enten samtykke eller ikke samtykke på at det blir utstedt pass til henne. Deretter, om mor klager så kan dere ta det derfra med politiet. Som andre har nevnt tidligere i tråden skal mor ha særdeles gode argumenter for å bli hørt i en sak som dette, noe det ikke høres ut som om hun har. Florida er trygt og et fint familiested, noen andre i denne tråden lider av alvorlig angst og paranoia- og uvitenhet... 😝 Anonymous poster hash: 72add...4fc
Anonym bruker Skrevet 2. april 2016 #69 Skrevet 2. april 2016 Takk for svar alle sammen. Far får gjøre enda et forsøk. Og si at om hun ikke samarbeider, eller i det minste kommer opp med en skikkelig grunn så må han ta dette videre. Det er hans tur å velge ferie først så uansett skal hun på ferie med oss de ukene. Anonymous poster hash: d04e7...1f9
Anonym bruker Skrevet 3. april 2016 #70 Skrevet 3. april 2016 Mannen og jeg har ett felles barn og han har en fra før. Nå vil min mor spandere ferie på oss i forbindelse med sin 60-årsdag. Stedatter er selvsagt invitert også. Vi skal reise langt men til et trygt land. Det er mye barneaktiviteter og mange barns drømmeferie. Problemet er at barnets mor nekter barnet å bli med. Det er ikke min mors jobb å leke generøs bestemor (hennes ord) Det er når vi skal ha henne men hun nekter altså far å ta henne med. Han har forsøkt alt og eneste som gjenstår er å få hjelp av politiet. (Har snakket med de og deres ord er at mor må ha gode grunner til å ikke ville godkjenne og gi passet til far, noe hun ikke har da området ikke er et risiko område og far ikke har tilhørighet til landet eller det er fare for kidnapping av eget barn) Problemet er at samarbeidet med mor er langt under pari og han har omsider fått til en nogenlunde kommunikasjon. Bruker han politiet til å hjelpe seg vil dette ødelegge alt. Samtidig har han skånet datter for denne diskusjonen. Nå har hun funnet ut at denne ferien er en mulighet og vil selvsagt være med. Etter mange spørsmål og diskusjoner sa han at han og mamma hadde snakket om hun kunne bli med men at de ikke hadde blitt enige. Nå har hun selv begynt å mase på sin mor som igjen har sagt at pappa ikke vil ha henne med. Alt er bare ubehagelig nå. Alle er lei seg og vi vurderer å ikke dra. Vi har tre alternativer. Ikke dra. Dra uten stedatter og såre henne noe fryktelig. Og "bekrefte" det mor har sagt. Eller få politiets hjelp slik at vi kan dra og dermed måtte leve med at mor ikke vil samarbeide med noe lengre. Hva hadde dere gjort? Anonymous poster hash: 336e1...af7 Hvor gammelt er barnet? Er det stort nok til å forstå dersom du setter deg ned og forklarer situasjonen? Jeg ville uansett ha fått hjelp av politiet. Ta vare på alt av meldinger og kommunkasjon dere i mellom slik at du har alt dersom det skulle bli mer vansker senere. Det er jo helt feil at datteren ikke skal få være med resten av familien sin på en slik tur. Anonymous poster hash: 915a0...2cf
Anonym bruker Skrevet 3. april 2016 #71 Skrevet 3. april 2016 Ville vært ærlig med jenta uansett, for om dere går videre med dette til politi o.l vil det bli et helvete. Vi har vært gjennom vanskelig eks og mor til barna som spredde løgner om oss. Heldigvis hadde barna et såpass godt forhold til oss at vi kunne avkrefte alt som ble sagt. Vær ærlig og fortell henne om at dere vil veldig gjerne ha henne med på tur, men mor er ikke helt enig i det, og dere kan si dere ikke vet hvorfor osv, men at dere gjør alt dere kan for at hun skal få bli med. Men hun må også bli forberedt på at det kommer til å bli vanskelig å få det til og det er ikke sikkert dere får det til. Anonymous poster hash: 58f16...167
Anonym bruker Skrevet 7. april 2016 #72 Skrevet 7. april 2016 Lurer litt på hvordan dette ender. Håper at dere får ta jenta med på tidenes ferie 😊 oppdater oss gjerne 😊 Anonymous poster hash: ca3e6...f5a
Anonym bruker Skrevet 7. april 2016 #73 Skrevet 7. april 2016 Det er litt vanskelig dette ste familie greiene. Jeg bor sammen med min mann, og våre to barn. Eldste er en gutt, han er 10. Jeg hadde ikke likt å sende han til Florida uten meg, sammen med sin far. En mann jeg elsker og bor sammen med, som jeg ser på som en god far, og repskterer i ett og alt. Det hadde vært for langt unna meg. Det hadde bare vært helt feil. Tviler på at jeg hadde greid å slappe av med å sende han til Florida sammen med faren og en annen kvinne, og hennes familie. Jeg ser det bare som mor her. Ikke som barn, og ikke som far. Det er faktisk på andre siden av jordkloden. Hva om ungen min hadde blitt alvorlig syk eller skadet, da kan man ikke bare møtes på sykehuset, eller komme seg dit i løpet av kort tid. Det er ikke slik at hun MÅ være med, mor har litt rett også, hun er ikke helt samme del av familien din, som resten. Selvsagt har barnet lyst å dra til Disney Land eller World, eller hva det er i Florida, men allikevel. Det er LANGT og det er LENGE! Anonymous poster hash: 5383c...e01
Anonym bruker Skrevet 7. april 2016 #74 Skrevet 7. april 2016 Nå går jeg litt imot strømmen her, men. Jeg ville heller ikke vært så begeistret for at min barn skulle være flere uker på andre siden av jordkloden uten meg, i så ung alder. Tviler ikke på at dere er supre mennesker, som vil gi barnet en fantastisk tur, men kjenn litt på ditt eget "mammahjerte" (ikke et uttrykk jeg bruker ofte!). Det er ikke så lett å slappe av med tanken på at ens barn skal reise så langt, uten at man selv kan være der hvis noe skjer. Noe annet som slår meg, er dette med politiet. Vil dere virkelig dra inn politiet over en ferie? Er ikke det litt vel dramatisk? Skjønner det er fortvilende for alle involvert, spesielt den lille jenta som så gjerne vil dra, men å lage en politisak ut av det? Går litt over grensen, i mine øyne. Og så til det siste, dere må jo ha bestilt disse billettene vel vitende om at barnets mor sa nei og var ukomfortabel med reisen? Anonymous poster hash: 1037c...01e
Anonym bruker Skrevet 7. april 2016 #75 Skrevet 7. april 2016 Kan det være et alternativ at du reiser og jenta og faren finner på noe annet disse ukene? Noe lystbetont og morsomt for far og datter, men som ikke er fullt så langt unna? Det er ekstrautfordringer når man bor sammen med noen som har barn fra før og jeg er også enig i at det ikke nødvendigvis er en selvfølge at man tar med dette barnet to uker på andre siden av jorda. Anonymous poster hash: d42d3...3d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå