Gå til innhold

Ferie med stebarn, mor nekter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enig i at dere bør få tak i det passet ASAP. Denne moren virker ikke helt god, for å se det mildt. Hun straffer jo i realiteten barnet, men det see hun neppe selv i sin bitterhet.

Jeg ville sterkt vurdert å få hennes underskrift på en fullmakt/et brev hvor hun sier det er greit at far reiser til utlandet med barnet + attestert kopi av hennes legitimasjon. Det er noe man strengt tatt alltid burde ha når kun en forelder reiser utenlands med barn, men gjøres sjelden. Men hun her virker såpass lite god at det ikke skulle forundre meg om hun kunne finne på å skape trøbbel når dere er på vei... Ganske kjedelig hvis dere blir stoppet i immigration fordi hun plutselig kommer med påstander om at barnet er kidnappet!

Anonymous poster hash: ef29e...940

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere vært på familievernkontoret sammen og snakket om dette? Hvis ikke det er prøvd, ville jeg gjort det først. Hvis ikke noe annet fører frem, bør dere vel gå gjennom politiet, dessverre... Skjønner veldig godt at dere helst vil slippe det, men dette høres ikke ut som en sak hvor mor bør "vinne".

Det er også viktig at jenta forstår at dere virkelig vil ha henne med, men at hennes mor ikke ønsker det - slik at hun ikke føler seg utelatt.

Anonymous poster hash: ef29e...940

Skrevet

Her ville jeg ha koblet inn politiet. Og etter ferien ville jeg jobbet for å få hovedomsorgen for jenta!

Denne jenten blir ødelagt av moren sin som påfører datteren følelsesmessig traumer med påstander om at hun ikke er ønsket av far. Selv om far og du, Hi, forteller jenta at det selvfølgelig ikke er sant, så har mor sådd en skadelig spire i jenta som vil føre til at hun stiller spørsmålstegn ved om hun er verdt å elske, hvorfor far elsker halvsøskenet mer osv.

Etter ferien ville jeg tatt en siste runde på fvk og gjort det helt klart at far ikke aksepterer at mor manipulerer datteren psykisk med skadende løgner. Og om mor ikke gjør helomvending (noe ingenting tyder på at hun vil gjøre) så hadde jeg snakket med jenta og så gått for hoveomsorgen for henne. Om det ikke når frem kan far i ettertid i hvert fall si at han har gjort alt som var mulig for at jenta skulle ha det bra.

Å vokse opp mest hos en slik mor vil skade jenta for livet følelsesmessig!

Dere og jenta har ikke lenger noe å tape på å koble inn politiet. Det er mor som er skyld i dette og som har skapt situasjonen, og det er på tide å ta fra henne muligheten til å ødelegge jenta mer enn hun allerede har gjort!

Anonymous poster hash: 4f807...c37
Skrevet

Ikke gi dere, kjemp for jenta 😒

Skrevet

Jeg tenker at dere skal dra og ha med stebarnet. Så får moren blir så sur hun bare vil. Koble inn politiet om nødvendig. Hun er nå 11 år og dersom mor prøver å manipulere henne, så er det rett og slett bare rolig å sette seg ned å snakke med henne om dette.

Dessverre blir ikke alltid barn forskånet fra uvettige foreldre, men at noen på en ordentlig måte forklarer, så vil det være lettere å forstå.

Anonymous poster hash: 1820a...901
Skrevet

Dere må også ha passet for å kunne søke ESTA, så klokken tikker! Få passet asap og husk at med nødpass kommer man ikke inn i USA

Ikke la jenta lide for en tåpelig mor. Få passet igjennom politiet og ha en fin tur!

Våre pass er godkjent. Slik vi forsto det skulle det gå raskt å få godkjent stedatter sitt.

Anonymous poster hash: 336e1...af7

Skrevet

Her ville jeg ha koblet inn politiet. Og etter ferien ville jeg jobbet for å få hovedomsorgen for jenta!

Denne jenten blir ødelagt av moren sin som påfører datteren følelsesmessig traumer med påstander om at hun ikke er ønsket av far. Selv om far og du, Hi, forteller jenta at det selvfølgelig ikke er sant, så har mor sådd en skadelig spire i jenta som vil føre til at hun stiller spørsmålstegn ved om hun er verdt å elske, hvorfor far elsker halvsøskenet mer osv.

Etter ferien ville jeg tatt en siste runde på fvk og gjort det helt klart at far ikke aksepterer at mor manipulerer datteren psykisk med skadende løgner. Og om mor ikke gjør helomvending (noe ingenting tyder på at hun vil gjøre) så hadde jeg snakket med jenta og så gått for hoveomsorgen for henne. Om det ikke når frem kan far i ettertid i hvert fall si at han har gjort alt som var mulig for at jenta skulle ha det bra.

Å vokse opp mest hos en slik mor vil skade jenta for livet følelsesmessig!

Dere og jenta har ikke lenger noe å tape på å koble inn politiet. Det er mor som er skyld i dette og som har skapt situasjonen, og det er på tide å ta fra henne muligheten til å ødelegge jenta mer enn hun allerede har gjort!

Fvk er dessverre frivillig å møte på etter obligatorisk mekling.

Alternativet er advokat og full pakke.

Hun er en god mor ellers, dette er første gangen datter har sagt noe slikt til oss. Regner med det var en desperat handling fra mor og et engangstilfelle ettersom datteren hadde presset på og ba om et svar om HVORFOR hun ikke fikk dra.

Skrevet

Ville det vært annerledes hvis det var pappaens familie som skulle reise og ikke din familie? Er det det det går på, at din familie har tatt godt imot jenta og behandler henne skikkelig?

Merkelig og synd.

Ikke gi dere, det høres ut som at hun er heldig som har fått en fin ekstra familie.

Jeg ville nesten vurdert å droppe turen for hele familien. Kanskje det kunne fått mor til å se konsekvensene av at hun skal være vanskelig.

Anonymous poster hash: 3b9e1...6ef

Skrevet

Våre pass er godkjent. Slik vi forsto det skulle det gå raskt å få godkjent stedatter sitt.

Jenta kommer uansett ikke inn i USA med nødpass. Det må også fylles ut esta osv før innreise så pass må man ha i god tid.

Det nytter ikke at dere som foreldre har godkjente pass, barna sne må også være vanlige, ikke nødpass.

Anonymous poster hash: 3f220...781

Skrevet

Mor har rett til å si at barnet ikke får dra. Men hun får også si til barnet at det er hun som valgte det, ikke far.

Jeg er ikke sikker på om jeg ville latt mitt barn reise med stemor på en slik ferie av forskjellige årsaker. Om en forelder ikke vil at barnet skal utenlands må det respekteres uansett.

Anonymous poster hash: 8078d...219
Skrevet

Mor har rett til å si at barnet ikke får dra. Men hun får også si til barnet at det er hun som valgte det, ikke far.

Jeg er ikke sikker på om jeg ville latt mitt barn reise med stemor på en slik ferie av forskjellige årsaker. Om en forelder ikke vil at barnet skal utenlands må det respekteres uansett.

Hvor ikke? Hun skal da ikke bare på ferie med stemoren sin, men med faren sin og. Jeg er fullstendig uenig i at det skal respekteres i alle tilfeller

Anonymous poster hash: 796c3...257

Skrevet

Ville det vært annerledes hvis det var pappaens familie som skulle reise og ikke din familie? Er det det det går på, at din familie har tatt godt imot jenta og behandler henne skikkelig?

Merkelig og synd.

Ikke gi dere, det høres ut som at hun er heldig som har fått en fin ekstra familie.

Jeg ville nesten vurdert å droppe turen for hele familien. Kanskje det kunne fått mor til å se konsekvensene av at hun skal være vanskelig.

Anonymous poster hash: 3b9e1...6ef

Tror det er sårt for mor at hun trives så godt, har etablerte vennskap i min familie. Hun unngår meg som best hun kan. Hilser kort om datter er der, er ikke datter der overser hun meg.

Å droppe turen er ikke aktuelt for øvrig familie.

Alternativet er at bare jeg og felles barn drar, ingen løsning er gode løsninger. Jeg har liten lyst å frata mitt barn denne muligheten.

For stedatters del tror jeg det største trekkplasteret er at min niese skal.

Skrevet

Ja, hadde mor sagt NEI, dette er min avgjørelse du får ikke dra til datteren hadde det stilt seg litt anderledes.

Uansett, far skal ha henne tre uker i sommer som vi har hatt i mange år nå. Og om hun er her eller der, hva spiller det for rolle?

Jeg ser faktisk ikke problemet så lenge barnet er med ansvarsfulle voksne.

Skrevet

Da har jo far rett å nekte mor å ta barnet med på ferie også.

Hvem tror du dette går ut over? Mor eier ikke barnet og har valgt å få et barn med far. Jenta er 11 år og bør få være med i begge sine familier.

Skrevet

Hvor ikke? Hun skal da ikke bare på ferie med stemoren sin, men med faren sin og. Jeg er fullstendig uenig i at det skal respekteres i alle tilfeller

Tenker det kommer an på situasjonen selvsagt :) Men...

Sett at mor har dårlig råd selv da, bruddet var grumsete og hun føler hun sitter igjen som en stor taper. Da kan jeg skjønne det ikke er kult om barnet får hele verden og litt til hos far og stemor, når du selv ikke har råd til noe. 

Det kan også være at jenta har sagt negative ting om stemor eller far til henne.

Kanskje mor har angst, og er kjempe redd for å la henne dra?

Kanskje mor rett og slett ikke er klar for at stemor skal innta en morsrolle for barnet, og ikke orker tanken på at de to skal være sammen i flere uker?

Det finnes mange grunner til at noen kan nekte en reise. Og jeg mener foreldre må være enige om barnet skal ut av landet. Det er en grunn til at man må ha begges signatur på et pass..... Hadde du likt det om ditt barns far forsøkte å ta barnet ut av landet uten ditt samtykke? 

Jeg tenker også at dette er en kamp far bør la ligge nå som han endelig har kommet i dialog med mor. Et forhold dem mellom er bedre enn en sydentur....

Skrevet

Jenta kommer uansett ikke inn i USA med nødpass. Det må også fylles ut esta osv før innreise så pass må man ha i god tid.

Det nytter ikke at dere som foreldre har godkjente pass, barna sne må også være vanlige, ikke nødpass.

Vi vet det. Vi har snakket med den Amerikanske ambassaden og hele følget er godkjent det ville bare ta 14 dager å få godkjent det siste barnet sitt pass i vårt følge.

Skrevet

Sett at mor har dårlig råd selv da, bruddet var grumsete og hun føler hun sitter igjen som en stor taper. Da kan jeg skjønne det ikke er kult om barnet får hele verden og litt til hos far og stemor, når du selv ikke har råd til noe. 

Det kan også være at jenta har sagt negative ting om stemor eller far til henne.

Kanskje mor rett og slett ikke er klar for at stemor skal innta en morsrolle for barnet, og ikke orker tanken på at de to skal være sammen i flere uker?

Det finnes mange grunner til at noen kan nekte en reise. Og jeg mener foreldre må være enige om barnet skal ut av landet. Det er en grunn til at man må ha begges signatur på et pass..... Hadde du likt det om ditt barns far forsøkte å ta barnet ut av landet uten ditt samtykke? 

Jeg tenker også at dette er en kamp far bør la ligge nå som han endelig har kommet i dialog med mor. Et forhold dem mellom er bedre enn en sydentur....

Nesten alle de grunnene du ramser opp, er jo ren og skjær egoisme fra den forelderen som nekter. Man kan ikke straffe barnet fordi man selv ikke er klar, har dårlig økonomi eller har angst. det går faktisk bare ikke an å gjøre sånn. Den eneste grunnen som jeg ser  kan være nogenlunde gyldig av de du ramser opp er denne : "Det kan også være at jenta har sagt negative ting om stemor eller far til henne."

Skrevet

Så du mener at mor da skal sette sine egne behov foran datteren ?! at siden hun ikke har råd så skal ikke datteren heller få lov å bli med pappaen ?! Dette var århundres dårligste innfallsvinkel tror jeg

Anonymous poster hash: 20767...43f

Skrevet

Vi er sammen i flere uker uansett om det blir Florida eller ikke.

Jeg må dessverre si at jeg finner mange av årsakene du nevner særdeles provoserende.

De fleste er sett fra mors perspektiv, mor har ikke, mor trenger, mor er og mor vil/vil ikke.

Synes du dette er gode grunner til å nekte barnet (som virkelig vil reise) en opplevelse for livet?

Er det slik at hvis mor ikke får gi barnet dette så får ikke barnet det?

Skremmende at noen kan ha slike tanker og jeg mister litt troen på verden om dette er akseptable grunner til å ikke unne barnet sitt en drømmeferie.

Skrevet

Nesten alle de grunnene du ramser opp, er jo ren og skjær egoisme fra den forelderen som nekter. Man kan ikke straffe barnet fordi man selv ikke er klar, har dårlig økonomi eller har angst. det går faktisk bare ikke an å gjøre sånn. Den eneste grunnen som jeg ser  kan være nogenlunde gyldig av de du ramser opp er denne : "Det kan også være at jenta har sagt negative ting om stemor eller far til henne."

Jaja, men sånn er det.... egoistisk eller ikke. Det er ikke alle foreldre som evner og alltid sette barnets ønsker først. Dette er heller ikke noe som er super viktig, eller et primærbehov... det er kjipt at hun ikke får dra, men sånn er livet noen ganger. Om mor ville tatt med barnet utenlands og far hadde nektet av uansett grunn måtte det også ha blitt respektert. Det går utover barna når foreldrene ikke sørger for å ha et ok forhold, og det er veldig sjeldent kun en parts feil.... 

Jeg tenker at denne turen får ligge, og så får heller mor og far jobbe med å få et bedre forhold eller finne bedre bedre løsninger rundt jenta. Kanskje hun får bli med neste gang.

Så også nå at dette handlet om en tur til USA....? I det tilfellet ville nok jeg som mor sagt nei faktisk... :P Det er mye uro om dagen, og det er stadig vekk både kidnappinger og mye annen kriminalitet og terror i USA. I tillegg er det en forhøyet terrorfare pga IS. Jeg ville aldri dratt dit med barna mine, og hadde heller ikke ønsket at noen andre skulle tatt de med dit. 

Skrevet

Ingen av de grunnene du nevner er gode grunner. De er forklaringer for hvorfor mor ev. ønsker å nekte datteren å reise, men det er ikke holdbare årsaker til å nekte datteren.

Alt du viser er ting som forelderen selv plikter å ta tak i. Er man ikke ferdig med sitt tidligere forhold når eksen har levd med ny partner i flere år og har felles barn med denne, da har man et så stort problem selv at psykolog er på sin plass. Man nekter ikke sitt barn gleder bare fordi man selv ikke gidder å bearbeide gamle forhold selv!

Man nekter heller ikke sine barn positive opplevelser bare fordi man selv har angst - da oppsøker man behandling selv slik at man kan jobbe med sine problemer.

Og har man dårlig råd - da er det jo enda større grunn til å glede seg på barnets vegne at det får mulighet til en slik tur som man selv ikke vil kunne gi barnet.

Å være bitter og nekte barnet gleder, det er jo bare egoistisk og stygt!

Det å som forelder ikke ta ansvar for egne følelser, egne problemer, men bare overføre egne problemer til barna og forpeste barnas liv med det - det er en form for omsorgssvikt som dessverre skader mange barn følelsesmessig.

Har man valgt å få barn så får man også ta ansvar for å gi barnet et best mulig liv. Det gjør man ikke ved å skade barnet følelsesmessig fordi man selv ikke jobber med sine egne problemer!

Skrevet

Jaja, men sånn er det.... egoistisk eller ikke. Det er ikke alle foreldre som evner og alltid sette barnets ønsker først. Dette er heller ikke noe som er super viktig, eller et primærbehov... det er kjipt at hun ikke får dra, men sånn er livet noen ganger. Om mor ville tatt med barnet utenlands og far hadde nektet av uansett grunn måtte det også ha blitt respektert. Det går utover barna når foreldrene ikke sørger for å ha et ok forhold, og det er veldig sjeldent kun en parts feil....

Jeg tenker at denne turen får ligge, og så får heller mor og far jobbe med å få et bedre forhold eller finne bedre bedre løsninger rundt jenta. Kanskje hun får bli med neste gang.

Så også nå at dette handlet om en tur til USA....? I det tilfellet ville nok jeg som mor sagt nei faktisk... :P Det er mye uro om dagen, og det er stadig vekk både kidnappinger og mye annen kriminalitet og terror i USA. I tillegg er det en forhøyet terrorfare pga IS. Jeg ville aldri dratt dit med barna mine, og hadde heller ikke ønsket at noen andre skulle tatt de med dit.

Du vet hvor USA ligger? Du vet hva det er?

Anonymous poster hash: ae351...e3d

Skrevet

Er du moren til barnet kanskje ?

Her må mor svelge kameler å la barnet dra

Anonymous poster hash: 20767...43f

Skrevet

Fvk er dessverre frivillig å møte på etter obligatorisk mekling.

Alternativet er advokat og full pakke.

Hun er en god mor ellers, dette er første gangen datter har sagt noe slikt til oss. Regner med det var en desperat handling fra mor og et engangstilfelle ettersom datteren hadde presset på og ba om et svar om HVORFOR hun ikke fikk dra.

Vet du - jeg kjøper ikke at denne moren er en god mor ellers. En god mor vil ikke nekte barnet sitt en slik positiv opplevelse og så lyve til barnet om at far ikke ønsker henne med, og få barnet til å føle seg mindre elsket av far.

Jeg er villig til å vedde på at det er mye denne jenta ikke forteller om hvordan moren er, men at jenta er så lojal at hun ikke forteller om disse tingene. Men denne turen er så viktig for jenta, og hun begynner å bli så stor, at hun ikke vil finne seg i hva som helst lenger, og derfor har hun tatt denne kampen med mor.

Jeg ville fått far til å finne ut hvordan datteren egentlig har det hos mor, for det er garantert flere ting der som ikke fungerer. Ikke en gang sikkert at datteren er bevisst på hvordan moren ev. manipulerer henne.

Og er advokat og "full pakke" det som skal til for å bedre jentas liv, ja da er det det far/dere bør gjøre.

Skrevet

Nå er det større risiko å reise til en europeisk by. Europa brenner.

Uansett, de årsakene du nevner har ikke moren nevnt. De få tingene hun har sagt går kun på følelser rundt at datteren skal hygge seg på ferie MED PAPPA, meg og MIN familie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...