Gå til innhold

Dere som jobber

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svarene her bekrefter bare det jeg mener. Men dere får da bare sitte der å føle dere fornøyde for at dere jobber og bidrar til den O store staten. Dere kommer til å våkne den dagen barna deres forteller dere hvor lite dere var til stede i barndommen. Her har vi barn hele tiden og flere betror seg til meg eller mannen istedenfor til sine egne foreldre, de har jo aldri tid uannsett.

Her inne er det håpløst å fortelle at man ikke jobber uansett hva som er årsaken, men husk det at jobb ikke er det viktigste i livet. Vi har et mye bedre forhold til våre barn, bedre forhold til hverandre og bedre tid til våre barn og andres barn. Vi er nok også garantert mer lykkelige enn dere. Men her gir jeg opp å skrive noe mer, dette forumet er fullt av venstrevridde høner. Takk for meg og lykke til i deres liv der alt er viktigere enn barna og familien!

Anonymous poster hash: d0f7c...e3e

Å, fytti! Shut your pie hole!

Snakk om å føle seg bedre enn alle andre. Du avslørte deg vel strengt tatt som et skikkelig troll akkurat nå, for sånne som deg tror jeg egentlig ikke eksisterer.

Jeg elsker barna mine og familien min. Likevel må jeg jobbe. Fordi vi ikke har råd til å la vær. Eller samvittighet, da, til å lure systemet, slik som du har.

Men vet du hva? Jeg har masse tid til barna mine likevel, jeg! De betror seg til meg, jeg er faktisk deres nærmeste. Vi er faktisk lykkelige også, du skal ikke undervurdere følelsen av å bidra i samfunnet - OG når det gjelder frivillighet. For det går faktisk an å gjøre begge deler.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er da tydelig at HI kun ønsker å provosere. Ser for meg noen som har mislykket så mye i livet at det å trolle på nettet er det eneste som gjør dagen morsom. Det oser jo misnøye og tristet av innleggene hennes.

Anonymous poster hash: e9f7d...9ab

Skrevet (endret)

Jeg har spurt deg i andre tråder HI, men du svarer aldri. Prøver igjen mot bedre viten;

Hvis ingen med barn skal jobbe, sånn hvis du ser bort fra dette med skatten og den o store staten, hvem i alle dager skal gjøre alle oppgavene i samfunnet?

Hvem skal være leger og hjelpe deg når du blir syk? Sykepleiere til å hjelpe seg når du blir syk? Piloter til å fly flyet, lokfører når du skal ta toget? Hvem skal selge mat? Fikse bilen din? Lage veien du kjører på? Sørge for at IT-systemet som utbetaler trygda di holdes vedlike? Hvem skal tømme søpla di? Hvem ringer du om huset ditt brenner?Og listen kan fortsette i det uendelige. Hvis alle med barn ble tatt ut av arbeidslivet, hvordan skulle vi få samfunnet til å fungere?

Endret av Mamsemums
Skrevet

Jeg må si at jeg ble faktisk litt nysgjerrig på virkelighetsoppfatningen her. Jeg jobber for å tjene mest mulig på minst mulig tid og energi for å forsørge min familie. Det at jobben min er positiv og utviklende for meg er et resultat av min utdanning og yrkesvalg.

Dersom du (hi) ikke ble forsørget av fellesgodene, altså bortfall av velferdsgodene som forsørger de som ikke kan jobbe, Hvordan skulle du overlevd da? Du sier du ikke ville bodd på gata, men hvordan skulle du løst det da? Den eneste måten du kan gå hjemme på, er etter mitt syn, at andre driver velferdsstaten og skaper økonomisk gevinst slik at fellesgodene er store nok til å forsørge de som ikke jobber. Hvordan skulle det ellers foregå, tenker du?

Anonymous poster hash: 893a8...686

Vi har midler så vi klarer oss resten av livet pluss endel mer så det hadde ikke vært noe problem. Har vært smarte før vi fikk barn, spart opp endel penger pluss at vi solgte firmaet som vi drev så fikk ganske mye penger for det. Vi mottar gode uføretrygder pluss god utbetaling fra forsikring og vi fikk begge to store utbetalinger fra forsikringen når vi ble uføre. Så vi hadde klart oss like bra uten deres usle skattekroner, men så lenge vi har krav på uføretrygd så sier vi jo så klart ikke nei til det kun fordi noen misunnelige høns her inne mener vi ikke burde motta det. Det er faktisk ikke noe å misunne å være syke, en kropp som nekter å fungere ordentlig, daglige medisiner som skal taes og det å hele tiden måtte ta hensyn til helsen sin. Men vi klager ikke vi prioriterer hverandre og barna og har ikke behov for andre sosiale innput så vennebesøk, fester og annet sosialt fjas har vi ikke verken behov eller overskudd til siden vi bruker det på barna og samlivet vårt.

Det er tydeligvis god del alvorlig psykiatri inne i bildet her, så fånyttes å fortsette. I bunn og grunn er det trist, men jeg håper du og familien har det så bra som dere kan.

Vi er alle en del av samfunnet, uansett virkelighetsoppfatning.

Anonymous poster hash: 1bfdb...374

Skrevet

Merkelig at så aktive mennesker som deg og din mann ikke klarer å være i noen form for jobb. Det er det eneste jeg stusser over i ditt innlegg.

Anonymous poster hash: a07f2...9f9

Skrevet

Svarene her bekrefter bare det jeg mener. Men dere får da bare sitte der å føle dere fornøyde for at dere jobber og bidrar til den O store staten. Dere kommer til å våkne den dagen barna deres forteller dere hvor lite dere var til stede i barndommen. Her har vi barn hele tiden og flere betror seg til meg eller mannen istedenfor til sine egne foreldre, de har jo aldri tid uannsett.

Her inne er det håpløst å fortelle at man ikke jobber uansett hva som er årsaken, men husk det at jobb ikke er det viktigste i livet. Vi har et mye bedre forhold til våre barn, bedre forhold til hverandre og bedre tid til våre barn og andres barn. Vi er nok også garantert mer lykkelige enn dere. Men her gir jeg opp å skrive noe mer, dette forumet er fullt av venstrevridde høner. Takk for meg og lykke til i deres liv der alt er viktigere enn barna og familien!

Hva hadde skjedd med dere om vi andre ikke jobbet?? Dere hadde fader meg bodd på gata!!! Tenk deg om!!
Nei det hadde vi garantert ikke gjort skjønner du. Dere som jobber opphøyer dere til noe mye bedre enn oss som ikke jobber av ulike grunner. Dere latterliggjør dere selv da dere ikke er bedre enn oss som ikke jobber på noen områder av det som er viktig her i livet. Hvis jeg hadde vært frisk så hadde jeg fortsatt ikke jobbet så sant det gikk på bekostning av min familie og mine barn. Barn, familie og ekteskap er veldig veldig mye viktigere enn en jobb er.

Men jeg skjønner ikke at jeg gidder å forklare dere da dere virkelig tror og mener at jobb er viktigere å prioritere enn barn og familie, da er argumenter rimelig dødfødt å komme med. Kos dere på jobb i morgen mens jeg skal på tur med klassen til yngste.

Haha!! Beklager, men jeg klarer ikke å ta deg seriøst et sekund! ;)

Enten er du et troll som klarer å engasjere en haug med folk her, eller så skjønner jeg at du ikke er i jobb. Er derimot litt i tvil ang barna dine da, mtp verdier, menneskesyn osv.

Anonymous poster hash: 60b64...df0

Barna våre vokser opp med veldig gode verdier og et flott menneskesyn så de er det ikke noe galt med skjønner du. Får kun skryt fra skolen og foreldrene til vennene ang våre barn. Det er også her de fleste samles og alle trives her både på vanlig besøk, middagsbesøk og overnatting. Du trenger nok ikke å bekymre deg forstår du.

Det som er bekymringsverdig er alle de barna som har foreldre som ikke har tid til sine egne barn grunnet alt det andre rare de bare MÅ drive med. De barna er det synd på og de barna som har det slik i nærmiljøet vårt kommer hjem til oss for å få det de ikke får fra sine egne foreldre. Trist, men sant.

Synd at ett samfunn må drives. Må drive med er så barnslig sagt, de fleste dødelige må jobbe for pengene. Ikke dermed sagt at jobb er viktigere enn barn.

Anonymous poster hash: 6113b...4b0

Skrevet

Beklager, hi, men du er virkelig ikke rette person til å lære bort gode verdier og menneskesyn til barn. Dette blir kvalmt, rett og slett.

Du klarer ikke å skjønne at folk må jobbe for pengene sine. Selv om du er heldig og har mye penger så er det mange som må jobbe hardt for å kunne forsørge deg selv. Du bare forhøyer deg selv så til de grader, og rakker ned på andre som må velge et annet liv. Du fremstår som usikker på deg selv, og søker bekreftelser her hele tiden, men i stedet for å ta til deg det folk sier begynner du med motangrep. Allerede i hovedinnlegget angriper du den delen av befolkingen som jobber!

Det er ikke normalt å være uføretrygdet og motta så mye penger, inntullet til å allerede ha en formue så dere klarer dere resten av livet. Det er heller ikke normalt å være uføretrygdet og likevel orke alle de oppgavene som du/dere gjør. Det er mange som jobber fullt, har mange barn og likevelber med på mye av dette, men det er og mange som ikke orker for de er syke, og tilbringer heller tid hjemme sammen med barna. Det betyr ikke at de prioriterer feil, det betyr de prioriterer annerledes.

I følge deg selv er det kun din måte som er den rette, og folk med slike holdninger er det nesten umulig å snu!

Hvorfor tror du egentlig at du vet best om alle andres familieliv? Og hvordan tror du det hadde vært å betalt for alle godene sine selv? Tror ikke pengene deres hadde rukket langt da, selv om dere har solgt et firma!

Anonymous poster hash: f6e68...bda

Skrevet

Her er det slik at de som jobber ikke har ork, lyst og overskudd til å stille opp for barna på for eksempel fritidsaktiviteter. De sier rett ut at det kan vi som er hjemme gjøre! Her er vi hjemme av en grunn da vi begge to er ufør grunnet sykdom.

Vi stiller opp som trener på 2 av idrettene som barna driver med, vi sitter i FAU, klassekontakt i begge klassene, er med i 17 mai komiteen og juletrefest komiteen. Forstår ikke de som ikke stiller opp at hvis ikke noen gjør det så blir det ikke fritidsaktiviteter, det blir ikke juletrefest og det blir en stusselig 17 mai feiring. Hvorfor forventer de at vi skal ha overskudd og tid til alt? Irritert.no

Hva er grunnen til at dere ikke bidrar i fritiden til barna deres?

Dere som bidrar trenger ikke svare da dette er til de som ikke bidrar!!

Fordi hverdagen er gjennom- og overorganisert og jeg bidrar så lite som mulig til å gjøre det enda verre.

Skrevet

Hva hadde skjedd med dere om vi andre ikke jobbet?? Dere hadde fader meg bodd på gata!!! Tenk deg om!!
Nei det hadde vi garantert ikke gjort skjønner du. Dere som jobber opphøyer dere til noe mye bedre enn oss som ikke jobber av ulike grunner. Dere latterliggjør dere selv da dere ikke er bedre enn oss som ikke jobber på noen områder av det som er viktig her i livet. Hvis jeg hadde vært frisk så hadde jeg fortsatt ikke jobbet så sant det gikk på bekostning av min familie og mine barn. Barn, familie og ekteskap er veldig veldig mye viktigere enn en jobb er.

Men jeg skjønner ikke at jeg gidder å forklare dere da dere virkelig tror og mener at jobb er viktigere å prioritere enn barn og familie, da er argumenter rimelig dødfødt å komme med. Kos dere på jobb i morgen mens jeg skal på tur med klassen til yngste.

Enten er du et troll som klarer å engasjere en haug med folk her, eller så skjønner jeg at du ikke er i jobb. Er derimot litt i tvil ang barna dine da, mtp verdier, menneskesyn osv.

Barna våre vokser opp med veldig gode verdier og et flott menneskesyn så de er det ikke noe galt med skjønner du. Får kun skryt fra skolen og foreldrene til vennene ang våre barn. Det er også her de fleste samles og alle trives her både på vanlig besøk, middagsbesøk og overnatting. Du trenger nok ikke å bekymre deg forstår du.

Det som er bekymringsverdig er alle de barna som har foreldre som ikke har tid til sine egne barn grunnet alt det andre rare de bare MÅ drive med. De barna er det synd på og de barna som har det slik i nærmiljøet vårt kommer hjem til oss for å få det de ikke får fra sine egne foreldre. Trist, men sant.

Synd at ett samfunn må drives. Må drive med er så barnslig sagt, de fleste dødelige må jobbe for pengene. Ikke dermed sagt at jobb er viktigere enn barn.

Jo i mange tilfeller så går jobben foran barna! I de aller fleste tilfeller så må ikke både mor og far jobbe fulltid for å kunne leve et helt greit liv, men det å jobbe, trene, være sosial og realisere seg selv er såååå mye viktigere enn barna! Mange synes det er så forferdelig å måtte være hjemme med sykt barn, sender syke barn på skolen fordi de ikke kan være hjemme med de, kan ikke være hjemme når det er planleggingsdager og ferier så da sender de barna enten på SFO eller til andre som passer på de. Samfunnet er blitt tragisk og det er ingen som roper opp om at dette jaget skader barna. Det blir mer utbredt med psykisk syke barn og ungdom, flere barna skader seg selv og flere begår selvmord. Flere føler seg sviktet av foreldrene og flere og flere barn driter rett og slett i sine egne foreldre fordi de aldri har hatt tid til sine egne barn! Trist rett og slett! Det er barna som lider under dette!

Skrevet

For noen som bare går rundt hjemme og ikke liker å delta i samfunnet har du veldig mange meninger om samfunnet, HI. Kanskje disse dårlige foreldre du snakker om lever mest i hodet ditt?

Anonymous poster hash: e9f7d...9ab
Skrevet

Du synes kombinasjonen av jobb og barn/familieliv er forkastelig? Hm.. Interessant.. Må tygge litt på den. Millionvis av intelligente, produktive, kloke, kjærlige, snille, omsorgsfulle mennesker er av annen oppfatning - men slik du ordlegger deg i de endeløse trådene dine her virker det som at du tror du skal revolusjonere verden.

PS - jeg og mann har jobb og tre barn og tar det som en selvfølge å følge opp våre barn og bidra i all verdens dugnader rundt oss. Det er ingen motsetning, forstår du..

Anonymous poster hash: 7b842...bba

Skrevet

Her er det slik at de som jobber ikke har ork, lyst og overskudd til å stille opp for barna på for eksempel fritidsaktiviteter. De sier rett ut at det kan vi som er hjemme gjøre! Her er vi hjemme av en grunn da vi begge to er ufør grunnet sykdom.

Vi stiller opp som trener på 2 av idrettene som barna driver med, vi sitter i FAU, klassekontakt i begge klassene, er med i 17 mai komiteen og juletrefest komiteen. Forstår ikke de som ikke stiller opp at hvis ikke noen gjør det så blir det ikke fritidsaktiviteter, det blir ikke juletrefest og det blir en stusselig 17 mai feiring. Hvorfor forventer de at vi skal ha overskudd og tid til alt? Irritert.no

Hva er grunnen til at dere ikke bidrar i fritiden til barna deres?

Dere som bidrar trenger ikke svare da dette er til de som ikke bidrar!!

Vel, jeg jobbet 100 % og hadde i tillegg en nyfødt baby. En annen mor hadde et førskolebarn og et småskolebarn, og var ikke syk, hun ønsket ikke å jobbe. Jeg mener at det er mer naturlig å spørre henne om å være klassekontakt og ikke meg, så får jeg heller ta igjen når de minste er blitt større. Og jo, jeg baker, stiller opp på treninger, kamper og sånt på idretten til de eldste, jeg baker til skolearrangement, men jeg kan ikke stå kjøkkenvakt med baby hengende i puppen for eksempel. Og ja, jeg mener at de som trør hjemme fordi de skal leke 50-talls husmor har mer overskudd og bør bidra mer enn de som jobber 100 %. Det er vi som kommer hjulene i gang for at de som leker husmor skal kunne overleve ved å gå hjemme.

Anonymous poster hash: 07e19...97a

Hva med å stille opp selv for deres egne barn? Hvorfor skal vi stelle istand, styre og organisere alt for at deres barn skal ha noe å drive med? Makan til tafatthet!

Hvorfor må vi jobbe å betale deg for at du skal sitte hjemme å være en perfekt husmor? Makan til tafatthet!

Anonymous poster hash: 9ed88...cbe

Gjest Antarctica
Skrevet

Alt det andre rare de må drive med - forsørge disse samme barna, mener du? Ja, rare greier, gitt.

Flott at du får mye positiv feedback i nærmiljøet, da. Du trenger det jo veldig.

Skrevet

Jeg MÅ jobbe 100% for at mine barn skal få mat på bordet,ha med venner som også spiser.

For aktiviteter de vil.

Er ikke så heldig å ha uendelig med penger.

Alene med 3 barn. Har barnevakt ca 4 ganger i mnd da jeg jobber sent.

Men, vi koser oss sammen, spiller sammen,leser,ut i naturen osv..

Og har vært i styret ibhg, alle dugnader.

Skrevet

Du skryter av at du følger ungene tett på, stiller opp i øst og i vest, men å jobbe det klarer ikke du. Da er det ikke rart at man setter spørsmålstegn om din uføre. Når du klarer å stille opp så mye som du gjør, så burde du også tatt mer samfunnsansvar og jobbe. Vær glad for at du ikke er i familien min, da hadde du nok fått høre så ørene flagrer! Den som jeg heller virkelig ser opp mot er min kjære svigerinne. Hun har gått gjennom en heftig brystkreft periode, og klarte å kvitte det tilslutt. Istedenfor å bli uføre, valgte hun å jobbe 50% og stiller alltid opp for ungene sine. Det er slike som henne man gir full honnør over, og ikke folk som snylter staten slike som deg med uføre bare for at du ikke gidder å jobbe og heller ta deg av kun dine unger. Jeg hadde nok klart å holde i samme tempo som deg uten noe problem hvis jeg ikke hadde jobbet. Men i motsetning til deg, så har jeg tatt meg høyere utdannelse og ønsker å bidra og gi noe til felles kassa for at Norge AS skal fungere. For min del så klarer mannen min og jeg å kombinere godt med både jobb og barn, siden vi har fleksible stillinger.

Anonymous poster hash: 5fbce...8ed

Skrevet

For hvert innlegg du skriver, så kjenner at jeg blir mer og mer betenkt for denne hjemmeskolen. Det aner meg at du vil ha din helt spesielle vinkling på fagene.Hva har du tenkt å lære barna i hjemmeskolen? Ar de må passe seg for O Store Staten og at det smarteste man kan gjøre er å få uføretrygd? At alle som er i jobb er dumme? Det barna dine trenger minst av alt er å bli isolert fra samfunnet rundt dem.

Si meg; tenker du aldri over at du er avhengig av at andre er i jobb? Alle i et samfunn er avhengige av hverandre.

Jeg tror at du lider av alvorlig mindreverdskomplekser og kompenserer ved å gå til angrep på alt og alle.

Nope.

Selvfølgelig tenker du ikke på det. Du er jo ekstremt egoistisk og selvsentrert. Du er ikke noe annet enn en lat snylter, og burde ikke hatt unger.

Anonymous poster hash: 75255...b01

Skrevet

Jo i mange tilfeller så går jobben foran barna! I de aller fleste tilfeller så må ikke både mor og far jobbe fulltid for å kunne leve et helt greit liv, men det å jobbe, trene, være sosial og realisere seg selv er såååå mye viktigere enn barna! Mange synes det er så forferdelig å måtte være hjemme med sykt barn, sender syke barn på skolen fordi de ikke kan være hjemme med de, kan ikke være hjemme når det er planleggingsdager og ferier så da sender de barna enten på SFO eller til andre som passer på de. Samfunnet er blitt tragisk og det er ingen som roper opp om at dette jaget skader barna. Det blir mer utbredt med psykisk syke barn og ungdom, flere barna skader seg selv og flere begår selvmord. Flere føler seg sviktet av foreldrene og flere og flere barn driter rett og slett i sine egne foreldre fordi de aldri har hatt tid til sine egne barn! Trist rett og slett! Det er barna som lider under dette!

Kan du ikke svar på saklige spørsmål HI? Svar på innlegget mitt tidligere i tråden. Du vil vel ikke svar fordi du ikke har noe svar tenker jeg...

Hvem skal gjøre ulike arbeidsoppgaver for å få et fungerende samfunn dersom alle er hjemme?

Skrevet

Du som klarer å stille opp på så mye, skulle kanskje heller vært med på litt mindre og heller bidratt litt i arbeidslivet. 

Anonymous poster hash: 5e892...a87
Skrevet

To spørsmål, HI. Selv om jeg egentlig ikke ønsker å mate trollet.

1. Hva skjer hvis alle med barn slutter å jobbe? Hvem skal kjøre dere til sykehus hvis barnet blir livstruende skadet? Hvem skal slukke brannen i huset deres? Hvem skal ekspedere dere i butikkene, behandle deres selvangivelser, utbetale uføretrygd og barnetrygd, følge barna opp på helsestasjonen og så videre? Nordmenn jobber minst i hele Europa, altså når man ser på antall timer.

2. Hva med de tusenvis av aleneforeldre? Skal de gå og tigge på sosialen fordi det er fy å jobbe? Hvordan tror du en alenemor skal få det til å gå rundt uten en krone i lønn?

Skrevet

Til alle dere som mener at dere er der for barna like mye som oss som er hjemme av ulike grunner. Hvor mange av dere skal ta ferie i vinterferien isteden for å sende barna på SFO mens dere jobber? Tipper at over halvparten her inne skal jobbe isteden for å bruke ferien på barna. Her skal vi til Tyrkia å kose oss med barna en uke. 😊

Skrevet

Til alle dere som mener at dere er der for barna like mye som oss som er hjemme av ulike grunner. Hvor mange av dere skal ta ferie i vinterferien isteden for å sende barna på SFO mens dere jobber? Tipper at over halvparten her inne skal jobbe isteden for å bruke ferien på barna. Her skal vi til Tyrkia å kose oss med barna en uke.

Det der går vel mer på hvor mye penger man har enn om man jobber eller ikke. Jeg jobber ikke, og vi har ikke råd til å reise noe sted i vinterferien. Barnet mitt skal på sfo fordi det er der alle de andre barna som ikke reiser bort er. Kjedelig å bare gå hjemme med oss. (Han får velge selv.)

Anonymous poster hash: 8121a...17f

Skrevet

Til alle dere som mener at dere er der for barna like mye som oss som er hjemme av ulike grunner. Hvor mange av dere skal ta ferie i vinterferien isteden for å sende barna på SFO mens dere jobber? Tipper at over halvparten her inne skal jobbe isteden for å bruke ferien på barna. Her skal vi til Tyrkia å kose oss med barna en uke.

Både vi og de fleste andre jeg kjenner skal ha fri med barna den uken. Ikke alle har mulighet til at både far og mor tar fri hele uka, men veldig mange får til det også. Noen barn er også så heldige at de har flere voksne i livet sitt. Noen besøker besteforeldre eller er med venner på tur og noen drar på treningssamlinger, orkesterturer eller liknende denne uka. Dere får forhåpentlig vis en fin uke i Tyrkia, men deres barn er nok ikke de eneste som gleder seg til den uka.

Anonymous poster hash: 0282e...440

Skrevet

Mitt eldste barn skal på leir med aktiviteten han holder på med. Nest eldste har nettopp fått ny data og skal pusse opp rommet sitt rett etter vinterferien. Hun elsker alenetid, lese bøker og skal jo planlegge oppussingen før vi starter, hun hadde syntes det var gørr å ha mora hengende på seg hele vinterferien. "HELE" vinterferien her i Finnmark er for øvrig 3 skoledager. Ingen av barna skal på SFO.

Anonymous poster hash: 07e19...97a

Skrevet

Har ikke sønnen min på organisert idrett lenger nettopp på grunn av at det blir for mye med full jobb, aleneansvar, husarbeid, leksehjelp, matlaging. Han var med i en del idrett før, men for meg ble det helt feil å måtte ha med en 7-åring på hallvakt frem til klokken 23 med skole dagen etter. Dermed ungår vi nå alt slik så får heller de barna med 2 foreldre som stiller opp være med på ulike typer idrett.

Anonymous poster hash: 23910...5fa

Skrevet

Skal på hytta i vinterferien, har fri mandag til og med onsdag.

Skal jobbe i påsken, da blir det kino, svømmehall, ski turer og bowling.

Noen må jobbe,kan ikke stenge sykehuset pga påsken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...