Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #1 Skrevet 11. februar 2016 Her er det slik at de som jobber ikke har ork, lyst og overskudd til å stille opp for barna på for eksempel fritidsaktiviteter. De sier rett ut at det kan vi som er hjemme gjøre! Her er vi hjemme av en grunn da vi begge to er ufør grunnet sykdom. Vi stiller opp som trener på 2 av idrettene som barna driver med, vi sitter i FAU, klassekontakt i begge klassene, er med i 17 mai komiteen og juletrefest komiteen. Forstår ikke de som ikke stiller opp at hvis ikke noen gjør det så blir det ikke fritidsaktiviteter, det blir ikke juletrefest og det blir en stusselig 17 mai feiring. Hvorfor forventer de at vi skal ha overskudd og tid til alt? Irritert.no Hva er grunnen til at dere ikke bidrar i fritiden til barna deres? Dere som bidrar trenger ikke svare da dette er til de som ikke bidrar!! Anonymous poster hash: d0f7c...e3e
sug lut Skrevet 11. februar 2016 #2 Skrevet 11. februar 2016 Jeg jobber og bidrar, så jeg skal egentlig ikke si noe her, men tror du noen vil innrømme at de er unnasluntrere? Det kan jo bli interessant.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #3 Skrevet 11. februar 2016 Hmm er det bare de som jobber som kan svare? Anonymous poster hash: 8121a...17f
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 11. februar 2016 #4 Skrevet 11. februar 2016 Jeg har motsatt inntrykk. At det er vi som jobber som blir spurt om å ta på seg verv, oppgaver og som stiller opp på dugnader. Veldig ofte de som ikke jobber, eller som av forskjellige grunner jobber minimalt, som ikke bidrar mer enn det de høyst må.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #5 Skrevet 11. februar 2016 Her er det slik at de som jobber ikke har ork, lyst og overskudd til å stille opp for barna på for eksempel fritidsaktiviteter. De sier rett ut at det kan vi som er hjemme gjøre! Her er vi hjemme av en grunn da vi begge to er ufør grunnet sykdom. Vi stiller opp som trener på 2 av idrettene som barna driver med, vi sitter i FAU, klassekontakt i begge klassene, er med i 17 mai komiteen og juletrefest komiteen. Forstår ikke de som ikke stiller opp at hvis ikke noen gjør det så blir det ikke fritidsaktiviteter, det blir ikke juletrefest og det blir en stusselig 17 mai feiring. Hvorfor forventer de at vi skal ha overskudd og tid til alt? Irritert.no Hva er grunnen til at dere ikke bidrar i fritiden til barna deres? Dere som bidrar trenger ikke svare da dette er til de som ikke bidrar!! Anonymous poster hash: d0f7c...e3e Vel, jeg jobbet 100 % og hadde i tillegg en nyfødt baby. En annen mor hadde et førskolebarn og et småskolebarn, og var ikke syk, hun ønsket ikke å jobbe. Jeg mener at det er mer naturlig å spørre henne om å være klassekontakt og ikke meg, så får jeg heller ta igjen når de minste er blitt større. Og jo, jeg baker, stiller opp på treninger, kamper og sånt på idretten til de eldste, jeg baker til skolearrangement, men jeg kan ikke stå kjøkkenvakt med baby hengende i puppen for eksempel. Og ja, jeg mener at de som trør hjemme fordi de skal leke 50-talls husmor har mer overskudd og bør bidra mer enn de som jobber 100 %. Det er vi som kommer hjulene i gang for at de som leker husmor skal kunne overleve ved å gå hjemme. Anonymous poster hash: 07e19...97a
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #6 Skrevet 11. februar 2016 Jeg jobber og bidrar, så jeg skal egentlig ikke si noe her, men tror du noen vil innrømme at de er unnasluntrere? Det kan jo bli interessant. Nei de gjør vel ikke det dessverre... Blir bare så irritert når de ikke er villige til å stille opp for at barna skal ha noe å gjøre på fritiden, mens hvis det ikke skjer noe for de da skriker de jaggu om deg. Arg! Anonymous poster hash: d0f7c...e3e
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #7 Skrevet 11. februar 2016 Jeg har motsatt inntrykk. At det er vi som jobber som blir spurt om å ta på seg verv, oppgaver og som stiller opp på dugnader. Veldig ofte de som ikke jobber, eller som av forskjellige grunner jobber minimalt, som ikke bidrar mer enn det de høyst må. Slik er det hvertfall ikke her... Anonymous poster hash: d0f7c...e3e
Luksusdyret Skrevet 11. februar 2016 #8 Skrevet 11. februar 2016 Her er det slik at de som jobber ikke har ork, lyst og overskudd til å stille opp for barna på for eksempel fritidsaktiviteter. De sier rett ut at det kan vi som er hjemme gjøre! Her er vi hjemme av en grunn da vi begge to er ufør grunnet sykdom. Vi stiller opp som trener på 2 av idrettene som barna driver med, vi sitter i FAU, klassekontakt i begge klassene, er med i 17 mai komiteen og juletrefest komiteen. Forstår ikke de som ikke stiller opp at hvis ikke noen gjør det så blir det ikke fritidsaktiviteter, det blir ikke juletrefest og det blir en stusselig 17 mai feiring. Hvorfor forventer de at vi skal ha overskudd og tid til alt? Irritert.no Hva er grunnen til at dere ikke bidrar i fritiden til barna deres? Dere som bidrar trenger ikke svare da dette er til de som ikke bidrar!! Anonymous poster hash: d0f7c...e3e Forstår du ikke at ikke alle kan være trenere (hvis jeg som ikke kan noe om fotball skal trene barnelaget til eldste vil de tape hver eneste kamp, er det en god løsning?), ikke alle har barnevakt på kveldene - skal en alenemor uten avlastning betale flere tusen i måneden for å kunne være klassekontakt, sitte i FAU og diverse komiteer? Jeg er veldig glad i å bake. 80% av foreldrene både på skolen og barnas fritidsaktiviteter hater å bake. Så jeg baker 3-4 kaker til hver arrangement. Det koster penger, man må kunne det man gjør og bruker mye tid. Jeg bidrar. Men jeg har ikke mulighet til å sitte flere kvelder i uka og diskutere om det skal være lov med nugatti på skiva eller man skal organisere fjortisklubb med navn "mødrekaffe" eller "biffkveld for fedre". På kveldene er jeg og følger de eldste på treninger.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #9 Skrevet 11. februar 2016 Og det var du igjen ja... Anonymous poster hash: 47fb1...b0c
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #10 Skrevet 11. februar 2016 Her er det slik at de som jobber ikke har ork, lyst og overskudd til å stille opp for barna på for eksempel fritidsaktiviteter. De sier rett ut at det kan vi som er hjemme gjøre! Her er vi hjemme av en grunn da vi begge to er ufør grunnet sykdom. Vi stiller opp som trener på 2 av idrettene som barna driver med, vi sitter i FAU, klassekontakt i begge klassene, er med i 17 mai komiteen og juletrefest komiteen. Forstår ikke de som ikke stiller opp at hvis ikke noen gjør det så blir det ikke fritidsaktiviteter, det blir ikke juletrefest og det blir en stusselig 17 mai feiring. Hvorfor forventer de at vi skal ha overskudd og tid til alt? Irritert.no Hva er grunnen til at dere ikke bidrar i fritiden til barna deres? Dere som bidrar trenger ikke svare da dette er til de som ikke bidrar!! Anonymous poster hash: d0f7c...e3e Vel, jeg jobbet 100 % og hadde i tillegg en nyfødt baby. En annen mor hadde et førskolebarn og et småskolebarn, og var ikke syk, hun ønsket ikke å jobbe. Jeg mener at det er mer naturlig å spørre henne om å være klassekontakt og ikke meg, så får jeg heller ta igjen når de minste er blitt større. Og jo, jeg baker, stiller opp på treninger, kamper og sånt på idretten til de eldste, jeg baker til skolearrangement, men jeg kan ikke stå kjøkkenvakt med baby hengende i puppen for eksempel. Og ja, jeg mener at de som trør hjemme fordi de skal leke 50-talls husmor har mer overskudd og bør bidra mer enn de som jobber 100 %. Det er vi som kommer hjulene i gang for at de som leker husmor skal kunne overleve ved å gå hjemme. Anonymous poster hash: 07e19...97a Hva med å stille opp selv for deres egne barn? Hvorfor skal vi stelle istand, styre og organisere alt for at deres barn skal ha noe å drive med? Makan til tafatthet! Anonymous poster hash: d0f7c...e3e
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #11 Skrevet 11. februar 2016 Jeg ønsker minst mulig organisert tid for barna, for jeg er en av dem som ikke presser på ang fritidsaktiviteter ol. 17mai arrangeres ikke av foreldre på skolen, vi har kommunale arrangementer og har ingen behov for å sitte i skolegården på 17mai. Jeg er heller ikke interessert i å bake og stille på dugnad, tar min turn men det blir med det. Anonymous poster hash: 1a0cc...a70
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #12 Skrevet 11. februar 2016 Her er det slik at de som jobber ikke har ork, lyst og overskudd til å stille opp for barna på for eksempel fritidsaktiviteter. De sier rett ut at det kan vi som er hjemme gjøre! Her er vi hjemme av en grunn da vi begge to er ufør grunnet sykdom. Vi stiller opp som trener på 2 av idrettene som barna driver med, vi sitter i FAU, klassekontakt i begge klassene, er med i 17 mai komiteen og juletrefest komiteen. Forstår ikke de som ikke stiller opp at hvis ikke noen gjør det så blir det ikke fritidsaktiviteter, det blir ikke juletrefest og det blir en stusselig 17 mai feiring. Hvorfor forventer de at vi skal ha overskudd og tid til alt? Irritert.no Hva er grunnen til at dere ikke bidrar i fritiden til barna deres? Dere som bidrar trenger ikke svare da dette er til de som ikke bidrar!! Anonymous poster hash: d0f7c...e3e Vel, jeg jobbet 100 % og hadde i tillegg en nyfødt baby. En annen mor hadde et førskolebarn og et småskolebarn, og var ikke syk, hun ønsket ikke å jobbe. Jeg mener at det er mer naturlig å spørre henne om å være klassekontakt og ikke meg, så får jeg heller ta igjen når de minste er blitt større. Og jo, jeg baker, stiller opp på treninger, kamper og sånt på idretten til de eldste, jeg baker til skolearrangement, men jeg kan ikke stå kjøkkenvakt med baby hengende i puppen for eksempel. Og ja, jeg mener at de som trør hjemme fordi de skal leke 50-talls husmor har mer overskudd og bør bidra mer enn de som jobber 100 %. Det er vi som kommer hjulene i gang for at de som leker husmor skal kunne overleve ved å gå hjemme. Anonymous poster hash: 07e19...97a Hva med å stille opp selv for deres egne barn? Hvorfor skal vi stelle istand, styre og organisere alt for at deres barn skal ha noe å drive med? Makan til tafatthet! Anonymous poster hash: d0f7c...e3e Du har fått med deg at jeg lager mat til tilstelninger, baker og følger barna på treninger? Hvordan kan jeg ellers stille opp hvis jeg har nyfødt baby? Eneste jeg ikke kunne var å stå kjøkkenvakt. Men det betyr ikke at jeg ikke bidro. Og ja, jeg mener fortsatt at når man selv er hjemme fordi man ikke VIL jobbe, ikke fordi man er syk, så har man flere muligheter til å bidra til skoleaktiviteter blant annet. Eller mener du at de som er hjemmeværende av egen fri vilje og sitter på kafe halve dagen ikke skal bidra til noe som helst? Bare sulle rundt hele livet? Anonymous poster hash: 07e19...97a
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #13 Skrevet 11. februar 2016 Og det var du igjen ja... Anonymous poster hash: 47fb1...b0c Avsporing frabes! Anonymous poster hash: d0f7c...e3e
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #14 Skrevet 11. februar 2016 Her er det slik at de som jobber ikke har ork, lyst og overskudd til å stille opp for barna på for eksempel fritidsaktiviteter. De sier rett ut at det kan vi som er hjemme gjøre! Her er vi hjemme av en grunn da vi begge to er ufør grunnet sykdom. Vi stiller opp som trener på 2 av idrettene som barna driver med, vi sitter i FAU, klassekontakt i begge klassene, er med i 17 mai komiteen og juletrefest komiteen. Forstår ikke de som ikke stiller opp at hvis ikke noen gjør det så blir det ikke fritidsaktiviteter, det blir ikke juletrefest og det blir en stusselig 17 mai feiring. Hvorfor forventer de at vi skal ha overskudd og tid til alt? Irritert.no Hva er grunnen til at dere ikke bidrar i fritiden til barna deres? Dere som bidrar trenger ikke svare da dette er til de som ikke bidrar!! Anonymous poster hash: d0f7c...e3e Vel, jeg jobbet 100 % og hadde i tillegg en nyfødt baby. En annen mor hadde et førskolebarn og et småskolebarn, og var ikke syk, hun ønsket ikke å jobbe. Jeg mener at det er mer naturlig å spørre henne om å være klassekontakt og ikke meg, så får jeg heller ta igjen når de minste er blitt større. Og jo, jeg baker, stiller opp på treninger, kamper og sånt på idretten til de eldste, jeg baker til skolearrangement, men jeg kan ikke stå kjøkkenvakt med baby hengende i puppen for eksempel. Og ja, jeg mener at de som trør hjemme fordi de skal leke 50-talls husmor har mer overskudd og bør bidra mer enn de som jobber 100 %. Det er vi som kommer hjulene i gang for at de som leker husmor skal kunne overleve ved å gå hjemme. Anonymous poster hash: 07e19...97a Hva med å stille opp selv for deres egne barn? Hvorfor skal vi stelle istand, styre og organisere alt for at deres barn skal ha noe å drive med? Makan til tafatthet! Anonymous poster hash: d0f7c...e3e Den her må du se komme: vi som jobber gjør slik at du og mannen din kan få uføretrygd. Vi er ikke tafatte. Men jeg er en av de som alltid stiller opp Anonymous poster hash: 7fd8e...92f
Luksusdyret Skrevet 11. februar 2016 #15 Skrevet 11. februar 2016 Jeg ønsker minst mulig organisert tid for barna, for jeg er en av dem som ikke presser på ang fritidsaktiviteter ol. 17mai arrangeres ikke av foreldre på skolen, vi har kommunale arrangementer og har ingen behov for å sitte i skolegården på 17mai. Jeg er heller ikke interessert i å bake og stille på dugnad, tar min turn men det blir med det. Anonymous poster hash: 1a0cc...a70 Her på skolen skrives det dessverre ingen lister på hvem som gjør hva (liten skole), slik at alle foreldre er ansvarlige for alt. Det som skjedde da minste var baby, var at det kom 6 foreldre av alle som har barn på skolen. Det samme skjedde året før. Jeg og mannen var blant disse 6 foreldrene, og måtte da ta unna alt andre ikke gadd. Neste år drar vi til sentrum og ser på 17. mai-toget der. Gidder ikke sånt flere ganger.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #16 Skrevet 11. februar 2016 Her er det slik at de som jobber ikke har ork, lyst og overskudd til å stille opp for barna på for eksempel fritidsaktiviteter. De sier rett ut at det kan vi som er hjemme gjøre! Her er vi hjemme av en grunn da vi begge to er ufør grunnet sykdom. Vi stiller opp som trener på 2 av idrettene som barna driver med, vi sitter i FAU, klassekontakt i begge klassene, er med i 17 mai komiteen og juletrefest komiteen. Forstår ikke de som ikke stiller opp at hvis ikke noen gjør det så blir det ikke fritidsaktiviteter, det blir ikke juletrefest og det blir en stusselig 17 mai feiring. Hvorfor forventer de at vi skal ha overskudd og tid til alt? Irritert.no Hva er grunnen til at dere ikke bidrar i fritiden til barna deres? Dere som bidrar trenger ikke svare da dette er til de som ikke bidrar!! Anonymous poster hash: d0f7c...e3e Vel, jeg jobbet 100 % og hadde i tillegg en nyfødt baby. En annen mor hadde et førskolebarn og et småskolebarn, og var ikke syk, hun ønsket ikke å jobbe. Jeg mener at det er mer naturlig å spørre henne om å være klassekontakt og ikke meg, så får jeg heller ta igjen når de minste er blitt større. Og jo, jeg baker, stiller opp på treninger, kamper og sånt på idretten til de eldste, jeg baker til skolearrangement, men jeg kan ikke stå kjøkkenvakt med baby hengende i puppen for eksempel. Og ja, jeg mener at de som trør hjemme fordi de skal leke 50-talls husmor har mer overskudd og bør bidra mer enn de som jobber 100 %. Det er vi som kommer hjulene i gang for at de som leker husmor skal kunne overleve ved å gå hjemme. Anonymous poster hash: 07e19...97a Hva med å stille opp selv for deres egne barn? Hvorfor skal vi stelle istand, styre og organisere alt for at deres barn skal ha noe å drive med? Makan til tafatthet! Anonymous poster hash: d0f7c...e3e Du har fått med deg at jeg lager mat til tilstelninger, baker og følger barna på treninger? Hvordan kan jeg ellers stille opp hvis jeg har nyfødt baby? Eneste jeg ikke kunne var å stå kjøkkenvakt. Men det betyr ikke at jeg ikke bidro. Og ja, jeg mener fortsatt at når man selv er hjemme fordi man ikke VIL jobbe, ikke fordi man er syk, så har man flere muligheter til å bidra til skoleaktiviteter blant annet. Eller mener du at de som er hjemmeværende av egen fri vilje og sitter på kafe halve dagen ikke skal bidra til noe som helst? Bare sulle rundt hele livet? Anonymous poster hash: 07e19...97a Ja men da bidrar du jo da. Nei de som er hjemme skal ikke slippe unna de heller, jeg mener at alle burde klare å bidra for det barna driver med hvis ikke så kan de jaggu holde barna sine hjemme! Hvorfor skal vi som er syke bidra mer enn de som jobber? Vi har ikke valgt å bli syke, mens de aller fleste har valgt å jobbe fulltid begge to, det er veldig få som MÅ det for å leve helt greit! Anonymous poster hash: d0f7c...e3e
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #17 Skrevet 11. februar 2016 Og det var du igjen ja... Anonymous poster hash: 47fb1...b0c Avsporing frabes! Anonymous poster hash: d0f7c...e3e Blablabla 🐍 Anonymous poster hash: 47fb1...b0c
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 11. februar 2016 #18 Skrevet 11. februar 2016 Jeg har motsatt inntrykk. At det er vi som jobber som blir spurt om å ta på seg verv, oppgaver og som stiller opp på dugnader. Veldig ofte de som ikke jobber, eller som av forskjellige grunner jobber minimalt, som ikke bidrar mer enn det de høyst må. Slik er det hvertfall ikke her... Anonymous poster hash: d0f7c...e3e Ok, men slik er det her hvor jeg bor. Og det er ganske tydelig egentlig. Nå er det sikkert slik at det er vi samme som gjerne blir spurt hver gang det er noe også, siden vi oftest sier ja. Men jeg har merket meg at de som øyensynlig har god tid er de samme som uteblir fra de felles oppgavene ifb med skole og aktiviteter.
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #19 Skrevet 11. februar 2016 Her er det slik at de som jobber ikke har ork, lyst og overskudd til å stille opp for barna på for eksempel fritidsaktiviteter. De sier rett ut at det kan vi som er hjemme gjøre! Her er vi hjemme av en grunn da vi begge to er ufør grunnet sykdom. Vi stiller opp som trener på 2 av idrettene som barna driver med, vi sitter i FAU, klassekontakt i begge klassene, er med i 17 mai komiteen og juletrefest komiteen. Forstår ikke de som ikke stiller opp at hvis ikke noen gjør det så blir det ikke fritidsaktiviteter, det blir ikke juletrefest og det blir en stusselig 17 mai feiring. Hvorfor forventer de at vi skal ha overskudd og tid til alt? Irritert.no Hva er grunnen til at dere ikke bidrar i fritiden til barna deres? Dere som bidrar trenger ikke svare da dette er til de som ikke bidrar!! Anonymous poster hash: d0f7c...e3e Vel, jeg jobbet 100 % og hadde i tillegg en nyfødt baby. En annen mor hadde et førskolebarn og et småskolebarn, og var ikke syk, hun ønsket ikke å jobbe. Jeg mener at det er mer naturlig å spørre henne om å være klassekontakt og ikke meg, så får jeg heller ta igjen når de minste er blitt større. Og jo, jeg baker, stiller opp på treninger, kamper og sånt på idretten til de eldste, jeg baker til skolearrangement, men jeg kan ikke stå kjøkkenvakt med baby hengende i puppen for eksempel. Og ja, jeg mener at de som trør hjemme fordi de skal leke 50-talls husmor har mer overskudd og bør bidra mer enn de som jobber 100 %. Det er vi som kommer hjulene i gang for at de som leker husmor skal kunne overleve ved å gå hjemme. Anonymous poster hash: 07e19...97a Hva med å stille opp selv for deres egne barn? Hvorfor skal vi stelle istand, styre og organisere alt for at deres barn skal ha noe å drive med? Makan til tafatthet! Anonymous poster hash: d0f7c...e3e Den her må du se komme: vi som jobber gjør slik at du og mannen din kan få uføretrygd. Vi er ikke tafatte. Men jeg er en av de som alltid stiller opp Anonymous poster hash: 7fd8e...92f Ja men det er rett og slett bare unnskyldninger og bullshit! Vi har såpass høye uføretrygder da vi har utbetalt over 54000,- pr mnd så de som skriker dette bidrar nok ikke til den med de usle skattekronene sine. Flott at du bidrar slik det skal være 👏🏻👍🏻 Anonymous poster hash: d0f7c...e3e
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #20 Skrevet 11. februar 2016 Anonym bruker, on 11 Feb 2016 - 15:10, said: Anonym bruker" data-cid="147725492" data-time="1455199502" data-date="i dag, 14:05 said: Anonym bruker" data-cid="147725485" data-time="1455199284" data-date="i dag, 14:01 said: Anonym bruker" data-cid="147725468" data-time="1455199026" data-date="i dag, 13:57 said: Anonym bruker" data-cid="147725450" data-time="1455198655" data-date="i dag, 13:50 said: Her er det slik at de som jobber ikke har ork, lyst og overskudd til å stille opp for barna på for eksempel fritidsaktiviteter. De sier rett ut at det kan vi som er hjemme gjøre! Her er vi hjemme av en grunn da vi begge to er ufør grunnet sykdom. Vi stiller opp som trener på 2 av idrettene som barna driver med, vi sitter i FAU, klassekontakt i begge klassene, er med i 17 mai komiteen og juletrefest komiteen. Forstår ikke de som ikke stiller opp at hvis ikke noen gjør det så blir det ikke fritidsaktiviteter, det blir ikke juletrefest og det blir en stusselig 17 mai feiring. Hvorfor forventer de at vi skal ha overskudd og tid til alt? Irritert.no Hva er grunnen til at dere ikke bidrar i fritiden til barna deres? Dere som bidrar trenger ikke svare da dette er til de som ikke bidrar!! Anonymous poster hash: d0f7c...e3e Vel, jeg jobbet 100 % og hadde i tillegg en nyfødt baby. En annen mor hadde et førskolebarn og et småskolebarn, og var ikke syk, hun ønsket ikke å jobbe. Jeg mener at det er mer naturlig å spørre henne om å være klassekontakt og ikke meg, så får jeg heller ta igjen når de minste er blitt større. Og jo, jeg baker, stiller opp på treninger, kamper og sånt på idretten til de eldste, jeg baker til skolearrangement, men jeg kan ikke stå kjøkkenvakt med baby hengende i puppen for eksempel. Og ja, jeg mener at de som trør hjemme fordi de skal leke 50-talls husmor har mer overskudd og bør bidra mer enn de som jobber 100 %. Det er vi som kommer hjulene i gang for at de som leker husmor skal kunne overleve ved å gå hjemme. Anonymous poster hash: 07e19...97a Hva med å stille opp selv for deres egne barn? Hvorfor skal vi stelle istand, styre og organisere alt for at deres barn skal ha noe å drive med? Makan til tafatthet! Anonymous poster hash: d0f7c...e3e Den her må du se komme: vi som jobber gjør slik at du og mannen din kan få uføretrygd. Vi er ikke tafatte. Men jeg er en av de som alltid stiller opp Anonymous poster hash: 7fd8e...92f Ja men det er rett og slett bare unnskyldninger og bullshit! Vi har såpass høye uføretrygder da vi har utbetalt over 54000,- pr mnd så de som skriker dette bidrar nok ikke til den med de usle skattekronene sine.Flott at du bidrar slik det skal være Anonymous poster hash: d0f7c...e3e Er du helt i vater du eller?? :-O Anonymous poster hash: 64f31...627
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #21 Skrevet 11. februar 2016 Jeg har motsatt inntrykk. At det er vi som jobber som blir spurt om å ta på seg verv, oppgaver og som stiller opp på dugnader. Veldig ofte de som ikke jobber, eller som av forskjellige grunner jobber minimalt, som ikke bidrar mer enn det de høyst må.Slik er det hvertfall ikke her... Anonymous poster hash: d0f7c...e3e Ok, men slik er det her hvor jeg bor. Og det er ganske tydelig egentlig. Nå er det sikkert slik at det er vi samme som gjerne blir spurt hver gang det er noe også, siden vi oftest sier ja. Men jeg har merket meg at de som øyensynlig har god tid er de samme som uteblir fra de felles oppgavene ifb med skole og aktiviteter. Det er rett og slett tragisk at det finnes så mange foreldre som ikke gidder å stille opp for sine egne barn. En dag så blir vi som alltid stiller opp dritt lei og da blir det ikke noe aktiviteter. Men da skriker de tenker jeg... Anonymous poster hash: d0f7c...e3e
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #22 Skrevet 11. februar 2016 Her er det helt klart motsatt. De som bestandig stiller opp er foreldre i 40 årene, som regel med minst 2 barn, og som er i full jobb. Anonymous poster hash: 0282e...440
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #23 Skrevet 11. februar 2016 Anonym bruker, on 11 Feb 2016 - 15:10, said: Anonym bruker" data-cid="147725492" data-time="1455199502" data-date="i dag, 14:05 said: Anonym bruker" data-cid="147725485" data-time="1455199284" data-date="i dag, 14:01 said: Anonym bruker" data-cid="147725468" data-time="1455199026" data-date="i dag, 13:57 said: Anonym bruker" data-cid="147725450" data-time="1455198655" data-date="i dag, 13:50 said: Her er det slik at de som jobber ikke har ork, lyst og overskudd til å stille opp for barna på for eksempel fritidsaktiviteter. De sier rett ut at det kan vi som er hjemme gjøre! Her er vi hjemme av en grunn da vi begge to er ufør grunnet sykdom. Vi stiller opp som trener på 2 av idrettene som barna driver med, vi sitter i FAU, klassekontakt i begge klassene, er med i 17 mai komiteen og juletrefest komiteen. Forstår ikke de som ikke stiller opp at hvis ikke noen gjør det så blir det ikke fritidsaktiviteter, det blir ikke juletrefest og det blir en stusselig 17 mai feiring. Hvorfor forventer de at vi skal ha overskudd og tid til alt? Irritert.no Hva er grunnen til at dere ikke bidrar i fritiden til barna deres? Dere som bidrar trenger ikke svare da dette er til de som ikke bidrar!! Anonymous poster hash: d0f7c...e3e Vel, jeg jobbet 100 % og hadde i tillegg en nyfødt baby. En annen mor hadde et førskolebarn og et småskolebarn, og var ikke syk, hun ønsket ikke å jobbe. Jeg mener at det er mer naturlig å spørre henne om å være klassekontakt og ikke meg, så får jeg heller ta igjen når de minste er blitt større. Og jo, jeg baker, stiller opp på treninger, kamper og sånt på idretten til de eldste, jeg baker til skolearrangement, men jeg kan ikke stå kjøkkenvakt med baby hengende i puppen for eksempel. Og ja, jeg mener at de som trør hjemme fordi de skal leke 50-talls husmor har mer overskudd og bør bidra mer enn de som jobber 100 %. Det er vi som kommer hjulene i gang for at de som leker husmor skal kunne overleve ved å gå hjemme. Anonymous poster hash: 07e19...97a Hva med å stille opp selv for deres egne barn? Hvorfor skal vi stelle istand, styre og organisere alt for at deres barn skal ha noe å drive med? Makan til tafatthet! Anonymous poster hash: d0f7c...e3e Den her må du se komme: vi som jobber gjør slik at du og mannen din kan få uføretrygd. Vi er ikke tafatte. Men jeg er en av de som alltid stiller opp Anonymous poster hash: 7fd8e...92f Ja men det er rett og slett bare unnskyldninger og bullshit! Vi har såpass høye uføretrygder da vi har utbetalt over 54000,- pr mnd så de som skriker dette bidrar nok ikke til den med de usle skattekronene sine.Flott at du bidrar slik det skal være Anonymous poster hash: d0f7c...e3e Er du helt i vater du eller?? :-O Anonymous poster hash: 64f31...627 Avsporing, personangrep og drittkasting har ikke plass i denne tråden! Anonymous poster hash: d0f7c...e3e
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2016 #24 Skrevet 11. februar 2016 Her er det slik at de som jobber ikke har ork, lyst og overskudd til å stille opp for barna på for eksempel fritidsaktiviteter. De sier rett ut at det kan vi som er hjemme gjøre! Her er vi hjemme av en grunn da vi begge to er ufør grunnet sykdom. Vi stiller opp som trener på 2 av idrettene som barna driver med, vi sitter i FAU, klassekontakt i begge klassene, er med i 17 mai komiteen og juletrefest komiteen. Forstår ikke de som ikke stiller opp at hvis ikke noen gjør det så blir det ikke fritidsaktiviteter, det blir ikke juletrefest og det blir en stusselig 17 mai feiring. Hvorfor forventer de at vi skal ha overskudd og tid til alt? Irritert.no Hva er grunnen til at dere ikke bidrar i fritiden til barna deres? Dere som bidrar trenger ikke svare da dette er til de som ikke bidrar!! Anonymous poster hash: d0f7c...e3e Klarer du det da kan du jobbe og. Anonymous poster hash: 4d110...918
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 11. februar 2016 #25 Skrevet 11. februar 2016 Jeg har motsatt inntrykk. At det er vi som jobber som blir spurt om å ta på seg verv, oppgaver og som stiller opp på dugnader. Veldig ofte de som ikke jobber, eller som av forskjellige grunner jobber minimalt, som ikke bidrar mer enn det de høyst må.Slik er det hvertfall ikke her... Anonymous poster hash: d0f7c...e3e Ok, men slik er det her hvor jeg bor. Og det er ganske tydelig egentlig. Nå er det sikkert slik at det er vi samme som gjerne blir spurt hver gang det er noe også, siden vi oftest sier ja. Men jeg har merket meg at de som øyensynlig har god tid er de samme som uteblir fra de felles oppgavene ifb med skole og aktiviteter. Det er rett og slett tragisk at det finnes så mange foreldre som ikke gidder å stille opp for sine egne barn. En dag så blir vi som alltid stiller opp dritt lei og da blir det ikke noe aktiviteter. Men da skriker de tenker jeg... Anonymous poster hash: d0f7c...e3e Ja, for det er jo viktig og ikke minst koselig at det skjer noe for ungene må vite ;-) Jeg tenker slik at jeg har to barn, de skal jeg følge opp best jeg kan og vise at jeg bryr meg om det de holder på med. Det er viktig at barna også lærer at man skal bidra til fellesskapet. Hadde selv foreldre som alltid stilte opp, og det er noe jeg har tatt med meg videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå