Gå til innhold

Er dette ok? Ang barn og morgen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ene barnet mitt er følsomt, men jeg merket veldig godt at akkurat denne situasjonen tålte det. De var begge blide som solstråler i morgest. Minste spurte om vi kunne stå opp (kl 05.45). Jeg sa rolig nei. Det godtok barnet og spurte om største (som også hadde våknet) kunne få komme opp i sengen sin da. Det var selvfølgelig helt ok, så de lå der til jeg stod opp med dem rett før 07.

For vår familie er jeg helt sikker på at dette var det rette for meg å gjøre, med tanke på at jeg kjenner mine barn best. Ja, kanskje strengt, eller avvisende som noen mener.

Det er snakk om at barn skal lære seg å ta hensyn, mine er både rolige og fornuftige til å være såpass små. De skjønner at mamma er sliten, men de pusher grenser uansett. Det er en del av det å være barn.

De skjønner også at de skal sitte rolige ved matbordet og føler seg heller ikke avviste om jeg plasserer de på trappen som konsekvens av dårlig oppførsel selv etter tilsnakk.

Hi

Anonymous poster hash: ff67d...6c2

Du driver med time-out også, ja? Det er vel ikke så bra eller? Ingen som tenker at det er en god metode.!

Anonymous poster hash: 4c4e9...7a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her står 3- og 7-åringen opp av seg selv, uten å vekke oss først (den som våkner først vekker den andre). Min eneste tanke om den saken er "faen, så DIGG!", utover det ofrer jeg det ikke en eneste, liten bekymring.

Anonymous poster hash: c3327...7aa

Skrevet

Fra han var i tre-/fireårsalderen satte jeg ungen foran tven med brødskiver og mariekjeks, plasserte vekkerklokka på bordet og sa "Mamma er trøtt og vil sove mer. Når denne ringer, kan du vekke mamma".

Det taklet han helt fint! Han har blitt ganske selvstendig av det også, samtidig som han er både trygg og glad. Jeg er ikke lagd for å stå opp så forbanna tidlig i helgen, og vi fikk det mye hyggeligere sammen etter at jeg begynte med det der.

Anonymous poster hash: cdb9a...0f5

Bra ikke ungen satte mat i halsen mens du lå å purka på soverommet da👍

Anonymous poster hash: e9eb9...fc9

Skrevet

Fra han var i tre-/fireårsalderen satte jeg ungen foran tven med brødskiver og mariekjeks, plasserte vekkerklokka på bordet og sa "Mamma er trøtt og vil sove mer. Når denne ringer, kan du vekke mamma".

Det taklet han helt fint! Han har blitt ganske selvstendig av det også, samtidig som han er både trygg og glad. Jeg er ikke lagd for å stå opp så forbanna tidlig i helgen, og vi fikk det mye hyggeligere sammen etter at jeg begynte med det der.

Anonymous poster hash: cdb9a...0f5

Bra ikke ungen satte mat i halsen mens du lå å purka på soverommet da👍

Anonymous poster hash: e9eb9...fc9

Jeg lurer oppriktig på hvordan hverdagen til sånne som deg er? Våker du over ungene hvert minutt i døgnet? Når tid slutter du ev med det? Skolealder? Konfirmasjon? 18 års dagen?

Anonymous poster hash: dc769...5b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...