Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 31. januar 2016 #26 Skrevet 31. januar 2016 Det går helt fint. Den avvisningen er bare sunn, barn trenger å lære at foreldre ikke er lydige voksne som lystrer hvert minste vink. Det er når avvisningene blir for ofte at det er et problem. Som du også har erfart så koser de seg, og du er jo tilgjengelig om det er noe.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #27 Skrevet 31. januar 2016 Mine på samme alder ser på ipad eller leker på rommet sitt om morgenen. Først kommer de inn og koser i fem minutter og henter ipaden, så vi sover ikke skikkelig etter det. Men det er deilig å få strekke seg litt ekstra om morgenen! Ungene elsker denne alene-kosetiden. De har også tilbud om å finne seg mat, men det har de ikke tid til. Anonymous poster hash: 8a929...06b
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #28 Skrevet 31. januar 2016 Her lader vi opp ipad og lager en Skål med frukt og yougurt på kvelden som jeg henter når han våkner. Så da sitter han med den hvertfall 1 time før jeg hører noe mer. Noen ganger ligger han midt mellom oss og ser på ipad også. Får han mat sitter han i loftstua Anonymous poster hash: cc147...022
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #29 Skrevet 31. januar 2016 Er så lei av morgener som starter mellom 6-6.30! To barn, 3 og 5 år, har vært sånn hele tiden. Nå har jeg begynt å stille klokken min på 7.30 i helgene og sier til de at jeg ikke står opp før da! De kan få velge om de vil ligge i sengene sine eller leke på rommene til hverandre. I begynnelsen kom de løpende inn på rommet mitt hvert minutt, til slutt sa jeg at jeg låser døren og forventer at de tar hensyn til at jeg ønsker å sove lengre enn dem. Er dette veldig strengt? Anonymous poster hash: ff67d...6c2 Helt greit! Når de er såpass store klarer de seg med å slappe av på rommene sine en times tid. Ev. kan du jo smøre en skive eller legge fram en banan på kvelden, så de kan spise om morgenen eller noe sånt. Men helt innafor altså. Anonymous poster hash: 26189...a8c
Hannasbananas Skrevet 31. januar 2016 #30 Skrevet 31. januar 2016 Problemer er at de våkner alt for tidlig hver eneste dag. Hadde de våknet 7 i ukedagene, så hadde det heller ikke gjort noe om de våknet 7 i helgene. Er bare en veldig sliten mamma som ofte er oppe med dem kl 6 uka rundt. De klarer seg for øvrig veldig fint uten tilsyn. Er oppe på rommene sine og leker helt alene nå. Jeg ligger alltid litt på vakt, får med meg alt som skjer da rommene deres er rett ved rommet mitt. Hi Anonymous poster hash: ff67d...6c2 Hvis du vet at du må opp klokka seks (som forøvrig ikke er urimelig tidlig for små barn), må du jo bare legge deg tilsvarende tidlig. Vet du at du trenger åtte timer søvn, må du legge deg klokka ti. Så enkelt er det.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #31 Skrevet 31. januar 2016 De koste seg som sagt masse i morgest, så tror ikke de tok skade av den avvisningen. De protesterte heller ikke når jeg ga beskjeden. De kom og banket på døren en gang for å fortelle at den minste hadde bitt seg i tunga. Da var kl nærmere 7.30 og jeg stod opp med dem. De vil ikke ha mat før klokken nærmere seg 8.30, det er da de spiser frokost i bhg i ukedagene. Sånn har de vært siden de var veldig små. Jeg legger meg tidlig, men har hele livet vært veldig morgengretten. Dette går veldig utover humøret mitt resten av dagen, særlig i helgen når man først har fri. Jeg hadde ikke tatt dette valget hvis jeg ikke så på det som en nødvendighet. Jeg får dessverre ikke ungene mine til å sove/ligge i sengen som mange av dere andre klarer. Hi Anonymous poster hash: ff67d...6c2 Morgengretten, really? Det er en dårlig unnskyldning altså, og noe man velger helt selv. Ta deg sammen. (Og ja, jeg var tidligere et troll om morgenen selv, men skjønte at det var på tide å bli voksen.) Anonymous poster hash: f73c2...7d4
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #32 Skrevet 31. januar 2016 Syns vel ikke begrunnelsen med at du er morgengretten er helt innafor.. Det er en ting du kan jobbe med og velge bort. Har selv vært tidenes mest morgengretne person, hjemme var det ingen som snakka til meg før jeg hadde spist frokost. MEN.. da jeg fikk barn, så nytter jo ikke det lenger. Da biter man det i seg.Helt greit å ville slappe av en liten time i senga, men det burde ikke være avgjørende for humøret resten av dagen. Det blir litt for barnslig. Legg deg tidligere og få nok søvn. Anonymous poster hash: 18d97...6a6
Gjest Antarctica Skrevet 31. januar 2016 #33 Skrevet 31. januar 2016 De vil ikke være nede alene, stua er i 1.etg mens rommene er i 2.etg. I ukedagene står de opp 6, selv om vi ikke må opp før kl 7 da heller. Men da er det liksom ukedag allikevel, så det er bare i helgene jeg har innført denne regelen foreløpig. Det gikk veldig bra i dag da. De la seg i sengen til lillesøster og leste bøker og lekte seg fint i over en time. Mens jeg lå med litt dårlig samvittighet😳 Hi Anonymous poster hash: ff67d...6c2 Helt i orden. De får ta kontakt hvis de slår seg eller tisser i buksa, regner jeg med.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #34 Skrevet 31. januar 2016 Vel…. Sånn er det å ha barn Gjør det ekstra hyggelig. Tenn lys, God frokost, litt barnetv, legg deg på sofaen under et pledd Herlig!! Anonymous poster hash: f4a6d...37f
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #35 Skrevet 31. januar 2016 Problemer er at de våkner alt for tidlig hver eneste dag. Hadde de våknet 7 i ukedagene, så hadde det heller ikke gjort noe om de våknet 7 i helgene. Er bare en veldig sliten mamma som ofte er oppe med dem kl 6 uka rundt. De klarer seg for øvrig veldig fint uten tilsyn. Er oppe på rommene sine og leker helt alene nå. Jeg ligger alltid litt på vakt, får med meg alt som skjer da rommene deres er rett ved rommet mitt. Hi Anonymous poster hash: ff67d...6c2 Hvis du vet at du må opp klokka seks (som forøvrig ikke er urimelig tidlig for små barn), må du jo bare legge deg tilsvarende tidlig. Vet du at du trenger åtte timer søvn, må du legge deg klokka ti. Så enkelt er det. Men hvorfor kan ikke ungene lære seg at mor ikke står opp før 0730? Anonymous poster hash: 09502...e97
*Miss Marple* Skrevet 31. januar 2016 #36 Skrevet 31. januar 2016 Problemer er at de våkner alt for tidlig hver eneste dag. Hadde de våknet 7 i ukedagene, så hadde det heller ikke gjort noe om de våknet 7 i helgene. Er bare en veldig sliten mamma som ofte er oppe med dem kl 6 uka rundt. De klarer seg for øvrig veldig fint uten tilsyn. Er oppe på rommene sine og leker helt alene nå. Jeg ligger alltid litt på vakt, får med meg alt som skjer da rommene deres er rett ved rommet mitt. Hi Anonymous poster hash: ff67d...6c2 Hvis du vet at du må opp klokka seks (som forøvrig ikke er urimelig tidlig for små barn), må du jo bare legge deg tilsvarende tidlig. Vet du at du trenger åtte timer søvn, må du legge deg klokka ti. Så enkelt er det. Med små barn er jeg helt enig i at man står opp når de er ferdig utsovet, men såpass store barn som det er snakk om her har ikke vondt av å få vite at mamma trenger en ekstra time i helgene. Unger har ikke vondt av å lære å ta litt hensyn. Bare det å få ligge og slumre litt før man står opp er fantastisk, og det hjelper ikke hvor tidlig man legger seg når man er b-menneske som har det absolutt best under dyna om morgenen.
liniss - mamma til tre små Skrevet 31. januar 2016 #37 Skrevet 31. januar 2016 Det er en periode i livet ditt, sånn er det med små barn. Skjønner du er trøtt om morran, sånn er jeg å. Helt forferdelig, men tar meg sammen. Tar en rolig morgen, setter på film, tar frem noe tegnesaker. De krever jo ikke så mye. Du får nesten legge deg enda tidligere da, hvis en time gjør underverk. Unnskyld altså men syns ikke det er greit jeg, å tvinge dem til det for så å låse døra di! Din jobb er å være der , for dem. Skulle ikke sagt noe hvis de sto opp på natten, men det gjør de jo ikke..
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #38 Skrevet 31. januar 2016 Joda, jeg har jo tatt meg sammen i 5 år. Gått på en heavy smell i løpet av disse årene, men det er en annen historie. Siden de begynner å bli såpass store tenkte jeg at de har godt av å lære seg å bli mer selvstendige. Venner med på samme alder opplever at deres barn veldig gjerne står opp alene, steller seg enkelt og smører brødskive (!?). Mine er som sagt veldig mammadalter, men klarer seg utmerket når de absolutt må. Jeg er i utgangspunktet helt i mot å dulle alt for mye med ungene sine, noe jeg visst har gått i fella for å gjøre selv. Derfor må jeg bare sette hardt mot hardt, sånn at de skjønner at mamma er et menneske også og har sine behov. Hi Anonymous poster hash: ff67d...6c2
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #39 Skrevet 31. januar 2016 Det er en periode i livet ditt, sånn er det med små barn. Skjønner du er trøtt om morran, sånn er jeg å. Helt forferdelig, men tar meg sammen. Tar en rolig morgen, setter på film, tar frem noe tegnesaker. De krever jo ikke så mye. Du får nesten legge deg enda tidligere da, hvis en time gjør underverk. Unnskyld altså men syns ikke det er greit jeg, å tvinge dem til det for så å låse døra di! Din jobb er å være der , for dem. Skulle ikke sagt noe hvis de sto opp på natten, men det gjør de jo ikke.. Hvor lenge mener du man skal stå opp med barna da, kl 0600 hverdag som helg? Anonymous poster hash: 09502...e97
magica fra tryll Skrevet 31. januar 2016 #40 Skrevet 31. januar 2016 Å stå opp 6-6.30 med små barn er helt normalt i min verden. Hadde aldri låst de ute. Når de blir litt større fikser de helt sikkert å gå ned å se på tv selv. Sånn er det her ihvertfall. Det handler om hvordan en forholder seg til ting....
Miamimom Skrevet 31. januar 2016 #41 Skrevet 31. januar 2016 Det hadde jeg aldri gjort! Synes en treåring er alt for liten. Tenk hvis det skjer noe? Er de veldig rolige? Jeg hadde ikke fått sove hvis jeg låste de ute heller..
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #42 Skrevet 31. januar 2016 De er forholdsvis rolige ja. Jeg sover ikke sånn ordentlig heller, bare hviler for meg selv er vel rette beskrivelsen. De klarer seg jo alene nede på rommene sine ellers også, så hvorfor er det egentlig så ille når jeg ligger 2 meter unna dem? Nå sitter jeg i stua, mens de leker på rommene sine. Hvis noe skjer hører jeg det så klart, og rekker meg bort til dem mye raskere enn nå, når jeg må helgens trappa. Har verden virkelig kommet til at vi skal være så hysteriske? Før i tiden ble barn oppdratt til å være mye mer selvstendig enn de er nå. Hva er det egentlig dere er så redde for? Sitter barna i samme rom som dere 24/7 når dere er våkne? Setter det litt på kanten her, men dere skjønner poenget mitt. Hi Anonymous poster hash: ff67d...6c2
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #43 Skrevet 31. januar 2016 Joda, jeg har jo tatt meg sammen i 5 år. Gått på en heavy smell i løpet av disse årene, men det er en annen historie. Siden de begynner å bli såpass store tenkte jeg at de har godt av å lære seg å bli mer selvstendige. Venner med på samme alder opplever at deres barn veldig gjerne står opp alene, steller seg enkelt og smører brødskive (!?). Mine er som sagt veldig mammadalter, men klarer seg utmerket når de absolutt må. Jeg er i utgangspunktet helt i mot å dulle alt for mye med ungene sine, noe jeg visst har gått i fella for å gjøre selv. Derfor må jeg bare sette hardt mot hardt, sånn at de skjønner at mamma er et menneske også og har sine behov. Hi Anonymous poster hash: ff67d...6c2 Det er helt greit at du forteller barna det. Jeg ville sagt det på denne måten. På lørdag og søndag trenger jeg å sove litt lenger. Derfor vil jeg gjerne at dere står opp sammen og leker til jeg våkner. Hvis det er noe som skjer eller dere trenger meg, så kan dere komme inn, men hvis alt er bra, så blir jeg kjempeglad hvis jeg får sove litt. Også masse ros når de klarer det!! Men selvfølgelig ingen trusler eller låsing av dører. Når det er sagt er ikke 6.30 så tidlig. Har de iPad eller nettbrett? Det kan være gull verdt! Anonymous poster hash: 4c4e9...7a8
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #44 Skrevet 31. januar 2016 Enig i at 6.30 ikke er det verste. Men når jeg ser at klokken er 5.48 så er det litt verre ja😜 Hi Anonymous poster hash: ff67d...6c2
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #45 Skrevet 31. januar 2016 De er forholdsvis rolige ja. Jeg sover ikke sånn ordentlig heller, bare hviler for meg selv er vel rette beskrivelsen. De klarer seg jo alene nede på rommene sine ellers også, så hvorfor er det egentlig så ille når jeg ligger 2 meter unna dem? Nå sitter jeg i stua, mens de leker på rommene sine. Hvis noe skjer hører jeg det så klart, og rekker meg bort til dem mye raskere enn nå, når jeg må helgens trappa. Har verden virkelig kommet til at vi skal være så hysteriske? Før i tiden ble barn oppdratt til å være mye mer selvstendig enn de er nå. Hva er det egentlig dere er så redde for? Sitter barna i samme rom som dere 24/7 når dere er våkne? Setter det litt på kanten her, men dere skjønner poenget mitt. Hi Anonymous poster hash: ff67d...6c2 Men hvorfor lager du et innlegg om det og spør folk her om det er ok hvis du er hellig overbevist om at det er ok og at det motsatte er hysterisk? Anonymous poster hash: feab0...82f
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #46 Skrevet 31. januar 2016 For å høre om jeg er helt på bærtur vel😂Men ser jo at såpass mange synes det er greit, mens argumentene til de som ikke synes det er greit egentlig overbeviste meg selv om at det er helt ok. Jeg hadde jo aldri gjort noe som hadde skadet barna mine. Det gikk egentlig opp for meg at man må stole litt mer på sine egne valg som mor. Så lenge man er oppegående og ønsker barna sine det beste, tror jeg at man klarer å ta rette valg. Anonymous poster hash: ff67d...6c2
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #47 Skrevet 31. januar 2016 Siste var HI Anonymous poster hash: ff67d...6c2
Miamimom Skrevet 31. januar 2016 #48 Skrevet 31. januar 2016 Jeg må bare si at barn er forskjellige, og her hadde det ikke vært hysterisk å legge seg, men omsorgssvikt. Hva jeg er redd for? La meg se..store kjøkkenkniver og sakser og andre ting til å klippe og skjære med. Brukes flittig hvis det er tilgjengelig. Videre tegning på vegger og møbler, helling av mat/ drikke i sofaen og andre møbler - du skjønner tegninga? Storebror var er rolig og fornuftig treåring. ( Jeg hadde likevel ikke låst døra, men det handler om andre ting) Lillesøster er en gærning😊
DramaMama Skrevet 31. januar 2016 #49 Skrevet 31. januar 2016 Jeg synes ikke det er greit å hverken true med eller å faktisk låse døra. Jeg skjærer skiver og frukt og plasserer dem foran tv, så kan jeg slumre en time på sofaen.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #50 Skrevet 31. januar 2016 Jeg synes ikke det er greit å hverken true med eller å faktisk låse døra. Jeg skjærer skiver og frukt og plasserer dem foran tv, så kan jeg slumre en time på sofaen. Men så er jo du Drama Mama også😂 Anonymous poster hash: ff67d...6c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå