Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #1 Skrevet 31. januar 2016 Er så lei av morgener som starter mellom 6-6.30! To barn, 3 og 5 år, har vært sånn hele tiden. Nå har jeg begynt å stille klokken min på 7.30 i helgene og sier til de at jeg ikke står opp før da! De kan få velge om de vil ligge i sengene sine eller leke på rommene til hverandre. I begynnelsen kom de løpende inn på rommet mitt hvert minutt, til slutt sa jeg at jeg låser døren og forventer at de tar hensyn til at jeg ønsker å sove lengre enn dem. Er dette veldig strengt? Anonymous poster hash: ff67d...6c2
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #2 Skrevet 31. januar 2016 Når står dere opp på hverdagene? Vi har regel om at det ikke er lov å så opp før kl 7 i helgene, det er samme tid som jeg vekker i uka. Anonymous poster hash: a6ae6...320
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #3 Skrevet 31. januar 2016 Kan de ikke få litt frukt og se på barne-tv frem til du står opp? Sånn gjør de fleste jeg kjenner det i helgene. Nå er minste min fortsatt bare ett da, så vi må jo opp med de foreløpig, men eldstemann på fem har ordnet seg selv om morgenen en god stund allerede. Anonymous poster hash: 4c884...689
Pobie Skrevet 31. januar 2016 #4 Skrevet 31. januar 2016 Høres helt rimelig ut. Da mannen var barn hadde foreldrene hans en regel om at barna ikke fikk stå opp før foreldrene hadde stått opp. De snek seg inn på stua innimellom, men var da musestille slik at de ikke vekte foreldrene.
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #5 Skrevet 31. januar 2016 De vil ikke være nede alene, stua er i 1.etg mens rommene er i 2.etg. I ukedagene står de opp 6, selv om vi ikke må opp før kl 7 da heller. Men da er det liksom ukedag allikevel, så det er bare i helgene jeg har innført denne regelen foreløpig. Det gikk veldig bra i dag da. De la seg i sengen til lillesøster og leste bøker og lekte seg fint i over en time. Mens jeg lå med litt dårlig samvittighet😳 Hi Anonymous poster hash: ff67d...6c2
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #6 Skrevet 31. januar 2016 Helt greit. Her står ungene opp og setter seg og ser på tv. Vi står opp kl ni da har vi sovet litt ekstra. Anonymous poster hash: dce53...e0e
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #7 Skrevet 31. januar 2016 Jeg ville nok ikke truet med å låse døra, men ellers høres det greit ut. Her får eldste se barnetv på mobilen min i senga mens jeg får sove/hvile litt ekstra (hun er 4 år). Hun liker heller ikke å være nede alene. Anonymous poster hash: 0b256...e90
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #8 Skrevet 31. januar 2016 Jeg truer ikke bare med det, men jeg låser den faktisk😳 De gangene jeg ikke har gjort det er de som sagt hoppende i senga mi hver minutt. Det nytter ikke snakke til disse ungene, jeg må være så hard, eneste som holder dem i sjakk. Derfor jeg lurer på om jeg er for streng. Hi Anonymous poster hash: ff67d...6c2
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #9 Skrevet 31. januar 2016 De er ekstremt mammadalter begge to, og sitter alltid oppå meg om jeg sitter i sofaen. Hadde de fått lov hadde de gjort det når vi spiser middag, jeg er på do osv. Derfor jeg føler et ekstra behov for å få en rolig start i helgen. Hi Anonymous poster hash: ff67d...6c2
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #10 Skrevet 31. januar 2016 Har alltid stått opp med ungene mine jeg. Har hatt småunger i 10 år. Dagen starter fra 05.30 - 07. Hver eneste dag. Anonymous poster hash: e9eb9...fc9
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #11 Skrevet 31. januar 2016 Har alltid stått opp med ungene mine jeg. Har hatt småunger i 10 år. Dagen starter fra 05.30 - 07. Hver eneste dag. Anonymous poster hash: e9eb9...fc9 Da er du et bedre morgenmenneske enn meg😜 Etter 5 år med veldig tidlige morgener har jeg innsett at en times tid ekstra på øyet utgjør underverker for hele dagsformen min. Hi Anonymous poster hash: ff67d...6c2
klg,2 boys now:) Skrevet 31. januar 2016 #12 Skrevet 31. januar 2016 Helt greit.de begynner og bli så store at de forstår det.
Gjest Jigglewiggle Skrevet 31. januar 2016 #13 Skrevet 31. januar 2016 Kvadrupel posting er fjernet fra tråden. JW, brukermoderator
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #14 Skrevet 31. januar 2016 Nei det er ikke greit, jeg ville aldri ha gjort det. Selv om du ønsker å sove lenge skal ikke barna være overlatt til seg selv. En 3 åring er ikke stor. Anonymous poster hash: 14317...f58
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #15 Skrevet 31. januar 2016 Hadde ikke låst døren. Jeg ville skjært opp litt frukt og satt på barnetv. 3åringen og 5 åringen burte følges med. Jeg pleier å duppe litt på sofan, men lar ikke barna være helt uten oppsyn. Synes heller ikke at det kan forventes at barna skal sove lengre i helgene enn de gjør i ukedagene. Anonymous poster hash: bd0c5...e30
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #16 Skrevet 31. januar 2016 Problemer er at de våkner alt for tidlig hver eneste dag. Hadde de våknet 7 i ukedagene, så hadde det heller ikke gjort noe om de våknet 7 i helgene. Er bare en veldig sliten mamma som ofte er oppe med dem kl 6 uka rundt. De klarer seg for øvrig veldig fint uten tilsyn. Er oppe på rommene sine og leker helt alene nå. Jeg ligger alltid litt på vakt, får med meg alt som skjer da rommene deres er rett ved rommet mitt. Hi Anonymous poster hash: ff67d...6c2
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #17 Skrevet 31. januar 2016 Jeg er oppe 0530 hver ukedag,rundt 08 i helgene. Jeg legger meg tidlig selv i ukedagene, rundt 2130 for å være opplagt dagen etter. Anonymous poster hash: bd0c0...acf
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #18 Skrevet 31. januar 2016 Her står en av oss opp med barnet, den som står opp lørdag får sove lengere på søndag og omvendt. Anonymous poster hash: 2dcc0...03a
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #19 Skrevet 31. januar 2016 Hvis du er alene med dem er det helt greit å gjøre det på den måten, men det er IKKE greit å true med å låse døra, samt å låse den. Hvordan hadde du følt det som treåring hvis du var våken, glad og fornøyd en lørdag og ville være sammen med mamman din og hun låste døra? Hallo? Det er en solid dose med avvisning som ikke er akseptabel. Anonymous poster hash: 4c4e9...7a8
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #20 Skrevet 31. januar 2016 Og får de mat når de våkner? Barn våkner ofte tidlig fordi de har lavt blodsukker. Da trenger de påfyll av energi etter 10-12 timer uten næring. Anonymous poster hash: 4c4e9...7a8
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #21 Skrevet 31. januar 2016 Helt greit! Barn må lære at til og mamma har egne grenser. Av og til må man gjøre tøffe tiltak for å bevare egen mental helse. Eldste er stor nok til å forstå og da følger treåringen med. Anonymous poster hash: a0d9f...a9d
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #22 Skrevet 31. januar 2016 Helt greit synes jeg! Her sover 1-åringen og 3-åringen til 7.30-8.00. Har ikke alltid vært sånn, så nyter at jeg endelig kan stå opp "sent". Anonymous poster hash: ba75e...95a
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #23 Skrevet 31. januar 2016 De koste seg som sagt masse i morgest, så tror ikke de tok skade av den avvisningen. De protesterte heller ikke når jeg ga beskjeden. De kom og banket på døren en gang for å fortelle at den minste hadde bitt seg i tunga. Da var kl nærmere 7.30 og jeg stod opp med dem. De vil ikke ha mat før klokken nærmere seg 8.30, det er da de spiser frokost i bhg i ukedagene. Sånn har de vært siden de var veldig små. Jeg legger meg tidlig, men har hele livet vært veldig morgengretten. Dette går veldig utover humøret mitt resten av dagen, særlig i helgen når man først har fri. Jeg hadde ikke tatt dette valget hvis jeg ikke så på det som en nødvendighet. Jeg får dessverre ikke ungene mine til å sove/ligge i sengen som mange av dere andre klarer. Hi Anonymous poster hash: ff67d...6c2
Anonym bruker Skrevet 31. januar 2016 #24 Skrevet 31. januar 2016 De koste seg som sagt masse i morgest, så tror ikke de tok skade av den avvisningen. De protesterte heller ikke når jeg ga beskjeden. De kom og banket på døren en gang for å fortelle at den minste hadde bitt seg i tunga. Da var kl nærmere 7.30 og jeg stod opp med dem. De vil ikke ha mat før klokken nærmere seg 8.30, det er da de spiser frokost i bhg i ukedagene. Sånn har de vært siden de var veldig små. Jeg legger meg tidlig, men har hele livet vært veldig morgengretten. Dette går veldig utover humøret mitt resten av dagen, særlig i helgen når man først har fri. Jeg hadde ikke tatt dette valget hvis jeg ikke så på det som en nødvendighet. Jeg får dessverre ikke ungene mine til å sove/ligge i sengen som mange av dere andre klarer. Hi Anonymous poster hash: ff67d...6c2 Sånne avvisninger kommer ofte ikke opp før de blir voksne. 😊 Anonymous poster hash: 4c4e9...7a8
*Miss Marple* Skrevet 31. januar 2016 #25 Skrevet 31. januar 2016 Det er selvsagt helt greit, og den 'avvisningen' med låst dør tror jeg virkelig går helt bra. Du er jo tilgjengelig om noe skjer. Kanskje de tilogmed har godt av rolige morgener de også. En times lek/kos på egenhånd er ikke mye. Slapp av og nyt den ekstra timen, det kommer sikkert dere alle til gode.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå