Gå til innhold

Når stemor ikke vil ha barnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenne denne nye kjæresten til korleis han var mot deg? Utroskapen tenke eg på.

Kanskje det er derfor ho ikkje vil ha barnet ditt der når han plutselig må på jobb. Ho tenker han anten reiser til deg eller skal besøke andre, og vil han skal vite at når han reiser frå heimen så må han ha barnet sitt med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan løste far krisejobbene og nattevaktene når han hadde samvær flr han møtte denne damen?

Jeg forstår henne, at hun ikke ønsker å være barnevakt. Har han samvær, så har han samvær og bør så absolutt ta seg av ungen sin selv.

At hun ikke stiller som barnevakt er ikke det samme som å spolere samvær.

At hun ikke hilser på og snakker til barnet hans er derimot så uakseptabelt som det kan bli.

Anonymous poster hash: baeb0...209

Signerer. Og det at barnet er pappadalt og vil til far hver gang viser jo at samværet ikke er så fælt som HI vil fremstille det. Ellers hadde ikke barnet hatt lyst til å dra dit. 

Det er surt og uakseptabelt at hun ikke hilser på HI ved henting og bringing. Men jeg har på følelsen at denne "plutselige sjalusien" skyldes noe annet enn vanlig samarbeid. HI er sikkert flørtende rundt eksen og vil markere foran stemor.

Og FYI; jeg er ikke stemor, men mine barn har en stefar.

Når har jeg sagt at samværet var fælt? Jeg sier at barnet ønsker å dra til far, og har et behov for å være også hos far, men at det ofte ender opp med å bryte samværet midt i pga. ditten og datten eller avtaler som forandres på i siste liten og det kan ikke jeg som mor sitte på sidelinjen å se på gjør barnet mitt lei seg.

Interessant hvordan du kan hoppe til konklusjonen om at jeg er en flørtende eks fordi hans nye samboer ikke liker meg. Jeg føler ikke rare behovet for å markere noe som helst, han er et kapittel jeg for lengst er ferdig med, og at vi må holde en grei tone og kommunikasjon oss i mellom da vi har felles barn sammen er ikke noe jeg unnskylder:-)

Anonymous poster hash: c6e7b...09e

Skrevet

Kjenne denne nye kjæresten til korleis han var mot deg? Utroskapen tenke eg på.

Kanskje det er derfor ho ikkje vil ha barnet ditt der når han plutselig må på jobb. Ho tenker han anten reiser til deg eller skal besøke andre, og vil han skal vite at når han reiser frå heimen så må han ha barnet sitt med.

Jeg vet ikke om hun vet om noe som helst om forholdet vi hadde, eller hvorfor vi flyttet fra hverandre for den saks skyld. Tviler på at det der er et tema han ønsker å fortelle, iallefall ikke slik det er. 

Hun ble eller var ikke noe bedre når jeg selv var i forhold med en mann hun møtte i et par anledninger, så jeg vet ikke om det er sjalusi som er den utgjørende faktoren heller. 

Skrevet

Jeg liker ikke å passe mine stebarn, hvis far er forhindret fra samvær kan de heller være med moren sin. Som en over her skriver så føler jeg meg ofte som stebarnas slave. Det er forventet at jeg skal gi og gi og gi, men jeg får faen ikke en dritt igjen. Ikke så mye som en tegning til jul engang. Å være stemor er en drittjobb.

Anonymous poster hash: 64dd9...082

Skrevet

Her er det jo far som er hovedproblemet, ikke stemor. 

Det som er greia er at faren ikke gidder prioritere sitt eget barn. Det er da mye verre at faren ikke vil være med barnet sitt enn at en stemor ikke vil det.

Legg ansvaret der det hører hjemme!

Skrevet

Jeg liker ikke å passe mine stebarn, hvis far er forhindret fra samvær kan de heller være med moren sin. Som en over her skriver så føler jeg meg ofte som stebarnas slave. Det er forventet at jeg skal gi og gi og gi, men jeg får faen ikke en dritt igjen. Ikke så mye som en tegning til jul engang. Å være stemor er en drittjobb.

Synd at voksne mennesker som bevisst går inn i et forhold med partner med barn fra tidligere forhold velger å si at de ikke får en dritt igjen for det, og at å være stemor er en drittjobb. Du høres ut som en dritt! Sånn, da har jeg sagt det.

Skrevet

...09e, du vet ingenting om meg. Jeg har aldri vært annet enn snill mot stebarna og jeg HAR også passet dem flere ganger. Men jeg liker det ikke, og det er, slik jeg opplever det, en utakknemlig drittjobb å være stemor. Det er alt maset ved å være mor, mot en promille av kjærligheten.

Skrevet

Som flere over sier: her er det far som gjør en slett jobb. Hva svarer han om du spør om jobben virkelig er viktigere en barnet?

Skrevet

Jeg tenker at her er det far som dumper noe som egentlig er hans problem over på deg. Javel, han har valgt en dame som nekter å være alene med barnet hans. Da må han enten finne seg en backupløsning eller holde seg hjemme i samværshelgene.

Jeg ville slept ham inn på mekling og satt opp en detaljert avtale som krever at han selv tar ansvar for barnet under samvær i stedet for å lempe problemet over på deg når han "må" jobbe.

Deretter ville jeg nevnt (med mekler tilstede) at han bør tenke igjennom barnets følelser i forbindelse med at stemor ikke vil være alene med det.

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Det er ikke hennes barn.

Den brutale sannhet er at vi mennesker fra naturens side tar vare på oss selv og våre. Oppgaven går ut på å føre våre gener videre. Vi er lagd sånn, og det er derfor vi knuller.

Altså ligger det ikke i vår natur å beskytte alle, men helst våre egne. Og denne driften til å beskytte sitt eget avkom er sterkest når barnet er lite og dør uten vår hjelp.

Din eks nye kjæreste har fått et eget barn, og hun er programert til å beskytte sitt barn. Ikke ditt. Det er ikke vakkert, men det er sant. Beklager, men denne dama gjør bare det hun er skapt til; få barn og få det til å vokse opp.

Og din eks? Vel, han gjør som menn flest, og glemmer/gir faen i barna sine når de danner nye familier. Det er ikke vakkert, men det er sant.

Så bra at sønnen din har deg! Vær så god mor du kan. Og håp at far forstår at det er hans ansvar dette, og ikke hennes.

Skrevet

Hi, du skriver selv at får er dårlig på samvær. Kan det da være at stemor har satt som prinsipp å ikke passe barnet på det grunnlag av at det da hadde blitt utnytta? Og det er jo FAR som har samvær, og FAR OG MOR som har ansvaret for barnet.

Jeg er forøvrig selv stemor, samt har tre egne barn. Jeg er tydelig på at far har ansvar for stebarnet. Min rolle er mer en tanterolle (anbefalt av eksperter). Jeg passer sjeldent, men kan godt finne på ting bare med stebarnet. Han liker meg og jeg han, men som sagt har jeg ansvar for egne barn og får til felles og stebarn.

Anonymous poster hash: 586fe...e79

Skrevet

Far, ikke får...

Anonymous poster hash: 586fe...e79

Skrevet

Hvis stemor ikke vil ha barnet hos seg alene, så hadde jeg ikke ønsket at barnet var der heller. Vi vet ikke hva stemor føler for barnet, men om hun misliker barnet bare litt, så antar jeg den følelsen vil vokse hvis hun blir overtalt av mannen til å passe.

Det er far som skal ha samvær, så han må prioritere barn foran jobb.

Anonymous poster hash: 3999c...488

Skrevet

Som flere over sier: her er det far som gjør en slett jobb. Hva svarer han om du spør om jobben virkelig er viktigere en barnet?

Da får jeg ei ramse om at han har signert en kontrakt som sier at han kan bli beordret på jobb og da kan han ikke bare la være å si ja. At han har ansvar til jobben og de han jobber sammen med og når det er krise så er det bare krise. Han jobber på en rimelig skakkjørt arbeidsplass hvor de i utgangspunktet har vært i mangel på folk i ei årrekke. Som sagt, en arbeidsmoral litt høyere enn gjennomsnittet og lav terskel for å bryte avtaler med barnet sitt. 

Jeg tenker at her er det far som dumper noe som egentlig er hans problem over på deg. Javel, han har valgt en dame som nekter å være alene med barnet hans. Da må han enten finne seg en backupløsning eller holde seg hjemme i samværshelgene.

Jeg ville slept ham inn på mekling og satt opp en detaljert avtale som krever at han selv tar ansvar for barnet under samvær i stedet for å lempe problemet over på deg når han "må" jobbe.

Deretter ville jeg nevnt (med mekler tilstede) at han bør tenke igjennom barnets følelser i forbindelse med at stemor ikke vil være alene med det.

Det burde vært så enkelt ja, men denne backupen har han ikke. Jeg er backupen, og det tar 2 timer å kjøre tur/retur. Besteforeldrene bor like langt unna .

Ble tidligere oppringt en knapp time før han "måtte" begynne på jobb og det var hans helg, og jeg måtte bare komme med en gang å hente barnet. Passe irritert satte jeg meg i bilen og kjørte avgårde, da jeg kom skulle far begynne på jobb om 5 minutter og sto i innkjørselen deres med en pose i handa og barnet i den andre helt stressa og i halvpanikk fordi han nå kom for sent på jobb. Så står stemor i ytterdøra med pysjen på og kaffekoppen i hånda (hun jobber ikke) Da blir jeg litt fortvila altså. 

Han var flink i noen måneder før de flyttet inn sammen, hentet og leverte som avtalt og helt uproblematisk. Så begynte det å gå gal veien, og siden har det vært sånn. 

Skrevet

Det er ikke hennes barn.

Den brutale sannhet er at vi mennesker fra naturens side tar vare på oss selv og våre. Oppgaven går ut på å føre våre gener videre. Vi er lagd sånn, og det er derfor vi knuller.

Altså ligger det ikke i vår natur å beskytte alle, men helst våre egne. Og denne driften til å beskytte sitt eget avkom er sterkest når barnet er lite og dør uten vår hjelp.

Din eks nye kjæreste har fått et eget barn, og hun er programert til å beskytte sitt barn. Ikke ditt. Det er ikke vakkert, men det er sant. Beklager, men denne dama gjør bare det hun er skapt til; få barn og få det til å vokse opp.

Og din eks? Vel, han gjør som menn flest, og glemmer/gir faen i barna sine når de danner nye familier. Det er ikke vakkert, men det er sant.

Så bra at sønnen din har deg! Vær så god mor du kan. Og håp at far forstår at det er hans ansvar dette, og ikke hennes.

Jeg er enig i det første resonnementet ditt. Ser noen spør en annen i tråden som mener at hun ikke har kapasitet til å passe stebarn pga kolikkbaby hva hun hadde gjort hvis det eldste barnet var egenfødt. Det tror jeg blir en helt annen situasjon. Blod er tykkere...

For de fleste av oss ihvertfall. Lett å si at man bør oppføre seg sånn og sånn når man har valgt en partner med barn fra før, men ikke alltid så lett i praksis.

Anonymous poster hash: df7c3...46b

Gjest Antarctica
Skrevet

Faren er en tøffel, stemor er ei megge og barnet ditt er i skvis. Ta tak, HI! Gjør noe med det, du er den eneste som kan hjelpe barnet.

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Det er ikke hennes barn.

Jeg er enig i det første resonnementet ditt. Ser noen spør en annen i tråden som mener at hun ikke har kapasitet til å passe stebarn pga kolikkbaby hva hun hadde gjort hvis det eldste barnet var egenfødt. Det tror jeg blir en helt annen situasjon. Blod er tykkere...

For de fleste av oss ihvertfall. Lett å si at man bør oppføre seg sånn og sånn når man har valgt en partner med barn fra før, men ikke alltid så lett i praksis.Anonymous poster hash: df7c3...46b

Jeg klarer ikke å se noe annet enn at vi er enige? Hun med kolikkungen slipper taket på stebarnet når hun får eget barn. Det hadde hun ikke gjort hvis det eldste barnet var hennes eget kjøtt og blod.

Skrevet

Be eksen din om å få seg noen baller. Når han har samvær kan han ikke jobbe. Virker utrolig umodne begge to. 

Anonymous poster hash: 9c5b5...52c
Skrevet

Det er ikke hennes barn.

For de fleste av oss ihvertfall. Lett å si at man bør oppføre seg sånn og sånn når man har valgt en partner med barn fra før, men ikke alltid så lett i praksis.Anonymous poster hash: df7c3...46b

Jeg klarer ikke å se noe annet enn at vi er enige? Hun med kolikkungen slipper taket på stebarnet når hun får eget barn. Det hadde hun ikke gjort hvis det eldste barnet var hennes eget kjøtt og blod.

Da hadde hun forlangt at far var mer hjemme.

Anonymous poster hash: 60a32...06b

Skrevet

Jeg passer aldri min mann sitt barn. Hans egen mor får passe på barnet, jeg har mitt eget barn å bruke tid på.

Jeg forstår ikke problemet hi, er det så dritt å hente din egen unge 2 timer før tiden? Du er hans egen mor og synes det er styrete, men reagerer på at stemor ikke gidder å bruke tid på ingen din??

Anonymous poster hash: b5118...e1b

Skrevet

Jeg passer aldri min mann sitt barn. Hans egen mor får passe på barnet, jeg har mitt eget barn å bruke tid på.

Jeg forstår ikke problemet hi, er det så dritt å hente din egen unge 2 timer før tiden? Du er hans egen mor og synes det er styrete, men reagerer på at stemor ikke gidder å bruke tid på ingen din??

Tror du må lese en gang til. Det tar 2 timer å kjøre å hente barnet, ikke 2 timer før barnet egentlig skulle komme hjem. Samværet brytes gjerne på lørdag, så da har barnet fått under et døgn sammen med faren. 

Skrevet

Jeg forstår ikke problemet hi, er det så dritt å hente din egen unge 2 timer før tiden? Du er hans egen mor og synes det er styrete, men reagerer på at stemor ikke gidder å bruke tid på ingen din??Anonymous poster hash: b5118...e1b

Korfor ikkje?

Er dokke ikkje en familie?

Eller har dere Ikkje flyttet sammen enda?

Skrevet

Jeg forstår ikke problemet hi, er det så dritt å hente din egen unge 2 timer før tiden? Du er hans egen mor og synes det er styrete, men reagerer på at stemor ikke gidder å bruke tid på ingen din??Anonymous poster hash: b5118...e1b

Korfor ikkje?

Vi bor sammen, med barnet har ikke behov for samvær med meg, men med sin far. Jeg har heller ukke behov for tid med stebarn uten mannen min til stede, da vil jeg heller ha alenetid med mitt eget barn. Likegreit at biomor henter ungen sin da!

Skjønner ikke hi jeg, hadde mannen min og jeg gått fra hverandre, så ville hev heller hatt barnet mitt hos meg, enn at det skal ha samvær med stemor!

Skrevet

Hi igjen

Må si at iallefall jeg syns det er fryktelig synd når barnefar "må" dra en tur på jobb og ber meg om å komme å hente etter å ha hatt barnet i under et døgn. Far skulle på jobb i maks 5 timer, og endte opp med å komme for sent på jobb fordi han måtte være hjemme (som også stemor var) å vente på meg som var 10-15 min for sen med å komme meg i bilen fra jobb. Det er en rimelig sur følelse å sitte å tenke på at stemor ikke kunne ha barnet i de minuttene alene, etter å ha vært kjent med barnet i halvannet år og bodd der i over et år. 

Nei, da føles det virkelig ikke ut som hun liker barnet vårt litt en gang, og hadde barnet vært eldre hadde jeg overhodet ikke blitt overrasket om det la merke til det samme. 

Skrevet

Korfor ikkje?

Vi bor sammen, med barnet har ikke behov for samvær med meg, men med sin far. Jeg har heller ukke behov for tid med stebarn uten mannen min til stede, da vil jeg heller ha alenetid med mitt eget barn. Likegreit at biomor henter ungen sin da!

Skjønner ikke hi jeg, hadde mannen min og jeg gått fra hverandre, så ville hev heller hatt barnet mitt hos meg, enn at det skal ha samvær med stemor!

Forventer ikke at stemor skal sitte alene med barnet flere timer hver helg barnet skal være hos far, men å være litt behjelpelig og klarer å ha barnet i 10-15 minutter på egenhånd, eller ha barnet i et par timer mens far gjør noe han må, syns jeg er rimelig tåpent gjort når det utgjør at barnet må reise hjem til mor igjen uten å ha hatt noe særlig samvær med far. Hadde vi bodd nærmere hadde jo barnet kunne dratt tilbake til far når han var ferdig, men pga. avstanden fungerer ikke dette heller noe særlig bra. Hva skjedde med å stille opp?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...