Amabolla Skrevet 28. desember 2015 #76 Skrevet 28. desember 2015 I mitt hode så ser jeg ikke noe feil i det du tenker. En leke til minsten og klær til mor og søster. Alle fornøyd. Jeg tror ikke at minstemann kommer til å bære nag mot deg i alle år pga av noe slikt? Alt går jo opp i opp etterhvert uansett. Hadde din sønn fått gaver av meg så hadde ikke jeg blitt det minste fornærmet over en slik løsning.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #77 Skrevet 28. desember 2015 Om svigermor gav ungen din 1500 skal du ikke gi 400 og la resten gå i sluket. Da setter du resten på ungens konto el i sparegrisen! Det der er lureri Anonymous poster hash: 69662...aed Nei å sette resten inn på konto er uaktuelt da vi har lite penger. Ingen lider av dette da ingen vet det. Anonymous poster hash: c952e...a84 Så det er greit å stjele fra barna så lenge barna og ingen andre vet det? Anonymous poster hash: 1a597...c19 Jeg har også ved noen anledninger stjålet fra barna. Dem får ofte penger I gave og er kontoen skrapa på slutten av mnd en sjelden gang så stjeler jeg. Eller skal jeg la Vær å gi brødskive til middag noen dager istedet? Anonymous poster hash: 47a62...32f
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #78 Skrevet 28. desember 2015 Selvsagt kan du det. Byttelapper har en tendens til å bli glemt/forsvinne. Om gutten har nok klær, bytter du selvsagt de han ikke trenger. Det er jo idiotisk å ha lass med klær som ikke brukes. Jeg synes du kan bytte i klær til deg og søsteren. Han får jo en leke i retur! Anonymous poster hash: 092fe...dde
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #79 Skrevet 28. desember 2015 Selvsagt kan du det. Jeg byttet selv en hel masse klær og ting i dag. Guttene fikk velge seg en leke h er til max 200 kr på lekebutikk en. Jeg sitter igjen med tilgodelapper på 2500 kr. Som vil bli brukt på klær og utstyr familien trenger senere. Akkurat nå har de mer enn nok i den størrelsen de bruker nå. Handler heller på salg senere, når det er bedre tilbud. Guttene var med på bytterunden i dag, så det vet veldig godt hva som har hendt med alle klærne de fikk. Bytt med god samvittighet . Ingen er tent med å ha for mye klær i skape . Anonymous poster hash: fd3fc...357
oslofrk Skrevet 28. desember 2015 #80 Skrevet 28. desember 2015 Om svigermor gav ungen din 1500 skal du ikke gi 400 og la resten gå i sluket. Da setter du resten på ungens konto el i sparegrisen! Det der er lureri Anonymous poster hash: 69662...aed Det mener jeg er noe helt annet! Det ville jeg ALDRI gjort!
oslofrk Skrevet 28. desember 2015 #81 Skrevet 28. desember 2015 Håper du finner deg noe lekkert HI! 👍 Vi hadde svinaktig dårlig råd da jeg var liten og jeg er flasket opp på indre verdier, men jeg husker den fantastiske følelsen når mamma var fin 😊
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #82 Skrevet 28. desember 2015 For noen tåpelige, materialistiske sutrehøner dere er. Selvsagt er det ok at familien får noen positive opplevelser og at gutten får leken han ønsker i tillegg til at søster også får noen klær for en gangs skyld, i stedet for at gutten får et enda fullere klesskap som han har null glede av. Hvis det ene barnet stadig får mye mer enn det andre må det være lov for foreldre å fordele litt i rettferdighetens navn. Er det virkelig mulig å være så trangsynte at man ikke ser dette?!! Anonymous poster hash: 35a9d...0f5
Odine! Skrevet 28. desember 2015 #83 Skrevet 28. desember 2015 Det hadde vært greit for meg hvis jeg hadde gitt gaven.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #84 Skrevet 28. desember 2015 Ja herregud. Anonymous poster hash: 3e69e...831
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #85 Skrevet 28. desember 2015 Hadde jeg aldri gjort. Direkte ufint. Og neste år: ønsk gavekort på lekeland/ kino til barna. Mange smålige merkelige mennesker her. Anonymous poster hash: 3ae30...232
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #86 Skrevet 28. desember 2015 Får søsteren så utrolig mange færre gaver bare fordi fadderne hennes er avdøde? Du vil bruke gaven til sønnen din for å kjøpe deg og søsteren hans klær og finansiere familiens kafebesøk..? Anonymous poster hash: 3ec80...b97
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2015 #87 Skrevet 28. desember 2015 Hvis pengene som frigjøres går til opplevelser han har glede av, er det jo ikke så feil. Hvis jeg får en opplevelse av mannen min som han skal være med på, så blir jeg jo veldig glad. Er jo han jeg vil oppleve ting med, ikke alene. Akkurat som sønnen din har glede av å tilbringe tid og opplevelser med familien sin:) Anonymous poster hash: 0a693...a19
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #88 Skrevet 29. desember 2015 Helt greit. Jeg byttet inn en del barneklær i går, og kjøpte en fantastisk fin kjole på salg til meg selv. Jeg kjøpte gaver for dette beløpet pluss litt til til ungene, pakket inn 12 nye gaver, så nå får de en ekstra julaften i romjula. Vinn-vinn. Anonymous poster hash: 73efb...340
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #89 Skrevet 29. desember 2015 Det hadde hvertfall ikke jeg hatt samvittighet til. Men du sier at han har klærne han trenger og at han vil sette mer pris på en leke. Hvor mye klær var det verdi for? Anonymous poster hash: 9110d...fa9
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #90 Skrevet 29. desember 2015 Synes det er helt greit at du gjør det. Her fikk jeg 3000,- av svigermor for å kjøpe gaver for 1500,- til hver av ungene. Jeg kjøpt en ting de ønsket seg til hver av de, til ene kostet det 400,- og til den andre kostet det 700,-. Resten gikk inn det store sluket, vi har lite penger å har ikke dårlig samvittighet. Barna vet jo ikke dette og det gjør heller ikke svigermor. Gjør det med god samvittighet også koser dere dere med de andre pengene. 😊 Anonymous poster hash: c952e...a84 😳 Anonymous poster hash: e8706...0e9
Gjest Antarctica Skrevet 29. desember 2015 #91 Skrevet 29. desember 2015 Hadde gjort som du tenkte. Han får en leke og de som trenger klær får klær. Spør noen etter det han fikk, så har han vokst ut av det 😁
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 29. desember 2015 #92 Skrevet 29. desember 2015 MIN mening er: Det er den voksnes ansvar å forvalte midlene familien har til rådighet på best mulig måte for alle. Bytt klærne, til noe fint til deg og datteren som du vet dere kommer til å bruke. Gi ham leken du tenkte. Så tar dere en familiedag på kino eller i svømmehallen og KOSER dere sammen, helt uten dårlig samvittighet!! Greit nok at kinotur ikke er en menneskerett, men det ER jo flott å få skape noen koselige barndomsminner for barna?
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #93 Skrevet 29. desember 2015 Hadde jeg aldri gjort. Direkte ufint. Og neste år: ønsk gavekort på lekeland/ kino til barna. Mange smålige merkelige mennesker her. Anonymous poster hash: 3ae30...232 Er det meg du kaller smålig? Stiller meg litt undrende til hvilken rett du har å dømme meg og andre her som du ikke kjenner. Alt jeg har går faktisk til barna. Jeg har lang utdannelse og bra betalt jobb. Men med ett sykt barn som trenger (dyr) behandling som ikke er 100 % dekt, og ikke får jeg noe fradrag på skatten heller - så har vi ikke så mye til overs... Jeg forvalter alle pengene familien får med omhu, for å gjøre det beste for barna. Husker ikke sist jeg kjøpte ett plagg til meg selv. Lett å sitte å dømme og finne feil ved andre. Alt jeg ville var å frigjøre litt midler slik at de fikk litt gode opplevelser i jula! HI Anonymous poster hash: 1c105...c5f
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #94 Skrevet 29. desember 2015 MIN mening er: Det er den voksnes ansvar å forvalte midlene familien har til rådighet på best mulig måte for alle. Bytt klærne, til noe fint til deg og datteren som du vet dere kommer til å bruke. Gi ham leken du tenkte. Så tar dere en familiedag på kino eller i svømmehallen og KOSER dere sammen, helt uten dårlig samvittighet!! Greit nok at kinotur ikke er en menneskerett, men det ER jo flott å få skape noen koselige barndomsminner for barna? Etter å ha sovet på det så har jeg bestemt meg for å bytte klærne i klær til jenta. Om jeg finner noe til meg selv på salget kjøper jeg det for de pengene jeg har satt av .. Også tar vi en tur og skaper litt gode minner også :) Er jo litt greit for ungene å komme på skolen å ha sett det samme som de andre på kino også? kunne være med i "samtalen" og ikke "alltid" falle utenfor ? Som du sier så forvalter jeg jo familiens penger til alles beste hele tiden, så det går sikkert i lengden opp i opp :) HI Anonymous poster hash: 1c105...c5f
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #95 Skrevet 29. desember 2015 Det hadde hvertfall ikke jeg hatt samvittighet til. Men du sier at han har klærne han trenger og at han vil sette mer pris på en leke. Hvor mye klær var det verdi for? Anonymous poster hash: 9110d...fa9 Hm vil tro det var ca 500 kr. Litt usikker da prisen ikke står på. er 3 plagg. (men iom at det er salg tenkte jeg å få mye ut av de pengene...) Anonymous poster hash: 1c105...c5f
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #96 Skrevet 29. desember 2015 Hadde jeg aldri gjort. Direkte ufint. Og neste år: ønsk gavekort på lekeland/ kino til barna. Mange smålige merkelige mennesker her. Anonymous poster hash: 3ae30...232 Er det meg du kaller smålig? Stiller meg litt undrende til hvilken rett du har å dømme meg og andre her som du ikke kjenner. Alt jeg har går faktisk til barna. Jeg har lang utdannelse og bra betalt jobb. Men med ett sykt barn som trenger (dyr) behandling som ikke er 100 % dekt, og ikke får jeg noe fradrag på skatten heller - så har vi ikke så mye til overs... Jeg forvalter alle pengene familien får med omhu, for å gjøre det beste for barna. Husker ikke sist jeg kjøpte ett plagg til meg selv. Lett å sitte å dømme og finne feil ved andre. Alt jeg ville var å frigjøre litt midler slik at de fikk litt gode opplevelser i jula! HI Anonymous poster hash: 1c105...c5f Eg høyres kanskje kynisk ut nå, men eg klarer ikkje heilt å tru på framstillinga di. Dersom du vil frigi midler, så droppar du å kjøpe nye klede til deg sjølv - du tar ikkje julegåvene til barnet ditt. Eg brukar også "alt" på barna og unnar meg sjeldan noko nytt. Slik er det å vere mamma. Anonymous poster hash: a5ef2...5e2
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #97 Skrevet 29. desember 2015 Tusen takk for alle svar her, og jeg er forsåvidt enig med dere alle. Men nå har jeg bestemt meg for å bytte klærne i klær til jenta. og ta med ungene på noe gøy utpå nyåret. Etter mye som har skjedd med dødsfall i familien og sykt barn, trenger vi alle noe positivt å se frem til. Jeg skjønner på en måte de som dømmer meg som er skurk og tyv, men akkurat nå føler jeg at dette er til det beste for barna. Inkl minstemann som blir ranet på noen hundrelapper. Ønsker dere en fortsatt fin jul. Kommer til å prøve å ikke lese mere her nå, da jeg faktisk blir veldig såret av noen av svarene, men velger å sette mer på de som viser forståelse i en vanskelig situasjon ... HI Anonymous poster hash: 1c105...c5f
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #98 Skrevet 29. desember 2015 La jenta di bytte inn en av sine gaver til den leken gutten din ønsker seg, så er det greit at han klær blir byttet til klær til henne Anonymous poster hash: a87ba...704
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2015 #99 Skrevet 29. desember 2015 Hadde jeg aldri gjort. Direkte ufint. Og neste år: ønsk gavekort på lekeland/ kino til barna. Mange smålige merkelige mennesker her. Anonymous poster hash: 3ae30...232 Er det meg du kaller smålig? Stiller meg litt undrende til hvilken rett du har å dømme meg og andre her som du ikke kjenner. Alt jeg har går faktisk til barna. Jeg har lang utdannelse og bra betalt jobb. Men med ett sykt barn som trenger (dyr) behandling som ikke er 100 % dekt, og ikke får jeg noe fradrag på skatten heller - så har vi ikke så mye til overs... Jeg forvalter alle pengene familien får med omhu, for å gjøre det beste for barna. Husker ikke sist jeg kjøpte ett plagg til meg selv. Lett å sitte å dømme og finne feil ved andre. Alt jeg ville var å frigjøre litt midler slik at de fikk litt gode opplevelser i jula! HI Anonymous poster hash: 1c105...c5f Eg høyres kanskje kynisk ut nå, men eg klarer ikkje heilt å tru på framstillinga di. Dersom du vil frigi midler, så droppar du å kjøpe nye klede til deg sjølv - du tar ikkje julegåvene til barnet ditt. Eg brukar også "alt" på barna og unnar meg sjeldan noko nytt. Slik er det å vere mamma. Anonymous poster hash: a5ef2...5e2 Jeg har jo skrevet flere ganger lengre opp at jeg ikke skal bytte gavene til meg selv. Men kommer til å handle til meg selv på salget av de pengene jeg har spart opp isteden Hva du tror eller ikke tror orker jeg ikke å forsvare meg mer for her. HI Anonymous poster hash: 1c105...c5f
&KJ& Skrevet 29. desember 2015 #100 Skrevet 29. desember 2015 Hadde jeg aldri gjort. Direkte ufint.Og neste år: ønsk gavekort på lekeland/ kino til barna.Mange smålige merkelige mennesker her.Anonymous poster hash: 3ae30...232 Er det meg du kaller smålig?Stiller meg litt undrende til hvilken rett du har å dømme meg og andre her som du ikke kjenner. Alt jeg har går faktisk til barna. Jeg har lang utdannelse og bra betalt jobb. Men med ett sykt barn som trenger (dyr) behandling som ikke er 100 % dekt, og ikke får jeg noe fradrag på skatten heller - så har vi ikke så mye til overs... Jeg forvalter alle pengene familien får med omhu, for å gjøre det beste for barna. Husker ikke sist jeg kjøpte ett plagg til meg selv. Lett å sitte å dømme og finne feil ved andre. Alt jeg ville var å frigjøre litt midler slik at de fikk litt gode opplevelser i jula! HI Anonymous poster hash: 1c105...c5f Eg høyres kanskje kynisk ut nå, men eg klarer ikkje heilt å tru på framstillinga di. Dersom du vil frigi midler, så droppar du å kjøpe nye klede til deg sjølv - du tar ikkje julegåvene til barnet ditt.Eg brukar også "alt" på barna og unnar meg sjeldan noko nytt. Slik er det å vere mamma. Anonymous poster hash: a5ef2...5e2 Dette blir litt for firkantet og oppofrende for min del. Lurer på hvem dere sure kjerringer er og hvordan familiesituasjonen deres er. I en "sunn" familiedynamikk vil det til syvende og sist gå opp i opp. Det er det jeg lever etter. Av og til trenger den ene noe og av og til er det den andre. Og tro det eller ei, av og til trenger mor og noe når hun gang etter gang har prioritert ungene fremfor seg selvog knapt har et egnet klesplagg. Planen din høres super ut HI. Barndommen er lang og det er de gode opplevelsene de vil huske, ikke hvilken jul den ene eller andre fikk for noen hundrelapper mindre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå