Gå til innhold

Foreldre med fri i dag !!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt enig med deg HI!!

Hva er galt med å ta med barnet på det som må gjøres da? Ting tar lengre tid, javel, men barn trenger faktisk tid sammen med foreldrene sine og jeg synes det er kjempe kos å ha med mine barn på sånne ting. Jul er barnas favoritthøytid, så gjør da forberedelsene sammen, kos dere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er forskjell på 9 timer i bhg. når en MÅ og når en ikke må...

Skrevet

Grunnen til at noen av dere går så innmari i selvforsvar, er jo at det er et sårt punkt.

Hvis mange av dere faktisk ville, hadde dere planlagt bedre. Netthandlet og vasket huset på kveldstid. Barna trenger å bare rusle rundt hjemme i pysjen og kjenne juleroen kommer. Samfunnet stresser altfor mye og barna lider unna det.

Anonymous poster hash: 15ca3...b55

Skrevet

Jeg synes ikke det er noe galt i at foreldre tar en dag fri før jul for å få unna gjøremål eller bare for å ha egentid. Hvor mange timer man bruker barnehage den dagen har vi ikke noe med.

Men jeg synes det er litt merkelig med de som har barna i barnehagen i for eksempel romjulen og begrunner valget med at det er så kjedelig hjemme og at barna elsker barnehage. Mine barn liker seg også i barnehage og SFO. De gleder seg likevel alltid til å ha fri og teller ned til hver ferie, uten at det betyr at de hater bhg/SFO. De vet også at fridager med foreldrene medfører risiko for å se oss rydde og vaske, og kanskje vi må innom matbutikken en tur.

Anonymous poster hash: 2a329...651

Skrevet

Tror ikke noe på at dere som jobber i barnehage ikke irriterer dere av foreldre som misbruker barnehageplassen. Ganske sikker på at dere irriterer dere over barn som blir hentet halv 5 om f. Eks mor er hjemme i perm med mindre søsken eller bare har fri. Tror bare ingen tørr å si det. Tror også dere ser at barna er dritslitne om dagene og jeg skjønner ikke at dere som jobber dere heller ikke tørr å si dere er slitne av lange dager, mange barn og for få voksne.

Anonymous poster hash: 47943...f1d

Man misbruker vel ikke en plass når man benytter seg av et tilbud man har bestilt og betalt?

Ungene mine liker mye bedre å leke med venner i bhg enn å gå i butikker og vaske hus, men mulig hi sine er annerledes.

Anonymous poster hash: eb18d...289

Skrevet

Herlighet hva folk bryr seg om her inne. For alt du vet kan det hende dette barnet har lenger fri etter jul enn hva ditt barn har. Man skulle tro folk hadde mer å gjøre nå rett før jul enn å overvåke alle andre.

Skrevet

Wow. Klarer ikke folk gjøre ting mens ungene sover? Fir ned på krava ;) Igår ryddet og vasket vi mens ungen sov. Tok et par timer. Satt opp juletre, pynter idag. Jeg har ikke bakt noe annet enn hvite kakemann og kjøpt pepperkaker, blir nok mat uansett. Tok med minste på snart to år på kjøpesenter igår, et helvete - men hun tok ikke skade av det. Begge barna mine tok ferie på mandag og har fri hele julen, jeg og samboer jobber fullt.. Prioriterer alltid kortest mulig dager for begge ungene på 1,5 og 6 år. Oftest blir det fra 09.30-16.00 de dagene jeg jobber sent, største starter skolen en time før da. Kaller ikke andre dårlige foreldre da, men jeg ønsker hvertfall ikke at de skal være så lenge i BHG og SFO.. De blir jo slitne som oss voksne.

Anonymous poster hash: 41a7a...d3e

Skrevet

Wow. Klarer ikke folk gjøre ting mens ungene sover? Fir ned på krava ;) Igår ryddet og vasket vi mens ungen sov. Tok et par timer. Satt opp juletre, pynter idag. Jeg har ikke bakt noe annet enn hvite kakemann og kjøpt pepperkaker, blir nok mat uansett. Tok med minste på snart to år på kjøpesenter igår, et helvete - men hun tok ikke skade av det. Begge barna mine tok ferie på mandag og har fri hele julen, jeg og samboer jobber fullt.. Prioriterer alltid kortest mulig dager for begge ungene på 1,5 og 6 år. Oftest blir det fra 09.30-16.00 de dagene jeg jobber sent, største starter skolen en time før da. Kaller ikke andre dårlige foreldre da, men jeg ønsker hvertfall ikke at de skal være så lenge i BHG og SFO.. De blir jo slitne som oss voksne.

Ikke alle har barn som sover mye vet du. ;) Mitt barn sover 9 timer og våkner flere ganger i løpet av den tiden. Da bruker jeg tid på å sovne igjen, så jeg trenger faktisk de 9 timene selv også.

Anonymous poster hash: 018db...51c

Skrevet

Ååå stakkars barn, tenk å måtte være i barnehagen og leke med vennene sine istedenfor å se på mamma styre og ordne og vaske

Anonymous poster hash: b8dd1...78e
Skrevet

Ikke alle har barn som sover mye vet du. ;) Mitt barn sover 9 timer og våkner flere ganger i løpet av den tiden. Da bruker jeg tid på å sovne igjen, så jeg trenger faktisk de 9 timene selv også.

Anonymous poster hash: 018db...51c

Sover mye? Min jente på 20 mnd våkner fortsatt 1-2 ganger iløpet av natta og våknet enda mer før. Sov ikke en hel natt igjennom før hun var 15 mnd gammel og vi er heldig om hun sover en hel natt uten oppvåkning. Jeg har til og med stått på kjøkkenet og bakt kake til foreldremøte kl 11-12 på natta. Jeg baker, pynter og rydder når jeg har tid og mulighet. Kommer vel an på hva man prioriterer.

Skrevet

Ååå stakkars barn, tenk å måtte være i barnehagen og leke med vennene sine istedenfor å se på mamma styre og ordne og vaske Anonymous poster hash: b8dd1...78e

Enig med dette. Det er mye nok myyye kjekkere å stresse rundt på et varmt kjøpesenter for etterpå å sose rundt mens mamma vasker og setter opp treet. Hvem vil vel leke i barnehagen med de andre ungene og få oppmerksomheten til voksne som er der bare for de, når de kan stå i kø i matbutikken for å handle inn til julen?

Anonymous poster hash: a1e65...a16

Skrevet

Tenk så mye koseligere vi får det ALLE sammen om vi bare aksepterer at vi er litt forskjellige. Det er kanskje ikke helt ideelt og idyllisk å ha ungen i bhg i dag, men det går da bra! Det blir jul :D Jeg er sikker på at absolutt alle som svarer på denne tråden elsker barna sine høyt og tar godt vare på de 💜

God jul, peeps!

Anonymous poster hash: 941d4...f97

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...