Gå til innhold

Foreldre med fri i dag !!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange av dere er jo bare veldig enkle høre jeg !! Dere leser jo ikke det jeg skriver !!! Ja man må ofte være i bhg. I 9 timer for mor og far er på jobb. Men så kommer det noen etterlengtede fridager, vi er slitne, men det er da for svingende barna også. Har man da muligheten en dag så trenger de ikke være i 9 timer da også. Blir bare trist av dere !! Går nok ikke inn uansett, men skjønner noen av dere her inne ikke eier samvittighet.

Anonymous poster hash: 47943...f1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Guri så treige dere er!!! Snakker ikke om de som er fra 9-15 for at dere skal vaske. Det gjør da jeg i blant å !! Men jeg sitter ikke hjemme og rusler bort til bhg 5 min før dem stenger om det absolutt ikke er nødvendig !!!

Skrevet

tror barnet har det bedre i barnehagen jeg, enn og henge på mor hele dagen

Gjest Antarctica
Skrevet

Ok men syns uansett disse mødrene er skikkelig kalde og kyniske. Bruk kjernetiden da og vask, bak og daffe. Men 7.30 -16.30 for å slappe av og kose seg er rett og slett bare kvalmt. Lurer på hva de ansatte tenker da ! 9 timer i bhg for å gå på kafe. Si hva dere vil, men jeg syns det er bedritent gjort både mot barna og de ansatte som må føle seg utnyttet. Sier ingenting på at man leverer og gjør unna ting, men det er lengden på dagen jeg stusser på.

Hvorfor må de ansatte "føle seg utnyttet"...? Over å gjøre jobben sin?

Skrevet

Guri så treige dere er!!! Snakker ikke om de som er fra 9-15 for at dere skal vaske. Det gjør da jeg i blant å !! Men jeg sitter ikke hjemme og rusler bort til bhg 5 min før dem stenger om det absolutt ikke er nødvendig !!!

Tror du må skaffe nytt tastatur, utropstegnet henger skikkelig....

Anonymous poster hash: 3304f...f8e

Skrevet

Tror mange av dere som har svart her innerst inne har litt dårlig samvittighet. Hvorfor lar dere det ellers gå sånn innpå dere? Dere sier dere trenger en fridag. Dere er så slitne. Hva tror dere ungene er? Jeg jobber i barnehage og har min første fridag i dag. Jeg har masse å gjøre, men barnet mitt får selvsagt fri. Jeg fyker rundt og vasker mens han leker og koser seg. HI reagerer på de som er hjemme og lar ungen være hele dagen i barnehagen, ikke de som gir barnet en kort dag. Jeg kan skjønne de som må ut å handle i dag og derfor har behov for å ha barnet i barnehage. Jeg kan love at det er veldig mange barn som blir å komme lillejulaften også selv om foreldrene er hjemme.

Jeg skulle ønske mange foreldre kunne komme i barnehagen og se hvor slitne ungene er til tider. Å være i barnehage er som en arbeidsdag for oss. Barna trenger også ro og hvile akkurat som oss voksne. Dere kan protestere så mye der vil, men det er faktisk sant. Barn blir også slitne.

Anonymous poster hash: 62506...7ac

Kan bare svare for meg selv og jeg er overhodet ikke dårlig samvittighet.

Jeg har hatt med meg 3 barn på shopping i dag jeg, og de har to uker juleferie. Men jeg jobber deltid og stresser ikke nå de siste dagene før jul fordi jeg har hatt god tid til å bli ferdig tidligere i desember.

Jeg holder meg likevel for god til å kalle andre dårlige foreldre. Hverken du eller jeg aner hvorfor de barna hadde full dag i dag, kanskje var det for at mor skulle bli helt ferdig så de kan ha fri og kose seg uten stress i morgen...

Anonymous poster hash: cdd58...174

Skrevet

Tror faktisk barna har det bedre i barnehagen jeg også ! Bedre omsorgspersoner der tydeligvis :)

Skrevet

Det er så slitsomt å lese når du skal misbruke utropstegn på den måten. Og hva er det med mellomrom FØR utropstegnet? Argh, irriterende.

Jeg var forsåvidt på jobb i dag, men barnet hadde fri, så er på en måte enig med deg, selv om jeg verken dømmer foreldre som velger annerledes, eller føler meg utnyttet fordi jeg måtte på jobb i bhg mens foreldrene til barna hadde fri. Det er jobben min å være der uansett...

Anonymous poster hash: 955cc...a5c

Skrevet

Og du som leverte 8.30 og henta 15.00, er ikke sånne jeg snakker om ! Det er jo en fin kort dag! Sier ikke at man skal ta ungene helt fri. Men 9 laaaange timer når man ikke må er jo helt jævlig!!!!!

Borna mine går no heldigvis i ein god barnehage, så om dei må vere der i 9 timar så har dei det ikkje heilt jævlig. Og eg har vore heime og slappa av, handla, julegåver og baka til jul medan dei var i bhg. (Har sjukemelding på at eg må slappe av, men dei hadde nok vore der uansett i dag)

Gjest Antarctica
Skrevet

Å dra ungene med på shopping er i alle fall dårlig gjort... Heller barnehage da!

Skrevet

Tror ikke noe på at dere som jobber i barnehage ikke irriterer dere av foreldre som misbruker barnehageplassen. Ganske sikker på at dere irriterer dere over barn som blir hentet halv 5 om f. Eks mor er hjemme i perm med mindre søsken eller bare har fri. Tror bare ingen tørr å si det. Tror også dere ser at barna er dritslitne om dagene og jeg skjønner ikke at dere som jobber dere heller ikke tørr å si dere er slitne av lange dager, mange barn og for få voksne.

Gjest Antarctica
Skrevet

Anonym f1d, du høres ut som om du synes barnehager er et nødvendig onde, men egentlig et sted der barn bør slippe å være.

Tror du virkelig de ansatte i barnehagene deler den oppfatningen...?

Skrevet

Bare unnskyld dere så mye dere vil !! Bare sett bort poden 9 timer så ofte dere vil. Er jo så synd på dere siden alt er så slitsomt. Ikke la ungene se dere må støvsuge et gulv eller bli med på butikk en eneste gang i sitt liv. Ha dem borte til 17.00 hver dag og se dem 2 timer før dere legger dem 19.00 uansett om dere jobber eller ei. Barna føler seg sikkert veldig verdsatt !! Og nå snakke jeg fremdeles ikke om 6 timer i barnehagen så dere får gjort litt, men hele dagen kan da virkelig ikke være nødvendig ! Og ja jeg syns det er trist, så kan jo dere bare syns det er helt innafor !

Jeg har aldri barnevakt og aldri fri på vanlige hverdager. Alltid ellers må datteren min være med i butikker og kjede seg hjemme mens jeg gjør husarbeid. I dag har jeg tatt ut en feriedag for å rydde, vaske og handle til jul. Jeg slapp barn som går i veien, hun slapp en stressa mamma. Datteren min har vært på SFO, jeg leverte med god samvittighet. Fått jobbet effektivt mens hun har vært på tur med venner - vinn, vinn! I morgen skal vi kose oss med å pynte til jul.

Anonymous poster hash: 90006...38e

Skrevet

Enig med deg HI

Anonymous poster hash: 379c3...050

Skrevet

Jeg synes  synd på unger som får en jul det har tatt mindre enn en dag å forberede enn dem som "må" kose seg i barnehagen mens foreldrene gør i stand til jul.

Forstår at du troller. Det blir bare for dumt.

Anonymous poster hash: 7b64c...4f3
Skrevet

Her har vi vært syke hele desember, og nå som endelig frøkna er frisk så tok jeg gjerne en dag til å sove og å vaske / handle inn julemat.

Anonymous poster hash: a1e65...a16

Skrevet

Jeg har hatt poden i barnehagen både i går og i dag fra ca 9.30-15. Selv har jeg slappa av og gjort rent i mitt tempo. Er gravid med bekkenløsning. I morgen må han og i barnehagen fordi jeg skal på jobb da. Men så tar vi juleferie sammen i romjula :-) han storkost seg i barnehagen nå som det ikke er så mange barn der og roligere dager.

Anonymous poster hash: 61975...2fb

Skrevet

Jeg er en av de som sendte barna mine i barnehagen i dag. Var der lenge også.

Jeg er hjemme i permisjon med minstemann som er 3 mnd. Har i tillegg 2 aktive gutter på 3 og 5 år. Babyen er mye våken på natta og jeg har sovet lite.

De andre to står opp i 6 tiden så idag tok tilogmed pappaen de med seg da han skulle dra på jobb. Da ble de levert kl halv 8. Og jeg og babyen gikk å la oss en time. Da han våkna igjen så bar det avgårde for å handle inn de siste julegavene og mat til jul.

Kjøpesenteret var stapp fullt da jeg kom litt før 11. Der var kaos over alt. Jeg stressa som bare det. Etter det skulle jeg kjøre min mor som ikke har bil i butikken slik at hun også fikk handlet inn til jul.

Barna mine har nok hatt det mye bedre i barnehagen i dag fremfor å skulle bli med meg rundt i kaoset.

det har vært halvparten så mye barn i barnehagen idag og de har hatt en rolig dag med mye koselige aktiviteter. De ble henta halv 4 så der ble 8 timer på de.

De ansatte er på jobb likevel og får betalt så nei, jeg utnytter de ikke og jeg hadde hatt mye dårligere samvittighet ovenfor barna om jeg hadde dratt de med meg rundt idag.

Og bare for å si det så skal de i barnehagen i morgen også, men da blir det en kort dag. Da skal jeg ta unna litt husarbeid mens de er i barnehagen fra 10-14. Mye mer stas for de enn å sitte å kjede seg hjemme mens jeg er opptatt.

Men fint å høre at du også har god samvittighet og tar deg fri sammen med barna dine. De ansatte setter nok kjempe pris på sånne som deg som passer sine egne barn selvom det ikke innebærer at de har fri av den grunn...

Tåpelig å sitte å dømme folk å tro at du vet nøyaktig hvorfor folk gjør som de gjør. Hva er egentlig barnas beste på dager som dette? Kjede seg å krangle hele dagen med søsken fordi foreldrene har mye som skal ordnes. Foreldre som er slitne, stressa og sure og barn som blir dratt med rundt i galskapen eller en rolig dag med lek og aktiviteter med vennene sine i bhg?

I vårt og mange andres tilfelle så er bhg det beste alternativet for både meg og barna.

Nå står en lang juleferie for tur. Helt fram til 5. Januar hvor vi skal kose oss hjemme nå som roen senker seg. Så det er verken synd på barna mine og jeg er heller ikke kald og kynisk.

Barn har det da ikke vondt i bhg. Hvor har du det fra? Skulle tro det var et torturkammer vi satte de igjen i.

Skrevet

Jeg er en slik kald og kynisk mor i følge deg. Datteren har vært på sfo i 7 timer i dag.

Jeg ser kjempesprek ut, men jeg har store helsemessige problemer som ikke du ser. Julehandelen brukte jeg to måneder på (oktober og november), enda vi ikke er store familien. Jeg har vært fullt sykmeldt et par uker, jeg er delvis ufør.....

Uff og æsj at enebarnet fikk leke litt med andre barn med voksne som hadde tid til henne, mens jeg trente, hvilte og gjorde et par ærend.

Anonymous poster hash: 62164...ec1
Skrevet

Jeg har fri i julen. Det betyr ikke at jeg får hvilt meg. Juleferien med tre små barn er koselig, hektisk og fylt med action. Hadde jeg hatt mulighet til å få én dag uten barn, hadde jeg gjort det med den reneste samvittighet.

Hvordan dere kan mene at unger som må være én dag i barnehagen mens mor slapper av før 1,5 uke juleferie, lider stort er mer enn jeg kan begripe.

Anonymous poster hash: 0fb79...b51

Skrevet

Er så enig med deg HI, selv om jeg faktisk har måttet svelget endel kameler etter at jeg fikk tvillinger og gjort det samme selv.

i dag leverte jeg 09:30 og hentet 15:00 . I mellomtiden var jeg og storebror hjemme og slappet av noen timer, før jeg dro å storhandlet til jul og gjorde unna en god del ærender. Orker rett og slett ikke med 3 unger "på slep" hvor av eldste nå er 8 år. 

Bar det å få alle inn og ut av bilen er påkjenning "nok" :/

Eldste er faktisk til god hjelp og legger opp alt på båndet, men de to minste stikker av i tur og orden, må på do, er tørst og listen er lang over påfunn. Derfor fikk de være i bhg i dag . 

I går var de lengre i bhg, da jeg brukte over  timer effektivt på å vaske rundt til jul. 

Samvittigheten er vond, men innerst inne føler jeg det er for både mitt eget beste og ungenes.  I fjor var de i bhg på lillejulaften også (tror jeg) men i morgen "slipper" de.

Var superfornøyde de da :) Og nå har de jo langfri. 

Synes ikke du trenger å dømme meg for det, samv. er "svart" nok som den er. Men velger å gjøre dette for familiens beste....

Anonymous poster hash: f2caf...3e8
Skrevet

Jeg er enig med deg, Hi! Ser ikke ut som folk skjønner at du sier hele dagen, 9 t, frem til stenging. De svarer jo bare generelt på at ungen må være i bhg. DET ER IKKE DET HI PRØVER Å SI!!! Jeeez.

Jeg er slev pedagog i bhg og ser slitne barn.

Vi har åpent 7-17, men flere av dem ha Rana i bhg i dag og i morra, mange lange dager, selv om de har fri.

Korte dage = ok.

Fra frokost til rett før stenging. = ikke ok (for barna). De får og venter og vi sitter der med 3 vokse og 3 barn. Ja ja..

Anonymous poster hash: 94b52...d77

Skrevet

Sorry skrivefei! Ble litt kjapt! Rana = barna, "og de går og venter".

Anonymous poster hash: 94b52...d77

Skrevet

Jøsse balla 😳 Har fri hver eneste dag jeg, og en sønn på 5! Han bestemmer stort sett selv når han vil i barnehage og hvor lenge. Han får velge..., ofte vinner barnehagen! Nå var han hverken sen på den ene eller andre siden av lunch akkurat i dag og vi har fri frem til 4/1, MEN hadde jeg jobbet som deg hadde han jo faktisk lidd??? 😳 Glad du påpeker hvor perfekt jeg er rett før jul 😘

Anonymous poster hash: 616b8...5bd

Skrevet

Blir ikke overrssket, men ahr hatt ungene der noen dager før julaftn selv om jeg skulle på seinvakt. Noen ganger kræsjet det slik at jeg ikke hadde noen hjemme fra jeg begynte så da måtte de være der til mannen var ferdig. Andre ganger brukte jeg noen timer hjemme slik at jeg fikk gjort unna det kjedelige, gikk raskere uten barn på slep og ungene fikk kost seg med venner. Noen gange har vi kost oss hjemme,

Nå ere jeg den som ikke liker å dra til byen og det gjør jeg hvertfall ikke i desember. En sjelden gang må jeg kjøpe en eller to ting, da er det rett inn og rett ut igjen. Idag har mann og barn kost seg i byen gubben er skikkelig gretten og ungene ler seg skakk. Ungene så på alle de stressa menneskene, iberegnet min mann. (Har mast på de gavene lenge, og spurte om vi skulle ordne de når jeg hadde fri rett før desember, men han hadde sååååååå god tid. Han prøvde å lure meg på lørdag, mente siden ejg hadde fri så kunne vi dra til byen sammen. Jeg lo og ungene lo enda mere:mamma i byen i desember, nå har det rabla for deg!)

Ungene mine har sjeldent eller aldri vært i barnehagen i romjula, så greit de er der dagene før slik at ferien ikke blir for lang også. Hun ene trenger venner rundt seg hele tiden, og går på veggen om hun ikke får vært med andre enn oss i huset hver dag. Vi har naboer, men ofte er folk opptatt i romjula.

Anonymous poster hash: e3103...ae2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...