Gå til innhold

Foreldre med fri i dag !!

Anbefalte innlegg

Gjest Darwinia:-)
Skrevet (endret)

Du er jo den verste moren av dem alle. De gode mødrene ordner seg fri så barna kan være hjemme, eller gjør unna ærend og husarbeid så man kan kose seg sammen på ettermiddagen. Mens DU derimot: først går du på jobb mens de stakkars ungene dine er i barnehagen og etterpå går ungene for lut og kaldt vann mens mamma ordner til jul. Stakkars, STAKKARS barn.

Nå kan det jo hende at dette ikke stemmer i det hele tatt men jeg velger å tro det, slik du velger å tro at foreldre som er hjemme driver dank HELE dagen. Er så deilig at man er fri til å velge å tro det verste om folk, slik at man kan se ned på dem og dermed få styrket sin egen selvtillit. GOD JUL!

PS: ironi, i tilfelle du lurte.

Endret av Darwinia:-)
Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Hvis alle ser på barnehagen som et onde er det ikke rart ungene vantrives.

Skrevet

Bare unnskyld dere så mye dere vil !! Bare sett bort poden 9 timer så ofte dere vil. Er jo så synd på dere siden alt er så slitsomt. Ikke la ungene se dere må støvsuge et gulv eller bli med på butikk en eneste gang i sitt liv. Ha dem borte til 17.00 hver dag og se dem 2 timer før dere legger dem 19.00 uansett om dere jobber eller ei. Barna føler seg sikkert veldig verdsatt !! Og nå snakke jeg fremdeles ikke om 6 timer i barnehagen så dere får gjort litt, men hele dagen kan da virkelig ikke være nødvendig ! Og ja jeg syns det er trist, så kan jo dere bare syns det er helt innafor !

Anonymous poster hash: 47943...f1d

Du er jo helt på bærtur.

Skrevet

Tror ikke noe på at dere som jobber i barnehage ikke irriterer dere av foreldre som misbruker barnehageplassen. Ganske sikker på at dere irriterer dere over barn som blir hentet halv 5 om f. Eks mor er hjemme i perm med mindre søsken eller bare har fri. Tror bare ingen tørr å si det. Tror også dere ser at barna er dritslitne om dagene og jeg skjønner ikke at dere som jobber dere heller ikke tørr å si dere er slitne av lange dager, mange barn og for få voksne.

Misbruker plassen?? Nå må du for pokker gi deg! Betalt er betalt!

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg gidder, for du er åpenbart kun ute etter å provosere, men fader, da!

Skrevet

Var ferdig med eksamen for to uker siden. Men har sendt barnet i bhg hver dag t.o.m. i dag.. Hun trenger sine rutiner, og jeg var så sliten at jeg trengte å hvile i flere dager etter eksamen, og så har jeg handlet/vasket til jul. I dag var hun to timer, de andre dagene ca 6 timer. Har ikke dårlig samvittighet, barnet mitt koser seg i bhg med vennene sine.

Anonymous poster hash: 8ecae...c91
Skrevet

Min har vært i barnehagen i dag, selv om jeg er hjemme i permisjon med lillebror. Jeg vil nå si at det er bedre enn å ha et pedagogisk opplegg i barnehagen sammen med mange barn å leke med, fremfor å måtte sitte med en iPad eller foran TV, fordi jeg stresser med alt jeg skal rekke før jul.

Men jeg leverte 8.00, og henta 15.15, da, kanskje det er innenfor den magiske grensa di? Dustedame!

Anonymous poster hash: 535b6...fef

Skrevet

Jeg er alenemamma å har også hatt småen i barnehage selv om jeg hadde fri.

Dagen er gått med til å løpe ærend i hele dag med utallig mange busser hele dagen.

Itellegg har jeg pakket tingene til juleferien,vasket og ryddet huset.

Har ikke dårlig samvitighet for at han var i barnehagen istedet,det hadde ikke vært gøy for han å vært hjemme idag ettersom det bare har vært stressende idag.

Men nå skal han ikke i barnehagen før i januar heller da,så han får vært nok hjemme med meg.

Anonymous poster hash: f800c...9d3

Skrevet

Jeg lot faktisk 4-åringen være med på på julegavehandel fra morgen til kveld, av en eller annen merkverdig grunn hadde jeg forestilt meg at det kom til å bli koselig. Hun var dødsliten og sutret i over halvparten av butikkene vi var i, den eneste oppturen for henne var at vi kjøpte kaker på en cafe. Tror hun hadde hatt det bedre i barnehagen enn julegave-maraton med meg :P

Anonymous poster hash: 4d2e8...879

Skrevet

Jeg skal ha fri i morgen for å vaske huset og handle det siste vi trenger etc. Sønnen min på 4,5 år har fått velge - være hjemme (og klar over at det kan bli litt kjedelig), eller gå i barnehagen. Han ville o barnehagen. Skal jeg da ha dårlig samvittighet? Tror ikke det nei... 😂😉

Anonymous poster hash: c7d02...0ac

Skrevet

Da vi ansatte fikk vondt i hjertet av å se de barna som aldri fikk fri og som kom hver bidige dag selv om foreldrene gikk hjemme, så måtte styrer minne oss på om at i mange tilfeller så har barna det bedre i barnehage enn hjemme med foreldre. Barna merker at foreldrene er sliten og lei av dem. Å sende barna i barnehage på lillejulaften synes jeg er drøyt hvis man selv er hjemmeværende. Hvis man blir så utrolig sliten av å barn hjemme med seg så kan man lure på hva som er vitsen med å få barn?! Mange sier de er kronisk syke. Fikk dere barn før eller etter dere ble syke?

Anonymous poster hash: 62506...7ac

Skrevet

Jeg er ikke enig med deg at barna blir være hjemme bare fordi foreldrene er hjemme. Men er enig i at man da fint kan benytte seg av kjernetiden.

Skrevet

Jeg jobber i bhg og skal på jobb også i morgen. Mange færre barn enn vanlig denne uka. Hvorfor barna er i bhg kunne jeg ikke brydd meg mindre om! Om mor er på shopping, slapper av hjemme eller er på jobb. Jobben min er å ta vare på barna den tiden de er der.

Privat har jeg aldri sendt barna i bhg når jeg selv har fri. Ikke fordi jeg synes bhg er dårlig, men ganske enkelt ønsker å ha de hjemme. Mine barn er "enkle" å ha hjemme når det vaskes, gjøres ærend osv. Så bhg har aldri vært et alternativ. Kanskje blir det værre når vi får barn nr 3(?). Ikke vet jeg.

Du er nok litt dømmende HI. Det er ikke synd på de barna som er i bhg denne uka. Å hva vet du? Kanskje er dette barn som ila året har en fridag i uka? Så alt i alt er de mindre i bhg enn mange andre barn?

Det går nok bra skal du se. God jul!

Anonymous poster hash: 39c62...e7c

Skrevet

Jeg tok ferie på fredag og har ungen i barnehagen frem til imorra. Jeg har hatt så mye å ordne at det er best at han er der og leker og har det gøy. Jeg har og trengt litt meg tid. Er alenemamma med så og si ingen avlastning så har ikke dårlig samvittighet en plass.

Anonymous poster hash: ce6e0...efa
Skrevet

Vi dro på lekeland i stedet for bhg i dag vi. Sikkert galt det og, men det var herlig, nesten ikke folk der. :)

Anonymous poster hash: 018db...51c
Skrevet

Så flott at hi er såå perfekt ;)

Dette er nok trolling ja, og jeg gidder ikke engang å forsvare mine valg og hvorfor jeg gjør som jeg gjør.

God jul, hi!

Anonymous poster hash: f0aaf...9ac

Skrevet

Er forskjell på de som trenger en dag og to på å gjøre unna ærend og vaske eller slappe av. Men det er også foreldre som sender barna i Bhg hver dag mens de selv har fri hele romjulen. Og de barna synes jeg faktisk synd på, dette er jo selvfølgelig de barna som blir levert tidlig og hentet sent resten av året og, og aldri (sjelden) har fri utenom hovedferien. Du kan jo tenke deg selv hvordan det føles når de andre barna snakker om å ha fri, hva de skal gjøre i ferien, eller snakker om at idag blir jeg hentet tidlig. I ferien mangler kanskje noen av de gode vennene også. Vi som jobber i Bhg prøver jo selvfølgelig å støtte disse barna så godt vi kan, og gjøre kjekke ting sammen. Likevel vil nok mange av disse barna også tenkt seg en fridag med mamma eller pappa... Heldigvis er det ikke så mange av disse barna, men dere som har dem bør tenke dere om før dere alltid jubler om at barnet må være i bhg for der er det alltid så kjekt. Har forøvrig en sønn som har gledet seg lenge til juleferien, det er kjempe stas, selv om han trives i Bhg til vanlig.☺️☺️

Anonymous poster hash: db271...484

Skrevet

Helt uenig med deg! Kan være godt for travle foreldre å ha litt fri av og til, for å få gjort noe uten forstyrrelser. Tror alle hadde hatt godt av det, til og med deg!

Ungene lider ingen nød i barnehagen 😊 Ikke noe å ha dårlig samvittighet for.

Skrevet

I morgen tar vi begge oss fri, men ungene skal i barnehage og  SFO. henger etter med det meste pgs. ye jobbing i desember. Tror de overlever å være der noen timer isteden for å få en avstumper julefeiring uten julestrømpe og julepynt. For ikke å snakke om uten mat, hehe. Alt vil ta lengre tid i morgen og det er kø over alt, tror ikke ungene hadde syns noe om å være med. I tillegg så hadde det tatt lengre tid. Så da er de der så henter vi dem og pynter treet og spiser nissegrøt. Kanskje ser på julefilm. 

Anonymous poster hash: a3bb1...fca
Skrevet

Og sånn typisk stas å høre, baby 11 mnd mæ være i barnehagen fra 7.30 -16.30 selv om mamma har fri. Baby blir så stressa om vi ikke følger faste rutiner. Vil ikke spise frokost hjemme, må spise frukt og leke ferdig så 9 timer må liksom til da.

Skrevet

Og sånn typisk stas å høre, baby 11 mnd mæ være i barnehagen fra 7.30 -16.30 selv om mamma har fri. Baby blir så stressa om vi ikke følger faste rutiner. Vil ikke spise frokost hjemme, må spise frukt og leke ferdig så 9 timer må liksom til da.

Oh, shut up!

Skrevet

Vi lever i en tid hvor det stilles høye krav, både på jobb og i det private livet. Om barna henger i bhagen fra 07-17 hver dag, hele året. Vil det nok være med å skape barnet i stor grad og vil simdet er trist. Da barndommen hører til hjemme, i mine øyne.

men om noen velger å s ta seg litt barne fri, på en fridag om man mangler bestemor etc, er det ingnen synd. Fokuser heller på hvor de barna som virkelig sliter.

Ok men syns uansett disse mødrene er skikkelig kalde og kyniske. Bruk kjernetiden da og vask, bak og daffe. Men 7.30 -16.30 for å slappe av og kose seg er rett og slett bare kvalmt. Lurer på hva de ansatte tenker da ! 9 timer i bhg for å gå på kafe. Si hva dere vil, men jeg syns det er bedritent gjort både mot barna og de ansatte som må føle seg utnyttet. Sier ingenting på at man leverer og gjør unna ting, men det er lengden på dagen jeg stusser på.Anonymous poster hash: 47943...f1d

Dårlig forsøk på trolling! :DAnonymous poster hash: f394f...48d
Skrevet

Bare unnskyld dere så mye dere vil !! Bare sett bort poden 9 timer så ofte dere vil. Er jo så synd på dere siden alt er så slitsomt. Ikke la ungene se dere må støvsuge et gulv eller bli med på butikk en eneste gang i sitt liv. Ha dem borte til 17.00 hver dag og se dem 2 timer før dere legger dem 19.00 uansett om dere jobber eller ei. Barna føler seg sikkert veldig verdsatt !! Og nå snakke jeg fremdeles ikke om 6 timer i barnehagen så dere får gjort litt, men hele dagen kan da virkelig ikke være nødvendig ! Og ja jeg syns det er trist, så kan jo dere bare syns det er helt innafor !

Hva i alle dager dette for tullprat? Ser barna kun 2 timer før legging? Prøv med to barn som står opp 4.30-5.00! Innen klokken er 7.30-8.00 har de spist to ganger og kranglet 500 ganger. Så kommer de til barnehagen mens jeg gjør det jeg skal.. Hver dag. For jeg er jo hjemme hver dag og derfor lat og slem ikke sant? Så henter jeg de 16.00-16.30 og når de da kommer hjem, så er middagen ferdig. Slipper å lage middag mens de hyler og krangler mens jeg forsøker å ikke svi middagen. Så... Nåe de er mette og blide, så koser vi oss sammen UTEN tv, iPad osv. Helt de skal sove 19.30 og 20.00. Kjipt for meg at du har MYE mer kvalitetstid med barna dine enn deg jeg har. Og jeg sover i tillegg kun 3 timer per natt om jeg er heldig.

Anonymous poster hash: ced48...e78

Skrevet (endret)

Ta deg en bolle HI!!

Jeg har også hatt fri i dag og brukte dagen på å få ferdig suste gavene i ett stress/kav i byen. Vasket huset (ryddet i går kveld) og fikk handlet maten. Leverte barna ca kl 08.00 og hentet de 15.30. Bare for å få mest mulig ut av de 7.5 tingene de var i bhg. Kunne selvfølgelig hatt de hjemme til frokost, men da hadde kl blitt 10 før jeg fikk Levert de. Kunne henta de tidlig og, men å ta med tre Unger på stappfull Rema hvor det var tomt for ledige handlevogner, skulle handle imens de sprang i hver sin renting hadde jeg sett på som uansvarlig og farlig, en av de kunne løpt ut på parkeringsplassen med biler som rygger inn og ut.

De hadde det mye bedre i bhg 😉 i dag of vi har begynt våre to uker lange juleferie hvor de skal være hjemme, etter ti dager kommer de til å gå på veggene og glede seg til bhg igjen. En fantastisk bhg hvor de trives, i positivt miljø, med venner, aktiviteter og kos.

Skulle ønske du/dine barn hadde en så god bhg at du ikke var så surmaga over at Andre hadde barna sine der imens du måtte jobbe/barna dine måtte være der i den forferdelige bhg deres.

Ved levering i dag satt var vi tre mødre som hadde fri og to som skulle jobbe, alle var glade på hverandre å vegne.

Jeg skal jobbe i romjulen jeg, men barna skal få kose seg hjemme

Endret av FML
Skrevet

Barna har det bedre i bhg hvor de kan leke og kose seg I stede for og stresse rundt sammen med en stresset mor på kjøpesenter og matbutikker!

Skrevet

Vi lever i en tid hvor det stilles høye krav, både på jobb og i det private livet. Om barna henger i bhagen fra 07-17 hver dag, hele året. Vil det nok være med å skape barnet i stor grad og vil simdet er trist. Da barndommen hører til hjemme, i mine øyne.

men om noen velger å s ta seg litt barne fri, på en fridag om man mangler bestemor etc, er det ingnen synd. Fokuser heller på hvor de barna som virkelig sliter.

Ok men syns uansett disse mødrene er skikkelig kalde og kyniske. Bruk kjernetiden da og vask, bak og daffe. Men 7.30 -16.30 for å slappe av og kose seg er rett og slett bare kvalmt. Lurer på hva de ansatte tenker da ! 9 timer i bhg for å gå på kafe. Si hva dere vil, men jeg syns det er bedritent gjort både mot barna og de ansatte som må føle seg utnyttet. Sier ingenting på at man leverer og gjør unna ting, men det er lengden på dagen jeg stusser på.Anonymous poster hash: 47943...f1d

Dårlig forsøk på trolling! :DAnonymous poster hash: f394f...48d

Dette innlegget skjønte jeg faktisk null av.

Anonymous poster hash: 05094...d65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...