Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #26 Skrevet 20. desember 2015 Det at du tror på svadalitteratur om barnevernet og leser og tror på disse sidene på Facebook som er fullt av gærninger som med rette har mista ungene sine, er det mest bekymringsfulle her, spør du meg. Det vitner om en skremmende mangel på gangsyn. Anonymous poster hash: c4e9a...e69
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #27 Skrevet 20. desember 2015 Svada eller ikke svada, det går protesttog over hele verden mot det norske barnevernet. Det kan ikke være slik at bare Norge er opplyste og kloke og resten av verden er idioter som ikke skjønner noen ting. Barnevernet gjør mye galt også "innenfor loven" - skiller søsken, til tross for at det er imot menneskerettigheter og er blitt påpekt flere ganger av blant annet Barneombudet som ulovlig praksis. De arrangerer møter hver dag på dagtid slik at foreldrene mister jobben sin og må leve på sosialen - og vurderer sikkert økonomisk situasjon til foreldrene (som de selv har skapt) som "bekymringsverdig". Så ja, barnevernet gjør mye galt og det jobber en del feil mennesker der, som er maktsyke. Barnevernet gjør også mye bra, men jeg forstår frykten. Hadde jeg fått en sak fra barnevernet på meg så ville jeg ha flyttet tilbake til hjemlandet. Jeg er ingen a4-forelder som har støvfritt hjem, bare sunn mat i kjøleskapet og har erkenorsk oppdragelse. Så selv om jeg ikke gjør noe galt og sørger for at mine barn får den oppveksten de skal ha, ville jeg ha flyktet. Man vet aldri hvem man møter på av saksbehandlere og hvilket helvete man blir utsatt for i flere måneder fremover. Så driver de og graver i journaler for info om for eksempel voldtekt, misbruk i barndommen og bruker det mot deg. Nei takk sier jeg bare. Anonymous poster hash: 2f092...1e8
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #28 Skrevet 20. desember 2015 Leser at barnevern må ta barn for å jobbe. De tjener ikke penger på å ikke ta barn. De taper penger på tiltak og får penger for å ta barn. Har sett en video av en psykolog som snakker om sakkyndige som jobber for barnevernet og som skriver falske rapporter for å få mer oppdrag fra barnevernet. Noen er bare ute etter å ta barn. Jeg er villig til å samarbeide for at barne mitt skal ha det godt. Jeg synes ikke hun har atferdsvansker, men hvis fagpersoner ser det så vil jeg selvfølgelig samarbeide for at hun skal kvitte seg med disse vanskene. Jeg vil ikke ha en sakkyndige som vurderer meg som uegnet bare for å kunne tjene nok penger! Kjøpt pg betalt, de for penger fra barnevernet og må gå med på det barnevernet sier! HI Anonymous poster hash: 6bd23...2b5 Barnevernet driver ikke på den måten i hele tatt. Men om du har så lite kunnskap om samfunnet bør du være veldig glad for all støtte du kan få. Anonymous poster hash: bae4c...5e1
sug lut Skrevet 20. desember 2015 #29 Skrevet 20. desember 2015 Svada eller ikke svada, det går protesttog over hele verden mot det norske barnevernet. Det kan ikke være slik at bare Norge er opplyste og kloke og resten av verden er idioter som ikke skjønner noen ting. Barnevernet gjør mye galt også "innenfor loven" - skiller søsken, til tross for at det er imot menneskerettigheter og er blitt påpekt flere ganger av blant annet Barneombudet som ulovlig praksis. De arrangerer møter hver dag på dagtid slik at foreldrene mister jobben sin og må leve på sosialen - og vurderer sikkert økonomisk situasjon til foreldrene (som de selv har skapt) som "bekymringsverdig". Så ja, barnevernet gjør mye galt og det jobber en del feil mennesker der, som er maktsyke. Barnevernet gjør også mye bra, men jeg forstår frykten. Hadde jeg fått en sak fra barnevernet på meg så ville jeg ha flyttet tilbake til hjemlandet. Jeg er ingen a4-forelder som har støvfritt hjem, bare sunn mat i kjøleskapet og har erkenorsk oppdragelse. Så selv om jeg ikke gjør noe galt og sørger for at mine barn får den oppveksten de skal ha, ville jeg ha flyktet. Man vet aldri hvem man møter på av saksbehandlere og hvilket helvete man blir utsatt for i flere måneder fremover. Så driver de og graver i journaler for info om for eksempel voldtekt, misbruk i barndommen og bruker det mot deg. Nei takk sier jeg bare. Anonymous poster hash: 2f092...1e8 Ojoj, gærningalarmen går.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #30 Skrevet 20. desember 2015 Svada eller ikke svada, det går protesttog over hele verden mot det norske barnevernet. Det kan ikke være slik at bare Norge er opplyste og kloke og resten av verden er idioter som ikke skjønner noen ting. Barnevernet gjør mye galt også "innenfor loven" - skiller søsken, til tross for at det er imot menneskerettigheter og er blitt påpekt flere ganger av blant annet Barneombudet som ulovlig praksis. De arrangerer møter hver dag på dagtid slik at foreldrene mister jobben sin og må leve på sosialen - og vurderer sikkert økonomisk situasjon til foreldrene (som de selv har skapt) som "bekymringsverdig". Så ja, barnevernet gjør mye galt og det jobber en del feil mennesker der, som er maktsyke. Barnevernet gjør også mye bra, men jeg forstår frykten. Hadde jeg fått en sak fra barnevernet på meg så ville jeg ha flyttet tilbake til hjemlandet. Jeg er ingen a4-forelder som har støvfritt hjem, bare sunn mat i kjøleskapet og har erkenorsk oppdragelse. Så selv om jeg ikke gjør noe galt og sørger for at mine barn får den oppveksten de skal ha, ville jeg ha flyktet. Man vet aldri hvem man møter på av saksbehandlere og hvilket helvete man blir utsatt for i flere måneder fremover. Så driver de og graver i journaler for info om for eksempel voldtekt, misbruk i barndommen og bruker det mot deg. Nei takk sier jeg bare. Anonymous poster hash: 2f092...1e8 Akkurat slik tenker jeg også. Det er mange feil mennesker som jobber der. Det er folk som tror at de gjør det best for dine egne barn. Hi Anonymous poster hash: 6bd23...2b5
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #31 Skrevet 20. desember 2015 Det er riktig med at de setter avtaler mitt på dagen og spør aldri om vi er i jobb eller ikke. Jeg kan jo ikke bare droppe jobben. Må ofte ringe å ta egen melding. Bruker det på barnevernet når jeg egentlig skal bruke det på mine barn. Hi Anonymous poster hash: 6bd23...2b5
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 20. desember 2015 #32 Skrevet 20. desember 2015 Ut fra din virkelighetsoppfatning så vil jeg tro at det er berettiget at du blir fulgt opp. Du synes ikke ungen har adferdsvansker, men skolen synes tydeligvis? Og så skorter det nok på andre ting også ettersom barnevernet er koblet inn. Og du tar grundig feil ang barnevernet og tjene penger. Det er slett ikke sånn det fungerer.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 20. desember 2015 #33 Skrevet 20. desember 2015 Det er riktig med at de setter avtaler mitt på dagen og spør aldri om vi er i jobb eller ikke. Jeg kan jo ikke bare droppe jobben. Må ofte ringe å ta egen melding. Bruker det på barnevernet når jeg egentlig skal bruke det på mine barn. Hi Anonymous poster hash: 6bd23...2b5 De jobber vel fra 8-16 som andre folk? De fleste møter er på dagtid. Og du kan bruk velferdspermisjon til dette.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #34 Skrevet 20. desember 2015 Utifra hvordan du svarer i denne tråden HI, så tenker jeg det er en grunn til at barnevernet er inne i bildet... Du virker litt "lost in space" Anonymous poster hash: 07548...2a4
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #35 Skrevet 20. desember 2015 Det er riktig med at de setter avtaler mitt på dagen og spør aldri om vi er i jobb eller ikke. Jeg kan jo ikke bare droppe jobben. Må ofte ringe å ta egen melding. Bruker det på barnevernet når jeg egentlig skal bruke det på mine barn. Hi Anonymous poster hash: 6bd23...2b5 Jeg tør aldri å si hvor mye vi har i inntekt fordi jeg er redd for at de skal bli missunelig og til slutt ødelegger familien min. Anonymous poster hash: 6bd23...2b5
SuperFries Skrevet 20. desember 2015 #36 Skrevet 20. desember 2015 De jobber også dagtid. Alle avtaler, også sykehus, lege, tannlege osv, har avtaler på dagtid. Når ellers skulle de hatt møter?
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #37 Skrevet 20. desember 2015 Ta det med roo. Vi ble melt til bv av en halvgal nabo. Ingenting av det det dom sto i bekymringsmeldingen stemte. Å vår sønn har 2 diagnoser. Det naboen hadde ringt inn inn var ganske alvorlie beskyldninger og de 2 barnevernansatte var både alvorlige og de var tydelig bekymret. Heldigvis snakket de med barnehagen et par dager senere og da roet bv seg kraftig. Barnehagen hadde bare fint og si om oss, det samme hadde ppt og bup. Saken ble dermed henlagt på under 14 dager vi ble trodd. Grunnen til babien hadde ringt inn var pga en nabokrangel som ukke hadde noe med barna våre og gjøre... Anonymous poster hash: d7e19...3a0
SuperFries Skrevet 20. desember 2015 #38 Skrevet 20. desember 2015 Dette må jo være kødd. Du er redd de skal bli misunnelig på din inntekt, og ta barnet fordi de vil tjene penger? Virkelig?
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #39 Skrevet 20. desember 2015 De jobber også dagtid. Alle avtaler, også sykehus, lege, tannlege osv, har avtaler på dagtid. Når ellers skulle de hatt møter?Man er mye mere hos barnevernet enn de du nevner.Hi Anonymous poster hash: 6bd23...2b5
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 20. desember 2015 #40 Skrevet 20. desember 2015 Det er riktig med at de setter avtaler mitt på dagen og spør aldri om vi er i jobb eller ikke. Jeg kan jo ikke bare droppe jobben. Må ofte ringe å ta egen melding. Bruker det på barnevernet når jeg egentlig skal bruke det på mine barn. Hi Anonymous poster hash: 6bd23...2b5 Jeg tør aldri å si hvor mye vi har i inntekt fordi jeg er redd for at de skal bli missunelig og til slutt ødelegger familien min. Anonymous poster hash: 6bd23...2b5 Nå glemte du å legge inn skrivefeil. Troll.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #41 Skrevet 20. desember 2015 Jeg er igang med en 3-årig lang utdannelse som antakeligvis vil ende i jobb hos barnevernet. 3 år med etikk, psykologi, juss, regler, retningslinjer osv osv osv. Jeg blir sinnsyk av mennesker som tror vi kan lukke øynene og si "DET barnet tar vi!" Du har ingen anelse om hvor mye juridisk vi er bundet av, hvor mange retningslinjer og regler og metoder og veiledninger vi må forholde oss til. Hver minste ting, er knyttet til en lov. Vi er IKKE interessert i å ta barn fordi det gir oss penger, eller fordi vi synes det er spennende. Vi tar IKKE barn og ødelegger familier fordi vi er onde mennesker. Vi har en 3 år lang utdannelse som forbereder oss på nettopp det å hjelpe utsatte familier. Alle som tar utdannelsen ønsker å være til hjelp, ikke en belastning. Anonymous poster hash: b60c3...cdf
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #42 Skrevet 20. desember 2015 Det er riktig med at de setter avtaler mitt på dagen og spør aldri om vi er i jobb eller ikke. Jeg kan jo ikke bare droppe jobben. Må ofte ringe å ta egen melding. Bruker det på barnevernet når jeg egentlig skal bruke det på mine barn. Hi Anonymous poster hash: 6bd23...2b5 Jeg tør aldri å si hvor mye vi har i inntekt fordi jeg er redd for at de skal bli missunelig og til slutt ødelegger familien min. Anonymous poster hash: 6bd23...2b5 Nå glemte du å legge inn skrivefeil. Troll. Jeg bruker mobil med stavekontroll! Anonymous poster hash: 6bd23...2b5
SuperFries Skrevet 20. desember 2015 #43 Skrevet 20. desember 2015 Skulle tro at mobilen ville klart å rette opp misunnelig...
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #44 Skrevet 20. desember 2015 Jeg er igang med en 3-årig lang utdannelse som antakeligvis vil ende i jobb hos barnevernet. 3 år med etikk, psykologi, juss, regler, retningslinjer osv osv osv. Jeg blir sinnsyk av mennesker som tror vi kan lukke øynene og si "DET barnet tar vi!" Du har ingen anelse om hvor mye juridisk vi er bundet av, hvor mange retningslinjer og regler og metoder og veiledninger vi må forholde oss til. Hver minste ting, er knyttet til en lov. Vi er IKKE interessert i å ta barn fordi det gir oss penger, eller fordi vi synes det er spennende. Vi tar IKKE barn og ødelegger familier fordi vi er onde mennesker. Vi har en 3 år lang utdannelse som forbereder oss på nettopp det å hjelpe utsatte familier. Alle som tar utdannelsen ønsker å være til hjelp, ikke en belastning. Anonymous poster hash: b60c3...cdf Det er sannhet med modifikasjoner. Har jobbet som tolk i mange saker som omfattet barnevernet, og har sett mange feil. Blant annet, hvis du er utlending, blir du undersøkt mye mer enn en nordmann. Man har likstom a4-fasit på hvordan en mor og en far skal være - en mor skal helst lage all mat fra bunn og være veldig glad i husarbeid, interiør og rydding. En far skal ta barnet med på fisketurer, men det er ikke så nøye om far vasker, rydder eller lager mat. Nei, man kan ikke sammenligne møter med barnevernet 3 ganger i uka på dagtid og møter hos lege og tannlege som er kanskje to ganger i året. Har sett flere familier bli ødelagt av disse evinnelige møtene 3 ganger i uka over flere måneder, der begge foreldrene mistet jobben og barna måtte tas ut av barnehagen. Hva oppnådde barnevernet? Den ene familien måtte selge huset sitt og flytte, foreldre måtte søke jobber på nytt barna måtte bytte bosted, skole, vennekrets. Er DET til barnas beste? At de blir lutfattige og må flytte, mister alle vennene sine og ikke lenger kan gå over veien til bestemor? Don't think so... Anonymous poster hash: 2f092...1e8
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #45 Skrevet 20. desember 2015 Så skummelt! De har satt undersøkelse hos oss. Jeg kan ikke si at mine barn er perfekte. De har ikke havnet i slåss kamper, men det har vært en del vanskeligheter på skolen. De mener at hun ene har atferdsvansker og mistenker at hun blir utsatt for noe hjemme. Hvordan kan de analysere ting selv? Jeg er så redd for at de skal ta mine barn! Hi Anonymous poster hash: 6bd23...2b5 De tar ikke dine barn med mindre det er en åpenbar sannsynlighet at barna utsettes for omsorgssvikt/misbruk. Anonymous poster hash: b60c3...cdf Beklager å måtte si det, MEN JO, det gjør de faktisk. Og det er ikke snakk om å innrømme feil og la barnet komme hjem igjen. Nei, det gjelder ikke meg, men et nært familiemedlem. Hun er en god mor, men hadde et uheldig valg av kjæreste. Han er nå ute av bildet og han har heller aldri vært en trussel for barnet. Anonymous poster hash: e5e7b...491
sug lut Skrevet 20. desember 2015 #46 Skrevet 20. desember 2015 (endret) Jeg er igang med en 3-årig lang utdannelse som antakeligvis vil ende i jobb hos barnevernet. 3 år med etikk, psykologi, juss, regler, retningslinjer osv osv osv. Jeg blir sinnsyk av mennesker som tror vi kan lukke øynene og si "DET barnet tar vi!" Du har ingen anelse om hvor mye juridisk vi er bundet av, hvor mange retningslinjer og regler og metoder og veiledninger vi må forholde oss til. Hver minste ting, er knyttet til en lov. Vi er IKKE interessert i å ta barn fordi det gir oss penger, eller fordi vi synes det er spennende. Vi tar IKKE barn og ødelegger familier fordi vi er onde mennesker. Vi har en 3 år lang utdannelse som forbereder oss på nettopp det å hjelpe utsatte familier. Alle som tar utdannelsen ønsker å være til hjelp, ikke en belastning. Anonymous poster hash: b60c3...cdf Det er sannhet med modifikasjoner. Har jobbet som tolk i mange saker som omfattet barnevernet, og har sett mange feil. Blant annet, hvis du er utlending, blir du undersøkt mye mer enn en nordmann. Man har likstom a4-fasit på hvordan en mor og en far skal være - en mor skal helst lage all mat fra bunn og være veldig glad i husarbeid, interiør og rydding. En far skal ta barnet med på fisketurer, men det er ikke så nøye om far vasker, rydder eller lager mat. Nei, man kan ikke sammenligne møter med barnevernet 3 ganger i uka på dagtid og møter hos lege og tannlege som er kanskje to ganger i året. Har sett flere familier bli ødelagt av disse evinnelige møtene 3 ganger i uka over flere måneder, der begge foreldrene mistet jobben og barna måtte tas ut av barnehagen. Hva oppnådde barnevernet? Den ene familien måtte selge huset sitt og flytte, foreldre måtte søke jobber på nytt barna måtte bytte bosted, skole, vennekrets. Er DET til barnas beste? At de blir lutfattige og må flytte, mister alle vennene sine og ikke lenger kan gå over veien til bestemor? Don't think so... Anonymous poster hash: 2f092...1e8 Jobbet du som tolk i 1956? Endret 20. desember 2015 av sug lut
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #47 Skrevet 20. desember 2015 Dette er fakta om barnefjernet: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/eks-kriminelle-tjener-tusenvis-om-dagen-i-barnevernet/a/580837/ http://www.aftenbladet.no/nyheter/--Barnevernet-gjorde-feil-da-de-skilte-Maria-fra-sin-nyfodte-datter-pasykehuset-3725454.html http://www.nettavisen.no/nyheter/2785143.html http://www.vg.no/nyheter/innenriks/beskriver-barnevernet-som-rusmareritt/a/593325/ http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Har-lart-alt-om-dop-i-barnevernet-1938888.html Anonymous poster hash: a52f9...41c
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #48 Skrevet 20. desember 2015 Jeg er igang med en 3-årig lang utdannelse som antakeligvis vil ende i jobb hos barnevernet. 3 år med etikk, psykologi, juss, regler, retningslinjer osv osv osv. Jeg blir sinnsyk av mennesker som tror vi kan lukke øynene og si "DET barnet tar vi!" Du har ingen anelse om hvor mye juridisk vi er bundet av, hvor mange retningslinjer og regler og metoder og veiledninger vi må forholde oss til. Hver minste ting, er knyttet til en lov. Vi er IKKE interessert i å ta barn fordi det gir oss penger, eller fordi vi synes det er spennende. Vi tar IKKE barn og ødelegger familier fordi vi er onde mennesker. Vi har en 3 år lang utdannelse som forbereder oss på nettopp det å hjelpe utsatte familier. Alle som tar utdannelsen ønsker å være til hjelp, ikke en belastning. Anonymous poster hash: b60c3...cdf Det er sannhet med modifikasjoner. Har jobbet som tolk i mange saker som omfattet barnevernet, og har sett mange feil. Blant annet, hvis du er utlending, blir du undersøkt mye mer enn en nordmann. Man har likstom a4-fasit på hvordan en mor og en far skal være - en mor skal helst lage all mat fra bunn og være veldig glad i husarbeid, interiør og rydding. En far skal ta barnet med på fisketurer, men det er ikke så nøye om far vasker, rydder eller lager mat. Nei, man kan ikke sammenligne møter med barnevernet 3 ganger i uka på dagtid og møter hos lege og tannlege som er kanskje to ganger i året. Har sett flere familier bli ødelagt av disse evinnelige møtene 3 ganger i uka over flere måneder, der begge foreldrene mistet jobben og barna måtte tas ut av barnehagen. Hva oppnådde barnevernet? Den ene familien måtte selge huset sitt og flytte, foreldre måtte søke jobber på nytt barna måtte bytte bosted, skole, vennekrets. Er DET til barnas beste? At de blir lutfattige og må flytte, mister alle vennene sine og ikke lenger kan gå over veien til bestemor? Don't think so... Anonymous poster hash: 2f092...1e8 Jobbet du som tolk i 1956? Har sett flere av dine kommentarer i mange tråder, og du virkelig veldig dum, dessverre. Du har som regel ingen motargumenter, kun skittkasting og barnslige utfall, sånn som her. Klarer ikke å ta seriøst et menneske som ikke har noen ting saklig å komme med, kun latterliggjøre andre. Du har svart meg to ganger i denne tråden, har ikke presentert motargumenter, kun skrevet at jeg er gal og har vært tolk i 1956. Hva har du tilført diskusjonen? Kjører du på at du er "kul" og "poppis" her inne og lager leven, som klassens klovn, fordi du desperat higer etter oppmerksomhet hele tiden? Anonymous poster hash: 2f092...1e8
sug lut Skrevet 20. desember 2015 #49 Skrevet 20. desember 2015 Dette er fakta om barnefjernet: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/eks-kriminelle-tjener-tusenvis-om-dagen-i-barnevernet/a/580837/ http://www.aftenbladet.no/nyheter/--Barnevernet-gjorde-feil-da-de-skilte-Maria-fra-sin-nyfodte-datter-pasykehuset-3725454.html http://www.nettavisen.no/nyheter/2785143.html http://www.vg.no/nyheter/innenriks/beskriver-barnevernet-som-rusmareritt/a/593325/ http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Har-lart-alt-om-dop-i-barnevernet-1938888.html Anonymous poster hash: a52f9...41c Ingen tar noen alvorlig som tror det har retorisk kraft å kalle det barnefjernet.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #50 Skrevet 20. desember 2015 Så skummelt! De har satt undersøkelse hos oss. Jeg kan ikke si at mine barn er perfekte. De har ikke havnet i slåss kamper, men det har vært en del vanskeligheter på skolen. De mener at hun ene har atferdsvansker og mistenker at hun blir utsatt for noe hjemme. Hvordan kan de analysere ting selv? Jeg er så redd for at de skal ta mine barn! Hi Anonymous poster hash: 6bd23...2b5 Jeg har barn i fosterhjem. Du har ikke så mye å frykte. Var en barnevernssak på oss, noe jeg var glad for. Ba om hjelp hele tiden, var tenåringsmor, men fikk ikke hjelp, og de henla saken.Tilslutt måtte jeg ringe de selv og be de hente barna pga at både barnefar og jeg var narkomane. (er rusfri nå) Det skal veldig mye til for at de tar barna! Er evig takknemmelig for at barna mine har fått en god oppvekst hos en flott familie. Anonymous poster hash: 07548...2a4 Kudos til deg for selvinnsikten. Det skal en meget god mor til for å se at barn ahar det bedre hos andre. Jeg er imponert! Håoer dere har det bra hele gjengen. Anonymous poster hash: 30607...062
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå