Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #1 Skrevet 20. desember 2015 ? Anonymous poster hash: 6bd23...2b5
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #2 Skrevet 20. desember 2015 Fordi det er ikke til barnets beste at foreldrene har omsorgen. Anonymous poster hash: 72adb...9b7
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #3 Skrevet 20. desember 2015 Hjelpes meg. Hvorfor tror du selv? Selv ble jeg regelmessig voldtatt, slått og psykisk terrorisert. Barnevernet tok ikke meg, og jeg kom meg ikke vekk før jeg var 16 år. Tror du ikke det livet har ødelagt meg fullstendig. Barnevernet hadde sak på oss da jeg var baby, hadde de tatt meg da. Så hadde aldri jeg opplevd seksuelt misbruk, og det lille av fysisk mishandling jeg hadde opplevd til da, hadde jeg glemt. Jeg kunne fått et helt annet liv hos en fosterfamilie. Anonymous poster hash: 3a784...b72
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #4 Skrevet 20. desember 2015 Fordi det er ikke til barnets beste at foreldrene har omsorgen. Anonymous poster hash: 72adb...9b7 Stemmer ikke alltid. De gjør masse feil også! Anonymous poster hash: e5e7b...491
SuperFries Skrevet 20. desember 2015 #5 Skrevet 20. desember 2015 Fordi det er ikke til barnets beste at foreldrene har omsorgen. Anonymous poster hash: 72adb...9b7 Stemmer ikke alltid. De gjør masse feil også! Anonymous poster hash: e5e7b...491 De gjør heldigvis mer riktig enn galt. Og det er bedre at de er føre var, og at foreldrene får barna tilbake, enn at vi har flere Christoffer tilfeller.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #6 Skrevet 20. desember 2015 Så skummelt! De har satt undersøkelse hos oss. Jeg kan ikke si at mine barn er perfekte. De har ikke havnet i slåss kamper, men det har vært en del vanskeligheter på skolen. De mener at hun ene har atferdsvansker og mistenker at hun blir utsatt for noe hjemme. Hvordan kan de analysere ting selv? Jeg er så redd for at de skal ta mine barn! Hi Anonymous poster hash: 6bd23...2b5
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #7 Skrevet 20. desember 2015 Ingen synes det er gøy å fjerne barn fra familier og det er alltid siste løsning. Dessverre er sannheten at noen foreldre ikke kan ta vare på sine barn, og barnas sikkerhet er truet ved å la de bli hos sine familier. I de tilfellene må man finne et tryggere hjem for barnet/barna. Anonymous poster hash: b60c3...cdf
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #8 Skrevet 20. desember 2015 Så skummelt! De har satt undersøkelse hos oss. Jeg kan ikke si at mine barn er perfekte. De har ikke havnet i slåss kamper, men det har vært en del vanskeligheter på skolen. De mener at hun ene har atferdsvansker og mistenker at hun blir utsatt for noe hjemme. Hvordan kan de analysere ting selv? Jeg er så redd for at de skal ta mine barn! Hi Anonymous poster hash: 6bd23...2b5 De tar ikke dine barn med mindre det er en åpenbar sannsynlighet at barna utsettes for omsorgssvikt/misbruk. Anonymous poster hash: b60c3...cdf
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #9 Skrevet 20. desember 2015 Så skummelt! De har satt undersøkelse hos oss. Jeg kan ikke si at mine barn er perfekte. De har ikke havnet i slåss kamper, men det har vært en del vanskeligheter på skolen. De mener at hun ene har atferdsvansker og mistenker at hun blir utsatt for noe hjemme. Hvordan kan de analysere ting selv? Jeg er så redd for at de skal ta mine barn! Hi Anonymous poster hash: 6bd23...2b5 De er utdannet til å analysere slike situasjoner. Anonymous poster hash: b60c3...cdf
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #10 Skrevet 20. desember 2015 Så skummelt! De har satt undersøkelse hos oss. Jeg kan ikke si at mine barn er perfekte. De har ikke havnet i slåss kamper, men det har vært en del vanskeligheter på skolen. De mener at hun ene har atferdsvansker og mistenker at hun blir utsatt for noe hjemme. Hvordan kan de analysere ting selv? Jeg er så redd for at de skal ta mine barn! Hi Anonymous poster hash: 6bd23...2b5 de analyserer ikke ut av det blå, de gjør vurderinger bla basert på utviklingsteorier. noen ganger stemmer de andre ganger ikke. men alt barnevernet gjør og foretar seg er nøye vurdert oppmot, psykiatri, lovverk og etiske retningeslinjer, bare for å nevne noe. Noen ganger blir saker henlagt andre ganger ikke. Men en ting er sikkert, de sitter ikke å trekker lodd om hvilke familier som skal under lupen Anonymous poster hash: 2c4ff...afd
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #11 Skrevet 20. desember 2015 Så skummelt! De har satt undersøkelse hos oss. Jeg kan ikke si at mine barn er perfekte. De har ikke havnet i slåss kamper, men det har vært en del vanskeligheter på skolen. De mener at hun ene har atferdsvansker og mistenker at hun blir utsatt for noe hjemme. Hvordan kan de analysere ting selv? Jeg er så redd for at de skal ta mine barn! Hi Anonymous poster hash: 6bd23...2b5 Jeg har barn i fosterhjem. Du har ikke så mye å frykte. Var en barnevernssak på oss, noe jeg var glad for. Ba om hjelp hele tiden, var tenåringsmor, men fikk ikke hjelp, og de henla saken. Tilslutt måtte jeg ringe de selv og be de hente barna pga at både barnefar og jeg var narkomane. (er rusfri nå) Det skal veldig mye til for at de tar barna! Er evig takknemmelig for at barna mine har fått en god oppvekst hos en flott familie. Anonymous poster hash: 07548...2a4
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #12 Skrevet 20. desember 2015 Jeg jobber med fosterhjem. Barnevernet tar ikke barn, det avgjøres i fylkesnemda. Først og fremst hjelper de familier, med hjelpetiltak. Dersom barnet ditt har adferdsproblemer, hadde det ikke vært fint og få undersøkt dette nå, slik at barnet ditt får hjelp og dere får en lettere hverdag? At barna blir tatt ut av hjemmet er siste utvei. Anonymous poster hash: bc6c9...b70
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #13 Skrevet 20. desember 2015 Leser at barnevern må ta barn for å jobbe. De tjener ikke penger på å ikke ta barn. De taper penger på tiltak og får penger for å ta barn. Har sett en video av en psykolog som snakker om sakkyndige som jobber for barnevernet og som skriver falske rapporter for å få mer oppdrag fra barnevernet. Noen er bare ute etter å ta barn. Jeg er villig til å samarbeide for at barne mitt skal ha det godt. Jeg synes ikke hun har atferdsvansker, men hvis fagpersoner ser det så vil jeg selvfølgelig samarbeide for at hun skal kvitte seg med disse vanskene. Jeg vil ikke ha en sakkyndige som vurderer meg som uegnet bare for å kunne tjene nok penger! Kjøpt pg betalt, de for penger fra barnevernet og må gå med på det barnevernet sier! HI Anonymous poster hash: 6bd23...2b5
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #14 Skrevet 20. desember 2015 Det stemmer overhodet ikke. Hvor har du lest dette? Tror du virkelig det er dyrere å hjelpe barnet i familien enn å plassere det i fosterhjem? Anonymous poster hash: bc6c9...b70
SuperFries Skrevet 20. desember 2015 #15 Skrevet 20. desember 2015 Er du inne på denne siden på Facebook hvor folk er klin gale? Ikke google. Ikke les historier. Husk at barnevernet ikke kan gå ut og motsi noe. De har taushetsplikt. Derfor får man alltid bare høre én side. Husk på det.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #16 Skrevet 20. desember 2015 Leser at barnevern må ta barn for å jobbe. De tjener ikke penger på å ikke ta barn. De taper penger på tiltak og får penger for å ta barn. Har sett en video av en psykolog som snakker om sakkyndige som jobber for barnevernet og som skriver falske rapporter for å få mer oppdrag fra barnevernet. Noen er bare ute etter å ta barn. Jeg er villig til å samarbeide for at barne mitt skal ha det godt. Anonymous poster hash: 6bd23...2b5 Du, jeg kan garantere at både jeg og alle mine kolleger gladelig hadde måttet finne oss andre jobber om det plutselig ble slik at alle barn i Norge fikk super omsorg og behovet for oss forsvant. Det er ingen som får penger for å "ta barn." Det er dyrt for det offentlige å ha barn i fosterhjem, det er også svært arbeidskrevende. Psykolog Salvesen, som du tydeligvis har sett, er ... i beste fall lite opplyst. Jeg har sett videoen du refererer til. Den er full av rene faktafeil, og preget av mye synsing. Men han høres jo ut som han vet hva han snakker om, skremmende nok. Omsorgsovertagelse er siste utvei. Det skjer sjelden. De aller fleste barnevernssaker handler om at familier mottar frivillige hjelpetiltak for å bedre situasjonen til barna. For at en omsorgsovertakelse skal gjennomføres, må barna motta svært dårlig omsorg og muligheter for endring i hjemmet må være vurdert og funnet for små. Terskelen er svært høy for at det offentlige går inn og overtar omsorgen for barnet. Anonymous poster hash: 8e964...642
SuperFries Skrevet 20. desember 2015 #17 Skrevet 20. desember 2015 Og de får ikke penger for å ta barn. Det er løgn fra ende til annen.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #18 Skrevet 20. desember 2015 Det stemmer overhodet ikke. Hvor har du lest dette? Tror du virkelig det er dyrere å hjelpe barnet i familien enn å plassere det i fosterhjem? Anonymous poster hash: bc6c9...b70 Ja, det er slik det fungerer. Jeg har lest mye om det. Ta en titt på dette: http://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2015/06/30/194408491/noen-sakkyndige-sier-de-ikke-har-rad-til-vaere-uenig-med-barnevernet Hi Anonymous poster hash: 6bd23...2b5
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #19 Skrevet 20. desember 2015 Leser at barnevern må ta barn for å jobbe. De tjener ikke penger på å ikke ta barn. De taper penger på tiltak og får penger for å ta barn. Har sett en video av en psykolog som snakker om sakkyndige som jobber for barnevernet og som skriver falske rapporter for å få mer oppdrag fra barnevernet. Noen er bare ute etter å ta barn. Jeg er villig til å samarbeide for at barne mitt skal ha det godt. Jeg synes ikke hun har atferdsvansker, men hvis fagpersoner ser det så vil jeg selvfølgelig samarbeide for at hun skal kvitte seg med disse vanskene. Jeg vil ikke ha en sakkyndige som vurderer meg som uegnet bare for å kunne tjene nok penger! Kjøpt pg betalt, de for penger fra barnevernet og må gå med på det barnevernet sier! HI Anonymous poster hash: 6bd23...2b5 Det er motsatt. Hvem har du hørt dette av? En omsorgsovertakelse koster en halv million hvert år, minst. I tillegg til hva det koster av tid og ressurser å legge opp en sak og når foreldre anker og anker og tar opp saken i nemnda. Et hjelpetiltak kan aldri komme opp i den summen. Veldig dyre hjelpetiltak (40 t i måneden, pluss mye økonomisk bistand kan kanskje komme opp i 300 000. Kanskje.). Det er veldig få tiltak i bv som er omsorgsovertakelse. Det er veldig mye mer sannsynlig at du vil få tilbud om hjelpetiltak med mindre du ruser deg sønder og sammen, banker ungene, er psykotisk eller musbruker dem seksuelt. Men selv da er det lite sannsynlig fordi bv alt for sjelden får frem denne informasjonen. Det skjer sikkert feil, men dette igjen er veldig få tilfeller av alle de få jeg nevner, så sannsynligheten for at du skal være en av dem... Sats heller på å vinne i Lotto. Du vil ikke tro hva foreldre kan utsette barna sine for, juge så det renner av dem til omverdenen og samtidig se ut som den helt vanlige, snille naboen din. Anonymous poster hash: b75b0...f74
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #20 Skrevet 20. desember 2015 Det stemmer i hvert fall ikke i kommunen jeg jobber i. Barneverntjenesten tjener ingen penger, vi bare bruker. Det er mye billigere med hjelpetiltak enn med omsorgsovertakelse. Så om økonomi er en faktor så går man ikke for omsorgsovertakelse om familien kan hjelpes med andre tiltak. Samarbeid i undersøkelsen du. Enten blir den henlagt, eller så vurderer bvt at dere kan ha nytte av tiltak, og tilbyr dere det. Anonymous poster hash: 617d0...825
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #21 Skrevet 20. desember 2015 Hvor står det at de får betalt får å ta barn ut av hjemmet? Og at barnevernet må ta barn for å jobbe? Anonymous poster hash: bc6c9...b70
SuperFries Skrevet 20. desember 2015 #22 Skrevet 20. desember 2015 Det du leser der, er belysning av enkelttilfeller. Man belyser et problem man har opplevd i noen få tilfeller, for å unngå at problemet utvikler seg.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #23 Skrevet 20. desember 2015 Leser at barnevern må ta barn for å jobbe. De tjener ikke penger på å ikke ta barn. De taper penger på tiltak og får penger for å ta barn. Har sett en video av en psykolog som snakker om sakkyndige som jobber for barnevernet og som skriver falske rapporter for å få mer oppdrag fra barnevernet. Noen er bare ute etter å ta barn. Jeg er villig til å samarbeide for at barne mitt skal ha det godt. Anonymous poster hash: 6bd23...2b5 Du, jeg kan garantere at både jeg og alle mine kolleger gladelig hadde måttet finne oss andre jobber om det plutselig ble slik at alle barn i Norge fikk super omsorg og behovet for oss forsvant. Det er ingen som får penger for å "ta barn." Det er dyrt for det offentlige å ha barn i fosterhjem, det er også svært arbeidskrevende. Psykolog Salvesen, som du tydeligvis har sett, er ... i beste fall lite opplyst. Jeg har sett videoen du refererer til. Den er full av rene faktafeil, og preget av mye synsing. Men han høres jo ut som han vet hva han snakker om, skremmende nok. Omsorgsovertagelse er siste utvei. Det skjer sjelden. De aller fleste barnevernssaker handler om at familier mottar frivillige hjelpetiltak for å bedre situasjonen til barna. For at en omsorgsovertakelse skal gjennomføres, må barna motta svært dårlig omsorg og muligheter for endring i hjemmet må være vurdert og funnet for små. Terskelen er svært høy for at det offentlige går inn og overtar omsorgen for barnet. Anonymous poster hash: 8e964...642 Jeg klarer ikke å stole på det barnevernet sier. Jeg blir bare stresset når jeg er med dem. Prøver å holde motet, men klarer ikke det. Jeg er redd for å miste mine barn. Mister jeg mine barn så kommer jeg helt sikkert til å ta selvmord. Livet mitt er ikke verdt noe uten de. Jeg vet at jeg bortskjemmer dem med mye kjærlighet og gaver. Det er ikke alltid det er konsekvenser når de gjør noe galt. Jeg vet veldig godt at barnevernet kan vurderer meg som dårlig mor på grunn av det. HI Anonymous poster hash: 6bd23...2b5
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #24 Skrevet 20. desember 2015 Jeg vet at jeg bortskjemmer dem med mye kjærlighet og gaver. Det er ikke alltid det er konsekvenser når de gjør noe galt. Jeg vet veldig godt at barnevernet kan vurderer meg som dårlig mor på grunn av det. HI Anonymous poster hash: 6bd23...2b5 Du, det kan godt hende det vil påpekes at barna dine har behov for mer konsekvent grensesetting. Men det er overhodet ingen grunn til å overta omsorgen. Kanskje får dere tilbud om veiledning på det området. Om jeg var saksbehandler, ville det bekymret meg mer om mor leste seg opp på ensidige nettkilder som mente barnevernet var til for å skade tilfeldig valgte familier og deretter utviklet en anelse paranoia, som gjorde at hun ikke klarte å ta inn over seg rasjonelle forklaringer på hvordan verden henger sammen og hva barneverntjenestens mandat er. Anonymous poster hash: 8e964...642
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2015 #25 Skrevet 20. desember 2015 Først, pust! Så hører du på rådene du får. Møt barnevernet med ett åpent sinn og be om hjelp der du kan bli bedre. Ingen tar fra deg barna dine så lenge du er interessert i hva som er til det beste for dem! Anonymous poster hash: ce411...d28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå