Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #51 Skrevet 30. november 2015 Wræææl, håper jeg får like snille svigerdøtre som jeg selv er:p har så godt forhold til svigermor (OG mamma), helt uavhengig av gaver og praktisk hjelp. Du ser jo ikke at det er du som er på bærtur, ikke vi. Du forlanger mye. Det hadde vært forståelig om du var lei deg fordi svigermor ikke deltok i livene deres, men du får alt til å handle om materialistiske ting. Anonymous poster hash: 3efa4...77a Er det så materalistisk å ønske at hun hadde hjulpet oss litt med maling av hus fks? Eller noe som helst annet med huset da vi nettopp hadde flyttet inn? (Da tenker jeg ikke økonomisk!!!) Hi Anonymous poster hash: a7552...234 Klarer du ikke vedlikehold til ditt hus flytt til leilighet akkurat som svigermor. Jeg syns forresten at du fremstiller det slik at dine foreldres gavmildhet gjør dem til bedre mennesker. Det er ikke tilfelle. De er bare mer gavmilde. Anonymous poster hash: 200d9...0c0
Surogvanskelig Skrevet 30. november 2015 #52 Skrevet 30. november 2015 Wræææl, håper jeg får like snille svigerdøtre som jeg selv er:p har så godt forhold til svigermor (OG mamma), helt uavhengig av gaver og praktisk hjelp. Du ser jo ikke at det er du som er på bærtur, ikke vi. Du forlanger mye. Det hadde vært forståelig om du var lei deg fordi svigermor ikke deltok i livene deres, men du får alt til å handle om materialistiske ting. Anonymous poster hash: 3efa4...77a Er det så materalistisk å ønske at hun hadde hjulpet oss litt med maling av hus fks? Eller noe som helst annet med huset da vi nettopp hadde flyttet inn? (Da tenker jeg ikke økonomisk!!!) Hi Anonymous poster hash: a7552...234 Ja! Løft blikket opp fra navlen din
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #53 Skrevet 30. november 2015 Her ordnet vi sølt til babyen selv. Min mor strukket hentesett og min svigermor kan ikke strikke så hun kompenserte med å tilby å kjøpe noe klær Min mor var veldig gira på baby, men etter at nr to og tre meldte seg og 5 år inn har hun dabbet litt av (synes det er slitsomt med alle samtidig) sier aldri nei til barnevakt hvis vi spør vil helst at vi skal legge de først.. Svigermor kommer 1-2 ganger i uka og tar de med ut på tur. Har de på overnatting eller tar de med på ting uten at vi trenger å spørre Anonymous poster hash: 6d776...a55
Mrs. Kaizer Skrevet 30. november 2015 #54 Skrevet 30. november 2015 Fysj, så slem du er!! Håper ikke jeg får en svigerdatter som deg i fremtiden😠
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #55 Skrevet 30. november 2015 Hjemmestrikket er da kjempeflotte gaver! Ikke bare bruker din svigermor mange timer på å strikke dette, garn er også dyrt! Det hadde vært mye enklere, fortere og ikke minst billigere for svigermoren din å kjøpe klær i stedet. Hjemmestrikket er i tillegg en personlig gave. Jeg gjentar, super gave! Anonymous poster hash: 48f35...1a7
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #56 Skrevet 30. november 2015 Hjemmestrikket er da kjempeflotte gaver! Ikke bare bruker din svigermor mange timer på å strikke dette, garn er også dyrt! Det hadde vært mye enklere, fortere og ikke minst billigere for svigermoren din å kjøpe klær i stedet. Hjemmestrikket er i tillegg en personlig gave. Jeg gjentar, super gave! Anonymous poster hash: 48f35...1a7 Jeg ER da dødsglad for de gavene jeg. Har jo sagt det flere ganger her Og viser henne stor takknemmlighet også. Det er ikke det jeg mener. Men jeg gir opp denne tråden. Hovedinnlegget mitt var tydeligvis veldig missvisende, og de fleste som svarer her, leser kun det- og ikke de andre innleggene mine. Såååe, gir opp! Ha en fin dag allesammen. Hi Anonymous poster hash: a7552...234
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #57 Skrevet 30. november 2015 Hjemmestrikket er da kjempeflotte gaver! Ikke bare bruker din svigermor mange timer på å strikke dette, garn er også dyrt! Det hadde vært mye enklere, fortere og ikke minst billigere for svigermoren din å kjøpe klær i stedet. Hjemmestrikket er i tillegg en personlig gave. Jeg gjentar, super gave! Anonymous poster hash: 48f35...1a7 Jeg ER da dødsglad for de gavene jeg. Har jo sagt det flere ganger her Og viser henne stor takknemmlighet også. Det er ikke det jeg mener. Men jeg gir opp denne tråden. Hovedinnlegget mitt var tydeligvis veldig missvisende, og de fleste som svarer her, leser kun det- og ikke de andre innleggene mine. Såååe, gir opp! Ha en fin dag allesammen. Hi Anonymous poster hash: a7552...234 Jeg har lest alt du har skrevet og kommet med en svar, men du overser tydeligvis de svarene du ikke liker fremfor å ta det til deg. Å legge tråden død er like greit så lenge du ikke er villig til å se deg selv i speilet, ja. Anonymous poster hash: 8a9e7...4e3
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #58 Skrevet 30. november 2015 Hjemmestrikket er da kjempeflotte gaver! Ikke bare bruker din svigermor mange timer på å strikke dette, garn er også dyrt! Det hadde vært mye enklere, fortere og ikke minst billigere for svigermoren din å kjøpe klær i stedet. Hjemmestrikket er i tillegg en personlig gave. Jeg gjentar, super gave! Anonymous poster hash: 48f35...1a7 Jeg ER da dødsglad for de gavene jeg. Har jo sagt det flere ganger her Og viser henne stor takknemmlighet også. Det er ikke det jeg mener. Men jeg gir opp denne tråden. Hovedinnlegget mitt var tydeligvis veldig missvisende, og de fleste som svarer her, leser kun det- og ikke de andre innleggene mine. Såååe, gir opp! Ha en fin dag allesammen. Hi Anonymous poster hash: a7552...234 Jeg har lest alt du har skrevet og kommet med en svar, men du overser tydeligvis de svarene du ikke liker fremfor å ta det til deg. Å legge tråden død er like greit så lenge du ikke er villig til å se deg selv i speilet, ja. Anonymous poster hash: 8a9e7...4e3 Jepp! Hi Anonymous poster hash: a7552...234
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #59 Skrevet 1. desember 2015 Utrolig!! Du fremstår virkelig som et umodent, bortskjemt menneske som ikke har blitt opplært hjemmefra til å stå på egne ben. Selvfølgelig passer det å avslutte tråden når folk ikke er enig med deg... Du får sladre til mamman din da vettu så får du den sympatien du er ute etter. Godt å se at majoriteten her er mer selvstendige enn deg i hvertfall. Anonymous poster hash: ab8a3...198
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 1. desember 2015 #60 Skrevet 1. desember 2015 Av meg får du ingen medlidenhet! Du virker utakknemlig og kravstor! Hvorfor skal svigers gi dere masse til det nye barnebarnet? Er det ikke nok med strikketøy?(Noe jeg ville satt mer pris på enn alt mulig annet materialistisk!)
Gjest Skrevet 1. desember 2015 #61 Skrevet 1. desember 2015 Gud hvor glad jeg er for å ha en søt svigerdatter I går kom hun til meg med alt hun hadde bakt og laget hele dagen. Alt fra krumkaker til sukkertøy, for at jeg skulle smake / godkjenne det. Men hadde dette vært deg, så hadde vel du krevd at JEG hadde bakt alt til deg?
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #62 Skrevet 1. desember 2015 Gud hvor glad jeg er for å ha en søt svigerdatter I går kom hun til meg med alt hun hadde bakt og laget hele dagen. Alt fra krumkaker til sukkertøy, for at jeg skulle smake / godkjenne det. Men hadde dette vært deg, så hadde vel du krevd at JEG hadde bakt alt til deg? Du hadde vært utakknemlig om du ikke tok bilde for å skryte på siosiale medier av svigerdatteren din Anonymous poster hash: 8a9e7...4e3
Gjest Skrevet 1. desember 2015 #63 Skrevet 1. desember 2015 Gud hvor glad jeg er for å ha en søt svigerdatter I går kom hun til meg med alt hun hadde bakt og laget hele dagen. Alt fra krumkaker til sukkertøy, for at jeg skulle smake / godkjenne det. Men hadde dette vært deg, så hadde vel du krevd at JEG hadde bakt alt til deg? Du hadde vært utakknemlig om du ikke tok bilde for å skryte på siosiale medier av svigerdatteren din Anonymous poster hash: 8a9e7...4e3 Åhhhh søren at jeg ikke tenkte på det. Nå sitter hun sikker på et forum og klager over meg!
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #64 Skrevet 1. desember 2015 Te og me eig bli still,!!!!!!! Er det du eller svigermor som har bestemt at dere skal ha baby? "Jeg passer på å sende snap av alt jeg får fra mamma...." Og hun "bare" strikker til babyen,🤔 Hadde ikke giddet å strikke jeg til en svigerdatter som ikke er takknemli... Legger du forresten ut disse strikketøyene på snap??? Og vasking av hus kan dere godt gjøre selv,som de fleste andre😜😜 Anonymous poster hash: de087...276
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #65 Skrevet 1. desember 2015 Wræææl, håper jeg får like snille svigerdøtre som jeg selv er:p har så godt forhold til svigermor (OG mamma), helt uavhengig av gaver og praktisk hjelp. Du ser jo ikke at det er du som er på bærtur, ikke vi. Du forlanger mye. Det hadde vært forståelig om du var lei deg fordi svigermor ikke deltok i livene deres, men du får alt til å handle om materialistiske ting. Anonymous poster hash: 3efa4...77a Er det så materalistisk å ønske at hun hadde hjulpet oss litt med maling av hus fks? Eller noe som helst annet med huset da vi nettopp hadde flyttet inn? (Da tenker jeg ikke økonomisk!!!) Hi Anonymous poster hash: a7552...234 Selvsagt er det det!! Jeg har absolutt ikke forventet at verken mine eller samboerens foreldre gjør noe som helst i huset vårt, selv om det ifølge deres standard burde blitt gjort mye. De har da sine egne liv og sine egne ting å følge opp. Anonymous poster hash: 77784...95f
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #66 Skrevet 1. desember 2015 Og for øvrig, av en eller annen merkelig grunn blir det ikke bedre uansett hvor mye du forklarer deg. Det høres akkurat like ille ut. Så enten er du uhyre dårlig på å forklare deg, som du selv tror, eller så er du veldig bortskjemt og ikke opplært for voksenlivet, som flertallet her tror. Anonymous poster hash: 77784...95f
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #67 Skrevet 1. desember 2015 Mulig svigermor tenker at dere har alt dere trenger, siden dere har fått så mye av deres foreldre? Og mine foreldre bidrar heller ikke når det gjelder husarbeid osv, for jeg vet de ikke liker det og dermed har mer enn nok med eget hus. De er derimot veldig ivrige barnevakter nå når babyen er her. Svigers her har veldig god råd, men kjøper ikke så mye dyre ting til oss i hytt og vær, sikkert mest for at de er redd for å være for pågående og at vi skal være selvstendige. Men om vi ønsker oss noe går de ikke av banen for å betale dyre ting eller hjelpe oss med alt mulig vi trenger hjelp til. Kan også være at svigermor ikke vil tråkke over dine grenser. Hva med å spørre henne pent om hun kunne tenke seg å hjelpe deg litt med husvask/julebakst eller lignende? Da vet hun i det minste hva dere vil ha hjelp til og hvordan hun kan bidra uten at hun går over det som er greit for deg. Husk på at det alltid er lettere å være mamma enn svigermor PS! Lurt å roe ned bildene litt, da det å skryte til svigermor av alt mamma gir dere kan virke veldig mot sin hensikt. Anonymous poster hash: 6481c...d9e
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #68 Skrevet 1. desember 2015 Herrefred dette var pinlig lesning! Anonymous poster hash: a601e...c53
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #69 Skrevet 1. desember 2015 Hjemmestrikket er da kjempeflotte gaver! Ikke bare bruker din svigermor mange timer på å strikke dette, garn er også dyrt! Det hadde vært mye enklere, fortere og ikke minst billigere for svigermoren din å kjøpe klær i stedet. Hjemmestrikket er i tillegg en personlig gave. Jeg gjentar, super gave!Anonymous poster hash: 48f35...1a7 Jeg ER da dødsglad for de gavene jeg. Har jo sagt det flere ganger her Og viser henne stor takknemmlighet også. Det er ikke det jeg mener. Men jeg gir opp denne tråden. Hovedinnlegget mitt var tydeligvis veldig missvisende, og de fleste som svarer her, leser kun det- og ikke de andre innleggene mine. Såååe, gir opp! Ha en fin dag allesammen. Hi Anonymous poster hash: a7552...234 Ja, det har jeg fått med meg. Men det er tydeligvis likevel ikke bra nok. Du vil ha mer! Har du noen gang tilbudt å vaske leiligheten til svigermor? Tilbudt å pusse opp for henne? Man kan ikke bare forvente tjenester den ene veien. Anonymous poster hash: 48f35...1a7
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #70 Skrevet 1. desember 2015 Hjemmestrikket er da kjempeflotte gaver! Ikke bare bruker din svigermor mange timer på å strikke dette, garn er også dyrt! Det hadde vært mye enklere, fortere og ikke minst billigere for svigermoren din å kjøpe klær i stedet. Hjemmestrikket er i tillegg en personlig gave. Jeg gjentar, super gave!Anonymous poster hash: 48f35...1a7 Jeg ER da dødsglad for de gavene jeg. Har jo sagt det flere ganger her Og viser henne stor takknemmlighet også. Det er ikke det jeg mener. Men jeg gir opp denne tråden. Hovedinnlegget mitt var tydeligvis veldig missvisende, og de fleste som svarer her, leser kun det- og ikke de andre innleggene mine. Såååe, gir opp! Ha en fin dag allesammen. Hi Anonymous poster hash: a7552...234 Ja, det har jeg fått med meg. Men det er tydeligvis likevel ikke bra nok. Du vil ha mer! Har du noen gang tilbudt å vaske leiligheten til svigermor? Tilbudt å pusse opp for henne? Man kan ikke bare forvente tjenester den ene veien. Anonymous poster hash: 48f35...1a7 Åhhh, herlighet. Har skrevet over her hva jeg gjør/har gjort for henne. Anonymous poster hash: a7552...234
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #71 Skrevet 1. desember 2015 Du oppnådde i hvertfall ikke det du var ute etter med innlegget ditt... Håper du går litt i deg selv, du skal tross alt bli mor for første gang...kommer nok godt med å bli litt mer selvstendig. Lykke til! Anonymous poster hash: ab8a3...198
Hjertefru Skrevet 1. desember 2015 #72 Skrevet 1. desember 2015 Tenk å forlange at svigermor på 50 skal komme å vaske ned til jul. Gravid eller ikke. Eier du ikke skam, kvinne!?
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #73 Skrevet 1. desember 2015 Dette tar virkelig kaka over flaue innlegg. Hør her, nå skal jeg gjøre deg en tjeneste: - at dere skal ha barn er stort for dere, men ikke for resten av verden. - du burde lære deg og stå på egne ben når du skal bli mor. - det er ikke normalt å få hjelp til å vaske huset til jul, høygravid eller ei. Ærlig talt. - du blir barnets fremste rollemodell. Din oppgave blir å lære barnet å se det beste i andre og evnen til å kunne tilpasse seg andre, ta ansvar for eget liv, lære barnet selvstendighet og toleranse. Foreslår at du starter med deg selv. Anonymous poster hash: 37819...585
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2015 #74 Skrevet 1. desember 2015 Ja jeg synes det er smålig å bli fornærmet fordi hun ikke vil male huset dere. Du virker veldig selvopptatt. Har lest alle innleggene dine, det hjelper ikke.. Anonymous poster hash: 3efa4...77a
Blondzilla Skrevet 1. desember 2015 #75 Skrevet 1. desember 2015 Jeg har hverken fått økonomisk eller praktisk hjelp fra noen av sidene i mine graviditeter. Har fått gave når barnet er født, men det er litt klær og sånn, ikke ting til tusenvis av kroner. Det tror jeg da heller ikke er spes vanlig. Nå er jeg høygravid ig det har da ikke falt meg inn at mamma eller svigermor skal vaske huset vårt. Jeg er veldig kvalm så har derfor fått en vaskehjelp en stund fremover. Kanskje det kunne vært noe for deg så slipper svigermor og vaske ned huset ditt ubetalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå