Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #1 Skrevet 30. november 2015 Nå venter svigermor og moren min sitt første barnebarn (jeg er altså gravid) Jeg venter nå mitt første barn, og deres første barnebarn. Og jeg blir så overrasket over forskjellen mellom svigermor og min mor. Min mor (og stefar) har hjulpet oss masse! Både med utstyr, klær, økonomisk, oppussing osvosv. Svigermor har kun strikket noen plagg (noe hun uansett sitter å gjør hele dagene) Og har ikke hjulpet oss med noen ting. Jeg synes det er så utrolig rart og smålig?! Jeg er nå høygravid, og sliter med å få vasket rundt til jul. Min mor har tilbydd seg å hjelpe, men jeg har takket nei, siden det er måte på hvor mye de skal hjelpe oss. Dessuten har hun stort hus selv og to tenåringer boende hjemme enda, så hun har nok å gjøre før jul. Men svigermor derimot, er helt alene i ei leilighet og har kun samboeren min og en annen sønn som begge er godt voksne og utflyttet. Hun har alltid vært veldig grisk med penger (hun tjener godt, og er ofte på sydenturer ol. Kjøper seg det hun vil) Kjøpte seg nettopp en splitter ny Ipad også, rett før jul. Så jeg orker ikke å høre på at hun har "dårlig råd"- som hun er så flink til å si hele tiden. Jeg passer på å sende henne snap av alt vi får av mine foreldre (glemte å si at min far har kjøpt splitter ny vogn til 10 tusen også)- Bare sånn at hun kan se hvor mye hjelp vi får fra MIN side. Jeg sier ikke at hun skal ut å bruke masse penger på oss. Men LITT hjelp fra den siden, hadde jo vært hyggelig også! Ser godt at samboeren min synes det er litt trasig. At min familie er så gavmilde og hjelpsomme, mens hans mor er så gnien. Skal sies at vi har slitt veldig med økonomien siden sommeren da jeg er vikar og har fått liiiiite jobb. Men tok seg heldigvis veldig opp nå rett før jeg går i perm, så får mye bedre utbetalt nå framover men uansett, hvorfor tilbyr hun seg ingenting?! Hjelpe meg med julevasken fks?! Hun er bare 50år, og er supersprek og frisk. Så jeg forstår det bare ikke :/ Min mor har en sykdom som gjør at hun sliter med å gå, og har minimalt med krefter i hendene- men alikevell har hun tilbydd seg å hjelpe med vaskinga (noe hun IKKE skal såklart) Kjenner jeg blir så sur! (Mulig jeg er kravstor altså, ikke vet jeg) Oi, dette ble langt og rotete.. Men men. Anonymous poster hash: a7552...234
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #2 Skrevet 30. november 2015 Her er det omvendt! Svigers ga oss 10.000 til første barnet, for å kjøpe det vi trengte. Strikket masse (til alle barna). Når jeg traff mannen hadde jeg barn fra før. Så ble jeg gravid og bar hennes første barnebarn. Når folk gratulerte henne med første sa hun alltid at hun var bestemor allerede! De kjører 80 mil for å være barnevakt en helg hvis vi skal bort, eller en uke hvis vi vil. Mamma bor rett borti gata og har aldri skifta en bleie på noen av ungene... Anonymous poster hash: 87927...fb0
Himmel og hav Skrevet 30. november 2015 #3 Skrevet 30. november 2015 Ja, du er kravstor og i tillegg temmelig taktløs som sender bilde av gaver fra dine foreldre til svigermor, og i endatil er du sur for at hun ikke tilbyr seg å rundvaske huset ditt. Jøje meg...
*Miss Marple* Skrevet 30. november 2015 #4 Skrevet 30. november 2015 Kravstor og utakknemlig. Du får fine strikkeklær til babyen, men det er ikke godt nok? Og signerer Himmel og hav, det er virkelig taktløst å sende bilder av gaver dere får fra andre.
☆☆☆ Skrevet 30. november 2015 #5 Skrevet 30. november 2015 Vart mållaus eg no, og det er ikkje ofte..
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #6 Skrevet 30. november 2015 Forventet ikke at noen skal kjøpe utstyr til barna mine. Jeg har av både familie og svigerfamilie fått litt kler og bamser og sånt. Noen har strikket og så skrev ei tante en sang. Jeg har aldri tenkt jeg burde få mer til babyen... Anonymous poster hash: aeb19...e82
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #7 Skrevet 30. november 2015 Er det en sykdom å være gravid? Hvis du er så avhengig av hjelp allrede nå hadde jeg vært bekymret.. Anonymous poster hash: b1af9...676
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #8 Skrevet 30. november 2015 Vi hadde kontroll på økonomien før vi valgte å få barn, trodde det var ett minste krav, du baserte deg kanskje på bedre råd hvis du fikk barn eller? Anonymous poster hash: 9d201...f3a
soleia Skrevet 30. november 2015 #9 Skrevet 30. november 2015 Måtte lese to gonger her, du sender altså bilete til svigermor av alt du får av di mor? Det hadde sanneleg ikkje auka gavmildheita hjå meg! Eig du ikkje skam, kvinne?
Serepta Skrevet 30. november 2015 #10 Skrevet 30. november 2015 Jøss! Og hva med din samboer da? Kan ikke han vaske til jul? Jeg er ganske glad du ikke er min svigerdatter gitt.
Tough Shit Skrevet 30. november 2015 #11 Skrevet 30. november 2015 Oisann. Dette var taktløst og svært utakknemlig.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #12 Skrevet 30. november 2015 Oi. Jeg kunne egentlig sagt det samme om min mor og svigermor. Eller jeg kunne sagt at svigermor brukte masse tid på å strikke aldeles nydelige plagg og tepper til barnet vårt, mens moren min bare betalte seg ut av å bruke tid på gavene ved å kjøpe dyrt og upersonlig utstyrt til oss. Eller jeg kan velge å fokusere på at begge ga oss fantastisk flotte ting og bidro med det de er best på og ikke minst det de ønsker å gi. Svigermor har for øvrig fortsatt å strikke til datteren vår til jul og bursdag, og det er de gavene hun setter aller mest pris på, fordi bestemoren har brukt tid på å lage dem spesielt til henne. Anonymous poster hash: 54bbf...616
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #13 Skrevet 30. november 2015 Kan man ikke vaske som høygravid? Jeg har vært gravid x2 og det var aldri et problem. Ikke forvent noen ting, at du har dårlig råd er ikke noen andre sin feil. Og ja, jeg var og vikar under mitt andre svangerskap og jobbet 110% frem til uke 35. På sykehjem. Slutt å klag.... Anonymous poster hash: e1b0d...b47
Gjest Muji81 Skrevet 30. november 2015 #14 Skrevet 30. november 2015 Å forvente at noen skal rundvaske huset ditt er for mye! Uansett om du er gravid, har spedbarn eller 8 unger...
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #15 Skrevet 30. november 2015 "Jeg passer på å sende henne snap av alt vi får av mine foreldre (glemte å si at min far har kjøpt splitter ny vogn til 10 tusen også)- Bare sånn at hun kan se hvor mye hjelp vi får fra MIN side." Wow..., jeg har ikke ord, er det mulig...........Svigerdatter fra helvete.......... Anonymous poster hash: cdb3f...16c
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #16 Skrevet 30. november 2015 Har mannen din knekt armer og bein siden han ikke kan vaske? Hadde min svigerdatter sendt meg bilder av gaver for å gi meg dårlig samvittighet kan jeg love deg hun ikke hadde fått en dritt av meg. Hjelpemeg, du er frekk! Anonymous poster hash: 34a38...04b
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #17 Skrevet 30. november 2015 Jeg håper du tuller nå? Du forventer at hun skal ta julevasken for deg, kjøpe dyrere gaver og du sender altså bilde av det du får fra dine foreldre for å vise dem hvor lite gavmild hun er? Jeg hadde ikke løfta en finger for deg. Du sier du muligens er kravstor. Jeg syns ordet kravstor blir for alt for mildt for hva jeg syns om deg akkurat nå. Jeg har ikke ord. Anonymous poster hash: eb7cc...232
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #18 Skrevet 30. november 2015 Da får du heller sitte i skittent hus hvis du ikke gidder å vaske selv, altså. Du kan ikke forvente at noen skal vaske huset ditt altså. Jeg er 30 uker på vei med tvillinger, men klarer fint å stelle i stand til jul likevel. Nå har jeg et lett svangerskap heldigvis, men du skriver ingenting om at du har et vanskelig et. Jeg håper du takket fint for strikkeklærne. Du er heldig som får hjemmestrikket tøy til babyen din! Er ikke rart folk krangler med svigermødre her inne, hvis dere er så utakknemlige alle sammen.. Anonymous poster hash: f8394...dd3
Surogvanskelig Skrevet 30. november 2015 #19 Skrevet 30. november 2015 Jeg er litt forvirra. Hun tjener godt, men sitter å strikker hele dagen? Jobber hun ikke, men tjener godt? Grisk med penger fordi hun bruker penger på seg selv og ikke voksne utflytta barn. Har de voksne barna en funksjonshemming siden de ikke har egne penger og må sponses av mor? Tjener de ikke egne penger? Hva stiller din mann opp med? Hvorfor kan du ikke kjøpe ting til babyen selv? Har du ikke jobb? Og klarer hverken du eller din mann å ha huset tilfredsstillende til baby kommer og det er jul? Er det da en god ide med baby, hvis dere er så ressurssvake at dere ikke klarer hverken å handle utstyr eller rengjøring? Kommer dere da til å klare å ta dere av et barn? Eller er du bare en hysterisk, bortskjemt drittunge?
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #20 Skrevet 30. november 2015 Mange prektige kvinnfolk her inne gitt. Jeg vet hvirdan du har det hi. Jeg forventer heller ikke at andre skal ta seg av meg sånn sett, men hos oss er det bare min familie som stiller opp og bidrar på alle måter. Svigers tilbyr seg aldri, men er flinke til å klage hvis de føler at vi ikke er der nok for dem. Jeg synes dette er irriterende, og mannen synes også nå etter mange år på denne måten at det er litt sårt at det alltid er bare min familie som stiller opp... Men sånn er vel bare enkelte og man kan vel ikke forvente mer. Anonymous poster hash: 6f859...85c
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #21 Skrevet 30. november 2015 Ikke svigermors feil at du ikke har jobbet nok. Skjerp deg. Anonymous poster hash: 3d1f5...37c
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #22 Skrevet 30. november 2015 Hahaha, og her inne svarer vi som alltid Lurer på om dere snakker sånn til mennesker i virkeligheten- eller om dere blir ekstra tøffe og frekke bak en pc skjerm ;p Jeg sender mye snaps, og sender jo snaps av nye nusselige klær, vugge som jeg har stelt istand osv. Sender det til alle på lista mi- ikke bare svigermor Skriver gjerne på bildet: "Har verdens snilleste mamma". fks. Blandt annet.. Og jeg er supertakknemmlig for strikka-klærne, og det passer jeg på å vise! Sender jo også snap med strikka-klærne jeg fikk og skrev " såå utrolig mye fint fra svigermor!". Så det er ikke sånn som dere tror.... Jeg forventer heller ikke at hun skal vaske rundt huset mitt til jul- hvor har jeg skrevet det?! Jeg hadde satt pris på om hun hadde TILBYDD seg å hjelpe! Det er ikke dermed sagt at jeg hadde takket ja. Men hadde vært fint om hun hadde brydd seg litt- når hun strengt tatt kun har seg selv å tenke på! Det er så mye mere, som jeg ikke orker å gå inn på her. (ang hennes "grisk-het") Det er ikke bare jeg som reagerer ser dere. Det er ganske mange som hever brynene av denne dama når det kommer til penger. Utenom akkurat penger og gavmildhet generelt- så er hun er super dame HI Anonymous poster hash: a7552...234
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #23 Skrevet 30. november 2015 Jeg vasket hele huset dagen jeg hadde termin, i sekundet jeg var ferdig fikk jeg den første rien 😊 Men syns du forventer for mye av henne! Hvorfor skal alle andre betale for dere? Jeg kjøpte alt til babyen min selv (har samboer, men han betalte mer på huslånet når jeg handlet mye til baby) ikke hadde vi såå mye penger heller.. Jeg forventet aldri å at andre skulle legge ut for meg og min onge når jeg ble gravid. Tror det eneste vi fikk var klær hos folk, og en baby bjorn som svigermor kjøpte brukt hos datteren til ei venninne. Anonymous poster hash: 0296e...502
Anonym bruker Skrevet 30. november 2015 #24 Skrevet 30. november 2015 Jeg vasket hele huset dagen jeg hadde termin, i sekundet jeg var ferdig fikk jeg den første rien 😊 Men syns du forventer for mye av henne! Hvorfor skal alle andre betale for dere? Jeg kjøpte alt til babyen min selv (har samboer, men han betalte mer på huslånet når jeg handlet mye til baby) ikke hadde vi såå mye penger heller.. Jeg forventet aldri å at andre skulle legge ut for meg og min onge når jeg ble gravid. Tror det eneste vi fikk var klær hos folk, og en baby bjorn som svigermor kjøpte brukt hos datteren til ei venninne. Anonymous poster hash: 0296e...502 Mamma og pappa betalte for dåpen* men vi hadde en liten dåp med kun de nærmeste Anonymous poster hash: 0296e...502
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå