Anonym bruker Skrevet 14. november 2015 #76 Skrevet 14. november 2015 Ja, Breivik kortet. Det var EN gal manns verk. Intet mer, intet mindre. Anonymous poster hash: e4121...3ba Ja, men han har tydeligvis nok av sympatisører ute i kommentarfeltene. Uansett, poenget er? Ja, det lurer jeg også på. Anonymous poster hash: e4121...3ba
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 14. november 2015 #77 Skrevet 14. november 2015 En skulle aldri ha blandet seg inn i midt østen, de skulle få styrt på selv . Ja grusom ting som har skjedd der nede med grusomme ledere, men innblanding har gjort vondt verre og utrygt for enda flere folk. Anonymous poster hash: 2cf2e...bf1 Ja for vi i vesten synes jo folkemord og etnisk rensing er fint, så det kan vi jo bare la fortsette. Det handler faktisk om å bry seg om sine medmennesker. Og kanskje folk nå kan se med litt mildere øyne på flyktningene, det er dette de flykter fra.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2015 #78 Skrevet 14. november 2015 Noen her som vil fortelle meg hvem som har forsynt blant annet IS med våpen de siste årene? Jeg kan gi dere et lite hint: vesten Slutt å være så historieløse og kunnskapsløse, slutt å tenk på verden i svart/hvitt. Og ikke minst slutt å se på det som en krig mellom de gode og de onde. Dette er så mye mye mer! Det er et politisk spill fra alle kanter. Og det er det det må behandles som. IS kan ikke bare bombes ihjel i Syria og ferdig med det. Jeg på min side er forundret over hvor passive USA er midt oppi alt som foregår i verden, Putin får spillerom og ikke minst mediatid, Obama har trukket seg tilbake for lang tid siden, det er så mye ugler i mosen her. Det hele er faktisk ganske interessant, men også bare tragisk. Og tragedien føles selvsagt spesielt stor når den skjer på nært hold. Anonymous poster hash: a199f...0ba
Pengetreet Skrevet 14. november 2015 #79 Skrevet 14. november 2015 de må jo få utsletta IS fort som svint! All fokus burde være på det. helt utrolig som de får holde på. Gale gale folk!!!! Anonymous poster hash: 542c7...141 Har du noen lure tips hvordan? Vesten med USA i spissen har prøvd seg på 2 kriger, Irak og Afghanistan, eneste resultat er enda mer ustabilitet. Anonymous poster hash: 1452c...20d man kan hvertfall ikke gi seg, bare kjøre enda hardere på. Alle land burde samle seg og gå sammen om dette. Anonymous poster hash: 542c7...141 "Å kjøre enda hardere på" fører bare til enda flere sivile tap, enda mer lidelse til en allerede hardt prøvet befolkning, som igjen fører til økt rekruttering til ekstreme grupperinger. Det store paradokset er at vestens krigføring i midtøsten har økt terrorfaren i stedet for redusert den.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2015 #80 Skrevet 14. november 2015 En skulle aldri ha blandet seg inn i midt østen, de skulle få styrt på selv . Ja grusom ting som har skjedd der nede med grusomme ledere, men innblanding har gjort vondt verre og utrygt for enda flere folk. Anonymous poster hash: 2cf2e...bf1 Ja for vi i vesten synes jo folkemord og etnisk rensing er fint, så det kan vi jo bare la fortsette. Det handler faktisk om å bry seg om sine medmennesker. Og kanskje folk nå kan se med litt mildere øyne på flyktningene, det er dette de flykter fra. Men hvem har skapt det de flykter fra da? Desse landene klare ikke å leve i demokrati( dessverre) innblanding fra vesten har skapt uro og oppblomstring av ekstremister , grupper som vesten ikke har klart og kontrollere , men som de klarte og kontrollere med jernhånd. Anonymous poster hash: 2cf2e...bf1
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 14. november 2015 #81 Skrevet 14. november 2015 En skulle aldri ha blandet seg inn i midt østen, de skulle få styrt på selv . Ja grusom ting som har skjedd der nede med grusomme ledere, men innblanding har gjort vondt verre og utrygt for enda flere folk. Anonymous poster hash: 2cf2e...bf1 Ja for vi i vesten synes jo folkemord og etnisk rensing er fint, så det kan vi jo bare la fortsette. Det handler faktisk om å bry seg om sine medmennesker. Og kanskje folk nå kan se med litt mildere øyne på flyktningene, det er dette de flykter fra. Men hvem har skapt det de flykter fra da? Desse landene klare ikke å leve i demokrati( dessverre) innblanding fra vesten har skapt uro og oppblomstring av ekstremister , grupper som vesten ikke har klart og kontrollere , men som de klarte og kontrollere med jernhånd. Anonymous poster hash: 2cf2e...bf1 Afghanistan fungerte faktisk ganske bra, men den amerikanskstøttede mujahedin (for å ta igjen med Russerne) tok makta. Da mujahedin ble for sterke og regimet ikke var bra, trengte USA noen andre, så da foret de det som skulle bli taliban og senere IS med våpen og teknologi. Så fortell meg hvordan vesten har reddet dette landet?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2015 #82 Skrevet 14. november 2015 En skulle aldri ha blandet seg inn i midt østen, de skulle få styrt på selv . Ja grusom ting som har skjedd der nede med grusomme ledere, men innblanding har gjort vondt verre og utrygt for enda flere folk. Anonymous poster hash: 2cf2e...bf1 Ja for vi i vesten synes jo folkemord og etnisk rensing er fint, så det kan vi jo bare la fortsette. Det handler faktisk om å bry seg om sine medmennesker. Og kanskje folk nå kan se med litt mildere øyne på flyktningene, det er dette de flykter fra.Men hvem har skapt det de flykter fra da? Desse landene klare ikke å leve i demokrati( dessverre) innblanding fra vesten har skapt uro og oppblomstring av ekstremister , grupper som vesten ikke har klart og kontrollere , men som de klarte og kontrollere med jernhånd. Anonymous poster hash: 2cf2e...bf1 Afghanistan fungerte faktisk ganske bra, men den amerikanskstøttede mujahedin (for å ta igjen med Russerne) tok makta. Da mujahedin ble for sterke og regimet ikke var bra, trengte USA noen andre, så da foret de det som skulle bli taliban og senere IS med våpen og teknologi. Så fortell meg hvordan vesten har reddet dette landet? Er vi uenig el enige? Jeg mener at USA s innblanding ikke har vært bra .. Anonymous poster hash: 2cf2e...bf1
Iiiiik Skrevet 14. november 2015 #83 Skrevet 14. november 2015 Det er visst utrolig viktig for noen her å predikere hvor lite farlige disse islamistene er. Det har ikke vært større angrep i Norge nei, men det forbauser meg kraftig om det ikke kommer noen de neste årene. Vær så snill, Breivik-kortet kan vi la ligge i dag. Ha respekt for de rammede i Frankrike. Anonymous poster hash: e4121...3ba Men ABB og ekstreme islamister er jo to sider av samme sak. I hvert fall slik jeg ser på det. Dessverre vil kritikere utløse akkurat det de frykter hos meningsfellene. Når man nå hyler opp om at muslimene må bli der de er for å stenge ute de ekstreme, så får ekstremistene bekreftet at vesten ser ned på dem, at vi mener de er dårlige mennesker og at vi er mere verdt enn dem. Dette utløser aggresjon, de høyreekstreme ønsker å statuere eksempler, islamistene sprenger bomber osv. Jeg vet ikke hva som er løsningen, men det er i hvert fall ikke å demonisere "de andre".
Anonym bruker Skrevet 14. november 2015 #84 Skrevet 14. november 2015 de må jo få utsletta IS fort som svint! All fokus burde være på det. helt utrolig som de får holde på. Gale gale folk!!!!Anonymous poster hash: 542c7...141 Har du noen lure tips hvordan? Vesten med USA i spissen har prøvd seg på 2 kriger, Irak og Afghanistan, eneste resultat er enda mer ustabilitet.Anonymous poster hash: 1452c...20d man kan hvertfall ikke gi seg, bare kjøre enda hardere på. Alle land burde samle seg og gå sammen om dette. Anonymous poster hash: 542c7...141 Å utslette IS er ikke lenger mulig. De er infiltrert i hele Europa nå så den kampen er tapt.Verdens militærmakter kunne gått sammen og gjort slutt på dritten i Midtøsten, men det er enkelt for en mulla å samle saueflokken sin av sovende celler i Europa igjen. Da kan de ta hevn ved aksjoner som den vi ser i Paris nå. Vi må nok bare venne oss til tanken om at vår del av verden har blitt et mye mindre trygt sted etter at vi åpnet grensene for islamistene. Får jo håpe at tragedien i Paris får nordmenn til å dra nisselua litt opp slik at vi ser hvilken idioti vi har tillatt skje. Kanskje vi i det minste klarer å begrense skadeneAnonymous poster hash: 33f4c...e59 Verden har aldri, aldri, noensinne vært et tryggere sted. Aldri. Å tro noe annet er ufattelig historieløst.Anonymous poster hash: 3da3d...674 Jeg nevnte ikke verden. Jeg nevnte vår del av verden. Hvordan andre land innretter seg med tanke på trygghet i samfunnet er ikke min sak. De er herrer i eget hus, men kan gi faen i å dra dritten inn i mitt hus.Vår del av verden var utvilsomt tryggere for bare ett år siden og for ikke å snakke om for 30 år siden. Anonymous poster hash: 33f4c...e59 Ja. Norge føltes nok utvilsomt tryggere for folk i 1985 midt under en av de verste periodene av den jalde krigen. Med cowboy-Reagen i vest og Sovjet i øst og Norge i midten. Du mener det ikke seriøst?? Anonymous poster hash: 3da3d...674 Klart det var tryggere med oppegående mennesker cowboy eller ikke, med makten til å lage hælvete. Dagens trusler er religiøse idioter som oppriktig tror at de blir favoritten til den jævla guden sin når de dreper vantro. Jeg var tenåring på 80 tallet og var aldri nevneverdig redd for at USA og sovjet skulle starte apokalypsen. De var begge klar over at det ville bety total utslettelse. Det var mye mer skremmende da ayathollaene tok over i Iran. De var gale nok til å kunne starte 3 verdenskrig med atomvåpen Anonymous poster hash: 33f4c...e59
Krumelur Skrevet 14. november 2015 #85 Skrevet 14. november 2015 Det er visst utrolig viktig for noen her å predikere hvor lite farlige disse islamistene er. Det har ikke vært større angrep i Norge nei, men det forbauser meg kraftig om det ikke kommer noen de neste årene. Vær så snill, Breivik-kortet kan vi la ligge i dag. Ha respekt for de rammede i Frankrike. Anonymous poster hash: e4121...3ba Men ABB og ekstreme islamister er jo to sider av samme sak. I hvert fall slik jeg ser på det. Dessverre vil kritikere utløse akkurat det de frykter hos meningsfellene. Når man nå hyler opp om at muslimene må bli der de er for å stenge ute de ekstreme, så får ekstremistene bekreftet at vesten ser ned på dem, at vi mener de er dårlige mennesker og at vi er mere verdt enn dem. Dette utløser aggresjon, de høyreekstreme ønsker å statuere eksempler, islamistene sprenger bomber osv. Jeg vet ikke hva som er løsningen, men det er i hvert fall ikke å demonisere "de andre". Dette er akkurat det jeg også vil fram til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå