Himmel og hav Skrevet 13. november 2015 #26 Skrevet 13. november 2015 Tråden er ryddet for spekulasjoner etter denne regelen: Krenkende eller injurierende utsagn. Det er ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum. Heller ikke spekulere rundt årsakssammenhenger man ikke kjenner, når dette vurderes å være til skade for den omtalte part. Ber om at dere respekterer forumreglene og holder tråden fri for rykter og spekulasjoner. Himmel og hav Brukermoderator
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #27 Skrevet 13. november 2015 Tråden er ryddet for spekulasjoner etter denne regelen: Krenkende eller injurierende utsagn. Det er ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum. Heller ikke spekulere rundt årsakssammenhenger man ikke kjenner, når dette vurderes å være til skade for den omtalte part. Ber om at dere respekterer forumreglene og holder tråden fri for rykter og spekulasjoner. Himmel og hav Brukermoderator Logikk også forbudt? Anonymous poster hash: 1452c...20d
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #28 Skrevet 13. november 2015 Tråden er ryddet for spekulasjoner etter denne regelen: Krenkende eller injurierende utsagn. Det er ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum. Heller ikke spekulere rundt årsakssammenhenger man ikke kjenner, når dette vurderes å være til skade for den omtalte part. Ber om at dere respekterer forumreglene og holder tråden fri for rykter og spekulasjoner. Himmel og hav Brukermoderator Logikk også forbudt? Anonymous poster hash: 1452c...20d Logikk er fremdeles spekulasjoner så lenge man ikke kjenner fakta i saken... Anonymous poster hash: cdb81...814
Anonym bruker Skrevet 13. november 2015 #29 Skrevet 13. november 2015 Javel, unnskyld for spekulasjoner da. Får vel diskutere det i morgen når man får bekreftet hvem som står bak. Ytringsfrihet er en fin bil gitt.. Terror er ekstra skremmende når det skjer i Europa. Reiser en langhelg bort i neste mnd til et annet europeisk land og kjenner jeg gruer meg. Slik som verden har blitt :-/ Anonymous poster hash: 826f3...757
Anonym bruker Skrevet 14. november 2015 #30 Skrevet 14. november 2015 Frankrike stenger grensene! Nå MÅ også Norge gjøre det samme! Vi kan ikke ofre massedrap for å hjelpe de som trenger det! Anonymous poster hash: 2ccd6...4a6 Ofre massedrap? Tror du må ta tablettene dine snart. Anonymous poster hash: 2e210...411
Anonym bruker Skrevet 14. november 2015 #31 Skrevet 14. november 2015 Javel, unnskyld for spekulasjoner da. Får vel diskutere det i morgen når man får bekreftet hvem som står bak. Ytringsfrihet er en fin bil gitt.. Terror er ekstra skremmende når det skjer i Europa. Reiser en langhelg bort i neste mnd til et annet europeisk land og kjenner jeg gruer meg. Slik som verden har blitt :-/ Anonymous poster hash: 826f3...757 Sånn som verden har blitt? Du mener "sånn som verden har vært hele tiden for veldig mange mennesker, men heldigvis ikke for meg." Anonymous poster hash: 2e210...411
Anonym bruker Skrevet 14. november 2015 #32 Skrevet 14. november 2015 Frankrike stenger grensene! Nå MÅ også Norge gjøre det samme! Vi kan ikke ofre massedrap for å hjelpe de som trenger det! Anonymous poster hash: 2ccd6...4a6 Ofre massedrap? Tror du må ta tablettene dine snart. Anonymous poster hash: 2e210...411 Kanskje du skal våkne fra dvalen? Eller blir du der til vinteren er over? Anonymous poster hash: 2ccd6...4a6
Anonym bruker Skrevet 14. november 2015 #33 Skrevet 14. november 2015 Javel, unnskyld for spekulasjoner da. Får vel diskutere det i morgen når man får bekreftet hvem som står bak. Ytringsfrihet er en fin bil gitt.. Terror er ekstra skremmende når det skjer i Europa. Reiser en langhelg bort i neste mnd til et annet europeisk land og kjenner jeg gruer meg. Slik som verden har blitt :-/ Anonymous poster hash: 826f3...757 Sånn som verden har blitt? Du mener "sånn som verden har vært hele tiden for veldig mange mennesker, men heldigvis ikke for meg." Anonymous poster hash: 2e210...411 Heldige meg som bor i lille trygge Norge ja. Glad for det. Anonymous poster hash: 826f3...757
Anonym bruker Skrevet 14. november 2015 #34 Skrevet 14. november 2015 Javel, unnskyld for spekulasjoner da. Får vel diskutere det i morgen når man får bekreftet hvem som står bak. Ytringsfrihet er en fin bil gitt.. Terror er ekstra skremmende når det skjer i Europa. Reiser en langhelg bort i neste mnd til et annet europeisk land og kjenner jeg gruer meg. Slik som verden har blitt :-/ Anonymous poster hash: 826f3...757 Sånn som verden har blitt? Du mener "sånn som verden har vært hele tiden for veldig mange mennesker, men heldigvis ikke for meg." Anonymous poster hash: 2e210...411 Er det mulig? Hvem er viktigst i livet ditt? Hvem er viktigst for deg å passe på og sørge for at er trygg? Er det familien din? Eller resten av verden? Nordmenn er så jævla naive, hvordan i huleste har dere fått det for dere at dere kan redde hele verden? Jeg blir så forbanna provosert over dette drittopplegget. Anonymous poster hash: 6e3ea...502
Anonym bruker Skrevet 14. november 2015 #35 Skrevet 14. november 2015 Frankrike stenger grensene! Nå MÅ også Norge gjøre det samme! Vi kan ikke ofre massedrap for å hjelpe de som trenger det! Anonymous poster hash: 2ccd6...4a6 Tja... Å ofre massedrap for å hjelpe de som trenger det høres ut som win-win i mine ører. Anonymous poster hash: e6800...762
Anonym bruker Skrevet 14. november 2015 #36 Skrevet 14. november 2015 Javel, unnskyld for spekulasjoner da. Får vel diskutere det i morgen når man får bekreftet hvem som står bak. Ytringsfrihet er en fin bil gitt.. Terror er ekstra skremmende når det skjer i Europa. Reiser en langhelg bort i neste mnd til et annet europeisk land og kjenner jeg gruer meg. Slik som verden har blitt :-/ Anonymous poster hash: 826f3...757 Sånn som verden har blitt? Du mener "sånn som verden har vært hele tiden for veldig mange mennesker, men heldigvis ikke for meg." Anonymous poster hash: 2e210...411 Er det mulig? Hvem er viktigst i livet ditt? Hvem er viktigst for deg å passe på og sørge for at er trygg? Er det familien din? Eller resten av verden? Nordmenn er så jævla naive, hvordan i huleste har dere fått det for dere at dere kan redde hele verden? Jeg blir så forbanna provosert over dette drittopplegget. Anonymous poster hash: 6e3ea...502 ...og ikke minst flau over å være nordmann i disse tiden. Må være de mest naive menneskene på jord. Anonymous poster hash: 6e3ea...502
Anonym bruker Skrevet 14. november 2015 #37 Skrevet 14. november 2015 Frankrike stenger grensene! Nå MÅ også Norge gjøre det samme! Vi kan ikke ofre massedrap for å hjelpe de som trenger det! Anonymous poster hash: 2ccd6...4a6 Tja... Å ofre massedrap for å hjelpe de som trenger det høres ut som win-win i mine ører. Anonymous poster hash: e6800...762 Det ante meg! Klarer du å si det samme om det er barna dine som blir drept i et liknende angrep? Anonymous poster hash: 2ccd6...4a6
Anonym bruker Skrevet 14. november 2015 #38 Skrevet 14. november 2015 Frankrike stenger grensene! Nå MÅ også Norge gjøre det samme! Vi kan ikke ofre massedrap for å hjelpe de som trenger det! Anonymous poster hash: 2ccd6...4a6 Tja... Å ofre massedrap for å hjelpe de som trenger det høres ut som win-win i mine ører. Anonymous poster hash: e6800...762 Det ante meg! Klarer du å si det samme om det er barna dine som blir drept i et liknende angrep? Anonymous poster hash: 2ccd6...4a6 Det ville ikke vært en problemstilling engang. Om vi ofrer massedrap vil det aldri komme et lignende angrep. Anonymous poster hash: e6800...762
Anonym bruker Skrevet 14. november 2015 #39 Skrevet 14. november 2015 Javel, unnskyld for spekulasjoner da. Får vel diskutere det i morgen når man får bekreftet hvem som står bak. Ytringsfrihet er en fin bil gitt.. Terror er ekstra skremmende når det skjer i Europa. Reiser en langhelg bort i neste mnd til et annet europeisk land og kjenner jeg gruer meg. Slik som verden har blitt :-/ Anonymous poster hash: 826f3...757 Sånn som verden har blitt? Du mener "sånn som verden har vært hele tiden for veldig mange mennesker, men heldigvis ikke for meg." Anonymous poster hash: 2e210...411 Er det mulig? Hvem er viktigst i livet ditt? Hvem er viktigst for deg å passe på og sørge for at er trygg? Er det familien din? Eller resten av verden? Nordmenn er så jævla naive, hvordan i huleste har dere fått det for dere at dere kan redde hele verden? Jeg blir så forbanna provosert over dette drittopplegget. Anonymous poster hash: 6e3ea...502 Hvilket "opplegg"?!? At du ikke får bo i en rosa boble? Tror nordmenn før eller senere må innse at det ikke er andre folk som er krigsskadet, det er vi selv som er fredsskadet. Anonymous poster hash: 2e210...411
Anonym bruker Skrevet 14. november 2015 #40 Skrevet 14. november 2015 Frankrike stenger grensene! Nå MÅ også Norge gjøre det samme! Vi kan ikke ofre massedrap for å hjelpe de som trenger det! Anonymous poster hash: 2ccd6...4a6 Tja... Å ofre massedrap for å hjelpe de som trenger det høres ut som win-win i mine ører. Anonymous poster hash: e6800...762 Det ante meg! Klarer du å si det samme om det er barna dine som blir drept i et liknende angrep? Anonymous poster hash: 2ccd6...4a6 Det ville ikke vært en problemstilling engang. Om vi ofrer massedrap vil det aldri komme et lignende angrep. Anonymous poster hash: e6800...762 Enig. Jeg er villig til å ofre alle fremtidige massedrap. Anonymous poster hash: 2e210...411
Anonym bruker Skrevet 14. november 2015 #41 Skrevet 14. november 2015 Er det mulig? Hvem er viktigst i livet ditt? Hvem er viktigst for deg å passe på og sørge for at er trygg? Er det familien din? Eller resten av verden? Nordmenn er så jævla naive, hvordan i huleste har dere fått det for dere at dere kan redde hele verden? Jeg blir så forbanna provosert over dette drittopplegget. Anonymous poster hash: 6e3ea...502 Hvilket "opplegg"?!? At du ikke får bo i en rosa boble? Tror nordmenn før eller senere må innse at det ikke er andre folk som er krigsskadet, det er vi selv som er fredsskadet. Anonymous poster hash: 2e210...411 Fredsskadet.... jøss! Om man ser på terror og ekstremisme så er det vel tydelig at det stort sett er en årsak av krig og uro og religiøse konflikter. Men at fred skulle skade, den var ny for meg... Nå er antallet døde oversteget godt og vel 100 :/ Anonymous poster hash: cdb81...814
Anonym bruker Skrevet 14. november 2015 #42 Skrevet 14. november 2015 I følge VG er det minst 100 drepte i konsertlokalet. Anonymous poster hash: 32fc7...681
Anonym bruker Skrevet 14. november 2015 #43 Skrevet 14. november 2015 Er det mulig? Hvem er viktigst i livet ditt? Hvem er viktigst for deg å passe på og sørge for at er trygg? Er det familien din? Eller resten av verden? Nordmenn er så jævla naive, hvordan i huleste har dere fått det for dere at dere kan redde hele verden? Jeg blir så forbanna provosert over dette drittopplegget. Anonymous poster hash: 6e3ea...502 Hvilket "opplegg"?!?At du ikke får bo i en rosa boble? Tror nordmenn før eller senere må innse at det ikke er andre folk som er krigsskadet, det er vi selv som er fredsskadet. Anonymous poster hash: 2e210...411 Fredsskadet.... jøss! Om man ser på terror og ekstremisme så er det vel tydelig at det stort sett er en årsak av krig og uro og religiøse konflikter. Men at fred skulle skade, den var ny for meg... Nå er antallet døde oversteget godt og vel 100 :/ Anonymous poster hash: cdb81...814 Denne artikkelen bruker ordet. Det handler vel om å erkjenne at selv om jeg personlig ikke opplever fæle ting, fordi jeg lever skjermet, så er mennesker rundt meg, alle som én, kapable til å være onde. Og det er først når man selv får det inn på livet at man kan innse den lidelsen som kanskje har rammet andre i årevis http://mobil.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/vi-ska-minnas-forintelsen-som-helt-begriplig/ Anonymous poster hash: 2e210...411
Anonym bruker Skrevet 14. november 2015 #44 Skrevet 14. november 2015 de må jo få utsletta IS fort som svint! All fokus burde være på det. helt utrolig som de får holde på. Gale gale folk!!!! Anonymous poster hash: 542c7...141
Anonym bruker Skrevet 14. november 2015 #45 Skrevet 14. november 2015 de må jo få utsletta IS fort som svint! All fokus burde være på det. helt utrolig som de får holde på. Gale gale folk!!!! Anonymous poster hash: 542c7...141 Har du noen lure tips hvordan? Vesten med USA i spissen har prøvd seg på 2 kriger, Irak og Afghanistan, eneste resultat er enda mer ustabilitet. Anonymous poster hash: 1452c...20d
Anonym bruker Skrevet 14. november 2015 #46 Skrevet 14. november 2015 Fredsskadet.... jøss! Om man ser på terror og ekstremisme så er det vel tydelig at det stort sett er en årsak av krig og uro og religiøse konflikter. Men at fred skulle skade, den var ny for meg... Nå er antallet døde oversteget godt og vel 100 :/ Anonymous poster hash: cdb81...814 Denne artikkelen bruker ordet. Det handler vel om å erkjenne at selv om jeg personlig ikke opplever fæle ting, fordi jeg lever skjermet, så er mennesker rundt meg, alle som én, kapable til å være onde. Og det er først når man selv får det inn på livet at man kan innse den lidelsen som kanskje har rammet andre i årevis http://mobil.dn.se/kultur-noje/kulturdebatt/vi-ska-minnas-forintelsen-som-helt-begriplig/ Anonymous poster hash: 2e210...411 Takk for linken og interessant innspill! Det burde egentlig være en egen tråd om det. Jeg forstår hva som menes i artikkelen, og det er jo et viktig poeng. Men jeg tror det har med naivitet å gjøre om man tror at mennsker ikke kan snu og gjøre vonde ting. Naivitet og kanskje også et bevisst valg om hvilket verdensbilde man ønsker å ha. For egen del tør jeg påstå at jeg ikke er fredsskadet. Er såpass gammel at vi hadde et par lærere på barneskolen som var påvirket av andre verdenskrig og innimellom slet. Familiehistorien min er også nært tilknyttet hva som kan skje når ondskap settes i system. Så den underliggende ondskapet som kan ligge i de fleste, det har på en måte vært en selvfølge. Likevel så tror jeg at fredelige samfunn har større potensiale enn de som sliter med krig og terror. Hvis man i fredsskadet legger at man ikke må tro at vår fred ikke kan forstyrres, så er jeg enig i at mange kan være rammet av det. Det åpner også opp for en annen diskusjon når det gjelder det å blande så ulike kulturer og verdensbilder - men det er en helt annen diskusjon som ikke bør tas i denne tråden. Jeg vil tro de fleste etter de siste års terrorhandlinger ikke har så mye "naivitet" lenger, men mange ønsker nok å ikke forholde seg til muligheten for at det også kan ramme en selv. Anonymous poster hash: cdb81...814
Anonym bruker Skrevet 14. november 2015 #47 Skrevet 14. november 2015 de må jo få utsletta IS fort som svint! All fokus burde være på det. helt utrolig som de får holde på. Gale gale folk!!!! Anonymous poster hash: 542c7...141 Har du noen lure tips hvordan? Vesten med USA i spissen har prøvd seg på 2 kriger, Irak og Afghanistan, eneste resultat er enda mer ustabilitet. Anonymous poster hash: 1452c...20d man kan hvertfall ikke gi seg, bare kjøre enda hardere på. Alle land burde samle seg og gå sammen om dette. Anonymous poster hash: 542c7...141
Isola&Lille+julegave Skrevet 14. november 2015 #48 Skrevet 14. november 2015 Terror i Paris med minst120 døde. Og norsk politi avvæpnes. Jau.....
Anonym bruker Skrevet 14. november 2015 #49 Skrevet 14. november 2015 Terror i Paris med minst120 døde. Og norsk politi avvæpnes. Jau..... Kan du forklare meg hvordan våpen hjelper mot selvmordsbombere?? Anonymous poster hash: 3da3d...674
Anonym bruker Skrevet 14. november 2015 #50 Skrevet 14. november 2015 Terror i Paris med minst120 døde. Og norsk politi avvæpnes. Jau..... Kan du forklare meg hvordan våpen hjelper mot selvmordsbombere?? Anonymous poster hash: 3da3d...674 Feks. skyte dem før de får utløst bomben. De skal jo lovprise den jævla guden sin først så litt tid har man alltids Anonymous poster hash: 33f4c...e59
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå