Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #76 Skrevet 18. oktober 2015 Du er naiv om du ikke forstår at barn er mer utsatt for smitte enn voksne. Eller er du en av de voksne som går hånd i hånd med venner, leker tett i tett, og drikker av samme flasker på trening? Hvorfor tror du det florerer av lus på skoler men ikke på arbeidsplasser? Barn er smittekilder mer enn voksne. De fleste voksne som jobber i miljø tett på andre (helse dels) blir sterkt anbefalt og tilbudt å revaksinere seg. Det er bare tull at barna er mer utsatt for smitte av disse sykdommene. Les statistikk så ser du at det ikke stemmer. Pluss du glemmer en viktig del. Mine barn er vaksinerte. Det er ikke slik at virkningen av vaksinen forsvinner plutselig. Den forsvinner gradvis, så mine barn er bedre beskyttet en de aller fleste voksne. Og det er ikke slik at vaksineprogrammet er avsluttet når en blir voksen. En blir like fult anbefalt å vaksinere deg som voksen, men etter fylte 18, så er det ditt eget ansvar. Et ansvar de aller fleste ser ut til å glemme. Men det går bra, ingen blir syke. Så jeg og barna hopper av vaksineprogrammet med god samvittighet og vel viten om at jeg ikke utsetter meg eller barna mine for flere vaksiner en nødvendig. Anonymous poster hash: 5733b...cbb
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #77 Skrevet 18. oktober 2015 Du er naiv om du ikke forstår at barn er mer utsatt for smitte enn voksne. Eller er du en av de voksne som går hånd i hånd med venner, leker tett i tett, og drikker av samme flasker på trening? Hvorfor tror du det florerer av lus på skoler men ikke på arbeidsplasser? Barn er smittekilder mer enn voksne. De fleste voksne som jobber i miljø tett på andre (helse dels) blir sterkt anbefalt og tilbudt å revaksinere seg. Det er bare tull at barna er mer utsatt for smitte av disse sykdommene. Les statistikk så ser du at det ikke stemmer. Pluss du glemmer en viktig del. Mine barn er vaksinerte. Det er ikke slik at virkningen av vaksinen forsvinner plutselig. Den forsvinner gradvis, så mine barn er bedre beskyttet en de aller fleste voksne. Og det er ikke slik at vaksineprogrammet er avsluttet når en blir voksen. En blir like fult anbefalt å vaksinere deg som voksen, men etter fylte 18, så er det ditt eget ansvar. Et ansvar de aller fleste ser ut til å glemme. Men det går bra, ingen blir syke. Så jeg og barna hopper av vaksineprogrammet med god samvittighet og vel viten om at jeg ikke utsetter meg eller barna mine for flere vaksiner en nødvendig. Anonymous poster hash: 5733b...cbb Dine barn vil ikke ha samme immunitet som de som er vaksinert to ganger. Anonymous poster hash: 3302f...180
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #78 Skrevet 18. oktober 2015 Ingen blir syke?? Har du fått med deg utbruddene vi har hatt i Norge siste året? Anonymous poster hash: 19e9e...d3b
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #79 Skrevet 18. oktober 2015 Dette er hva du potensielt utsetter dine barn for! Anonymous poster hash: 19e9e...d3b
Salomine Skrevet 18. oktober 2015 #80 Skrevet 18. oktober 2015 Kjenner jeg blir litt oppgitt over deler av denne debatten. Her inne "mases" det ustanselig om at man må bidra til samfunnet, ta sin del av plikter overfor samfunnet osv osv osv. Hjemmeværende mødre og uføretrygdete får passet påskrevet. Hva da med dem som ikke vaksinerer? Er det noe bedre? Forventer ikke de at alle vi andre drar lasset og vaksinerer våre barn slik at deres uvaksinerte barn ikke har så stor sjanse til å bli smittet av disse sykdommene? Jeg bare spør, og undres. Enhver får gjøre som samvittigheten krever. Så jeg vaksinerer mine barn, jeg har selv tatt påfyll av vaksinene når det er nødvendig.....og jeg er faktisk en av dem som dessverre fikk bivirkning av en vaksine....men en ting vet jeg og det er at jeg hadde blitt mye sykere dersom jeg hadde fått den sykdommen jeg ble vaksinert mot. Synes også det er ille å tenke på at mange dør i fattige land fordi de ikke får vaksiner. Og her setter vi oss på vår høye hest og nekter å vaksinere når vi har mulighet til det.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #81 Skrevet 18. oktober 2015 Det er riktig at mange voksne ikke revaksinerer seg og det er er problem. Voksne burde bli flinkere til å vaksinere seg og legene burde blir flinkere å minne folk på viktigheten av dette. I andre land er de flinkere til dette enn Norge.. Anonymous poster hash: 85075...44f
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #82 Skrevet 18. oktober 2015 Og at voksne ikke revaksinerer seg er ikke noe godt argument å la være å revaksinere barna! Fordi andre kjører uten belte, trenger ikke dine barn heller? Anonymous poster hash: 85075...44f
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #83 Skrevet 18. oktober 2015 Gutten min fikk kikhoste selv om han var vaksinert. Var veldig syk og legen sa at dersom han ikke hadde hatt vaksinene i bunn ville han antagelig dødd. Hvorfor han ble smittete vet vi ikke. Jeg har en sykdom og tar medisiner. Det betyr at jeg omtrent ikke har imunforsvar. Håper du gir beskjed til dine venner og foreldre til barnas venner at dere ikke vaksinerer. Da kan jeg nemlig prøve å unngå dere som best jeg kan, slik at jeg selv ikke blir smittet av dere. Jeg vil nok igså prøve å "fase ut" eventuelle vennskap som barna våre har, og heller oppfordre de til å besøke andre venner. Så kan hende barna dine hadde plutselig fått høre "nei, det passer ikke du kommer hit idag" veldig ofte fra oss. Anonymous poster hash: 4a350...bff Kikhostevaksinen har langt fra 100% dekning. Mange som får kikhoste selv om de er vaksinerte. Det man er redd for ved kikhoste er at pusterøret skal klappe sammen, noe jeg aldri har hørt om har skjedd hos voksne. Det er hovedsakelig barn under 6 mnd. man er redd for at det skal skje med. Og kanskje hos andre alvorlige syke. Anonymous poster hash: c067c...3e2
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #84 Skrevet 18. oktober 2015 Det er riktig at mange voksne ikke revaksinerer seg og det er er problem. Voksne burde bli flinkere til å vaksinere seg og legene burde blir flinkere å minne folk på viktigheten av dette. I andre land er de flinkere til dette enn Norge.. Anonymous poster hash: 85075...44f Det er jo det som er, det er ikke noe problem. Se på sykdoms-statistikken (http://www.msis.no), voksne får ikke noe mer sykdommer, selv om de ikke er revaksinerte. Det er bare noe folk her inne tror. Anonymous poster hash: 5733b...cbb
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #85 Skrevet 18. oktober 2015 En stor sekk og et stort ansvar... Makan til idioti! Stakkars barna dine som både blir utsatt for smitte og som i tillegg kommer til å gå rundt og være store smittebærere overfor andre!! Anonymous poster hash: 38cf7...971 Det bør jo ikke være et problem om Hi sine barn blir syke, de er ikke dine. Det bør ikke være et problem om de går rundt som smittebærere....for du vaksinerer sikkert dine! Jeg har tatt alle vaksiner men barna stoppes etter grunnvaksiner. Det er mer dritt bla kvikksølvet i dem som gjør oss syke. Bra du går egne veier for deg og dine Hi! Anonymous poster hash: 17237...395
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #86 Skrevet 18. oktober 2015 En stor sekk og et stort ansvar... Makan til idioti! Stakkars barna dine som både blir utsatt for smitte og som i tillegg kommer til å gå rundt og være store smittebærere overfor andre!! Anonymous poster hash: 38cf7...971 Det bør jo ikke være et problem om Hi sine barn blir syke, de er ikke dine. Det bør ikke være et problem om de går rundt som smittebærere....for du vaksinerer sikkert dine!Jeg har tatt alle vaksiner men barna stoppes etter grunnvaksiner. Det er mer dritt bla kvikksølvet i dem som gjør oss syke. Bra du går egne veier for deg og dine Hi! Anonymous poster hash: 17237...395 Kvikksølv?? Anonymous poster hash: 19e9e...d3b
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #87 Skrevet 18. oktober 2015 En stor sekk og et stort ansvar... Makan til idioti! Stakkars barna dine som både blir utsatt for smitte og som i tillegg kommer til å gå rundt og være store smittebærere overfor andre!!Anonymous poster hash: 38cf7...971 Det bør jo ikke være et problem om Hi sine barn blir syke, de er ikke dine. Det bør ikke være et problem om de går rundt som smittebærere....for du vaksinerer sikkert dine!Jeg har tatt alle vaksiner men barna stoppes etter grunnvaksiner. Det er mer dritt bla kvikksølvet i dem som gjør oss syke. Bra du går egne veier for deg og dine Hi!Anonymous poster hash: 17237...395 Kvikksølv??Anonymous poster hash: 19e9e...d3b du får samlet i deg mer kvikksølv i maten enn du gjør av vaksinen. Anonymous poster hash: 21ac8...c75
Gjest Antarctica Skrevet 18. oktober 2015 #88 Skrevet 18. oktober 2015 En stor sekk og et stort ansvar... Makan til idioti! Stakkars barna dine som både blir utsatt for smitte og som i tillegg kommer til å gå rundt og være store smittebærere overfor andre!! Anonymous poster hash: 38cf7...971 Det bør jo ikke være et problem om Hi sine barn blir syke, de er ikke dine. Det bør ikke være et problem om de går rundt som smittebærere....for du vaksinerer sikkert dine!Jeg har tatt alle vaksiner men barna stoppes etter grunnvaksiner. Det er mer dritt bla kvikksølvet i dem som gjør oss syke. Bra du går egne veier for deg og dine Hi! Anonymous poster hash: 17237...395 Kvikksølvmyten har festet seg, ser jeg... Sjekk opplysningene dine bedre.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #89 Skrevet 18. oktober 2015 Gutten min fikk kikhoste selv om han var vaksinert. Var veldig syk og legen sa at dersom han ikke hadde hatt vaksinene i bunn ville han antagelig dødd. Hvorfor han ble smittete vet vi ikke. Jeg har en sykdom og tar medisiner. Det betyr at jeg omtrent ikke har imunforsvar. Håper du gir beskjed til dine venner og foreldre til barnas venner at dere ikke vaksinerer. Da kan jeg nemlig prøve å unngå dere som best jeg kan, slik at jeg selv ikke blir smittet av dere. Jeg vil nok igså prøve å "fase ut" eventuelle vennskap som barna våre har, og heller oppfordre de til å besøke andre venner. Så kan hende barna dine hadde plutselig fått høre "nei, det passer ikke du kommer hit idag" veldig ofte fra oss. Anonymous poster hash: 4a350...bff Kikhostevaksinen har langt fra 100% dekning. Mange som får kikhoste selv om de er vaksinerte. Det man er redd for ved kikhoste er at pusterøret skal klappe sammen, noe jeg aldri har hørt om har skjedd hos voksne. Det er hovedsakelig barn under 6 mnd. man er redd for at det skal skje med. Og kanskje hos andre alvorlige syke. Anonymous poster hash: c067c...3e2 Spedbarn kan også få hjerneskade da hjernen lider av oksygenmangel under "kikene". Voksnes hjerne klarer seg bedre (vet ikke om det er fordi vi har mer blodvolum, og dermed mer oksygen å ta av). Jeg hadde ei venninne som ikke ville vaksinere barna sine. Jeg fortalte henne om hvordan det føltes å ha kikhoste (jeg fikk det i tenåra), og demonstrerte et par kik for henne, bare for å gi henne inntrykket av sykdommen. Hun valgte å vaksinere barnet sitt likevel. Anonymous poster hash: 79f0f...326
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2015 #90 Skrevet 18. oktober 2015 En stor sekk og et stort ansvar... Makan til idioti! Stakkars barna dine som både blir utsatt for smitte og som i tillegg kommer til å gå rundt og være store smittebærere overfor andre!!Anonymous poster hash: 38cf7...971 Det bør jo ikke være et problem om Hi sine barn blir syke, de er ikke dine. Det bør ikke være et problem om de går rundt som smittebærere....for du vaksinerer sikkert dine!Jeg har tatt alle vaksiner men barna stoppes etter grunnvaksiner. Det er mer dritt bla kvikksølvet i dem som gjør oss syke. Bra du går egne veier for deg og dine Hi!Anonymous poster hash: 17237...395 Kvikksølv??Anonymous poster hash: 19e9e...d3b du får samlet i deg mer kvikksølv i maten enn du gjør av vaksinen. Anonymous poster hash: 21ac8...c75 Jeg vet Men tydelig forfatter av innlegget ikke er helt up to date på vaksiner Anonymous poster hash: 19e9e...d3b
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #91 Skrevet 19. oktober 2015 Det er riktig at mange voksne ikke revaksinerer seg og det er er problem. Voksne burde bli flinkere til å vaksinere seg og legene burde blir flinkere å minne folk på viktigheten av dette. I andre land er de flinkere til dette enn Norge.. Anonymous poster hash: 85075...44f Det er jo det som er, det er ikke noe problem. Se på sykdoms-statistikken (http://www.msis.no), voksne får ikke noe mer sykdommer, selv om de ikke er revaksinerte. Det er bare noe folk her inne tror. Anonymous poster hash: 5733b...cbb Som dere ser her, vi sprer ikke smitte noe mer en andre. Anonymous poster hash: 5733b...cbb
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #92 Skrevet 19. oktober 2015 Kan jeg forresten få spøøre hva du mener bakdelen med vaksiner er? For det skjønner jeg ikke helt. Anonymous poster hash: d9570...8fe Det er selvsagt bivirkninger en kan få. Mine barn er nå fullvaksinert, men vi kommer til å stoppe der. Bivirkningene finner du i felleskatalogen. Feks MMR: Bivirkninger: Svært vanlige (≥1/10): Øvrige: Feber (≥38,5°C), erytem/smerte/hevelse på injeksjonsstedet. Vanlige (≥1/100 til <1/10): Hud: Meslinglignende utslett eller annet utslett. Øvrige: Blåmerke på injeksjonsstedet.Mindre vanlige (≥1/1000 til <1/100): Gastrointestinale: Diaré eller oppkast. Hud: Urticaria. Infeksiøse: Nasofaryngitt, infeksjon i øvre luftveier eller virusinfeksjon. Luftveier: Rhinitt. Øvrige: Utslett på injeksjonsstedet. Svært sjeldne (<1/10 000), ukjent: Blod/lymfe: Regional lymfadenopati, trombocytopeni. Gastrointestinale: Kvalme. Hjerte/kar: Vaskulitt. Hud: Panniculitis, purpura, hudindurasjon, Stevens-Johnsons syndrom, pruritus. Immunsystemet: Anafylaktisk reaksjon, anafylaksi og beslektede fenomener som angionevrotisk ødem, ansiktsødem og perifert ødem. Infeksiøse: Aseptisk meningitt, atypiske meslinger, epididymitt, orkitt, otitis media, parotitt, rhinitt, subakutt skleroserende panencefalitt. Luftveier: Bronkiale spasmer, hoste, pneumoni, pneumonitt, sår hals. Muskel-skjelettsystemet: Artrittog/eller artralgi (vanligvis forbigående og sjelden kronisk), myalgi. Nevrologiske: Afebrile kramper eller anfall, ataksi, svimmelhet, encefalitt, encefalopati, feberkramper (hos barn), Guillain-Barrés syndrom, hodepine, meslinger-inklusjonslegeme-encefalitt, okulær parese, optikusnevritt, parestesi, polynevritt, polynevropati, retrobulbær nevritt, synkope. Psykiske: Irritabilitet. Øre: Nervedøvhet. Øye: Konjunktivitt, retinitt. Øvrige: Kortvarig brenning og/eller stikking ved injeksjonsstedet, feber (≥38,5°C), utilpasshet, papilitt, perifert ødem, hevelse, ømhet, vesikler ved injeksjonsstedet, elveblestlignende utslett på injeksjonsstedet. Anonymous poster hash: 5733b...cbb ... og jeg går ut fra at du vet hva <1/10 000 betyr? Anonymous poster hash: c98f1...03a
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #93 Skrevet 19. oktober 2015 Til HI: Siden du tydeligvis så poenget i grunnvaksinering, bør du kanskje lese deg litt opp på hvorfor man bør ta boostere også. De fleste vaksiner gir ikke livsvarig beskyttelse. "De fleste er ikke klar over at vaksinene man tar i skolealder er boostervaksiner", eh... Alle som i det hele tatt gidder åpne brosjyren man får før vaksinering av ungene sine vet det, ja. Det gjør dem ikke mindre viktige. Anonymous poster hash: c98f1...03a
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #94 Skrevet 19. oktober 2015 Kan jeg forresten få spøøre hva du mener bakdelen med vaksiner er? For det skjønner jeg ikke helt. Anonymous poster hash: d9570...8fe Det er selvsagt bivirkninger en kan få. Mine barn er nå fullvaksinert, men vi kommer til å stoppe der. Bivirkningene finner du i felleskatalogen. Feks MMR: Bivirkninger: Svært vanlige (≥1/10): Øvrige: Feber (≥38,5°C), erytem/smerte/hevelse på injeksjonsstedet. Vanlige (≥1/100 til <1/10): Hud: Meslinglignende utslett eller annet utslett. Øvrige: Blåmerke på injeksjonsstedet.Mindre vanlige (≥1/1000 til <1/100): Gastrointestinale: Diaré eller oppkast. Hud: Urticaria. Infeksiøse: Nasofaryngitt, infeksjon i øvre luftveier eller virusinfeksjon. Luftveier: Rhinitt. Øvrige: Utslett på injeksjonsstedet. Svært sjeldne (<1/10 000), ukjent: Blod/lymfe: Regional lymfadenopati, trombocytopeni. Gastrointestinale: Kvalme. Hjerte/kar: Vaskulitt. Hud: Panniculitis, purpura, hudindurasjon, Stevens-Johnsons syndrom, pruritus. Immunsystemet: Anafylaktisk reaksjon, anafylaksi og beslektede fenomener som angionevrotisk ødem, ansiktsødem og perifert ødem. Infeksiøse: Aseptisk meningitt, atypiske meslinger, epididymitt, orkitt, otitis media, parotitt, rhinitt, subakutt skleroserende panencefalitt. Luftveier: Bronkiale spasmer, hoste, pneumoni, pneumonitt, sår hals. Muskel-skjelettsystemet: Artrittog/eller artralgi (vanligvis forbigående og sjelden kronisk), myalgi. Nevrologiske: Afebrile kramper eller anfall, ataksi, svimmelhet, encefalitt, encefalopati, feberkramper (hos barn), Guillain-Barrés syndrom, hodepine, meslinger-inklusjonslegeme-encefalitt, okulær parese, optikusnevritt, parestesi, polynevritt, polynevropati, retrobulbær nevritt, synkope. Psykiske: Irritabilitet. Øre: Nervedøvhet. Øye: Konjunktivitt, retinitt. Øvrige: Kortvarig brenning og/eller stikking ved injeksjonsstedet, feber (≥38,5°C), utilpasshet, papilitt, perifert ødem, hevelse, ømhet, vesikler ved injeksjonsstedet, elveblestlignende utslett på injeksjonsstedet. Anonymous poster hash: 5733b...cbb ... og jeg går ut fra at du vet hva <1/10 000 betyr? Anonymous poster hash: c98f1...03a Ja, det betyr at disse bivirkningene forekommer ca dobbelt så ofte som narkolepsi kom av svineinfluensavaksinen. Og den vaksinen er det ikke mange som ville gitt barna sine om de hadde visst at narkoplepsi kunne være en aktuell bivirkning. Til HI: Siden du tydeligvis så poenget i grunnvaksinering, bør du kanskje lese deg litt opp på hvorfor man bør ta boostere også. De fleste vaksiner gir ikke livsvarig beskyttelse. "De fleste er ikke klar over at vaksinene man tar i skolealder er boostervaksiner", eh... Alle som i det hele tatt gidder åpne brosjyren man får før vaksinering av ungene sine vet det, ja. Det gjør dem ikke mindre viktige. Anonymous poster hash: c98f1...03a En boostevaksine er og blir en boostervaksine. du mener de ikke er noe mindre viktige, men det er jo det statistikken viser at de er. Den voksne delen av befolkningen følger ikke opp med bosstervaksiner, likevel blir de ikke syke. Med andre ord det går helt fint uten disse boostevaksinene. Det er kun når barna ikke ta disse at det blir diskusjon her inne. Ingen gidder å løfte en øyenbryn om de hører at en 20 åring ikke har tatt sin anbefalte boostervaksinen. Og halvparten av befolkningen er ikke en gang klar over at de bør vaksinere seg hver 10. år. Anonymous poster hash: 5733b...cbb
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #95 Skrevet 19. oktober 2015 Vi har det for godt er i landet som velger bort vaksiner. Vi har jo ingen barnedødelighet på slike sykdommer og derfor hatt vi heller ikke noe forhold til at det kan skje. I den tredje verden hvor barn dør daglig av meslinger eller andre sykdommer ville de gjort alt for å fått vaksinert barnet sitt. Nå må dere ta dere sammen...Vi har det for godt! Skal like å se foreldrene til de første forkrøplede barna etter polio, skal like å høre dere måtte forklare at"mamma og pappa synes ikke vaksine er noen god ide så derfor ble det slik for deg". Anonymous poster hash: 7ea1e...076 Denne tråden handler ikke om å vaksinere eller ikke vaksinere. Les tråden før du svarer. Anonymous poster hash: 5733b...cbb Den handler om å revaksinere seg.... noe som blir det dame idet grunnvaksinen trenger en reboost for å gi virkning. Så jo det handler om å vaksinere/ikke vaksine seg. Anonymous poster hash: 7ea1e...076
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #96 Skrevet 19. oktober 2015 Kan jeg forresten få spøøre hva du mener bakdelen med vaksiner er? For det skjønner jeg ikke helt. Anonymous poster hash: d9570...8fe Det er selvsagt bivirkninger en kan få. Mine barn er nå fullvaksinert, men vi kommer til å stoppe der. Bivirkningene finner du i felleskatalogen. Feks MMR: Bivirkninger: Svært vanlige (≥1/10): Øvrige: Feber (≥38,5°C), erytem/smerte/hevelse på injeksjonsstedet. Vanlige (≥1/100 til <1/10): Hud: Meslinglignende utslett eller annet utslett. Øvrige: Blåmerke på injeksjonsstedet.Mindre vanlige (≥1/1000 til <1/100): Gastrointestinale: Diaré eller oppkast. Hud: Urticaria. Infeksiøse: Nasofaryngitt, infeksjon i øvre luftveier eller virusinfeksjon. Luftveier: Rhinitt. Øvrige: Utslett på injeksjonsstedet. Svært sjeldne (<1/10 000), ukjent: Blod/lymfe: Regional lymfadenopati, trombocytopeni. Gastrointestinale: Kvalme. Hjerte/kar: Vaskulitt. Hud: Panniculitis, purpura, hudindurasjon, Stevens-Johnsons syndrom, pruritus. Immunsystemet: Anafylaktisk reaksjon, anafylaksi og beslektede fenomener som angionevrotisk ødem, ansiktsødem og perifert ødem. Infeksiøse: Aseptisk meningitt, atypiske meslinger, epididymitt, orkitt, otitis media, parotitt, rhinitt, subakutt skleroserende panencefalitt. Luftveier: Bronkiale spasmer, hoste, pneumoni, pneumonitt, sår hals. Muskel-skjelettsystemet: Artrittog/eller artralgi (vanligvis forbigående og sjelden kronisk), myalgi. Nevrologiske: Afebrile kramper eller anfall, ataksi, svimmelhet, encefalitt, encefalopati, feberkramper (hos barn), Guillain-Barrés syndrom, hodepine, meslinger-inklusjonslegeme-encefalitt, okulær parese, optikusnevritt, parestesi, polynevritt, polynevropati, retrobulbær nevritt, synkope. Psykiske: Irritabilitet. Øre: Nervedøvhet. Øye: Konjunktivitt, retinitt. Øvrige: Kortvarig brenning og/eller stikking ved injeksjonsstedet, feber (≥38,5°C), utilpasshet, papilitt, perifert ødem, hevelse, ømhet, vesikler ved injeksjonsstedet, elveblestlignende utslett på injeksjonsstedet. Anonymous poster hash: 5733b...cbb ... og jeg går ut fra at du vet hva <1/10 000 betyr? Anonymous poster hash: c98f1...03a Ja, det betyr at disse bivirkningene forekommer ca dobbelt så ofte som narkolepsi kom av svineinfluensavaksinen. Og den vaksinen er det ikke mange som ville gitt barna sine om de hadde visst at narkoplepsi kunne være en aktuell bivirkning. Til HI: Siden du tydeligvis så poenget i grunnvaksinering, bør du kanskje lese deg litt opp på hvorfor man bør ta boostere også. De fleste vaksiner gir ikke livsvarig beskyttelse. "De fleste er ikke klar over at vaksinene man tar i skolealder er boostervaksiner", eh... Alle som i det hele tatt gidder åpne brosjyren man får før vaksinering av ungene sine vet det, ja. Det gjør dem ikke mindre viktige. Anonymous poster hash: c98f1...03a En boostevaksine er og blir en boostervaksine. du mener de ikke er noe mindre viktige, men det er jo det statistikken viser at de er. Den voksne delen av befolkningen følger ikke opp med bosstervaksiner, likevel blir de ikke syke. Med andre ord det går helt fint uten disse boostevaksinene. Det er kun når barna ikke ta disse at det blir diskusjon her inne. Ingen gidder å løfte en øyenbryn om de hører at en 20 åring ikke har tatt sin anbefalte boostervaksinen. Og halvparten av befolkningen er ikke en gang klar over at de bør vaksinere seg hver 10. år. Anonymous poster hash: 5733b...cbb En boostervaksine fører til at grunnvaksinene vil gi beskyttelse i mye lengre tid enn man får etter bare grunnvaksinering. Helt enig med innlegg over her, denne debatten *handler* faktisk om vaksinering/ikke vaksinering, selv om du ikke ser ut til å ha skjønt det. Men klart, hadde du skjønt det, så hadde du ikke droppet revaksinering. Anonymous poster hash: c98f1...03a
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #97 Skrevet 19. oktober 2015 Og ja, jeg ville gitt barna mine svineinfluensavaksinen selv om jeg hadde visst at narkolepsi var en svært sjelden bivirkning. Flere av diagnosene på lista over er langt verre enn narkolepsi.Likevel følger mine barn det vanlige vaksinasjonsprogrammet. Anonymous poster hash: c98f1...03a
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2015 #98 Skrevet 19. oktober 2015 Kan jeg forresten få spøøre hva du mener bakdelen med vaksiner er? For det skjønner jeg ikke helt. Anonymous poster hash: d9570...8fe Det er selvsagt bivirkninger en kan få. Mine barn er nå fullvaksinert, men vi kommer til å stoppe der. Bivirkningene finner du i felleskatalogen. Feks MMR: Bivirkninger: Svært vanlige (≥1/10): Øvrige: Feber (≥38,5°C), erytem/smerte/hevelse på injeksjonsstedet. Vanlige (≥1/100 til <1/10): Hud: Meslinglignende utslett eller annet utslett. Øvrige: Blåmerke på injeksjonsstedet.Mindre vanlige (≥1/1000 til <1/100): Gastrointestinale: Diaré eller oppkast. Hud: Urticaria. Infeksiøse: Nasofaryngitt, infeksjon i øvre luftveier eller virusinfeksjon. Luftveier: Rhinitt. Øvrige: Utslett på injeksjonsstedet. Svært sjeldne (<1/10 000), ukjent: Blod/lymfe: Regional lymfadenopati, trombocytopeni. Gastrointestinale: Kvalme. Hjerte/kar: Vaskulitt. Hud: Panniculitis, purpura, hudindurasjon, Stevens-Johnsons syndrom, pruritus. Immunsystemet: Anafylaktisk reaksjon, anafylaksi og beslektede fenomener som angionevrotisk ødem, ansiktsødem og perifert ødem. Infeksiøse: Aseptisk meningitt, atypiske meslinger, epididymitt, orkitt, otitis media, parotitt, rhinitt, subakutt skleroserende panencefalitt. Luftveier: Bronkiale spasmer, hoste, pneumoni, pneumonitt, sår hals. Muskel-skjelettsystemet: Artrittog/eller artralgi (vanligvis forbigående og sjelden kronisk), myalgi. Nevrologiske: Afebrile kramper eller anfall, ataksi, svimmelhet, encefalitt, encefalopati, feberkramper (hos barn), Guillain-Barrés syndrom, hodepine, meslinger-inklusjonslegeme-encefalitt, okulær parese, optikusnevritt, parestesi, polynevritt, polynevropati, retrobulbær nevritt, synkope. Psykiske: Irritabilitet. Øre: Nervedøvhet. Øye: Konjunktivitt, retinitt. Øvrige: Kortvarig brenning og/eller stikking ved injeksjonsstedet, feber (≥38,5°C), utilpasshet, papilitt, perifert ødem, hevelse, ømhet, vesikler ved injeksjonsstedet, elveblestlignende utslett på injeksjonsstedet. Anonymous poster hash: 5733b...cbb ... og jeg går ut fra at du vet hva <1/10 000 betyr? Anonymous poster hash: c98f1...03a Ja, det betyr at disse bivirkningene forekommer ca dobbelt så ofte som narkolepsi kom av svineinfluensavaksinen. Og den vaksinen er det ikke mange som ville gitt barna sine om de hadde visst at narkoplepsi kunne være en aktuell bivirkning. Til HI: Siden du tydeligvis så poenget i grunnvaksinering, bør du kanskje lese deg litt opp på hvorfor man bør ta boostere også. De fleste vaksiner gir ikke livsvarig beskyttelse. "De fleste er ikke klar over at vaksinene man tar i skolealder er boostervaksiner", eh... Alle som i det hele tatt gidder åpne brosjyren man får før vaksinering av ungene sine vet det, ja. Det gjør dem ikke mindre viktige. Anonymous poster hash: c98f1...03a En boostevaksine er og blir en boostervaksine. du mener de ikke er noe mindre viktige, men det er jo det statistikken viser at de er. Den voksne delen av befolkningen følger ikke opp med bosstervaksiner, likevel blir de ikke syke. Med andre ord det går helt fint uten disse boostevaksinene. Det er kun når barna ikke ta disse at det blir diskusjon her inne. Ingen gidder å løfte en øyenbryn om de hører at en 20 åring ikke har tatt sin anbefalte boostervaksinen. Og halvparten av befolkningen er ikke en gang klar over at de bør vaksinere seg hver 10. år. Anonymous poster hash: 5733b...cbb En boostervaksine fører til at grunnvaksinene vil gi beskyttelse i mye lengre tid enn man får etter bare grunnvaksinering. Helt enig med innlegg over her, denne debatten *handler* faktisk om vaksinering/ikke vaksinering, selv om du ikke ser ut til å ha skjønt det. Men klart, hadde du skjønt det, så hadde du ikke droppet revaksinering. Anonymous poster hash: c98f1...03a Du tar feil. etter en grunnvaksinering varer vaksinene ca 7-10 år. Om du tar en boostervaksine varer den igjen ny 7-10 år. Du må hele tiden ta nye boosterdoser for at vaksinen ikke skal miste sin virkning. Det nytter ikke om du sier de mange ganger. Det blir ikke en sannhet for det. Enda dummere ser det ut når noen i tillegg liker dine oppdiktede sannheter. Anonymous poster hash: 5733b...cbb
Gjest Antarctica Skrevet 20. oktober 2015 #99 Skrevet 20. oktober 2015 Innimellom må man kalibrere bullshit-detektoren. Se denne: www.youtube.com/watch?v=Y78EScMnTsk&feature=share
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2015 #100 Skrevet 20. oktober 2015 Innimellom må man kalibrere bullshit-detektoren. Se denne: www.youtube.com/watch?v=Y78EScMnTsk&feature=share Kjempebra video. Jeg forstår at denne egentlig skulle tale for vaksiner, Men han sier, vi ikke skal tro på ting bare for å tro. Vi må kreve bevis på at ting faktisk er som det blir sagt. Så når det da viser seg at de som ikke tar booster vaksiner (de voksne) ikke blir syke, hvorfor skal en da tro at de blir det? Det er jo hele poenget mitt. Alle forteller deg at en må revaksinere seg eller så vil en bli syk, men all statestikk viser at dette ikke er tilfelle. Så hvorfor skal en fortsatt tro på det? Anonymous poster hash: 5733b...cbb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå