Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #26 Skrevet 7. oktober 2015 Jeg skal gå litt mot strømmen her: slik jeg leser det du skriver så har du vært hakkekylling i skolesammenheng hele livet. Og nå har det skjedd på nytt på høyskole? Jeg tenker da at siden det er ulike mennesker du har gått på skole med, kan det være at du utstråler noe som gjør at du lett blir en hakkekylling? Jeg er redd for at dette kan følge deg videre inn i arbeidslivet om du ikke bryter mønsteret. Det er vanskelig å forandre på andre mennesker, det er lettere å forandre på seg selv og sin egen væremåte. Kan du lære noe av dette som du kan bruke til å komme deg bedre inn i det sosiale miljøet? Du skriver at den utløsende faktoren for mobbingen var at du luftet at du var uenig med "lederen" i klassen? De aller fleste tåler å diskutere å være uenige. Hvordan det blir mottatt har mest med hvordan motargumentene blir lagt fram, ikke det faktum at man er uenige. Kunne du ordlagt deg annerledes? Brukt annet tonefall? Hvordan var kroppspråket ditt? Jeg skriver ikke dette fordi jeg synes at det er greit å bli behandlet slik som du blir behandlet. Jeg gjør det fordi jeg vil gjøre deg bevisst på hvordan du kan oppfattes av andre og at du kan trene på kommunikasjon slik at det reduserer mulighetene for at du havner i denne situasjonen på nytt. Om du orker, kan du evt. be om å få ordet i en time å si noe om det. Du kan beklage at ting ble som de ble, og be om å få en "fresh start". Det står respekt av å gjøre noe sånt, kanskje dine medstudenter vil komme til å se deg i et nytt lys å gi deg en ny sjanse? Anonymous poster hash: f272f...28a Nei. Jeg har god selvinnsikt, og jeg vet med meg selv at jeg har ikke gjort noe for å fortjene dette. Jeg møtte henne ansikt til ansikt og foreslo at vi skulle legge dette bak oss og starte på nytt. Det var hun helt enig i. Dagen etter hørte jeg at hun hadde samlet 6 av mine studievenner for å snakke om meg. Jeg har møtt henne med ønske om samarbeid, jeg har prøvd å tilbringe tid med henne og være så imøtekommende jeg kan... Det har ikke hjulpet! Tro meg, jeg har analysert denne situasjonen mange ganger. Jeg kan ikke med livets innsats se hva jeg har gjort. Hi Anonymous poster hash: 32c36...436 Nei? Nei vel. Deres respons på deg handler ikke om hva du har fortjent eller ikke eller om du har gjort noe galt. Det handler om din effekt på andre. Om du hadde god selvinnsikt, slik du skriver at du har, så hadde du svart noe helt annet en det du svarte meg. En person med god selvinnsikt reflekterer over seg selv og effekten man har på andre. Selv om du mener at du ikke har gjort noe galt, så har du likevel hatt den effekten på andre at hele klassen stenger deg ute fra fellesskapet. En hel klasse med studenter på en høyskole gjør ikke sånn bare fordi "lederen" sier det. Anonymous poster hash: f272f...28a Jeg har ikke sagt at hele klassen stenger meg ute. Jeg har sagt at hennes gjeng skaper problemer for min trivsel, fordi de velger å baksnakke meg, ignorere meg og hviske når jeg går forbi. Når jeg selv utmerket godt vet at jeg har tatt kontakt og bedt om våpenhvile, samt smilt og vært hyggelig og prøvd å få igang samtaler, så forstår jeg ikke helt hvordan jeg kan være problemet nei. Hi Anonymous poster hash: 32c36...436 Ok. Så fordi 7 av hele klassen ikke vil "leke" med deg, så orker du ikke å gå på skolen?? Drit i dem, skap relasjoner med resten av studentene istedet! Slik du la det fram virket det som om alle i klassen var i mot deg. Du må bare tåle at ikke alle liker deg. Sånn er livet. Og tro meg; du er ikke så spesiell at så mange bruker store deler av sin tid til å snakke om deg. P.S. ingenting av det du har skrevet så langt viser at du har god selvinnsikt. Anonymous poster hash: f272f...28a
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #27 Skrevet 7. oktober 2015 Du har bestemt deg for å være offer og utenfor og se spøkelser. Dra hodet ut av navlen og gjør det du er der for, nemlig å studere. Dette er ikke noen "klasse" du trenger dra på leirskole med eller leke med i friminuttene, det er folk som tilfeldigvis er der samtidig som deg og utover det er de helt uvesentlige. Uvesentlige? Det blir jo 3 veldig ensomme år hvis jeg skal innstille meg på å ikke komme i kontakt med noen? Anonymous poster hash: 32c36...436 Altså, du er totalt selvmotsigende! Hvorfor skal du bli ensom i 3 år fordi 7 stk ikke vil henge med deg? Du kan jo henge med resten av studentene. Du sier at du ikke er et offer, men du oppfører deg som et her iallefall. Anonymous poster hash: f272f...28a
sug lut Skrevet 7. oktober 2015 #28 Skrevet 7. oktober 2015 Du har bestemt deg for å være offer og utenfor og se spøkelser. Dra hodet ut av navlen og gjør det du er der for, nemlig å studere. Dette er ikke noen "klasse" du trenger dra på leirskole med eller leke med i friminuttene, det er folk som tilfeldigvis er der samtidig som deg og utover det er de helt uvesentlige. Uvesentlige? Det blir jo 3 veldig ensomme år hvis jeg skal innstille meg på å ikke komme i kontakt med noen? Anonymous poster hash: 32c36...436 For det første studerer du for å lære. Studier er ikke en hyggelig grupperunk. Om du så ikke har en eneste sosial kontakt er det fremdeles studiene som teller. For det andre er det ikke de du tilfeldigvis har timer med som trenger være det sosiale livet ditt på høyskolen, det er de du faktisk får en god kjemi med - og det kan være han foran deg i bokhandelen eller de du havner på bord med i kantina eller noen helt andre.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #29 Skrevet 7. oktober 2015 Jeg skal gå litt mot strømmen her: slik jeg leser det du skriver så har du vært hakkekylling i skolesammenheng hele livet. Og nå har det skjedd på nytt på høyskole?Jeg tenker da at siden det er ulike mennesker du har gått på skole med, kan det være at du utstråler noe som gjør at du lett blir en hakkekylling? Jeg er redd for at dette kan følge deg videre inn i arbeidslivet om du ikke bryter mønsteret.Det er vanskelig å forandre på andre mennesker, det er lettere å forandre på seg selv og sin egen væremåte. Kan du lære noe av dette som du kan bruke til å komme deg bedre inn i det sosiale miljøet?Du skriver at den utløsende faktoren for mobbingen var at du luftet at du var uenig med "lederen" i klassen? De aller fleste tåler å diskutere å være uenige. Hvordan det blir mottatt har mest med hvordan motargumentene blir lagt fram, ikke det faktum at man er uenige. Kunne du ordlagt deg annerledes? Brukt annet tonefall? Hvordan var kroppspråket ditt?Jeg skriver ikke dette fordi jeg synes at det er greit å bli behandlet slik som du blir behandlet. Jeg gjør det fordi jeg vil gjøre deg bevisst på hvordan du kan oppfattes av andre og at du kan trene på kommunikasjon slik at det reduserer mulighetene for at du havner i denne situasjonen på nytt.Om du orker, kan du evt. be om å få ordet i en time å si noe om det. Du kan beklage at ting ble som de ble, og be om å få en "fresh start". Det står respekt av å gjøre noe sånt, kanskje dine medstudenter vil komme til å se deg i et nytt lys å gi deg en ny sjanse?Anonymous poster hash: f272f...28a Nei. Jeg har god selvinnsikt, og jeg vet med meg selv at jeg har ikke gjort noe for å fortjene dette.Jeg møtte henne ansikt til ansikt og foreslo at vi skulle legge dette bak oss og starte på nytt. Det var hun helt enig i.Dagen etter hørte jeg at hun hadde samlet 6 av mine studievenner for å snakke om meg.Jeg har møtt henne med ønske om samarbeid, jeg har prøvd å tilbringe tid med henne og være så imøtekommende jeg kan... Det har ikke hjulpet!Tro meg, jeg har analysert denne situasjonen mange ganger. Jeg kan ikke med livets innsats se hva jeg har gjort.HiAnonymous poster hash: 32c36...436 Nei? Nei vel.Deres respons på deg handler ikke om hva du har fortjent eller ikke eller om du har gjort noe galt. Det handler om din effekt på andre. Om du hadde god selvinnsikt, slik du skriver at du har, så hadde du svart noe helt annet en det du svarte meg. En person med god selvinnsikt reflekterer over seg selv og effekten man har på andre. Selv om du mener at du ikke har gjort noe galt, så har du likevel hatt den effekten på andre at hele klassen stenger deg ute fra fellesskapet. En hel klasse med studenter på en høyskole gjør ikke sånn bare fordi "lederen" sier det.Anonymous poster hash: f272f...28a Jeg har ikke sagt at hele klassen stenger meg ute. Jeg har sagt at hennes gjeng skaper problemer for min trivsel, fordi de velger å baksnakke meg, ignorere meg og hviske når jeg går forbi.Når jeg selv utmerket godt vet at jeg har tatt kontakt og bedt om våpenhvile, samt smilt og vært hyggelig og prøvd å få igang samtaler, så forstår jeg ikke helt hvordan jeg kan være problemet nei.HiAnonymous poster hash: 32c36...436 Ok. Så fordi 7 av hele klassen ikke vil "leke" med deg, så orker du ikke å gå på skolen?? Drit i dem, skap relasjoner med resten av studentene istedet! Slik du la det fram virket det som om alle i klassen var i mot deg. Du må bare tåle at ikke alle liker deg. Sånn er livet. Og tro meg; du er ikke så spesiell at så mange bruker store deler av sin tid til å snakke om deg. P.S. ingenting av det du har skrevet så langt viser at du har god selvinnsikt. Anonymous poster hash: f272f...28a Jøss, pussig at du mener det. Jeg synes tvert om at HI viser selvinnsikt. Hun har utfra det hun skriver også ransaket seg selv. Du, derimot, fremstår som en lærebok. Altså riktignok med innhold, men ikke i kontakt med realiteten og det som virkelig gjelder. Du virker rett og slett teit. Anonymous poster hash: d8083...8aa
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #30 Skrevet 7. oktober 2015 Jeg skal gå litt mot strømmen her: slik jeg leser det du skriver så har du vært hakkekylling i skolesammenheng hele livet. Og nå har det skjedd på nytt på høyskole? Jeg tenker da at siden det er ulike mennesker du har gått på skole med, kan det være at du utstråler noe som gjør at du lett blir en hakkekylling? Jeg er redd for at dette kan følge deg videre inn i arbeidslivet om du ikke bryter mønsteret. Det er vanskelig å forandre på andre mennesker, det er lettere å forandre på seg selv og sin egen væremåte. Kan du lære noe av dette som du kan bruke til å komme deg bedre inn i det sosiale miljøet? Du skriver at den utløsende faktoren for mobbingen var at du luftet at du var uenig med "lederen" i klassen? De aller fleste tåler å diskutere å være uenige. Hvordan det blir mottatt har mest med hvordan motargumentene blir lagt fram, ikke det faktum at man er uenige. Kunne du ordlagt deg annerledes? Brukt annet tonefall? Hvordan var kroppspråket ditt? Jeg skriver ikke dette fordi jeg synes at det er greit å bli behandlet slik som du blir behandlet. Jeg gjør det fordi jeg vil gjøre deg bevisst på hvordan du kan oppfattes av andre og at du kan trene på kommunikasjon slik at det reduserer mulighetene for at du havner i denne situasjonen på nytt. Om du orker, kan du evt. be om å få ordet i en time å si noe om det. Du kan beklage at ting ble som de ble, og be om å få en "fresh start". Det står respekt av å gjøre noe sånt, kanskje dine medstudenter vil komme til å se deg i et nytt lys å gi deg en ny sjanse? Anonymous poster hash: f272f...28a Nei. Jeg har god selvinnsikt, og jeg vet med meg selv at jeg har ikke gjort noe for å fortjene dette. Jeg møtte henne ansikt til ansikt og foreslo at vi skulle legge dette bak oss og starte på nytt. Det var hun helt enig i. Dagen etter hørte jeg at hun hadde samlet 6 av mine studievenner for å snakke om meg. Jeg har møtt henne med ønske om samarbeid, jeg har prøvd å tilbringe tid med henne og være så imøtekommende jeg kan... Det har ikke hjulpet! Tro meg, jeg har analysert denne situasjonen mange ganger. Jeg kan ikke med livets innsats se hva jeg har gjort. Hi Anonymous poster hash: 32c36...436 Nei? Nei vel. Deres respons på deg handler ikke om hva du har fortjent eller ikke eller om du har gjort noe galt. Det handler om din effekt på andre. Om du hadde god selvinnsikt, slik du skriver at du har, så hadde du svart noe helt annet en det du svarte meg. En person med god selvinnsikt reflekterer over seg selv og effekten man har på andre. Selv om du mener at du ikke har gjort noe galt, så har du likevel hatt den effekten på andre at hele klassen stenger deg ute fra fellesskapet. En hel klasse med studenter på en høyskole gjør ikke sånn bare fordi "lederen" sier det. Anonymous poster hash: f272f...28a Jeg har ikke sagt at hele klassen stenger meg ute. Jeg har sagt at hennes gjeng skaper problemer for min trivsel, fordi de velger å baksnakke meg, ignorere meg og hviske når jeg går forbi. Når jeg selv utmerket godt vet at jeg har tatt kontakt og bedt om våpenhvile, samt smilt og vært hyggelig og prøvd å få igang samtaler, så forstår jeg ikke helt hvordan jeg kan være problemet nei. Hi Anonymous poster hash: 32c36...436 Ok. Så fordi 7 av hele klassen ikke vil "leke" med deg, så orker du ikke å gå på skolen?? Drit i dem, skap relasjoner med resten av studentene istedet! Slik du la det fram virket det som om alle i klassen var i mot deg. Du må bare tåle at ikke alle liker deg. Sånn er livet. Og tro meg; du er ikke så spesiell at så mange bruker store deler av sin tid til å snakke om deg. P.S. ingenting av det du har skrevet så langt viser at du har god selvinnsikt. Anonymous poster hash: f272f...28a Er det noen grunn til at du velger å bli så angripende? Jeg synes det er et problem at voksne mennesker velger å utestenge en medstuderende, ikke minst på en så ufin måte som de har valgt å gjøre. For meg er det et problem. At du hadde valgt å heve deg over det og ikke la det gå inn på deg er jo supert. Jeg er en person som reagerer når jeg blir baksnakket og utestengt. Å si "Du er ikke så spesiell" blir litt unødvendig. Jeg påstår da ingen steder at jeg er spesiell? Men jeg har havnet i en ubehagelig konflikt som jeg ønsker å finne en løsning på. Jeg har prøvd å samarbeide og tilbringe tid med dem uten virkning. Så da spør jeg etter hjelp til å finne en ny løsning. Dine svar er ikke spesielt mye til hjelp, tvert imot. Derimot setter jeg veldig pris på alle andre konstruktive svar som har kommet frem i tråden ❤️ Hi Anonymous poster hash: 32c36...436
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #31 Skrevet 7. oktober 2015 Jeg blir sjokkert over hvordan enkelete her inne velger å svare Hi. Dere har rett til å mene det dere sier, og dere har også rett til å si det. Men det går da vel an å si det på en finere måte. Her kommer en bruker å sier at hun sliter, og dere bare sparker henne mens hun ligger nede. Når jeg ser dette er jeg absolutt ikke overrasket over at mobbing og utestenging også skjer på høyskoler og i arbeidslivet. Tenk over hvordan dere snakker til andre mennesker! Hilsen den voksne studenten. Anonymous poster hash: 3d4f1...540
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #32 Skrevet 7. oktober 2015 Jeg skal gå litt mot strømmen her: slik jeg leser det du skriver så har du vært hakkekylling i skolesammenheng hele livet. Og nå har det skjedd på nytt på høyskole?Jeg tenker da at siden det er ulike mennesker du har gått på skole med, kan det være at du utstråler noe som gjør at du lett blir en hakkekylling? Jeg er redd for at dette kan følge deg videre inn i arbeidslivet om du ikke bryter mønsteret.Det er vanskelig å forandre på andre mennesker, det er lettere å forandre på seg selv og sin egen væremåte. Kan du lære noe av dette som du kan bruke til å komme deg bedre inn i det sosiale miljøet?Du skriver at den utløsende faktoren for mobbingen var at du luftet at du var uenig med "lederen" i klassen? De aller fleste tåler å diskutere å være uenige. Hvordan det blir mottatt har mest med hvordan motargumentene blir lagt fram, ikke det faktum at man er uenige. Kunne du ordlagt deg annerledes? Brukt annet tonefall? Hvordan var kroppspråket ditt?Jeg skriver ikke dette fordi jeg synes at det er greit å bli behandlet slik som du blir behandlet. Jeg gjør det fordi jeg vil gjøre deg bevisst på hvordan du kan oppfattes av andre og at du kan trene på kommunikasjon slik at det reduserer mulighetene for at du havner i denne situasjonen på nytt.Om du orker, kan du evt. be om å få ordet i en time å si noe om det. Du kan beklage at ting ble som de ble, og be om å få en "fresh start". Det står respekt av å gjøre noe sånt, kanskje dine medstudenter vil komme til å se deg i et nytt lys å gi deg en ny sjanse?Anonymous poster hash: f272f...28a Nei. Jeg har god selvinnsikt, og jeg vet med meg selv at jeg har ikke gjort noe for å fortjene dette.Jeg møtte henne ansikt til ansikt og foreslo at vi skulle legge dette bak oss og starte på nytt. Det var hun helt enig i.Dagen etter hørte jeg at hun hadde samlet 6 av mine studievenner for å snakke om meg.Jeg har møtt henne med ønske om samarbeid, jeg har prøvd å tilbringe tid med henne og være så imøtekommende jeg kan... Det har ikke hjulpet!Tro meg, jeg har analysert denne situasjonen mange ganger. Jeg kan ikke med livets innsats se hva jeg har gjort.HiAnonymous poster hash: 32c36...436 Nei? Nei vel.Deres respons på deg handler ikke om hva du har fortjent eller ikke eller om du har gjort noe galt. Det handler om din effekt på andre. Om du hadde god selvinnsikt, slik du skriver at du har, så hadde du svart noe helt annet en det du svarte meg. En person med god selvinnsikt reflekterer over seg selv og effekten man har på andre. Selv om du mener at du ikke har gjort noe galt, så har du likevel hatt den effekten på andre at hele klassen stenger deg ute fra fellesskapet. En hel klasse med studenter på en høyskole gjør ikke sånn bare fordi "lederen" sier det.Anonymous poster hash: f272f...28a Jeg har ikke sagt at hele klassen stenger meg ute. Jeg har sagt at hennes gjeng skaper problemer for min trivsel, fordi de velger å baksnakke meg, ignorere meg og hviske når jeg går forbi.Når jeg selv utmerket godt vet at jeg har tatt kontakt og bedt om våpenhvile, samt smilt og vært hyggelig og prøvd å få igang samtaler, så forstår jeg ikke helt hvordan jeg kan være problemet nei.HiAnonymous poster hash: 32c36...436 Ok. Så fordi 7 av hele klassen ikke vil "leke" med deg, så orker du ikke å gå på skolen?? Drit i dem, skap relasjoner med resten av studentene istedet! Slik du la det fram virket det som om alle i klassen var i mot deg. Du må bare tåle at ikke alle liker deg. Sånn er livet. Og tro meg; du er ikke så spesiell at så mange bruker store deler av sin tid til å snakke om deg. P.S. ingenting av det du har skrevet så langt viser at du har god selvinnsikt. Anonymous poster hash: f272f...28a Jøss, pussig at du mener det. Jeg synes tvert om at HI viser selvinnsikt. Hun har utfra det hun skriver også ransaket seg selv. Du, derimot, fremstår som en lærebok. Altså riktignok med innhold, men ikke i kontakt med realiteten og det som virkelig gjelder. Du virker rett og slett teit. Anonymous poster hash: d8083...8aa Du kan mene akkurat hva du vil. Det er ikke jeg som sitter på et forum å sutrer fordi jeg føler meg mobbet fordi et fåtall av mine medstudenter ikke vil henge med meg når det en en haug andre studenter å henge med. Jeg står på mitt; HI viser ikke god selvinnsikt i svarene sine. Hun skylder alt på de andre uten evne til selvkritikk. Anonymous poster hash: f272f...28a
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #33 Skrevet 7. oktober 2015 Du har bestemt deg for å være offer og utenfor og se spøkelser. Dra hodet ut av navlen og gjør det du er der for, nemlig å studere. Dette er ikke noen "klasse" du trenger dra på leirskole med eller leke med i friminuttene, det er folk som tilfeldigvis er der samtidig som deg og utover det er de helt uvesentlige. Ikke helt sant, det da. Mange studier inneholder mye gruppearbeid, og for å oppnå et akseptabelt resultat er en avhengig av å samarbeide godt med resten av gruppa. Blant annet studier der problembasert læring benyttes. Anonymous poster hash: d5d39...a7c
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #34 Skrevet 7. oktober 2015 Jeg skal gå litt mot strømmen her: slik jeg leser det du skriver så har du vært hakkekylling i skolesammenheng hele livet. Og nå har det skjedd på nytt på høyskole? Jeg tenker da at siden det er ulike mennesker du har gått på skole med, kan det være at du utstråler noe som gjør at du lett blir en hakkekylling? Jeg er redd for at dette kan følge deg videre inn i arbeidslivet om du ikke bryter mønsteret. Det er vanskelig å forandre på andre mennesker, det er lettere å forandre på seg selv og sin egen væremåte. Kan du lære noe av dette som du kan bruke til å komme deg bedre inn i det sosiale miljøet? Du skriver at den utløsende faktoren for mobbingen var at du luftet at du var uenig med "lederen" i klassen? De aller fleste tåler å diskutere å være uenige. Hvordan det blir mottatt har mest med hvordan motargumentene blir lagt fram, ikke det faktum at man er uenige. Kunne du ordlagt deg annerledes? Brukt annet tonefall? Hvordan var kroppspråket ditt? Jeg skriver ikke dette fordi jeg synes at det er greit å bli behandlet slik som du blir behandlet. Jeg gjør det fordi jeg vil gjøre deg bevisst på hvordan du kan oppfattes av andre og at du kan trene på kommunikasjon slik at det reduserer mulighetene for at du havner i denne situasjonen på nytt. Om du orker, kan du evt. be om å få ordet i en time å si noe om det. Du kan beklage at ting ble som de ble, og be om å få en "fresh start". Det står respekt av å gjøre noe sånt, kanskje dine medstudenter vil komme til å se deg i et nytt lys å gi deg en ny sjanse? Anonymous poster hash: f272f...28a Nei. Jeg har god selvinnsikt, og jeg vet med meg selv at jeg har ikke gjort noe for å fortjene dette. Jeg møtte henne ansikt til ansikt og foreslo at vi skulle legge dette bak oss og starte på nytt. Det var hun helt enig i. Dagen etter hørte jeg at hun hadde samlet 6 av mine studievenner for å snakke om meg. Jeg har møtt henne med ønske om samarbeid, jeg har prøvd å tilbringe tid med henne og være så imøtekommende jeg kan... Det har ikke hjulpet! Tro meg, jeg har analysert denne situasjonen mange ganger. Jeg kan ikke med livets innsats se hva jeg har gjort. Hi Anonymous poster hash: 32c36...436 Nei? Nei vel. Deres respons på deg handler ikke om hva du har fortjent eller ikke eller om du har gjort noe galt. Det handler om din effekt på andre. Om du hadde god selvinnsikt, slik du skriver at du har, så hadde du svart noe helt annet en det du svarte meg. En person med god selvinnsikt reflekterer over seg selv og effekten man har på andre. Selv om du mener at du ikke har gjort noe galt, så har du likevel hatt den effekten på andre at hele klassen stenger deg ute fra fellesskapet. En hel klasse med studenter på en høyskole gjør ikke sånn bare fordi "lederen" sier det. Anonymous poster hash: f272f...28a Jeg har ikke sagt at hele klassen stenger meg ute. Jeg har sagt at hennes gjeng skaper problemer for min trivsel, fordi de velger å baksnakke meg, ignorere meg og hviske når jeg går forbi. Når jeg selv utmerket godt vet at jeg har tatt kontakt og bedt om våpenhvile, samt smilt og vært hyggelig og prøvd å få igang samtaler, så forstår jeg ikke helt hvordan jeg kan være problemet nei. Hi Anonymous poster hash: 32c36...436 Ok. Så fordi 7 av hele klassen ikke vil "leke" med deg, så orker du ikke å gå på skolen?? Drit i dem, skap relasjoner med resten av studentene istedet! Slik du la det fram virket det som om alle i klassen var i mot deg. Du må bare tåle at ikke alle liker deg. Sånn er livet. Og tro meg; du er ikke så spesiell at så mange bruker store deler av sin tid til å snakke om deg. P.S. ingenting av det du har skrevet så langt viser at du har god selvinnsikt. Anonymous poster hash: f272f...28a Er det noen grunn til at du velger å bli så angripende? Jeg synes det er et problem at voksne mennesker velger å utestenge en medstuderende, ikke minst på en så ufin måte som de har valgt å gjøre. For meg er det et problem. At du hadde valgt å heve deg over det og ikke la det gå inn på deg er jo supert. Jeg er en person som reagerer når jeg blir baksnakket og utestengt. Å si "Du er ikke så spesiell" blir litt unødvendig. Jeg påstår da ingen steder at jeg er spesiell? Men jeg har havnet i en ubehagelig konflikt som jeg ønsker å finne en løsning på. Jeg har prøvd å samarbeide og tilbringe tid med dem uten virkning. Så da spør jeg etter hjelp til å finne en ny løsning. Dine svar er ikke spesielt mye til hjelp, tvert imot. Derimot setter jeg veldig pris på alle andre konstruktive svar som har kommet frem i tråden ❤️ Hi Anonymous poster hash: 32c36...436 Jeg ga deg mange konstruktive råd. En annen bruker var helt enig med meg. Du avviste alle rådene mine med å si at du har gjort alt riktig og at du har god selvinnsikt. Mennesker med selvinnsikt ønsker å lære, å utvikle seg. Hvorfor bruke energi på å kjempe en kamp du ikke kommer til å vinne dersom du ikke er villig til å endre atferd? Det du har gjort hittil har tydeligvis ikke fungert. Jeg angriper ikke. Jeg blir irritert når mennesker ber om råd men som sitter med fasiten og nekter å høre på råd når de får dem. Anonymous poster hash: f272f...28a
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #35 Skrevet 7. oktober 2015 Jeg skal gå litt mot strømmen her: slik jeg leser det du skriver så har du vært hakkekylling i skolesammenheng hele livet. Og nå har det skjedd på nytt på høyskole? Jeg tenker da at siden det er ulike mennesker du har gått på skole med, kan det være at du utstråler noe som gjør at du lett blir en hakkekylling? Jeg er redd for at dette kan følge deg videre inn i arbeidslivet om du ikke bryter mønsteret. Det er vanskelig å forandre på andre mennesker, det er lettere å forandre på seg selv og sin egen væremåte. Kan du lære noe av dette som du kan bruke til å komme deg bedre inn i det sosiale miljøet? Du skriver at den utløsende faktoren for mobbingen var at du luftet at du var uenig med "lederen" i klassen? De aller fleste tåler å diskutere å være uenige. Hvordan det blir mottatt har mest med hvordan motargumentene blir lagt fram, ikke det faktum at man er uenige. Kunne du ordlagt deg annerledes? Brukt annet tonefall? Hvordan var kroppspråket ditt? Jeg skriver ikke dette fordi jeg synes at det er greit å bli behandlet slik som du blir behandlet. Jeg gjør det fordi jeg vil gjøre deg bevisst på hvordan du kan oppfattes av andre og at du kan trene på kommunikasjon slik at det reduserer mulighetene for at du havner i denne situasjonen på nytt. Om du orker, kan du evt. be om å få ordet i en time å si noe om det. Du kan beklage at ting ble som de ble, og be om å få en "fresh start". Det står respekt av å gjøre noe sånt, kanskje dine medstudenter vil komme til å se deg i et nytt lys å gi deg en ny sjanse? Anonymous poster hash: f272f...28a Nei. Jeg har god selvinnsikt, og jeg vet med meg selv at jeg har ikke gjort noe for å fortjene dette. Jeg møtte henne ansikt til ansikt og foreslo at vi skulle legge dette bak oss og starte på nytt. Det var hun helt enig i. Dagen etter hørte jeg at hun hadde samlet 6 av mine studievenner for å snakke om meg. Jeg har møtt henne med ønske om samarbeid, jeg har prøvd å tilbringe tid med henne og være så imøtekommende jeg kan... Det har ikke hjulpet! Tro meg, jeg har analysert denne situasjonen mange ganger. Jeg kan ikke med livets innsats se hva jeg har gjort. Hi Anonymous poster hash: 32c36...436 Nei? Nei vel. Deres respons på deg handler ikke om hva du har fortjent eller ikke eller om du har gjort noe galt. Det handler om din effekt på andre. Om du hadde god selvinnsikt, slik du skriver at du har, så hadde du svart noe helt annet en det du svarte meg. En person med god selvinnsikt reflekterer over seg selv og effekten man har på andre. Selv om du mener at du ikke har gjort noe galt, så har du likevel hatt den effekten på andre at hele klassen stenger deg ute fra fellesskapet. En hel klasse med studenter på en høyskole gjør ikke sånn bare fordi "lederen" sier det. Anonymous poster hash: f272f...28a Jeg har ikke sagt at hele klassen stenger meg ute. Jeg har sagt at hennes gjeng skaper problemer for min trivsel, fordi de velger å baksnakke meg, ignorere meg og hviske når jeg går forbi. Når jeg selv utmerket godt vet at jeg har tatt kontakt og bedt om våpenhvile, samt smilt og vært hyggelig og prøvd å få igang samtaler, så forstår jeg ikke helt hvordan jeg kan være problemet nei. Hi Anonymous poster hash: 32c36...436 Ok. Så fordi 7 av hele klassen ikke vil "leke" med deg, så orker du ikke å gå på skolen?? Drit i dem, skap relasjoner med resten av studentene istedet! Slik du la det fram virket det som om alle i klassen var i mot deg. Du må bare tåle at ikke alle liker deg. Sånn er livet. Og tro meg; du er ikke så spesiell at så mange bruker store deler av sin tid til å snakke om deg. P.S. ingenting av det du har skrevet så langt viser at du har god selvinnsikt. Anonymous poster hash: f272f...28a Er det noen grunn til at du velger å bli så angripende? Jeg synes det er et problem at voksne mennesker velger å utestenge en medstuderende, ikke minst på en så ufin måte som de har valgt å gjøre. For meg er det et problem. At du hadde valgt å heve deg over det og ikke la det gå inn på deg er jo supert. Jeg er en person som reagerer når jeg blir baksnakket og utestengt. Å si "Du er ikke så spesiell" blir litt unødvendig. Jeg påstår da ingen steder at jeg er spesiell? Men jeg har havnet i en ubehagelig konflikt som jeg ønsker å finne en løsning på. Jeg har prøvd å samarbeide og tilbringe tid med dem uten virkning. Så da spør jeg etter hjelp til å finne en ny løsning. Dine svar er ikke spesielt mye til hjelp, tvert imot. Derimot setter jeg veldig pris på alle andre konstruktive svar som har kommet frem i tråden ❤️ Hi Anonymous poster hash: 32c36...436 Jeg ga deg mange konstruktive råd. En annen bruker var helt enig med meg. Du avviste alle rådene mine med å si at du har gjort alt riktig og at du har god selvinnsikt. Mennesker med selvinnsikt ønsker å lære, å utvikle seg. Hvorfor bruke energi på å kjempe en kamp du ikke kommer til å vinne dersom du ikke er villig til å endre atferd? Det du har gjort hittil har tydeligvis ikke fungert. Jeg angriper ikke. Jeg blir irritert når mennesker ber om råd men som sitter med fasiten og nekter å høre på råd når de får dem. Anonymous poster hash: f272f...28a Men, du påstår jo selv du har fasiten? Jeg svarte saklig på din melding at jeg allerede hadde prøvd din løsning. Så blir du irritert fordi du mener jeg skal ta din løsning mer til meg, enn det jeg gjorde? Så den fremgangsmåten du mener irriterer deg, er jo den samme fremgangsmåte du selv bruker? Hi Anonymous poster hash: 32c36...436
nasse nøffen Skrevet 7. oktober 2015 #36 Skrevet 7. oktober 2015 Eneste jeg stusser over er at dersom du er usikker/ofte et offer, vil du sannsynligvis være en person som går litt stille i gangene. Du vil ikke starte heftige diskusjoner, være høylydt og opphisset. Jeg ville tenke at du sikkert kan si din mening forsiktig, men at du har kranglet med sjefen i klassen virker litt merkelig. Derfor tenker jeg at du kanskje oppleves annerledes enn du tror du er. Kan det være at du sier ting som oppleves støtende eller urimelig uten at du ser det selv? At du ikke fremtrer som et offer, men heller det motsatte? Her kommer selvinnsikten inn da. Jeg ønsker ikke være vemmelig mot deg. Det er trist uansett hvordan/hvorfor, men jeg bare lurer litt
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #37 Skrevet 7. oktober 2015 Jeg skal gå litt mot strømmen her: slik jeg leser det du skriver så har du vært hakkekylling i skolesammenheng hele livet. Og nå har det skjedd på nytt på høyskole? Jeg tenker da at siden det er ulike mennesker du har gått på skole med, kan det være at du utstråler noe som gjør at du lett blir en hakkekylling? Jeg er redd for at dette kan følge deg videre inn i arbeidslivet om du ikke bryter mønsteret. Det er vanskelig å forandre på andre mennesker, det er lettere å forandre på seg selv og sin egen væremåte. Kan du lære noe av dette som du kan bruke til å komme deg bedre inn i det sosiale miljøet? Du skriver at den utløsende faktoren for mobbingen var at du luftet at du var uenig med "lederen" i klassen? De aller fleste tåler å diskutere å være uenige. Hvordan det blir mottatt har mest med hvordan motargumentene blir lagt fram, ikke det faktum at man er uenige. Kunne du ordlagt deg annerledes? Brukt annet tonefall? Hvordan var kroppspråket ditt? Jeg skriver ikke dette fordi jeg synes at det er greit å bli behandlet slik som du blir behandlet. Jeg gjør det fordi jeg vil gjøre deg bevisst på hvordan du kan oppfattes av andre og at du kan trene på kommunikasjon slik at det reduserer mulighetene for at du havner i denne situasjonen på nytt. Om du orker, kan du evt. be om å få ordet i en time å si noe om det. Du kan beklage at ting ble som de ble, og be om å få en "fresh start". Det står respekt av å gjøre noe sånt, kanskje dine medstudenter vil komme til å se deg i et nytt lys å gi deg en ny sjanse? Anonymous poster hash: f272f...28a Nei. Jeg har god selvinnsikt, og jeg vet med meg selv at jeg har ikke gjort noe for å fortjene dette. Jeg møtte henne ansikt til ansikt og foreslo at vi skulle legge dette bak oss og starte på nytt. Det var hun helt enig i. Dagen etter hørte jeg at hun hadde samlet 6 av mine studievenner for å snakke om meg. Jeg har møtt henne med ønske om samarbeid, jeg har prøvd å tilbringe tid med henne og være så imøtekommende jeg kan... Det har ikke hjulpet! Tro meg, jeg har analysert denne situasjonen mange ganger. Jeg kan ikke med livets innsats se hva jeg har gjort. Hi Anonymous poster hash: 32c36...436 Nei? Nei vel. Deres respons på deg handler ikke om hva du har fortjent eller ikke eller om du har gjort noe galt. Det handler om din effekt på andre. Om du hadde god selvinnsikt, slik du skriver at du har, så hadde du svart noe helt annet en det du svarte meg. En person med god selvinnsikt reflekterer over seg selv og effekten man har på andre. Selv om du mener at du ikke har gjort noe galt, så har du likevel hatt den effekten på andre at hele klassen stenger deg ute fra fellesskapet. En hel klasse med studenter på en høyskole gjør ikke sånn bare fordi "lederen" sier det. Anonymous poster hash: f272f...28a Jeg har ikke sagt at hele klassen stenger meg ute. Jeg har sagt at hennes gjeng skaper problemer for min trivsel, fordi de velger å baksnakke meg, ignorere meg og hviske når jeg går forbi. Når jeg selv utmerket godt vet at jeg har tatt kontakt og bedt om våpenhvile, samt smilt og vært hyggelig og prøvd å få igang samtaler, så forstår jeg ikke helt hvordan jeg kan være problemet nei. Hi Anonymous poster hash: 32c36...436 Ok. Så fordi 7 av hele klassen ikke vil "leke" med deg, så orker du ikke å gå på skolen?? Drit i dem, skap relasjoner med resten av studentene istedet! Slik du la det fram virket det som om alle i klassen var i mot deg. Du må bare tåle at ikke alle liker deg. Sånn er livet. Og tro meg; du er ikke så spesiell at så mange bruker store deler av sin tid til å snakke om deg. P.S. ingenting av det du har skrevet så langt viser at du har god selvinnsikt. Anonymous poster hash: f272f...28a Er det noen grunn til at du velger å bli så angripende? Jeg synes det er et problem at voksne mennesker velger å utestenge en medstuderende, ikke minst på en så ufin måte som de har valgt å gjøre. For meg er det et problem. At du hadde valgt å heve deg over det og ikke la det gå inn på deg er jo supert. Jeg er en person som reagerer når jeg blir baksnakket og utestengt. Å si "Du er ikke så spesiell" blir litt unødvendig. Jeg påstår da ingen steder at jeg er spesiell? Men jeg har havnet i en ubehagelig konflikt som jeg ønsker å finne en løsning på. Jeg har prøvd å samarbeide og tilbringe tid med dem uten virkning. Så da spør jeg etter hjelp til å finne en ny løsning. Dine svar er ikke spesielt mye til hjelp, tvert imot. Derimot setter jeg veldig pris på alle andre konstruktive svar som har kommet frem i tråden ❤️ Hi Anonymous poster hash: 32c36...436 Jeg ga deg mange konstruktive råd. En annen bruker var helt enig med meg. Du avviste alle rådene mine med å si at du har gjort alt riktig og at du har god selvinnsikt. Mennesker med selvinnsikt ønsker å lære, å utvikle seg. Hvorfor bruke energi på å kjempe en kamp du ikke kommer til å vinne dersom du ikke er villig til å endre atferd? Det du har gjort hittil har tydeligvis ikke fungert. Jeg angriper ikke. Jeg blir irritert når mennesker ber om råd men som sitter med fasiten og nekter å høre på råd når de får dem. Anonymous poster hash: f272f...28a Men, du påstår jo selv du har fasiten? Jeg svarte saklig på din melding at jeg allerede hadde prøvd din løsning. Så blir du irritert fordi du mener jeg skal ta din løsning mer til meg, enn det jeg gjorde? Så den fremgangsmåten du mener irriterer deg, er jo den samme fremgangsmåte du selv bruker? Hi Anonymous poster hash: 32c36...436 Eh, hva? Det du skriver er jo helt det motsatte av det jeg skriver. Du har snakket med vedkommende uten å lykkes og skriver at du har gjort alt riktig. Jeg skriver at jeg råder deg å reflektere over egen atferd (ikke-verbal kommunikasjon som kroppspråk, toneleie osv.) for å se om det kan være nyttig for deg å trene på kommunikasjon og evt endre atferd i møte med andre mennesker. Det avfeier du fullstendig ved å svare at du har gjort alt riktig og at de derfor ikke har noen god grunn til å mobbe deg. Jeg har aldri påstått at jeg har fasiten, annet en at ingen blir mobbet pga et enkelt tilfelle som en uenighet uten at det ligger noe mer bak. Anonymous poster hash: f272f...28a
Pengetreet Skrevet 7. oktober 2015 #38 Skrevet 7. oktober 2015 Jeg tror ikke at du vil komme noen vei med denne gjengen. Alle forsøkene dine på å starte på nytt og bli venner med dem vil bare skyve dem lengre bort, slike jenter er fremdeles 14 i hodet. Det beste du kan gjøre for deg selv er å godta det. Ikke la dem få mer makt over deg, snu deg rundt og fokuser på de medstudentene som er hyggelige og på selve studiet. Du gir dette problemet et enormt fokus og vurderer til og med å slutte på skolen. Du gir jo disse jentene en enorm makt. Faktum er at du trenger dem ikke, men du tror det. Og så lenge du tror det, så vil de ha denne makten over deg.
Helene Harepus Skrevet 7. oktober 2015 #39 Skrevet 7. oktober 2015 Jeg skal gå litt mot strømmen her: slik jeg leser det du skriver så har du vært hakkekylling i skolesammenheng hele livet. Og nå har det skjedd på nytt på høyskole?Jeg tenker da at siden det er ulike mennesker du har gått på skole med, kan det være at du utstråler noe som gjør at du lett blir en hakkekylling? Jeg er redd for at dette kan følge deg videre inn i arbeidslivet om du ikke bryter mønsteret.Det er vanskelig å forandre på andre mennesker, det er lettere å forandre på seg selv og sin egen væremåte. Kan du lære noe av dette som du kan bruke til å komme deg bedre inn i det sosiale miljøet?Du skriver at den utløsende faktoren for mobbingen var at du luftet at du var uenig med "lederen" i klassen? De aller fleste tåler å diskutere å være uenige. Hvordan det blir mottatt har mest med hvordan motargumentene blir lagt fram, ikke det faktum at man er uenige. Kunne du ordlagt deg annerledes? Brukt annet tonefall? Hvordan var kroppspråket ditt?Jeg skriver ikke dette fordi jeg synes at det er greit å bli behandlet slik som du blir behandlet. Jeg gjør det fordi jeg vil gjøre deg bevisst på hvordan du kan oppfattes av andre og at du kan trene på kommunikasjon slik at det reduserer mulighetene for at du havner i denne situasjonen på nytt.Om du orker, kan du evt. be om å få ordet i en time å si noe om det. Du kan beklage at ting ble som de ble, og be om å få en "fresh start". Det står respekt av å gjøre noe sånt, kanskje dine medstudenter vil komme til å se deg i et nytt lys å gi deg en ny sjanse?Anonymous poster hash: f272f...28a Nei. Jeg har god selvinnsikt, og jeg vet med meg selv at jeg har ikke gjort noe for å fortjene dette.Jeg møtte henne ansikt til ansikt og foreslo at vi skulle legge dette bak oss og starte på nytt. Det var hun helt enig i.Dagen etter hørte jeg at hun hadde samlet 6 av mine studievenner for å snakke om meg.Jeg har møtt henne med ønske om samarbeid, jeg har prøvd å tilbringe tid med henne og være så imøtekommende jeg kan... Det har ikke hjulpet!Tro meg, jeg har analysert denne situasjonen mange ganger. Jeg kan ikke med livets innsats se hva jeg har gjort.HiAnonymous poster hash: 32c36...436 Nei? Nei vel.Deres respons på deg handler ikke om hva du har fortjent eller ikke eller om du har gjort noe galt. Det handler om din effekt på andre. Om du hadde god selvinnsikt, slik du skriver at du har, så hadde du svart noe helt annet en det du svarte meg. En person med god selvinnsikt reflekterer over seg selv og effekten man har på andre. Selv om du mener at du ikke har gjort noe galt, så har du likevel hatt den effekten på andre at hele klassen stenger deg ute fra fellesskapet. En hel klasse med studenter på en høyskole gjør ikke sånn bare fordi "lederen" sier det.Anonymous poster hash: f272f...28a Jeg har ikke sagt at hele klassen stenger meg ute. Jeg har sagt at hennes gjeng skaper problemer for min trivsel, fordi de velger å baksnakke meg, ignorere meg og hviske når jeg går forbi.Når jeg selv utmerket godt vet at jeg har tatt kontakt og bedt om våpenhvile, samt smilt og vært hyggelig og prøvd å få igang samtaler, så forstår jeg ikke helt hvordan jeg kan være problemet nei.HiAnonymous poster hash: 32c36...436 Ok. Så fordi 7 av hele klassen ikke vil "leke" med deg, så orker du ikke å gå på skolen?? Drit i dem, skap relasjoner med resten av studentene istedet! Slik du la det fram virket det som om alle i klassen var i mot deg. Du må bare tåle at ikke alle liker deg. Sånn er livet. Og tro meg; du er ikke så spesiell at så mange bruker store deler av sin tid til å snakke om deg. P.S. ingenting av det du har skrevet så langt viser at du har god selvinnsikt. Anonymous poster hash: f272f...28a Jøss, pussig at du mener det. Jeg synes tvert om at HI viser selvinnsikt. Hun har utfra det hun skriver også ransaket seg selv. Du, derimot, fremstår som en lærebok. Altså riktignok med innhold, men ikke i kontakt med realiteten og det som virkelig gjelder. Du virker rett og slett teit. Anonymous poster hash: d8083...8aa Du kan mene akkurat hva du vil. Det er ikke jeg som sitter på et forum å sutrer fordi jeg føler meg mobbet fordi et fåtall av mine medstudenter ikke vil henge med meg når det en en haug andre studenter å henge med. Jeg står på mitt; HI viser ikke god selvinnsikt i svarene sine. Hun skylder alt på de andre uten evne til selvkritikk. Anonymous poster hash: f272f...28a Jeg tror ikke du er den riktige til å snakke om "selvinnsikt", du (og en del andre her) har en veldig ufin tone og tråden kunne utspilt seg langt mer positiv og nyttig for TS om dere lot være å svare i den.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #40 Skrevet 7. oktober 2015 Jeg skal gå litt mot strømmen her: slik jeg leser det du skriver så har du vært hakkekylling i skolesammenheng hele livet. Og nå har det skjedd på nytt på høyskole?Jeg tenker da at siden det er ulike mennesker du har gått på skole med, kan det være at du utstråler noe som gjør at du lett blir en hakkekylling? Jeg er redd for at dette kan følge deg videre inn i arbeidslivet om du ikke bryter mønsteret.Det er vanskelig å forandre på andre mennesker, det er lettere å forandre på seg selv og sin egen væremåte. Kan du lære noe av dette som du kan bruke til å komme deg bedre inn i det sosiale miljøet?Du skriver at den utløsende faktoren for mobbingen var at du luftet at du var uenig med "lederen" i klassen? De aller fleste tåler å diskutere å være uenige. Hvordan det blir mottatt har mest med hvordan motargumentene blir lagt fram, ikke det faktum at man er uenige. Kunne du ordlagt deg annerledes? Brukt annet tonefall? Hvordan var kroppspråket ditt?Jeg skriver ikke dette fordi jeg synes at det er greit å bli behandlet slik som du blir behandlet. Jeg gjør det fordi jeg vil gjøre deg bevisst på hvordan du kan oppfattes av andre og at du kan trene på kommunikasjon slik at det reduserer mulighetene for at du havner i denne situasjonen på nytt.Om du orker, kan du evt. be om å få ordet i en time å si noe om det. Du kan beklage at ting ble som de ble, og be om å få en "fresh start". Det står respekt av å gjøre noe sånt, kanskje dine medstudenter vil komme til å se deg i et nytt lys å gi deg en ny sjanse?Anonymous poster hash: f272f...28a Nei. Jeg har god selvinnsikt, og jeg vet med meg selv at jeg har ikke gjort noe for å fortjene dette.Jeg møtte henne ansikt til ansikt og foreslo at vi skulle legge dette bak oss og starte på nytt. Det var hun helt enig i.Dagen etter hørte jeg at hun hadde samlet 6 av mine studievenner for å snakke om meg.Jeg har møtt henne med ønske om samarbeid, jeg har prøvd å tilbringe tid med henne og være så imøtekommende jeg kan... Det har ikke hjulpet!Tro meg, jeg har analysert denne situasjonen mange ganger. Jeg kan ikke med livets innsats se hva jeg har gjort.HiAnonymous poster hash: 32c36...436 Nei? Nei vel.Deres respons på deg handler ikke om hva du har fortjent eller ikke eller om du har gjort noe galt. Det handler om din effekt på andre. Om du hadde god selvinnsikt, slik du skriver at du har, så hadde du svart noe helt annet en det du svarte meg. En person med god selvinnsikt reflekterer over seg selv og effekten man har på andre. Selv om du mener at du ikke har gjort noe galt, så har du likevel hatt den effekten på andre at hele klassen stenger deg ute fra fellesskapet. En hel klasse med studenter på en høyskole gjør ikke sånn bare fordi "lederen" sier det.Anonymous poster hash: f272f...28a Jeg har ikke sagt at hele klassen stenger meg ute. Jeg har sagt at hennes gjeng skaper problemer for min trivsel, fordi de velger å baksnakke meg, ignorere meg og hviske når jeg går forbi.Når jeg selv utmerket godt vet at jeg har tatt kontakt og bedt om våpenhvile, samt smilt og vært hyggelig og prøvd å få igang samtaler, så forstår jeg ikke helt hvordan jeg kan være problemet nei.HiAnonymous poster hash: 32c36...436 Ok. Så fordi 7 av hele klassen ikke vil "leke" med deg, så orker du ikke å gå på skolen?? Drit i dem, skap relasjoner med resten av studentene istedet! Slik du la det fram virket det som om alle i klassen var i mot deg. Du må bare tåle at ikke alle liker deg. Sånn er livet. Og tro meg; du er ikke så spesiell at så mange bruker store deler av sin tid til å snakke om deg. P.S. ingenting av det du har skrevet så langt viser at du har god selvinnsikt. Anonymous poster hash: f272f...28a Jøss, pussig at du mener det. Jeg synes tvert om at HI viser selvinnsikt. Hun har utfra det hun skriver også ransaket seg selv. Du, derimot, fremstår som en lærebok. Altså riktignok med innhold, men ikke i kontakt med realiteten og det som virkelig gjelder. Du virker rett og slett teit. Anonymous poster hash: d8083...8aa Du kan mene akkurat hva du vil. Det er ikke jeg som sitter på et forum å sutrer fordi jeg føler meg mobbet fordi et fåtall av mine medstudenter ikke vil henge med meg når det en en haug andre studenter å henge med. Jeg står på mitt; HI viser ikke god selvinnsikt i svarene sine. Hun skylder alt på de andre uten evne til selvkritikk. Anonymous poster hash: f272f...28a Jeg tror ikke du er den riktige til å snakke om "selvinnsikt", du (og en del andre her) har en veldig ufin tone og tråden kunne utspilt seg langt mer positiv og nyttig for TS om dere lot være å svare i den. Deg om det. HI fremstiller seg selv som et offer og ber om råd. Jeg kan ikke se at svar type "staaakars deg, klem til deg" osv vil bidra til å løse situasjonen. Av og til trenger man et realt spark i baken for å komme seg ut av offer-rollen man har satt seg selv i. Forutsatt at man ønsker å komme ut av den. Om man har hatt den i mange år føles det trygt å ha den og man blir generelt sett mindre konstruktiv da det er utrygt å legge en innsats i å skape en endring. Anonymous poster hash: f272f...28a
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #41 Skrevet 7. oktober 2015 Skulle til å skrive at jeg er sjokkert over at voksne mennesker på en høgskole driver på med sånt tull enda, men så kom jeg på hvordan voksne mødre (!) driver på her inne. Er ikke så sjokka likevel... Tenker spesielt på deg, anonym 28a. Er det mulig? Hva får deg til å drive på sånn? Du angriper hi som allerede er i en sårbar posisjon! Voksne personer driver ikke på sånn! Skjerp deg! Hi, hev deg over de! Hvis du tydelig viser at du ikke kunne brydd deg mindre om de, blir det kanskje ikke så interessant å fortsette? Anonymous poster hash: bdd30...880
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #42 Skrevet 7. oktober 2015 Skulle til å skrive at jeg er sjokkert over at voksne mennesker på en høgskole driver på med sånt tull enda, men så kom jeg på hvordan voksne mødre (!) driver på her inne. Er ikke så sjokka likevel... Tenker spesielt på deg, anonym 28a. Er det mulig? Hva får deg til å drive på sånn? Du angriper hi som allerede er i en sårbar posisjon! Voksne personer driver ikke på sånn! Skjerp deg! Hi, hev deg over de! Hvis du tydelig viser at du ikke kunne brydd deg mindre om de, blir det kanskje ikke så interessant å fortsette? Anonymous poster hash: bdd30...880 Skjerp meg? Jeg angriper ikke. Hvor sarte er dere egentlig? I den virkelige verden er det ikke sånn at man kommer overens med alle man møter. Istedenfor å bruke tid på det, slik hi gjør, bruk heller energien på å skape relasjoner med mennesker man faktisk trives med. Anonymous poster hash: f272f...28a
Helene Harepus Skrevet 7. oktober 2015 #43 Skrevet 7. oktober 2015 Jeg skal gå litt mot strømmen her: slik jeg leser det du skriver så har du vært hakkekylling i skolesammenheng hele livet. Og nå har det skjedd på nytt på høyskole?Jeg tenker da at siden det er ulike mennesker du har gått på skole med, kan det være at du utstråler noe som gjør at du lett blir en hakkekylling? Jeg er redd for at dette kan følge deg videre inn i arbeidslivet om du ikke bryter mønsteret.Det er vanskelig å forandre på andre mennesker, det er lettere å forandre på seg selv og sin egen væremåte. Kan du lære noe av dette som du kan bruke til å komme deg bedre inn i det sosiale miljøet?Du skriver at den utløsende faktoren for mobbingen var at du luftet at du var uenig med "lederen" i klassen? De aller fleste tåler å diskutere å være uenige. Hvordan det blir mottatt har mest med hvordan motargumentene blir lagt fram, ikke det faktum at man er uenige. Kunne du ordlagt deg annerledes? Brukt annet tonefall? Hvordan var kroppspråket ditt?Jeg skriver ikke dette fordi jeg synes at det er greit å bli behandlet slik som du blir behandlet. Jeg gjør det fordi jeg vil gjøre deg bevisst på hvordan du kan oppfattes av andre og at du kan trene på kommunikasjon slik at det reduserer mulighetene for at du havner i denne situasjonen på nytt.Om du orker, kan du evt. be om å få ordet i en time å si noe om det. Du kan beklage at ting ble som de ble, og be om å få en "fresh start". Det står respekt av å gjøre noe sånt, kanskje dine medstudenter vil komme til å se deg i et nytt lys å gi deg en ny sjanse?Anonymous poster hash: f272f...28a Nei. Jeg har god selvinnsikt, og jeg vet med meg selv at jeg har ikke gjort noe for å fortjene dette.Jeg møtte henne ansikt til ansikt og foreslo at vi skulle legge dette bak oss og starte på nytt. Det var hun helt enig i.Dagen etter hørte jeg at hun hadde samlet 6 av mine studievenner for å snakke om meg.Jeg har møtt henne med ønske om samarbeid, jeg har prøvd å tilbringe tid med henne og være så imøtekommende jeg kan... Det har ikke hjulpet!Tro meg, jeg har analysert denne situasjonen mange ganger. Jeg kan ikke med livets innsats se hva jeg har gjort.HiAnonymous poster hash: 32c36...436 Nei? Nei vel.Deres respons på deg handler ikke om hva du har fortjent eller ikke eller om du har gjort noe galt. Det handler om din effekt på andre. Om du hadde god selvinnsikt, slik du skriver at du har, så hadde du svart noe helt annet en det du svarte meg. En person med god selvinnsikt reflekterer over seg selv og effekten man har på andre. Selv om du mener at du ikke har gjort noe galt, så har du likevel hatt den effekten på andre at hele klassen stenger deg ute fra fellesskapet. En hel klasse med studenter på en høyskole gjør ikke sånn bare fordi "lederen" sier det.Anonymous poster hash: f272f...28a Jeg har ikke sagt at hele klassen stenger meg ute. Jeg har sagt at hennes gjeng skaper problemer for min trivsel, fordi de velger å baksnakke meg, ignorere meg og hviske når jeg går forbi.Når jeg selv utmerket godt vet at jeg har tatt kontakt og bedt om våpenhvile, samt smilt og vært hyggelig og prøvd å få igang samtaler, så forstår jeg ikke helt hvordan jeg kan være problemet nei.HiAnonymous poster hash: 32c36...436 Ok. Så fordi 7 av hele klassen ikke vil "leke" med deg, så orker du ikke å gå på skolen?? Drit i dem, skap relasjoner med resten av studentene istedet! Slik du la det fram virket det som om alle i klassen var i mot deg. Du må bare tåle at ikke alle liker deg. Sånn er livet. Og tro meg; du er ikke så spesiell at så mange bruker store deler av sin tid til å snakke om deg. P.S. ingenting av det du har skrevet så langt viser at du har god selvinnsikt. Anonymous poster hash: f272f...28a Jøss, pussig at du mener det. Jeg synes tvert om at HI viser selvinnsikt. Hun har utfra det hun skriver også ransaket seg selv. Du, derimot, fremstår som en lærebok. Altså riktignok med innhold, men ikke i kontakt med realiteten og det som virkelig gjelder. Du virker rett og slett teit. Anonymous poster hash: d8083...8aa Du kan mene akkurat hva du vil. Det er ikke jeg som sitter på et forum å sutrer fordi jeg føler meg mobbet fordi et fåtall av mine medstudenter ikke vil henge med meg når det en en haug andre studenter å henge med. Jeg står på mitt; HI viser ikke god selvinnsikt i svarene sine. Hun skylder alt på de andre uten evne til selvkritikk. Anonymous poster hash: f272f...28a Jeg tror ikke du er den riktige til å snakke om "selvinnsikt", du (og en del andre her) har en veldig ufin tone og tråden kunne utspilt seg langt mer positiv og nyttig for TS om dere lot være å svare i den. Deg om det. HI fremstiller seg selv som et offer og ber om råd. Jeg kan ikke se at svar type "staaakars deg, klem til deg" osv vil bidra til å løse situasjonen. Av og til trenger man et realt spark i baken for å komme seg ut av offer-rollen man har satt seg selv i. Forutsatt at man ønsker å komme ut av den. Om man har hatt den i mange år føles det trygt å ha den og man blir generelt sett mindre konstruktiv da det er utrygt å legge en innsats i å skape en endring. Anonymous poster hash: f272f...28a Jeg kan ikke se at hun har satt seg i en offerrolle, hun har virkelig gått inn for å løse dette, hun har tatt dette opp med jenten dette gjelder og ellers smilt og vært hyggelig, det i seg selv viser styrke for jeg kan tenke meg at det var ikke nødvendigvis så lett. At man ikke blir venner med alle er en ting, men det blir noe helt annet når disse jentene baksnakker TS og sprer rykter i et forsøk på å ødelegge for henne. Jeg ville aldri akseptert å bli behandlet slik på jobben min og har full forståelse for at TS ikke ønsker å bli behandlet slik i klassen sin.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #44 Skrevet 7. oktober 2015 Skulle til å skrive at jeg er sjokkert over at voksne mennesker på en høgskole driver på med sånt tull enda, men så kom jeg på hvordan voksne mødre (!) driver på her inne. Er ikke så sjokka likevel... Tenker spesielt på deg, anonym 28a. Er det mulig? Hva får deg til å drive på sånn? Du angriper hi som allerede er i en sårbar posisjon! Voksne personer driver ikke på sånn! Skjerp deg! Hi, hev deg over de! Hvis du tydelig viser at du ikke kunne brydd deg mindre om de, blir det kanskje ikke så interessant å fortsette? Anonymous poster hash: bdd30...880 Skjerp meg? Jeg angriper ikke. Hvor sarte er dere egentlig? I den virkelige verden er det ikke sånn at man kommer overens med alle man møter. Istedenfor å bruke tid på det, slik hi gjør, bruk heller energien på å skape relasjoner med mennesker man faktisk trives med. Anonymous poster hash: f272f...28a Hoho! Okei! Anonymous poster hash: bdd30...880
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #45 Skrevet 7. oktober 2015 Skulle til å skrive at jeg er sjokkert over at voksne mennesker på en høgskole driver på med sånt tull enda, men så kom jeg på hvordan voksne mødre (!) driver på her inne. Er ikke så sjokka likevel... Tenker spesielt på deg, anonym 28a. Er det mulig? Hva får deg til å drive på sånn? Du angriper hi som allerede er i en sårbar posisjon! Voksne personer driver ikke på sånn! Skjerp deg! Hi, hev deg over de! Hvis du tydelig viser at du ikke kunne brydd deg mindre om de, blir det kanskje ikke så interessant å fortsette? Anonymous poster hash: bdd30...880 Skjerp meg? Jeg angriper ikke. Hvor sarte er dere egentlig? I den virkelige verden er det ikke sånn at man kommer overens med alle man møter. Istedenfor å bruke tid på det, slik hi gjør, bruk heller energien på å skape relasjoner med mennesker man faktisk trives med. Anonymous poster hash: f272f...28a Hoho! Okei! Anonymous poster hash: bdd30...880 Og det skulle bety hva? Anonymous poster hash: f272f...28a
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #46 Skrevet 7. oktober 2015 Jeg ville gitt gass var jeg deg! Snakket om hvordan de oppfører seg forann hele klassen! Ta frem konkrete hendelser, hvem som sa hva! Fortell du ble mobbet på barneskole, hva det har gjort med deg, og at du ønsker dine fremtidige år kan bli bedre... Lett for meg å si... jeg "går etter strupen" om noen prøver seg på meg... På den måten vet mine venner og kollegaer hvor de har meg. Gjør de noe jeg synes er "ugreit" så tar jeg det direkte opp med de, gjerne med en kollega eller to til stede. Jeg gidder ikke snikk-snakk og gå rundt grøten snakk osv... Anonymous poster hash: 5e86c...a7c
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #47 Skrevet 7. oktober 2015 Skulle til å skrive at jeg er sjokkert over at voksne mennesker på en høgskole driver på med sånt tull enda, men så kom jeg på hvordan voksne mødre (!) driver på her inne. Er ikke så sjokka likevel... Tenker spesielt på deg, anonym 28a. Er det mulig? Hva får deg til å drive på sånn? Du angriper hi som allerede er i en sårbar posisjon! Voksne personer driver ikke på sånn! Skjerp deg! Hi, hev deg over de! Hvis du tydelig viser at du ikke kunne brydd deg mindre om de, blir det kanskje ikke så interessant å fortsette? Anonymous poster hash: bdd30...880 Skjerp meg? Jeg angriper ikke. Hvor sarte er dere egentlig? I den virkelige verden er det ikke sånn at man kommer overens med alle man møter. Istedenfor å bruke tid på det, slik hi gjør, bruk heller energien på å skape relasjoner med mennesker man faktisk trives med. Anonymous poster hash: f272f...28a Hoho! Okei! Anonymous poster hash: bdd30...880 Og det skulle bety hva? Anonymous poster hash: f272f...28a Jeg TIPPER at det betyr at hun skjønner at det ikke nytter å få deg til å skjønne at oppførselen din er mer enn merkelig og at hun stille trekker seg tilbake. Anonymous poster hash: 51191...959
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #48 Skrevet 7. oktober 2015 Skulle til å skrive at jeg er sjokkert over at voksne mennesker på en høgskole driver på med sånt tull enda, men så kom jeg på hvordan voksne mødre (!) driver på her inne. Er ikke så sjokka likevel... Tenker spesielt på deg, anonym 28a. Er det mulig? Hva får deg til å drive på sånn? Du angriper hi som allerede er i en sårbar posisjon! Voksne personer driver ikke på sånn! Skjerp deg! Hi, hev deg over de! Hvis du tydelig viser at du ikke kunne brydd deg mindre om de, blir det kanskje ikke så interessant å fortsette? Anonymous poster hash: bdd30...880 Skjerp meg? Jeg angriper ikke. Hvor sarte er dere egentlig? I den virkelige verden er det ikke sånn at man kommer overens med alle man møter. Istedenfor å bruke tid på det, slik hi gjør, bruk heller energien på å skape relasjoner med mennesker man faktisk trives med. Anonymous poster hash: f272f...28a Hoho! Okei! Anonymous poster hash: bdd30...880 Og det skulle bety hva? Anonymous poster hash: f272f...28a Jeg TIPPER at det betyr at hun skjønner at det ikke nytter å få deg til å skjønne at oppførselen din er mer enn merkelig og at hun stille trekker seg tilbake. Anonymous poster hash: 51191...959 Takk, det er jo hyggelig at du kommer til unnsetning ved å tolke for meg. Det er jo litt ironisk at vedkommende først anklager meg for å å være aggressiv for så å svare på en passiv-aggressiv måte. Du må gjerne synes at oppførselen min er mer en merkelig. Det lever jeg godt med. Her ute i den virkelige verden, mener jeg. Anonymous poster hash: f272f...28a
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #49 Skrevet 7. oktober 2015 Grow up! Ikke la noen nek få ta deg og tenk nøye gjennom hvordan du påvirker andre. Anonymous poster hash: f1dc1...c83
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #50 Skrevet 7. oktober 2015 Du har bestemt deg for å være offer og utenfor og se spøkelser. Dra hodet ut av navlen og gjør det du er der for, nemlig å studere. Dette er ikke noen "klasse" du trenger dra på leirskole med eller leke med i friminuttene, det er folk som tilfeldigvis er der samtidig som deg og utover det er de helt uvesentlige. Uvesentlige? Det blir jo 3 veldig ensomme år hvis jeg skal innstille meg på å ikke komme i kontakt med noen? Anonymous poster hash: 32c36...436 For det første studerer du for å lære. Studier er ikke en hyggelig grupperunk. Om du så ikke har en eneste sosial kontakt er det fremdeles studiene som teller. For det andre er det ikke de du tilfeldigvis har timer med som trenger være det sosiale livet ditt på høyskolen, det er de du faktisk får en god kjemi med - og det kan være han foran deg i bokhandelen eller de du havner på bord med i kantina eller noen helt andre. Wow, så enkelt det må være å være deg, som er så heldig å ha svaret øg løsninger på alle livets problemer Anonymous poster hash: d6591...c6d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå