Gå til innhold

Slakting i barnehagen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som mener dette er greit. Hvorfor mener dere det ikke holder og snakke med barna om dette? Hvorfor mener dere de absolutt må se? Hva godt kommer det ut av å se det?

Jah, hvorfor må store barn til Auschwitz med hvite busser og se elendigheten og høre fortellinger som kan gi dem mareritt og tvangstanker? Hvorfor må barna se på nyhetene som er ment for voksne, med masse blod, gørr og hjernemasse? Synes ikke slakting og partering er så ille i forhold. Her går alle siste års barnehagebarn til reingjerde for å partere nyslaktet rein, og så lager de pølser, blodklubb av reinen og tørker skinnet (FInnmark).

Anonymous poster hash: a091f...9a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det du nevner her er jo en annen diskusjon som vi sikkert også har delte meninger om.

Skrevet

Dere som mener dette er greit. Hvorfor mener dere det ikke holder og snakke med barna om dette? Hvorfor mener dere de absolutt må se? Hva godt kommer det ut av å se det?

Jah, hvorfor må store barn til Auschwitz med hvite busser og se elendigheten og høre fortellinger som kan gi dem mareritt og tvangstanker? Hvorfor må barna se på nyhetene som er ment for voksne, med masse blod, gørr og hjernemasse? Synes ikke slakting og partering er så ille i forhold. Her går alle siste års barnehagebarn til reingjerde for å partere nyslaktet rein, og så lager de pølser, blodklubb av reinen og tørker skinnet (FInnmark).

- og fordi det ikke kommer noe godt ut av å bakke barna inn i bomull og lulle dem inn i noen vage halvsannheter.

Anonymous poster hash: a4052...3eb

Skrevet

I vår barnehage var de med på slaktinga (ei av barna på gruppa bor på gården og barnehagegruppa har vært der mye), etterpå fikk de blod med, og lagde blodpannekaker som de som ønsket skulle få smake på! Barna i barnehagen har også vært med på lamminga på våren:)

Ellers, så har begge guttene mine vært med på elgjakt, helt fra elgen går i skogen, hvordan vi får han ned fra skogen, opp i taket, av med ben, skinn og hode. Vært me å passet på at kjøttet blir rett mørnet, de har vært med når vi har fått elgen inn i biter på kjøkkenbenken, de har skjert og laget kjøttdeig, fryst kjøttet og tilslutt brukt kjøttet i maten vi lager!

Jeg tror så lenge barna syns det er spennende og lærerikt, så er det bare sunt for de å se hvordan man får maten på bordet. Kjenner de det skummelt, så er det også helt greit, da går man bort å finner på noe annet i stedet.

Anonymous poster hash: fc353...a4d

Gjest Antarctica
Skrevet

Hva godt kommer ut av lærdom? Ja, du kan spørge...

Skrevet

Det gjør det vel ikke bra bare det ikke er så ille i forhold til andre verre opplevelser?

Skrevet

Så du mener man må se alt man skal lære om?

Anonymous poster hash: fabd7...f4d

Gjest Antarctica
Skrevet

Så du mener man må se alt man skal lære om?

Jeg tror man lærer mer av deltakelse enn av referat, ja. Og jeg tror ikke barn blir skremt eller blir veggiser hvis de er forberedt.

Skrevet

- og fordi det ikke kommer noe godt ut av å bakke barna inn i bomull og lulle dem inn i noen vage halvsannheter.

Anonymous poster hash: a4052...3eb

Så lite oppegående du virker når du svarer slikt. Barn er små mennesker med ulike personligheter som oss voksne. At jeg mener det ikke er riktig å påtvinge barn å se på slakt vil ikke si at jeg pakker i bomull og overbeskytter. Jeg snakkermed barna mine om det meste. De vet utmerket godt hva de spiser selv om de aldri har sett slakt. Jeg synes du undervurderer barn om du mener de må se og ta del i alt de skal lære.

Skrevet

Helt bak mål å utsette barn for noe slikt i barnehagen. Det overasker meg at så mange mener det er greit?😣

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...