Anonym bruker Skrevet 22. september 2015 #1 Skrevet 22. september 2015 Hva i all verden skal vi gjøre nå? Jeg er alene med to barn, jeg venter inn stipend, men det har blitt forsinket, fordi jeg ble sykemeldt og det har derfor vært mye styr med det. Jeg har ingen jeg kan låne av, og siden jeg er student, så får jeg ikke lån i banken heller. Kjøleskapet er skrapet nå, og jeg begynner å bli svært fortvilet. Har ringt Lånekassen og mast hver dag, men det hjelper ikke.  Jeg gikk til nav i går og søkte og nødhjelp, men de 125 kr hjelper lite, når vi må ta buss til og fra skolen. (Koster 88 kr én vei)  Jeg vil bare legge meg ned å dø. Jeg trodde aldri at det skulle bli så ille fordi jeg ble syk 😔😔  Måtte bare få det ut et sted..  Anonymous poster hash: 50d89...b5f
Anonym bruker Skrevet 22. september 2015 #2 Skrevet 22. september 2015 Bor du i nærheten av Asker? Isåfall kan jeg hjelpe  Anonymous poster hash: 374b4...500
Anonym bruker Skrevet 22. september 2015 #3 Skrevet 22. september 2015 Vet du når stipendet kommer? Kan du evt bruke MasterCard så lenge? Det finnes frivillige organisasjoner som deler ut gratis mat. Familie eller venner du kan låne av? Barnefaren?  Klem til deg  Anonymous poster hash: 6ffa3...1bf
Anonym bruker Skrevet 22. september 2015 #4 Skrevet 22. september 2015 Du har ikke tilfeldigvis et Coop kort med litt medlemsbonus på? Hvis du har det kan du gå til nærmeste coop butikk og ta ut pengene du har på kortet:) NB, alle som har Coop kort har minst 100kr på det.  Anonymous poster hash: 970c4...fbc
Anonym bruker Skrevet 22. september 2015 #5 Skrevet 22. september 2015 Kan også hjelpe hvis du bor i Trondheimsområdet!  Anonymous poster hash: 873ed...60c
Anonym bruker Skrevet 22. september 2015 #6 Skrevet 22. september 2015 Søk "hjelp oss å hjelpe" på Facebook. Eller si hvor du bor, kanskje noen her inne kan hjelpe?  Anonymous poster hash: 80ab0...f75
Himmel og hav Skrevet 22. september 2015 #7 Skrevet 22. september 2015 Trumfkort? Bonusen kan overføres til din konto, om jeg ikke tar feil.
Gjest Skrevet 22. september 2015 #8 Skrevet 22. september 2015 Bor du i Sarp og omegn feks, så kan jeg sikkert komme med noe mat til dere.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2015 #9 Skrevet 22. september 2015 Dropp skolen (hvis du ikke mister studieretten) og kjøp mat for alle pengene (bak brød ol) Anonymous poster hash: 11b96...df2
Anonym bruker Skrevet 22. september 2015 #11 Skrevet 22. september 2015 Har dere ikke busskort? Â Anonymous poster hash: d0c47...8b1
Anonym bruker Skrevet 22. september 2015 #12 Skrevet 22. september 2015 Har dere ikke busskort? Â Anonymous poster hash: d0c47...8b1 Joda, de har sikkert busskort. De vil bare betale 88 kr i tillegg. Â Â Anonymous poster hash: 5f717...3e8
Anonym bruker Skrevet 22. september 2015 #13 Skrevet 22. september 2015 Bor du i Haugesund så kan jeg hjelpe deg  Anonymous poster hash: fc565...27b
Anonym bruker Skrevet 22. september 2015 #14 Skrevet 22. september 2015 Så snille dere er, alle sammen. Jeg bor ikke så veldig langt fra Asker, men dette var ikke et tiggeinnlegg. Jeg måtte bare få ut frustrasjon 😔 Jeg er sykemeldt fra min skole, og jeg kan ikke droppe å sende barna på skolen når de ikke er syke, det går bare ikke. 😔  HI  Anonymous poster hash: 50d89...b5f
Anonym bruker Skrevet 22. september 2015 #15 Skrevet 22. september 2015 Har ikke MasterCard eller noe sånt. Ikke Coop kort heller. Trumf bonusen brukte jeg allerede i forrige uke..  Anonymous poster hash: 50d89...b5f
Anonym bruker Skrevet 22. september 2015 #16 Skrevet 22. september 2015 Du er dessverre ikke alene, sitter i samme situasjon selv, ikke mye mat her i huset heller, tom konto, lagt ut møbler for salg og ringer hver dag for å sørge for at leiligheten ikke blir tvangssolgt......har faktisk begynt å tenke at verden må være bedre uten meg som er fullstenig misslykket. Anonymous poster hash: f13e5...446
Anonym bruker Skrevet 22. september 2015 #17 Skrevet 22. september 2015 125,- i nødhjelp, er det pr. dag eller engangsbeløp? Skammelig at nav lar småbarn sulte! Anonymous poster hash: e2425...f97
Anonym bruker Skrevet 22. september 2015 #18 Skrevet 22. september 2015 Barna har jo rett til gratis skoleskyss. Anonymous poster hash: e2425...f97
Anonym bruker Skrevet 22. september 2015 #19 Skrevet 22. september 2015 Det var et engangsbeløp. Det var det jeg fikk. Og jeg får ikke søkt sosialhjelp siden jeg er student. Det er skikkelig kjipt, men.. Vi overlever vel, på en eller annen måte.  Anonymous poster hash: 50d89...b5f
Anonym bruker Skrevet 22. september 2015 #20 Skrevet 22. september 2015  Barna har jo rett til gratis skoleskyss.  Anonymous poster hash: e2425...f97 Jeg har en som nettopp har begynt i 1. Klasse, og han nekter å reise med buss uten med. Tro meg, jeg har prøvd. Men det ender opp med at vi må ta vanlig buss. Vi har nettopp flyttet til et nytt sted, hvor barna ikke kjenner noen osv, så det er vanskelig å bre sende avgårde med bussen, selv om de sikkert har rett på gratis skolebuss.  Anonymous poster hash: 50d89...b5f
Anonym bruker Skrevet 22. september 2015 #22 Skrevet 22. september 2015 Har du snakket med banken din? Hvis det er opplagt at du vil få lånet utbetalt, men at det har blitt forsinket, er det ofte ganske enkelt å få et midlertidig lån. Det kan det være mulig å få fra NAV også. Da betaler du bare tilbake når lånet og stipendet kommer.  Lånekassen har vell sendt deg noe skriftlig om hvorfor lånet er forsinket? Ta med deg de papirene i banken og hør om de kan hjelpe deg. Anonymous poster hash: 2c941...2f4
Anonym bruker Skrevet 22. september 2015 #23 Skrevet 22. september 2015  Barna har jo rett til gratis skoleskyss.  Anonymous poster hash: e2425...f97 Jeg har en som nettopp har begynt i 1. Klasse, og han nekter å reise med buss uten med. Tro meg, jeg har prøvd. Men det ender opp med at vi må ta vanlig buss. Vi har nettopp flyttet til et nytt sted, hvor barna ikke kjenner noen osv, så det er vanskelig å bre sende avgårde med bussen, selv om de sikkert har rett på gratis skolebuss.  Anonymous poster hash: 50d89...b5f  Høres jo vanskelig ut at du må følge og hente barnet med bussen. Er ikke storesøsken med samme buss? Forstår at du er i en vanskelig situasjon, og beløpet fra nav er jo en vits! Barna må jo ha skolemat også. Har du noe du kan selge? Og hva med barnetrygd og bidrag fra far? I fremtiden må du sette av de pengene til mat, klær og utstyr til ungene.  Anonymous poster hash: e2425...f97
Anonym bruker Skrevet 22. september 2015 #24 Skrevet 22. september 2015 Som sagt, det er utrolig snilt, men jeg vil ikke tigge fra fremmede. Jeg synes også at det er utrolig flaut på barnas vegne at vi er i denne situasjonen..  Jeg har snakket med banken, men de kunne ikke hjelpe meg før pengene faktisk var på konto. Hadde før vi flyttet en mindre lokalbank, der var slike ting enklere.. Nav sa at jeg kunne søke om å få lån, men det kunne ta 3 uker å få svar, og innen den tid så har vel stipendet kommet uansett..  Anonymous poster hash: 50d89...b5f
Anonym bruker Skrevet 22. september 2015 #25 Skrevet 22. september 2015    Barna har jo rett til gratis skoleskyss.  Anonymous poster hash: e2425...f97 Jeg har en som nettopp har begynt i 1. Klasse, og han nekter å reise med buss uten med. Tro meg, jeg har prøvd. Men det ender opp med at vi må ta vanlig buss. Vi har nettopp flyttet til et nytt sted, hvor barna ikke kjenner noen osv, så det er vanskelig å bre sende avgårde med bussen, selv om de sikkert har rett på gratis skolebuss. Anonymous poster hash: 50d89...b5f Høres jo vanskelig ut at du må følge og hente barnet med bussen. Er ikke storesøsken med samme buss? Forstår at du er i en vanskelig situasjon, og beløpet fra nav er jo en vits! Barna må jo ha skolemat også. Har du noe du kan selge? Og hva med barnetrygd og bidrag fra far? I fremtiden må du sette av de pengene til mat, klær og utstyr til ungene. Anonymous poster hash: e2425...f97 Jo, men storesøsken er kun ett år eldre, så det er ikke så mye hjelp der. "Bidrag" fra far kom for 2 uker siden, og det er dessverre ikke stort.  Hadde jeg visst at denne situasjonen skulle oppstå, så hadde jeg jo spart i god tid, slik at vi kunne ha unngått det. Men jeg trodde ikke at jeg skulle bli syk og sykemeldt, og at stipendet derfor skulle bli så forsinket..  Anonymous poster hash: 50d89...b5f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå