Gå til innhold

Oktober🌸


Baremeg1

Anbefalte innlegg

Dere som har hatt lang protokoll...

Nå er det 8 år siden sist jeg hadde lang protokoll. Hvor lang tid går man på medisiner før uttak ca?

Ble så usikker på hvor lenge man går på spray før man begynner på sprøyter.

Prøver å beregne hvor lang tid det vil ta denne gangen. Liker å planlegge litt ;)

Jeg gikk 3 uker og 1 dag på spray før jeg begynte på sprøyter, og så ble det det 11 dager på sprøyter før Eggløsningssprøyta ble satt 12.dagen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mysill jeg har kunne bestemme litt selv hvor lenge jeg skal bruke spray for å tilpasse litt mht jobb både for min del og mannen sin del. Har gått både 2 og 3 uker 😊 skal sies det er i det private da... i det offentlige var det ikke mye individuell tilpasning 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi holder til hos Hausken så de er private.

Prøver å regne ut litt i forhold til jobb osv her også. Har funnet ut at vi mest sannsynlig ender i mnd skiftet november/desember for uttak. Begynner å være travle tider på jobb da så vanskelig å bare ta fri på kort varsel.

Greit å planlegge litt. Venter vi en syklus til havner vi midt i juleferien..Å det er jo en bommert i seg selv. hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spesifisere ift min tidligere post(se over); hun vil ha kontakt med noen av dere, IKKE meg 😊 Kunne noen tenke seg å dele historien sin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spesifisere ift min tidligere post(se over); hun vil ha kontakt med noen av dere, IKKE meg 😊 Kunne noen tenke seg å dele historien sin?

Jeg er veldig åpen om at vi har fått barna våre ved hjelp av ivf, men vel, I don't do tv 😜 kan gjerne intervjues f.eks over Mail, men det er kanskje ikke så interessant hvis det er en tv-produksjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble forsøket mitt avbrutt, eller utsatt om du vil. Begge de to eggene mine kvalifiserte for frysing, og de blir frosset og satt inn uten ekstra kostnad.

Så selv om det er kjipt å ikke få ruge nå, vil jeg si vi har vært utrolig heldige med dette forsøket. Føler vi har hatt oddsen mot oss, med lav amh, kun 2 egg ut og nå også væske i livmoren. Å da sitte igjen med to egg, som i beste fall kan bli to fryseforsøk, vel det bør gi håp for andre som heller ikke ligger an til å få så mange egg ut.

 

Hvis væsken i livmoren stammer fra egglederen, så vil nok disse fjernes. Tenker at det kan faktisk være noen av våre tidligere negative forsøk har skyldtes dette problemet, og at det isåfall er utrolig bra at det blir fanget opp nå.

 

Men da er jeg iallfall ute av oktobergruppa. Lykke til videre til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen,

Usikker på hvilken gruppe jeg er i for tiden :) Er på runde nummer to etter en kortvarig lykke forrige runde. Egentlig er betryggende å vite at vi kan få det til. Nå er det en uke til med nesespray og så tilbake på "nåla". Håper det klaffer denne gangen.

 

Jeg har et spørsmål til alle sammen:

En veldig god venninne har kontaktet meg fordi hun vet hva vi holder på med og ser hvordan prosessen påvirker oss begge. Hun jobber med tv produksjon og er selv småbarnsmor. Nå ønsker hun å lage et varmt og nært program om det å måtte ta andre veier enn "de vanlige" for å bli en familie. Det kan være både assistert, inseminasjon, fosterhjem og adopsjon. I den forbindelse ønsker hun kontakt med mennesker som er åpne om å snakke om sin prosess (på godt og vondt). Ikke nødvendigvis på TV, men i utviklingen av konseptet. Hva tenker dere om dette? Jeg føler det å avstigmatisere IVF er på høy tid!

 

Innspill?

Jeg kan kanskje være interesert da vi har veldig åpne om det egentlig. Kan du ikke sende meg en personlig mld med litt mer info? :)

Jeg kan uansett prate med hun og høre hva hun sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble forsøket mitt avbrutt, eller utsatt om du vil. Begge de to eggene mine kvalifiserte for frysing, og de blir frosset og satt inn uten ekstra kostnad.

Så selv om det er kjipt å ikke få ruge nå, vil jeg si vi har vært utrolig heldige med dette forsøket. Føler vi har hatt oddsen mot oss, med lav amh, kun 2 egg ut og nå også væske i livmoren. Å da sitte igjen med to egg, som i beste fall kan bli to fryseforsøk, vel det bør gi håp for andre som heller ikke ligger an til å få så mange egg ut.

Hvis væsken i livmoren stammer fra egglederen, så vil nok disse fjernes. Tenker at det kan faktisk være noen av våre tidligere negative forsøk har skyldtes dette problemet, og at det isåfall er utrolig bra at det blir fanget opp nå.

Men da er jeg iallfall ute av oktobergruppa. Lykke til videre til alle sammen :)

Lykke til Leaf clover, så bra at begge eggene kvalifiserte seg til frysing håper det ikke tar for lang tid før livmoren din er klar.

 

Kjedelig at det ikke gikk honey86, lykke til med nytt forsøk når den tid kommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen,

Usikker på hvilken gruppe jeg er i for tiden :) Er på runde nummer to etter en kortvarig lykke forrige runde. Egentlig er betryggende å vite at vi kan få det til. Nå er det en uke til med nesespray og så tilbake på "nåla". Håper det klaffer denne gangen.

 

Jeg har et spørsmål til alle sammen:

En veldig god venninne har kontaktet meg fordi hun vet hva vi holder på med og ser hvordan prosessen påvirker oss begge. Hun jobber med tv produksjon og er selv småbarnsmor. Nå ønsker hun å lage et varmt og nært program om det å måtte ta andre veier enn "de vanlige" for å bli en familie. Det kan være både assistert, inseminasjon, fosterhjem og adopsjon. I den forbindelse ønsker hun kontakt med mennesker som er åpne om å snakke om sin prosess (på godt og vondt). Ikke nødvendigvis på TV, men i utviklingen av konseptet. Hva tenker dere om dette? Jeg føler det å avstigmatisere IVF er på høy tid!

 

Innspill?

Hun kan kontakte meg og. Er allerede åpen med alle om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Må bare spesifisere ift min tidligere post(se over); hun vil ha kontakt med noen av dere, IKKE meg 😊 Kunne noen tenke seg å dele historien sin?

Jeg er veldig åpen om at vi har fått barna våre ved hjelp av ivf, men vel, I don't do tv 😜 kan gjerne intervjues f.eks over Mail, men det er kanskje ikke så interessant hvis det er en tv-produksjon?

Alt er interessant :) De driver research per i dag. Send meg en PM, så får du info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag stikker det litt på venstre side av magen, er på RD5 så håper det er egg(ene) som graver seg ned..

Krysser fingrene for deg 😊

Jeg hadde mye stikninger rundt de tider selv, og veldig vondt i symfysen. Har hatt positiv test de siste dagene, som har blitt sterkere og sterkere. Tok en digital i dag som viste gravid 1-2.. Håper virkelig dette går bra, men er bare på RD9, så synes det er tidlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

I dag stikker det litt på venstre side av magen, er på RD5 så håper det er egg(ene) som graver seg ned..

Krysser fingrene for deg

Jeg hadde mye stikninger rundt de tider selv, og veldig vondt i symfysen. Har hatt positiv test de siste dagene, som har blitt sterkere og sterkere. Tok en digital i dag som viste gravid 1-2.. Håper virkelig dette går bra, men er bare på RD9, så synes det er tidlig..

Håper testen forblir positiv for deg :)

Mannen spurte i dag om jeg merket noe forskjell fra tidligere forsøk, og er i bedre form enn både første og andre forsøk. Ble overstimulert på første forsøk og andre sov jeg i to uker (bivirkning av lutinus??, har ikke blitt så trøtt ved senere forsøk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå begynner det å føles virkelig!! Telefon fra klinikken idag bekreftet de positive testene med positiv blodprøve😄

Så nå har jeg bestilt både første legetime og time til tidlig ultralyd om fjorten dager:)

 

Lykke til alle dere andre her inne! Gi ikke opp for plutselig er det deres tur. Det kan jeg bekrefte etter mange år i dette sirkuset😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det å føles virkelig!! Telefon fra klinikken idag bekreftet de positive testene med positiv blodprøve😄

Så nå har jeg bestilt både første legetime og time til tidlig ultralyd om fjorten dager:)

 

Lykke til alle dere andre her inne! Gi ikke opp for plutselig er det deres tur. Det kan jeg bekrefte etter mange år i dette sirkuset😛

Så fantastisk, gratulerer så mye 😊
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi i gang med forsøk igjen.

Første spray dag i dag. 8 år siden sist jeg hadde forsøk med langt regime..Ikke så glad i denne nesesprayen..Så dette blir gøy :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RD7 og har startet å spotte litt.. Ikke helt friskt blod, men kjenner trua ikke er like stor som tidligere...

 

Kan jo være skjøre slimhinner fra lutinusen og blodfortynnende som slår inn, men man blir plutselig mer bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her lurer jeg på om løpet er kjørt.. Spottingen som startet på mandag har ikke avtatt, men økt på - ligner mer på mensblødning i dag. Har ikke tatt test enda, men kommer til å en i morgen tror jeg, da er jeg på RD10

 

Har ikke fått blødning så tidlig på tidligere forsøk, på det negative forsøket i november kom blødningen testdagen, det avbrutte forsøket i juni kom den 12 dager etter uttak, men da brukte jeg ikke lutinus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her lurer jeg på om løpet er kjørt.. Spottingen som startet på mandag har ikke avtatt, men økt på - ligner mer på mensblødning i dag. Har ikke tatt test enda, men kommer til å en i morgen tror jeg, da er jeg på RD10

 

Har ikke fått blødning så tidlig på tidligere forsøk, på det negative forsøket i november kom blødningen testdagen, det avbrutte forsøket i juni kom den 12 dager etter uttak, men da brukte jeg ikke lutinus.

Æsj, så kjedelig. Når har du egentlig testdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Her lurer jeg på om løpet er kjørt.. Spottingen som startet på mandag har ikke avtatt, men økt på - ligner mer på mensblødning i dag. Har ikke tatt test enda, men kommer til å en i morgen tror jeg, da er jeg på RD10

Har ikke fått blødning så tidlig på tidligere forsøk, på det negative forsøket i november kom blødningen testdagen, det avbrutte forsøket i juni kom den 12 dager etter uttak, men da brukte jeg ikke lutinus.

Æsj, så kjedelig. Når har du egentlig testdag?

Har ikke testdag før på mandag, så syns det var vel tidlig å starte å spotte en uke før testdag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Her lurer jeg på om løpet er kjørt.. Spottingen som startet på mandag har ikke avtatt, men økt på - ligner mer på mensblødning i dag. Har ikke tatt test enda, men kommer til å en i morgen tror jeg, da er jeg på RD10

Har ikke fått blødning så tidlig på tidligere forsøk, på det negative forsøket i november kom blødningen testdagen, det avbrutte forsøket i juni kom den 12 dager etter uttak, men da brukte jeg ikke lutinus.

Æsj, så kjedelig. Når har du egentlig testdag?

Har ikke testdag før på mandag, så syns det var vel tidlig å starte å spotte en uke før testdag..

 

Lutinusen kan irritere slimhinnene slik at man spotter litt.

Håper det er det som er grunnen til spottingen din. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ruger jeg et fint egg. Nedtelling startet. :D:hjerte:

Så spennende, håper på en positiv test for deg etter hvert 😊💕

Jeg har brukt en uke på å faktisk skjønne at jeg er gravid etter første forsøk. Etter utallige antall positive tester den siste uken som blir sterkere og sterkere, har jeg nå skjønt det😂 Håper dette går bra hele veien, har aldri hatt en positiv test før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nå ruger jeg et fint egg. Nedtelling startet. :D:hjerte:

Så spennende, håper på en positiv test for deg etter hvert

Jeg har brukt en uke på å faktisk skjønne at jeg er gravid etter første forsøk. Etter utallige antall positive tester den siste uken som blir sterkere og sterkere, har jeg nå skjønt det Håper dette går bra hele veien, har aldri hatt en positiv test før.

 

Gratulerer. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...