Gå til innhold

Hvor mye har dere gått opp?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

30 uker i dag og har ikke gått opp noe enda. Selv om jeg ser ganske så gravid ut.

Litt overvektig fra før av, så er vel kanskje like greit :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

29+2 i dag, har gått opp 9 kg til nå. Hadde litt ekstra fra før også. Siste uka har vekta heldigvis stått i ro😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28+3 gått opp 11kg. Synes i starten det virket mye når først vekta begynte å øke kraftig, men har sluttet å bry meg :P Spiser det jeg vil og koser meg som gravid :D Ser ikke ut som jeg kan styre vekta uansett hva jeg spiser!

Normalvektig fra før.

 

Anonymous poster hash: c4b21...409

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå er jeg fødeklar og har gått opp 8,5 kg. Har fått en del vann i kroppen de siste ukene. Hadde aldri i livet trodd at jeg skulle klare å holde meg under ti kg! Har gått opp nesten 30 og 20 kg med ee to andre. Så håper jeg bare disse kg forsvinner fort også 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 uker og 5,5kg opp, fornøyd med det, forrige svangerskap gikk hadde jeg gått opp over 15 på samme tidspunkt.. Men blir nok mer, har oppdaget nugatti igjen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet faktisk ikke.. Har bare vært på en svangerskapskontroll, det var i uke 12.. 😕

 

Anonymous poster hash: 79db9...8e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet faktisk ikke.. Har bare vært på en svangerskapskontroll, det var i uke 12.. 😕

 

Anonymous poster hash: 79db9...8e1

Er du i tredje trimester og har bare vært på én kontroll? Det er jo direkte uansvarlig! Og hva med oul? Veie deg kan du jo gjøre hjemme uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du i tredje trimester og har bare vært på én kontroll? Det er jo direkte uansvarlig! Og hva med oul? Veie deg kan du jo gjøre hjemme uansett.

Ja, jo har vært på OUL og skal på enda en ultralyd i morgen. Og så har jeg legetime på torsdag. Men har bare vært på en svangerskapskontroll.. Hvorfor blir du så sur?

 

Anonymous poster hash: 79db9...8e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jo har vært på OUL og skal på enda en ultralyd i morgen. Og så har jeg legetime på torsdag. Men har bare vært på en svangerskapskontroll.. Hvorfor blir du så sur?

 

Anonymous poster hash: 79db9...8e1

Jeg skjønner bare ikke at du vil ta en sånn sjanse. Det er jo en grunn til at de anbefaler kontroller når de gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner bare ikke at du vil ta en sånn sjanse. Det er jo en grunn til at de anbefaler kontroller når de gjør.

På ultralyden i dag, så reagerte ikke jordmor i det hele tatt på det? Det er jo faktisk helt frivillig

 

Anonymous poster hash: 79db9...8e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sist jeg sjekket i uke 38 hadde jeg gått opp ca. 12,5 kg. Regner med det har smelt på minst en kilo til ved neste kontroll i uke 40 da jeg har fått masse vann i kroppen. Dype sokkemerker og måtte ta av gifteringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 30 og opp 17 kg... Har 3 barn fra før og lagt på meg fra 20-28 kg...blir kok ikke mindre denne gangen heller. Men alt går av igjen etterpå, heldigvis! 😊

 

Anonymous poster hash: 9aef5...544

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 uker og gått opp 1 kg etter å ha gått ned 4-5 kg de første mnd..

Hva sier legen om så lav vektøkning? Har selv bare gått opp 1,6 kg etter å ha gått ned 3 kg. Er i uke 30..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er i uke 27+0 og startet på en vekt av 56kg, nå er jeg oppe i 63,5. Så jeg har lagt på meg totalt 7,5kg, Jeg føler at dette er mye:( sliter endel med spiseforstyrrelser, så er veldig vanskelig og akseptere at jeg bare blir større...:/ Kan noen være så snill og fortelle meg at dette er normalt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er i uke 27+0 og startet på en vekt av 56kg, nå er jeg oppe i 63,5. Så jeg har lagt på meg totalt 7,5kg, Jeg føler at dette er mye:( sliter endel med spiseforstyrrelser, så er veldig vanskelig og akseptere at jeg bare blir større...:/ Kan noen være så snill og fortelle meg at dette er normalt? 

 

 

DETTE er NORMALT :-D og det er HELT normalt og helt ok å synes det er kjipt/vanskelig at kroppen forandrer seg. Jeg synes også det er vanskelig å ta innover meg at vekta går opp :-/ og jeg liker ikke at puppene aldri slutter å vokse, det er helt sjokkerende å se meg selv i speilet. Får du ekstra oppfølging mtp spiseforstyrrelsen?

Kan være greit at du får snakket litt ekstra med jordmor el noen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DETTE er NORMALT :-D og det er HELT normalt og helt ok å synes det er kjipt/vanskelig at kroppen forandrer seg. Jeg synes også det er vanskelig å ta innover meg at vekta går opp :-/ og jeg liker ikke at puppene aldri slutter å vokse, det er helt sjokkerende å se meg selv i speilet. Får du ekstra oppfølging mtp spiseforstyrrelsen?

Kan være greit at du får snakket litt ekstra med jordmor el noen

 

Tenker også selv at dette er normalt fordi jordmor og lege forteller dette, det er bare så vanskelig og se selv... Jeg syntes jeg er skikkelig ekkel og stor nå, men i følge andre er jeg ikke det, så er vel bare i hodet mitt i guess. Jeg snakker med min psykolog om dette med mat, men føler jeg bruker mesteparten av dagen med å tenke på det og ha dårlig samvittighet hver gang jeg spiser... Men klarer alikevell og spise burger å is haha så er vel ikke så ille...

Hvor langt er du kommet i graviditeten da? :) Takk for svar foressten^^

Endret av erosrose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er i uke 27+0 og startet på en vekt av 56kg, nå er jeg oppe i 63,5. Så jeg har lagt på meg totalt 7,5kg, Jeg føler at dette er mye:( sliter endel med spiseforstyrrelser, så er veldig vanskelig og akseptere at jeg bare blir større...:/ Kan noen være så snill og fortelle meg at dette er normalt?

Jeg er 34 uker på vei, har lagt på meg 15kg nå ✌🏼️ Føler meg stor og hengslete, men har sluttet bry meg. Jeg var 68kg før graviditet og nå er jeg 83kg 😃 Jeg går heller og motiverer meg til å gå ned i vekt etter fødsel. Trening, kosthold osv 💪🏼 Trilleturer blir det o'store i sommer 😄

 

Anonymous poster hash: d95b9...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker også selv at dette er normalt fordi jordmor og lege forteller dette, det er bare så vanskelig og se selv... Jeg syntes jeg er skikkelig ekkel og stor nå, men i følge andre er jeg ikke det, så er vel bare i hodet mitt i guess. Jeg snakker med min psykolog om dette med mat, men føler jeg bruker mesteparten av dagen med å tenke på det og ha dårlig samvittighet hver gang jeg spiser... Men klarer alikevell og spise burger å is haha så er vel ikke så ille...

Hvor langt er du kommet i graviditeten da? :) Takk for svar foressten^^

 

Jeg er 26+2 nå har gått opp 4 kg (gikk ned 2 til å begynne med). Jeg har aldri før eid en vekt fordi jeg vet at det bare gir meg dårlige følelser å vite hva jeg veier, men siden jeg har vært så dårlig og ikke hatt noen særlig økning kjøpte jeg en for å følge med mer. Men synes det er vanskelig å se vekta tikke høyere enn den noen gang har vært, selv om jeg vet at den skal opp Vi har jo et samfunn og en kultur som er vanvittig opptatt av kilo og kvinnekropp, så trøster meg med at det er ikke vår "skyld" at dette er vanskelig å takle. 

Når stor-og-ekkel-tankene kommer synes jeg det hjelper å distrahere meg selv (film, les noe hyggelig, gå en tur osv) akkurat samme taktikk jeg bruker mot stress/angst. Men huff det er slitsomt å tenke så mye på mat! Håper du nyyyyyter isen og burgeren likevel Jeg spiste nettopp to mandelkrem-croissanter og drømmer nå om jordbær, vannmelom og cola-is hihi  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 34 uker på vei, har lagt på meg 15kg nå ✌ Føler meg stor og hengslete, men har sluttet bry meg. Jeg var 68kg før graviditet og nå er jeg 83kg Jeg går heller og motiverer meg til å gå ned i vekt etter fødsel. Trening, kosthold osv Trilleturer blir det o'store i sommer

 

Anonymous poster hash: d95b9...71a

 

Er vel etter fødsel jeg også burde begynne å tenke på:) Du er flink til å være positiv! det liker jeg ^^ burde vel satse på et par trilleturer jeg å hehe...  tusen takk for svar:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå 33 uker og har lagt på meg 16 kg. Jeg spiser normalt og trener like mye som før, så grunnen er rett og slett at kroppen min VIL legge på seg. Hadde normal BMI før jeg ble gravid.

 

Det er rare er at det egentlig ikke vises på meg. Er flere som har kommentert at jeg ser ut akkurat som før, utenom magen.

 

Regner med det forsvinner igjen ganske raskt etter fødselen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 32 uker og opp 15 kg. Noe av det vet jeg er vann, men noe må være ekstra vekt (ikke baby/vann/morkake), så regner med jeg må slite for å få de av. Er heldigvis veldig motivert til dette. Er overvektig til vanlig, men likevel aktiv hver dag, så gleder meg til å gå på trilleturer og fjellturer når babyen er her. Må ta det med ro nå pga høyt blodtrykk (er på medisiner).

 

Anonymous poster hash: 138c4...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...