Tulisa Skrevet 30. juli 2015 #26 Skrevet 30. juli 2015 Ok da. Så du mener oppriktig st omsorgspersonen ikke kan klandres her? At moren/støttekontakten bevarte verdigheten til ungen ved å la ungen sitte alene på en ulåst do, med buksene nede og ute av stand til å gjøre rede for seg eller å kunne dekke seg til? Da har vi ulikt syn på saken, for det synes jeg er uverdig.Er du dum?Det er ikke din plass å vurdere hva som er uverdig for dette barnet. Det klarer fint omsorgspersonen å gjøre. Neste gang får du prøve å glo litt mindre, og heller passe dine egne saker litt mer! Anonymous poster hash: ec1b5...8bd Tydeligvis ikke når "omsorgspersonen" etterlater et hjelpesløst barn alene med buksa nede. Hva skjedde da? Er det noe jeg ikke har fått med meg? Ble barnet akutt dårlig? Døde det?? Hadde bare disse kjerringene latt være å åpne døren gang på gang, så hadde dette barnet ikke fått en ubehagelig opplevelse! Det datteren min går på skole, så låser de av prinsipp aldri dører på toalettene. Noen bruker lang tid, andre kort tid. Selv der, hvor alle barna hat ulike behov, skjønner disse barna at sitter det en på do, så åpner vi ikke døren gang på gang for å vise de andre at her er det opptatt. De bare informerer nestemann at jeg er det dokø, deg sitter en på do allerede. Vi må vente på tur! Anonymous poster hash: ec1b5...8bd Hadde den voksne, som hadde ansvaret for barnet, gjort jobben sin så ville det vært noen der som kunne informert om at doen var opptatt. Men den voksne var mer interessert i pølse. Da er det bra at andre voksne tar ansvar. Å etterlate noen i hjelpeløs tilstand er heller ikke lovlig. Et menneske som ikke kan gjøre rede for seg skal ikke forlates, og aller minst med buksene nede. Dette handler ikke om deg og din datter, men om et barn som verken kunne snakke eller komme seg fysisk ut av situasjonen som den voksne hadde satt barnet i. Tror også du forstår dette når du tar ut bjelken i eget øye.....
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #27 Skrevet 30. juli 2015 Jeg er også helt enig med deg Hi! Fysj for noen mennesker dere er som svarer hi som dere gjør. Fatter ikke at dere synes at det er ok å etterlate et multihendikappet barn på den måten til fordel for en pølse! ?!? Ja hun før Hi skulle ikke åpnet døra en gang til men det omsorgspersonen gjore var verre! Anonymous poster hash: 1270e...a18
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #28 Skrevet 30. juli 2015 Ok da. Så du mener oppriktig st omsorgspersonen ikke kan klandres her? At moren/støttekontakten bevarte verdigheten til ungen ved å la ungen sitte alene på en ulåst do, med buksene nede og ute av stand til å gjøre rede for seg eller å kunne dekke seg til? Da har vi ulikt syn på saken, for det synes jeg er uverdig.Er du dum?Det er ikke din plass å vurdere hva som er uverdig for dette barnet. Det klarer fint omsorgspersonen å gjøre. Neste gang får du prøve å glo litt mindre, og heller passe dine egne saker litt mer! Anonymous poster hash: ec1b5...8bd Tydeligvis ikke når "omsorgspersonen" etterlater et hjelpesløst barn alene med buksa nede.Hva skjedde da? Er det noe jeg ikke har fått med meg? Ble barnet akutt dårlig? Døde det??Hadde bare disse kjerringene latt være å åpne døren gang på gang, så hadde dette barnet ikke fått en ubehagelig opplevelse! Det datteren min går på skole, så låser de av prinsipp aldri dører på toalettene. Noen bruker lang tid, andre kort tid. Selv der, hvor alle barna hat ulike behov, skjønner disse barna at sitter det en på do, så åpner vi ikke døren gang på gang for å vise de andre at her er det opptatt. De bare informerer nestemann at jeg er det dokø, deg sitter en på do allerede. Vi må vente på tur! Anonymous poster hash: ec1b5...8bd Hadde den voksne, som hadde ansvaret for barnet, gjort jobben sin så ville det vært noen der som kunne informert om at doen var opptatt. Men den voksne var mer interessert i pølse. Da er det bra at andre voksne tar ansvar. Å etterlate noen i hjelpeløs tilstand er heller ikke lovlig. Et menneske som ikke kan gjøre rede for seg skal ikke forlates, og aller minst med buksene nede. Dette handler ikke om deg og din datter, men om et barn som verken kunne snakke eller komme seg fysisk ut av situasjonen som den voksne hadde satt barnet i. Tror også du forstår dette når du tar ut bjelken i eget øye..... Hjelpeløs tilstand?? Ungen satt på do!! Anonymous poster hash: ec1b5...8bd
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #29 Skrevet 30. juli 2015 Ok da. Så du mener oppriktig st omsorgspersonen ikke kan klandres her? At moren/støttekontakten bevarte verdigheten til ungen ved å la ungen sitte alene på en ulåst do, med buksene nede og ute av stand til å gjøre rede for seg eller å kunne dekke seg til? Da har vi ulikt syn på saken, for det synes jeg er uverdig.Er du dum?Det er ikke din plass å vurdere hva som er uverdig for dette barnet. Det klarer fint omsorgspersonen å gjøre. Neste gang får du prøve å glo litt mindre, og heller passe dine egne saker litt mer! Anonymous poster hash: ec1b5...8bd Tydeligvis ikke når "omsorgspersonen" etterlater et hjelpesløst barn alene med buksa nede.Hva skjedde da? Er det noe jeg ikke har fått med meg? Ble barnet akutt dårlig? Døde det??Hadde bare disse kjerringene latt være å åpne døren gang på gang, så hadde dette barnet ikke fått en ubehagelig opplevelse! Det datteren min går på skole, så låser de av prinsipp aldri dører på toalettene. Noen bruker lang tid, andre kort tid. Selv der, hvor alle barna hat ulike behov, skjønner disse barna at sitter det en på do, så åpner vi ikke døren gang på gang for å vise de andre at her er det opptatt. De bare informerer nestemann at jeg er det dokø, deg sitter en på do allerede. Vi må vente på tur! Anonymous poster hash: ec1b5...8bd Hadde den voksne, som hadde ansvaret for barnet, gjort jobben sin så ville det vært noen der som kunne informert om at doen var opptatt. Men den voksne var mer interessert i pølse. Da er det bra at andre voksne tar ansvar. Å etterlate noen i hjelpeløs tilstand er heller ikke lovlig. Et menneske som ikke kan gjøre rede for seg skal ikke forlates, og aller minst med buksene nede. Dette handler ikke om deg og din datter, men om et barn som verken kunne snakke eller komme seg fysisk ut av situasjonen som den voksne hadde satt barnet i. Tror også du forstår dette når du tar ut bjelken i eget øye..... Hjelpeløs tilstand?? Ungen satt på do!! Anonymous poster hash: ec1b5...8bd Mener du at dette ikke var i en hjelpesløs tilstand??? Anonymous poster hash: 1270e...a18
Tulisa Skrevet 30. juli 2015 #30 Skrevet 30. juli 2015 Ok da. Så du mener oppriktig st omsorgspersonen ikke kan klandres her? At moren/støttekontakten bevarte verdigheten til ungen ved å la ungen sitte alene på en ulåst do, med buksene nede og ute av stand til å gjøre rede for seg eller å kunne dekke seg til? Da har vi ulikt syn på saken, for det synes jeg er uverdig.Er du dum?Det er ikke din plass å vurdere hva som er uverdig for dette barnet. Det klarer fint omsorgspersonen å gjøre. Neste gang får du prøve å glo litt mindre, og heller passe dine egne saker litt mer! Anonymous poster hash: ec1b5...8bd Tydeligvis ikke når "omsorgspersonen" etterlater et hjelpesløst barn alene med buksa nede.Hva skjedde da? Er det noe jeg ikke har fått med meg? Ble barnet akutt dårlig? Døde det??Hadde bare disse kjerringene latt være å åpne døren gang på gang, så hadde dette barnet ikke fått en ubehagelig opplevelse! Det datteren min går på skole, så låser de av prinsipp aldri dører på toalettene. Noen bruker lang tid, andre kort tid. Selv der, hvor alle barna hat ulike behov, skjønner disse barna at sitter det en på do, så åpner vi ikke døren gang på gang for å vise de andre at her er det opptatt. De bare informerer nestemann at jeg er det dokø, deg sitter en på do allerede. Vi må vente på tur! Anonymous poster hash: ec1b5...8bd Hadde den voksne, som hadde ansvaret for barnet, gjort jobben sin så ville det vært noen der som kunne informert om at doen var opptatt. Men den voksne var mer interessert i pølse. Da er det bra at andre voksne tar ansvar. Å etterlate noen i hjelpeløs tilstand er heller ikke lovlig. Et menneske som ikke kan gjøre rede for seg skal ikke forlates, og aller minst med buksene nede. Dette handler ikke om deg og din datter, men om et barn som verken kunne snakke eller komme seg fysisk ut av situasjonen som den voksne hadde satt barnet i. Tror også du forstår dette når du tar ut bjelken i eget øye..... Hjelpeløs tilstand?? Ungen satt på do!! Anonymous poster hash: ec1b5...8bd Mener du at dette ikke var i en hjelpesløs tilstand??? Anonymous poster hash: 1270e...a18 ...8bd er nok et t r o l l
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #31 Skrevet 30. juli 2015 Jeg er ikke hi. Men la meg heller spørre dere om dere etterlater dere små barn på offentlig do som ikke kan tørke seg for å stå i kø uansett hva man skal kjøpe. Jeg hadde ikke gjort det og barnet mitt hadde nekter meg å gjøre det. Da synes jeg faktisk hi reagerte rett. Dette er jo ikke snakk om at det var en farlig situasjon. Men En dårlig vurdering av omsorgspersonen. Noe uverdig ja Anonymous poster hash: 03cd2...964
Mø schæl! Skrevet 30. juli 2015 #32 Skrevet 30. juli 2015 Jeg her helt enig med deg, hovedinnlegger - men skjønner jo ut fra svarene her at det er mange ulike tanker om situasjonen. For MIN del ville det ha vært uaktuelt å gå fra noen som helst på en ulåst do, uavhengig om barnet var handikappet eller ikke. Helt ok at døra er ulåst, men da stiller man seg utenfor og passer på. Datteren min på 10 år liker fremdeles ikke å låse dodører etter en "traumatisk" dodør-opplevelse som liten, men hun ønsker selvsagt privatliv - så da stiller jeg meg utenfor og venter, og passer på at ingen kommer inn. Står man i dokø, og døra er åpen, må man jo regne med at neste person i køen åpner opp døra. Jeg regner med at denne omsorgspersonen som du sa klart i fra til, reagerte som sikkert mange av oss vil gjøre i en slik situasjon: med forsvar. Enten fordi hun seriøst mente at det hun gjorde var rett, eller at hun følte spikeren truffet på hodet. Angrep er jo som kjent det beste forsvar. At det er så mange her som forsvarer det å gå fra et barn (egentlig uavhengig av helsesituasjon) som sitter inne på en ulåst do - skjønner jeg bare ikke! Handler jo om verdighet!
Gjest Antarctica Skrevet 30. juli 2015 #33 Skrevet 30. juli 2015 Man forlater ikke en man har ansvar for på det viset. Dårlig gjort, men ikke en kriminell handling
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #34 Skrevet 30. juli 2015 Jeg ville aldri forlatt mitt funksjonsfriske barn på wc for å kjøpe pølse... PUNKTUM! Anonymous poster hash: d9081...eea
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #35 Skrevet 30. juli 2015 Enig med HI! Jeg skjønner meg ikke på gjengen her inne... Gå fra ungen inne for å hente posten, og de skriker barnevern umiddelbart, men å sette fra seg et multihsndicappet barn på toalett med uløst dør, det er liksom greit? Og ja, jeg skjønner at det ikke nødvendigvis er de samme som svarer, det er bare merkelig likevel... Anonymous poster hash: 6dd11...043
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #36 Skrevet 30. juli 2015 Det er en person som syns det var greit, alle andre er imot. Se på anonymkodene. Den ene personen er enten et troll, eller så er det moren din gikk fra barnet... Anonymous poster hash: 658fc...a23
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #37 Skrevet 30. juli 2015 Du burde ikke hverken kikket eller kjeftet og hadde bare godt av å få tilsnakk selv. Anonymous poster hash: 21ef0...763
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #38 Skrevet 30. juli 2015 Du burde ikke hverken kikket eller kjeftet og hadde bare godt av å få tilsnakk selv. Anonymous poster hash: 21ef0...763 Amen! Anonymous poster hash: ec1b5...8bd
LME1001 Skrevet 30. juli 2015 Forfatter #39 Skrevet 30. juli 2015 Du burde ikke hverken kikket eller kjeftet og hadde bare godt av å få tilsnakk selv. Anonymous poster hash: 21ef0...763 Kan du begrunne svaret ditt? Tydeligvis er alle enige med meg uten om ...8db og deg.
LME1001 Skrevet 30. juli 2015 Forfatter #40 Skrevet 30. juli 2015 Du burde ikke hverken kikket eller kjeftet og hadde bare godt av å få tilsnakk selv. Anonymous poster hash: 21ef0...763 Amen! Anonymous poster hash: ec1b5...8bd 8db er sååå fornøyd med å få med en til på laget 😂
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #41 Skrevet 30. juli 2015 Du burde ikke hverken kikket eller kjeftet og hadde bare godt av å få tilsnakk selv. Anonymous poster hash: 21ef0...763 Amen! Anonymous poster hash: ec1b5...8bd 8db er sååå fornøyd med å få med en til på laget 😂 En på laget? Du er virkelig dum du!! Anonymous poster hash: ec1b5...8bd
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #42 Skrevet 30. juli 2015 ..og der ble den ene endelig til to, slik at hun ikke mente dette helt alene! Flott at de fleste har flere elektroniske duppedingser og noen ganger også flere brukernavn her inne.. God bedring til deg! ;-) Anonymous poster hash: 9689e...29e
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #43 Skrevet 30. juli 2015 ..og der ble den ene endelig til to, slik at hun ikke mente dette helt alene! Flott at de fleste har flere elektroniske duppedingser og noen ganger også flere brukernavn her inne.. God bedring til deg! ;-) Anonymous poster hash: 9689e...29e Hahaha, du lever deg litt vel inn i dib- verdenen 😂 Anonymous poster hash: ec1b5...8bd
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #44 Skrevet 30. juli 2015 Jeg er enig med deg, hi. Ville nok ikke ha sagt noe, men synes det var uansvarlig oppførsel av følgeren. Tenk om noe hadde skjedd og barnet ikke kunne gjøre rede for seg? Anonymous poster hash: db3d9...565 Og hva skulle skjedd? Er du bedre til å ta en "risikovurdering", enn det mor er? Anonymous poster hash: ec1b5...8bd Det kan det godt hende HI er ja, anonym. Du har tydeligvis ikke mye respekt for funksjonshemmede barn anonym, selv om du har ett selv. Skam deg! Anonymous poster hash: f047b...bcf
anonomous Skrevet 30. juli 2015 #45 Skrevet 30. juli 2015 Føler du deg truffet 8bd? Enig med deg Hi! Dårlig av omsorgspersonen!!
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #46 Skrevet 30. juli 2015 Du som mener det er helt greit å etterlate et barn alene på do med buksene nede, synes du det er greit med funksjonsfriske barn? Jeg skal innrømme at jeg ikke har et funksjonshemmet barn og dermed ikke vet mye om hvordan det er (dog jeg antar det til tider ikke er særlig enkelt). Derimot har jeg flere funksjonsfriske barn, og jeg ville ALDRI forlatt en av dem alene på do om de ikke klarte å snakke for seg eller kle på seg (f.eks om de var så små at de ikke klarte det). Jeg hadde også reagert som HI om jeg hadde funnet et hjelpeløst barn alene på do, mens mor/omsorgsperson kjøpte pølse. Kan man ikke spise pølse foran barnet sitt, vel da får man spise pølse ved en annen anledning. Anonymous poster hash: de35b...556
Luksusdyret Skrevet 30. juli 2015 #47 Skrevet 30. juli 2015 Ok da. Så du mener oppriktig st omsorgspersonen ikke kan klandres her? At moren/støttekontakten bevarte verdigheten til ungen ved å la ungen sitte alene på en ulåst do, med buksene nede og ute av stand til å gjøre rede for seg eller å kunne dekke seg til? Da har vi ulikt syn på saken, for det synes jeg er uverdig.Er du dum?Det er ikke din plass å vurdere hva som er uverdig for dette barnet. Det klarer fint omsorgspersonen å gjøre. Neste gang får du prøve å glo litt mindre, og heller passe dine egne saker litt mer! Anonymous poster hash: ec1b5...8bd Tydeligvis ikke når "omsorgspersonen" etterlater et hjelpesløst barn alene med buksa nede. Hva skjedde da? Er det noe jeg ikke har fått med meg? Ble barnet akutt dårlig? Døde det?? Hadde bare disse kjerringene latt være å åpne døren gang på gang, så hadde dette barnet ikke fått en ubehagelig opplevelse! Det datteren min går på skole, så låser de av prinsipp aldri dører på toalettene. Noen bruker lang tid, andre kort tid. Selv der, hvor alle barna hat ulike behov, skjønner disse barna at sitter det en på do, så åpner vi ikke døren gang på gang for å vise de andre at her er det opptatt. De bare informerer nestemann at jeg er det dokø, deg sitter en på do allerede. Vi må vente på tur! Anonymous poster hash: ec1b5...8bd Ok da. Så du mener oppriktig st omsorgspersonen ikke kan klandres her? At moren/støttekontakten bevarte verdigheten til ungen ved å la ungen sitte alene på en ulåst do, med buksene nede og ute av stand til å gjøre rede for seg eller å kunne dekke seg til? Da har vi ulikt syn på saken, for det synes jeg er uverdig.Er du dum?Det er ikke din plass å vurdere hva som er uverdig for dette barnet. Det klarer fint omsorgspersonen å gjøre. Neste gang får du prøve å glo litt mindre, og heller passe dine egne saker litt mer! Anonymous poster hash: ec1b5...8bd Tydeligvis ikke når "omsorgspersonen" etterlater et hjelpesløst barn alene med buksa nede. Hva skjedde da? Er det noe jeg ikke har fått med meg? Ble barnet akutt dårlig? Døde det?? Hadde bare disse kjerringene latt være å åpne døren gang på gang, så hadde dette barnet ikke fått en ubehagelig opplevelse! Det datteren min går på skole, så låser de av prinsipp aldri dører på toalettene. Noen bruker lang tid, andre kort tid. Selv der, hvor alle barna hat ulike behov, skjønner disse barna at sitter det en på do, så åpner vi ikke døren gang på gang for å vise de andre at her er det opptatt. De bare informerer nestemann at jeg er det dokø, deg sitter en på do allerede. Vi må vente på tur! Anonymous poster hash: ec1b5...8bd Jepp, for det har aldri forekommet mobbing på skolen der barna blir tatt bilder av sittende på do/stående naken i dusjen, deretter legges bilder ut på nett og/eller spres. Det har nettopp vært publisert en artikkel om av 6 av 10 ungdommer opplever nettvold. Forresten, din "teori" er fin - så lenge ingen dauer går alt greit. Regner med at du heller ikke blander deg inn når du ser foreldrene som slår barna sine i offentligheten, for ingen dauer jo, og omsorgspersonen vet alltid best?
Anonym bruker Skrevet 30. juli 2015 #48 Skrevet 30. juli 2015 Det er jo litt snodig at du ikke forstår at meningene dine kanskje er litt outrerte, når så mange er uenige med deg? At du i tillegg tyr til personangrep gjør det ikke noe bedre. Jeg jobber forresten med multifunksjonshemmede barn. Hadde jeg gjort det HI beskriver, hadde jeg fått sparken på flekken. Anonymous poster hash: 2e7cf...dbe
Villbringebringebær Skrevet 30. juli 2015 #49 Skrevet 30. juli 2015 Ok da. Så du mener oppriktig st omsorgspersonen ikke kan klandres her? At moren/støttekontakten bevarte verdigheten til ungen ved å la ungen sitte alene på en ulåst do, med buksene nede og ute av stand til å gjøre rede for seg eller å kunne dekke seg til? Da har vi ulikt syn på saken, for det synes jeg er uverdig.Er du dum?Det er ikke din plass å vurdere hva som er uverdig for dette barnet. Det klarer fint omsorgspersonen å gjøre. Neste gang får du prøve å glo litt mindre, og heller passe dine egne saker litt mer! Anonymous poster hash: ec1b5...8bd Denne omsorgspersonen skal være jævlig glad det var to voksne damer som ble bekymret som åpnet døren og ikke en gjeng med barn som kanskje ville ledd, eller latt søren stå oppe og så gå igjen! Skjønner du har piggene ute her, men å la et barn være alene i 5 minutte alene på et offentlig toalett er totalt uansvarlig! At du ikke ser dette skremmer meg!
LME1001 Skrevet 30. juli 2015 Forfatter #50 Skrevet 30. juli 2015 (endret) Det er jo litt snodig at du ikke forstår at meningene dine kanskje er litt outrerte, når så mange er uenige med deg? At du i tillegg tyr til personangrep gjør det ikke noe bedre. Jeg jobber forresten med multifunksjonshemmede barn. Hadde jeg gjort det HI beskriver, hadde jeg fått sparken på flekken. Anonymous poster hash: 2e7cf...dbe Jeg jobber som spesialpedagog på mellomtrinnet og har elever som må følges på do. Jeg har også jobbet mange år på gamlehjem. Det kunne aldri falt meg inn å gå ifra NOEN jeg har ansvaret for, spesielt ikke når de sitter på en ulåst do. Jeg hadde ikke gått ifra mine egne funksjonsfriske barn, ikke mine elever, ikke min gamle bestemor, ingen. Funksjonsfriske eller ei. Måtte jeg gått ifra, hadde jeg funnet noen andre som kunne sett etter/holdt døra. Hadde noen lærere/assistenter gjort som i dette tilfellet, hadde jeg sagt ifra på samme måte som jeg gjorde i dag, jeg hadde tatt saken vider til høyeste hold og forhåpentligvis hadde den personen blitt sagt opp. Endret 30. juli 2015 av LME1001
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå