Gå til innhold

Hva synes du om min reaksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var i en fornøyelsespark i dag og måtte på do. Kom til dokøa og der sa dama foran meg at det satt noen der inne. Døra var ulåst og damen foran meg åpnet opp for å vise at personen som satt på do var en multihandicappet som tydeligvis bare hadde blitt forlatt av sin omsorgsperson. Verken dama foran meg eller jeg ante hva vi skulle gjøre, det var ingen omsorgspersoner i sikte og rullestolen stod utenfor doen. Den stakkars personen på do kunne ikke røre seg av flekke og kunne ikke snakke. Så stod vi der da, i 2-3 minutter og lurte på hvem vi skulle kontakte for hjelp, men så dukket omsorgspersonen opp. Jeg aner ikke om dette var moren eller om hun var støttekontakt. Hun hadde vært å kjøpt seg ei pølse. Da fortalte jeg henne at hun ikke skulle ha gått fra personen på do. Jeg sa at den pølsa kunne ha ventet. Omsorgspersonen ble dritforbannet for at jeg brydde meg. Jeg gikk inn på en annen do, og da jeg kom ut igjen stod hun der og satte ungen i rullestolen. Da fortalte hun meg igjen at jeg burde passet mine egne saker og at hun visste godt at ungen klarte seg alene i de 5 minuttene hun var i kiosken ved siden av. Da svarte jeg at hun uasnsett ikke kunne sette et menneske på toalettet med ulåst dør, når personen ikke kan gjøre rede for seg. At vi ble redde for den stakkars ungen. Hun gikk videre i sinne.

Jeg hadde gjort akkurat det samme en gang til, men vil bare høre om det er noen der ute som mener jeg gikk over streken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke helt problemet jeg da. Du kjenner jo verken rullestolbrukeren eller denne damen. Er det slik de pleier å gjøre det, så gjør de det slik. Fy faen, du er frekk som blander deg inn i dette? Hva var du redd skulle skje, at ungen falt i do??

Anonymous poster hash: ec1b5...8bd

Skrevet

Tull. Jeg var der og ambulanse ble jo tilkalt.

Anonymous poster hash: 19074...16f

Skrevet

Tull. Jeg var der og ambulanse ble jo tilkalt.

Anonymous poster hash: 19074...16f

Eh, hæ?

Skrevet

Du gjorde helt rett i å si fra.

Hvorfor det? Hvis dette er moren til barnet, så vet vel hun mye bedre hvordan hun skal ta vare på barnet sitt, enn en random dame i dokø? Og hva faen, hvem åpner døren for å vise at; se her, her sitter det en handikappet person? Folk er så frekke, og gjemmer seg bak "jeg bryr meg såååå- kortet"!

Jeg hat selv et barn som er rullestolbruker(hun kan snakke, men jeg hadde ikke blitt overrasket om hun hadde blitt så sjokkert av at to damer stikker inn hodet mens hun sitter på do, at hun ville valgt å latt være å si noe). Du vet ikke hvotdan det er å ha et multifunksjonshemmet barn, så ikke bland deg inn i noe du ikke har forutsetninger for å forstå!!

Skrevet

Hvorfor det? Hvis dette er moren til barnet, så vet vel hun mye bedre hvordan hun skal ta vare på barnet sitt, enn en random dame i dokø? Og hva faen, hvem åpner døren for å vise at; se her, her sitter det en handikappet person? Folk er så frekke, og gjemmer seg bak "jeg bryr meg såååå- kortet"!

Jeg hat selv et barn som er rullestolbruker(hun kan snakke, men jeg hadde ikke blitt overrasket om hun hadde blitt så sjokkert av at to damer stikker inn hodet mens hun sitter på do, at hun ville valgt å latt være å si noe). Du vet ikke hvotdan det er å ha et multifunksjonshemmet barn, så ikke bland deg inn i noe du ikke har forutsetninger for å forstå!!

JEG åpnet ikke døra, dama foran meg gjorde. Uansett er det jo ganske vanlig å lukke opp ei ulåst dør når du kommer til do og det ikke er kø?!

Jeg skjønner jo selvsagt at omsorgspersonen ver best om dette går bra eller ikke, men å la noen sitte med buksa nede på do og gå i fra for å kjøpe ei pølse og ikke ha døra låst er forferdelig stygt gjort.

Skrevet

JEG åpnet ikke døra, dama foran meg gjorde. Uansett er det jo ganske vanlig å lukke opp ei ulåst dør når du kommer til do og det ikke er kø?!

Jeg skjønner jo selvsagt at omsorgspersonen ver best om dette går bra eller ikke, men å la noen sitte med buksa nede på do og gå i fra for å kjøpe ei pølse og ikke ha døra låst er forferdelig stygt gjort.

Det er vel ett fett hvem som åpnet døren!? Først er det ei som kikker. Og etter en liten stund, er to som står og glor inn igjen! Det er helt utrolig at voksne mennesker ikke tenker lengre enn som så. Og hva har du med å belære denne omsorgspersonen hvor hun skal gjøre ting. Håper DU slipper å få ditt barn i rullestol, for jeg tror også du hadde blitt temmelig lei alle besserwisserne, og ikke minst alle de som "bryr seg sååå" etterhvert!!!

Skrevet

Foresten, siden jeg har et multifunksjonshemmet barn, så kjenner jeg også mange andre barn med ulike utfordringer. For alt du vet, så elsker kanskje dette barnet pølse, men får ikke lov av legene å spise vanlig mat (for all ernæring tilført via knapp/ pegsonde og rett i magesekken.) Kanskje mor ville unngå at barnet så henne spise denne pølsen, og valgte derfor å hive i seg en pølse i full fart mens barnet satt på do. Du vet jo ingenting, hvordan har du samvittighet til å stå og belære henne da??

Skrevet

Det er enda styggere å åpne døra og vise barnet frem for andre, stakkars barn som satt der og ble beglodd. Skjønner godt at du fikk kjeft

Anonymous poster hash: 98c90...558

Skrevet

Det nicket ditt kommer jeg til å få grøsninger av i lang, lang tid kjenner jeg..

Skrevet

Ok da. Så du mener oppriktig st omsorgspersonen ikke kan klandres her? At moren/støttekontakten bevarte verdigheten til ungen ved å la ungen sitte alene på en ulåst do, med buksene nede og ute av stand til å gjøre rede for seg eller å kunne dekke seg til? Da har vi ulikt syn på saken, for det synes jeg er uverdig.

Skrevet

Ok da. Så du mener oppriktig st omsorgspersonen ikke kan klandres her? At moren/støttekontakten bevarte verdigheten til ungen ved å la ungen sitte alene på en ulåst do, med buksene nede og ute av stand til å gjøre rede for seg eller å kunne dekke seg til? Da har vi ulikt syn på saken, for det synes jeg er uverdig.

Er du dum?

Det er ikke din plass å vurdere hva som er uverdig for dette barnet. Det klarer fint omsorgspersonen å gjøre. Neste gang får du prøve å glo litt mindre, og heller passe dine egne saker litt mer!

Skrevet

Jeg er enig med deg, hi. Ville nok ikke ha sagt noe, men synes det var uansvarlig oppførsel av følgeren. Tenk om noe hadde skjedd og barnet ikke kunne gjøre rede for seg?

Anonymous poster hash: db3d9...565

Skrevet

Jeg er helt enig I at det er uverdig å etterlate et hjelpeløst menneske på et ulåst offentlig toalett, hvem gjør slikt?

Skrevet

Jeg er enig med deg, hi. Ville nok ikke ha sagt noe, men synes det var uansvarlig oppførsel av følgeren. Tenk om noe hadde skjedd og barnet ikke kunne gjøre rede for seg?

Og hva skulle skjedd? Er du bedre til å ta en "risikovurdering", enn det mor er?

Skrevet

Jeg er helt enig I at det er uverdig å etterlate et hjelpeløst menneske på et ulåst offentlig toalett, hvem gjør slikt?

Du kjenner jo ikke til omstendighetene rundt dette her, derfor har du heller ikke forutsetninger for å forstå "hvem som gjør slikt"!!

Skrevet

Er du dum?

Det er ikke din plass å vurdere hva som er uverdig for dette barnet. Det klarer fint omsorgspersonen å gjøre. Neste gang får du prøve å glo litt mindre, og heller passe dine egne saker litt mer!

Tydeligvis ikke når "omsorgspersonen" etterlater et hjelpesløst barn alene med buksa nede.

Skrevet

Jeg er helt enig med deg HI.

Anonymous poster hash: 32a33...016

Skrevet

Og hva skulle skjedd? Er du bedre til å ta en "risikovurdering", enn det mor er?

Det kan jo hende dette var en støttekontakt som ikke kjenner til padienten sin særlig godt. Jeg aner ikke deres relasjon. Men hadde det vært mitt barn pg jeg MÅTTE gå fra ei ulåst dør, hadde jeg bedd noen som stod i køen/rett ved om å passe døra!

Skrevet

Å forlate et barn alene på et ukjent toalett, er dårlig omsorg uansett om barnet er funksjonsfriskt eller ei. 

TS: Du gjorde helt rett i å si fra og så får man håpe at omsorgspersonen har tatt lærdom av dette.

Skrevet

Er du dum?

Tydeligvis ikke når "omsorgspersonen" etterlater et hjelpesløst barn alene med buksa nede.

Hva skjedde da? Er det noe jeg ikke har fått med meg? Ble barnet akutt dårlig? Døde det??

Hadde bare disse kjerringene latt være å åpne døren gang på gang, så hadde dette barnet ikke fått en ubehagelig opplevelse!

Det datteren min går på skole, så låser de av prinsipp aldri dører på toalettene. Noen bruker lang tid, andre kort tid. Selv der, hvor alle barna hat ulike behov, skjønner disse barna at sitter det en på do, så åpner vi ikke døren gang på gang for å vise de andre at her er det opptatt. De bare informerer nestemann at jeg er det dokø, deg sitter en på do allerede. Vi må vente på tur!

Skrevet

Og hvis det var feil person som kom og skulle på do denne dagen, og hadde utnyttet seg av barnet som satt der alene med buksene nede, ja da hadde mor / omsorgsperson fått så ørene flagret her inne for å forlate barnet på en slik måte, om så bare i 5 minutter....

Synes det var helt greit av HI å gi beskjed.

Anonymous poster hash: a3bad...0ea
Gjest deterbaremeg:):)
Skrevet

Synes det er en merkelig ting å gjøre. Sette fra seg et barn på wc på et offentlig sted, for så å gå å kjøpe seg pølse.

Personen som var med barnet ble nok mer sinna fordi hun følte seg skyldig i en fryktelig kjedelig situasjon.

Ingen med vettet i behold går fra en multihandikappet person på et offentlig toalett.

Skrevet

Er du dum?

Hva skjedde da? Er det noe jeg ikke har fått med meg? Ble barnet akutt dårlig? Døde det??

Hadde bare disse kjerringene latt være å åpne døren gang på gang, så hadde dette barnet ikke fått en ubehagelig opplevelse!

Det datteren min går på skole, så låser de av prinsipp aldri dører på toalettene. Noen bruker lang tid, andre kort tid. Selv der, hvor alle barna hat ulike behov, skjønner disse barna at sitter det en på do, så åpner vi ikke døren gang på gang for å vise de andre at her er det opptatt. De bare informerer nestemann at her er det dokø, det sitter en på do allerede. Vi må vente på tur!

Mye skrivefeil, bruket mobil, og litt ivrig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...