Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #1 Skrevet 17. juli 2015 Vi var på en sæter tidligere i sommer. Barna fikk en skrekkopplevelse der da en ansatt skjelte de ut uten grunn. De ble livredde og nå nekter de å dra på noen form for gård. Så hvordan går jeg frem for å få de til å dra på gård igjen? Kjører jeg til gårder og sitter utenfor og lar de se, for så å ta det litt lenger for hver gang? Feks å gå forsiktig ut av bilen, så gå litt mot låven osv? Det er mange gårder her vi er på ferie, så det er mange vi kan bruke til dette. Hva ville dere gjort? Anonymous poster hash: c18c1...df3
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #2 Skrevet 17. juli 2015 Seriøst? Du skal kjøre tilvenning på et gårdsbesøk? Kjøre til en gård og sitte å se på den på avstand? Syr du alltid puter under armene på ungene? Anonymous poster hash: 5d7d3...827
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #3 Skrevet 17. juli 2015 Håper du troller, for dette er faktisk det mest idiotiske jeg har lest her inne. Noensinne. For første gang har jeg lest høyt for mannen. 😂 Anonymous poster hash: 5d7d3...827
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #4 Skrevet 17. juli 2015 😂😂😂 Jeg nekter å tro at dette er sant?? Anonymous poster hash: 50259...426
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #5 Skrevet 17. juli 2015 Du tar de med til en gård og viser at det ikke er noe skummelt! Litt nysgjerrig.. Hva skjedde siden de ble skjelt ut? Anonymous poster hash: ded5b...c5e
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #6 Skrevet 17. juli 2015 En gård er en arbeidsplass, normalt sett ikke noe tivoli. Hvis gården ikke driver med noen form for gårdsturisme har dere ingenting på tunet eller innmarka å gjøre. Dra eventuelt til en besøksgård der dere kan betale for å få kose med dyr ol. Anonymous poster hash: dbad5...b4c
Stridsmøy Skrevet 17. juli 2015 #7 Skrevet 17. juli 2015 Seriøst? Hellehet, du tar de til en gård du vet at bonden ikke en sinna brøler. Og du oppfører deg normalt. Og forklarer barna at noen folk er bare sinna og at det ikke er barna dine sin skyld. Ikke værre enn det.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #8 Skrevet 17. juli 2015 Kjør helt frem til gården og gå ut med løfter om at det blir max en halv time om de synes det blir for ille og ja dra til et besøksgård eller hvor du kjenner de som bor der. Anonymous poster hash: 8885c...aab
Willy W Skrevet 17. juli 2015 #9 Skrevet 17. juli 2015 Tungvint for barna dine å gå med sofaputer under armene....det vil hemme de en del ser du. Og for deg...du kommer til å bli sliten av all den kostingen det innebører å være curling-mamma. Oj. Dette håper jeg er tull, hi?
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #10 Skrevet 17. juli 2015 Takk til de som kommer med seriøse svar. Barna koste med noen kaniner på en gård. Så ble damen som jobbet på gården rasende fordi de koste med de. Det var visst ikke lov, selv om det stod at det var lov. De visste jo ikke det, så de koste med de. De kan ike lese helt enda, men de mente det stod at det var lov, men hun mente det stod at det IKKE var lov. De sa de ikke kunne lese helt enda og at de trodde de hadde lest at det stod at det var lov, men det trodde hun ikke på fordi det stod at det ikke var lov eller noe. Men jeg var ikke der. Eller... Jeg var der, men jeg satt på kafeen og drakk cola, for det regnet ute. Det er minst 4 gårder maks 3 min unna her. Jeg skal ikke bare dra til en tilfeldig gård... Eller, skal jo det, men jeg skal jo snakke med bonden og spørre om han kan hjelpe meg med tilvenningen til å være på gård igjen Anonymous poster hash: c18c1...df3
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #11 Skrevet 17. juli 2015 Takk til de som kommer med seriøse svar. Barna koste med noen kaniner på en gård. Så ble damen som jobbet på gården rasende fordi de koste med de. Det var visst ikke lov, selv om det stod at det var lov. De visste jo ikke det, så de koste med de. De kan ike lese helt enda, men de mente det stod at det var lov, men hun mente det stod at det IKKE var lov. De sa de ikke kunne lese helt enda og at de trodde de hadde lest at det stod at det var lov, men det trodde hun ikke på fordi det stod at det ikke var lov eller noe. Men jeg var ikke der. Eller... Jeg var der, men jeg satt på kafeen og drakk cola, for det regnet ute. Det er minst 4 gårder maks 3 min unna her. Jeg skal ikke bare dra til en tilfeldig gård... Eller, skal jo det, men jeg skal jo snakke med bonden og spørre om han kan hjelpe meg med tilvenningen til å være på gård igjen Anonymous poster hash: c18c1...df3 Fikk en "fru Åsta"-følelse her😂 Anonymous poster hash: 50259...426
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #13 Skrevet 17. juli 2015 Synes du skal dra på en besøksgård med ungene. Lov de en is, kos litt med dyra også dra hjem fornøyde hele gjengen Anonymous poster hash: 78b99...79d
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #14 Skrevet 17. juli 2015 Seriøst? Du skal kjøre tilvenning på et gårdsbesøk? Kjøre til en gård og sitte å se på den på avstand? Syr du alltid puter under armene på ungene? Anonymous poster hash: 5d7d3...827 Det er vel psykologisk korrekt. Man skal ikke tvinge noen til å gjøre noe de er redd for. Feks hvis du er redd for å fly fordi flyet du satt i en gang styrtet... Da er det ikke hensiktsmessig å tvinge deg inn på et fly igjen? Derfor vil jeg ta det forsiktig slik at barna ikke kastes ut i frykten sin på en brutal måte. Det kan vel ikke være så rart? Anonymous poster hash: c18c1...df3
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #15 Skrevet 17. juli 2015 Jeg er ganske sjokkert av Hi her! Du get at en gård er HJEMMET og arbeidsplassen til bøndene, såfremt det ikke står BESØKSGÅRD på et skilt?! Er det like greit at ungene går bak i en hage og koser med hunden til noen fremmede folk? Du mener du var der, men så var du på en kafe og drakk cola, og ungene mente det stod det var lov, men de kan ikke lese?? Pakk deg og ungene ut av folk sine private hjem Anonymous poster hash: 206e6...17f
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #16 Skrevet 17. juli 2015 Jeg er ganske sjokkert av Hi her! Du get at en gård er HJEMMET og arbeidsplassen til bøndene, såfremt det ikke står BESØKSGÅRD på et skilt?! Er det like greit at ungene går bak i en hage og koser med hunden til noen fremmede folk? Du mener du var der, men så var du på en kafe og drakk cola, og ungene mente det stod det var lov, men de kan ikke lese?? Pakk deg og ungene ut av folk sine private hjem Anonymous poster hash: 206e6...17f Det var jo en kafé på gården da. Barna kan lese litt og de trodde det stod at de kunne kose med kaninene. Hva skal de kose med naboens hund for? Det jo kaniner og griser og kuer de vil se, ikke en hund! *rister oppgitt på hodet* Anonymous poster hash: c18c1...df3
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #17 Skrevet 17. juli 2015 Jeg er ganske sjokkert av Hi her! Du get at en gård er HJEMMET og arbeidsplassen til bøndene, såfremt det ikke står BESØKSGÅRD på et skilt?! Er det like greit at ungene går bak i en hage og koser med hunden til noen fremmede folk? Du mener du var der, men så var du på en kafe og drakk cola, og ungene mente det stod det var lov, men de kan ikke lese?? Pakk deg og ungene ut av folk sine private hjem Anonymous poster hash: 206e6...17f Det var jo en kafé på gården da. Barna kan lese litt og de trodde det stod at de kunne kose med kaninene. Hva skal de kose med naboens hund for? Det jo kaniner og griser og kuer de vil se, ikke en hund! *rister oppgitt på hodet* Anonymous poster hash: c18c1...df3 Du burde vel gjerne ha fulgt dem rundt og instruert dem i reglene hvis de ikke er i stand til å finne ut av dem selv? Det er ikke eierene av gården som er ansvarlige for å passe barna dine. Leit at de fikk kjeft, men det ville jeg tatt på min egen kappe, og sagt unnskyld til barna og damen for at jeg ikke fulgte godt nok med. Anonymous poster hash: 7fc93...fee
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #18 Skrevet 17. juli 2015 Jeg er ganske sjokkert av Hi her! Du get at en gård er HJEMMET og arbeidsplassen til bøndene, såfremt det ikke står BESØKSGÅRD på et skilt?! Er det like greit at ungene går bak i en hage og koser med hunden til noen fremmede folk? Du mener du var der, men så var du på en kafe og drakk cola, og ungene mente det stod det var lov, men de kan ikke lese?? Pakk deg og ungene ut av folk sine private hjem Anonymous poster hash: 206e6...17f Det var jo en kafé på gården da. Barna kan lese litt og de trodde det stod at de kunne kose med kaninene. Hva skal de kose med naboens hund for? Det jo kaniner og griser og kuer de vil se, ikke en hund! *rister oppgitt på hodet*Anonymous poster hash: c18c1...df3 Eh...er du dum eller bare later du som? Det jeg sier er at om dette ikke var en besøksgård ( som du ikke har bekreftet) så er en gård en privat eiendom som folk bor på. Ungene har like lite rett til å kose på dyra der som om de hadde gått bak i en tilfeldig hage for å kose med en ukjent hund, katt, hvilket som helst dyr Anonymous poster hash: 206e6...17f
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #19 Skrevet 17. juli 2015 Jeg er ganske sjokkert av Hi her! Du get at en gård er HJEMMET og arbeidsplassen til bøndene, såfremt det ikke står BESØKSGÅRD på et skilt?! Er det like greit at ungene går bak i en hage og koser med hunden til noen fremmede folk? Du mener du var der, men så var du på en kafe og drakk cola, og ungene mente det stod det var lov, men de kan ikke lese?? Pakk deg og ungene ut av folk sine private hjem Anonymous poster hash: 206e6...17f Det var jo en kafé på gården da. Barna kan lese litt og de trodde det stod at de kunne kose med kaninene. Hva skal de kose med naboens hund for? Det jo kaniner og griser og kuer de vil se, ikke en hund! *rister oppgitt på hodet* Anonymous poster hash: c18c1...df3 Du burde vel gjerne ha fulgt dem rundt og instruert dem i reglene hvis de ikke er i stand til å finne ut av dem selv? Det er ikke eierene av gården som er ansvarlige for å passe barna dine. Leit at de fikk kjeft, men det ville jeg tatt på min egen kappe, og sagt unnskyld til barna og damen for at jeg ikke fulgte godt nok med. Anonymous poster hash: 7fc93...fee Hun kunne sagt fra på en pen måte i stedet for å kjefte på de og kalt de drittunger og be de pelle seg vekk!? Jeg satt på kafeen og drakk cola for det REGNET. Anonymous poster hash: c18c1...df3
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #20 Skrevet 17. juli 2015 Jeg er ganske sjokkert av Hi her! Du get at en gård er HJEMMET og arbeidsplassen til bøndene, såfremt det ikke står BESØKSGÅRD på et skilt?! Er det like greit at ungene går bak i en hage og koser med hunden til noen fremmede folk? Du mener du var der, men så var du på en kafe og drakk cola, og ungene mente det stod det var lov, men de kan ikke lese?? Pakk deg og ungene ut av folk sine private hjem Anonymous poster hash: 206e6...17f Det var jo en kafé på gården da. Barna kan lese litt og de trodde det stod at de kunne kose med kaninene. Hva skal de kose med naboens hund for? Det jo kaniner og griser og kuer de vil se, ikke en hund! *rister oppgitt på hodet*Anonymous poster hash: c18c1...df3 Eh...er du dum eller bare later du som? Det jeg sier er at om dette ikke var en besøksgård ( som du ikke har bekreftet) så er en gård en privat eiendom som folk bor på. Ungene har like lite rett til å kose på dyra der som om de hadde gått bak i en tilfeldig hage for å kose med en ukjent hund, katt, hvilket som helst dyr Anonymous poster hash: 206e6...17f Hva tror du det var? En tilfeldig gård med kafeteria og skilt ved hvert dyr? Som jeg bare oppsøkte helt tilfeldig? Hvem er dum sa du? Anonymous poster hash: c18c1...df3
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #21 Skrevet 17. juli 2015 Jeg er ganske sjokkert av Hi her! Du get at en gård er HJEMMET og arbeidsplassen til bøndene, såfremt det ikke står BESØKSGÅRD på et skilt?! Er det like greit at ungene går bak i en hage og koser med hunden til noen fremmede folk? Du mener du var der, men så var du på en kafe og drakk cola, og ungene mente det stod det var lov, men de kan ikke lese?? Pakk deg og ungene ut av folk sine private hjem Anonymous poster hash: 206e6...17f Det var jo en kafé på gården da. Barna kan lese litt og de trodde det stod at de kunne kose med kaninene. Hva skal de kose med naboens hund for? Det jo kaniner og griser og kuer de vil se, ikke en hund! *rister oppgitt på hodet*Anonymous poster hash: c18c1...df3 Du burde vel gjerne ha fulgt dem rundt og instruert dem i reglene hvis de ikke er i stand til å finne ut av dem selv? Det er ikke eierene av gården som er ansvarlige for å passe barna dine. Leit at de fikk kjeft, men det ville jeg tatt på min egen kappe, og sagt unnskyld til barna og damen for at jeg ikke fulgte godt nok med. Anonymous poster hash: 7fc93...fee Dine unger, ditt ansvar også når det regner. Du må forfølge dine barn og passe på at de ikke gjør noe galt. Hun kunne sagt fra på en pen måte i stedet for å kjefte på de og kalt de drittunger og be de pelle seg vekk!? Jeg satt på kafeen og drakk cola for det REGNET. Anonymous poster hash: c18c1...df3 Anonymous poster hash: 7f361...728
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #22 Skrevet 17. juli 2015 Jeg er ganske sjokkert av Hi her! Du get at en gård er HJEMMET og arbeidsplassen til bøndene, såfremt det ikke står BESØKSGÅRD på et skilt?! Er det like greit at ungene går bak i en hage og koser med hunden til noen fremmede folk? Du mener du var der, men så var du på en kafe og drakk cola, og ungene mente det stod det var lov, men de kan ikke lese?? Pakk deg og ungene ut av folk sine private hjem Anonymous poster hash: 206e6...17f Det var jo en kafé på gården da. Barna kan lese litt og de trodde det stod at de kunne kose med kaninene. Hva skal de kose med naboens hund for? Det jo kaniner og griser og kuer de vil se, ikke en hund! *rister oppgitt på hodet* Anonymous poster hash: c18c1...df3 Du burde vel gjerne ha fulgt dem rundt og instruert dem i reglene hvis de ikke er i stand til å finne ut av dem selv? Det er ikke eierene av gården som er ansvarlige for å passe barna dine. Leit at de fikk kjeft, men det ville jeg tatt på min egen kappe, og sagt unnskyld til barna og damen for at jeg ikke fulgte godt nok med. Anonymous poster hash: 7fc93...fee Hun kunne sagt fra på en pen måte i stedet for å kjefte på de og kalt de drittunger og be de pelle seg vekk!? Jeg satt på kafeen og drakk cola for det REGNET. Anonymous poster hash: c18c1...df3 Men man har vel ikke mindre ansvar for egne barn i regn enn i solskinn? Enig i at man kan si fra på en skikkelig måte, men synes fremdeles ansvaret ligger hos deg (eller barnas far om han var med). Anonymous poster hash: 7fc93...fee
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #23 Skrevet 17. juli 2015 Oi, tåler ikke regn du da eller? Høres veldig lettvinnt ut å overlate barna ute til seg selv, så du fikk sittet innendørs og kost deg alene med en cola... Seriøst? Dette er noe du bør ta på egen kappe faktisk. Jeg kan forstå at dama ble sint og hevet stemmen; se for deg at mange unger bryter reglene hver dag. Dyrene blir stresses og har det ikke bra. Ja, de leste kanskje feil og overså IKKE, men det er ikke barnas feil men din. Du burde vært der med dem! Når det kommer til at barna er redde for å dra på gård igjen. Det var vel ikke gården som skremte dem, men dama fordi de ubevisst brøt regler. Forklar det, og det går fint å dra til en besøksgård igjen. Ikke dra til en vanlig bonde og be om å få se og kose på dyra. Dyra på en vanlig gård er som regel kun vant med bonden og de nærmeste folkene. At fremmede kommer for å kose på dem er ikke naturlig, og heller ikke noe de fleste dyr er komfortable med. Hilsen ei som er vokst opp på gård Anonymous poster hash: 6cb23...3be
Mamma_til_2 Skrevet 17. juli 2015 #24 Skrevet 17. juli 2015 Selv 8m det er en bdsøksgård så vill det ikke si at det bare er og ture frem som man vill, og selv om jeg har vanskelig for og tro helt på dette så er det faktisk du som har ansvaret for dine barn og at de følger lover og regler hos andre, du kan ikke avskrive det med at "de kan lese litt og det regnet så jeg satt på kafeen"
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2015 #25 Skrevet 17. juli 2015 Jeg er ganske sjokkert av Hi her! Du get at en gård er HJEMMET og arbeidsplassen til bøndene, såfremt det ikke står BESØKSGÅRD på et skilt?! Er det like greit at ungene går bak i en hage og koser med hunden til noen fremmede folk? Du mener du var der, men så var du på en kafe og drakk cola, og ungene mente det stod det var lov, men de kan ikke lese?? Pakk deg og ungene ut av folk sine private hjem Anonymous poster hash: 206e6...17f Det var jo en kafé på gården da. Barna kan lese litt og de trodde det stod at de kunne kose med kaninene. Hva skal de kose med naboens hund for? Det jo kaniner og griser og kuer de vil se, ikke en hund! *rister oppgitt på hodet* Anonymous poster hash: c18c1...df3 Du burde vel gjerne ha fulgt dem rundt og instruert dem i reglene hvis de ikke er i stand til å finne ut av dem selv? Det er ikke eierene av gården som er ansvarlige for å passe barna dine. Leit at de fikk kjeft, men det ville jeg tatt på min egen kappe, og sagt unnskyld til barna og damen for at jeg ikke fulgte godt nok med. Anonymous poster hash: 7fc93...fee Hun kunne sagt fra på en pen måte i stedet for å kjefte på de og kalt de drittunger og be de pelle seg vekk!? Jeg satt på kafeen og drakk cola for det REGNET. Anonymous poster hash: c18c1...df3 Så når det regner passer du ikke på ungene dine? Uflaks for dem at dere bor i Norge da. Anonymous poster hash: 67a72...dd9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå