Gå til innhold

Hcg prøver


MN83

Anbefalte innlegg

Hei😊

Da hopper jeg også inn hit👍🏻

 

Lurer bare på om det er flere som tar hcg prøver? Jeg tok en på fredag og en i dag, hun var så sykt stresset på legekontoret så hun kunne ikke si når jeg kunne forvente meg svar...

Dersom det viser seg at nivået stiger, ville dere uansett tatt tidlig ul? Med tanke på at jeg har mistet 2 ganger så er jeg like redd hver gang jeg skal tørke meg etter et dobesøk... Klarer ikke å slappe av før jeg vet at det er ok.. Vi tar ferie om 2 uker og vil så gjerne være trygg og kunne slappe av uten å gå rundt å bekymre meg hele tiden..

Legger ved test fra sist mandag og lørdag her, synes streken har blitt mer tydelig.. Håper håper og håper❤️❤️

post-864586-681694_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Streken er blitt mye tydligere ja. Jeg tenker at så lenge hcg ca dobler seg på 2 døgn, så ville jeg roet meg ned med at alt er greit. Jeg tok som nevnt tidligere i dag en graviditetstest og tar en ny på fredag. Den måler jo hcg, så hvis den øker til uker 3+ så kommet jeg til å senke skuldrene. For en liten stund ihvertfall. Det blir nok ikke noe tidlig ultralyd på meg ihvertfall (kunne brukt alle pengene jeg bruker på tester på ul istedet, men det er nå så).

Her blir det ordinær ultralyd 13.10, har egentlig time til celleprøve, men regner med at vi kan slå to fluer i en smekk. Må bare ringe og dobbelsjekke i tilfelle det må settes av mer tid til dette.. Tenker du å bestille tidlig ultralyd? Hvor tidlig da evt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg hadde en MA så tror jeg at jeg går for tidlig ul, kan hende jeg får hjelp av fastlegen til det. Men om ikke så tar jeg en for egen regning.

Da tar jeg neste uke og skal da være i 7+ noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt hcg prøver og vil gjøre det noen uker til. Livredd for ny MA. Hcg har hatt fin stigning, 57- 112- 202-1300😃😃

Har bestilt ul til vi kjem fra ferie, 6.august. Er da mellom 9-20 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er drømmen min det❤️ Siden jeg har en sjelden sykdom blir jeg fulgt opp av Riksen 1 gang pr mnd, så håper jeg får ul når jeg skal til dem i august og. Vil være sikker før vi forteller det til sønnen vår😊 han ønsker seg sårt ett søsken og det fortjener han virkelig❤️

Endret av MN83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt hcg prøver og vil gjøre det noen uker til. Livredd for ny MA. Hcg har hatt fin stigning, 57- 112- 202-1300😃😃

Har bestilt ul til vi kjem fra ferie, 6.august. Er da mellom 9-10 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tatt hcg prøver og vil gjøre det noen uker til. Livredd for ny MA. Hcg har hatt fin stigning, 57- 112- 202-1300😃😃

Har bestilt ul til vi kjem fra ferie, 6.august. Er da mellom 9-10 uker.

Hahaha, lurte veldig på uke 9-20 ja.. Koblet ikke at du bare hadde skrevet feil... Skummelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Tatt hcg prøver og vil gjøre det noen uker til. Livredd for ny MA. Hcg har hatt fin stigning, 57- 112- 202-1300😃😃

Har bestilt ul til vi kjem fra ferie, 6.august. Er da mellom 9-10 uker.

Hahaha, lurte veldig på uke 9-20 ja.. Koblet ikke at du bare hadde skrevet feil... Skummelt!

Telefonskriving😃😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen ringte i dag og sa at prøven var positiv, det vet jeg jo😜 ville jo ha hcg-nivået.. Høre om det hadde steget, men det hadde de ikke fått ennå? Hun skulle uansett hjelpe meg med tidlig ul siden jeg har mister 2 ganger, så håper jeg får neste uke før vi reiser på ferie i 2 uker😊 hadde vært så fantastisk å få se ett lite hjerte som banker før vi reiser på tur❤️

Endret av MN83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen ringte i dag og sa at prøven var positiv, det vet jeg jo😜 ville jo ha hcg-nivået.. Høre om det hadde steget, men det hadde de ikke fått ennå? Hun skulle uansett hjelpe meg med tidlig ul siden jeg har mister 2 ganger, så håper jeg får neste uke før vi reiser på ferie i 2 uker😊 hadde vært så fantastisk å få se ett lite hjerte som banker før vi reiser på tur❤️

Mulig at legekontoret sender prøvene til et større sykehus, da kan det ta litt lengre tid. Jeg tok selv hcg hos fastlegen forrige måned, ringte dagen etter for svar, men det hadde de ikke fått inn enda. Jobber på sykehuset selv, og gikk inn på datasystemet og jammen hadde prøven blitt analysert dagen før 😏

Krysse fingrene for tidlig ul, høres helt nydelig ut å kunne reise på ferie med et bankende hjerte friskt i minnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen! Da fikk jeg svar fra legen min og nå er jeg bare ennå mer redd for at dette i går veien😖

Fredag var hcg 666, mandag 1800.. Jeg synes det er kjempe lavt når jeg leser andres tall her inne...

Orker ikke tanken på at det ikke går denne gangen heller!

Tidlig ul var sendt til Ahus, men de aner ikke hvordan jeg skal høre fra dem. Sender de post? Ringer dem? Jeg vil ikle dra på ferie uten å vite om dette er ok eller ikke😢 kjenner lufta går ut av meg igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen ekspert på dette, men de tallene der hadde ihvertfall jeg vært veldig fornøyd med! Det er jo ikke tallet i seg selv som har noe å si, men stigningen. Og det har jo vært en flott stigning!

Fastlegen vet jo hvor vedkommende har sendt henvisning til. Da ville jeg ringt direkte til det stedet og hørt om de har mottatt min henvisning, samt når jeg evt kommer til å få time. Det er jo snakk om tidlig ul, så jeg ville forventet at det ville gått ganske fort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny digital test, fortsatt 2-3. Jeg er redd det nok blir ny test hver dag til jeg ser 3+ ja😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ikke bli hysterisk.. Nå er jeg hysterisk. Kommer til å reise innom jobb i løpet av dagen og ta en ny hcg. Blir sprø!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avventer ny digital til lørd her.

Smører meg m tålmodighet selvom d ikke er lett 😁😜

Tok hcg prøve igår, var da 4+3, eller 4+4 tror jeg. Fikk svar idag, på 350.

Sier meg ikke såå mye, men noen av dere andre som vet? :P

Virker som d stiger greit eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg ringte til Ahus og skal til dem til neste uke, så da er det bare å krysse fingrene og holde motet oppe😊 jordmoren synes stigningen min var fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på når el var.

Hadde positiv test både lørd 20/6 , sønd 21/6 og mand 22/6.

Ettermiddagen mandag 22/6 var den negativ. El var da antakelig mandagen?

Jeg har på terminkalenderen skrevet inn dag for siste mens, derfor jeg får opp 15/3, men skal vel kanskje heller gå utifra el/unnfangelsesdagen?

Da blir min termin 17/3.

Å jeg var da igår 4+2, og er idag 4+3.

Skal på tidlig ul neste fredag, grunnet to livmor(er) 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg ringte til Ahus og skal til dem til neste uke, så da er det bare å krysse fingrene og holde motet oppe😊 jordmoren synes stigningen min var fin.

👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på når el var.

Hadde positiv test både lørd 20/6 , sønd 21/6 og mand 22/6.

Ettermiddagen mandag 22/6 var den negativ. El var da antakelig mandagen?

Jeg har på terminkalenderen skrevet inn dag for siste mens, derfor jeg får opp 15/3, men skal vel kanskje heller gå utifra el/unnfangelsesdagen?

Da blir min termin 17/3.

Å jeg var da igår 4+2, og er idag 4+3.

Skal på tidlig ul neste fredag, grunnet to livmor(er) 😜

2 livmor, livmorer, livmødre?

 

Jeg hadde positiv el-test 18.06, 19.06 og 20.06. Jeg går utifra EL lørdag 20.06, og får da termin 15.03. Det er fordi jeg hadde sa sist, og litt usikker hvordan det blir ift siste mens. Mulig at du da har termin et par dager senere? Du får nok svar neste fredag da, så spennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok 👌

Jeg hadde SA sist mnd også men begynte da blø fred 5/6, men smertene som hørte med kom mandagen. Kanskje jeg skal gå utifra siste mens 8/6 da.

Tror el var mandag 22/6 her utifra testene.

Fast smilefjes på søndagen og mandag morgen. Hadde veldig ustabile sykluser flr dette. Så min termin blir vel 17/3.

Får vel vite mer om ei uke 😊

 

Ja jeg har to livmorer😜

Så spennende å se om den ligger i den store eller lille denne gangen.

Hatt et svangerskap i hver 😁👌

Dette fant de ut første svangerskap hvor jeg mister i MA i uke 8.

Har en stor og en liten, og fikk beskjed om svangerskap i den lille var nesten umulig.

Men minstemann lå der og d gikk bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok

Jeg hadde SA sist mnd også men begynte da blø fred 5/6, men smertene som hørte med kom mandagen. Kanskje jeg skal gå utifra siste mens 8/6 da.

Tror el var mandag 22/6 her utifra testene.

Fast smilefjes på søndagen og mandag morgen. Hadde veldig ustabile sykluser flr dette. Så min termin blir vel 17/3.

Får vel vite mer om ei uke

Ja jeg har to livmorer

Så spennende å se om den ligger i den store eller lille denne gangen.

Hatt et svangerskap i hver

Dette fant de ut første svangerskap hvor jeg mister i MA i uke 8.

Har en stor og en liten, og fikk beskjed om svangerskap i den lille var nesten umulig.

Men minstemann lå der og d gikk bra ;)

Tok SA min som utgangspunkt som en mens, 10 juni.

Da stemmer det med EL 24 juni.

Men regner med at termindato skyves. Blir spennende. Termin 18 mars. 4+1 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...