Gå til innhold

slankestart Juli 2015


Galskapens overhode

Anbefalte innlegg

Nei, det kan umulig være 14 000 ekstra kalorier. Da vil jeg kanskje tro det er at kroppen trenger mer væske siden du trener mer, og kanskje ikke får nok nå så den lagrer og hamstrer mer :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden jeg kjøpte sykkel og startet med sykling for 1 1/2 uke siden har jeg lagt på meg 2!! kilo

 

Jeg veier nå mer enn jeg gjorde når vi kom hjem fra ferie..

 

Selv om jeg går på lavkarbo så er etter hva jeg husker 1 kilo 7000 kalorier. Så da har jeg på 1 1/2 uke spist 14000 kalorier mer enn jeg skal

Altså, mens jeg har forbrent 300-1000 -ekstra- kalorier hver dag, har jeg altså spist 14000 kalorier mer i tillegg.

 

Noen som forstår eller har noen tanker??

Metabolisme og forbrenning er veldig mye mer avansert enn som så, jeg tror neppe du har spist 14.000 kalorier for mye.  

 

Men kanskje har du spist på feil tid i forhold til når du er aktiv? Kroppen lagrer jo informasjon, om du f.eks hver dag er aktiv på morgenen, men bare spiser på kvelden, så vil kroppen lagre ekstra mye energi fra spisingen om kvelden for å ha energi til aktiviteten på morgenen....

 

Erneringspsykologi er ganske spennende greier, ingen kropper er 100% like heller, så det som fungerer for en kropp kan være helt feil for en annen.

 

Anonymous poster hash: 9d1e7...9bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kan umulig være 14 000 ekstra kalorier. Da vil jeg kanskje tro det er at kroppen trenger mer væske siden du trener mer, og kanskje ikke får nok nå så den lagrer og hamstrer mer :/

 

Jeg prøver å øke vanninntaket noe å ser 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Metabolisme og forbrenning er veldig mye mer avansert enn som så, jeg tror neppe du har spist 14.000 kalorier for mye.

 

Men kanskje har du spist på feil tid i forhold til når du er aktiv? Kroppen lagrer jo informasjon, om du f.eks hver dag er aktiv på morgenen, men bare spiser på kvelden, så vil kroppen lagre ekstra mye energi fra spisingen om kvelden for å ha energi til aktiviteten på morgenen....

 

Erneringspsykologi er ganske spennende greier, ingen kropper er 100% like heller, så det som fungerer for en kropp kan være helt feil for en annen.

 

Anonymous poster hash: 9d1e7...9bb

 

Jeg trener (sykler) en del på morgenen og formiddagen. Men også litt på ettermiddagen.

Jeg spiser kun mellom kl.12 og 20. Blir gjerne 20.30 i helga, da prøver jeg å forskyve dagen etterpå til 12.30.

 

Det er så rart for det er jo ikke akkurat snakk om hardtrening.. Eller det er jo knallhardt for meg haha 😂

Det er snakk om sykling på 30-35 min 1-2 ganger om dagen. Noen få dager litt mer. Og ikke hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å huff og huff! Tror ikke jeg har skeiet så ut eller vært så flau på leeenge!!

 

Dagen i dag ble så absolutt ikke som jeg hadde planlagt. Startet med syk samboer og sykt barn, så alle tre ble hjemme og jeg fløy litt frem og tilbake mellom de to gutta når de trengte noe. Helt greit det altså! Så ble klokka 11 da, og tenkte det var på tide med lunsj. Samboeren ønsket seg pasta arrabiata, så da lagde jeg det og endte jo selvfølgelig opp med å spise 1,5 porsjon selv :o Så til middag hadde vi fiskegrateng med grønnsaker og makaroni, så der fikk jeg i meg en del pasta... Heldigvis ble det bare en porsjon da. Samboeren kviknet utover dagen, og nå for litt siden lurte han på om han skulle lage nudler til oss og uten å i det hele tatt tenke meg om takket jeg ja. Herregud, denne dagen gikk jo kostholdet helt skeis, og det har ikke vært sånn på mage uker :o Så flau over meg selv!

 

Som om ikke det var nok, fikk jeg det for meg at jeg kanskje skal ta et par sumo squats og squat på et ben om kveldene for å forme lårene mer og styrke dem (trenger virkelig det i praksisen!). Så da tok jeg 5 sumo squats og 5 enbeins, altså fem per bein, og jeg sitter her og kjenner det fortsatt i lårene.. Kan da ikke kalle det hardtrening, så vidt trening i det hele tatt, og jeg har en følelse av at jeg faktisk kan være støl i morgen... Det er flaut det!! :o

 

I morgen skal det i hvert fall ikke bli noe pasta! Har studiedag og foreldremøte på planen i morgen, men må nok få inn en eller annen treningsøkt eller aktivitet for å forbrenne noe i løpet av dagen. Nei, huff dette var skuffende... Håper bare jeg klarer å snu det og likevel oppnå noe på fredag... Så skuffa over manglende selvkontroll (og tydeligvis vett) i dag...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden jeg kjøpte sykkel og startet med sykling for 1 1/2 uke siden har jeg lagt på meg 2!! kilo

 

Jeg veier nå mer enn jeg gjorde når vi kom hjem fra ferie..

 

Selv om jeg går på lavkarbo så er etter hva jeg husker 1 kilo 7000 kalorier. Så da har jeg på 1 1/2 uke spist 14000 kalorier mer enn jeg skal

Altså, mens jeg har forbrent 300-1000 -ekstra- kalorier hver dag, har jeg altså spist 14000 kalorier mer i tillegg.

 

Noen som forstår eller har noen tanker??

Ikke gi opp treningen. Tenk på hvor flink du har vært som har kommet så godt i gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg gått gjennom alle klærne jeg ikke passet før, og det var endel :sjokkert: . Men jeg fant to treningsbukser, en turbukse, en joggebukse og to topper som jeg kan bruke nå, gøy  :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å huff og huff! Tror ikke jeg har skeiet så ut eller vært så flau på leeenge!!

 

Dagen i dag ble så absolutt ikke som jeg hadde planlagt. Startet med syk samboer og sykt barn, så alle tre ble hjemme og jeg fløy litt frem og tilbake mellom de to gutta når de trengte noe. Helt greit det altså! Så ble klokka 11 da, og tenkte det var på tide med lunsj. Samboeren ønsket seg pasta arrabiata, så da lagde jeg det og endte jo selvfølgelig opp med å spise 1,5 porsjon selv :o Så til middag hadde vi fiskegrateng med grønnsaker og makaroni, så der fikk jeg i meg en del pasta... Heldigvis ble det bare en porsjon da. Samboeren kviknet utover dagen, og nå for litt siden lurte han på om han skulle lage nudler til oss og uten å i det hele tatt tenke meg om takket jeg ja. Herregud, denne dagen gikk jo kostholdet helt skeis, og det har ikke vært sånn på mage uker :o Så flau over meg selv!

 

Som om ikke det var nok, fikk jeg det for meg at jeg kanskje skal ta et par sumo squats og squat på et ben om kveldene for å forme lårene mer og styrke dem (trenger virkelig det i praksisen!). Så da tok jeg 5 sumo squats og 5 enbeins, altså fem per bein, og jeg sitter her og kjenner det fortsatt i lårene.. Kan da ikke kalle det hardtrening, så vidt trening i det hele tatt, og jeg har en følelse av at jeg faktisk kan være støl i morgen... Det er flaut det!! :o

 

I morgen skal det i hvert fall ikke bli noe pasta! Har studiedag og foreldremøte på planen i morgen, men må nok få inn en eller annen treningsøkt eller aktivitet for å forbrenne noe i løpet av dagen. Nei, huff dette var skuffende... Håper bare jeg klarer å snu det og likevel oppnå noe på fredag... Så skuffa over manglende selvkontroll (og tydeligvis vett) i dag...

 

2 skritt frem og 1 tilbake 😊 Man må aldri gi opp 😉

Man endrer gjerne vaner for hele livet og det tar litt tid før de sitter. Det viktigste er at man fortsetter å prøve 😀 Dette klarer du 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg gått gjennom alle klærne jeg ikke passet før, og det var endel :sjokkert: . Men jeg fant to treningsbukser, en turbukse, en joggebukse og to topper som jeg kan bruke nå, gøy :D

 

Herlig 😁😁 Så gøy! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 skritt frem og 1 tilbake Man må aldri gi opp

Man endrer gjerne vaner for hele livet og det tar litt tid før de sitter. Det viktigste er at man fortsetter å prøve Dette klarer du

Takk for støttende ord! Tok en sniktitt på vekta i dag tidlig for å se hvor mye jeg hadde ødelagt denne uka, og fikk jo omtrent bakoversveis! Hadde ikke gått opp noen ting, men derimot ned :o Så skal absolutt ikke klage! Hvordan det har seg vet jeg ikke hvordan jeg klarte, men ikke noe mer pasta denne uka for å si det sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støttende ord! Tok en sniktitt på vekta i dag tidlig for å se hvor mye jeg hadde ødelagt denne uka, og fikk jo omtrent bakoversveis! Hadde ikke gått opp noen ting, men derimot ned :o Så skal absolutt ikke klage! Hvordan det har seg vet jeg ikke hvordan jeg klarte, men ikke noe mer pasta denne uka for å si det sånn!

 

Det er bare supert!!! 😁😁 For en glede 😂😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått til 2 sykkelturer idag også 😊

Merker at formen stiger sakte. Men det skal ikke så masse til å løfte den fra -114 til 0 heller 😅😅😅😆🚲🚴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, så herlig Moota! :D Merker jeg blir ordentlig imponert over hvor mye du sykler! Har ikke syklet på mange år :P

 

I dag har jeg prøvd en treningsvideo på ca 20 min, var vel egentlig bare forskjellige gå-øvelser eller hva jeg skal kalle det. :P Hadde ingen motivasjon til å ta en tur ut så fikk prøvd den i hvert fall, synes ikke noe om akkurat den. Men da har jeg gjort det OG nådd skriftmålet på 6000 skritt til og fra vårt første foreldremøte :D Så sier meg fornøyd med 11000 skritt i dag og en ganske OK dag i kostholdet også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, så herlig Moota! :D Merker jeg blir ordentlig imponert over hvor mye du sykler! Har ikke syklet på mange år :P

 

I dag har jeg prøvd en treningsvideo på ca 20 min, var vel egentlig bare forskjellige gå-øvelser eller hva jeg skal kalle det. :P Hadde ingen motivasjon til å ta en tur ut så fikk prøvd den i hvert fall, synes ikke noe om akkurat den. Men da har jeg gjort det OG nådd skriftmålet på 6000 skritt til og fra vårt første foreldremøte :D Så sier meg fornøyd med 11000 skritt i dag og en ganske OK dag i kostholdet også :)

 

Jeg må jo gi jernet før vinteren kommer og jeg bor 4 måneder foran vedovnen 😅😧❄

 

Så flink du er! Nok en god dag! Flere gode enn dårlige, det er jo kjempe flott 😊😊😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på sykehuset med ene gutten vår nå og det er såå kjedelig 😣

Tenker bare på at jeg sikkert ikke orker å sykle til skolen imorgen tidlig dersom vi er hjemme til da 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på sykehuset med ene gutten vår nå og det er såå kjedelig

Tenker bare på at jeg sikkert ikke orker å sykle til skolen imorgen tidlig dersom vi er hjemme til da

Å huff da! Det er jo ikke noe bra, håper det går bra med begge to nå! Du får heller ta en roligere dag og ikke presse deg til noe hvis du var oppe i hele natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å huff da! Det er jo ikke noe bra, håper det går bra med begge to nå! Du får heller ta en roligere dag og ikke presse deg til noe hvis du var oppe i hele natt :)

 

Det går bra med begge 2 takk 😊😊

Vi har blitt hjemsendt. Var hjemme kl.14 i tide til middag og lekser. Har ikke sovet særlig lenge og godt i natt. Kanskje rundt 3 timer. Sløver foran tv nå i alle fall.. 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble så slapp av å ligge foran tv at jeg måtte opp og ut. Fikk vasket bilen. Den stakkars bilen min var skikkelig skikkelig skitten 😨

Når jeg var ferdig, og pakket bort både høytrykkspyler og alt, så jeg at jeg mer eller mindre har glemt hele speilet på den ene siden. Ble rastløs av det. Måtte bare ut å sykle. Tok med barna til 'sentrum' (vi bor jo langt ute på landet, kanskje mer rett å si syklet med barna til butikken 😂😂😂😂😂😂 )

 

Så da ble det nesten 8 km på sykkelen idag også 😊 Men det er ikke trening når minste er med. Bevegelse ja, så helt greit av og til 😉

 

Nå er det snart leggetid i alle fall 😴😧

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det tid for veiedag igjen! 


 


19.08.16 - 120,0kg 


26.08.16 - 119,1kg. 


02.09.16 - 118,3 kg 


09.09.16 - 118,0 kg 


 


Ikke mer enn 0,3kg denne uka. Men det har nok en kombinasjon med at jeg ikke passet veldig godt på kostholdet denne uka, var en del frem og tilbake på ting når 2 av 3 var syke osv. Men etter å ha gått ned nesten 1 kg i to uker nå, så synes jeg at det er helt ok å bare ha gått ned 0,3kg denne uka. Det går jo fortsatt nedover, og kan ikke ha kjempe gode resultater hver uke :) Nå mangler jeg også bare 3 kg til første delmål, så dette tror jeg blir bra :D


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo kjempeflink!! 😁

Det er som du sier ikke hver uke man har like store resultater. Men resultater er det og det er bra. Ned er ned 😊😊

 

Jeg var trøtt imorges, men syklet til skolen med eldste. Kjenner at jeg har blitt en del bedre form på de nesten 2 ukene, bare, jeg har hatt sykkelen 😊🚴

Trimmem er i box, nå mangler jeg bare å bli litt bedre på kostholdet. Det har sklidd litt ut de siste ukene. Var flinkere før ferien, slik er det hvert år 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bestemt meg for å ikke veie meg før neste lørdag pga. oppgangen, men var oppå fordet om. Idag veide jeg 73,9. Det er ned igken 1,7 fra var det tirsdag eller onsdag tro?

Håper det går rette veien igjen da 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bestemt meg for å ikke veie meg før neste lørdag pga. oppgangen, men var oppå fordet om. Idag veide jeg 73,9. Det er ned igken 1,7 fra var det tirsdag eller onsdag tro?

Håper det går rette veien igjen da

Å så bra! Da var det kanskje bare kroppen som trengte litt tid til å tilpasse seg all den syklingen da :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så bra! Da var det kanskje bare kroppen som trengte litt tid til å tilpasse seg all den syklingen da :D

 

Takk! 😊 Håper det!

Mannen ville ikke være med å sykle idag så jeg fikk ei venninne som bor rett borti her til å være med å sykle til butikken. Men følte det var litt kjip/kort tur. Mannen sier, du kan sykle til xx så henter jeg deg der. Kikker ut på pisseregn og tja ja jo ok. Hiver på meg regntøy og musikk og tar avgårde.

Finner fort ut at jeg rekker å sykle hjem igjen også. Så det gjør jeg. I enda mer pisseregn. Det var så bløtt i skoene at det ble som om du legger en flaske med vann i bilen. Det skvulper frem og tilbake hahahaha 😂😂💧

Ble litt kald da men. Så da syklet jeg først 40 min halvrolig med henne og så 90 min bånn gass alene. Herlig!!! 😊😀

Men kjenner jeg må ha vanntette sko og ullbukse til vinteren. Har ullt-skjorte. Må ha det også med lange armer og ikke minst ullsportstopp når de får det inn igjen. Litt og litt 😉 Det er jo dyrt med skikkelig ull..

 

Kjenner kroppen er sliten nå, får hente meg litt inn igjen 😊

Skal kooose meg med hjemmelaget lavkarbo lasagne ikveld 😙🍴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...