Gå til innhold

slankestart Juli 2015


Galskapens overhode

Anbefalte innlegg

Vært stille fra meg en stund nå og grunnen er klar, jeg har feilet, igjen...

 

1.januar 2015 veide jeg drøye 87 kg

1.januar 2016 veier jeg drøye 86 kg.

 

Jeg var nede i 78 kg før sommeren, men har tatt alt sammen på igjen i løpet av høsten.

 

Startvekten nå er 1 kg under startvekten for 1 år siden. Jada, 2015 ble ikke mitt år.

 

Men jeg prøver igjen jeg, nytt år og nye muligheter. 

 

Veiing hver fredag, som i fjor, men satser på litt bedre resultater i år.

 

2016 ligger foran oss, la oss ta det og gjøre det til vårt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen dere!

uteble slankingen fra sommeren, men nå skal jeg jammen prøve på nytt. 

Jeg ønsker å gå ned 10 kg til påske, det er mitt mål i førsteomgang :-D

 

Starter på 95 kg. 

 

Håper virkelig jeg klarer dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker å bli med😊

 

Sist jeg veide under 90 kg var sommeren i 2010, og DET er 5,5 år siden!

1. Jan 2012 - mitt største 152 kg (høygravid med nr 1)

1. Jan 2013 - 136 kg

1. Jan 2014 - 126 kg (var gravid med nr 2 i 2013, født sent på året 2013)

20. Sept 2014 - 110 kg (😀)

1. Jan 2015 - 120 kg

22. Des 2015 - 129 kg

1. Jan 2016 - 124.1 kg.

 

Som dere ser, mye opp og ned.

Jeg er fulltidsstudent og alene med 2 under 4 år (vanlig samvær med far, men ingen mann å støtte meg på hjemme).

Jeg vil ikke ta en ekstrem diett. Fokuset mitt skal for det meste være på å være sunn og tenke sunt. Er mest dårlig på å beregne porsjoner til meg selv, overspiser og har et usunt forhold til helt vanlig mat i tillegg til godteri, cola og kake.

Skjerper meg ekstra i år. Barna begynner å bli store nok til å løpe fra meg.

Jeg tenker å skaffe meg årskort på et svømmebasseng i nærheten, fordi jeg elsker å bade/svømme, og det er den mest gunstige treningen å begynne for meg fordi jeg overbelaster leddene mine for mye ved å trene på andre måter. Som en start iallefall 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!!

Har vært med på tråder her inne før( mulig denne også😂😂) Kjenner i vertfall igjen noen nick😉

Her viste vekta 1.januar 74.1... Første mål er 10 kg til påske? Realistisk ??

 

Har startet med godetstopp,null sjokolade og potegull. Ikke helt nazi på maten, blir verre på mandag. Kan jo ikke både slutte brått med snop å mye mat?? Nå når jeg har fråtset uhemmet i en mnd s tid? ( som har resultert i 5 kg opp😩) skjemst ...

Fokusere først på kosthold før jeg prøver og få inn litt trening. Skal prøve å ikke starte for hardt, som jeg har gjort så mange ganger før .. Å så klare jeg ikke gjennomføre , og går på en smell. Målet skal være 2-3 dager trening i uken. Det bør jeg klare på sikt👍🏻

 

Har ikke sett meg noe dato el antall dager på sjokolade stopp( liten stemme som sier minimum 100 dager...) men gjør det litt omvendt å teller oppover. Skriver 1 i dagboken , 2 for i dag osv.. Føler det er bedre å se hvor mange dager jeg har klart i stedet for hvor mange jeg har igjen ..

 

Har dere noe fast veie dag?

 

Anonymous poster hash: 5a15b...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får hive meg på igjen. Jeg har vært ganske fraværende her i det siste, og grunnen er at jeg feiler grovt og veier nå 98 kilo. Nå må jeg klare å gå ned i vekt, for jeg er virkelig ikke fornøyd med hvordan jeg ser ut. Jeg er lei av å aldri føle meg fin, men har ikke lyst til å kjøpe meg nye klær i denne størrelsen engang. Jeg er lei av at alt er så tungt og slitsomt.

Så nå begynner jeg på ny frisk igjen og håper på jeg denne gangen skal klare det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette greier vi! 
Vi kan begynne alvoret på mandag? Motivere hverandre, og fortelle hverandre hvordan det går? Ha et mål til påsken kanskje? 

Det er ikke så lenge til påsken faktisk, den er tidlig i år.

 

Jeg heier på dere alle :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag på mandag høres fint ut👍🏻 ekstra press på å gjøre det bra gjennom helgen. Helgen er den store utfordringen for meg. Med godetstopp blir det muligens bedre? I går ble det litt mye mat... Fløtegratinerte poteter ... Uff begrensning og kjenne at jeg er mett er vanskelig, jeg bare trykker i tryne dessverre. Må lage middager som ikke er så gode, å håpe jeg spiser mindre😂 Fryseren er snart tømt for bakverk , blir lenge til neste bakerunde( påske?)

Håper sunn mat kommer på tilbud fremover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke startet opp enda. Spiser jo lavkarbo, men spiser verken is, sjokolademousse eller cashewnøtter til vanlig så må over på streng lavkarbo i løpet av uken.

Veier meg neste uke 😉 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier meg i morra så kan jeg følge med på ukesvekta til neste uke.

Lasta ned Lifesum appen. Jeg er ikke flink på kalorier eller noe annet så har prøvd meg litt frem i dag, og det har funket tålelig bra 😊

Vært flinkere til å drikke vann (men 2 liter er litt i overkant syns jeg..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg starter "på nytt" i morgen. Vekta viser 76 kg nå, noe som ikke er så altfor galt mtp treningsfri i desember, mye sykdom og mat. For ikke å snakke om snop! Føler også at jeg er skikkelig oppblåst, og gleder meg til magen fungerer "som normalt" igjen. Tror jeg skal komme fort under 75 kg igjen.

Fra og med i morgen er det registrering av all mat i Lifesum-appen, og Jillian Michaels skal få meg i form.

Kjenner meg ganske motivert!

Mål: 70 kg innen 1.mars og 65 kg til 1.mai.

Hadde vært fantastisk å komme ned på 60 kg til 1.juli, men det må vi nesten se på etter hvert. :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortsetter med veiedager på fredager. Nå er jeg klar til å virkelig få kontroll på kostholdet, i tillegg skal trenngsmengden i helga opp. Nå er det slutt på å ligge å dra seg i to dager hver uke. Og etterhvert skal det inn ei lita økt etter jobb også. Jeg har planer om å bli glad i jogging og om arvingen vil starte stevner og trenger leier skal jeg ikke føle meg død etter halve programmet. -10 kg til påske høres absolutt overkommelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var litt avhengi av kakao før jul jeg da,  :-O 
Men har endelig klart å kutte ned på kakao, har byttet det ut med te. Er det vanlig te helt greit ? Jeg har ingen ting i teen, drikker den som den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje jeg skal ha veie dag både mandag og fredag! Så får jeg muligens se hvor stor skade en helg gjør( som om jeg ikke vet d😩) har ikke fått trent eller beveget meg slik jeg hadde tenkt, men stresser ikke med det, kostholdet på plass må først !

 

Anonymous poster hash: 5a15b...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra i morgen er det 12 uker til påske. Hvilke mål har dere. Jeg har ett hårete mål på -10kg. Da vil jeg se 90 blank eller 8tallet først på vekta.

 

Nå driver jeg og planlegger hva jeg må kutte fra kosten til uka. Iskaffen er borte de kaloriene har jeg ikke råd til. Så skal det hersens sukkeret vekk. Jeg må ha en plan på mellommåltid rett etter jobb. Det er som regel da jeg hiver i meg noe søtt for å få opp energien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flying start !😄

74,1 på fredag- 71,7 i dag😁😁😁

Kan no ikke forvente meg slik heftig nedgang fremover... Går vel i sniglefart her etter...

Mitt hårete mål er 64kg til påske! Dvs 7,7 kg ned ca 0,6 kg i uken. ( vist det var 13 uker til påske ?)

Sukker stopp har gått bra til nå. Men er vel nå utfordringen begynner...

 

Anonymous poster hash: 5a15b...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykker automatisk anonym ! Jaja

Ser nå det var 12 uker til påske , 0,65 i uken da! Fortsatt mulig ! Super motivert !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

124,1 på fredag 123,7 i dag. Skylder på potetgull i helga. Men nå er det stopp.

Mål: Under 115 hadde vært herlig, 110 hadde vært strålende ;) Føles ikke ut som mye, men det sitter så dypt at kg bare "er der," så kanskje jeg vurderer underveis hva jeg kan greie.

Venter på penger i dag, skal opp og skaffe meg årskort på svømming i morra (var stengt i dag..), så da får jeg heller finne på en annen lur økt.

 

Hehe, ja hadde samme problem med anonymknappen Skyfrihimmel ;) Hengt litt for mye på anonymforum :P

Endret av Dini
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke startet idag. Kanskje imorgen hehe :D  Barna har fri idag, så hverdagen starter imorgen.

Veier meg på mandag tenker jeg :)

 

Lykke til alle sammen!! :D :D :D  Dette klarer vi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må skryte litt av meg selv i dag. Etter nesten to uker med en syk frotsing av usunnheter, har jeg i dag holdt meg helt unna😆 og det på tross av pepperkakehusrester, en åpnet nonstoppakke og div uåpnet marsipanstenger, snøstenger ol😆 og jeg har i tillegg vært hjemme alene 😀 brå stopp funket denne gang😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg i gang! Siden jeg veide meg sist tirsdag, og hater å veie meg rett etter en tids utskeielser så hopper jeg over veiing denne tirsdagen og veier meg på mandag :D  Usikker på om jeg er snill eller slem med meg selv, men slik er det og slik blir det :P

 

Gleder meg til å slippe å prøve å lage hull i ozonlaget helt alene :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

😩var litt teit å gikk på vekta i sted. At jeg ikke lærer! Vist jeg har gått ned: belønning ete litt mer ! Gått opp: stakkars meg ete litt mer😩😩

Veide meg sist mandagsmorgen så fatter egentlig ikke hvilke nedgang jeg skulle hatt til tirsdagsettermiddag?!?😡😧idiotisk !

Uff hvorfor skal det være så enkelt å legge på seg men så vanskelig å gå ned?

Tenker jeg begynner med litt trening neste uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var litt teit å gikk på vekta i sted. At jeg ikke lærer! Vist jeg har gått ned: belønning ete litt mer ! Gått opp: stakkars meg ete litt mer

Veide meg sist mandagsmorgen så fatter egentlig ikke hvilke nedgang jeg skulle hatt til tirsdagsettermiddag?!?idiotisk !

Uff hvorfor skal det være så enkelt å legge på seg men så vanskelig å gå ned?

Tenker jeg begynner med litt trening neste uke...

Story of my life. Veie seg hver dag, kanskje tom to ganger om dagen. Sur når den ikke viser fort nok nedgang. Trøstespise eventuelt gledespise, logikken sier er det mulig! Jobbing med det mentale er visst nøkkelen (si i fra om du finner den da, nøkkelen altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det problemet har jeg ikke. Jeg veier meg aldri mer enn 1 gang til dagen, og det er etter at jeg har vært på do. Jeg går aldri av og på igjen en gang. Livredd for at den viser noe annet, for det er garantert som f.. at det ikke er ned i så fall. Vet at vekta er ustabil dersom jeg går av og på, men forholder meg alltid til det som viser 1. gang jeg går på, og det virker helt greit og føler at det er rett :)

 

Jeg har ikke vært superflink idag da. Hadde en skyr igjen som jeg spiste, bare den er jo alt for mange karbohydrater. Men den var planlagt for jeg ville bare få den bort. Ellers har jeg spist noen osteskiver, servelat med majones og agurk og middag som var kyllingfilet i terninger i ostesaus og blomkål/brokkolimos.

Imorgen blir det enda mindre karbohydrater. Jeg er om ikke annet på god vei :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...