Gå til innhold

Hvorfor jobbe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor skal du IKKE jobbe? Hvorfor skal du motta sosialhjelp når du ikke trenger det?

Anonymous poster hash: 8e296...f95

Hvorfor jeg ikke skal jobbe?

1. Fordi jeg ikke må for å leve godt

2. Fordi det er kjedelig

3. Fordi jeg får mindre tid med barna

4. Fordi jeg blir sliten

Anonymous poster hash: c86cb...2a8

Pisspreik.

Anonymous poster hash: 5cdd4...369

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal du IKKE jobbe? Hvorfor skal du motta sosialhjelp når du ikke trenger det?

2. Fordi det er kjedelig

4. Fordi jeg blir sliten

Pisspreik.

Å hva av dette er pisspreik? Alt dette er jo sant.

Skrevet

Hvilken utdannelse har du som gir deg jobb med en gang etter årevis uten?

Anonymous poster hash: 72584...b0d

Hun hadde jo aldri jobbet? Da må man jo lure på hvem som har betalt studielånet? NAV det også? Må da tilhøre landets sombestemmer navkontor 😂

Anonymous poster hash: 9eb38...d9e

Har ikke studielån da jeg studerte mens jeg var gift med min exmann og han tjente godt. Er utdannet innen økonomi så er ikke noe problem å få jobb. Har fått tilbud før som jeg har takket nei til.

Men du har null arbeidserfaring?

Du må virkelig leve i en fantasiverden om du tror at du bare plutselig kan velge å begynne å jobbe når det passer deg. Tenk på all den kompetansen som blir ledig nå som følge av all nedskjæringen i oljeindustrien. Hvem tror du en arbeidsgiver velger av dere? Sånn helt seriøst?

Anonymous poster hash: 9eb38...d9e

Skrevet

Får du over 14000+ husleie?

Lønner seg nok ikke for meg å jobbe, men er evig glad for jobben min.

Anonymous poster hash: 79005...0e3

Skrevet

2. Fordi det er kjedelig

4. Fordi jeg blir sliten

Pisspreik.

Å hva av dette er pisspreik? Alt dette er jo sant.

1: Hvordan kan du leve godt med deg selv når du får penger av staten, penger du vet andre betaler inn, og som du snylter deg til? Det kunne ikke jeg levd med, jeg har bedre moral enn som så.

2: Å jobbe er givende. Du holder hjernen i aktivitet, du utvikler deg som menneske og du bidrar til samfunnet.

3: Har du barna hjemme da, eller? Mine barn går på skole/i bhg og nyter godt av lærdom og sosialt samvær med andre. Jeg er sammen med barna mine i fritid og ferier.

4: Det er sunt å bli litt sliten av jobb. Da har du brukt deg selv til noe nyttig. En god jobb man trives med blir man dessuten ikke særlig sliten av. I alle fall bare positivt sliten.

Skrevet

2. Fordi det er kjedelig

4. Fordi jeg blir sliten

Dakar, blir du sliten du da..............selvfølgelig blir du sliten, man blir det når man er vant til å bare sitte på ræva

Anonymous poster hash: 0eebf...4d4

Skrevet

2. Fordi det er kjedelig

4. Fordi jeg blir sliten

Dakar, blir du sliten du da..............selvfølgelig blir du sliten, man blir det når man er vant til å bare sitte på ræva

Ja jeg blir sliten av å være på jobb hele dagen hver dag hele uka. Selvom jeg skrev at jeg ikke har hatt jobb så har jeg prøvd meg i jobb før men da i korte perioder da jeg ikke synes det er noe særlig å jobbe.

Barna mine går på skolen men er hjemme fra skolen kl 15.00 det hadde ikke jeg vært hvis jeg skulle vært i jobb. Ergo, mindre tid med barna.

Skrevet

Til HI og de som sympatiserer med henne.

TAPER.

White trash.

Egentlig ikke noe mer å si :)

Anonymous poster hash: 57d0c...4f7

Skrevet

Bare å være god rollemodell for barna burde være grunn nok. Orker ikke gå inn på alle andre grunnene til å jobbe (det har for så vidt andre over her gjort), siden du og jeg ikke er på samme planet.

Skrevet

Til HI og de som sympatiserer med henne.

TAPER.

White trash.

Egentlig ikke noe mer å si :)

Anonymous poster hash: 57d0c...4f7

Ja for hva en dib høne mener om meg bryr jeg meg veldig mye om.... Not!

Skrevet

Bare å være god rollemodell for barna burde være grunn nok. Orker ikke gå inn på alle andre grunnene til å jobbe (det har for så vidt andre over her gjort), siden du og jeg ikke er på samme planet.

Jeg er en meget god rollemodell for mine barn selvom jeg ikke jobber, så det er ikke noe å bekymre seg for.

Jeg har høflige, snille, empatiske, smarte og skoleflinke barn. 💖

Skrevet

Jeg er en meget god rollemodell for mine barn selvom jeg ikke jobber, så det er ikke noe å bekymre seg for.

Jeg har høflige, snille, empatiske, smarte og skoleflinke barn. 💖

Jeg sier jo at du og jeg ikke er på samme planet. Det er noen verdier og holdninger som ligger bak en god arbeidsmoral, som du mangler. Og ikke glem elementer som sosial arv. Det siste jeg ønsker for mine barn er at de skal leve på sosialstønad. Jeg håper de får seg en utdannelse og en jobb de trives i, som de kan leve av. Samtidig som de ser viktigheten av å bidra til samfunnet, i steden for å snylte på det slik du gjør.

Men det er meg. Du er deg.

Skrevet

Regner med at du er den samme som trekker dette frem med ujevne mellomrom - at du ikke vil jobbe, ikke trenger å jobbe, og at du ikke mottar mer penger enn du har krav på. Regner også med at mine grunner til å jobbe ikke er relevante for deg. 

• Jobben gir meg et fellesskap, en følelse av å være noe mer enn "moren til" og "kona til". Det er viktig for meg. 
  • Jeg har en jobb der jeg yter noe som er viktig for andre. 
  • Velferdssamfunnet er bygd opp rundt at alle yter etter evne. Alle kan ikke velge som deg, da går ikke hjulene rundt. 
  • Jeg liker strukturen arbeidslivet gir, skiftene mellom fritid og arbeid og gleden over å ha ferie. 
  • Lønna er bedre enn ytelsene. 
  • Det å være en rollemodell for barna mine.
  • Gir meg sikkerhet både her og nå (hva hvis mannen min dør eller vi blir skilt) og på sikt (sikrer en god pensjon)
Skrevet

Grunnen til at du burde ønske å jobbe er for dine barn! Det er dessverre for dine barn slik at barn av sosialklienter har større utfordringer i forhold til å få en tilhørighet i vennegjengen/skolegruppen, og de faller ofte utenfor. Dette fordi det er lite attraktivt å omgås sosialklienter da de ikke er en ressurs i kunnskapinnhenting og som et potensielt forbilde, og disse symptomene vil tre klarere frem for hvert år som går og dine barn blir eldre. Noen barn av sosialklienter klarer seg bra, men da er ofte resultatet at de tar avstand til sine foreldre da foreldrene representerer alt det de ikke ønsker å bli forbundet med. Ender barna dine i den andre gruppen og blir sosialklienter som deg har du påført dem en stor byrde i livet, og sannsynligheten for at de kommer til å slite pga manglende forbilder i oppveksten den er stor. Uansett hvordan dine barn reagerer på din manglende evne til å se at du bør fremstå som et forbilde, er sannsynligheten for at de kommer til å ta avstand fra deg veldig stor. Forhåpentligvis har de klart å tatt avstand fra dine valg og klart å ta egne selvstendige valg som gir dem en høyere sosial status enn du, har de ikke klart det så er sannsynligheten for at de blir en av samfunnets tapere og da med meget liten inntekt da sosiale goder kommer til å bli innskrenket i årene fremover.

Så det enkle svaret til deg er at du bør jobbe hvis du ønkser å legge til rette for at dine barn skal få gode forbilder, bli innlemmet i vennegjengen, og slippe å skamme seg over deg. Hvis du ikke bryr deg om dine barn kan du fortsette på den veien du er nå, men da velger du også sannsynlig å miste kontakten med dine barn når de vokser til og blir selstendige individer.

Anonymous poster hash: 47b21...835

Denne var det mye sannhet i, men den svarte du ikke på? Stakk den kanskje litt?

Anonymous poster hash: fab87...aac

Skrevet

Jeg har høflige, snille, empatiske, smarte og skoleflinke barn. Anonymous poster hash: c86cb...2a8

Om de er flinke på skolen må da være helt uten interesse. De skal vel rett på NAV etter ungdomsskolen uansett. Hvorfor jobbe med skolefag når de kan få det de trenger fra NAV uansett?

Anonymous poster hash: 59b8c...fb0

Skrevet

Hvorfor skrev du inn her egentlig? Du fnyser jo bare av alle de gode svarene du får?

Anonymous poster hash: 1ec19...d1e

Skrevet

Det er er godt spørsmål. Med den effektiviseringen og innovasjonen som finner sted blir flere og flere jobber overflødige og erstattet med maskiner eller programvare. For eksempel billettselgere, saksbehandler osv. The list goes on.

Jeg tror at i framtida blir det sånn at noen jobber, først og fremst i innovasjonsjobber (Ingeniører og IT-folk) og i helsesektoren. Det vil ikke være nødvendig for alle å jobbe 8-16.

Så vil de resterende kunne bidra på forskjellge måter. Kanskje samfunnet blir bedre lagt opp slik at den enkelte lettere vil kunne nå sitt potensiale?

Penger løses ved borgerlønn.

Anonymous poster hash: 6d030...91b

Dette med borgerlønn er interessant :) jeg diskuterer det mye med samboer, og jeg mener det kunne vært interessant å teste ut!

Men jeg tror også at slik arbeidsmarkedet utvikler seg blir det mye viktigere for våre barn å velge 'riktig' utdannelse og yrke. Mange jobber forsvinner - og det er i stor grad lavtlønnede yrker som folk uten utdannelse tar! Det vil (tipper jeg) bli enda større forskjell på rik og fattig! Velferdsstaten kan ikke opprettholdes på dagens nivå så veldig lenge.. Oljepengene brukes fort opp, hvis inntektene stopper!

Anonymous poster hash: 45b64...261

Skrevet

Vel, om du får 15000 til dill og bolig og aktiviteter dekt så ser jeg faktisk ingen grunn til å jobbe. Forstår godt dem som kvier seg får å jobbe når de vil få det trangere økonomisk ved å ha en jobb. Men husk, støtte som dette vil du ikke få for evig...

Anonymous poster hash: 9c631...4e9

Akuratt det jeg tenker også, hvorfor skal jeg jobbe? Trives med å være hjemme og har alltid noe å drive med. Voksenkontakt får jeg via venner og barnas aktiviteter.

Angående at den ikke er evig så har jeg nå fått det i over 3 år og de kan ikke nekte meg det siden jeg har barn.

Du kommer til å ha små barn for evig og alltid du da? Hva når barna har blitt store og du ikke lenger får støtte? Skal du DA forsøke å få deg jobb eller hva tenkte du? Snakk om å være korttenkt..et kjempeflott forbilde for ungene dine med den holdningen du.

Bare det å bidra til samfunnet i stede for å stikke sugerøret ditt oppi statskassa burde være nok motivasjon. Skjønner ikke hvordan folk som tenker og lever som deg for sove om nettene..

Anonymous poster hash: ee07a...ce2

Skrevet

Vet du HI, at en dag er barna flyttet ut, du har minimal inntekt (sosialstønader skyter ikke akkurat i været slik som andre inntekter gjør), ikke en særlig bra pensjon å se frem mot (ergo må du ha det slik resten av livet), er helt uattraktiv på arbeidsmarkedet (jeg deltar i ansettelsesprosesser på jobben), og du vil være veldig låst i forhold til dine muligheter til å få en bedre inntekt. Barna dine har en rollemodell som enten viser dem at det er greit å bare sitte hjemme og motta stønader, og får kanskje samme liv som deg, med like dårlige utsikter for en grei inntekt og sannsynligvis enda dårligere forutsetninger til å skaffe seg egen bolig. Eller, de reiser seg opp, skaffer seg en bra utdannelse, en bra jobb og en bra inntekt. Men sannsynligvis er litt av respekten for dine valg borte.

Men sånn ellers må du gjerne snylte på staten for min del. Det er ikke mine skattepenger du lever av uansett, de går til opprustning av samfunnet og sikrer meg så og si gratis helsetjenester og hjelp jeg har gjort meg fortjent til. Du tar dine egne valg i livet, og får leve med konsekvensene av det selv. Det går ikke ut over meg, og du får gjøre som du vil.

Anonymous poster hash: 55fad...f26
Skrevet

Jeg tror du troller, men det finnes jo dessverre sånne som deg. Men vet du hva, jeg er VELDIG glad for at du ikke er min kollega. Jeg har hatt kollegaer tidligere som ikke ønsker å jobbe og de forsurer arbeidsmiljøet så til de grader at det er like greit at dere holder dere hjemme!

Jeg kommer ihvertfall ikke til å synes synd på deg når pengesekken er tom...

Skrevet

Har du ikke lyst til å eie egen bolig?

Anonymous poster hash: 5ba40...981

Skrevet

Jeg kunne også tenkt meg å bare være hjemme. Har i grunn alltid følt det slik, helt frem til nå. Nå er jeg 38 og tjener ganske greit. Har vel ca 35 000 utbetalt uten overtid. Nå trives jeg på jobb. Føler meg selvsikker og det føles bra å vite at jeg har tjent pengene mine selv. Nå eier jeg egen bolig, egen bil og har båt. Jeg har faktisk klart å opparbeidet meg en del saker og ting som barna også nyter godt av. Nå vet jeg at med tiden så venter det meg en ok pensjon osv. Så når alt kommer til alt så er jeg glad for at jeg har klart å stå i jobb opp i gjennom. 

Anonymous poster hash: e717a...b81
Skrevet

Vet du HI, at en dag er barna flyttet ut, du har minimal inntekt (sosialstønader skyter ikke akkurat i været slik som andre inntekter gjør), ikke en særlig bra pensjon å se frem mot (ergo må du ha det slik resten av livet), er helt uattraktiv på arbeidsmarkedet (jeg deltar i ansettelsesprosesser på jobben), og du vil være veldig låst i forhold til dine muligheter til å få en bedre inntekt. Barna dine har en rollemodell som enten viser dem at det er greit å bare sitte hjemme og motta stønader, og får kanskje samme liv som deg, med like dårlige utsikter for en grei inntekt og sannsynligvis enda dårligere forutsetninger til å skaffe seg egen bolig. Eller, de reiser seg opp, skaffer seg en bra utdannelse, en bra jobb og en bra inntekt. Men sannsynligvis er litt av respekten for dine valg borte.

Men sånn ellers må du gjerne snylte på staten for min del. Det er ikke mine skattepenger du lever av uansett, de går til opprustning av samfunnet og sikrer meg så og si gratis helsetjenester og hjelp jeg har gjort meg fortjent til. Du tar dine egne valg i livet, og får leve med konsekvensene av det selv. Det går ikke ut over meg, og du får gjøre som du vil.

Anonymous poster hash: 55fad...f26

Ikke forvent svar av hi, for dette med hva hun vil gjøre når barna blir voksne svarer hun ikke på

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...