Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #51 Skrevet 27. juni 2015 Kjenner jeg blir litt sint jeg. Selv har jeg flere diagnoser, nok diagnoser til å bli uføretrygdet. Men jeg vil ha en utdannelse, og jobbe, kanskje jeg ikke kan jobbe 100%, men jeg vil i hvert fall jobbe så mye jeg kan. Så jeg studerer, uten støtte fra Nav. Og i sommer har jeg en sommerjobb, hvor jeg ikke trives så godt, og er allerede helt utslitt. Og har 1,5 mnd igjen å jobbe. Men jeg må jo, skal vi ha penger til å overleve. Anonymous poster hash: b42b3...595 Ehhh nei, du MÅ ikke da du fint kan få støtte fra nav. At du velger å slite deg ut er da virkelig ikke mitt problem. Du kan også velge å la være å jobb og vips du blir ikke utslitt. Anonymous poster hash: c86cb...2a8 Nå ønsker jeg å lære mine barn verdien av utdannelse, og arbeid. At det er viktig. Jeg var og så syk i flere år, at jeg ikke kunne jobbe. Det er noe jeg virkelig ikke ønsker. Jeg ønsker å bidra til samfunnet, jobbe med noe som gir meg noe. Er derfor jeg tar en utdannelse, så jeg lettere skal få jobbe med det jeg ønsker. Nå er det ikke mer enn 10 år, til mitt minste barn blir 18 år, og hva da? Hva skal jeg leve av da? Hvordan skal jeg forsørge siste barnet da? For det er virkelig ikke mye man får i sosialstønad, er det bare for en voksen. Og en dag skal jeg bli pensjonist, ønsker jo muligheten til å ha mer penger da. Og bygd meg opp verdier ved å eie bolig osv, så mine eldre dager blir bra. Da kan jeg reise og kose meg. Ja, jeg sliter nå, for å få det til. Men det er det verdt og. Anonymous poster hash: b42b3...595
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #53 Skrevet 27. juni 2015 De aller fleste som går hjemme uten å være i jobb over flere år ender opp med psykiske problemer, oftest angstrelatert. Når det er sagt er det faktisk slik at enkelte mennesker, HI er Sansynligvis en av dem, ikke har noe positivt å bidra med til felleskapet. Det er faktisk bedre for oss andre at de holder seg hjemme. Om de får en angstdiagnose som gjør det vansklig for dem å forlate leiligheten er det desto bedre. 15-25 tusen pr mnd kan være en rimelig pris for å slippe å møte på dem i arbeidslivet. Anonymous poster hash: 59b8c...fb0
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #54 Skrevet 27. juni 2015 De aller fleste som går hjemme uten å være i jobb over flere år ender opp med psykiske problemer, oftest angstrelatert. Når det er sagt er det faktisk slik at enkelte mennesker, HI er Sansynligvis en av dem, ikke har noe positivt å bidra med til felleskapet. Det er faktisk bedre for oss andre at de holder seg hjemme. Om de får en angstdiagnose som gjør det vansklig for dem å forlate leiligheten er det desto bedre. 15-25 tusen pr mnd kan være en rimelig pris for å slippe å møte på dem i arbeidslivet. Anonymous poster hash: 59b8c...fb0 Flirer, dårlig forsøk på hersketeknikk. Jeg har ingen angstdiagnose og er ofte ute med venner og familie. 😉 Anonymous poster hash: c86cb...2a8
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #55 Skrevet 27. juni 2015 De aller fleste som går hjemme uten å være i jobb over flere år ender opp med psykiske problemer, oftest angstrelatert. Når det er sagt er det faktisk slik at enkelte mennesker, HI er Sansynligvis en av dem, ikke har noe positivt å bidra med til felleskapet. Det er faktisk bedre for oss andre at de holder seg hjemme. Om de får en angstdiagnose som gjør det vansklig for dem å forlate leiligheten er det desto bedre. 15-25 tusen pr mnd kan være en rimelig pris for å slippe å møte på dem i arbeidslivet. Anonymous poster hash: 59b8c...fb0 Flirer, dårlig forsøk på hersketeknikk. Jeg har ingen angstdiagnose og er ofte ute med venner og familie. 😉 Anonymous poster hash: c86cb...2a8 Men hvorfor er du ute etter grunn til å jobbe, når du tydeligvis ikke har tenkt til det? Du har nok ikke angst, slike som deg er ikke utstyrt med noen form for normalt følelsesliv. Anonymous poster hash: a1daa...d27
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #56 Skrevet 27. juni 2015 De aller fleste som går hjemme uten å være i jobb over flere år ender opp med psykiske problemer, oftest angstrelatert. Når det er sagt er det faktisk slik at enkelte mennesker, HI er Sansynligvis en av dem, ikke har noe positivt å bidra med til felleskapet. Det er faktisk bedre for oss andre at de holder seg hjemme. Om de får en angstdiagnose som gjør det vansklig for dem å forlate leiligheten er det desto bedre. 15-25 tusen pr mnd kan være en rimelig pris for å slippe å møte på dem i arbeidslivet.Anonymous poster hash: 59b8c...fb0 Flirer, dårlig forsøk på hersketeknikk. Jeg har ingen angstdiagnose og er ofte ute med venner og familie. Anonymous poster hash: c86cb...2a8 Det var synd. Jeg håper det endrer seg. Anonymous poster hash: 59b8c...fb0
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #57 Skrevet 27. juni 2015 Jeg har en vennine som har en mor som deg. Vennina mi har heldigvis hatt stå-på-vilje og arbeidsmoral til tross for dårlige odds. Hun tok en tung utdannelse, og jobbet hardt. Moren sin har hun kuttet ut (flere grunner til det, men livsførsel er en). Anonymous poster hash: 06cae...bd3
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #58 Skrevet 27. juni 2015 De aller fleste som går hjemme uten å være i jobb over flere år ender opp med psykiske problemer, oftest angstrelatert. Når det er sagt er det faktisk slik at enkelte mennesker, HI er Sansynligvis en av dem, ikke har noe positivt å bidra med til felleskapet. Det er faktisk bedre for oss andre at de holder seg hjemme. Om de får en angstdiagnose som gjør det vansklig for dem å forlate leiligheten er det desto bedre. 15-25 tusen pr mnd kan være en rimelig pris for å slippe å møte på dem i arbeidslivet.Anonymous poster hash: 59b8c...fb0 Flirer, dårlig forsøk på hersketeknikk. Jeg har ingen angstdiagnose og er ofte ute med venner og familie. Anonymous poster hash: c86cb...2a8 Det var synd. Jeg håper det endrer seg. Anonymous poster hash: 59b8c...fb0 Jeg er rimelig sikker på at dette bare er tull, kun for å provosere. Men som sgt, det er dessverre mange slike Som faktisk er som denne damen, og DET er skremmende! Anonymous poster hash: a1daa...d27
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #59 Skrevet 27. juni 2015 Grunnen til at du burde ønske å jobbe er for dine barn! Det er dessverre for dine barn slik at barn av sosialklienter har større utfordringer i forhold til å få en tilhørighet i vennegjengen/skolegruppen, og de faller ofte utenfor. Dette fordi det er lite attraktivt å omgås sosialklienter da de ikke er en ressurs i kunnskapinnhenting og som et potensielt forbilde, og disse symptomene vil tre klarere frem for hvert år som går og dine barn blir eldre. Noen barn av sosialklienter klarer seg bra, men da er ofte resultatet at de tar avstand til sine foreldre da foreldrene representerer alt det de ikke ønsker å bli forbundet med. Ender barna dine i den andre gruppen og blir sosialklienter som deg har du påført dem en stor byrde i livet, og sannsynligheten for at de kommer til å slite pga manglende forbilder i oppveksten den er stor. Uansett hvordan dine barn reagerer på din manglende evne til å se at du bør fremstå som et forbilde, er sannsynligheten for at de kommer til å ta avstand fra deg veldig stor. Forhåpentligvis har de klart å tatt avstand fra dine valg og klart å ta egne selvstendige valg som gir dem en høyere sosial status enn du, har de ikke klart det så er sannsynligheten for at de blir en av samfunnets tapere og da med meget liten inntekt da sosiale goder kommer til å bli innskrenket i årene fremover. Så det enkle svaret til deg er at du bør jobbe hvis du ønkser å legge til rette for at dine barn skal få gode forbilder, bli innlemmet i vennegjengen, og slippe å skamme seg over deg. Hvis du ikke bryr deg om dine barn kan du fortsette på den veien du er nå, men da velger du også sannsynlig å miste kontakten med dine barn når de vokser til og blir selstendige individer. Anonymous poster hash: 47b21...835
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #60 Skrevet 27. juni 2015 Tror garantert at dette er et troll. Hvor mange barn har du, Hi? Normalsats for livsopphold er i år kr. 5.700 for deg, så kommer tillegg for barn. Hvis du går i årevis slik du hevder å gjøre så vil det etter hvert settes krav til deg for at du fortsatt skal få stønader. Jeg tror ikke på deg, for normalt oppegående personer er rett og slett ikke så blåst som det du er i argumentasjonen din. Ha en fin sommer videre, Trollmor. Anonymous poster hash: fe013...ccf De satt krav til min kusine om å finne seg en jobb. Hun svarte med å bli gravid, så kunne hun være hjemme enda lenger Anonymous poster hash: 0eebf...4d4 Den kusinen din høres ut som ei jeg vet om. Så fort det minket med støtte fra NAV og bidrag, så ble det nytt barn. Og slik har hun holdt på i noen å tjue år. Anonymous poster hash: a1daa...d27 Min kusine er ikke så gammel at hun har vært i systemet så lenge enda, men hun gjør så godt hun kan med å bli der Anonymous poster hash: 0eebf...4d4 Det er jo bare trist. Trist fordi hun ikke lærer seg hva det vil si å være selvstendig, hva det vil si å ha økonomisk frihet, hva det vil si å ha yrkesstolthet, hva det vil si å ha arbeidsmoral, hva det vil si å ha gode kolleger, hva det vil si å føle på velværet ved å gjøre en innsats. Og enda tristere fordi barna hennes ikke får lære det samme Anonymous poster hash: fe013...ccf Ja, det er trist, men hun bryr seg ikke om noe av det. Hun er ikke alenemor heller, bor sammen med far som og er sosialklient. Hun orker ikke å jobbe, hun blir så sliten og så er ingen jobber gode nok for henne. Ikke trenger hun å jobbe heller. Hun får sosialstønad, dekket husleie, dekket barnehageplass og sfo, nav betalte bilen hennes for hun må ha bil for å få ungene i barnehagen, hun søker om og får innvilget støtte til alt fra å kjøpe ny vaskemaskin til julegaver til ungene og får dekket det ungenes aktiviteter koster. Men egentlig er det jo bare synd på henne Anonymous poster hash: 0eebf...4d4
Gjest Antarctica Skrevet 27. juni 2015 #61 Skrevet 27. juni 2015 Hvis vi ser på ren egennytte: Pensjonspoeng Feriepenger Færre hull i cv-en og dermed mer spennende jobber når ungene er så store at du mister OS Ansiennitet og lønnsøkelse
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #62 Skrevet 28. juni 2015 Med den holdningen der er det like greit du ikke jobber. Anonymous poster hash: 88a3f...78f
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #63 Skrevet 28. juni 2015 Grunner til å jobbe når man er frisk? Hva med selvrespekt og respekt fra andre? Du, HI, kan umulig være innehaver av noen av disse tingene. Anonymous poster hash: d3644...bfe
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #64 Skrevet 28. juni 2015 Vil du ikke få mer enn 14700 utbetalt? De fleste, selv lavtlønnede yrker gir mer enn det beløpet utbetalt. Regner du bor langt inn i bygda en plass siden du lever billig? Du må jo ha flere unger og forsørge med 15k utbetalt? Nå regner jeg med dette er er innlegg for og provosere og kun det. Ingen er stolt av og nave Anonymous poster hash: 0bdcc...6e5
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #65 Skrevet 28. juni 2015 Du kan ta det helt med ro. Ikke plage deg selv med å tenke på jobb. Ingen ville ansatt deg! Arbeidsledigheten stiger, så flere jobbsøkere å velge mellom for de som ansetter. Jeg ansetter mange og din søknad ville gått i uaktuell-bunken umiddelbart. Lev med trygda du, som en sier folk med så slapp og dårlig holdning er det like greit å unngå i arbeidslivet. Selv jobber jeg for å slippe å være prisgitt andre (noe man er om man er trygdet, de kan plutselig endre vilkårne), fordi jeg elsker mestring på jobb (jeg bygger selvbildet og selvfølelse av å være dyktig i jobben min), det er godt å bruke en lang og vanskelig utdannelse til noe og jeg stortrives blant kolleger (de kan ikke erstattes av venner selv om jeg har mange gode og flotte venner). Når det er sagt, jeg tror du er et troll som kjeder seg. Anonymous poster hash: 0aaf0...768
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #66 Skrevet 28. juni 2015 Du kan ta det helt med ro. Ikke plage deg selv med å tenke på jobb. Ingen ville ansatt deg! Arbeidsledigheten stiger, så flere jobbsøkere å velge mellom for de som ansetter. Jeg ansetter mange og din søknad ville gått i uaktuell-bunken umiddelbart. Lev med trygda du, som en sier folk med så slapp og dårlig holdning er det like greit å unngå i arbeidslivet. Selv jobber jeg for å slippe å være prisgitt andre (noe man er om man er trygdet, de kan plutselig endre vilkårne), fordi jeg elsker mestring på jobb (jeg bygger selvbildet og selvfølelse av å være dyktig i jobben min), det er godt å bruke en lang og vanskelig utdannelse til noe og jeg stortrives blant kolleger (de kan ikke erstattes av venner selv om jeg har mange gode og flotte venner). Når det er sagt, jeg tror du er et troll som kjeder seg. Anonymous poster hash: 0aaf0...768 Hvis jeg vil så kan jeg få jobb på dagen grunnet utdannelsen min. Men får tenke litt til å se hva jeg velger å gjøre. Først skal jeg hvertfall nyte sommeren så får man se til høsten hva man skal gjøre. Takk for svar dere få som har svart konstruktiv. Anonymous poster hash: c86cb...2a8
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #67 Skrevet 28. juni 2015 Hvorfor skal du IKKE jobbe? Hvorfor skal du motta sosialhjelp når du ikke trenger det? Anonymous poster hash: 8e296...f95
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #68 Skrevet 28. juni 2015 Det er er godt spørsmål. Med den effektiviseringen og innovasjonen som finner sted blir flere og flere jobber overflødige og erstattet med maskiner eller programvare. For eksempel billettselgere, saksbehandler osv. The list goes on. Jeg tror at i framtida blir det sånn at noen jobber, først og fremst i innovasjonsjobber (Ingeniører og IT-folk) og i helsesektoren. Det vil ikke være nødvendig for alle å jobbe 8-16. Så vil de resterende kunne bidra på forskjellge måter. Kanskje samfunnet blir bedre lagt opp slik at den enkelte lettere vil kunne nå sitt potensiale? Penger løses ved borgerlønn. Anonymous poster hash: 6d030...91b
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #69 Skrevet 28. juni 2015 Du kan ta det helt med ro. Ikke plage deg selv med å tenke på jobb. Ingen ville ansatt deg! Arbeidsledigheten stiger, så flere jobbsøkere å velge mellom for de som ansetter. Jeg ansetter mange og din søknad ville gått i uaktuell-bunken umiddelbart. Lev med trygda du, som en sier folk med så slapp og dårlig holdning er det like greit å unngå i arbeidslivet. Selv jobber jeg for å slippe å være prisgitt andre (noe man er om man er trygdet, de kan plutselig endre vilkårne), fordi jeg elsker mestring på jobb (jeg bygger selvbildet og selvfølelse av å være dyktig i jobben min), det er godt å bruke en lang og vanskelig utdannelse til noe og jeg stortrives blant kolleger (de kan ikke erstattes av venner selv om jeg har mange gode og flotte venner). Når det er sagt, jeg tror du er et troll som kjeder seg. Anonymous poster hash: 0aaf0...768 Hvis jeg vil så kan jeg få jobb på dagen grunnet utdannelsen min. Men får tenke litt til å se hva jeg velger å gjøre. Først skal jeg hvertfall nyte sommeren så får man se til høsten hva man skal gjøre. Takk for svar dere få som har svart konstruktiv. Anonymous poster hash: c86cb...2a8 Å nei du! Føl deg ikke så trygg. Hvis du ikke har vært i arbeidslivet på mange år/aldri, så kan du ha akkurat så god utdannelse du bare vil. Du har ikke erfaring. I dag er attraktive jobber attraktive på en helt annen måte enn tidligere. Husk at "hele verden" kan søke jobb i Norge. Anonymous poster hash: 5cdd4...369
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #70 Skrevet 28. juni 2015 Jeg var hjemme i tre år med barna (noe jeg finansierte selv, uten støtte fra nav) og selv med veldig god utdannelse var det vanskelig å komme tilbake til arbeidslivet. Du burde holde deg oppdatert mens du er hjemme, ta noen kurs, leser artikler, en vidreutdanning.. Jeg gjorde ikke det, og trodde jeg var sikret. Nå fikk jeg en god jobb tilslutt, og har utbetalt 18 000 i en 50% stilling, skal opp i 100% om et år. Bare pengene burde vel være en motivasjon? Anonymous poster hash: a6a29...4eb
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #71 Skrevet 28. juni 2015 Du kan ta det helt med ro. Ikke plage deg selv med å tenke på jobb. Ingen ville ansatt deg! Arbeidsledigheten stiger, så flere jobbsøkere å velge mellom for de som ansetter. Jeg ansetter mange og din søknad ville gått i uaktuell-bunken umiddelbart. Lev med trygda du, som en sier folk med så slapp og dårlig holdning er det like greit å unngå i arbeidslivet. Selv jobber jeg for å slippe å være prisgitt andre (noe man er om man er trygdet, de kan plutselig endre vilkårne), fordi jeg elsker mestring på jobb (jeg bygger selvbildet og selvfølelse av å være dyktig i jobben min), det er godt å bruke en lang og vanskelig utdannelse til noe og jeg stortrives blant kolleger (de kan ikke erstattes av venner selv om jeg har mange gode og flotte venner). Når det er sagt, jeg tror du er et troll som kjeder seg. Anonymous poster hash: 0aaf0...768 Hvis jeg vil så kan jeg få jobb på dagen grunnet utdannelsen min. Men får tenke litt til å se hva jeg velger å gjøre. Først skal jeg hvertfall nyte sommeren så får man se til høsten hva man skal gjøre. Takk for svar dere få som har svart konstruktiv. Anonymous poster hash: c86cb...2a8 Haha😂 latterlig at du virkelig tror på det selv. Anonymous poster hash: 1aca1...5ee
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #72 Skrevet 28. juni 2015 Hvilken utdannelse har du som gir deg jobb med en gang etter årevis uten? Anonymous poster hash: 72584...b0d
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #73 Skrevet 28. juni 2015 Hvilken utdannelse har du som gir deg jobb med en gang etter årevis uten? Anonymous poster hash: 72584...b0d Hun hadde jo aldri jobbet? Da må man jo lure på hvem som har betalt studielånet? NAV det også? Må da tilhøre landets sombestemmer navkontor 😂 Anonymous poster hash: 9eb38...d9e
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #74 Skrevet 28. juni 2015 Hvorfor skal du IKKE jobbe? Hvorfor skal du motta sosialhjelp når du ikke trenger det? Anonymous poster hash: 8e296...f95 Hvorfor jeg ikke skal jobbe? 1. Fordi jeg ikke må for å leve godt 2. Fordi det er kjedelig 3. Fordi jeg får mindre tid med barna 4. Fordi jeg blir sliten Anonymous poster hash: c86cb...2a8
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #75 Skrevet 28. juni 2015 Hvilken utdannelse har du som gir deg jobb med en gang etter årevis uten? Anonymous poster hash: 72584...b0d Hun hadde jo aldri jobbet? Da må man jo lure på hvem som har betalt studielånet? NAV det også? Må da tilhøre landets sombestemmer navkontor 😂 Anonymous poster hash: 9eb38...d9e Har ikke studielån da jeg studerte mens jeg var gift med min exmann og han tjente godt. Er utdannet innen økonomi så er ikke noe problem å få jobb. Har fått tilbud før som jeg har takket nei til. Anonymous poster hash: c86cb...2a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå