Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #1 Skrevet 27. juni 2015 Er det noen som har noen GODE grunner til at man skal jobbe? Sitter å funderer på om jeg skal søke på noen jobber, men vet ikke om jeg vil. Hvorfor skal jeg egentlig det? Jeg får livsopphold for meg og barna siden jeg ikke har krav på overgangsstønad lengre. Får utbetalt 14700,- til livsopphold, de dekker også husleien på 7600,- pluss strøm og aktiviteter til barna. Slik jeg ser det så vil jeg ikke tjene noe mer på å jobbe, så har dere andre GODE grunner til meg? Anonymous poster hash: c86cb...2a8
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #2 Skrevet 27. juni 2015 Nice try... Nei, sitt hjemme du Anonymous poster hash: 6631b...aad
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #3 Skrevet 27. juni 2015 1. Bidra til samfunnet istedet for å snylte på staten! (burde vært grunn god nok alene) 2. Få litt voksenstimulans 3. Treffe folk 4. Lære noe 5. Være nyttig 6. TJENE penger 7. Ha litt selvrespekt og still krav til deg selv 8. Lære ungene dine arbeidsmoral 9. Lære ungene dine at utdanning lønner seg +++++++++++ Anonymous poster hash: ff383...137
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #4 Skrevet 27. juni 2015 Tjene egne penger Få brukt den utdannelsen man har Bidra til samfunnet Bedre pensjon Muligheter for økt lønn Egenutvikling Lære barna god arbeidsmoral Ha kollegaer og et fellesskap Feriepenger At stønader fra NAV sjelden varer evig Være samfunnsnyttig Bidra Være et godt forilde for barna Ha en grunn til å komme seg opp og ut Den herlige følelsen på fredag kl.16 når det er helg Vennskap på jobben Muligheter for kurs og videreutdannelse Anonymous poster hash: e4a69...a17
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #5 Skrevet 27. juni 2015 Vel, om du får 15000 til dill og bolig og aktiviteter dekt så ser jeg faktisk ingen grunn til å jobbe. Forstår godt dem som kvier seg får å jobbe når de vil få det trangere økonomisk ved å ha en jobb. Men husk, støtte som dette vil du ikke få for evig... Anonymous poster hash: 9c631...4e9
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #6 Skrevet 27. juni 2015 Vel, om du får 15000 til dill og bolig og aktiviteter dekt så ser jeg faktisk ingen grunn til å jobbe. Forstår godt dem som kvier seg får å jobbe når de vil få det trangere økonomisk ved å ha en jobb. Men husk, støtte som dette vil du ikke få for evig... Anonymous poster hash: 9c631...4e9 Det hun får er ikke akkurat en høy sum og hun har ingen mulighet til å øke inntekten verken ved overtid, lønnsoppgjør eller ansiennitet. Så det er ikke akkurat et vinn-vinn-prosjekt. Pluss at man blir mindre attraktiv jo lengre man er uten jobb og hun kan se frem til mindre pensjon. Anonymous poster hash: e4a69...a17
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #7 Skrevet 27. juni 2015 Vel, om du får 15000 til dill og bolig og aktiviteter dekt så ser jeg faktisk ingen grunn til å jobbe. Forstår godt dem som kvier seg får å jobbe når de vil få det trangere økonomisk ved å ha en jobb. Men husk, støtte som dette vil du ikke få for evig... Anonymous poster hash: 9c631...4e9 Akuratt det jeg tenker også, hvorfor skal jeg jobbe? Trives med å være hjemme og har alltid noe å drive med. Voksenkontakt får jeg via venner og barnas aktiviteter. Angående at den ikke er evig så har jeg nå fått det i over 3 år og de kan ikke nekte meg det siden jeg har barn. Anonymous poster hash: c86cb...2a8
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #8 Skrevet 27. juni 2015 Æsj, kjedelig å vite at penger jeg har tjent (skatt) går til å finansiere at andre ikke gidder... Anonymous poster hash: fa286...de8
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #9 Skrevet 27. juni 2015 Æsj, kjedelig å vite at penger jeg har tjent (skatt) går til å finansiere at andre ikke gidder... Anonymous poster hash: fa286...de8 Så gi meg noen gode grunner til å gå ut i jobb da. Jeg finner ingen siden jeg kan gå hjemme og gjøre det jeg liker best samtidig som jeg får penger så vi klarer oss fint. Har også mulighet til å finne på ting med barna, ferie osv uten at det går utover andre ting. Hvorfor skal jeg da jobbe? Anonymous poster hash: c86cb...2a8
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #10 Skrevet 27. juni 2015 Pensjon? Du kommer til å ha det supert som minstepensjonist når den tid kommer. Du må være ekstremt enkel til sinns hvis det å være hjemme med penger for livsopphold gir deg lykke her i livet. Anonymous poster hash: 04185...4e4
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #11 Skrevet 27. juni 2015 Vel, om du får 15000 til dill og bolig og aktiviteter dekt så ser jeg faktisk ingen grunn til å jobbe. Forstår godt dem som kvier seg får å jobbe når de vil få det trangere økonomisk ved å ha en jobb. Men husk, støtte som dette vil du ikke få for evig... Anonymous poster hash: 9c631...4e9 Akuratt det jeg tenker også, hvorfor skal jeg jobbe? Trives med å være hjemme og har alltid noe å drive med. Voksenkontakt får jeg via venner og barnas aktiviteter. Angående at den ikke er evig så har jeg nå fått det i over 3 år og de kan ikke nekte meg det siden jeg har barn. Anonymous poster hash: c86cb...2a8 Barna blir nå engang store, og når de fyller minker livsoppholdsbeløpet betraktelig. Bor du f.eks i kommunal leilighet, risikerer du å miste den selv om 18-åringen bor hjemme. Etter mange år som hjemmeværende er det vanskelig å få seg jobb, du stiller bakerst i rekken. Og å være hjemmeværende over lengre tid gir deg et sosialt handicap. Du merker det kanskje ikke selv, men omverdenen gjør det garantert. Anonymous poster hash: 77f5f...2f6
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #12 Skrevet 27. juni 2015 Rekner med at du hat lyst til å gi barna dine de beste forutsetninger i livet? De lærer av det du gjør. Gjennom å arbeide og vise de at ting faktisk ikke kommer gratis i livet, viser du de hva arbeid kan gjøre for de i skolen, arbeidslivet og ellers i livet. Om så ikke for noen andre, gjør det for barna dine. Anonymous poster hash: 7616d...c19
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #13 Skrevet 27. juni 2015 Æsj, kjedelig å vite at penger jeg har tjent (skatt) går til å finansiere at andre ikke gidder... Anonymous poster hash: fa286...de8 Så gi meg noen gode grunner til å gå ut i jobb da. Jeg finner ingen siden jeg kan gå hjemme og gjøre det jeg liker best samtidig som jeg får penger så vi klarer oss fint. Har også mulighet til å finne på ting med barna, ferie osv uten at det går utover andre ting. Hvorfor skal jeg da jobbe? Anonymous poster hash: c86cb...2a8 Jeg skjønner ikke hva du mener med "gode grunner". Alle grunner er gode og helt åpenbare. Anonymous poster hash: fa286...de8
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #14 Skrevet 27. juni 2015 Æsj, kjedelig å vite at penger jeg har tjent (skatt) går til å finansiere at andre ikke gidder... Anonymous poster hash: fa286...de8 Så gi meg noen gode grunner til å gå ut i jobb da. Jeg finner ingen siden jeg kan gå hjemme og gjøre det jeg liker best samtidig som jeg får penger så vi klarer oss fint. Har også mulighet til å finne på ting med barna, ferie osv uten at det går utover andre ting. Hvorfor skal jeg da jobbe? Anonymous poster hash: c86cb...2a8 Hva gjør du når barna flytter ut? Da vil du ikke få noe særlig støtte og du vil være fullstendig uattraktiv på jobbmarkedet. Anonymous poster hash: 0eebf...4d4
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #15 Skrevet 27. juni 2015 Vel, om du får 15000 til dill og bolig og aktiviteter dekt så ser jeg faktisk ingen grunn til å jobbe. Forstår godt dem som kvier seg får å jobbe når de vil få det trangere økonomisk ved å ha en jobb. Men husk, støtte som dette vil du ikke få for evig... Anonymous poster hash: 9c631...4e9 Akuratt det jeg tenker også, hvorfor skal jeg jobbe? Trives med å være hjemme og har alltid noe å drive med. Voksenkontakt får jeg via venner og barnas aktiviteter.Angående at den ikke er evig så har jeg nå fått det i over 3 år og de kan ikke nekte meg det siden jeg har barn. Anonymous poster hash: c86cb...2a8 Barna blir nå engang store, og når de fyller minker livsoppholdsbeløpet betraktelig. Bor du f.eks i kommunal leilighet, risikerer du å miste den selv om 18-åringen bor hjemme. Etter mange år som hjemmeværende er det vanskelig å få seg jobb, du stiller bakerst i rekken. Og å være hjemmeværende over lengre tid gir deg et sosialt handicap. Du merker det kanskje ikke selv, men omverdenen gjør det garantert. Anonymous poster hash: 77f5f...2f6 Etter mange år som hjemmeværende er det vanskelig å få seg jobb, du stiller bakerst i rekken. Og å være hjemmeværende over lengre tid gir deg et sosialt handicap. Du merker det kanskje ikke selv, men omverdenen gjør det garantert. Det er faktisk veldig sant. Jeg har vært hjemme i noen måneder nå, er langtidssykemeldt. Føler meg som i min egen lille boble, blir nesten litt redd for folk for føler ikke jeg har noe å prate om Anonymous poster hash: 0eebf...4d4
Luksusdyret Skrevet 27. juni 2015 #16 Skrevet 27. juni 2015 Æsj, kjedelig å vite at penger jeg har tjent (skatt) går til å finansiere at andre ikke gidder... Anonymous poster hash: fa286...de8 Så gi meg noen gode grunner til å gå ut i jobb da. Jeg finner ingen siden jeg kan gå hjemme og gjøre det jeg liker best samtidig som jeg får penger så vi klarer oss fint. Har også mulighet til å finne på ting med barna, ferie osv uten at det går utover andre ting. Hvorfor skal jeg da jobbe? Anonymous poster hash: c86cb...2a8 Hvis alle skal tenke som deg så kommer ikke du lenger til å få noe penger, og både du og barna kommer til å sulte ihjel med mindre du går ut i jobb. Velferdsstaten er teftet på at alle bidrar, ikke at alle sitter på ræva og bare tar imot.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #17 Skrevet 27. juni 2015 Jeg håper du er ute etter å provosere og ikke mener dette. Jeg har i flere år kjempet med helsa for å klare å komme litt tilbake i arbed. I et par år var det slik at jeg faktisk tapte økonomisk på å jobbe, men når har lønna tatt igjen trygda (jeg har en del trygd og en del lønn). For det første jobber man fordi man skal greie seg selv. En slik selvoppholdelsesdrift burde alle ha og burde være gjengs holdning i samfunnet for at det ikke skal kollapse. For det andre jobber man for å føle seg nyttig, bruke kunnskapen, ha et sosialt liv på jobben. Anonymous poster hash: 365f1...6d2
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #18 Skrevet 27. juni 2015 Æsj, kjedelig å vite at penger jeg har tjent (skatt) går til å finansiere at andre ikke gidder... Anonymous poster hash: fa286...de8 Så gi meg noen gode grunner til å gå ut i jobb da. Jeg finner ingen siden jeg kan gå hjemme og gjøre det jeg liker best samtidig som jeg får penger så vi klarer oss fint. Har også mulighet til å finne på ting med barna, ferie osv uten at det går utover andre ting. Hvorfor skal jeg da jobbe? Anonymous poster hash: c86cb...2a8 Jeg skjønner ikke hva du mener med "gode grunner". Alle grunner er gode og helt åpenbare. Anonymous poster hash: fa286...de8 Ingen av de grunnene som har kommet frem her er gode nok for meg, så du får komme med noen som er gode nok du da siden du åpenbart vet om noen. Anonymous poster hash: c86cb...2a8
Syngensang Skrevet 27. juni 2015 #19 Skrevet 27. juni 2015 Fordi om folk utnyttar velferdsstaten slik som du gjer no så risikerer vi at det ikkje er gode støtteordningar for dei som faktisk treng det. Skjønnar at du sikkert har fått denne støtta fordi du trengde den då. Men at du ikkje orkar å søke jobb fordi det er enklare å vere heime er å utnytte systemet.
soleia Skrevet 27. juni 2015 #20 Skrevet 27. juni 2015 Håpar du er eit troll! Du er iallefall mindre smart, og med dårleg moral. Slik snylting går ofte i arv gjennom generasjonar, så i tillegg til å vere ein tapar sjølv, så kan du bidra til å gjere ungane dine til taparar. Det å forsørge seg sjølv og eventuelle barn ein set til verda er ein viktig del av det å bli vaksen og ha respekt for seg sjølv. Eg er glad for at vi har eit samfunn som tek seg av menneske som vert sjuke eller misser jobben sin ein periode, men slike døgeniktar som du utgjev deg for å vere ynskjer eg ikkje å sponse.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #21 Skrevet 27. juni 2015 Moral... Skal være massevis av nok grunn for mennesker vettet i behold. Ser det er mangel på det. Anonymous poster hash: 1aca1...5ee
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #22 Skrevet 27. juni 2015 Har virkelig ikke ord!!Hva med å tenke på fremtiden? Oljeeventyret er snart over, og da blir det definitivt verre her til lands... Jeg kan ikke forstå at det er mulig å tenke sånn. Ta ansvar for ditt liv og dine barn, menneske!! Anonymous poster hash: 275e4...dc3
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #23 Skrevet 27. juni 2015 Æsj, kjedelig å vite at penger jeg har tjent (skatt) går til å finansiere at andre ikke gidder... Anonymous poster hash: fa286...de8 Så gi meg noen gode grunner til å gå ut i jobb da. Jeg finner ingen siden jeg kan gå hjemme og gjøre det jeg liker best samtidig som jeg får penger så vi klarer oss fint. Har også mulighet til å finne på ting med barna, ferie osv uten at det går utover andre ting. Hvorfor skal jeg da jobbe? Anonymous poster hash: c86cb...2a8 Jeg skjønner ikke hva du mener med "gode grunner". Alle grunner er gode og helt åpenbare. Anonymous poster hash: fa286...de8 Ingen av de grunnene som har kommet frem her er gode nok for meg, så du får komme med noen som er gode nok du da siden du åpenbart vet om noen. Anonymous poster hash: c86cb...2a8 Haha, bare ta skattepengene mine, du. Stakkars. Anonymous poster hash: fa286...de8
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #24 Skrevet 27. juni 2015 Vel, om du får 15000 til dill og bolig og aktiviteter dekt så ser jeg faktisk ingen grunn til å jobbe. Forstår godt dem som kvier seg får å jobbe når de vil få det trangere økonomisk ved å ha en jobb. Men husk, støtte som dette vil du ikke få for evig...Anonymous poster hash: 9c631...4e9 Det hun får er ikke akkurat en høy sum og hun har ingen mulighet til å øke inntekten verken ved overtid, lønnsoppgjør eller ansiennitet. Så det er ikke akkurat et vinn-vinn-prosjekt. Pluss at man blir mindre attraktiv jo lengre man er uten jobb og hun kan se frem til mindre pensjon. Anonymous poster hash: e4a69...a17 Ikke høy sum? Å få godt over 20000 + strøm + aktiviteter til barna? Hun får mye mer enn meg og jeg jobber fulltid og har alle " vanlige" utgifter. Ikke har jeg råd til at barna skal gå på aktiviteter heller.. Synes selvsagt ikke det er greit at noen mekler systemet, men jeg forstår dem godt. Har tilgode å finne en jobb jeg heller vil gå på enn å være hjemme og styre dagene som man vil! Anonymous poster hash: 9c631...4e9
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2015 #25 Skrevet 27. juni 2015 Har virkelig ikke ord!!Hva med å tenke på fremtiden? Oljeeventyret er snart over, og da blir det definitivt verre her til lands... Jeg kan ikke forstå at det er mulig å tenke sånn. Ta ansvar for ditt liv og dine barn, menneske!! Anonymous poster hash: 275e4...dc3 Kommer ikke til å skje mens jeg lever. 😉 er nå 36 år og har aldri hatt en jobb, har alltid klart meg bra og hatt nok penger. Igjen, ingen som kan gi meg en god grunn til at jeg skal begynne å jobbe? Det å bidra til staten osv er ingen god grunn og gir meg ingenting. Voksen kontakt får jeg nok av så det er ikke et problem. Har lært meg det jeg trenger for å ha det bra i hverdagen så det er heller ikke et godt argument. Kommer dere på noen andre? Anonymous poster hash: c86cb...2a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå