Gå til innhold

14-åringen er gravid :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, ville dere virkelig abortert så sent?? De er jo så "ferdige" innen uke 20! På prematuravdelingen har de babyer født i uke 23 som det går bra med og så ville dere abortert fem til uke 20? Jeg håper dette er tull og om ikke så kan dere jo også vurdere muligheten for adopsjon. Hun er 14 år så dette burde hun vært gammel nok til å fulgt med på selv også. 16 uker? Det er lang tid uten mensen ...

Anonymous poster hash: 4b078...802
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For noen svar! Herregud, etter min mening kan dette være seriøst, og dere sitter der og mistenkeliggjør HI. Skamme dere.. Uansett ville jeg tatt med datter til fastlegen, forklart problemet og hørt hva han/hun har å si om det. For all del, ikke sitt alene og gruble. Det kan gjøre at ting blir verre for dere begge. Hun er sikkert glad for at hun har en mor som er enig med henne og tar vare på henne i en slik situasjon. Kan ikke si noe fra eller til ang abort/adopsjon, men ønsker dere lykke til  :blomst:  :hjerte:

Anonymous poster hash: e2e38...820
Skrevet

Hun vil få innvilget abort. Jeg kjenner en alenemamma som fikk ta abort i uke 19 grunnet at hun ikke så for seg å klare to barn alene.

Anonymous poster hash: 864a0...037

Herregud. Så sykt!

Anonymous poster hash: c04d8...c2c

Det hadde jo vært så mye bedre for barnet å bli født inn i en familie som ikke kunne ta vare på henne. Bruk hodet.

Anonymous poster hash: 43b9a...cd5

Jeg bruker hodet. Hun er 16 uker på vei. Det blir ikke abort med det første når det skal gjennom nemnd. Det finnes mange familier som kan gi det barnet et godt liv, adopsjon.

Anonymous poster hash: c04d8...c2c

Gjest Jigglewiggle
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep.

Jigglewiggle

Brukermoderator

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Takk for svar alle sammen. Å beholde barnet er dessverre ikke et alternativ, da hverken jeg eller henne ønsker det. Hun har også snakket med kjæresten som er like gammel søm henne, og han vil heller ikke ha barn nå. Men vi skal søke om abort, takk for tipsetAnonymous poster hash: 3da59...832

Det burde DU tenkt på før 14-åringen din ble seksuelt aktiv uten tilstrekkelig kunnskap om prevensjon, og det burde HUN tenkt på før hun hadde tankeløs og ubeskyttet sex!

Ærlig talt! 16 uker på vei, det er for sent for abort etter min mening. Ta konsekvensene!Anonymous poster hash: afb89...774

Idiot. Tror du vi voksne kan forhindre ungene å knulle?
Skrevet

Takk for svar alle sammen. Vi kommer nok til å søke om abort. Og til dere som snakker om at hun har ubeskyttet sex, så sier hun at de brukte prevensjon. Hun er en veldig ansvarlig jente og jeg kan ikke forestille meg at hun ville hatt sex uten beskyttelse. Men vi skal søke om abort. Takk for svar

Anonymous poster hash: 3da59...832

På tide du våkner opp kanskje? Og nei; man er ikke ansvarlig nok til å ha sex som 14 åring. Det er vel dette et tydelig bevis på... Sørgelig.

Anonymous poster hash: cdbd8...782

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Å beholde barnet er dessverre ikke et alternativ, da hverken jeg eller henne ønsker det. Hun har også snakket med kjæresten som er like gammel søm henne, og han vil heller ikke ha barn nå. Men vi skal søke om abort, takk for tipsetAnonymous poster hash: 3da59...832

Det burde DU tenkt på før 14-åringen din ble seksuelt aktiv uten tilstrekkelig kunnskap om prevensjon, og det burde HUN tenkt på før hun hadde tankeløs og ubeskyttet sex!

Ærlig talt! 16 uker på vei, det er for sent for abort etter min mening. Ta konsekvensene!Anonymous poster hash: afb89...774

Ja, vi er faktisk ansvarlige for å lære ungene våre vett! Både når det gjelder oppførsel, skole/arbeid og egen kropp!!

Jeg har iallefall lært mine døtre det!

Hun på 21 har ikke funnet en gutt som er interessant nok til å bruke tid på i det hele tatt. Hun på 17 har nå hatt en seriøs kjæreste noen mnd, og de snakker om at det er et skritt de vil ta snart. Smarte jenter med respekt for seg selv!!

Anonymous poster hash: 8959e...648

Skrevet

Ja, vi er faktisk ansvarlige for å lære ungene våre vett! Både når det gjelder oppførsel, skole/arbeid og egen kropp!!

Hun på 21 har ikke funnet en gutt som er interessant nok til å bruke tid på i det hele tatt. Hun på 17 har nå hatt en seriøs kjæreste noen mnd, og de snakker om at det er et skritt de vil ta snart. Smarte jenter med respekt for seg selv!!

Og det skrittet (...) diskuterer de med deg.. Spesielt!

Anonymous poster hash: 443c7...f8c

Skrevet

For en uke siden oppdaget jeg at min 14-åring er gravid! Jeg syns hun hadde lagt på seg mye, og ba henne ta en test. Hun viste ikke om det selv før hun tok testen. Nå har hun vært på ul, og hun er 16 uker på vei! Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre :( Hun ønsker ikke å få barnet, og gråter over at hun er nødt til å bli mor så tidleg, men hun er over abort grensen og er nødt til å bære frem barnet :( Jeg ønsker heller ikke at hun skal få barnet, og er like fortvilelse begge to :(

Hva skal vi gjøre? Hverken jeg eller datteren min ønsker dette barnet, men hun kan ikke ta abort :(

Får abort enda når en er 14 år. Frem til uke 18.

Anonymous poster hash: ae6ff...3bc

Skrevet

Du hi og datteren din er klar over at hun må føde dette barnet naturlig når det er så gammelt? Hva vil det gjøre med henne og føde et dødt lite barn?

Hva med adopsjon heller?

Anonymous poster hash: 6e1a6...2e0

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Vi kommer nok til å søke om abort. Og til dere som snakker om at hun har ubeskyttet sex, så sier hun at de brukte prevensjon. Hun er en veldig ansvarlig jente og jeg kan ikke forestille meg at hun ville hatt sex uten beskyttelse. Men vi skal søke om abort. Takk for svar

Veldig ansvarlige 14-åringer har ikke sex.

Anonymous poster hash: d256f...e6d

Skrevet

Skjerp deg! Tror du virkelig ungene dine forteller mamma om de har sex?! Det er så langt fra å se virkeligheten som den er at jeg blir pinlig berørt... Jeg snakker av erfaring. Jeg hadde sex når jeg var 14(!) år! Kommer fra en ressurssterk familie og har alltid snakket om prevensjon, utdanning, alkohol og oppførsel generelt. Jeg har aldri prøvd narkotika, har en utdannelse, god moral og begynte sent å drikke. Likevel KNULLA jeg når jeg var 14, og det å bli gravid var ikke i mine tanker. Jeg var forelska og ung og hadde gledelig gjort det igjen! Jeg var en av de som hadde flaks som ikke ble gravid. Jeg snakket heller ikke med mamma om mitt eget sexliv før jeg ble gravid. Da var jo på en måte katta ute av sekken....

Anonymous poster hash: ef706...2f8

Skrevet

Hun på 21 har ikke funnet en gutt som er interessant nok til å bruke tid på i det hele tatt. Hun på 17 har nå hatt en seriøs kjæreste noen mnd, og de snakker om at det er et skritt de vil ta snart. Smarte jenter med respekt for seg selv!!Anonymous poster hash: 8959e...648

Og det skrittet (...) diskuterer de med deg.. Spesielt!Anonymous poster hash: 443c7...f8c

Nei, de diskuterer ikke det med meg, for det er ikke mitt valg!

(Jeg har brukt mye tid gjennom oppveksten deres til å lære dem om respekt for egen kropp og konsekvenser av valg en gjør! Kropp og seksualitet er for voksne og de har god tid til å utforske etterhvert! Noe alle foreldre burde lære barna sine! Hadde vært spart for mye forskjellug da...)

De forteller meg om livet sitt! Skjønner du forskjellen?

Vi har et åpent, nært forhold. Du burde prøve....

Skrevet

Veldig ansvarlige 14-åringer har ikke sex.

Anonymous poster hash: d256f...e6d

Du vet at det er noe som heter hormoner og følelser? Eller har du bare hatt sexpartnere som ditt hode sa var riktige, og som var rasjonelt innkalkulert i livet ditt? Jeg sier ikke det er ideelt å ha sex som 14-åring, men to fjortiser kan faktisk miste hodet av alle hormoner som raser i kroppen, ansvarlig eller ei. Og nei, en fjortenåring skal ikke være like moden som en voksen i hodet. Her på forumet hyles det om at man er for ung til å bli mor som 21-åring fordi hjernen ikke er ferdig utviklet før man er 25. Så forventer folk samtidig at jenter som er 7 år yngre skal ha en ansvarlig hjerne til en 25-åring? Hmm...

Anonymous poster hash: 1ef37...a86

Skrevet

Hun på 21 har ikke funnet en gutt som er interessant nok til å bruke tid på i det hele tatt. Hun på 17 har nå hatt en seriøs kjæreste noen mnd, og de snakker om at det er et skritt de vil ta snart. Smarte jenter med respekt for seg selv!!Anonymous poster hash: 8959e...648

Skjerp deg! Tror du virkelig ungene dine forteller mamma om de har sex?! Det er så langt fra å se virkeligheten som den er at jeg blir pinlig berørt... Jeg snakker av erfaring. Jeg hadde sex når jeg var 14(!) år! Kommer fra en ressurssterk familie og har alltid snakket om prevensjon, utdanning, alkohol og oppførsel generelt. Jeg har aldri prøvd narkotika, har en utdannelse, god moral og begynte sent å drikke. Likevel KNULLA jeg når jeg var 14, og det å bli gravid var ikke i mine tanker. Jeg var forelska og ung og hadde gledelig gjort det igjen! Jeg var en av de som hadde flaks som ikke ble gravid. Jeg snakket heller ikke med mamma om mitt eget sexliv før jeg ble gravid. Da var jo på en måte katta ute av sekken....Anonymous poster hash: ef706...2f8

Det sier jo mer om deg og ditt påståtte gode forhold....

Ja, jeg er helt sikker! Og hva du tror eller ei, er meg revnende likgyldig.

Og det faktum at du blir pinlig berørt over at noen kan ha det slik....say no more!

Skrevet

Så eneste måten en DAME kan ha respekt for seg selv er å leve i sølibat? Spesielt, du må være fra noe sekt, ikke sant? Jeg har da respekt for meg selv, til tross for at jeg hadde sex som 18-åring (med min fremtidige ektemann dog, men likevel). Hva er smart med å vente lengst mulig med sex da? Hvordan henger IQ og aseksualitet sammen egentlig?

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Vi kommer nok til å søke om abort. Og til dere som snakker om at hun har ubeskyttet sex, så sier hun at de brukte prevensjon. Hun er en veldig ansvarlig jente og jeg kan ikke forestille meg at hun ville hatt sex uten beskyttelse. Men vi skal søke om abort. Takk for svarAnonymous poster hash: 3da59...832

Veldig ansvarlige 14-åringer har ikke sex.Anonymous poster hash: d256f...e6d

Du vet at det er noe som heter hormoner og følelser? Eller har du bare hatt sexpartnere som ditt hode sa var riktige, og som var rasjonelt innkalkulert i livet ditt? Jeg sier ikke det er ideelt å ha sex som 14-åring, men to fjortiser kan faktisk miste hodet av alle hormoner som raser i kroppen, ansvarlig eller ei. Og nei, en fjortenåring skal ikke være like moden som en voksen i hodet. Her på forumet hyles det om at man er for ung til å bli mor som 21-åring fordi hjernen ikke er ferdig utviklet før man er 25. Så forventer folk samtidig at jenter som er 7 år yngre skal ha en ansvarlig hjerne til en 25-åring? Hmm... Anonymous poster hash: 1ef37...a86

Det er da fryktelig stor forskjell på å ha sex og å skaffe seg barn!!

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Vi kommer nok til å søke om abort. Og til dere som snakker om at hun har ubeskyttet sex, så sier hun at de brukte prevensjon. Hun er en veldig ansvarlig jente og jeg kan ikke forestille meg at hun ville hatt sex uten beskyttelse. Men vi skal søke om abort. Takk for svarAnonymous poster hash: 3da59...832

Veldig ansvarlige 14-åringer har ikke sex.Anonymous poster hash: d256f...e6d
  Du vet at det er noe som heter hormoner og følelser? Eller har du bare hatt sexpartnere som ditt hode sa var riktige, og som var rasjonelt innkalkulert i livet ditt? Jeg sier ikke det er ideelt å ha sex som 14-åring, men to fjortiser kan faktisk miste hodet av alle hormoner som raser i kroppen, ansvarlig eller ei. Og nei, en fjortenåring skal ikke være like moden som en voksen i hodet. Her på forumet hyles det om at man er for ung til å bli mor som 21-åring fordi hjernen ikke er ferdig utviklet før man er 25. Så forventer folk samtidig at jenter som er 7 år yngre skal ha en ansvarlig hjerne til en 25-åring? Hmm... Anonymous poster hash: 1ef37...a86

Det er da fryktelig stor forskjell på å ha sex og å skaffe seg barn!!

Jeg siktet til henne som sier at en ansvarlig 14-åring ikke har SEX, har ikke sagt noen ting om barn. Men det faktum at mange tenåringer blir forelsket oppover ørene og har sex med sin jevngamle kjæreste. Samtidig som de kan være stjerneelever, ansvarlige på hjemmebane og ha ekstrajobb i tillegg, ikke røyke og ikke drikke.

Anonymous poster hash: 1ef37...a86

Skrevet

Så eneste måten en DAME kan ha respekt for seg selv er å leve i sølibat? Spesielt, du må være fra noe sekt, ikke sant? Jeg har da respekt for meg selv, til tross for at jeg hadde sex som 18-åring (med min fremtidige ektemann dog, men likevel). Hva er smart med å vente lengst mulig med sex da? Hvordan henger IQ og aseksualitet sammen egentlig?

Dagens tåpeligste!

Sølibat?? Dikter du mens du leser? IQ? Aseksualitet? Er du på crack eller noe?

Skrevet

Dere som så enkelt si hun bare kan ta abort/få dette innvilget. Vet dere hvordan en abort  etter 18 uker foregår? Det er en fødsel. Jeg gik selv gjennom dette da jeg var 30 år og det var jammen meg tøft.

Håper dette ikke er sant, men om det er det så håper jeg at du som mamma HI tar godt vare på din datter gjennom dette uansett hva dere beslutter å gjøre. Denne opplevelse er noe som vil følge henne på en eller annen måte resten av livet hennes.

Anonymous poster hash: 6f2a0...000
Skrevet

Hun vil få innvilget abort. Jeg kjenner en alenemamma som fikk ta abort i uke 19 grunnet at hun ikke så for seg å klare to barn alene.

Og babyer har overlevd å bli født i uke 22. Noe er feil når man får innvilget abort så fryktelig sent.men det er min mening...

Anonymous poster hash: 7045b...44d

Skrevet

Synd det er for sent med abort, men det finnes alltid adopsjon.

Skrevet

Denne tråden gjør meg dårlig! Å ta abort i uke 20 høres helt sykt ut.

Skrevet

Å herregud så jævlig. Stakkars leger som må være med på slikt. Har du sett hvor perfekt et foster i uke 19 er? Jeg grøsser innvendig når jeg tenker på senaborter...

Anonymous poster hash: bc9fa...f8e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...