Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #1 Skrevet 24. juni 2015 For en uke siden oppdaget jeg at min 14-åring er gravid! Jeg syns hun hadde lagt på seg mye, og ba henne ta en test. Hun viste ikke om det selv før hun tok testen. Nå har hun vært på ul, og hun er 16 uker på vei! Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre Hun ønsker ikke å få barnet, og gråter over at hun er nødt til å bli mor så tidleg, men hun er over abort grensen og er nødt til å bære frem barnet Jeg ønsker heller ikke at hun skal få barnet, og er like fortvilelse begge to Hva skal vi gjøre? Hverken jeg eller datteren min ønsker dette barnet, men hun kan ikke ta abort Anonymous poster hash: 3da59...832
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #2 Skrevet 24. juni 2015 Du tar ansvar og hjelper henne med barnet til hun er 18 år. lykke til. Anonymous poster hash: 260f4...2d7
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #3 Skrevet 24. juni 2015 Dere kan søke om abort. Anonymous poster hash: 26734...0cd
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #4 Skrevet 24. juni 2015 Tett oppfølging. Forbered deg på å bli småbarnsmor igjen. Du må stille opp og ta ansvar mens datteren din fullfører skolegang og blir voksen. Du kommer til å ha hovedomsorgsrollen for dette barnet. Anonymous poster hash: afb89...774
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #5 Skrevet 24. juni 2015 Syntes hun hadde lagt på seg, så du ba henne ta en test? Da kom vel ikke dette som en kjempeoverraskelse på deg? Mener hun kan søke om abort frem til uke 20? Ville i alle fallkontaktet fastlegen i dag. Dette kan dere ikke være alene om. Hvor gammel er far til dette barnet? (Altså det i magen). Anonymous poster hash: d256f...e6d
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #6 Skrevet 24. juni 2015 Dere kan søke om abort frem til uke 20. Hun er under den seksuelle lavalder så kan ikke skjønne hvorfor hun ikke skal få det godkjent. Skaden er allerede skjedd, alternativet er at hun bærer frem barnet å adopterer det bort hvis hun skulle få avslag( noe jeg ikke tror) å hun fortsatt ikke vil beholde. Anonymous poster hash: 2a150...c50
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #7 Skrevet 24. juni 2015 Hun kan bære frem barnet og adoptere det bort. Anonymous poster hash: 97a76...3f0
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #8 Skrevet 24. juni 2015 For en uke siden oppdaget jeg at min 14-åring er gravid! Jeg syns hun hadde lagt på seg mye, og ba henne ta en test. Hun viste ikke om det selv før hun tok testen. Nå har hun vært på ul, og hun er 16 uker på vei! Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre Hun ønsker ikke å få barnet, og gråter over at hun er nødt til å bli mor så tidleg, men hun er over abort grensen og er nødt til å bære frem barnet Jeg ønsker heller ikke at hun skal få barnet, og er like fortvilelse begge to Hva skal vi gjøre? Hverken jeg eller datteren min ønsker dette barnet, men hun kan ikke ta abort Anonymous poster hash: 3da59...832 TROLL Anonymous poster hash: 62547...a79
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #9 Skrevet 24. juni 2015 Takk for svar alle sammen. Å beholde barnet er dessverre ikke et alternativ, da hverken jeg eller henne ønsker det. Hun har også snakket med kjæresten som er like gammel søm henne, og han vil heller ikke ha barn nå. Men vi skal søke om abort, takk for tipset Anonymous poster hash: 3da59...832
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #10 Skrevet 24. juni 2015 Takk for svar alle sammen. Å beholde barnet er dessverre ikke et alternativ, da hverken jeg eller henne ønsker det. Hun har også snakket med kjæresten som er like gammel søm henne, og han vil heller ikke ha barn nå. Men vi skal søke om abort, takk for tipset Anonymous poster hash: 3da59...832 Det burde DU tenkt på før 14-åringen din ble seksuelt aktiv uten tilstrekkelig kunnskap om prevensjon, og det burde HUN tenkt på før hun hadde tankeløs og ubeskyttet sex! Ærlig talt! 16 uker på vei, det er for sent for abort etter min mening. Ta konsekvensene! Anonymous poster hash: afb89...774
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #11 Skrevet 24. juni 2015 Har hun først vært dum nok til å ha ubeskyttet sex, burde hun ta ansvar for barnet! Tenåringer skal vite at sex fører til barn, så dette burde virkelig ikke være en overraskelse! Anonymous poster hash: 6a7fc...56b
Aquatis Skrevet 24. juni 2015 #12 Skrevet 24. juni 2015 Hun må ta abort! Vis hun ikke vil kan du tvinge henne, du er moren
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #13 Skrevet 24. juni 2015 Da søker dere om abort. Pga veldig ung alder får nok innvilget det. Anonymous poster hash: 86959...792
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #14 Skrevet 24. juni 2015 Vet ikke om dette er tull eller ikke. Men uansett så kan man ikke kreve at en mor til en tenåring skal blir "småbarnsmor" igjen? bare fordi tenåringen ikke har hatt vett nok til og ta sine forhåndsregler? Jeg er 40 når min datter blir 14,- jeg har vært ferdig med barn siden hun ble født, men fikk et barn til som et kompromiss med mannen,- og egentlig en baktanke om at jeg ikke ville ha et enebarn..... Jeg hadde ADLRI gått med på og bli småbarnsmor,- men heller hjulpet til under en prosess for bortadoptering,- særlig om åpen adopsjon er mulig. Vil jo helst ha kontakt med barnebarnet,- og evt undersøkt mulighet for senabort og hva slags støtteapparat som finnes fra det offentlige for en så ung mor som velger og beholde. Kanskje hadde andre i nær familie ville tatt på seg "småbarnsmorrollen",- men om barnet skulle bli båret frem hadde det for min sin del først og fremst vært for at min datter skulle bli mor og da måtte takle morsrollen. Ikke at hun skal ah Moroa" og andre tar seg av "slitet"... Altså, enten tar hun ansvar som MOR; eller hun gir barnet en annen mor ved og adoptere bort, eller evt abort,- hvis mulig... Og satse på at nær familie skal bli mor for barnet sitt slik at hun kan få "glede" av det,- men slippe unna bekymringer,- det er ikke rett vei og gå. Om hun velger og bli mor,- så skulle jeg stilt opp som en bestemor, på lik linje med om hun var 20+ når hun fikk barn. Ikke mer,- ikke mindre. Både tidsmessig og pengemessig..... Anonymous poster hash: 6fde6...a28
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #15 Skrevet 24. juni 2015 Takk for svar alle sammen. Vi kommer nok til å søke om abort. Og til dere som snakker om at hun har ubeskyttet sex, så sier hun at de brukte prevensjon. Hun er en veldig ansvarlig jente og jeg kan ikke forestille meg at hun ville hatt sex uten beskyttelse. Men vi skal søke om abort. Takk for svar Anonymous poster hash: 3da59...832
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #16 Skrevet 24. juni 2015 Hadde dette vært sant, så hadde mor kontaktet lege asap, ikke sittet her og tatt imot "tips"! Anonymous poster hash: 677d0...308
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #17 Skrevet 24. juni 2015 Vært på ultralyd, snakket med gynekolog eller fastlege, er fortvilet, datter ønsker ikke barnet, og HI tror det er for sent med abort?? Tror nok noen hadde nevnt at det er mulig å søke ja. Skjønner ikke slike trolleinnlegg. Hva med å drive med litt research først, så slipper man å bli avslørt med en gang... Anonymous poster hash: 677d0...308
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #18 Skrevet 24. juni 2015 Tror nok dette er bare tull. Enig med anonym 308 over her, hadde hun tatt datteren med til lege og ul hadde hun definitivt fått informasjon om muligheten til å søke om sen-abort. Forstår virkelig ikke hva folk får ut av å lage sånne tulle-innlegg... Anonymous poster hash: 39188...621
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #19 Skrevet 24. juni 2015 14 åringen har lagt på seg og det første du plutselig tenker er at hun må ta en graviditetstest? Hadde 14 åringen min lagt på seg ville jeg plutselig tenkt at hele familien nok måtte blitt mer aktive og gått gjennom kostholdet! Anonymous poster hash: fd868...005
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #20 Skrevet 24. juni 2015 Hun vil få innvilget abort. Jeg kjenner en alenemamma som fikk ta abort i uke 19 grunnet at hun ikke så for seg å klare to barn alene. Anonymous poster hash: 864a0...037
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #21 Skrevet 24. juni 2015 Får helt vondt i magen ved tanken på at datteren din kanskje beholder barnet, når det er direkte uønsket av både henne og deg. Stakkars lille baby, som aldri ba om å bli født inn i en familie der de ønsker at det aldri skulle eksistert :( Søk om abort i dag, eller bestem dere for å adoptere det bort og start prosessen øyeblikkelig. Så kan noen som virkelig ønsker seg barn endelig få det i stedet. Anonymous poster hash: 6feef...23b
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #22 Skrevet 24. juni 2015 Hun får innvilget abort null problem. Lykke til Anonymous poster hash: 1a9b6...438
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #23 Skrevet 24. juni 2015 Hun vil få innvilget abort. Jeg kjenner en alenemamma som fikk ta abort i uke 19 grunnet at hun ikke så for seg å klare to barn alene. Anonymous poster hash: 864a0...037 Herregud. Så sykt! Anonymous poster hash: c04d8...c2c
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #24 Skrevet 24. juni 2015 Hun vil få innvilget abort. Jeg kjenner en alenemamma som fikk ta abort i uke 19 grunnet at hun ikke så for seg å klare to barn alene. Anonymous poster hash: 864a0...037 Herregud. Så sykt! Anonymous poster hash: c04d8...c2c Det hadde jo vært så mye bedre for barnet å bli født inn i en familie som ikke kunne ta vare på henne. Bruk hodet. Anonymous poster hash: 43b9a...cd5
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2015 #25 Skrevet 24. juni 2015 Uff, for en forferdelig situasjon. Både for datteren din og ikke minst barnet. Nå som jeg er nesten fem mnd gravid vet jeg at jeg aldri hadde klart å ta abort, hvertfall ikke så sent som uke 16+. Hun er ung og selvfølgelig kan det være at hun kommer gjennom en abort uten problem. For meg hadde det vært uaktuelt uansett hvor langt jeg var på vei. Hadde slitt med det i etterkant! Hun må snakke med noen som ikke er deg, og tenke seg godt om! Anonymous poster hash: ef706...2f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå