Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #51 Skrevet 22. juni 2015 Hihi, jeg digger dib/bim! Helt typisk! Jeg føler jeg står i kvikkleire, og at jo mer jeg forklarer meg, jo mer blir jeg sittende fast i søla. Hvorfor vi må be alle disse slektningene? Jo, fordi svigers krever det, og vi vil ikke komme på kant med dem. Vi krevde ikke hjelp av noen da vi flyttet, eller da vi skulle male huset, men da samtlige sa nei, må man da få lov å bli litt skuffet? Og det faktum at ingen ba oss i sine dåper, det kjenner man jo på? Eller ville ingen av dere reagert på det? Men samma det. Glem jeg spurte. Jeg er tydeligvis et forferdelig menneske fordi jeg vurderte å la folk betale sin egen drikke etter at vi har spandert 450,- pr stk. HI Anonymous poster hash: 6160a...fab
Tulisa Skrevet 22. juni 2015 #52 Skrevet 22. juni 2015 Hadde hatt null problemer med å betale drikken selv. Heller å bli påstandert mat på restaurant og betale drikken selv enn å sitte på et samfunnshus med snitter og gratis brus. Sett frem vann, det er drikke, og vil folk ha noe annet så kan de betale for det selv.
*Miss Marple* Skrevet 22. juni 2015 #53 Skrevet 22. juni 2015 Det var da voldsomt. Men som vanlig er dere bare ute etter å henge noen, og i dag ble det meg. Fint. Joda, vi er kanskje gjerrige, men for å være ærlig har vi ikke spesielt lyst til å invitere alle vi "må" invitere, fordi svigers krever det. Søsken, nevøer og nieser med haugevis av barn, som vi aldri møter. Som alle sa nei da vi ba om hjelp til å flytte. Som alle sa nei da vi ba om hjelp til å male huset. (Og til alle dere som har tenkt til å hyle opp om at det er fordi vi er så gjerrige i utgangspunktet; nei, det var før vi begynte å spare inn.) Ikke ble vi invitert i noen av deres barnedåper heller. DERFOR har vi ikke spesielt lyst til spandere hele verden på disse menneskene. Vi har nok penger, vi ønsker bare ikke å bruke så mye på disse menneskene. HI Anonymous poster hash: 6160a...fab For en trist måte å feire en merkedag på.
Elina Skrevet 22. juni 2015 #54 Skrevet 22. juni 2015 Jeg synes ikke gjestene skal betale egen drikke. Men skal du betale prisen som står i menyen blir det fort mye penger, det koster vel rundt 50kr for en brus/juice flaske ute. Så drikker de sikkert flere så blir det fort bli flere tusen du bruker bare på drikke. Men det går ann å ta en mellomløsning, spør om en god pris pr flaske fra spisestedet eller spør om å ta med egen drikke. Dessuten så kan ikke svigers bestemme hvem som skal inviteres, mann deg opp litt ellers vil du få et liv som svigermors dørmatte.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #55 Skrevet 22. juni 2015 Hihi, jeg digger dib/bim! Helt typisk! Jeg føler jeg står i kvikkleire, og at jo mer jeg forklarer meg, jo mer blir jeg sittende fast i søla. Hvorfor vi må be alle disse slektningene? Jo, fordi svigers krever det, og vi vil ikke komme på kant med dem. Vi krevde ikke hjelp av noen da vi flyttet, eller da vi skulle male huset, men da samtlige sa nei, må man da få lov å bli litt skuffet? Og det faktum at ingen ba oss i sine dåper, det kjenner man jo på? Eller ville ingen av dere reagert på det? Men samma det. Glem jeg spurte. Jeg er tydeligvis et forferdelig menneske fordi jeg vurderte å la folk betale sin egen drikke etter at vi har spandert 450,- pr stk. HI Anonymous poster hash: 6160a...fab Det ble bare dumt og gjerrig. Så tviler jeg på at "hele slekta" er invitert, bare en unnskyldning for at du innrømmet gjerrigheten. Anonymous poster hash: 71dea...335
Gjest Darwinia:-) Skrevet 22. juni 2015 #56 Skrevet 22. juni 2015 Det var da voldsomt. Men som vanlig er dere bare ute etter å henge noen, og i dag ble det meg. Fint. Joda, vi er kanskje gjerrige, men for å være ærlig har vi ikke spesielt lyst til å invitere alle vi "må" invitere, fordi svigers krever det. Søsken, nevøer og nieser med haugevis av barn, som vi aldri møter. Som alle sa nei da vi ba om hjelp til å flytte. Som alle sa nei da vi ba om hjelp til å male huset. (Og til alle dere som har tenkt til å hyle opp om at det er fordi vi er så gjerrige i utgangspunktet; nei, det var før vi begynte å spare inn.) Ikke ble vi invitert i noen av deres barnedåper heller. DERFOR har vi ikke spesielt lyst til spandere hele verden på disse menneskene. Vi har nok penger, vi ønsker bare ikke å bruke så mye på disse menneskene. HI Anonymous poster hash: 6160a...fab Er det svigers sin unge som skal døpes? Dere er voksne mennesker med ansvar for et annet menneske, men å gå imot svigers på hvem DERE skal invitere i DERES barn dåp, som DERE betaler for...det kan dere ikke?
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #57 Skrevet 22. juni 2015 Hihi, jeg digger dib/bim! Helt typisk! Jeg føler jeg står i kvikkleire, og at jo mer jeg forklarer meg, jo mer blir jeg sittende fast i søla. Hvorfor vi må be alle disse slektningene? Jo, fordi svigers krever det, og vi vil ikke komme på kant med dem. Vi krevde ikke hjelp av noen da vi flyttet, eller da vi skulle male huset, men da samtlige sa nei, må man da få lov å bli litt skuffet? Og det faktum at ingen ba oss i sine dåper, det kjenner man jo på? Eller ville ingen av dere reagert på det? Men samma det. Glem jeg spurte. Jeg er tydeligvis et forferdelig menneske fordi jeg vurderte å la folk betale sin egen drikke etter at vi har spandert 450,- pr stk. HI Anonymous poster hash: 6160a...fab Synes fortsatt ikke hun kan kreve det, og vil so dere ikke er på godfot med henne uansett når hun dikterer livet deres, og får lov.. Anonymous poster hash: f88f8...a88
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #58 Skrevet 22. juni 2015 Det blir invitert 48 stk. Og prisen pr kuvert er 450,-. Ikke kall oss gjerrige fordi vi vurderer dette. Og det med å gå imot svigers er ikke et alternativ. Vi er fullstendig avhengige av dem som barnevakt fra mars neste år til barnehagestarten i august. Jeg tar med meg rådet om isvann på bordene. Takk til deg som foreslo dette. HI Anonymous poster hash: 6160a...fab
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #59 Skrevet 22. juni 2015 Jeg syns det er merkelig at du er redd for å stå for dine meninger ang ditt barns dåp fordi du er redd svigermors hevn. Mener du seriøs at svigermor er så lavmæl at hun ikke vil passe ungen (som dere tydeligvis har avtalt) frem til barnehagestart hvis dere ikke inviterer alle folk HUN vil invitere? Lærer alltid noe nytt her på dib. Anonymous poster hash: d3c49...b40
februarprins2013 Skrevet 22. juni 2015 #60 Skrevet 22. juni 2015 da hadde jeg ikke kommet, når man holder selskap skal man ha alt
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #61 Skrevet 22. juni 2015 Mye som skurrer med historien din. Den er nok 'pynta på' for at du ikke skal bli seende gjerrig ut. Anonymous poster hash: 76d22...304
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #62 Skrevet 22. juni 2015 Jeg syns det er merkelig at du er redd for å stå for dine meninger ang ditt barns dåp fordi du er redd svigermors hevn. Mener du seriøs at svigermor er så lavmæl at hun ikke vil passe ungen (som dere tydeligvis har avtalt) frem til barnehagestart hvis dere ikke inviterer alle folk HUN vil invitere? Lærer alltid noe nytt her på dib. Anonymous poster hash: d3c49...b40 Ja, det mener jeg. Det har vi opplevd før. HI Anonymous poster hash: 6160a...fab
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #63 Skrevet 22. juni 2015 Mye som skurrer med historien din. Den er nok 'pynta på' for at du ikke skal bli seende gjerrig ut. Anonymous poster hash: 76d22...304 Hva er det som skurrer? HI Anonymous poster hash: 6160a...fab
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #64 Skrevet 22. juni 2015 Mye som skurrer med historien din. Den er nok 'pynta på' for at du ikke skal bli seende gjerrig ut. Anonymous poster hash: 76d22...304 Hva er det som skurrer? HIAnonymous poster hash: 6160a...fab blant annet summene du opererer med, vs antallet gjester... Anonymous poster hash: 76d22...304
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #65 Skrevet 22. juni 2015 Mye som skurrer med historien din. Den er nok 'pynta på' for at du ikke skal bli seende gjerrig ut. Anonymous poster hash: 76d22...304 Hva er det som skurrer? HIAnonymous poster hash: 6160a...fab blant annet summene du opererer med, vs antallet gjester...Anonymous poster hash: 76d22...304 ??? 48 gjester og 450 kr pr person? Er det rart? Har jeg nevnt noen summer? HI Anonymous poster hash: 6160a...fab
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #66 Skrevet 22. juni 2015 Mye som skurrer med historien din. Den er nok 'pynta på' for at du ikke skal bli seende gjerrig ut. Anonymous poster hash: 76d22...304 Hva er det som skurrer? HIAnonymous poster hash: 6160a...fab blant annet summene du opererer med, vs antallet gjester...Anonymous poster hash: 76d22...304 ??? 48 gjester og 450 kr pr person? Er det rart? Har jeg nevnt noen summer? HIAnonymous poster hash: 6160a...fab maten kan koste 21000, og så henger du deg opp i brus liksom? Jadda... Anonymous poster hash: 76d22...304
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #67 Skrevet 22. juni 2015 Hvorfor får dere ikke mat og drikke servert av restauranten så lager dere kakene selv? Vi eier restaurant og har ofte slike ting og de fleste tar med egne kaker. Det er jo heller ikke vanlig med full middag I dåp. Det går an å ha koldtbord eller en enkel rett. En dåp er jo ikke noe som varer utrolig lenge. Og maten blir jo mer som en lunsj. Det er mange muligheter bare du er villig til å se litt på det. Anonymous poster hash: 73fb0...e54
Gjest Antarctica Skrevet 22. juni 2015 #68 Skrevet 22. juni 2015 Be færre gjester, og gi dem full forpleining
Elina Skrevet 22. juni 2015 #69 Skrevet 22. juni 2015 Det blir invitert 48 stk. Og prisen pr kuvert er 450,-. Ikke kall oss gjerrige fordi vi vurderer dette. Og det med å gå imot svigers er ikke et alternativ. Vi er fullstendig avhengige av dem som barnevakt fra mars neste år til barnehagestarten i august. Jeg tar med meg rådet om isvann på bordene. Takk til deg som foreslo dette. HI Anonymous poster hash: 6160a...fab Ha dåpen hjemme, med buffet/koltbord og drikke, samt kaffe og kaker etterpå. Har dere ikke plass så be dem over flere dager. Sykt at svigers skal "bestemme". Dessuten så kan dere be resterende familie kun på kaker og kaffe, samt de dere ønsker å ha der på full servering. Mange som har det sånn, du behøver ikke tilatelse, bare å sende inbydelsene til kaffe og kaker til "svigermors" gjester. Så får dere bare spille overasket om det blir en reaksjon fra henne, type "trodde du vi skulle be alle dem vi nesten ikke har noe forhold til når det koster 450 pluss drikke per gjest?" "Vi trodde du mente til kaffe og kaker!" Så mange måter du kan "spille" dette på uten å være dørmatte! Du er avhengig av barnevakt men jeg tror faktisk at svigermoren din har lyst til å være sammen med barnebarnet litt ekstra uansett. Husker trådene du har startet om dette før, og det er soleklart for meg at dette er noe som irriterer deg og noe du ikke synes er OK. Innestengt agresjon er ikke bra.
aanonym Skrevet 22. juni 2015 #70 Skrevet 22. juni 2015 Drikke i dåp? Du vet at man kan drikke annet enn alkohol? Anonymous poster hash: 8ce25...26c Beklager, det falt meg ikke inn at de var snakk om brus? Skjønte visst ikke spørsmålet. Men OK, nå som det er oppklart: nei, det er ikke OK å be gjestene betale for brusen sin! Har dere ikke råd til brus, så serverer dere bare vann.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #71 Skrevet 22. juni 2015 Får håpe dåpsbarnet får mye i gaver nå da, så dere totalt sett går i pluss.. Anonymous poster hash: 76d22...304
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #72 Skrevet 22. juni 2015 Gjestene skal male huset og betale sin egen brus i dåpen. Dere står sikkert høyt i kurs hos venner og familie. Anonymous poster hash: 6effe...46c
Hannasbananas Skrevet 22. juni 2015 #73 Skrevet 22. juni 2015 Enig med hun over her. Spill litt dum og inviter svigermors gjester til kaker og kaffe. Sånne svigermødre kan dra åt skogen. Fyttikatta.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2015 #74 Skrevet 23. juni 2015 Det blir invitert 48 stk. Og prisen pr kuvert er 450,-. Ikke kall oss gjerrige fordi vi vurderer dette. Og det med å gå imot svigers er ikke et alternativ. Vi er fullstendig avhengige av dem som barnevakt fra mars neste år til barnehagestarten i august. Jeg tar med meg rådet om isvann på bordene. Takk til deg som foreslo dette. HIAnonymous poster hash: 6160a...fab Ha dåpen hjemme, med buffet/koltbord og drikke, samt kaffe og kaker etterpå. Har dere ikke plass så be dem over flere dager. Sykt at svigers skal "bestemme". Dessuten så kan dere be resterende familie kun på kaker og kaffe, samt de dere ønsker å ha der på full servering. Mange som har det sånn, du behøver ikke tilatelse, bare å sende inbydelsene til kaffe og kaker til "svigermors" gjester. Så får dere bare spille overasket om det blir en reaksjon fra henne, type "trodde du vi skulle be alle dem vi nesten ikke har noe forhold til når det koster 450 pluss drikke per gjest?" "Vi trodde du mente til kaffe og kaker!" Så mange måter du kan "spille" dette på uten å være dørmatte! Du er avhengig av barnevakt men jeg tror faktisk at svigermoren din har lyst til å være sammen med barnebarnet litt ekstra uansett. Husker trådene du har startet om dette før, og det er soleklart for meg at dette er noe som irriterer deg og noe du ikke synes er OK. Innestengt agresjon er ikke bra. Ok, first thing first. Jeg har ikke startet noen tråder om dette før, men hey, ikke lett å vite når det er så mange anonyme. Det er innmari kinkig dette med svigers. De er utrolig greie, og hjelper oss mye, men til gjengjeld krever de endel av oss. I og med at de er av den eldre garde, er det enkelte ting man bare gjør uten å si i mot. Tro meg, jeg har sagt i fra mange ganger, og hver gang ender det i total stillhet fra deres side, de svarer ikke på tlf, eller åpner døra når vi kommer dit. Vi er, som sagt, fullstendig avhengige av dem, så det er dumt av oss å gå i mot dem når de er de eneste vi kan bruke som barnevakt neste år. Ja, det vil koste oss omtrent 18-20.000 kr å holde denne dåpen i restauranten. Da inkluderer det buffet med varm og kald mat, i tillegg til kaffe og kaker etterpå. Drikke (brus, saft ol) kommer i tillegg, og på en restaurant vil dette komme på et sted mellom 3-5.000 kr. At dere kaller meg gjerrig syns jeg er rart, for hvor mange av dere brukte så mye penger på dåp i utgangspunktet? Det er langt over snittet! Selv hadde jeg ikke reagert om det sto i invitasjonen at "drikke bekostes selv," men vi er alle forskjellige. Det var faktisk en veldig god ide å be de perifere i familien på kaffe og kaker en annen dag, og heller ha kjernen hjemme samme dag som barnet døpes. Takk for tipset! HI Anonymous poster hash: 6160a...fab
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2015 #75 Skrevet 23. juni 2015 MEN DU SIER JO AT DERE HAR PENGER? Ja, da er du grådig om du ikke kjøper brus...herregud altså! Og er det for dyrt....så tar du det på annet lokale..... Djiiises! Og at dere ikke klarer å si i fra til svigers...det sier mer om dere enn svigers. Anonymous poster hash: 76d22...304
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå