Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #1 Skrevet 22. juni 2015 Vi skal ha dåp snart, og har to valg. Enten ha festen i det lokale samfunnshuset, eller ha festen på den lokale restauranten. Sistnevnte blir noe dyrere, men da slipper vi alt som har med arrangementet å gjøre, plassere bord og stoler, dekke på, pynte, og ikke minst rydde. Hvis vi velger restauranten, betaler vi selvsagt for maten, vi har nemlig fått en pakkepris på buffet, samt kaffe og kaker. Men, drikke er ikke inkludert, og legger vi til det, vil restaurantebesøket bli mye dyrere enn samfunnshuset. Så, kan vi be gjestene betale drikke selv? Jeg tror det blir mye hyggeligere for alle at vi velger restauranten... Anonymous poster hash: 6160a...fab
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #2 Skrevet 22. juni 2015 Man forventer vel faktisk ikke at gjester skal betale for drikke selv?? Anonymous poster hash: a0426...3d2
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #3 Skrevet 22. juni 2015 Øøøh, nei... Gjestene må slippe å betale drikken selv!!! Anonymous poster hash: 76d22...304
Mia_73 Skrevet 22. juni 2015 #4 Skrevet 22. juni 2015 Nei, det kan du ikke gjøre. Alkohol på bryllup er allerede på grensen, men mineralvann og brus i en dåp?
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #5 Skrevet 22. juni 2015 Du kan jo ikke be gjester å ikke servere de drikke !!! Anonymous poster hash: 677b2...69f
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #6 Skrevet 22. juni 2015 Dette var dagens, blir jeg invitert til dåp, så forventer jeg faktisk å få drikken. Er dette et tulleinnlegg? Anonymous poster hash: 76d22...304
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #7 Skrevet 22. juni 2015 Enig med alle over, du kan bare ikke være så gnien og be gjester kjøpe drikke selv. Da synes jeg heller dere kan dra mastercard eller be om hjelp fra foreldrene deres. Ser for meg at dere er litt unge ;-) Anonymous poster hash: b5fc2...ea6
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 22. juni 2015 #8 Skrevet 22. juni 2015 Du må ha med drikke også, be om å få pakkepris på brus også
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #9 Skrevet 22. juni 2015 Sett ut vann og brus til bufféen. Jeg tror ikke folk forventer øl i en dåp? Anonymous poster hash: c4461...dfb
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #10 Skrevet 22. juni 2015 Hehe, var det så gærent?? Jeg tenkte bare at det må da være bedre å spise på en fin restaurant og betale for egen drikke, enn å sitte i et slitent samfunnshus og spise snitter. (Og få påspandert brus.) Og forresten, jeg er 36 år. HI Anonymous poster hash: 6160a...fab
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #11 Skrevet 22. juni 2015 Men takk for tipset om å få en pakkepris på brus og. Det skal jeg gjøre. HI. Anonymous poster hash: 6160a...fab
Rubella Skrevet 22. juni 2015 #12 Skrevet 22. juni 2015 Jeg hadde nok reagert litt, men ikke brydd meg så veldig. Snitter er jo forresten knallgodt!
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #13 Skrevet 22. juni 2015 Hvis du ikke har råd til å kjøpe brus til gjester i en dåp, så har du vel ikke råd til å ha barn??? Anonymous poster hash: 9dd91...582
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #14 Skrevet 22. juni 2015 Nei, ikke be gjestene betale drikken selv 🙈 Anonymous poster hash: 8227c...c43
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #15 Skrevet 22. juni 2015 Ja det ble galt. Vil du være fin på det, må DU betale. Om du velger samfunnshuset er det ingen som tvinger deg til å ha snitter. Anonymous poster hash: f1428...3b2
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #16 Skrevet 22. juni 2015 Hehe, var det så gærent?? Jeg tenkte bare at det må da være bedre å spise på en fin restaurant og betale for egen drikke, enn å sitte i et slitent samfunnshus og spise snitter. (Og få påspandert brus.) Og forresten, jeg er 36 år. HI Anonymous poster hash: 6160a...fab Jeg har sittet i et slitent samfunnshus og spist snitter i bryllup jeg. Var kjempekoselig det. Anonymous poster hash: 622b9...955
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #17 Skrevet 22. juni 2015 Hvor mange gjester kommer i dåpen? Det kan da ikke koste all verden for brus og kaffi i en dåp? Anonymous poster hash: bc4bd...67d
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #19 Skrevet 22. juni 2015 Vi skal ha dåp snart, og har to valg. Enten ha festen i det lokale samfunnshuset, eller ha festen på den lokale restauranten. Sistnevnte blir noe dyrere, men da slipper vi alt som har med arrangementet å gjøre, plassere bord og stoler, dekke på, pynte, og ikke minst rydde. Hvis vi velger restauranten, betaler vi selvsagt for maten, vi har nemlig fått en pakkepris på buffet, samt kaffe og kaker. Men, drikke er ikke inkludert, og legger vi til det, vil restaurantebesøket bli mye dyrere enn samfunnshuset. Så, kan vi be gjestene betale drikke selv? Jeg tror det blir mye hyggeligere for alle at vi velger restauranten... Anonymous poster hash: 6160a...fab Jeg vet av ett par som gjorde det. Men det var på hotell. Synes det er spesielt. Anonymous poster hash: 69f62...105
*Miss Marple* Skrevet 22. juni 2015 #20 Skrevet 22. juni 2015 Sett frem en flaske brus til hver og ha godt med vannmugger på bordet. Jeg hadde heller servert bare vann enn å bedt gjestene om å betale for drikken i dåp. Hva med å feire på en måte dere faktisk har råd til?
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #21 Skrevet 22. juni 2015 Man trenger ikke å ha snitter på samfunnshuset. Og du kan jo be familie og venner om hjelp til pynting og sånt? Det bruker alltid vi å gjøre. I vår familie blir det servert reinkjøttsuppe, kaffe og kaker i dåp, bryllup, konfirmasjon (samisk familie), så gjestene trenger ikke å bli avspist med snitter. Å be gjestene om å betale egen brus er uhørt, du kan eventuelt gjøre det, men kan da ikke forvente gave. Seriøst, har man ikke råd til BRUS så har man virkelig ikke råd til å ha barn eller holde dåp. Regner med at middag, kaker osv ikke er gratis? Og at det er ihvertfall mye dyrere enn brus og vann? Anonymous poster hash: fd77c...8f7
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #22 Skrevet 22. juni 2015 Du må ha med drikke også, be om å få pakkepris på brus også Dagens! Man får ikke pakkepris på brus. Man betaler for så mange flasker man åpner. Og til deg HI, så kan du ikke be gjester betale drikke selv. Men du kan be resturanten sette ut isvann i mugger på bordet. Gjerne med sitron i. Be de fylle på ofte. Det begrenser brusdrikkingen betraktelig. Anonymous poster hash: e7b8e...217
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #23 Skrevet 22. juni 2015 Men takk for tipset om å få en pakkepris på brus og. Det skal jeg gjøre. HI. Anonymous poster hash: 6160a...fab Hvilken resturant får du til å gi pakkepris på brus? Noen selskap drikker mye, andre drikker lite. Resturanten får ikke brusen gratis, og tar selvfølgelig betalt per åpnet flaske. Herregud... Anonymous poster hash: e7b8e...217
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #24 Skrevet 22. juni 2015 Du må ha med drikke også, be om å få pakkepris på brus også Dagens! Man får ikke pakkepris på brus. Man betaler for så mange flasker man åpner. Og til deg HI, så kan du ikke be gjester betale drikke selv. Men du kan be resturanten sette ut isvann i mugger på bordet. Gjerne med sitron i. Be de fylle på ofte. Det begrenser brusdrikkingen betraktelig. Anonymous poster hash: e7b8e...217 Vil tro den perfekte mor mente å få et tilbud - pakkepris - hvor en viss mengde brus er inkludert i prisen. Det er ganske normalt. En flaske til hver og vann ved siden av. Anonymous poster hash: 7a0ab...769
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2015 #25 Skrevet 22. juni 2015 Du må ha med drikke også, be om å få pakkepris på brus også Dagens! Man får ikke pakkepris på brus. Man betaler for så mange flasker man åpner. Og til deg HI, så kan du ikke be gjester betale drikke selv. Men du kan be resturanten sette ut isvann i mugger på bordet. Gjerne med sitron i. Be de fylle på ofte. Det begrenser brusdrikkingen betraktelig. Anonymous poster hash: e7b8e...217 Men takk for tipset om å få en pakkepris på brus og. Det skal jeg gjøre. HI.Anonymous poster hash: 6160a...fab Hvilken resturant får du til å gi pakkepris på brus? Noen selskap drikker mye, andre drikker lite. Resturanten får ikke brusen gratis, og tar selvfølgelig betalt per åpnet flaske. Herregud... Anonymous poster hash: e7b8e...217 Næmmen, hellanduss så provosert da!!! Det går vel an å opplyse uten å "himle med øynene"?? Anonymous poster hash: d6334...f90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå