Gå til innhold

meg med venninne som er forelsket I mannen min...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og alt dramaet hadde vært unngått hvis mannen til hi: a. fortalte henne om forholdet til venninnen helt fra begynnelsen; evt. b. fortalte alt da hun begynte å prøve seg på ham på Facebook, byen osv eller c. tok oppgjør med henne da dette kom ut og hun løy om at han var utro - istedet for å bli sint på HI, true med å flytte, låse seg på et rom, rømme huset og lyve en uke til. Det er kun HI sin mann som har skylda for at dette har klusset seg til sånn her. At venninnen er en stor dritt er noe annet, men det er MANNEN som har ansvar for å behandle sin kone med respekt, noe han overhode ikke gjorde. Tenk hvor mye drama og nerver han kunne ha spart henne på, men neida, her tenker vi kun på seg selv og kamuflerer egoen ved at "jeg ville ikke såre følelsene dine".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og alt dramaet hadde vært unngått hvis mannen til hi: a. fortalte henne om forholdet til venninnen helt fra begynnelsen; evt. b. fortalte alt da hun begynte å prøve seg på ham på Facebook, byen osv eller c. tok oppgjør med henne da dette kom ut og hun løy om at han var utro - istedet for å bli sint på HI, true med å flytte, låse seg på et rom, rømme huset og lyve en uke til. Det er kun HI sin mann som har skylda for at dette har klusset seg til sånn her. At venninnen er en stor dritt er noe annet, men det er MANNEN som har ansvar for å behandle sin kone med respekt, noe han overhode ikke gjorde. Tenk hvor mye drama og nerver han kunne ha spart henne på, men neida, her tenker vi kun på seg selv og kamuflerer egoen ved at "jeg ville ikke såre følelsene dine".

Jeg er faktisk litt enig med Mrs.Riddick. Denne saken er bemerkelsesverdig dårlig håndtert av mannen din HI.

 

Anonymous poster hash: a3dbb...bf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Forrige taler sier mye fornuftig, men jeg er sterkt uenig i to ting!!Mannen har IKKE løyet for henne i årevis!!Han UNNLOT å fortelle sannheten i begynnelsen av forholdet, kun for å spare HI's følelser!!(hadde han visst at DET skulle eksplodere ti år senere, så hadde han nok valgt annerledes den gang! Mannfolk..., men han gjorde det HAN trodde var riktig og fornuftig DA!)Og å reise på ferie sammen nå er en god idé! Komme seg bort, SAMMEN! Bruke masse tid på familien og hverandre!Det er DET forholdet trenger nå! IKKE avstraffelser og avstand!Denne såkalte venninnen har noen løse skruer.... Good riddance!Anonymous poster hash: 90470...652

 Han har løyet til henne i årevis OG på toppen av det hele også fått venner til å lyve for henne. Alle har visst og gått bak ryggen hennes Anonymous poster hash: 1b5f1...cd4

Uenig! Slik tenker KVINNER, ikke menn!!

 

Anonymous poster hash: 90470...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som skriker troll fordi det er såpass vilt - lever dere med rosa briller i en rosa boble eller? Har selv vært utsatt for en enda villere utroskapshistorie, bare på litt annen måte, og etterdønningene kommer enda - blant annet tok hele familien til eksen parti med elskerinnen og tar det enda (har skrevet eget innlegg om at hun ble valgt som fadder til et barn i mannens familie og blir ellers invitert i alle familieselskaper uten unntak). Da jeg skrev om dette her for 3 år siden så er det veldig mange som ikke trodde på meg da heller, det er vel ingen som er så ond og dum, fikk jeg vite. Jeg tror på HI, enkelte er utrolig utspekulerte. Og nei, jeg tror ikke "venninnen" er syk, maktsyk og avundsyk, ja, men ikke psykisk syk. I såfall er alle jentene på ungdomsskole som prøver å mobbe klassevenninne ihjel, psykisk syke. Venninnen til HI er bare ond og egoistisk, mannen hennes er lettsindig og egoistisk, sånn er det bare.



Anonymous poster hash: 5548a...661
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Og alt dramaet hadde vært unngått hvis mannen til hi: a. fortalte henne om forholdet til venninnen helt fra begynnelsen; evt. b. fortalte alt da hun begynte å prøve seg på ham på Facebook, byen osv eller c. tok oppgjør med henne da dette kom ut og hun løy om at han var utro - istedet for å bli sint på HI, true med å flytte, låse seg på et rom, rømme huset og lyve en uke til. Det er kun HI sin mann som har skylda for at dette har klusset seg til sånn her. At venninnen er en stor dritt er noe annet, men det er MANNEN som har ansvar for å behandle sin kone med respekt, noe han overhode ikke gjorde. Tenk hvor mye drama og nerver han kunne ha spart henne på, men neida, her tenker vi kun på seg selv og kamuflerer egoen ved at "jeg ville ikke såre følelsene dine".

Jeg er faktisk litt enig med Mrs.Riddick. Denne saken er bemerkelsesverdig dårlig håndtert av mannen din HI.Anonymous poster hash: a3dbb...bf7

Ja, han har vært en dust! Men i beste mening! Mannfolk er enkle..... Kvinner konspirerer!

 

Anonymous poster hash: 90470...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Forrige taler sier mye fornuftig, men jeg er sterkt uenig i to ting!!Mannen har IKKE løyet for henne i årevis!!Han UNNLOT å fortelle sannheten i begynnelsen av forholdet, kun for å spare HI's følelser!!(hadde han visst at DET skulle eksplodere ti år senere, så hadde han nok valgt annerledes den gang! Mannfolk..., men han gjorde det HAN trodde var riktig og fornuftig DA!)Og å reise på ferie sammen nå er en god idé! Komme seg bort, SAMMEN! Bruke masse tid på familien og hverandre!Det er DET forholdet trenger nå! IKKE avstraffelser og avstand!Denne såkalte venninnen har noen løse skruer.... Good riddance!Anonymous poster hash: 90470...652

 Han har løyet til henne i årevis OG på toppen av det hele også fått venner til å lyve for henne. Alle har visst og gått bak ryggen hennes Anonymous poster hash: 1b5f1...cd4

Uenig! Slik tenker KVINNER, ikke menn!!

 

Anonymous poster hash: 90470...652

 

 

 

Haha, alltid artig når "menn" og "kvinner" blir satt i samme bås. JO, han har BEVISST bedt alle om å holde kjeft om forholdet. Menns hjerne er ikke noe forskjellig fra kvinners - her ville han ikke at forholdet ble oppdaget, for da hadde han kanskje ikke hatt sjans på HI!! Han løy for å få henne. Ergo, han løy. Løgn er og blir løgn, uansett om det er menn eller kvinner som lyver. Men her på DiB slipper menn unna med alt - løgn, manglende husarbeid, uvilje til å ta pappapermisjon, åpenlys flørting med andre damer - fordi de er MENN, og menn er forskjellige fra kvinner må vite. Man kan ikke unnskylde seg med kjønn.

 

Anonymous poster hash: 5548a...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Og alt dramaet hadde vært unngått hvis mannen til hi: a. fortalte henne om forholdet til venninnen helt fra begynnelsen; evt. b. fortalte alt da hun begynte å prøve seg på ham på Facebook, byen osv eller c. tok oppgjør med henne da dette kom ut og hun løy om at han var utro - istedet for å bli sint på HI, true med å flytte, låse seg på et rom, rømme huset og lyve en uke til. Det er kun HI sin mann som har skylda for at dette har klusset seg til sånn her. At venninnen er en stor dritt er noe annet, men det er MANNEN som har ansvar for å behandle sin kone med respekt, noe han overhode ikke gjorde. Tenk hvor mye drama og nerver han kunne ha spart henne på, men neida, her tenker vi kun på seg selv og kamuflerer egoen ved at "jeg ville ikke såre følelsene dine".

Jeg er faktisk litt enig med Mrs.Riddick. Denne saken er bemerkelsesverdig dårlig håndtert av mannen din HI.Anonymous poster hash: a3dbb...bf7

Ja, han har vært en dust! Men i beste mening! Mannfolk er enkle..... Kvinner konspirerer!

 

Anonymous poster hash: 90470...652

 

 

 

En dust i beste mening? Da kan man jo unnskylde alt med det... Hva er den beste meninga ved å juge, inngå forhold på sviktende premisser og være total tøffel for venninna ved å la henne holde på og terrorisere HI. Hvorfor har han enda ikke anmeldt henne til politiet, troppet opp på døra hennes og kjeftet henne huden full for at hun trakasserer kjerringa hans? Det hadde enhver mann med stor M og med ryggrad gjort for lenge siden. Å låse seg på rommet, grine og rømme til foreldrene sine er noe hormonelle damer gjør, ikke menn, hvis man først skal si at menn er forskjellige fra kvinner.

 

Anonymous poster hash: 5548a...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er hva jeg tenker du bør gjøre:

 

Rist deg ut av apatien, bli sint. Krum nakken og tenk at dette skal dere stå gjennom, hun kan ikke få ødelegge 10 års samliv på denne måten!

 

Send henne en kort og presis melding. Nå har du fått sagt det du vil si, jeg har hørt det og bestemt meg for hva følgene vil bli. Jeg og mannen fortsetter vårt samliv, vi elsker hverandre. Men vi vil ikke ha deg i livet vårt, vi ønsker ikke at du tar kontakt med noen av oss siden vi oppfatter disse utspillene fra deg som ondskapsfulle og at din eneste agenda er å ødelegge. Tar du kontakt igjen blir du anmeldt for trakasering.

 

Så ville jeg invitert en eller to av deres felles venninner. På en mest mulig saklig måte ville jeg lagt frem hva som har skjedd. Uten å bli ufin ville jeg vist frem meldinger og mail. Så ville jeg sagt at du er bekymret, du tror det har rablet for henne og er redd for hva hun kan finne på, mot deg og mot andre. Si at du tror hun trenger hjelp, men du kan ikke hjelpe henne, derfor forteller du dette til dem så de på en måte er forberedt om hun kommer til dem med løgnene sine.

 

Så må du prøve å legge dette bak deg og gå videre. Mannen din elsker deg, han har valgt deg.

 

Anonymous poster hash: 377a6...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Forrige taler sier mye fornuftig, men jeg er sterkt uenig i to ting!!

 

Mannen har IKKE løyet for henne i årevis!!

Han UNNLOT å fortelle sannheten i begynnelsen av forholdet, kun for å spare HI's følelser!!

(hadde han visst at DET skulle eksplodere ti år senere, så hadde han nok valgt annerledes den gang! Mannfolk..., men han gjorde det HAN trodde var riktig og fornuftig DA!)

 

Og å reise på ferie sammen nå er en god idé! Komme seg bort, SAMMEN! Bruke masse tid på familien og hverandre!

Det er DET forholdet trenger nå! IKKE avstraffelser og avstand!

 

Denne såkalte venninnen har noen løse skruer.... Good riddance!

 

Anonymous poster hash: 90470...652

Han har løyet til henne i årevis OG på toppen av det hele også fått venner til å lyve for henne. Alle har visst og gått bak ryggen hennes

 

Anonymous poster hash: 1b5f1...cd4

Det er vel ingen som har løyet? Bare ikke sagt sannheten.

Såvidt jeg vet så har vel ikke hi spurt om han har hatt seg med noen av venninnene.

 

Anonymous poster hash: 781ad...2a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Og alt dramaet hadde vært unngått hvis mannen til hi: a. fortalte henne om forholdet til venninnen helt fra begynnelsen; evt. b. fortalte alt da hun begynte å prøve seg på ham på Facebook, byen osv eller c. tok oppgjør med henne da dette kom ut og hun løy om at han var utro - istedet for å bli sint på HI, true med å flytte, låse seg på et rom, rømme huset og lyve en uke til. Det er kun HI sin mann som har skylda for at dette har klusset seg til sånn her. At venninnen er en stor dritt er noe annet, men det er MANNEN som har ansvar for å behandle sin kone med respekt, noe han overhode ikke gjorde. Tenk hvor mye drama og nerver han kunne ha spart henne på, men neida, her tenker vi kun på seg selv og kamuflerer egoen ved at "jeg ville ikke såre følelsene dine".

Jeg er faktisk litt enig med Mrs.Riddick. Denne saken er bemerkelsesverdig dårlig håndtert av mannen din HI.Anonymous poster hash: a3dbb...bf7
Ja, han har vært en dust! Men i beste mening! Mannfolk er enkle..... Kvinner konspirerer!

 

Anonymous poster hash: 90470...652

 

En dust i beste mening? Da kan man jo unnskylde alt med det... Hva er den beste meninga ved å juge, inngå forhold på sviktende premisser og være total tøffel for venninna ved å la henne holde på og terrorisere HI. Hvorfor har han enda ikke anmeldt henne til politiet, troppet opp på døra hennes og kjeftet henne huden full for at hun trakasserer kjerringa hans? Det hadde enhver mann med stor M og med ryggrad gjort for lenge siden. Å låse seg på rommet, grine og rømme til foreldrene sine er noe hormonelle damer gjør, ikke menn, hvis man først skal si at menn er forskjellige fra kvinner.

 

Anonymous poster hash: 5548a...661

Den reaksjonen kan jo tyde på at mannen er livredd denne kvinnen. Skal ikke se bort fra at han kjente hennes virkelige jeg og var redd for hva hun kunne finne på.

 

Når psykopater først er nevnt, ja de finnes. Det finnes kvinnlige psykopater også, og menn som er helt underkuet av dem. Kanskje denne mannen var så glad for å slippe ut av hennes klør og at han var livredd for å havne der igjen?

 

 

 

Anonymous poster hash: 377a6...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Forrige taler sier mye fornuftig, men jeg er sterkt uenig i to ting!!Mannen har IKKE løyet for henne i årevis!!Han UNNLOT å fortelle sannheten i begynnelsen av forholdet, kun for å spare HI's følelser!!(hadde han visst at DET skulle eksplodere ti år senere, så hadde han nok valgt annerledes den gang! Mannfolk..., men han gjorde det HAN trodde var riktig og fornuftig DA!)Og å reise på ferie sammen nå er en god idé! Komme seg bort, SAMMEN! Bruke masse tid på familien og hverandre!Det er DET forholdet trenger nå! IKKE avstraffelser og avstand!Denne såkalte venninnen har noen løse skruer.... Good riddance!Anonymous poster hash: 90470...652

 Han har løyet til henne i årevis OG på toppen av det hele også fått venner til å lyve for henne. Alle har visst og gått bak ryggen hennes Anonymous poster hash: 1b5f1...cd4
Uenig! Slik tenker KVINNER, ikke menn!!Anonymous poster hash: 90470...652

  Haha, alltid artig når "menn" og "kvinner" blir satt i samme bås. JO, han har BEVISST bedt alle om å holde kjeft om forholdet. Menns hjerne er ikke noe forskjellig fra kvinners - her ville han ikke at forholdet ble oppdaget, for da hadde han kanskje ikke hatt sjans på HI!! Han løy for å få henne. Ergo, han løy. Løgn er og blir løgn, uansett om det er menn eller kvinner som lyver. Men her på DiB slipper menn unna med alt - løgn, manglende husarbeid, uvilje til å ta pappapermisjon, åpenlys flørting med andre damer - fordi de er MENN, og menn er forskjellige fra kvinner må vite. Man kan ikke unnskylde seg med kjønn. Anonymous poster hash: 5548a...661

Du kan vri å vende på det til du blir blå, menn og kvinner ER forskjellige!!

 

Han hadde løyet dersom han hadde sagt: "nei, jeg har aldri hatt sex med Kari!" - DET er løgn!! Og det gjorde han IKKE!!

Han UNNLOT å fortelle, og det er noe helt annet! Lurt? Nei, absolutt ikke! Men jo, gjort i beste mening for ikke å såre HI!

 

Jaggu ikke rart det er krig i verden, når verste mening MÅ skrapes frem, koste hva det koste vil!

 

Anonymous poster hash: 90470...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Forrige taler sier mye fornuftig, men jeg er sterkt uenig i to ting!!Mannen har IKKE løyet for henne i årevis!!Han UNNLOT å fortelle sannheten i begynnelsen av forholdet, kun for å spare HI's følelser!!(hadde han visst at DET skulle eksplodere ti år senere, så hadde han nok valgt annerledes den gang! Mannfolk..., men han gjorde det HAN trodde var riktig og fornuftig DA!)Og å reise på ferie sammen nå er en god idé! Komme seg bort, SAMMEN! Bruke masse tid på familien og hverandre!Det er DET forholdet trenger nå! IKKE avstraffelser og avstand!Denne såkalte venninnen har noen løse skruer.... Good riddance!Anonymous poster hash: 90470...652

 Han har løyet til henne i årevis OG på toppen av det hele også fått venner til å lyve for henne. Alle har visst og gått bak ryggen hennes Anonymous poster hash: 1b5f1...cd4
Uenig! Slik tenker KVINNER, ikke menn!!Anonymous poster hash: 90470...652
  Haha, alltid artig når "menn" og "kvinner" blir satt i samme bås. JO, han har BEVISST bedt alle om å holde kjeft om forholdet. Menns hjerne er ikke noe forskjellig fra kvinners - her ville han ikke at forholdet ble oppdaget, for da hadde han kanskje ikke hatt sjans på HI!! Han løy for å få henne. Ergo, han løy. Løgn er og blir løgn, uansett om det er menn eller kvinner som lyver. Men her på DiB slipper menn unna med alt - løgn, manglende husarbeid, uvilje til å ta pappapermisjon, åpenlys flørting med andre damer - fordi de er MENN, og menn er forskjellige fra kvinner må vite. Man kan ikke unnskylde seg med kjønn. Anonymous poster hash: 5548a...661

Du kan vri å vende på det til du blir blå, menn og kvinner ER forskjellige!!

 

Han hadde løyet dersom han hadde sagt: "nei, jeg har aldri hatt sex med Kari!" - DET er løgn!! Og det gjorde han IKKE!!

Han UNNLOT å fortelle, og det er noe helt annet! Lurt? Nei, absolutt ikke! Men jo, gjort i beste mening for ikke å såre HI!

 

Jaggu ikke rart det er krig i verden, når verste mening MÅ skrapes frem, koste hva det koste vil!

 

Anonymous poster hash: 90470...652

 

 

 

Han løy jo den første uka etter at venninnen fortalte at neida, de hadde aaaldri sex. Han har ikke sagt KLART fra at venninnen måtte slutte å prøve seg på ham, men lot henne holde på fordi han var opptatt av å redde sitt eget skinn og livredd for at deres helt legitime forhold før HI kom inn i bilde, skulle komme frem i lyset. Han ga HI skyldfølelse ved å lage scene, grine og bli sint på henne, prøvd å manipulere henne med sex/trusler om utflytting siden hun ikke har lagt en så stor sak bak seg i løpet av 2-3 dager og bare gikk videre som om ingenting var skjedd. Menn og kvinner er kanskje forskjellige, noe som ikke er ensbetydende med at menn er biologisk anlagt til å være manipulerende egoer, mens damer skal være alltilgivende mor theresa.

 

Anonymous poster hash: 5548a...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Og alt dramaet hadde vært unngått hvis mannen til hi: a. fortalte henne om forholdet til venninnen helt fra begynnelsen; evt. b. fortalte alt da hun begynte å prøve seg på ham på Facebook, byen osv eller c. tok oppgjør med henne da dette kom ut og hun løy om at han var utro - istedet for å bli sint på HI, true med å flytte, låse seg på et rom, rømme huset og lyve en uke til. Det er kun HI sin mann som har skylda for at dette har klusset seg til sånn her. At venninnen er en stor dritt er noe annet, men det er MANNEN som har ansvar for å behandle sin kone med respekt, noe han overhode ikke gjorde. Tenk hvor mye drama og nerver han kunne ha spart henne på, men neida, her tenker vi kun på seg selv og kamuflerer egoen ved at "jeg ville ikke såre følelsene dine".

Jeg er faktisk litt enig med Mrs.Riddick. Denne saken er bemerkelsesverdig dårlig håndtert av mannen din HI.Anonymous poster hash: a3dbb...bf7
Ja, han har vært en dust! Men i beste mening! Mannfolk er enkle..... Kvinner konspirerer!

 

Anonymous poster hash: 90470...652

 

En dust i beste mening? Da kan man jo unnskylde alt med det... Hva er den beste meninga ved å juge, inngå forhold på sviktende premisser og være total tøffel for venninna ved å la henne holde på og terrorisere HI. Hvorfor har han enda ikke anmeldt henne til politiet, troppet opp på døra hennes og kjeftet henne huden full for at hun trakasserer kjerringa hans? Det hadde enhver mann med stor M og med ryggrad gjort for lenge siden. Å låse seg på rommet, grine og rømme til foreldrene sine er noe hormonelle damer gjør, ikke menn, hvis man først skal si at menn er forskjellige fra kvinner.

 

Anonymous poster hash: 5548a...661

Den reaksjonen kan jo tyde på at mannen er livredd denne kvinnen. Skal ikke se bort fra at han kjente hennes virkelige jeg og var redd for hva hun kunne finne på.

 

Når psykopater først er nevnt, ja de finnes. Det finnes kvinnlige psykopater også, og menn som er helt underkuet av dem. Kanskje denne mannen var så glad for å slippe ut av hennes klør og at han var livredd for å havne der igjen?

 

 

 

Anonymous poster hash: 377a6...957

 

 

 

En underkuet pinglete mann som risikerer sitt eget ekteskap fordi han er feig hadde vært rett ut døra her hjemme. Hva hvis noen virkelig truer meg på livet og jeg har en slik mann? Da er jeg der alene og må ordne selv, mens mannen rømmer og stikker hodet i sanden. Er man feig så er man som regel det i alle aspekter av livet sitt. Og ja, jeg har vært i et forhold med manipulerende psykopat, det tok meg to år før jeg var klar til å gå, men jeg har aldri løyet om det til partnere jeg hadde etter ham, lot ham prøve seg på meg mens jeg var gift eller true meg - jeg gikk rett til politiet. Han truet med å fortelle min nye kjæreste masse løgner om meg, om oss (at vi fortsatt var i et forhold, noe som ikke var sant), slik at jeg ville miste den nye mannen. Vel, et besøk til politiet med kopi av alle meldinger på FB og mobil, og opptak av to telefonsamtaler, gjorde slutt på det hele.

 

Anonymous poster hash: 5548a...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo ikke du som skal anmelde henne, det er din mann. Den ydmykelsen trenger du ikke nå og det er han som må manne seg opp å fikse problemet laget til. Men om din venninne snakker sant så tror jeg ikke han vil anmelde det, det er straffbart å gi en falsk anmeldelse. Så det bør stå at ex-venninnen din har løyet om at de har et forhold mens han var sammen med deg i den. Kanskje det vil få vekk den resterende tvilen din slik at du kan komme deg videre. 

 

Jeg hadde nok ville ha flyttet langt vekk om jeg var deg. Kanskje du vil få litt pusterom i ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg poengterte at det er ikke et løgn i 10 år så betyr det ikke at han ikke har jugd, det gjorde han aktivt den uka før han la kortene på bordet. Jeg vil få frem at det er forskjell på hva som er hva her. Han har ikke jugd i 10 år, han har holdt tilbake opplysninger, men han jugde når han lot være å fortelle sannheten til HI når han først var igang- det er der det egentlige problemet ligger og som han rette opp i! At man ønsker å beskytte noen man elsker er ikke uvanlig. 



Anonymous poster hash: 274d0...25a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg skjønner også at du er bekymret for venninnen din og tenker på hva mer hun kan finne på, det ville i alle fall jeg gjort men det er ikke lenger ditt ansvar.. Be henne skaffe seg hjelp, be henne la mannen din gå og be henne la deg gå.. Det er ikke en god situasjon det her men uansett hva som skjer så er dette valg du ikke kan ta eller unngå å ta for henne, det har hun helt klart bevist.

 

Har hun noen andre mennesker i livet som kan hjelpe henne? Kan du be noen ha et øye med henne så du slipper å ha dårlig samvittighet? Konsentrer deg om familien, uansett hva.. Det er en uutholdelig situasjon men som sagt, du har ikke gjort NOE som helst for å fortjene dette, det er mange ting som kan ha påvirket venninnen tilå ha bikket dette punktet men det er ingen grunn til at hun skal overkjøre deg og kødde med psyken din. Jeg skjønner du ikke har lyst til å være en medvirkende sak for å pushe henne videre i denne galskapen men prøv å dytt det litt fra deg, prøv å se om du kan få noen andre til å hjelpe henne og fokusér på å redde familien.

Tusen takk for tips om å høre om noen andre kan ha litt øye med henne, ta vare på henne! Det skal jeg gjøre! Vi har flere felles venner. Jeg har ikke greid å tenke på det selv, men det er jo opplagt.

 

Jeg må innrømme at jeg er engstelig for hva hun vil kunne komme til å gjøre om jeg er tydelig på at jeg bryter kontakten med henne. Jeg ser for meg at hun kanskje vil begynne å komme hit hvis jeg ikke svarer på henvendelsene hennes, og da får barna mine plutselig mer å bekymre seg for enn at mamma har fått et "virus".

 

Jeg er litt handlingslammet og føler meg egentlig veldig feig. Jeg drømmer om å flytte - langt..

 

Mannen mener vi bør kontakte politiet vedr besøksforbud.. men det er jo ganske drastisk også. Kan hende han hauser det opp for å underbygge inntrykket av at hun er i ubalanse og dermed få meg mer over på hans side.. Samtidig er det kanskje dumt å sitte som et nek og la henne vandre over meg på en måte. Det er helt ufattelig hvordan hun eller de eller dette "føkker med hodet mitt"..

 

Synes dere forresten det var helt håpløst det jec sa til gutten min om virus?

 

Hi

 

Anonymous poster hash: a71f9...4d6

Din mann hauser det ikke opp! Denne eksvenninnen din har vist deg sitt "sanne jeg" nå og det er ikke et vakkert syn. Mest sannsynlig har hun gått rundt og innerst inne vært misunnelig på deg i alle år. Kanskje hun var forelsket i din mann back in the day og føler at du egentlig stjal ham fra henne, eller kanskje hun føler at du har alltid hatt det så lett (i forhold til henne) og at hun innerst har alltid hatt lyst til å ha ditt liv. Ikke vet jeg, men utifra hennes oppførsel tror jeg at det er lenge siden hun har vært en ekte venninne. Hun fremstår som et totalt ustabilt menneske som er villig til å gå ekstremt langt for å ødelegge for deg. Og sånt skjer som regel ikke over natten. Her må du bare tenke på deg og familien og kutte tvert og som de andre her har foreslått, si at du anmelder henne hvis du hører så mye som et pip fra henne igjen, eller hvis hun forsøker å spre rykter om dere i vennegjengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare legge til at det er temmelig drøyt hvordan hun prøver å presse deg til å gjøre det slutt; at hun "spyr av deg" og viser forakt hvis du ikke gjør som hun sier.. Når HUN selv er den som har virkelig gjort seg fortjent til forakt via sine handlinger. Jeg vemmes rett og slett av denne kvinnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Åkei HI, nå har jeg brukt hele gårkvelden og morgenen på å lese forrige tråd. Og jeg vil gjerne gi deg mitt synspunkt.

 

Pendelen her har svingt veldig. Spesielt dine følelser. De har gått fra "vi elsker hverandre og dette vet jeg vi klarer" til "jeg ligger på sofaen og barna lurer på hvorfor jeg er trist og jeg har en kraftløs følelse." Du hadde et pågangsmot i begynnelsen som det ikke virker som du har lengre, og du virker forvirret og på vei inn i en depresjon.

 

Det er alvorlig og det må du ta tak i, men det kan være veldig vanskelig, når man føler seg forvirret og kraftløs. Jeg har vært der selv, og det er utrolig vondt å ha det sånn. Og hvis ikke du gjør noe med det nå, så kommer det til å bli vanskelige og vanskeligere å komme seg opp igjen. I motsetning til en del andre her, så mener ikke jeg at du lager for mye drama ut av dette. Og følelsene dine er ikke ulogiske. Ikke i det hele tatt. De forteller deg det du egentlig vet.

 

Som du skrev i den andre tråden har mannen din løyet til deg, bevisst, i flere år og nå nylig. Han har gjort det veldig overbevisende, og det gjør deg forvirret, for det er jo ikke mannen du trodde du giftet deg med og mannen har delt livet med. Ut i fra hvordan du har beskrevet forholdet deres så langt virker det som om de siste ti årene egentlig har vært gode år for deg. Du har følt deg elsket og ivaretatt og nå ser du en side av mannen din som du ikke har sett før, og som du ikke visste at han hadde.

 

Da er det lov å føle seg kraftløs og forvirret, for denne nye siden som har kommet fram er jo ganske ekstrem og veldig ubehagelig.

 

På den andre siden står venninnen din, som åpenbart går igjennom en krise nå. Jeg foreslår at du legger forholdet til henne på is, mens du tar vare på deg selv. Det er flott at du har så god moral at du er villig til å være tålmodig og raus og ivareta henne (nå henviser jeg mest til den andre tråden), men når du omgås - eller ikke omgås - henne fra nå av, så gjør det utelukkende for din egen skyld. Ellers vil hun tappe deg for energi og så lenge hun gjør det vil du slite med å komme deg opp av den sofaen igjen.

 

Og så vil jeg si noe som er veldig radikalt å si i Norge: psykopater finnes. Vi bruker ikke den diagnosen i Norge, men det betyr ikke at de ikke finnes, men de går under andre diagnoser (personlighetsforstyrrelser som oftest). Nå skal ikke jeg si om mannen din er en psykopat eller ikke, det må du finne ut av, men sånne mennesker finnes, så ha det i mente. Som du skrev i den andre tråden: han har løyet veldig overbevisende, og det gir deg en uggen følelse. Alle kan ty til en hvit løgn, men å oppkonstruere en ny løgn og komme hjem og fortelle den helt uoppfordret og helt uanstrengt... Da ringer det en varsellampe hos meg. Vi vet også at et veldig vanlig symptom hos psykopatofre er at de føler seg veldig forvirret. De vet ikke hvem de skal tro på. De vet ikke hva som er sant.

 

Det jeg syne du burde gjøre nå er å ikke dra på ferie med mannen din. Det virker kanskje som en drastisk ting, men jeg tror det er veldig nødvendig for deg å komme tilbake til "din egen sannhet". Det høres ut som et veldig svevende begrep, men det jeg mener, er at du innerst i deg selv vet hva som er sant. Det er det følelsene dine prøver å si deg, men det er for mye "støy". For mange meninger, for mange meldinger og mailer og bilder og samtaler.

 

Mitt forslag er at du nå kutter kontakten med omverdenen litt. Ta en pause fra mannen din - bli hjemme og la han ta med barna - og ikke ta i mot flere bilder eller mail fra venninnen din. Vær hjemme eller på hytta eller et annet sted som er godt for deg, og ikke diskuér dette med flere og få flere meninger. Du må finne ut av hva DU mener. Hva føler DU? Ikke de angstfylte følelsene på toppen, men de som ligger i bunn. Det du _egentlig_ føler. Er du sint fordi han løy? Er du rasende på venninnen din? Føler du deg sveket? Osv osv... Vær alene og gå tur i skogen hver dag eller luk i hagen eller sy eller noe annet enkelt som du liker. Og finn tilbake til utgangspunktet i deg selv.

 

Anonymous poster hash: a3dbb...bf7

Enig i mye her - men motsatt: psykopaten er ikke mannen til HI, men "venninnen". Hun har løyet like uanstrengt, hvis de har vært bestevenninner gjennom alle disse årene. Hun satt på samme info som ektemannen, og kunne når som helst ha flettet dette inn på en skånsom måte ("Du vet at jeg og X har vært sammen litt, i gamle dager, ikke sant? Det er over nå."), men i stedet utnyttet hun hemmeligholdelsen til å leke at de fortsatt var sammen, for å skremme og plage HI.

 

Jeg ville rådet HI til IKKE å holde seg utenfor resten av verden nå, men tvert imot nyte ferien, stenge av venninnen (blokkere telefon og mail fra henne) og leve sitt liv uten dette mennesket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det verste som kan skje nå? Jo, at du bestemmer deg for å stole på han og det viser seg at han har løyet og hun har rett. Da må du i tilfelle tenke igjennom scenarioet og finne ut hva du eventuelt måtte ha gjort i den situasjonen.

 

Det viktigste nå er å ta et standpunkt. Jeg ville personlig tatt sjansen på at mannen ikke lyver (herregud, jeg skjønner så godt at det er vanskelig i og med at han har skjult fortiden deres... *facepalm til mannen*).

 

"Venninnen" virker rimelig ustabil uansett hva som har skjedd. Forholdet deres er ødelagt selv om hun forteller sannheten nå.

 

Nå må du bestemme deg for "make or brake", og fortsette på den veien du bestemmer deg for, for din egen skyld (og mentale helse) og for familien din sin skyld.

 

Jeg gir deg en stor klem, jeg vet hvor usannsynlig vondt det er å bli bedratt og å spinne rundt i det tankehelvetet.

 

Anonymous poster hash: 7eaa8...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At venninna viser så total mangel på ydmykhet, etter hva hun påstår hun har gjort er jo sjokkerende i seg selv. Det virker som hun nå bare satser "alt" og kjører løpet til himmels. Kaninkoker av rang. Løp, løp som f*n!(men ta med mann og barn)



Anonymous poster hash: 1a1e0...40a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det sunneste og beste for deg nå er i blokkere denne dama fra mail, tlf, facebook og alt annet hun kan nå deg på (det samme for mannen), ikke lese mer her inne, politianmelde sammen med mannen for å få besøksforbud og reise på ferie og fokusere på familien. Snakk med mannen det du trenger og søk hjelp sammen når dere kommer hjem.

 

Du vil aldri komme videre med å lufte deg her, du vil motta så mange meninger at du bare vil bli mer usikker. Skaff hjelp hos en nøytral tredjepart som er utdannet for å hjelpe.

 

Anonymous poster hash: d25bb...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo bestemt meg for mange dager siden å fortsette med mannen min, og gjøre alt jeg kan for å tro han og støtte han slik at vi kan fortsette livet vårt. Jeg ser på det som den beste løsningen. Jeg strever likevel med å stå i denne beslutningen følelsesmessig.

 

Mannen har løyet overbevisende, før han la kortene på bordet (forhåpentligvis alle kortene). Det er nok det som plager meg mest nå.. og som gjør at jeg ikke kjenner meg sikker på at det han sier nå er hele sannheten. Han klarer ikke å forklare dette på noen god måte heller, annet enn å si igjen og og en at han var redd og ikke tenkte klart.

 

Men altså, mannen min er ikke psykopat! Det tror jeg ærlig talt at jeg hadde oppdaget I løpet av ti års samliv.

 

Jeg har sendt en ganske kort mail til min venninne og jeg har snakket med to felles venner om alt sammen. Jeg vil ikke lenger ha ansvar for henne.

 

Mannen strever med at jeg skyver han fra meg, og det forstår jeg jo godt.. Han er veldig opphengt i å snakke om hvordan vi har hatt det seksuelt og hvordan han savner meg, om hvor høyt han elsker meg osv.. det kjennes som om fokuset hans ikke beroliger meg fordi han er et helt annet sted enn jeg er.. mens jeg tenker på hvordan jeg ikke kunne se at han løy og hva det sier om han og meg driver han og smyger seg inntil meg, kysser meg og puster inn i ørene mine. Jeg blir for første gang nesten rasende på han for at han er kåt og bare vil ha sex..

 

Hi

 

Anonymous poster hash: a71f9...4d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo bestemt meg for mange dager siden å fortsette med mannen min, og gjøre alt jeg kan for å tro han og støtte han slik at vi kan fortsette livet vårt. Jeg ser på det som den beste løsningen. Jeg strever likevel med å stå i denne beslutningen følelsesmessig.

 

Mannen har løyet overbevisende, før han la kortene på bordet (forhåpentligvis alle kortene). Det er nok det som plager meg mest nå.. og som gjør at jeg ikke kjenner meg sikker på at det han sier nå er hele sannheten. Han klarer ikke å forklare dette på noen god måte heller, annet enn å si igjen og og en at han var redd og ikke tenkte klart.

 

Men altså, mannen min er ikke psykopat! Det tror jeg ærlig talt at jeg hadde oppdaget I løpet av ti års samliv.

 

Jeg har sendt en ganske kort mail til min venninne og jeg har snakket med to felles venner om alt sammen. Jeg vil ikke lenger ha ansvar for henne.

 

Mannen strever med at jeg skyver han fra meg, og det forstår jeg jo godt.. Han er veldig opphengt i å snakke om hvordan vi har hatt det seksuelt og hvordan han savner meg, om hvor høyt han elsker meg osv.. det kjennes som om fokuset hans ikke beroliger meg fordi han er et helt annet sted enn jeg er.. mens jeg tenker på hvordan jeg ikke kunne se at han løy og hva det sier om han og meg driver han og smyger seg inntil meg, kysser meg og puster inn i ørene mine. Jeg blir for første gang nesten rasende på han for at han er kåt og bare vil ha sex..

 

Hi

 

Anonymous poster hash: a71f9...4d6

Og for første gang ser jeg på han som sexfiksert og jeg kjenner meg ikke sett.. sånn har jeg ikke følt det før. Jeg har kjent det som at han har lyst på MEG, og at det er han og jeg som møtes når vi har sex.. At han har hatt sterk sexlyst fordi han tenner på MEG og liker det vi har sammen... Nå føler jeg det mer som at han bare er sexfiksert ...

 

Hi

 

Anonymous poster hash: a71f9...4d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at mannen ikke fortalte sannheten med det samme, og dessverre løy overbevisende, kan veldig gjerne "bare" være uttrykk for at han var livredd. Tenk deg selv, du har latt være å fortelle noe til din mann, noe du mente ikke hadde noe med deres forhold å gjøre. Så begynner en annen person å true med å bruke over ti år gammel informasjon for å ødelegge ekteskapet. Ja, vi er enige i at han burde ha valgt å reagere anderledes, han burde vært åpen med deg med det samme din eksvenninne startet å legge seg etter ham, han burde fortalt deg alt når du tok opp hva som nå hadde skjedd.

Men mannen din var redd, han var livredd for å miste det livet han har hatt med deg, et godt liv i ti år.

Hvem som helst kan greie å lyve "litt for godt" i et desperat forsøk på å redde det kjæreste man har!

Kunne du ha løyet overbevisende for å redde det kjæreste du har?

 

Vi kvinner velger ofte en annen strategi enn det menn gjør, og her har uansett mannens strategi eksplodert rett i ansiktet på ham. Jeg vil tro at han til det siste hadde et håp om at vennskapet til deg ville få din eksvenninne til å gi seg. Dessverre lot han seg lure. På samme måte som du ikke har hatt noen mistanke til din eksvenninne siste halvåret så vil jeg tro at mannen din trodde at din eksvenninne ikke kunne tilte så totalt som hun synes å ha gjort nå.

 

Når det kommer til sex, så er følelsene dine forståelige, men jeg tror at det også her er viktig å se hva som er hva.

I ti år (!) har du og mannen hatt et godt og hyppig sexliv sammen iflg. det du skrev i første tråden. Følte du i de årene at mannen var sexfiksert? Nei, det sier du selv at du ikke har gjort. Du har i alle disse ti årene hatt en følelse av at det var deg han tente på. Og helt ærlig, tror du at du ville hatt den følelsen i ti år hvis mannen kun var interessert i å tømme seg? Det tror ikke jeg! Du merker forskjell på om en mann kjører en egotripp i sengen, om han bare er ute etter å tømme seg og få egen tilfredsstillelse - eller om han er opptatt av også ditt behov og tilfredsstillelse, om han er nær deg emosjonelt. Det er stor, stor forskjell på de to måtene å ha sex på! Og en mann som kun kjørte sitt eget løp fordi han var sexfiksert, han ville ikke greid å "fake" emosjonell nærhet i sexen i ti år!

Siden du har følt at dere har møttes når dere har hatt sex, du har følt at han har hatt lyst på DEG, så synes jeg du skal stole på det! En egotripp, sexfiksert mann hadde ikke orket å legge energi i det på sikt for at DU skulle ha det bra, han hadde ikke hatt interesse av å late som om han også følelsesmessig var tilstede i det seksuelle. Mannen din har ikke faket i ti år!

 

Som jeg skrev i den forrige tråden, så er sex for mange menn en måte å føle større emosjonell kontakt med partneren. Det betyr ikke at de er sexfiksert, men det betyr at sex er en del av måten de både viser kjærlighet på og føler de får kjærlighet for. Vi kvinner har ofte tendensen til å se på sexen som en følge av kjærlighet, noe som skjer hvis alt annet fungerer. Mens hos mange menn så kan sex være en måte å ordne ting på i et forhold. Det er ikke snakk om sexfiksering eller overfladiskhet, det er ulike måter å vise kjærlighet på og trenge kjærlighet. Og akkurat den seksuelle biten gjør ikke resten av forholdet mindre verdt eller mer overfladisk. For mange menn er dette bare en viktig del av helheten.

 

Det at mannen din nå blir mer "på" er nok fordi han har forsøkt alle andre ting for å få deg til å tro på ham. Han har ikke mer han kan gjøre. Han har lagt alle kortene på bordet. Han ønsket en konfrontasjon med din eksvenninne, du ville ikke det og han respekterte det. Han har ønsket å gå til politiet, men du har ikke villet det heller (i en misforstått medfølelse for din eksvenninne?), og han har respektert det også. Han står igjen uten mer å gjøre enn å vente. Og mens han venter så ser han at du tar mer avstand, at du blir mer apatisk, at du blir deprimert. Og det eneste han står igjen med er å forsøke å få tilbake den fysiske nærheten dere har hatt i ti år. Fordi en slik fysisk nærhet for ham også gir en emosjonell nærhet, så han håper sikkert at det kan gi deg en større emosjonell nærhet også, minne deg på hvor godt dere faktisk har hatt det disse ti årene.

Han er nok livredd for at dette skal skille dere, og så blir han mer desperat etter denne nærheten.

 

Men om du sammenligner med slik dere har hatt det de siste ti årene. Er han veldig mye mer "på" nå enn det han har vært tidligere? Dere virker å ha hatt et nært forhold, også fysisk. At han nå - i en desperat søken etter å føle mer nærhet med deg igjen - så er det naturlig (om enn ikke det smarteste ;) ) at han kanskje nå er litt mer "på" enn tidligere. Men helt ærlig, er han veldig mye mer fiksert på fysisk nærhet nå enn han har vært tidligere?

Jeg har en mistanke om at han egentlig ikke er det, men at du føler det slik fordi du ikke er helt klar til denne nærheten enda. Mulig jeg tar feil, men bare vær helt ærlig med deg selv på dette. For hvis jeg har rett så kan det være at du greier å se at mannen din ikke er sexfiksert - han er som han har vært de siste ti årene, de samme ti årene hvor han har vært fiksert på DEG!

 

Hva om du og mannen gjør en avtale fremover? Den neste uken skal dere ikke ha sex, dere skal ikke snakke om sex. Dere kan være nær hverandre, nesten som helt i begynnelsen av et forhold før man har hatt sex. Dere kan gi hverandre en klem, dere kan holde hender. Om det føles riktig kan dere ligge tett sammen, men dere skal ikke ha sex! Kanskje dere denne uken heller ikke skal kysse hverandre? Bruk tid på å bli kjent med hverandre på nytt, se hverandre i øynene. Sett grenser for hva som er lov og ikke lov denne uken, og ingen skal gå over den grensen. Ligg sammen på sofaen, stryk på hverandre, men ikke på en seksuell måte, bare ha hudkontakt.

Hudkontakt øker utskillelsen av hormonet oxytocin som er tilknytningshormonet. Så det å ha hudkontakt kan være med på å øke følelsen av å høre sammen. Slik sett er ikke mannens behov for å være nær deg nå noe unaturlig, heller noe veldig logisk. Men dere må selvfølgelig finne en måte å gjøre dette på som gjør at du føler det trygt mtp. dine grenser akkurat nå.

Etter en helt avholdende uke kan dere gjøre en ny avtale for neste uke. Kanskje dere da kan utvide til at dere kysser, at dere kan massere hverandre om kvelden før dere legger dere. Massasje vil ytterligere forsterke tilknytningen. Og avtalen kan være at dere kan massere hverandre, men ikke ha sex med hverandre. Etter hvert kan dere utvide avtalen til at massasjen også kan være sensuell, tilfredsstille den andre. Og til slutt, når det føles riktig så kan dere ha sex. Viktig at dere holder dere til avtale, spesielt den første uken.

Da er dere også på ferie, så da kan dere ta ting som det føles da.

 

Du skal ikke gjøre noe du ikke føler for, men jeg tror også at det er viktig at det å være nær mannen ikke blir en uoverkommelig hindring for deg. Jeg tror en avtale hvor grensene er satt vil gjøre at du slapper mer av med mannens nærhet, og han vet også hva han har å forholde seg til. Og en slik avtale kan forhåpentligvis også gjøre at du føler deg mer sett igjen. Men tenk gjennom det jeg skrev tidligere, det er ikke sikkert mannen din har endret adferd med det fysiske/intime ift. hva dere har hatt sammen de siste ti årene, men dine følelser har endret seg. Du velger å tolke adferden hans nå som sexfiksert, men det er langt fra sikkert at han er det. Hvis du greier å se at han ser deg, da tror jeg du vil se at han ikke har endret seg, bare at nærheten er en måte han forsøker å finne tilbake til den emosjonelle nærheten dere har hatt i alle år.

 

 



Anonymous poster hash: 17fcd...434
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans store sexbehov, og det tunnellsynet han utviser når han vil ha sex er en faktor som ville ha gjort meg enda mer usikker på om noe seksuelt faktisk har hendt i den senere tiden også.

 

Han burde uansett respektere HIs behov for at hun ikke klarer vanlig intimkontakt. Dette er ikke bra.

 

Anonymous poster hash: f4ff5...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...