Gå til innhold

I en folkeavstemning:


Anbefalte innlegg

Skrevet

 

 

 

Jeg registrerer at det bare er vi som ville stemt NEI, som faktisk argumenterer for vårt syn. Jf. også mitt innlegg ovenfor, Anonymous poster hash: 7729d...0c9Det blir jo ufattelig tamt bare å svare et rungende ja...For da spør jeg: gi meg en skikkelig begrunnelse for deres positive standpunkt! Det kan tyde på at det er for lett å si ja fremfor nei.Selvfølgelig sier mitt hjerte Ja til å ta i mot disse 8000 hit til landet, MEN hodet mitt sier et klart NEI. Det er rett og slett ikke bærekraftig politikk, jf. tidligere innlegg også.Så oppfordringen min er: gi oss deres begrunnelse for ja.Anonymous poster hash: 7729d...0c9

Spørsmålet var "ville du stemt ja eller nei", ikke " ville du stemt ja eller nei, og gi en begrunnelse". Anonymous poster hash: 22bd7...9cc
Ja, headingen er helt klar den. Men jeg kommer med en utfordring, som ville gjort dette til noe annet enn ren plankekjøring.Anonymous poster hash: 7729d...0c9

.er ikke begrunnelsen helt åpenbar? Den er å hjelpe folk i nød. Rart at du trenger det forklart, synes jeg... og noe skremmende...Anonymous poster hash: 2389d...ef2

Det er jo ditt standpunkt som er skremmende. Hva tror du konsekvensene blir av den politikken du anfører?

 

Anonymous poster hash: 7729d...0c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

 

 

 

 

Jeg registrerer at det bare er vi som ville stemt NEI, som faktisk argumenterer for vårt syn. Jf. også mitt innlegg ovenfor, Anonymous poster hash: 7729d...0c9Det blir jo ufattelig tamt bare å svare et rungende ja...For da spør jeg: gi meg en skikkelig begrunnelse for deres positive standpunkt! Det kan tyde på at det er for lett å si ja fremfor nei.Selvfølgelig sier mitt hjerte Ja til å ta i mot disse 8000 hit til landet, MEN hodet mitt sier et klart NEI. Det er rett og slett ikke bærekraftig politikk, jf. tidligere innlegg også.Så oppfordringen min er: gi oss deres begrunnelse for ja.Anonymous poster hash: 7729d...0c9

Spørsmålet var "ville du stemt ja eller nei", ikke " ville du stemt ja eller nei, og gi en begrunnelse". Anonymous poster hash: 22bd7...9cc
Ja, headingen er helt klar den. Men jeg kommer med en utfordring, som ville gjort dette til noe annet enn ren plankekjøring.Anonymous poster hash: 7729d...0c9
.er ikke begrunnelsen helt åpenbar? Den er å hjelpe folk i nød. Rart at du trenger det forklart, synes jeg... og noe skremmende...Anonymous poster hash: 2389d...ef2
Det er jo ditt standpunkt som er skremmende. Hva tror du konsekvensene blir av den politikken du anfører?

 

Anonymous poster hash: 7729d...0c9

 

Ja, forklar oss om de grusomme konsekvensene er du snill.

 

Anonymous poster hash: 22bd7...9cc

Skrevet

 

 

 

 

 

Jeg registrerer at det bare er vi som ville stemt NEI, som faktisk argumenterer for vårt syn. Jf. også mitt innlegg ovenfor, Anonymous poster hash: 7729d...0c9Det blir jo ufattelig tamt bare å svare et rungende ja...For da spør jeg: gi meg en skikkelig begrunnelse for deres positive standpunkt! Det kan tyde på at det er for lett å si ja fremfor nei.Selvfølgelig sier mitt hjerte Ja til å ta i mot disse 8000 hit til landet, MEN hodet mitt sier et klart NEI. Det er rett og slett ikke bærekraftig politikk, jf. tidligere innlegg også.Så oppfordringen min er: gi oss deres begrunnelse for ja.Anonymous poster hash: 7729d...0c9

Spørsmålet var "ville du stemt ja eller nei", ikke " ville du stemt ja eller nei, og gi en begrunnelse". Anonymous poster hash: 22bd7...9cc
Ja, headingen er helt klar den. Men jeg kommer med en utfordring, som ville gjort dette til noe annet enn ren plankekjøring.Anonymous poster hash: 7729d...0c9
.er ikke begrunnelsen helt åpenbar? Den er å hjelpe folk i nød. Rart at du trenger det forklart, synes jeg... og noe skremmende...Anonymous poster hash: 2389d...ef2
Det er jo ditt standpunkt som er skremmende. Hva tror du konsekvensene blir av den politikken du anfører?Anonymous poster hash: 7729d...0c9

Ja, forklar oss om de grusomme konsekvensene er du snill. Anonymous poster hash: 22bd7...9cc

Nei, det er jo du som skal svare på. Eller er du svar skyldig? Det er jo nettopp det som er så enkelt med å stemme ja til noe. Man sier ja fra halsen og ned... Men la meg hjelpe deg litt. Du må jo ikke tro at dette flyktningproblemet tar slutt nå. Dette eskalerer i rasende fart. Og hva gjør vi så videre?

 

Anonymous poster hash: 7729d...0c9

Skrevet (endret)

Såklart Nei!

 

Nei til mer innvandring, er dritt lei utlendingers slår ned gamle damer, vokter unge jenter og visa versa...

 

Anonymous poster hash: 3e0e2...0b1

Jøss, du virket skikkelig kvikk?!

 

Og ja, selvfølgelig skal vi ta dem imot, med åpne armer!

Endret av Hannasbananas
Skrevet

Mon tro hvor mange av oss som hadde vært i live om Sverige hadde tenkt som mange av dere for en 70-75 år siden.

 

Anonymous poster hash: 2389d...ef2

Skrevet

 

 

 

 

 

 

Jeg registrerer at det bare er vi som ville stemt NEI, som faktisk argumenterer for vårt syn. Jf. også mitt innlegg ovenfor, Anonymous poster hash: 7729d...0c9Det blir jo ufattelig tamt bare å svare et rungende ja...For da spør jeg: gi meg en skikkelig begrunnelse for deres positive standpunkt! Det kan tyde på at det er for lett å si ja fremfor nei.Selvfølgelig sier mitt hjerte Ja til å ta i mot disse 8000 hit til landet, MEN hodet mitt sier et klart NEI. Det er rett og slett ikke bærekraftig politikk, jf. tidligere innlegg også.Så oppfordringen min er: gi oss deres begrunnelse for ja.Anonymous poster hash: 7729d...0c9

Spørsmålet var "ville du stemt ja eller nei", ikke " ville du stemt ja eller nei, og gi en begrunnelse". Anonymous poster hash: 22bd7...9cc
Ja, headingen er helt klar den. Men jeg kommer med en utfordring, som ville gjort dette til noe annet enn ren plankekjøring.Anonymous poster hash: 7729d...0c9
.er ikke begrunnelsen helt åpenbar? Den er å hjelpe folk i nød. Rart at du trenger det forklart, synes jeg... og noe skremmende...Anonymous poster hash: 2389d...ef2
Det er jo ditt standpunkt som er skremmende. Hva tror du konsekvensene blir av den politikken du anfører?Anonymous poster hash: 7729d...0c9
Ja, forklar oss om de grusomme konsekvensene er du snill. Anonymous poster hash: 22bd7...9cc
Nei, det er jo du som skal svare på. Eller er du svar skyldig? Det er jo nettopp det som er så enkelt med å stemme ja til noe. Man sier ja fra halsen og ned... Men la meg hjelpe deg litt. Du må jo ikke tro at dette flyktningproblemet tar slutt nå. Dette eskalerer i rasende fart. Og hva gjør vi så videre?

 

Anonymous poster hash: 7729d...0c9

 

Jeg forstår virkelig ikke hva det er du er så jævla redd for??!

 

Anonymous poster hash: 22bd7...9cc

Skrevet

 

Jeg registrerer at det bare er vi som ville stemt NEI, som faktisk argumenterer for vårt syn. Jf. også mitt innlegg ovenfor, Anonymous poster hash: 7729d...0c9

Det blir jo ufattelig tamt bare å svare et rungende ja...For da spør jeg: gi meg en skikkelig begrunnelse for deres positive standpunkt! Det kan tyde på at det er for lett å si ja fremfor nei.

Selvfølgelig sier mitt hjerte Ja til å ta i mot disse 8000 hit til landet, MEN hodet mitt sier et klart NEI. Det er rett og slett ikke bærekraftig politikk, jf. tidligere innlegg også.

Så oppfordringen min er: gi oss deres begrunnelse for ja.Anonymous poster hash: 7729d...0c9

Utrolig søkt å snakke om 'bærekraftig politikk' når det er snakk om flyktninger (i motsetning til innvandrere)... Anonymous poster hash: 22bd7...9cc

Jeg har ikke snakket om innvandring. Hvor har du det fra? Det er klart at man her må trekke inn hvorvidt det å ta inn 8000 (presumptivt i første omgang) er mer bærekraftig enn det å hjelpe folkene der de kommet fra. Her spiller ikke bare norsk økonomi inn, men hele den globale økonomien.

 

Anonymous poster hash: 7729d...0c9

Skrevet

Dere som mener det er forskjell på flyktninger og andre utenlandske som står i kø for å bo i landet vårt hvor skal disse flyktningene bo?

Disse flyktningene vil bli boende her i flere år og vil da bli en del av landet vårt. Lite sannsynlig at de drar hjem igjen.

 

Norge har allerede for få flyktnings mottak og bare med tanke på de familiene allerede som venter på et hjem hvor skal de 8000 bo? Kommunene har ikke kapasitet og de som åpner opp er ikke akkurat rustet til å ta imot 8000 nye flyktninger. Og hvorfor skal disse flyktningene komme foran andre som kanskje har ventet flere år på et hjem.

 

Bidra med å hjelpe til der flyktningene er og bidra til å løse konflikter i landet flyktningene kommer fra. At land åpner grensene sine er bare forebyggende og ingen løsning.

 

 

 

Anonymous poster hash: 1fd0a...e68

Skrevet

Mon tro hvor mange av oss som hadde vært i live om Sverige hadde tenkt som mange av dere for en 70-75 år siden.Anonymous poster hash: 2389d...ef2

Ikke sammenlignbart.

 

Anonymous poster hash: 7729d...0c9

Skrevet

Ja! Fordi vi bør hjelpe mennesker i en humanitær katastrofe. Det har vært nordmenn som har reist og trengt hjelp, og det kan bli vår tur en annen gang. Vi eier ikke kloden alene, men sammen med alle menneskene som bor her. Norge er en del av kloden.



Anonymous poster hash: 06711...ec2
Skrevet

NEI!!!!!!

 

Anonymous poster hash: 5517f...2c4

Skrevet

Såklart Nei!

 

Nei til mer innvandring, er dritt lei utlendingers slår ned gamle damer, vokter unge jenter og visa versa...

 

Anonymous poster hash: 3e0e2...0b1

Og visa versa...? Er du lei av at gamle damer slår ned utlendinger, og at unge jenter voldtar (regner med at det var det du forsøkte å skrive) dem?? Idiot! Skulle ønske Norge slapp unna neadertalere som deg! 

 

Anonymous poster hash: a03b0...2c3

Skrevet

 

Mon tro hvor mange av oss som hadde vært i live om Sverige hadde tenkt som mange av dere for en 70-75 år siden.Anonymous poster hash: 2389d...ef2

Ikke sammenlignbart.

 

Anonymous poster hash: 7729d...0c9

 

På hvilken måte er det ikke sammenlignbart??

 

Anonymous poster hash: 22bd7...9cc

Skrevet

Et absolutt ja. Dette er mennesker i nød. Mennesker som har fungert godt i sitt hjemland, som har mistet alt og har måttet flykte. Vi nordmenn kan ikke engang begynne å begripe hva de har gått gjennom. For meg er det en selvfølge at vi skal hjelpe.

 

Fascinerende nok sier myndighetene i Danmark at flyktninger fra Syria står "øverst på listen" over flyktninger man ønsker å ta imot. Høyt utdannede mennesker med store ressurser og arbeidsevne og -vilje. Det er tragisk hvis et så rikt lang som Norge kun skulle tatt imot 2000 flyktninger. Vi har råd og mulighet til å ta imot mange, hvis vi bare vil.

Skrevet

Ja!

 

Anonymous poster hash: a20e8...469

Skrevet

 

 

 

 

 

 

 

Jeg registrerer at det bare er vi som ville stemt NEI, som faktisk argumenterer for vårt syn. Jf. også mitt innlegg ovenfor, Anonymous poster hash: 7729d...0c9Det blir jo ufattelig tamt bare å svare et rungende ja...For da spør jeg: gi meg en skikkelig begrunnelse for deres positive standpunkt! Det kan tyde på at det er for lett å si ja fremfor nei.Selvfølgelig sier mitt hjerte Ja til å ta i mot disse 8000 hit til landet, MEN hodet mitt sier et klart NEI. Det er rett og slett ikke bærekraftig politikk, jf. tidligere innlegg også.Så oppfordringen min er: gi oss deres begrunnelse for ja.Anonymous poster hash: 7729d...0c9

Spørsmålet var "ville du stemt ja eller nei", ikke " ville du stemt ja eller nei, og gi en begrunnelse". Anonymous poster hash: 22bd7...9cc
Ja, headingen er helt klar den. Men jeg kommer med en utfordring, som ville gjort dette til noe annet enn ren plankekjøring.Anonymous poster hash: 7729d...0c9
.er ikke begrunnelsen helt åpenbar? Den er å hjelpe folk i nød. Rart at du trenger det forklart, synes jeg... og noe skremmende...Anonymous poster hash: 2389d...ef2
Det er jo ditt standpunkt som er skremmende. Hva tror du konsekvensene blir av den politikken du anfører?Anonymous poster hash: 7729d...0c9
Ja, forklar oss om de grusomme konsekvensene er du snill. Anonymous poster hash: 22bd7...9cc
Nei, det er jo du som skal svare på. Eller er du svar skyldig? Det er jo nettopp det som er så enkelt med å stemme ja til noe. Man sier ja fra halsen og ned... Men la meg hjelpe deg litt. Du må jo ikke tro at dette flyktningproblemet tar slutt nå. Dette eskalerer i rasende fart. Og hva gjør vi så videre? Anonymous poster hash: 7729d...0c9

Jeg forstår virkelig ikke hva det er du er så jævla redd for??! Anonymous poster hash: 22bd7...9cc

Ikke meld deg ut av debatten da - vær deltaker på et saklig nivå uten bruk av ord som jævla m.v. Du har jo enda ikke klart å komme med ett eneste argument som underbygger ditt standpunkt. Så her har du muligheten.

 

Anonymous poster hash: 7729d...0c9

Skrevet

Ja, Norge trenger flere utlendinger til å nøytralisere den overlegne og nedlatende holdningen mange nordmenn har mot utlendinger. Ja til flere utlendinger i skole, barnehage, bank, butikk osv osv. Ja til et flerkulturelt Norge! :)

 

Vi må legge bak oss den gamle generasjonens holdninger.

 

Og selvsagt, ikke minst, gi disse menneskene en ny sjans i livet.



Anonymous poster hash: 90942...b20
Skrevet

Mon tro hvor mange av oss som hadde vært i live om Sverige hadde tenkt som mange av dere for en 70-75 år siden.

 

Anonymous poster hash: 2389d...ef2

Nordmenn og svensker er "brødre". Våre kulturer er like, det var ikke snakk om krasj med religion eller tankemåter. Og ikke minst: vi dro tilbake.

 

 

Anonymous poster hash: 43b21...5da

Skrevet

 

Ja, Norge trenger flere utlendinger til å nøytralisere den overlegne og nedlatende holdningen mange nordmenn har mot utlendinger. Ja til flere utlendinger i skole, barnehage, bank, butikk osv osv. Ja til et flerkulturelt Norge! :)

 

Vi må legge bak oss den gamle generasjonens holdninger.

 

Og selvsagt, ikke minst, gi disse menneskene en ny sjans i livet.

 

Anonymous poster hash: 90942...b20

Rart med det. Syns folk bare blir mer og mer rasistiske i takt med innvandringen...

 

 

Anonymous poster hash: 43b21...5da

Skrevet

Nei, selvfølgelig!



Anonymous poster hash: 286d4...48e
Skrevet

Et absolutt ja. Dette er mennesker i nød. Mennesker som har fungert godt i sitt hjemland, som har mistet alt og har måttet flykte. Vi nordmenn kan ikke engang begynne å begripe hva de har gått gjennom. For meg er det en selvfølge at vi skal hjelpe.

Fascinerende nok sier myndighetene i Danmark at flyktninger fra Syria står "øverst på listen" over flyktninger man ønsker å ta imot. Høyt utdannede mennesker med store ressurser og arbeidsevne og -vilje. Det er tragisk hvis et så rikt lang som Norge kun skulle tatt imot 2000 flyktninger. Vi har råd og mulighet til å ta imot mange, hvis vi bare vil.

Ja, klart vi skal hjelpe dem. Det er det jo ingen tvil om. Men spørsmålet er HVOR. Og vi må sette inn tiltak i deres eget hjemland, støtte dem i egen ressursbruk, avbøte utfordringer slik at de kan starte opp igjen med et nytt grunnlag. Det hjelper ikke å ta de i mot her i hopetall. Flyktningstrømmen stopper jo ikke med dette!

 

Anonymous poster hash: 7729d...0c9

Skrevet

Det var da nok av dem som ikke dro tilbake!!!



Anonymous poster hash: 06711...ec2
Skrevet

En tid kan det bli vi nordmenn som blir flykninger. Dere er naive om dere tror at vi alltid vil være trygge i vår lille boble her i Norge. Tror dere landene i sør vil ta imot oss hvis vi stenger alle grenser her nå? Dere vet aldri når siden blir snudd.

 

Norske flykninger. Se for dere at vi må forlate landet i all hast. Får bare med oss barna våre, noen tepper og litt mat...



Anonymous poster hash: 90942...b20
Skrevet

 

Ja, Norge trenger flere utlendinger til å nøytralisere den overlegne og nedlatende holdningen mange nordmenn har mot utlendinger. Ja til flere utlendinger i skole, barnehage, bank, butikk osv osv. Ja til et flerkulturelt Norge! :)

Vi må legge bak oss den gamle generasjonens holdninger.

Og selvsagt, ikke minst, gi disse menneskene en ny sjans i livet.Anonymous poster hash: 90942...b20

Rart med det. Syns folk bare blir mer og mer rasistiske i takt med innvandringen...Anonymous poster hash: 43b21...5da

Klassisk argumentasjonsfelle å trekke inn rasisme inn i dette. Har overhodet ingenting med rasisme å gjøre. Det er derimot snakk om hvordan vi i den rike delen av verden på best egnet måte kan hjelpe andre folkegrupper til best å klare seg selv i eget hjemland.

 

Anonymous poster hash: 7729d...0c9

Skrevet

En tid kan det bli vi nordmenn som blir flykninger. Dere er naive om dere tror at vi alltid vil være trygge i vår lille boble her i Norge. Tror dere landene i sør vil ta imot oss hvis vi stenger alle grenser her nå? Dere vet aldri når siden blir snudd. Norske flykninger. Se for dere at vi må forlate landet i all hast. Får bare med oss barna våre, noen tepper og litt mat... Anonymous poster hash: 90942...b20

Det et her vi er kommet ned på barnehagestadiet av debatten.

 

Anonymous poster hash: 7729d...0c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...