Gå til innhold

I en folkeavstemning:


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja



Anonymous poster hash: be3e0...130
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Selvfølgelig et stort og rungende JA!

Skrevet

Ja!



Anonymous poster hash: 63212...cf5
Skrevet

Klart vi skal hjelpe!!

 

Anonymous poster hash: c53ac...bf1

Skrevet

NEI

 

Anonymous poster hash: a1636...cf7

Skrevet

Ja.

 

Anonymous poster hash: 62232...de8

Skrevet

Nei.

 

Noe annet er snillisme og ikke faktisk til hjelp. Der sier jeg selv om jeg politisk er rød.

 

For det første er det en brøkdel av de som trenger hjelp.

For det andre har vi ikke på en god måte fått til å integrere de innvandrerne vi har her. I Oslo (hvor jeg bor) er det bydeler omtrent uten nordmenn. Foreldrene som kom hit var liberale og innstilt på å jobbe og gjøre en innsats, mange av barna deres har likevel blitt radikaliserte, mer religiøse og/eller mer kriminelle. Fordi de vokser opp segregert og i et belastet miljø.

 

De fleste syrere har vel ikke lyst til å bo o Norge langt unna familie, uten kultur og språk de kjenner til, uten middelhavsklimaet osv. Jeg tror ikke så mange har lyst til å bo i et land med et klima og en kultur som vår.

 

De vil bli sittende lenge på et asylmottak i et forblåst og kaldt og (om vinteren) mørkt sted mens de venter på å få søknaden behandlet. Samtidig får de ikke lov til å jobbe eller bli integrert på annet vis.

 

 

 

Anonymous poster hash: 7aaf4...2f7

Skrevet

Ja

 

Anonymous poster hash: 83c0c...7f2

Skrevet

Feilforstått snillisme. Nei til økt innvandring uansett grunn! 8.000 er en dråpe i havet, hva med de millioner andre flyktninger fra krigsherjede land? Det bare fordi Syrias problemer blir synliggjort at dere velger å hjelpe nettopp dem. Hva med borgerkrigsland som Somalia? Kan ikke ta imot en hel failed continent.



Anonymous poster hash: 61c57...0a3
Skrevet

Nei.

Jeg er heldigvis ikke fullstendig blåøyd, og klarer å se hvilken skade dette allerede har gjort på Norge.

Så å slippe inn fler blir bare dumt. Gjør heller det omvendte, send flere hjen i igjen.

 

Anonymous poster hash: a411f...077

Skrevet

Jeg registrerer at det bare er vi som ville stemt NEI, som faktisk argumenterer for vårt syn. Jf. også mitt innlegg ovenfor, Anonymous poster hash: 7729d...0c9

 

Det blir jo ufattelig tamt bare å svare et rungende ja...For da spør jeg: gi meg en skikkelig begrunnelse for deres positive standpunkt! Det kan tyde på at det er for lett å si ja fremfor nei.

 

Selvfølgelig sier mitt hjerte Ja til å ta i mot disse 8000 hit til landet, MEN hodet mitt sier et klart NEI. Det er rett og slett ikke bærekraftig politikk, jf. tidligere innlegg også.

 

Så oppfordringen min er: gi oss deres begrunnelse for ja.

 

Anonymous poster hash: 7729d...0c9

Skrevet

Jeg registrerer at det bare er vi som ville stemt NEI, som faktisk argumenterer for vårt syn. Jf. også mitt innlegg ovenfor, Anonymous poster hash: 7729d...0c9

 

Det blir jo ufattelig tamt bare å svare et rungende ja...For da spør jeg: gi meg en skikkelig begrunnelse for deres positive standpunkt! Det kan tyde på at det er for lett å si ja fremfor nei.

 

Selvfølgelig sier mitt hjerte Ja til å ta i mot disse 8000 hit til landet, MEN hodet mitt sier et klart NEI. Det er rett og slett ikke bærekraftig politikk, jf. tidligere innlegg også.

 

Så oppfordringen min er: gi oss deres begrunnelse for ja.

 

Anonymous poster hash: 7729d...0c9

 

 

Spørsmålet var "ville du stemt ja eller nei", ikke " ville du stemt ja eller nei, og gi en begrunnelse". 

 

Anonymous poster hash: 22bd7...9cc

Skrevet

 

Jeg registrerer at det bare er vi som ville stemt NEI, som faktisk argumenterer for vårt syn. Jf. også mitt innlegg ovenfor, Anonymous poster hash: 7729d...0c9Det blir jo ufattelig tamt bare å svare et rungende ja...For da spør jeg: gi meg en skikkelig begrunnelse for deres positive standpunkt! Det kan tyde på at det er for lett å si ja fremfor nei.Selvfølgelig sier mitt hjerte Ja til å ta i mot disse 8000 hit til landet, MEN hodet mitt sier et klart NEI. Det er rett og slett ikke bærekraftig politikk, jf. tidligere innlegg også.Så oppfordringen min er: gi oss deres begrunnelse for ja.Anonymous poster hash: 7729d...0c9

  Spørsmålet var "ville du stemt ja eller nei", ikke " ville du stemt ja eller nei, og gi en begrunnelse".  Anonymous poster hash: 22bd7...9cc

Ja, headingen er helt klar den. Men jeg kommer med en utfordring, som ville gjort dette til noe annet enn ren plankekjøring.

 

Anonymous poster hash: 7729d...0c9

Skrevet

Ja.

 

 

 

I tillegg synes jeg det skal bedrives litt folkeopplysning om forskjellen på innvandring og flyktninghjelp.

 

Anonymous poster hash: 2389d...ef2

Skrevet

 

 

Jeg registrerer at det bare er vi som ville stemt NEI, som faktisk argumenterer for vårt syn. Jf. også mitt innlegg ovenfor, Anonymous poster hash: 7729d...0c9Det blir jo ufattelig tamt bare å svare et rungende ja...For da spør jeg: gi meg en skikkelig begrunnelse for deres positive standpunkt! Det kan tyde på at det er for lett å si ja fremfor nei.Selvfølgelig sier mitt hjerte Ja til å ta i mot disse 8000 hit til landet, MEN hodet mitt sier et klart NEI. Det er rett og slett ikke bærekraftig politikk, jf. tidligere innlegg også.Så oppfordringen min er: gi oss deres begrunnelse for ja.Anonymous poster hash: 7729d...0c9

Spørsmålet var "ville du stemt ja eller nei", ikke " ville du stemt ja eller nei, og gi en begrunnelse". Anonymous poster hash: 22bd7...9cc
Ja, headingen er helt klar den. Men jeg kommer med en utfordring, som ville gjort dette til noe annet enn ren plankekjøring.

 

Anonymous poster hash: 7729d...0c9

.er ikke begrunnelsen helt åpenbar? Den er å hjelpe folk i nød. Rart at du trenger det forklart, synes jeg... og noe skremmende...

 

Anonymous poster hash: 2389d...ef2

Skrevet

Ja.

 

 

 

I tillegg synes jeg det skal bedrives litt folkeopplysning om forskjellen på innvandring og flyktninghjelp.

 

Anonymous poster hash: 2389d...ef2

 

Veldig enig i dette.

 

Anonymous poster hash: 22bd7...9cc

Skrevet

Jeg registrerer at det bare er vi som ville stemt NEI, som faktisk argumenterer for vårt syn. Jf. også mitt innlegg ovenfor, Anonymous poster hash: 7729d...0c9

 

Det blir jo ufattelig tamt bare å svare et rungende ja...For da spør jeg: gi meg en skikkelig begrunnelse for deres positive standpunkt! Det kan tyde på at det er for lett å si ja fremfor nei.

 

Selvfølgelig sier mitt hjerte Ja til å ta i mot disse 8000 hit til landet, MEN hodet mitt sier et klart NEI. Det er rett og slett ikke bærekraftig politikk, jf. tidligere innlegg også.

 

Så oppfordringen min er: gi oss deres begrunnelse for ja.

 

Anonymous poster hash: 7729d...0c9

 

Utrolig søkt å snakke om 'bærekraftig politikk' når det er snakk om flyktninger (i motsetning til innvandrere)...

 

Anonymous poster hash: 22bd7...9cc

Skrevet

Ja.

 

 

 

I tillegg synes jeg det skal bedrives litt folkeopplysning om forskjellen på innvandring og flyktninghjelp.

 

Anonymous poster hash: 2389d...ef2

Resultatet blir det samme uansett.

 

 

Anonymous poster hash: 43b21...5da

Skrevet

JA

Fordi

- Norge er et av verdens rikeste land

- Avlaste Syrias naboland

- Krigen i Syria er en humanitær katastrofe

- Under 2 vk ble mange nordmenn tatt imot av Sverige

- En anelse empati og vilje til å strekke seg for å hjelpe mennesker i nød vil ikke gjøre verden et verre sted å være.  

- Sitt aldri og vent på at noen andre skal ta ansvar. Faren er stor for at andre tenker på samme viset. Det er en god oppskrift på pulverisering av ansvar og handling.

Skrevet

Selvfølgelig nei!



Anonymous poster hash: 2bcd4...35d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...