Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #76 Skrevet 5. juni 2015 Et par av tingene på listen kan være lett bekymringsverdige (endring i oppførsel - men da må de si mer om hva slags endring, hvorfor osv.; og manglende tilsyn - blancolekingen). Resten er ikke bekymringsverdig. Dunkemusikken er åpenbart trakasserende. Barnehager har bare lov å bryte sin taushetsplikt og kontakte barneverntjenesten når de har grunn til å tro at barn utsettes for mishandling eller andre former for alvorlig omsorgssvikt i hjemmet. Jeg ville bedt barnehagen konkretisere hvilken alvorlig omsorgssvikt de er bekymret for, og om de er kjent med barnehagelovens hjemmel for melding til barneverntjenesten. Videre ville jeg klaget håndteringen til barnehagen inn til kommunen, og bedt om akuttildeling av ny barnehageplass etter eget ønske basert på at det var umulig å samarbeide med en barnehage som drev åpenlys trakassering. I verste fall hadde jeg betalt for en time eller to hos advokat, da det gjerne får fortgang i ting. mvh., barnevernkonsulent Anonymous poster hash: 2b2dc...be0
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #77 Skrevet 5. juni 2015 Jeg er så lei av inkompetente mennesker med liten innsikt. Det er altså barnehagetantene jeg snakker om. Du har min fulle sympati. Ikke bare er du ung, men du har tvillinger som er premature. Folk skulle bare ha visst hvor slitsomt det kan være. Jeg glemmer akkurat like mye som du og har selv premature tvillinger. Forskjellen er at min samboer og jeg er mye eldre enn deg. Vi er også veldig høyt utdannet med gode jobber og da tror jeg barnehagen er mer tilbakeholdne med å reagere. Du høres flink ut, ikke la deg ødelegge av disse tantene som trolig knapt har tenkt en dyp og akademisk tanke i sitt liv. Anonymous poster hash: 47319...8fb Det er hyppigheten av glemming jeg nevner nok en gang, ikke en gang i ny og ne. Sier ikke at det nødvendigvis gjelder HI, men at barn ofte og i et mønster mangler viktige ting er omsorgssvikt, og blir sjelden oppdaget. Hørte en gang en historie om et barn som kom i barnehagen i nye klær hver dag. Det hadde vel dere klappet i henda av og syntes var flott? Men pedagogen (som visst er dum i huet) skjønte at det var ugler i mosen, BV hadde hjemmebesøk, og fant en låve full av brukte klær, mor evnet ikke å vaske. Så en helhetsvurdering er ei greie her. HI sier selv hun klarte dette uten problem før, men har det travlere nå etter at hun begynte å jobbe, så dette har ingenting med at barna er premature eller noe og gjøre, bare dårlig planlegging og rutiner, som kanskje blir lagt merke til når det skjer om igjen og om igjen når det før har vært bra... Anonymous poster hash: 44256...8d8 Og som igjen har null og niks å gjøre med kvaliteten på den omsorgen ungene får. Det er ikke nødvendig å være hjemmeværende mor med nystrøkne skjorter for å gi ungene adekvat omsorg.så vi legger lista på adekvat her? Altså helt greit? Bare så vi holder oss akkurat over å få unga tatt fra oss? Fin standard. Ja, vi som jobber med barna og er glad i dem ønsker faktisk mer for dem enn at de skal få adekvat omsorg. For et varmt begrep. Anonymous poster hash: 44256...8d8
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #78 Skrevet 5. juni 2015 Jeg er så lei av inkompetente mennesker med liten innsikt. Det er altså barnehagetantene jeg snakker om. Du har min fulle sympati. Ikke bare er du ung, men du har tvillinger som er premature. Folk skulle bare ha visst hvor slitsomt det kan være. Jeg glemmer akkurat like mye som du og har selv premature tvillinger. Forskjellen er at min samboer og jeg er mye eldre enn deg. Vi er også veldig høyt utdannet med gode jobber og da tror jeg barnehagen er mer tilbakeholdne med å reagere. Du høres flink ut, ikke la deg ødelegge av disse tantene som trolig knapt har tenkt en dyp og akademisk tanke i sitt liv. Anonymous poster hash: 47319...8fb Det er hyppigheten av glemming jeg nevner nok en gang, ikke en gang i ny og ne. Sier ikke at det nødvendigvis gjelder HI, men at barn ofte og i et mønster mangler viktige ting er omsorgssvikt, og blir sjelden oppdaget. Hørte en gang en historie om et barn som kom i barnehagen i nye klær hver dag. Det hadde vel dere klappet i henda av og syntes var flott? Men pedagogen (som visst er dum i huet) skjønte at det var ugler i mosen, BV hadde hjemmebesøk, og fant en låve full av brukte klær, mor evnet ikke å vaske. Så en helhetsvurdering er ei greie her. HI sier selv hun klarte dette uten problem før, men har det travlere nå etter at hun begynte å jobbe, så dette har ingenting med at barna er premature eller noe og gjøre, bare dårlig planlegging og rutiner, som kanskje blir lagt merke til når det skjer om igjen og om igjen når det før har vært bra... Anonymous poster hash: 44256...8d8 Og som igjen har null og niks å gjøre med kvaliteten på den omsorgen ungene får. Det er ikke nødvendig å være hjemmeværende mor med nystrøkne skjorter for å gi ungene adekvat omsorg. Hvis barnehagen opplever at barnet ikke blir vasket, ikke får rene klær, ikke har tilstrekkelig med klær i barnehagen, ikke har med yttertøy, ikke har fått tilstrekkelig med frokost, ikke får tilstrekkelig søvn osv så er det klart at dette har noe med kvaliteten på omsorgen ungene mottar! Jeg sier ikke at barnehagen har rett eller feil, men her får vi tross alt bare servert mors versjon av historien. En sak har alltid flere sider... Selv om HI opplever dette som forfølging og mobbing er et slett ikke sikkert det fremstår sånn om man får servert barnehagens side av saken! Anonymous poster hash: a7fcb...5cc
Gjest Antarctica Skrevet 5. juni 2015 #79 Skrevet 5. juni 2015 Jeg er så lei av inkompetente mennesker med liten innsikt. Det er altså barnehagetantene jeg snakker om. Du har min fulle sympati. Ikke bare er du ung, men du har tvillinger som er premature. Folk skulle bare ha visst hvor slitsomt det kan være. Jeg glemmer akkurat like mye som du og har selv premature tvillinger. Forskjellen er at min samboer og jeg er mye eldre enn deg. Vi er også veldig høyt utdannet med gode jobber og da tror jeg barnehagen er mer tilbakeholdne med å reagere. Du høres flink ut, ikke la deg ødelegge av disse tantene som trolig knapt har tenkt en dyp og akademisk tanke i sitt liv. Anonymous poster hash: 47319...8fb Det er hyppigheten av glemming jeg nevner nok en gang, ikke en gang i ny og ne. Sier ikke at det nødvendigvis gjelder HI, men at barn ofte og i et mønster mangler viktige ting er omsorgssvikt, og blir sjelden oppdaget. Hørte en gang en historie om et barn som kom i barnehagen i nye klær hver dag. Det hadde vel dere klappet i henda av og syntes var flott? Men pedagogen (som visst er dum i huet) skjønte at det var ugler i mosen, BV hadde hjemmebesøk, og fant en låve full av brukte klær, mor evnet ikke å vaske. Så en helhetsvurdering er ei greie her. HI sier selv hun klarte dette uten problem før, men har det travlere nå etter at hun begynte å jobbe, så dette har ingenting med at barna er premature eller noe og gjøre, bare dårlig planlegging og rutiner, som kanskje blir lagt merke til når det skjer om igjen og om igjen når det før har vært bra... Anonymous poster hash: 44256...8d8 Og som igjen har null og niks å gjøre med kvaliteten på den omsorgen ungene får. Det er ikke nødvendig å være hjemmeværende mor med nystrøkne skjorter for å gi ungene adekvat omsorg.så vi legger lista på adekvat her? Altså helt greit? Bare så vi holder oss akkurat over å få unga tatt fra oss? Fin standard. Ja, vi som jobber med barna og er glad i dem ønsker faktisk mer for dem enn at de skal få adekvat omsorg. For et varmt begrep.Anonymous poster hash: 44256...8d8 Ja, for å måle omsorg i antall glemte sokker er jo beviset på ekte hjertevarme. Les hva jeg sier gjennom hele tråden, ikke heng deg opp i et ord, som ellers betyr "godt nok". Det er faktisk godt nok å være god nok, man trenger ikke være fantastisk som mamma.
Gjest Antarctica Skrevet 5. juni 2015 #80 Skrevet 5. juni 2015 Jeg er så lei av inkompetente mennesker med liten innsikt. Det er altså barnehagetantene jeg snakker om. Du har min fulle sympati. Ikke bare er du ung, men du har tvillinger som er premature. Folk skulle bare ha visst hvor slitsomt det kan være. Jeg glemmer akkurat like mye som du og har selv premature tvillinger. Forskjellen er at min samboer og jeg er mye eldre enn deg. Vi er også veldig høyt utdannet med gode jobber og da tror jeg barnehagen er mer tilbakeholdne med å reagere. Du høres flink ut, ikke la deg ødelegge av disse tantene som trolig knapt har tenkt en dyp og akademisk tanke i sitt liv. Anonymous poster hash: 47319...8fb Det er hyppigheten av glemming jeg nevner nok en gang, ikke en gang i ny og ne. Sier ikke at det nødvendigvis gjelder HI, men at barn ofte og i et mønster mangler viktige ting er omsorgssvikt, og blir sjelden oppdaget. Hørte en gang en historie om et barn som kom i barnehagen i nye klær hver dag. Det hadde vel dere klappet i henda av og syntes var flott? Men pedagogen (som visst er dum i huet) skjønte at det var ugler i mosen, BV hadde hjemmebesøk, og fant en låve full av brukte klær, mor evnet ikke å vaske. Så en helhetsvurdering er ei greie her. HI sier selv hun klarte dette uten problem før, men har det travlere nå etter at hun begynte å jobbe, så dette har ingenting med at barna er premature eller noe og gjøre, bare dårlig planlegging og rutiner, som kanskje blir lagt merke til når det skjer om igjen og om igjen når det før har vært bra... Anonymous poster hash: 44256...8d8 Og som igjen har null og niks å gjøre med kvaliteten på den omsorgen ungene får. Det er ikke nødvendig å være hjemmeværende mor med nystrøkne skjorter for å gi ungene adekvat omsorg. Hvis barnehagen opplever at barnet ikke blir vasket, ikke får rene klær, ikke har tilstrekkelig med klær i barnehagen, ikke har med yttertøy, ikke har fått tilstrekkelig med frokost, ikke får tilstrekkelig søvn osv så er det klart at dette har noe med kvaliteten på omsorgen ungene mottar! Jeg sier ikke at barnehagen har rett eller feil, men her får vi tross alt bare servert mors versjon av historien. En sak har alltid flere sider... Selv om HI opplever dette som forfølging og mobbing er et slett ikke sikkert det fremstår sånn om man får servert barnehagens side av saken!Anonymous poster hash: a7fcb...5cc Men så var det ikke det det sto da. Ungene får mat og klærne blir vasket, ikke tillegg henne flere feil.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #81 Skrevet 5. juni 2015 Jeg er så lei av inkompetente mennesker med liten innsikt. Det er altså barnehagetantene jeg snakker om. Du har min fulle sympati. Ikke bare er du ung, men du har tvillinger som er premature. Folk skulle bare ha visst hvor slitsomt det kan være. Jeg glemmer akkurat like mye som du og har selv premature tvillinger. Forskjellen er at min samboer og jeg er mye eldre enn deg. Vi er også veldig høyt utdannet med gode jobber og da tror jeg barnehagen er mer tilbakeholdne med å reagere. Du høres flink ut, ikke la deg ødelegge av disse tantene som trolig knapt har tenkt en dyp og akademisk tanke i sitt liv. Anonymous poster hash: 47319...8fb Det er hyppigheten av glemming jeg nevner nok en gang, ikke en gang i ny og ne. Sier ikke at det nødvendigvis gjelder HI, men at barn ofte og i et mønster mangler viktige ting er omsorgssvikt, og blir sjelden oppdaget. Hørte en gang en historie om et barn som kom i barnehagen i nye klær hver dag. Det hadde vel dere klappet i henda av og syntes var flott? Men pedagogen (som visst er dum i huet) skjønte at det var ugler i mosen, BV hadde hjemmebesøk, og fant en låve full av brukte klær, mor evnet ikke å vaske. Så en helhetsvurdering er ei greie her. HI sier selv hun klarte dette uten problem før, men har det travlere nå etter at hun begynte å jobbe, så dette har ingenting med at barna er premature eller noe og gjøre, bare dårlig planlegging og rutiner, som kanskje blir lagt merke til når det skjer om igjen og om igjen når det før har vært bra... Anonymous poster hash: 44256...8d8 Og som igjen har null og niks å gjøre med kvaliteten på den omsorgen ungene får. Det er ikke nødvendig å være hjemmeværende mor med nystrøkne skjorter for å gi ungene adekvat omsorg.Hvis barnehagen opplever at barnet ikke blir vasket, ikke får rene klær, ikke har tilstrekkelig med klær i barnehagen, ikke har med yttertøy, ikke har fått tilstrekkelig med frokost, ikke får tilstrekkelig søvn osv så er det klart at dette har noe med kvaliteten på omsorgen ungene mottar!Jeg sier ikke at barnehagen har rett eller feil, men her får vi tross alt bare servert mors versjon av historien. En sak har alltid flere sider... Selv om HI opplever dette som forfølging og mobbing er et slett ikke sikkert det fremstår sånn om man får servert barnehagens side av saken!Anonymous poster hash: a7fcb...5cc Men så var det ikke det det sto da. Ungene får mat og klærne blir vasket, ikke tillegg henne flere feil. Ungene kommer sultne i barnehagen og har blitt levert med møkkete klær. Og kjærlighet er ikke det samme som omsorgsevne. Anonymous poster hash: 44256...8d8
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #82 Skrevet 5. juni 2015 Hyppigheten i glemte ting? Hun skrev at hun på et år har glemt noe 5-6 ganger, vil ikke si det er så ofte da med tanke på at hun er alene med tvillinger OG drar hjem og henter det når hun oppdager at hun la igjen noe. Anonymous poster hash: 3b21a...f46
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #83 Skrevet 5. juni 2015 Jeg er så lei av inkompetente mennesker med liten innsikt. Det er altså barnehagetantene jeg snakker om. Du har min fulle sympati. Ikke bare er du ung, men du har tvillinger som er premature. Folk skulle bare ha visst hvor slitsomt det kan være. Jeg glemmer akkurat like mye som du og har selv premature tvillinger. Forskjellen er at min samboer og jeg er mye eldre enn deg. Vi er også veldig høyt utdannet med gode jobber og da tror jeg barnehagen er mer tilbakeholdne med å reagere. Du høres flink ut, ikke la deg ødelegge av disse tantene som trolig knapt har tenkt en dyp og akademisk tanke i sitt liv. Anonymous poster hash: 47319...8fb Det er hyppigheten av glemming jeg nevner nok en gang, ikke en gang i ny og ne. Sier ikke at det nødvendigvis gjelder HI, men at barn ofte og i et mønster mangler viktige ting er omsorgssvikt, og blir sjelden oppdaget. Hørte en gang en historie om et barn som kom i barnehagen i nye klær hver dag. Det hadde vel dere klappet i henda av og syntes var flott? Men pedagogen (som visst er dum i huet) skjønte at det var ugler i mosen, BV hadde hjemmebesøk, og fant en låve full av brukte klær, mor evnet ikke å vaske. Så en helhetsvurdering er ei greie her. HI sier selv hun klarte dette uten problem før, men har det travlere nå etter at hun begynte å jobbe, så dette har ingenting med at barna er premature eller noe og gjøre, bare dårlig planlegging og rutiner, som kanskje blir lagt merke til når det skjer om igjen og om igjen når det før har vært bra... Anonymous poster hash: 44256...8d8 Og som igjen har null og niks å gjøre med kvaliteten på den omsorgen ungene får. Det er ikke nødvendig å være hjemmeværende mor med nystrøkne skjorter for å gi ungene adekvat omsorg.så vi legger lista på adekvat her? Altså helt greit? Bare så vi holder oss akkurat over å få unga tatt fra oss? Fin standard. Ja, vi som jobber med barna og er glad i dem ønsker faktisk mer for dem enn at de skal få adekvat omsorg. For et varmt begrep. Anonymous poster hash: 44256...8d8 Jeg og mannen har også vært utsatt for sånne som er opphengt i at kun det beste er godt nok. Ble "truet" med bekymringsmelding til bv, men endte med henvisning til bup for rådgivning. Men der var de faktisk mer opptatt av å bygge opp igjen selvtilliten vår etter det vi hadde blitt utsatt for på veien dit, enn å plukke på alt vi sikkert gjorde feil og kunne gjort bedre. "Det skal ikke være perfekt, det skal være godt nok." "Godt nok" var et begrep de gjentok til stadighet. Foreldre som aldri gjør feil er direkte skadelig for barna, ble vi også fortalt. Anonymous poster hash: dd03e...a7c
Gjest Antarctica Skrevet 5. juni 2015 #84 Skrevet 5. juni 2015 Jeg er så lei av inkompetente mennesker med liten innsikt. Det er altså barnehagetantene jeg snakker om. Du har min fulle sympati. Ikke bare er du ung, men du har tvillinger som er premature. Folk skulle bare ha visst hvor slitsomt det kan være. Jeg glemmer akkurat like mye som du og har selv premature tvillinger. Forskjellen er at min samboer og jeg er mye eldre enn deg. Vi er også veldig høyt utdannet med gode jobber og da tror jeg barnehagen er mer tilbakeholdne med å reagere. Du høres flink ut, ikke la deg ødelegge av disse tantene som trolig knapt har tenkt en dyp og akademisk tanke i sitt liv. Anonymous poster hash: 47319...8fb Det er hyppigheten av glemming jeg nevner nok en gang, ikke en gang i ny og ne. Sier ikke at det nødvendigvis gjelder HI, men at barn ofte og i et mønster mangler viktige ting er omsorgssvikt, og blir sjelden oppdaget. Hørte en gang en historie om et barn som kom i barnehagen i nye klær hver dag. Det hadde vel dere klappet i henda av og syntes var flott? Men pedagogen (som visst er dum i huet) skjønte at det var ugler i mosen, BV hadde hjemmebesøk, og fant en låve full av brukte klær, mor evnet ikke å vaske. Så en helhetsvurdering er ei greie her. HI sier selv hun klarte dette uten problem før, men har det travlere nå etter at hun begynte å jobbe, så dette har ingenting med at barna er premature eller noe og gjøre, bare dårlig planlegging og rutiner, som kanskje blir lagt merke til når det skjer om igjen og om igjen når det før har vært bra... Anonymous poster hash: 44256...8d8 Og som igjen har null og niks å gjøre med kvaliteten på den omsorgen ungene får. Det er ikke nødvendig å være hjemmeværende mor med nystrøkne skjorter for å gi ungene adekvat omsorg.Hvis barnehagen opplever at barnet ikke blir vasket, ikke får rene klær, ikke har tilstrekkelig med klær i barnehagen, ikke har med yttertøy, ikke har fått tilstrekkelig med frokost, ikke får tilstrekkelig søvn osv så er det klart at dette har noe med kvaliteten på omsorgen ungene mottar!Jeg sier ikke at barnehagen har rett eller feil, men her får vi tross alt bare servert mors versjon av historien. En sak har alltid flere sider... Selv om HI opplever dette som forfølging og mobbing er et slett ikke sikkert det fremstår sånn om man får servert barnehagens side av saken!Anonymous poster hash: a7fcb...5cc Men så var det ikke det det sto da. Ungene får mat og klærne blir vasket, ikke tillegg henne flere feil. Ungene kommer sultne i barnehagen og har blitt levert med møkkete klær. Og kjærlighet er ikke det samme som omsorgsevne.Anonymous poster hash: 44256...8d8 OK, da sier vi det sånn. HI juger og smørbrødlista barnehagen skrev er bare toppen av isfjellet, egentlig sitter de på en maaaaassse annen informasjon. Og du er dronningen av Saba.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #85 Skrevet 5. juni 2015 Jeg er så lei av inkompetente mennesker med liten innsikt. Det er altså barnehagetantene jeg snakker om. Du har min fulle sympati. Ikke bare er du ung, men du har tvillinger som er premature. Folk skulle bare ha visst hvor slitsomt det kan være. Jeg glemmer akkurat like mye som du og har selv premature tvillinger. Forskjellen er at min samboer og jeg er mye eldre enn deg. Vi er også veldig høyt utdannet med gode jobber og da tror jeg barnehagen er mer tilbakeholdne med å reagere. Du høres flink ut, ikke la deg ødelegge av disse tantene som trolig knapt har tenkt en dyp og akademisk tanke i sitt liv. Anonymous poster hash: 47319...8fb Det er hyppigheten av glemming jeg nevner nok en gang, ikke en gang i ny og ne. Sier ikke at det nødvendigvis gjelder HI, men at barn ofte og i et mønster mangler viktige ting er omsorgssvikt, og blir sjelden oppdaget. Hørte en gang en historie om et barn som kom i barnehagen i nye klær hver dag. Det hadde vel dere klappet i henda av og syntes var flott? Men pedagogen (som visst er dum i huet) skjønte at det var ugler i mosen, BV hadde hjemmebesøk, og fant en låve full av brukte klær, mor evnet ikke å vaske. Så en helhetsvurdering er ei greie her. HI sier selv hun klarte dette uten problem før, men har det travlere nå etter at hun begynte å jobbe, så dette har ingenting med at barna er premature eller noe og gjøre, bare dårlig planlegging og rutiner, som kanskje blir lagt merke til når det skjer om igjen og om igjen når det før har vært bra... Anonymous poster hash: 44256...8d8 Og som igjen har null og niks å gjøre med kvaliteten på den omsorgen ungene får. Det er ikke nødvendig å være hjemmeværende mor med nystrøkne skjorter for å gi ungene adekvat omsorg.Hvis barnehagen opplever at barnet ikke blir vasket, ikke får rene klær, ikke har tilstrekkelig med klær i barnehagen, ikke har med yttertøy, ikke har fått tilstrekkelig med frokost, ikke får tilstrekkelig søvn osv så er det klart at dette har noe med kvaliteten på omsorgen ungene mottar!Jeg sier ikke at barnehagen har rett eller feil, men her får vi tross alt bare servert mors versjon av historien. En sak har alltid flere sider... Selv om HI opplever dette som forfølging og mobbing er et slett ikke sikkert det fremstår sånn om man får servert barnehagens side av saken!Anonymous poster hash: a7fcb...5cc Men så var det ikke det det sto da. Ungene får mat og klærne blir vasket, ikke tillegg henne flere feil.Ungene kommer sultne i barnehagen og har blitt levert med møkkete klær. Og kjærlighet er ikke det samme som omsorgsevne.Anonymous poster hash: 44256...8d8 OK, da sier vi det sånn. HI juger og smørbrødlista barnehagen skrev er bare toppen av isfjellet, egentlig sitter de på en maaaaassse annen informasjon. Og du er dronningen av Saba. Det er jo HI selv som skrev det 😳 Anonymous poster hash: 44256...8d8
Gjest Antarctica Skrevet 5. juni 2015 #86 Skrevet 5. juni 2015 Jeg er så lei av inkompetente mennesker med liten innsikt. Det er altså barnehagetantene jeg snakker om. Du har min fulle sympati. Ikke bare er du ung, men du har tvillinger som er premature. Folk skulle bare ha visst hvor slitsomt det kan være. Jeg glemmer akkurat like mye som du og har selv premature tvillinger. Forskjellen er at min samboer og jeg er mye eldre enn deg. Vi er også veldig høyt utdannet med gode jobber og da tror jeg barnehagen er mer tilbakeholdne med å reagere. Du høres flink ut, ikke la deg ødelegge av disse tantene som trolig knapt har tenkt en dyp og akademisk tanke i sitt liv. Anonymous poster hash: 47319...8fb Det er hyppigheten av glemming jeg nevner nok en gang, ikke en gang i ny og ne. Sier ikke at det nødvendigvis gjelder HI, men at barn ofte og i et mønster mangler viktige ting er omsorgssvikt, og blir sjelden oppdaget. Hørte en gang en historie om et barn som kom i barnehagen i nye klær hver dag. Det hadde vel dere klappet i henda av og syntes var flott? Men pedagogen (som visst er dum i huet) skjønte at det var ugler i mosen, BV hadde hjemmebesøk, og fant en låve full av brukte klær, mor evnet ikke å vaske. Så en helhetsvurdering er ei greie her. HI sier selv hun klarte dette uten problem før, men har det travlere nå etter at hun begynte å jobbe, så dette har ingenting med at barna er premature eller noe og gjøre, bare dårlig planlegging og rutiner, som kanskje blir lagt merke til når det skjer om igjen og om igjen når det før har vært bra... Anonymous poster hash: 44256...8d8 Og som igjen har null og niks å gjøre med kvaliteten på den omsorgen ungene får. Det er ikke nødvendig å være hjemmeværende mor med nystrøkne skjorter for å gi ungene adekvat omsorg.Hvis barnehagen opplever at barnet ikke blir vasket, ikke får rene klær, ikke har tilstrekkelig med klær i barnehagen, ikke har med yttertøy, ikke har fått tilstrekkelig med frokost, ikke får tilstrekkelig søvn osv så er det klart at dette har noe med kvaliteten på omsorgen ungene mottar!Jeg sier ikke at barnehagen har rett eller feil, men her får vi tross alt bare servert mors versjon av historien. En sak har alltid flere sider... Selv om HI opplever dette som forfølging og mobbing er et slett ikke sikkert det fremstår sånn om man får servert barnehagens side av saken!Anonymous poster hash: a7fcb...5cc Men så var det ikke det det sto da. Ungene får mat og klærne blir vasket, ikke tillegg henne flere feil.Ungene kommer sultne i barnehagen og har blitt levert med møkkete klær. Og kjærlighet er ikke det samme som omsorgsevne.Anonymous poster hash: 44256...8d8 OK, da sier vi det sånn. HI juger og smørbrødlista barnehagen skrev er bare toppen av isfjellet, egentlig sitter de på en maaaaassse annen informasjon. Og du er dronningen av Saba. Det er jo HI selv som skrev det Anonymous poster hash: 44256...8d8 Nei, du vred på det.Hun sa de kunne ha sølt på seg under frokosten eller plasket i søla på vei inn, og derfor hadde noe på klærne, men at hun da skifta det selv.
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #87 Skrevet 5. juni 2015 Jeg er så lei av inkompetente mennesker med liten innsikt. Det er altså barnehagetantene jeg snakker om. Du har min fulle sympati. Ikke bare er du ung, men du har tvillinger som er premature. Folk skulle bare ha visst hvor slitsomt det kan være. Jeg glemmer akkurat like mye som du og har selv premature tvillinger. Forskjellen er at min samboer og jeg er mye eldre enn deg. Vi er også veldig høyt utdannet med gode jobber og da tror jeg barnehagen er mer tilbakeholdne med å reagere. Du høres flink ut, ikke la deg ødelegge av disse tantene som trolig knapt har tenkt en dyp og akademisk tanke i sitt liv. Anonymous poster hash: 47319...8fb Det er hyppigheten av glemming jeg nevner nok en gang, ikke en gang i ny og ne. Sier ikke at det nødvendigvis gjelder HI, men at barn ofte og i et mønster mangler viktige ting er omsorgssvikt, og blir sjelden oppdaget. Hørte en gang en historie om et barn som kom i barnehagen i nye klær hver dag. Det hadde vel dere klappet i henda av og syntes var flott? Men pedagogen (som visst er dum i huet) skjønte at det var ugler i mosen, BV hadde hjemmebesøk, og fant en låve full av brukte klær, mor evnet ikke å vaske. Så en helhetsvurdering er ei greie her. HI sier selv hun klarte dette uten problem før, men har det travlere nå etter at hun begynte å jobbe, så dette har ingenting med at barna er premature eller noe og gjøre, bare dårlig planlegging og rutiner, som kanskje blir lagt merke til når det skjer om igjen og om igjen når det før har vært bra... Anonymous poster hash: 44256...8d8 Selvsagt kan dette ha med at barna er premature å gjøre. Disse barna har ofte større utfordringer enn andre barn, og dette kan suge krefter av foreldrene. Overskuddet er mindre og småting som gjenglemte klær eller litt rusk i øynene er ikke omsorgssvikt. Hvilken verden lever vi i? Dette er bare pirking, og i mine øyne et resultat av at noen banrehagetanter forsøker å gjøre seg viktige. Som sagt, hele den listen kunne ha vært om oss, men det betyr ikke at barna er utsatt for omsorgssvikt. Jeg synes forøvrig det eksemplet du kom med var nokså søkt. Anonymous poster hash: 47319...8fb
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #88 Skrevet 5. juni 2015 Her er listen direkte skrevet fra papiret jeg fikk av barnehagen: Barnehagen er bekymret fordi: - Mor glemmer av og til tøy hun har tatt med hjem til vask- Mor glemmer av og til tøy hun har blitt etterspurt fra ansatte- Mor har sagt: Jeg glemmer å ta med tøy jeg har tatt med hjem til vask jeg.- Mor sender barna i barnehagen med skitne klær- Mor sender barna i barnehagen med våg i øynene- Mor sjekker kurven med klær sjelden- De ansatte må minne mor på å ta med hjem lapper og beskjeder- Nathaniel sin oppførsel har vært annerledes de siste ukene- Mor kjørte avgårde fra barnehagen med dunkemusikk- Barna kommer av og til uopplagte og slitne i barnehagen- Barnehagen blir bekymret når mor forteller at barna har sølet med blanco på mors sofa mens hun sov Det er alt som stod på listen, akkurat slik det er skrevet. Anonymous poster hash: 0a339...eb2 Jeg forstår at du føler deg mistenkeliggjort at de er "etter deg".men jeg kan forstå barnehagen også. Det er høyst normalt å glemme noe nå og da. De aller fleste av oss har noen ganger reist fra regntøyet eller glemt vottene hjemme.men utfra det de skriver her kan det virke som du glemmer veldig mye. Du glemmer å ta med skitten tøy hjem, du glemmer å ta med lapper og beskjeder, du glemmer å sjekke skiftekurvene, du glemmer å ta med rent tøy tilbake osv. I tillegg opplever barnehagen slitne og trøtte barn, barn som kommer uvasket og i skitne klær samt de har blitt fortalt en episode hvor du faktisk har sovnet på sofaen mens barna lekte med blanco. Det er mulig å lese historien slik at barnehagen har forsøkt å komme med noen råd ift mat (spise frokost i barnehagen) og søvn (barn som er trøtte og slitne trenger kanskje å sove i barnehagen), uten at de synes du har tatt det inn over deg. Kanskje har ikke de greit å formidle dette på en god måte heller. At du nå føler deg overvåket, forfulgt og nærmets truet av barnehagen er ikke bra. Det er mulig barnehagen tenker at du trenger veiledning og kanskje litt avlastning? Dette har barnevernet mulighet til å gi. Kanskje er ikke en bekymringsmelding rette veien å gå heller dersom dette skremmer deg. Barnevernet kan fint gi deg (og barnehagen) veiledning uten at det renger å forelige en bekymringsmelding! Anonymous poster hash: a7fcb...5cc Ærlig talt, kan man ikke duppe av på sofaen med to fireåringer i hus? Det er fort gjort. Det betyr ikke at man sover. Jeg blir ner og ner oppgitt over den utgjorte prektigheten til enkelte. Anonymous poster hash: 47319...8fb
Luksusdyret Skrevet 5. juni 2015 #89 Skrevet 5. juni 2015 Hyppigheten i glemte ting? Hun skrev at hun på et år har glemt noe 5-6 ganger, vil ikke si det er så ofte da med tanke på at hun er alene med tvillinger OG drar hjem og henter det når hun oppdager at hun la igjen noe. Anonymous poster hash: 3b21a...f46 Haha, da skulle jeg ha vært meldt til barnevernet for lengst. Har ammetåke av en annen verden og glemmer noe ofte. Altså ikke ting som matpakke og uteskole, men å gå over hylla, ta med ekstra strømpis og sånt. Klarer faktisk ikke å huske noe akkurat nå, er ofte i butikken og står der midt på gulvet og tenker hva i svarte er det jeg skulle egentlig handle
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #90 Skrevet 5. juni 2015 Jeg er så lei av inkompetente mennesker med liten innsikt. Det er altså barnehagetantene jeg snakker om. Du har min fulle sympati. Ikke bare er du ung, men du har tvillinger som er premature. Folk skulle bare ha visst hvor slitsomt det kan være. Jeg glemmer akkurat like mye som du og har selv premature tvillinger. Forskjellen er at min samboer og jeg er mye eldre enn deg. Vi er også veldig høyt utdannet med gode jobber og da tror jeg barnehagen er mer tilbakeholdne med å reagere. Du høres flink ut, ikke la deg ødelegge av disse tantene som trolig knapt har tenkt en dyp og akademisk tanke i sitt liv. Anonymous poster hash: 47319...8fb Det er hyppigheten av glemming jeg nevner nok en gang, ikke en gang i ny og ne. Sier ikke at det nødvendigvis gjelder HI, men at barn ofte og i et mønster mangler viktige ting er omsorgssvikt, og blir sjelden oppdaget. Hørte en gang en historie om et barn som kom i barnehagen i nye klær hver dag. Det hadde vel dere klappet i henda av og syntes var flott? Men pedagogen (som visst er dum i huet) skjønte at det var ugler i mosen, BV hadde hjemmebesøk, og fant en låve full av brukte klær, mor evnet ikke å vaske. Så en helhetsvurdering er ei greie her. HI sier selv hun klarte dette uten problem før, men har det travlere nå etter at hun begynte å jobbe, så dette har ingenting med at barna er premature eller noe og gjøre, bare dårlig planlegging og rutiner, som kanskje blir lagt merke til når det skjer om igjen og om igjen når det før har vært bra... Anonymous poster hash: 44256...8d8 Selvsagt kan dette ha med at barna er premature å gjøre. Disse barna har ofte større utfordringer enn andre barn, og dette kan suge krefter av foreldrene. Overskuddet er mindre og småting som gjenglemte klær eller litt rusk i øynene er ikke omsorgssvikt. Hvilken verden lever vi i? Dette er bare pirking, og i mine øyne et resultat av at noen banrehagetanter forsøker å gjøre seg viktige. Som sagt, hele den listen kunne ha vært om oss, men det betyr ikke at barna er utsatt for omsorgssvikt. Jeg synes forøvrig det eksemplet du kom med var nokså søkt. Anonymous poster hash: 47319...8fb Du syns sikkert det var søkt, men tenker det var godt for det lille barnet å få hjelp. 👍 nå kjeder du meg med, god natt 😴 Anonymous poster hash: 44256...8d8
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #91 Skrevet 5. juni 2015 Det er faktisk ikke normalt i vår barnehage i alle fall at folk glemmer så mye som dette. Det er det ikke. Dere får gjerne tro det, men vær sikker dere som alltid mangler noe, at barnehagen følger med på dere. Vel kan man redde dagen med å låne et plagg osv, men det er barna som står som taperene her. Og når de kommer på skolen, og ingen dekker opp for den late ræva deres lenger... Da går barna der i møkkete klær, uten er skift, og uten ordentlige uteklær... Og de blir snakket om. Er dere så distré på jobb og?Anonymous poster hash: 44256...8d8 Barnehager er full av Einsteins!Anonymous poster hash: 5bc3e...072 Trenger ikke være så utrolig smart for å klare å ta med det barnet trenger i barnehagen altså. Kaldt vær=varme klær, sommer=tynnere klær osv. Får du med hjem en pose med skift tar du med tilsvarende neste dag. Sånn går nu dagan... Om det gir Einsteintittel, så lurer jeg på hvilken arbeidsplass du har? Regner med det stilles visse krav der og?Anonymous poster hash: 44256...8d8 Tenker at hun heller mente at barnehagepersonellet IKKE er Einsteins. Er forøvrig enig i det. Har aldri møtt så mange udugelige pes.ledere på ett sted. Anonymous poster hash: 47319...8fb
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #92 Skrevet 5. juni 2015 Jeg er så lei av inkompetente mennesker med liten innsikt. Det er altså barnehagetantene jeg snakker om. Du har min fulle sympati. Ikke bare er du ung, men du har tvillinger som er premature. Folk skulle bare ha visst hvor slitsomt det kan være. Jeg glemmer akkurat like mye som du og har selv premature tvillinger. Forskjellen er at min samboer og jeg er mye eldre enn deg. Vi er også veldig høyt utdannet med gode jobber og da tror jeg barnehagen er mer tilbakeholdne med å reagere. Du høres flink ut, ikke la deg ødelegge av disse tantene som trolig knapt har tenkt en dyp og akademisk tanke i sitt liv. Anonymous poster hash: 47319...8fb Det er hyppigheten av glemming jeg nevner nok en gang, ikke en gang i ny og ne. Sier ikke at det nødvendigvis gjelder HI, men at barn ofte og i et mønster mangler viktige ting er omsorgssvikt, og blir sjelden oppdaget. Hørte en gang en historie om et barn som kom i barnehagen i nye klær hver dag. Det hadde vel dere klappet i henda av og syntes var flott? Men pedagogen (som visst er dum i huet) skjønte at det var ugler i mosen, BV hadde hjemmebesøk, og fant en låve full av brukte klær, mor evnet ikke å vaske. Så en helhetsvurdering er ei greie her. HI sier selv hun klarte dette uten problem før, men har det travlere nå etter at hun begynte å jobbe, så dette har ingenting med at barna er premature eller noe og gjøre, bare dårlig planlegging og rutiner, som kanskje blir lagt merke til når det skjer om igjen og om igjen når det før har vært bra... Anonymous poster hash: 44256...8d8 Selvsagt kan dette ha med at barna er premature å gjøre. Disse barna har ofte større utfordringer enn andre barn, og dette kan suge krefter av foreldrene. Overskuddet er mindre og småting som gjenglemte klær eller litt rusk i øynene er ikke omsorgssvikt. Hvilken verden lever vi i? Dette er bare pirking, og i mine øyne et resultat av at noen banrehagetanter forsøker å gjøre seg viktige. Som sagt, hele den listen kunne ha vært om oss, men det betyr ikke at barna er utsatt for omsorgssvikt. Jeg synes forøvrig det eksemplet du kom med var nokså søkt. Anonymous poster hash: 47319...8fb Du syns sikkert det var søkt, men tenker det var godt for det lille barnet å få hjelp. nå kjeder du meg med, god natt Anonymous poster hash: 44256...8d8 Igjen, du drar diskusjonen i en urimelig retning, og jeg tror ikke du ser det selv en gang. Sov godt. Forøvrig, hva i all verden var det du dro fram i ditt forrige svar til meg? En eller annen definisjon av vanskjøtsel? Det var jo bare noe rør som jeg ikke kan se har noen sammenheng med aktuelle situasjon. Anonymous poster hash: 47319...8fb
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #93 Skrevet 5. juni 2015 Jeg er så lei av inkompetente mennesker med liten innsikt. Det er altså barnehagetantene jeg snakker om. Du har min fulle sympati. Ikke bare er du ung, men du har tvillinger som er premature. Folk skulle bare ha visst hvor slitsomt det kan være. Jeg glemmer akkurat like mye som du og har selv premature tvillinger. Forskjellen er at min samboer og jeg er mye eldre enn deg. Vi er også veldig høyt utdannet med gode jobber og da tror jeg barnehagen er mer tilbakeholdne med å reagere. Du høres flink ut, ikke la deg ødelegge av disse tantene som trolig knapt har tenkt en dyp og akademisk tanke i sitt liv. Anonymous poster hash: 47319...8fb Det er hyppigheten av glemming jeg nevner nok en gang, ikke en gang i ny og ne. Sier ikke at det nødvendigvis gjelder HI, men at barn ofte og i et mønster mangler viktige ting er omsorgssvikt, og blir sjelden oppdaget. Hørte en gang en historie om et barn som kom i barnehagen i nye klær hver dag. Det hadde vel dere klappet i henda av og syntes var flott? Men pedagogen (som visst er dum i huet) skjønte at det var ugler i mosen, BV hadde hjemmebesøk, og fant en låve full av brukte klær, mor evnet ikke å vaske. Så en helhetsvurdering er ei greie her. HI sier selv hun klarte dette uten problem før, men har det travlere nå etter at hun begynte å jobbe, så dette har ingenting med at barna er premature eller noe og gjøre, bare dårlig planlegging og rutiner, som kanskje blir lagt merke til når det skjer om igjen og om igjen når det før har vært bra... Anonymous poster hash: 44256...8d8 Selvsagt kan dette ha med at barna er premature å gjøre. Disse barna har ofte større utfordringer enn andre barn, og dette kan suge krefter av foreldrene. Overskuddet er mindre og småting som gjenglemte klær eller litt rusk i øynene er ikke omsorgssvikt. Hvilken verden lever vi i? Dette er bare pirking, og i mine øyne et resultat av at noen banrehagetanter forsøker å gjøre seg viktige. Som sagt, hele den listen kunne ha vært om oss, men det betyr ikke at barna er utsatt for omsorgssvikt. Jeg synes forøvrig det eksemplet du kom med var nokså søkt. Anonymous poster hash: 47319...8fb Du syns sikkert det var søkt, men tenker det var godt for det lille barnet å få hjelp. nå kjeder du meg med, god natt Anonymous poster hash: 44256...8d8 Igjen, du drar diskusjonen i en urimelig retning, og jeg tror ikke du ser det selv en gang. Sov godt. Forøvrig, hva i all verden var det du dro fram i ditt forrige svar til meg? En eller annen definisjon av vanskjøtsel? Det var jo bare noe rør som jeg ikke kan se har noen sammenheng med aktuelle situasjon. Anonymous poster hash: 47319...8fb Nei, du er nok ikke vant med å lese fagtekst og faglige publikasjoner, jeg la nok lista litt høyt der. Beklager. Les det siste lille avsnittet en gang til, og så kan du jo Google navnet det refereres til, og så kan du ringe henne og si at alle som bryr seg om dette når det gjelder barn, er noen selvopptatte dumme tanter. Anonymous poster hash: 44256...8d8
Gjest Antarctica Skrevet 5. juni 2015 #94 Skrevet 5. juni 2015 Jeg er så lei av inkompetente mennesker med liten innsikt. Det er altså barnehagetantene jeg snakker om. Du har min fulle sympati. Ikke bare er du ung, men du har tvillinger som er premature. Folk skulle bare ha visst hvor slitsomt det kan være. Jeg glemmer akkurat like mye som du og har selv premature tvillinger. Forskjellen er at min samboer og jeg er mye eldre enn deg. Vi er også veldig høyt utdannet med gode jobber og da tror jeg barnehagen er mer tilbakeholdne med å reagere. Du høres flink ut, ikke la deg ødelegge av disse tantene som trolig knapt har tenkt en dyp og akademisk tanke i sitt liv. Anonymous poster hash: 47319...8fb Det er hyppigheten av glemming jeg nevner nok en gang, ikke en gang i ny og ne. Sier ikke at det nødvendigvis gjelder HI, men at barn ofte og i et mønster mangler viktige ting er omsorgssvikt, og blir sjelden oppdaget. Hørte en gang en historie om et barn som kom i barnehagen i nye klær hver dag. Det hadde vel dere klappet i henda av og syntes var flott? Men pedagogen (som visst er dum i huet) skjønte at det var ugler i mosen, BV hadde hjemmebesøk, og fant en låve full av brukte klær, mor evnet ikke å vaske. Så en helhetsvurdering er ei greie her. HI sier selv hun klarte dette uten problem før, men har det travlere nå etter at hun begynte å jobbe, så dette har ingenting med at barna er premature eller noe og gjøre, bare dårlig planlegging og rutiner, som kanskje blir lagt merke til når det skjer om igjen og om igjen når det før har vært bra... Anonymous poster hash: 44256...8d8 Selvsagt kan dette ha med at barna er premature å gjøre. Disse barna har ofte større utfordringer enn andre barn, og dette kan suge krefter av foreldrene. Overskuddet er mindre og småting som gjenglemte klær eller litt rusk i øynene er ikke omsorgssvikt. Hvilken verden lever vi i? Dette er bare pirking, og i mine øyne et resultat av at noen banrehagetanter forsøker å gjøre seg viktige. Som sagt, hele den listen kunne ha vært om oss, men det betyr ikke at barna er utsatt for omsorgssvikt. Jeg synes forøvrig det eksemplet du kom med var nokså søkt. Anonymous poster hash: 47319...8fb Du syns sikkert det var søkt, men tenker det var godt for det lille barnet å få hjelp. nå kjeder du meg med, god natt Anonymous poster hash: 44256...8d8 Igjen, du drar diskusjonen i en urimelig retning, og jeg tror ikke du ser det selv en gang. Sov godt. Forøvrig, hva i all verden var det du dro fram i ditt forrige svar til meg? En eller annen definisjon av vanskjøtsel? Det var jo bare noe rør som jeg ikke kan se har noen sammenheng med aktuelle situasjon. Anonymous poster hash: 47319...8fb Nei, du er nok ikke vant med å lese fagtekst og faglige publikasjoner, jeg la nok lista litt høyt der. Beklager. Les det siste lille avsnittet en gang til, og så kan du jo Google navnet det refereres til, og så kan du ringe henne og si at alle som bryr seg om dette når det gjelder barn, er noen selvopptatte dumme tanter.Anonymous poster hash: 44256...8d8 Følte du deg truffet? Ingen grunn til å bli usaklig og ufin likevel. Eksempelet var ikke relevant, det var det.
Hannasbananas Skrevet 5. juni 2015 #95 Skrevet 5. juni 2015 Jeg er så lei av inkompetente mennesker med liten innsikt. Det er altså barnehagetantene jeg snakker om. Du har min fulle sympati. Ikke bare er du ung, men du har tvillinger som er premature. Folk skulle bare ha visst hvor slitsomt det kan være. Jeg glemmer akkurat like mye som du og har selv premature tvillinger. Forskjellen er at min samboer og jeg er mye eldre enn deg. Vi er også veldig høyt utdannet med gode jobber og da tror jeg barnehagen er mer tilbakeholdne med å reagere. Du høres flink ut, ikke la deg ødelegge av disse tantene som trolig knapt har tenkt en dyp og akademisk tanke i sitt liv. Anonymous poster hash: 47319...8fb Det er hyppigheten av glemming jeg nevner nok en gang, ikke en gang i ny og ne. Sier ikke at det nødvendigvis gjelder HI, men at barn ofte og i et mønster mangler viktige ting er omsorgssvikt, og blir sjelden oppdaget. Hørte en gang en historie om et barn som kom i barnehagen i nye klær hver dag. Det hadde vel dere klappet i henda av og syntes var flott? Men pedagogen (som visst er dum i huet) skjønte at det var ugler i mosen, BV hadde hjemmebesøk, og fant en låve full av brukte klær, mor evnet ikke å vaske. Så en helhetsvurdering er ei greie her. HI sier selv hun klarte dette uten problem før, men har det travlere nå etter at hun begynte å jobbe, så dette har ingenting med at barna er premature eller noe og gjøre, bare dårlig planlegging og rutiner, som kanskje blir lagt merke til når det skjer om igjen og om igjen når det før har vært bra... Anonymous poster hash: 44256...8d8 Selvsagt kan dette ha med at barna er premature å gjøre. Disse barna har ofte større utfordringer enn andre barn, og dette kan suge krefter av foreldrene. Overskuddet er mindre og småting som gjenglemte klær eller litt rusk i øynene er ikke omsorgssvikt. Hvilken verden lever vi i? Dette er bare pirking, og i mine øyne et resultat av at noen banrehagetanter forsøker å gjøre seg viktige. Som sagt, hele den listen kunne ha vært om oss, men det betyr ikke at barna er utsatt for omsorgssvikt. Jeg synes forøvrig det eksemplet du kom med var nokså søkt. Anonymous poster hash: 47319...8fb Du syns sikkert det var søkt, men tenker det var godt for det lille barnet å få hjelp. nå kjeder du meg med, god natt Anonymous poster hash: 44256...8d8 Igjen, du drar diskusjonen i en urimelig retning, og jeg tror ikke du ser det selv en gang. Sov godt. Forøvrig, hva i all verden var det du dro fram i ditt forrige svar til meg? En eller annen definisjon av vanskjøtsel? Det var jo bare noe rør som jeg ikke kan se har noen sammenheng med aktuelle situasjon. Anonymous poster hash: 47319...8fb Nei, du er nok ikke vant med å lese fagtekst og faglige publikasjoner, jeg la nok lista litt høyt der. Beklager. Les det siste lille avsnittet en gang til, og så kan du jo Google navnet det refereres til, og så kan du ringe henne og si at alle som bryr seg om dette når det gjelder barn, er noen selvopptatte dumme tanter. Anonymous poster hash: 44256...8d8 Jøss, du fremstår ekstremt usympatisk. Sarkasmen kler deg ikke. Jobber du kanskje i nevnte barnehage?
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #96 Skrevet 5. juni 2015 Jeg er så lei av inkompetente mennesker med liten innsikt. Det er altså barnehagetantene jeg snakker om. Du har min fulle sympati. Ikke bare er du ung, men du har tvillinger som er premature. Folk skulle bare ha visst hvor slitsomt det kan være. Jeg glemmer akkurat like mye som du og har selv premature tvillinger. Forskjellen er at min samboer og jeg er mye eldre enn deg. Vi er også veldig høyt utdannet med gode jobber og da tror jeg barnehagen er mer tilbakeholdne med å reagere. Du høres flink ut, ikke la deg ødelegge av disse tantene som trolig knapt har tenkt en dyp og akademisk tanke i sitt liv. Anonymous poster hash: 47319...8fb Det er hyppigheten av glemming jeg nevner nok en gang, ikke en gang i ny og ne. Sier ikke at det nødvendigvis gjelder HI, men at barn ofte og i et mønster mangler viktige ting er omsorgssvikt, og blir sjelden oppdaget. Hørte en gang en historie om et barn som kom i barnehagen i nye klær hver dag. Det hadde vel dere klappet i henda av og syntes var flott? Men pedagogen (som visst er dum i huet) skjønte at det var ugler i mosen, BV hadde hjemmebesøk, og fant en låve full av brukte klær, mor evnet ikke å vaske. Så en helhetsvurdering er ei greie her. HI sier selv hun klarte dette uten problem før, men har det travlere nå etter at hun begynte å jobbe, så dette har ingenting med at barna er premature eller noe og gjøre, bare dårlig planlegging og rutiner, som kanskje blir lagt merke til når det skjer om igjen og om igjen når det før har vært bra... Anonymous poster hash: 44256...8d8 Selvsagt kan dette ha med at barna er premature å gjøre. Disse barna har ofte større utfordringer enn andre barn, og dette kan suge krefter av foreldrene. Overskuddet er mindre og småting som gjenglemte klær eller litt rusk i øynene er ikke omsorgssvikt. Hvilken verden lever vi i? Dette er bare pirking, og i mine øyne et resultat av at noen banrehagetanter forsøker å gjøre seg viktige. Som sagt, hele den listen kunne ha vært om oss, men det betyr ikke at barna er utsatt for omsorgssvikt. Jeg synes forøvrig det eksemplet du kom med var nokså søkt. Anonymous poster hash: 47319...8fb Du syns sikkert det var søkt, men tenker det var godt for det lille barnet å få hjelp. nå kjeder du meg med, god natt Anonymous poster hash: 44256...8d8 Igjen, du drar diskusjonen i en urimelig retning, og jeg tror ikke du ser det selv en gang. Sov godt. Forøvrig, hva i all verden var det du dro fram i ditt forrige svar til meg? En eller annen definisjon av vanskjøtsel? Det var jo bare noe rør som jeg ikke kan se har noen sammenheng med aktuelle situasjon. Anonymous poster hash: 47319...8fb Nei, du er nok ikke vant med å lese fagtekst og faglige publikasjoner, jeg la nok lista litt høyt der. Beklager. Les det siste lille avsnittet en gang til, og så kan du jo Google navnet det refereres til, og så kan du ringe henne og si at alle som bryr seg om dette når det gjelder barn, er noen selvopptatte dumme tanter. Anonymous poster hash: 44256...8d8 Husk at når du flagger yrket ditt fremstår du også som en ambassadør for barnehageansatte, og dessverre ikke en god sådan slik du ordlegger deg her. Anonymous poster hash: 57831...ab0
pifi med tre nurk Skrevet 6. juni 2015 #97 Skrevet 6. juni 2015 (endret) Dette du ramser opp er saker som barnehagegolk på kurs får innprentet om og om igjen at blir varslet alt for lite v til barnevernet. Har du det for hektisk til å huske disse tingene må du stå opp en time tidligere. Ikke at jeg er perfekt, men i løpet av de 11 årene til sammen jeg hadde barnehagebarn glemte jeg en regnbukse EN gang. Det er en del av livet ditt å være mamma og når du sliter med omsorgen så blir det sak av det. Bli voksen. Dette med sovinga er ei helt an greie, det er det faktisk foreldre som bestemmer, men klart, om barna er uopplagte i barnehagen så blir det jo en vurderingssak. Anonymous poster hash: 44256...8d8 Seriøst, en regnbukse, en gang?? Da er du superwoman!! Jeg og gjør det, men så har det skjedd at et barn blir sykt, jeg blir syk, eller noe skjer så rutinen ikke kan overholdes.. Ikke det at jeg har glemt så mye jeg heller.. Barna har det de trenger, men i mitt hode er det helt normalt å ikke ha alt på stell hele tiden, alltid! Vi er bare mennesker , og de fleste av oss er to voksne i full jobb og barn som skal leveres her og der så at ting av og til ikke blir perfekt ned til minste detalj er ikke bekymringsverdig i mine øyne. Jeg tenker at en alenemor til tvillinger er mer helt enn meg, som jo har tre barn, men hun er alene om alt! Barnehagen har aldri kommentert om jeg sjekker skiftekurven eller ikke. De er støttende voksne, som selv har hektiske dager for å få sitt liv til å gå rundt. Jeg heier på deg hi! Endret 6. juni 2015 av pifi med tre nurk
Anonym bruker Skrevet 6. juni 2015 #98 Skrevet 6. juni 2015 Skulle man meldt alle som ikke husker alt til enhver tid i bhg hadde man ikke gjort annet... Utifra det hi skriver ser jeg ikke meldegrunnlaget. Hadde det vært gammel skit som gjentatte ganger ikke ble vasket av hadde det vært annerledes. Det går på hygiene og grunnleggende behov. Og en skriver at bhg blir kurset i å melde- ja men ikke å tullemelde! Vi kurses i å gjenkjenne tegn på vold og seksuelle overgrep. Ikke i "Kari har glemt skiftegenser i dag". At så mange rakker ned på en hel yrkesgruppe synes jeg er trist, og gjør at jeg gjevnlig revurderer hele yrket. Om dere ser kaffedrikking og uegnet personale i bhg, rapporter det da! Og begynn å kreve! Krev at personalet i bhg skal ha utdannelse, krev kursing etc. Dette må inn gjennom nye regler, men politikere bryr seg lite om barn og barnas hverdag ( utenom å stappe ettåringer inn i bhg for å få mor i arbeid) det har gått på kvantitet, ikke kvalitet. Ikke rart vi får hendelser som hi opplever. Anonymous poster hash: 73057...b48
Iiiiik Skrevet 6. juni 2015 #99 Skrevet 6. juni 2015 Urettferdig behandlet er du kanskje ikke, men det ser ut til at du er dårlig behandlet. Og så kan det hende at din reaksjon på barnehagens handlinger gjør at de blir enda sikrere på at de vurderer riktig. Jeg skjønner at du tenker at det er lurt å ha med seg noen i møter med dem. Samtidig tror jeg at det gjør at du virker svakere, og du bekrefter hele tiden for deg selv at dette klarer du ikke alene. Jeg ville derfor prøvd å manne meg opp til møter uten moren min i hvert fall. Lag lister for deg selv, forbered argumenter og gjør det som skal til for at du i møtene ikke begynner å gråte. Det de ramser opp som negativt høres ikke ut til å være nok til å være alvorlig bekymret. Samtidig har jo barnehager og helsestasjon blitt virkelig preppet på at det ikke er de som skal gjøre vurderingen. Kjenner de en bekymring, skal de melde. Og så er det barneverntjenesten som skal gjøre vurderingen av om dette er nok til at hjelpetiltak bør settes inn. Jeg tror kanskje min hukommelse er litt svekket, men jeg er sannelig ikke sikker på at jeg ville tenkt at det var lurt å la to 4-åringer (som fungerer som 3-åringer) styre seg selv på dagtid mens jeg tok en dupp på soverommet. Jeg kan huske at jeg slumret på sofaen. På "anklagepunktene" til barnehagen er kanskje dette det eneste bekymringsfulle. Ikke fordi de sølte blanko på sofaen, men fordi de kunne utsatt seg for noe som var farlig. Hvor mye glemming som er akseptabelt, hvor mye søl på klærne osv man tåler, vil være varierende. Det kan være uttrykk for en generell tendens - at mor ikke rekker over primæroppgavene. Det kan like godt også være uttrykk for at mor prioriterer det viktigste og lever godt med flekker. Rett opp skuldrene og stol på deg selv. Ta imot hjelp hvis du trenger det. Tror de fleste vil tenke at litt hjelp er nødvendig hvis man er alene med tvillinger med spesielle behov.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2015 #100 Skrevet 8. juni 2015 Hi er. Takk for alle gode råd, har notert meg ned mye og det hjelper å høre det dere sier. Ser også at det er noen her som ikke tror meg, og det er helt greit. Som dere sier er det bare min versjon dere hører, men jeg kan dessverre ikke bidra med barnehagens versjon. Jeg formidler bare det som har blitt sagt, og hvordan jeg oppfatter det. Som jeg har nevnt flere ganger, er det ikke snakk om mange ganger hvor jeg har glemt ting. Det har skjedd nå og da, ja, men det er ikke ofte. Uansett har jeg alltid kjørt hjem og hentet glemt yttertøy. Det har skjedd EN gang at de ikke har kunnet være ute i barnehagen, ettersom jeg glemte utetøyet helt og ikke fikk kjørt hjem å hentet det. Jeg tenker at så lenge jeg faktisk husker det og snur og henter tøyet, er det jo ingen som lider av det - bortsett fra at jeg kommer for sent på jobb såklart. Så den eneste det går utover er meg selv. Litt skitt på klærne nå og da er umulig å unngå. Jeg har aktive unger, og vi kappløper hver dag inn til barnehagen. Det hender ofte at det er en vanndam eller to på vei inn som blir hoppet i, eller at de faller etc. Hvis de griser under frokosten hjemme tørker jeg det vekk, men det er såklart vanskelig å få bort alt. Ingen burde brydd seg om en liten flekk på brystet på genseren. Om de hopper i vanndammer så skifter jeg selv på dem når vi kommer inn i barnehagen. Når det kommer til frokost, så sender jeg de aldri sultne i barnehagen. De spiser alltid en stor bolle med havregryn hver morgen, det er det de vil ha. Og når de da ankommer barnehagen 15 minutter senere er de ikke sultne, men kanskje noe av nisten til de andre barna ser fristende ut. Men jeg har uansett gått til innkjøp av en haug nye matbokser, siden barnehagen mente det var bedre at de spiste i barnehagen enn hjemme. Jeg skal lage matpakken på kvelden og sette den i kjøleskapet så den holder seg til dagen etter, det skal de få viljen sin på. Jeg går glipp av morgenkosen med frokost, men det får så være. Den ene tvillingen har oppført seg annerledes i det siste, det stemmer. Jeg tror mye av grunnen er sjalusi, ettersom den andre plutselig har blitt superkosete - noe som ikke har vært tilfelle før. Så da blir det selvfølgelig en annerledes fordeling av kos - ettersom det bare har vært én av dem som har vært særlig kosete før. Det er absolutt ingen forskjellsbehandling, men rettferdig. Begge to får like mye oppmerksomhet, og nå får de like mye kos også, ettersom begge to gjerne vil sitte på mammas fang i timevis mens de blir kilt på ryggen. Mange av dere sier jeg burde bytte barnehage. Jeg har ikke villet dette, fordi jeg vet at barna stortrives i barnehagen. Og jeg merker at de ansatte gir mine barn ekstra oppfølgning og oppmerksomhet - de er supre med barna mine. Jeg tviler ikke et sekund på at barna får alt de trenger i barnehagen, og sikkert mer til. Det kan kanskje være en av grunnene til at de henger seg så oppi alt jeg gjør, siden jeg vet at flere at de ansatte er blitt veldig glad i barna mine. Men sånn som ting er nå, vil jeg tro at det på flere områder vil gå litt utover barna. Jeg skal til advokat i morgen, da blir jeg nok litt klokere på hvilke valg jeg har, og hva jeg burde gjøre. Jeg er veldig redd for å bytte barnehage, tilfelle barna ikke blir like godt forstått og får like mye oppfølgning i ny barnehage. Men jeg ønsker jo ikke å bli behandlet slik som nå, og jeg ønsker ikke å være livredd for å gjøre feil. Det at de ikke har like matbokser i barnehagen var til og med et problem, så jeg måtte visst kjøpe 2 like. Dere som er negative og tror jeg bedriver omsorgssvikt tar feil. Dere som tror at jeg juger tar feil. Jeg er selvfølgelig ikke perfekt eller verdens beste mamma, men jeg vet at jeg er mer enn god nok. Anonymous poster hash: 0a339...eb2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå