Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #51 Skrevet 5. juni 2015 Jeg tror deg ikke. Jeg tror ikke du ser deg selv i dette. Og om det er som du sier så skjønner jeg ikke hvorfor du frivillig vil ha ungene i denne barnehagen i to år til. Noe lyver du om. Anonymous poster hash: dee2c...b8b Jeg har ikke noe behov for at du tror meg, jeg spurte folk her inne om råd. Jeg har selvfølgelig ikke lyst til å ha barna i barnehagen, men jeg vet at det er best for de. Det blir ganske innviklet å bytte når PPT er i bildet og de har fått spesialpedagog etc. i barnehagen også. Pluss at det er umulig å få bytta før neste år, og da er det uansett bare et år igjen. Hadde det vært noen alternativer som passet barna og meg bra, hadde jeg selvfølgelig valgt det på flekken. Anonymous poster hash: 0a339...eb2
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #52 Skrevet 5. juni 2015 Du kan hvertfall trøste det med at om det ikke er noe mer du sliter med enn den lista der kommer ikke barnevernet til å bli noe problem for deg. Enten de melder i fra eller ikke Anonymous poster hash: e136b...528
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #53 Skrevet 5. juni 2015 Dette er jo regelrett mobbing! Hvis jeg var deg HI ville jeg tatt kontakt med barnevernet selv. Forklart situasjonen så godt du kunnet og be om de kan komme hjem til deg eller eventuelt ta et møte i ettertid med barnehagen. Det er skremmende at de kan oppføre seg slik, kan det tenke seg at det er flere som blir utsatt for det samme som deg? Det du beskriver er helt normalt! Jeg har glemt ting og tang, men ALDRI har jeg fått tilsnakk! Jeg fikk en gang beskjed om at jeg ikke trengte å ha så mye mat i matboksen og at jenta vår trengte en ny jakke og nye sko og det var aldri noen som var sinte. Jakken ble borte i barnehagen og jeg hadde ikke fått med meg det. Sko hadde hun også fått, men de hadde havnet på en annen avdeling. Bytt barnehage, det vil tjene både deg og ungene! Hvis de er riktig så slemme så kan det hende at de oppfører seg dårlig imot ungene dine også. Anonymous poster hash: 4583f...48a
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #54 Skrevet 5. juni 2015 Jeg hadde 1) klaget skriftlig til kommunen på behandling av deg i bhg. 2) kontaktet bv selv og lagt frem saken. Sagt at du føler deg truet med mld til bv over ting som er helt normalt Jeg jobber som psykolog med barn, og gjør nesten alt det du skriver på lista. Tøff deg opp. Det de driver med er IKKE greit. Anonymous poster hash: 2b548...e9c
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #55 Skrevet 5. juni 2015 Bhg kan ikke spekulere i diagnoser, det har de ikke noe med. Er ped leder så det vet jeg. Anonymous poster hash: 73057...b48
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #56 Skrevet 5. juni 2015 Jeg hadde gjort følgende: 1. Kontaktet barneverntjenesten selv og forklart situasjonen og bedt om et møte. 2. Skrevet en formell klage til kommunen ved barnehagesjefen og klaget på pedagogisk leder, assistenter og styrer (ale med navn). Dokumenter alt du kan. 3. Skrevet et brev til styrer med kopi til kommunen om at du kommer til å kontakte advokat, media og politi for anmeldelse av trakassering og mobbing dersom de ikke øyeblikkelig stopper personforfølgelsen av deg. 4. Gi styrer skriftlig beskjed om at fra nå av ikke akter å delta på møter eller noen form for samtale med ansatte i barnehagen uten at du har vitner tilstede og får skriftlig referat av kommunikasjonen. Referatet skal godtas av deg skriftlig før det kan arkiveres. Deretter gir du dem et helvete uten like hver gang de forsøker seg. Noen mennesker må settes skikkelig på plass. Anonymous poster hash: 60b74...387
skjotta Skrevet 5. juni 2015 #57 Skrevet 5. juni 2015 Det som er på lista er ikke ting jeg ville reagert på når de står alene, men det faktum at du velger å legge ut noe så lett gjenkjennelig som dette her (liste Fra barnehagen som er "nøyaktig lik" og inneholder navn?) Reagerer jeg på...
pifi med tre nurk Skrevet 5. juni 2015 #58 Skrevet 5. juni 2015 Dette du ramser opp er saker som barnehagegolk på kurs får innprentet om og om igjen at blir varslet alt for lite v til barnevernet. Har du det for hektisk til å huske disse tingene må du stå opp en time tidligere. Ikke at jeg er perfekt, men i løpet av de 11 årene til sammen jeg hadde barnehagebarn glemte jeg en regnbukse EN gang. Det er en del av livet ditt å være mamma og når du sliter med omsorgen så blir det sak av det. Bli voksen. Dette med sovinga er ei helt an greie, det er det faktisk foreldre som bestemmer, men klart, om barna er uopplagte i barnehagen så blir det jo en vurderingssak. Anonymous poster hash: 44256...8d8 Seriøst, en regnbukse, en gang?? Da er du superwoman!!
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #59 Skrevet 5. juni 2015 Når jeg leser den listen lurer jeg på hvorfor ikke BV har stått på døren hos oss for lenge siden;) Jeg reagerer likevel på to ting: at fireåringer fremdeles bruker bleier og at du legger ut navnet på barnet. Når det er sagt, barnehagepersonnel som setter diagnoser er ikke greit! Og hvem du er kjæreste med har da heller ikke barnehagen noe med! Anonymous poster hash: 57f68...b66
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #60 Skrevet 5. juni 2015 Dette du ramser opp er saker som barnehagegolk på kurs får innprentet om og om igjen at blir varslet alt for lite v til barnevernet. Har du det for hektisk til å huske disse tingene må du stå opp en time tidligere. Ikke at jeg er perfekt, men i løpet av de 11 årene til sammen jeg hadde barnehagebarn glemte jeg en regnbukse EN gang. Det er en del av livet ditt å være mamma og når du sliter med omsorgen så blir det sak av det. Bli voksen. Dette med sovinga er ei helt an greie, det er det faktisk foreldre som bestemmer, men klart, om barna er uopplagte i barnehagen så blir det jo en vurderingssak. Anonymous poster hash: 44256...8d8 HAHA! Tror du virkelig at alt blir bra bare man står opp en time tidligere? For da klarer man helt plutselig å huske ting? Det er ikke bare dårlig tid som gjør at man glemmer ting, jeg glemmer ofte ting selv om jeg har god tid! Eller, det er nesten en regel at jeg glemmer ting når jeg har god tid, det er når jeg har det travelt at hjernen min er som mest skjerpet. Anonymous poster hash: 25b7e...623 Hun sier jo selv at det er så travelt for hun har lang vei til jobb og da glemmer hun og at det var lettere å huske når hun bare gikk på skole og ikke hadde det så travelt om morgenen. Ergo, stå opp tidligere; få bedre tid; glem mindre. Anonymous poster hash: 44256...8d8
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #61 Skrevet 5. juni 2015 Dette du ramser opp er saker som barnehagegolk på kurs får innprentet om og om igjen at blir varslet alt for lite v til barnevernet. Har du det for hektisk til å huske disse tingene må du stå opp en time tidligere. Ikke at jeg er perfekt, men i løpet av de 11 årene til sammen jeg hadde barnehagebarn glemte jeg en regnbukse EN gang. Det er en del av livet ditt å være mamma og når du sliter med omsorgen så blir det sak av det. Bli voksen. Dette med sovinga er ei helt an greie, det er det faktisk foreldre som bestemmer, men klart, om barna er uopplagte i barnehagen så blir det jo en vurderingssak. Anonymous poster hash: 44256...8d8 Seriøst, en regnbukse, en gang?? Da er du superwoman!! Nei, men jeg har hatt gode rutiner. Alt som skal til barnehage/skole vaskes/tørkes og pakkes kvelden før, og settesklar midt forran døra, så jeg ikke kan unngå å se det om morgenen. Får ikke sove før det er gjort. 😃 Anonymous poster hash: 44256...8d8
Gjest Antarctica Skrevet 5. juni 2015 #62 Skrevet 5. juni 2015 Syns de virker uproffe, og syns det minner om mobbing det de driver med. At de mistenker vold når et barn har sminkesøl på seg er bare et bilde på at de er ute etter deg. Syns du skal klage til kommunen på barnehagen. Å glemme ting er ikke omsorgssvikt. Å la ungene fryse fordi man ikke gidder å kle dem skikkelig er omsorgssvikt. Dersom de har noe vett i skallen ville de vite at det er barnas atferd som forteller om de får dårlig omsorg, ikke garderoben. Men jeg tror nesten det ville være lurt om du selv tok kontakt med BV? Si at du virkelig lurer på om de tingene som føres på lista her er ting man ikke kan gjøre når man har barn, f eks høre på musikk i bilen?
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #63 Skrevet 5. juni 2015 Det er faktisk ikke normalt i vår barnehage i alle fall at folk glemmer så mye som dette. Det er det ikke. Dere får gjerne tro det, men vær sikker dere som alltid mangler noe, at barnehagen følger med på dere. Vel kan man redde dagen med å låne et plagg osv, men det er barna som står som taperene her. Og når de kommer på skolen, og ingen dekker opp for den late ræva deres lenger... Da går barna der i møkkete klær, uten er skift, og uten ordentlige uteklær... Og de blir snakket om. Er dere så distré på jobb og? Anonymous poster hash: 44256...8d8 Barnehager er full av Einsteins! Anonymous poster hash: 5bc3e...072 Trenger ikke være så utrolig smart for å klare å ta med det barnet trenger i barnehagen altså. Kaldt vær=varme klær, sommer=tynnere klær osv. Får du med hjem en pose med skift tar du med tilsvarende neste dag. Sånn går nu dagan... Om det gir Einsteintittel, så lurer jeg på hvilken arbeidsplass du har? Regner med det stilles visse krav der og? Anonymous poster hash: 44256...8d8
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #64 Skrevet 5. juni 2015 Syns de virker uproffe, og syns det minner om mobbing det de driver med. At de mistenker vold når et barn har sminkesøl på seg er bare et bilde på at de er ute etter deg. Syns du skal klage til kommunen på barnehagen. Å glemme ting er ikke omsorgssvikt. Å la ungene fryse fordi man ikke gidder å kle dem skikkelig er omsorgssvikt. Dersom de har noe vett i skallen ville de vite at det er barnas atferd som forteller om de får dårlig omsorg, ikke garderoben. Men jeg tror nesten det ville være lurt om du selv tok kontakt med BV? Si at du virkelig lurer på om de tingene som føres på lista her er ting man ikke kan gjøre når man har barn, f eks høre på musikk i bilen? Her er det vel alt dette PLUSS at barnehagen reagerer på barnas atferd som fører til at de er bekymret? Anonymous poster hash: 44256...8d8
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #65 Skrevet 5. juni 2015 Hadde bytta barnehage på dagen.når de først har noe å plukke på blir d ikke bedre Anonymous poster hash: 024a0...a51
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #66 Skrevet 5. juni 2015 Når jeg leser den listen lurer jeg på hvorfor ikke BV har stått på døren hos oss for lenge siden;) Jeg reagerer likevel på to ting: at fireåringer fremdeles bruker bleier og at du legger ut navnet på barnet. Når det er sagt, barnehagepersonnel som setter diagnoser er ikke greit! Og hvem du er kjæreste med har da heller ikke barnehagen noe med! Anonymous poster hash: 57f68...b66 Hun skriver snart 4 år, dessuten er de premature. Min gutt er også snart 4, og han sluttet med bleie for en uke siden. Ingen i vår bhg som har reagert på det i alle fall, og han var langt ifra den siste i kullet sitt heller. Anonymous poster hash: dd03e...a7c
Storebror & Lillebror Skrevet 5. juni 2015 #67 Skrevet 5. juni 2015 Det er faktisk ikke normalt i vår barnehage i alle fall at folk glemmer så mye som dette. Det er det ikke. Dere får gjerne tro det, men vær sikker dere som alltid mangler noe, at barnehagen følger med på dere. Vel kan man redde dagen med å låne et plagg osv, men det er barna som står som taperene her. Og når de kommer på skolen, og ingen dekker opp for den late ræva deres lenger... Da går barna der i møkkete klær, uten er skift, og uten ordentlige uteklær... Og de blir snakket om. Er dere så distré på jobb og? Anonymous poster hash: 44256...8d8 Barnehager er full av Einsteins! Anonymous poster hash: 5bc3e...072 Trenger ikke være så utrolig smart for å klare å ta med det barnet trenger i barnehagen altså. Kaldt vær=varme klær, sommer=tynnere klær osv. Får du med hjem en pose med skift tar du med tilsvarende neste dag. Sånn går nu dagan... Om det gir Einsteintittel, så lurer jeg på hvilken arbeidsplass du har? Regner med det stilles visse krav der og? Anonymous poster hash: 44256...8d8 Du må være en av dem som jobber i HIs barnehage.
Sint naken biltyv Skrevet 5. juni 2015 #68 Skrevet 5. juni 2015 Det er faktisk ikke normalt i vår barnehage i alle fall at folk glemmer så mye som dette. Det er det ikke. Dere får gjerne tro det, men vær sikker dere som alltid mangler noe, at barnehagen følger med på dere. Vel kan man redde dagen med å låne et plagg osv, men det er barna som står som taperene her. Og når de kommer på skolen, og ingen dekker opp for den late ræva deres lenger... Da går barna der i møkkete klær, uten er skift, og uten ordentlige uteklær... Og de blir snakket om. Er dere så distré på jobb og? Anonymous poster hash: 44256...8d8 Barnehager er full av Einsteins! Anonymous poster hash: 5bc3e...072 Trenger ikke være så utrolig smart for å klare å ta med det barnet trenger i barnehagen altså. Kaldt vær=varme klær, sommer=tynnere klær osv. Får du med hjem en pose med skift tar du med tilsvarende neste dag. Sånn går nu dagan... Om det gir Einsteintittel, så lurer jeg på hvilken arbeidsplass du har? Regner med det stilles visse krav der og? Anonymous poster hash: 44256...8d8 Du er garantert en av de jeg pratet om i forrige innlegg😂😂
Gjest Antarctica Skrevet 5. juni 2015 #69 Skrevet 5. juni 2015 (endret) Syns de virker uproffe, og syns det minner om mobbing det de driver med. At de mistenker vold når et barn har sminkesøl på seg er bare et bilde på at de er ute etter deg. Syns du skal klage til kommunen på barnehagen. Å glemme ting er ikke omsorgssvikt. Å la ungene fryse fordi man ikke gidder å kle dem skikkelig er omsorgssvikt. Dersom de har noe vett i skallen ville de vite at det er barnas atferd som forteller om de får dårlig omsorg, ikke garderoben. Men jeg tror nesten det ville være lurt om du selv tok kontakt med BV? Si at du virkelig lurer på om de tingene som føres på lista her er ting man ikke kan gjøre når man har barn, f eks høre på musikk i bilen? Her er det vel alt dette PLUSS at barnehagen reagerer på barnas atferd som fører til at de er bekymret?Anonymous poster hash: 44256...8d8 Nei. Det var en lang harang med 11 punkter om gjenglemte votter og musikk i bilen. Og ett om at det ene barnet har oppført seg annerledes i to uker. Annerledes hvordan? Går han baklengs i utviklingen? Er han aggressiv? Redd? Isolerer seg? Selvstimulerer med å skalle huet i veggen? De observerer åpenbart moras atferd mye bedre enn barnas, og det er ikke deres jobb. Barna er deres jobb. Endret 5. juni 2015 av Pashla&pashlingene
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #70 Skrevet 5. juni 2015 Syns de virker uproffe, og syns det minner om mobbing det de driver med. At de mistenker vold når et barn har sminkesøl på seg er bare et bilde på at de er ute etter deg. Syns du skal klage til kommunen på barnehagen. Å glemme ting er ikke omsorgssvikt. Å la ungene fryse fordi man ikke gidder å kle dem skikkelig er omsorgssvikt. Dersom de har noe vett i skallen ville de vite at det er barnas atferd som forteller om de får dårlig omsorg, ikke garderoben. Men jeg tror nesten det ville være lurt om du selv tok kontakt med BV? Si at du virkelig lurer på om de tingene som føres på lista her er ting man ikke kan gjøre når man har barn, f eks høre på musikk i bilen? Her er det vel alt dette PLUSS at barnehagen reagerer på barnas atferd som fører til at de er bekymret? Anonymous poster hash: 44256...8d8 Unnskyld meg, men så lite raus og fleksibel som du virker ut fra svarene i denne tråden, synes jeg nesten det er tragisk at du jobber med barn. Er det virkelig så sjelden folk glemmer noe i din bhg at du føler det ville kvalifisert til å kontakte bv? Anonymous poster hash: 57831...ab0
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #71 Skrevet 5. juni 2015 Barnehagen ser sansynlig vis to gutter som ligger vesentlig etter utviklingsmessig, kommer trøtte og slitne i barnehagen, en mor som uttrykker seg dårlig, ikke takler kritikk og har behov for oppfølging selv i møter ol som er litt vansklige. Du fremstår sansynlig vis for dem som umoden og lite ansvarlig. Selv om du har gode grunner for at det er slik blir dette ting barnehagen reagerer på og som gjør dem bekymret. Snakk med barnevernet. Vis dem din side av saken og ikke vær negativ mot barnehagen. De melder fordi de faktisk bryr seg om barna dine, ikke for å "ta" deg. Anonymous poster hash: eef1e...914 Da burde barnehagen vært såpass modne og profesjonelle selv at de skrev det på meldingen, ikke ramser opp masse tullete ting som kan skje oss alle. Anonymous poster hash: 3b21a...f46
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #72 Skrevet 5. juni 2015 Jeg er så lei av inkompetente mennesker med liten innsikt. Det er altså barnehagetantene jeg snakker om. Du har min fulle sympati. Ikke bare er du ung, men du har tvillinger som er premature. Folk skulle bare ha visst hvor slitsomt det kan være. Jeg glemmer akkurat like mye som du og har selv premature tvillinger. Forskjellen er at min samboer og jeg er mye eldre enn deg. Vi er også veldig høyt utdannet med gode jobber og da tror jeg barnehagen er mer tilbakeholdne med å reagere. Du høres flink ut, ikke la deg ødelegge av disse tantene som trolig knapt har tenkt en dyp og akademisk tanke i sitt liv. Anonymous poster hash: 47319...8fb
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #73 Skrevet 5. juni 2015 Jeg jobber i barnevernet, og vil råde deg til å la de sende melding. Den bekymringsmeldingen ville ikke ført noen vei. Du trenger ikke å bekymre deg, ei heller forsvare alderen din. Du er mamma, bli trygg i rollen og stol på deg selv. Det du skriver er helt normale ting for de fleste med barn i barnehagen. Stå på! Forøvrig hadde jeg selv byttet barnehage, helst i går. Anonymous poster hash: ffa2c...55d
Anonym bruker Skrevet 5. juni 2015 #74 Skrevet 5. juni 2015 Jeg er så lei av inkompetente mennesker med liten innsikt. Det er altså barnehagetantene jeg snakker om. Du har min fulle sympati. Ikke bare er du ung, men du har tvillinger som er premature. Folk skulle bare ha visst hvor slitsomt det kan være. Jeg glemmer akkurat like mye som du og har selv premature tvillinger. Forskjellen er at min samboer og jeg er mye eldre enn deg. Vi er også veldig høyt utdannet med gode jobber og da tror jeg barnehagen er mer tilbakeholdne med å reagere. Du høres flink ut, ikke la deg ødelegge av disse tantene som trolig knapt har tenkt en dyp og akademisk tanke i sitt liv. Anonymous poster hash: 47319...8fb Det er hyppigheten av glemming jeg nevner nok en gang, ikke en gang i ny og ne. Sier ikke at det nødvendigvis gjelder HI, men at barn ofte og i et mønster mangler viktige ting er omsorgssvikt, og blir sjelden oppdaget. Hørte en gang en historie om et barn som kom i barnehagen i nye klær hver dag. Det hadde vel dere klappet i henda av og syntes var flott? Men pedagogen (som visst er dum i huet) skjønte at det var ugler i mosen, BV hadde hjemmebesøk, og fant en låve full av brukte klær, mor evnet ikke å vaske. Så en helhetsvurdering er ei greie her. HI sier selv hun klarte dette uten problem før, men har det travlere nå etter at hun begynte å jobbe, så dette har ingenting med at barna er premature eller noe og gjøre, bare dårlig planlegging og rutiner, som kanskje blir lagt merke til når det skjer om igjen og om igjen når det før har vært bra... Anonymous poster hash: 44256...8d8
Gjest Antarctica Skrevet 5. juni 2015 #75 Skrevet 5. juni 2015 Jeg er så lei av inkompetente mennesker med liten innsikt. Det er altså barnehagetantene jeg snakker om. Du har min fulle sympati. Ikke bare er du ung, men du har tvillinger som er premature. Folk skulle bare ha visst hvor slitsomt det kan være. Jeg glemmer akkurat like mye som du og har selv premature tvillinger. Forskjellen er at min samboer og jeg er mye eldre enn deg. Vi er også veldig høyt utdannet med gode jobber og da tror jeg barnehagen er mer tilbakeholdne med å reagere. Du høres flink ut, ikke la deg ødelegge av disse tantene som trolig knapt har tenkt en dyp og akademisk tanke i sitt liv. Anonymous poster hash: 47319...8fb Det er hyppigheten av glemming jeg nevner nok en gang, ikke en gang i ny og ne. Sier ikke at det nødvendigvis gjelder HI, men at barn ofte og i et mønster mangler viktige ting er omsorgssvikt, og blir sjelden oppdaget. Hørte en gang en historie om et barn som kom i barnehagen i nye klær hver dag. Det hadde vel dere klappet i henda av og syntes var flott? Men pedagogen (som visst er dum i huet) skjønte at det var ugler i mosen, BV hadde hjemmebesøk, og fant en låve full av brukte klær, mor evnet ikke å vaske. Så en helhetsvurdering er ei greie her. HI sier selv hun klarte dette uten problem før, men har det travlere nå etter at hun begynte å jobbe, så dette har ingenting med at barna er premature eller noe og gjøre, bare dårlig planlegging og rutiner, som kanskje blir lagt merke til når det skjer om igjen og om igjen når det før har vært bra... Anonymous poster hash: 44256...8d8 Og som igjen har null og niks å gjøre med kvaliteten på den omsorgen ungene får. Det er ikke nødvendig å være hjemmeværende mor med nystrøkne skjorter for å gi ungene adekvat omsorg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå