Gå til innhold

Urettferdig behandlet av barnehagen!!! langt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har to tvillinggutter på snart 4 år som går i barnehage. De har gått der i snart 2 år, og det er den eneste barnehagen de har gått i.

Jeg er alene og ganske ung (22), og har hatt mye problemer med barnehagen. De tar meg ikke seriøst, de overkjører meg og bemerker absolutt ALT jeg gjør feil.

Først var det problemer ang. legging i bhg. Etter sist sommerferie sa jeg at jeg hadde kuttet ut dagsoving og var superfornøyd med dette. Gutta sovnet kl 1930 istedenfor kl 2300, og hverdagen var en helt annen. Det ville de tydeligvis ikke ha noe av, og begynte å legge guttene igjen. Sa ifra utallige ganger, men ingen reaksjoner. Til slutt sendte jeg en lang mail til sjefen i bhg, hvor jeg fortalte at jeg følte meg overkjørt og at sovingen skulle kuttes ut. Endelig gikk det igjennom.

For et års tid siden datet jeg en mann, som jeg fant ut at var eksen til barnehagetanta til gutta. Det ble et helvete, og jeg bare endte hele greia.

Etter det har de vært utrolig på hugget etter meg. Siden jeg jobber et stykke unna og har en reisevei på 1 time til jobb, blir det ofte litt stress på morgenen, derfor har jeg AV OG TIL glemt å ta med et par ting i barnehagen.

Det skal det tydeligvis bli barnevernssak av. De har kokket opp en fin liste over grunner til at de er såpass bekymret av barnevernet burde få en bekymringsmelding:

- Mor glemmer av og til å ta med klær i bhg hun har hatt med hjem til vask

- Mor glemmer av og til å ta med klær i bhg

- Mor glemmer av og til å sjekke om det er nok klær i kurven

- Mor sjekker kurven med klær for sjelden

- Mor har sendt barna i barnehagen med søvn i øyet 

- Mor må bli mint på å ta med lapper hjem

- Mor kjørte vekk fra barnehagen med dunkemusikk (?!?!)

- Mor har sendt barna i barnehagen med skittent tøy

- Barna er av og til uopplagte når de kommer i barnehagen

- Mor forteller at barna har sølt blanco på sofaen hjemme

Altså, de er jo bare helt på JORDET! Greit, jeg har kanskje glemt en 5-6 ganger å ta med tøy jeg har vasket tilbake i barnehagen dagen etter. De fleste gangene har jeg kjørt hjem igjen og hentet det med en gang. 

Jeg har dårlig syn og har nettopp begynt med linser, så jeg har vel ikke lagt merke til en liten gul klump med søvn i øyet. Krise...

Hvis jeg tar med 2 gensere hjem fra barnehagen som er skitne, tar jeg med 2 tilbake dagen etter. Derfor ser jeg ikke noe stort behov for å grave i kurvene - når jeg vet de har det de trenger.

En gang var guttene umulige å få ut av barnehagen og inn i bilen fordi de ikke fikk ta med seg en leke, og jeg ble irritert - når jeg skrudde på bilen kom musikk på, og jeg kjørte vekk fra barnehagen (vedrørende dunkemusikk påstanden)

Jeg syns det er helt vilt. De har også sagt at de har en egen liste som kun gjelder meg, og når jeg glemmer ting. Ingen andre foreldre har det.

Jeg ble også beskyldt for vold mot barna under siste møte i barnehagen, da han ene tvillingen hadde røde merker på rumpa/låra. Avdelingslederen begynte også å spørre om kjæresten min hadde overnattet hos meg den dagen, og jeg skjønte fort hva som lå i korta. Hylgrinende ringte jeg mamma etter møtet, og vi kjørte rett til pappaen til guttene for å se på merkene. Gjett hva det var? LEPPESTIFT! Jeg hadde nevnt til avdelingslederen tidligere på dagen at guttene hadde lekt med sminka mi. Og hvorfor prøvde de heller ikke å ta en våtserviett på det røde? Jeg fikk heller aldri en unnskyldning etter anklagene. 

På sist møte, hvor hun dro opp den fine lista over her og sa at hvis jeg ikke viste forbedringer ville bekymringsmeldinga bli sendt.

Det møtet var på starten av året, og siden den gang har jeg glemt 1 ting - bleier på mandagen som var. Jeg lå med høy feber og orket såvidt å levere guttene i barnehagen, ja så glemte jeg bleier da. 

Da var visst grensa nådd.

I går var det nytt møte igjen, pga. dette. Og nå skulle de sendte bekymringsmeldinga. Jeg tok med pappaen til guttene og min mor på møtet, fordi jeg er så utrolig dårlig til å forsvare meg selv. 

Der satt de å skrøyt pappaen opp i skyene - mens de svartmalte meg. La oss kalle pappaen M. "M glemmer aldri noe", "M sjekker kurven til guttene hver dag", "M har aldri glemt bleier eller klær" osv, osv. "Du har mye å lære av M!"

Jeg blir så utrolig forbanna og skuffa. For det første bor M med mora si, som lager alt av matpakker og vasker klær. Han har også innrømt til meg at han sjelden sjekker kurva, og han glemmer støtt og stadig bleier - så må jeg kjøpe bleiene istedenfor. De sitter der å juger!!

Etterhvert ble mamma så frustrert at hu stilte seg skikkelig på bakbeina - det går jo ikke an å sende bekymringsmelding av dette. Og fortsatte i det vie og det breie over hvor flink jeg er med barna, og at de må se litt gjennom fingrene på glemming av ting. (igjen, kun glemt EN ting siden nyåret). Sjefen og avdelingslederen ble da etterhvert medgjørlige på å ikke sende bekymringsmeldinga. Men vi skulle derimot ha nytt møte på høsten, og hvis jeg hadde glemt noe innen den tid så visste jeg hva som skjedde. I tillegg sitter de å sier at "hadde det vært opp til meg, hadde jeg sendt bekymringsmelding for leeeenge siden!". 

Jeg blir så såra. Det er ingen andre barn som blir mer glad enn mine når jeg henter barna i barnehagen. De ser hvor mye vi koser og duller hver dag ved levering og henting, og de er alltid superglade når de ser meg. Jeg gjør alt jeg kan. Jeg ble gravid som 17åring med tvillinger, og fødte i tillegg 3 mnd prematurt. Det har vært en vanskelig vei, og jeg har gjort så å si alt alene siden guttene var 6 mnd gamle. Jeg fortjener ikke et slikt press, og pisspreik fra fagfolk, som er der for å ta vare på barna mine mens jeg er i full jobb! 

Bytte barnehage er uaktuelt... Det er kun 2 år igjen, og hadde uansett ikke fått byttet før til neste år. Det er uansett definitivt det beste for barna mine å bli i kjente omgivelser, ettersom de ikke er så tilpasningsdyktige. 

Er det noe jeg kan gjøre? Vurderer nesten å gå til avisa med hele opplegget.. Ingenting jeg sier eller gjør hjelper uansett, og nå sitter de jo bare på vakt og venter på neste gang jeg eventuelt skulle glemme noe...

Anonymous poster hash: 0a339...eb2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville vurdert å bytte barnehage likevel, det kan hende du får bytte nå til høsten hvis du ringer litt rundt. Min gutt på samme alder skal bytte bhg nå, og han bare gleder seg. Skal gå i samme bhg som bestevennen da, men dine har jo hverandre. :) Det barnehagen holder på med er ikke bra for guttene heller, det går jo indirekte utover dem at moren deres blir behandlet som dritt.

Jeg har nok selv gjort meg skyldig i det meste av de feilene du forteller at du har gjort. Likevel får vi til stadighet skryt fra barnehagen om at vi har mer på stell enn de fleste, at barnet vårt "aldri" mangler noe i bhg og når det en sjelden gang gjør det så er vi så raske til å ta det med osv. Det handler vel om innstilling og hvilket fokus man velger å ha. Når bhg har valgt å ha negativt fokus mot deg uansett hva du gjør, så kan du bare ikke vinne.

Beklager negativiteten, men jeg har lest de tidligere trådene dine også, og denne bhg virker bare håpløs. Jeg hadde gitt dem opp for lenge siden.

Anonymous poster hash: dd03e...a7c
Skrevet

Dette du ramser opp er saker som barnehagegolk på kurs får innprentet om og om igjen at blir varslet alt for lite v til barnevernet. Har du det for hektisk til å huske disse tingene må du stå opp en time tidligere. Ikke at jeg er perfekt, men i løpet av de 11 årene til sammen jeg hadde barnehagebarn glemte jeg en regnbukse EN gang. Det er en del av livet ditt å være mamma og når du sliter med omsorgen så blir det sak av det. Bli voksen.

Dette med sovinga er ei helt an greie, det er det faktisk foreldre som bestemmer, men klart, om barna er uopplagte i barnehagen så blir det jo en vurderingssak.

Anonymous poster hash: 44256...8d8

Skrevet

Stakkars deg. Får utrolig vondt av deg. Har selv tvillinger i barnehagen og det er fort gjort å glemme noe. I barnehagen vår henger de aldri noen ut på den måten. De sender heller en fellesmail hvor det står at alle må sjekke kurvene, huske på å ta med våte klær hjem etc. Jeg synes du skal vurdere barnehagebytte en gang til. Guttene har hverandre og vil klare seg. Du vil også bli mindre stresset og det har positiv innvirkning på dem også.

Dette høres grusomt ut. Du har all min sympati. Det virker som om de skal ta deg fordi du er ung og det er ikke greit! Jeg leverte den ene jenta mi med både søvn i øyet og en flekk på genseren i dag. I går glemte jeg matboks og drikkeflasker i bhg. So what? Det sier ingenting om min omsorgsevne!

Anonymous poster hash: 41805...822

Skrevet

Fy faen. Jeg er en distre person og glemmer ditt og datt hele tiden. Kjører hit og dit og henter/bringer fordi jeg har glemt noe. Bestandig. Alltid vært sånn. Skulle barnevernet vært koblet inn for alle distre foreldre hadde vi hatt ett svært dysfunksjonelt barnevern.

Vet du hva, jeg ville byttet barnehage.

Anonymous poster hash: fdb4b...017
Skrevet

Alt på den listen barnehagen mener er BV sak mot deg har skjedd her også, ikke blanco i sofaen, men veeeldig mye annet. Han har slått på seg blåøye, kuler i panna, skrubbsår på knær, noen ganger har jeg glemt å tørke det han spiste rett før vi dro fra fjeset og han har hatt banan på haka som jeg har tørket bort når vi kom frem. Søvn i øyet?? Det får man jo gjennom hele dagen ...:-O Glemme ting gjør jo alle, de skriver jo til og med av og til, jeg glemmer sjeldent ting i bhg. noe de faktisk har kommentert, at jeg er den eneste som aldri glemmer ting (klær og slikt) til alle aktiviteter, og siden jeg er den eneste og dette er en stor barnehage så er det jo veldig vanlig å alltid glemme noe i farten. Veldig forståelig også! Husker vi fikk trussel om melding en gang på jenta fordi hun ikke hang opp klærne sine hver gang etter frilek, hun la igjen agurkbiter etter matpakken sin, hun tømte penalet sitt på pulten når hun skulle tegne og hun hadde hilst på rektor utenfor skoletid. Hun gikk i 1. klasse ...BV ble så sinna på skolen at de henla saken midt i møtet med læreren. Læreren satt bare der og rødmet. Vi ble faktisk rådet til å flytte skole da dette skjedde to ganger. På ny skole har det aldri en gang vært snakk om. Bare skryt der. Kan legge til at læreren gjorde dette mot flere foreldre og til slutt gjorde hun det mot feil foreldre og hun fikk sparken og jobber idag på en butikk ....:)

Anonymous poster hash: 3b21a...f46
Skrevet

Bytt barnehage. Det du nevner har ikke noe med barnevernet å gjøre! Med mindre det er endel av et større bilde. 

Anonymous poster hash: f1b7a...331
Skrevet

Det er faktisk ikke normalt i vår barnehage i alle fall at folk glemmer så mye som dette. Det er det ikke. Dere får gjerne tro det, men vær sikker dere som alltid mangler noe, at barnehagen følger med på dere. Vel kan man redde dagen med å låne et plagg osv, men det er barna som står som taperene her. Og når de kommer på skolen, og ingen dekker opp for den late ræva deres lenger... Da går barna der i møkkete klær, uten er skift, og uten ordentlige uteklær... Og de blir snakket om. Er dere så distré på jobb og?

Skrevet

Jeg er pedagogisk leder i barnehage, og den lista du viser her som visstnok er så bekymringsverdig er HELT NORMALT. Alle foreldre glemmer nå og da, det er derfor vi har låneklær, ekstra solkrem og byttelåner bleier nå og da. Jeg er rystet over den heksejakten din barnehage bedriver. Jeg forstår det sånn at styrer er like ille? Da må du gå videre opp i systemet. Dersom dette ikke hjelper, ville jeg kontaktet barnevernet selv. Dersom dette heller ikke fører fram: media.

Anonymous poster hash: 03c79...731
Skrevet

Det er faktisk ikke normalt i vår barnehage i alle fall at folk glemmer så mye som dette. Det er det ikke. Dere får gjerne tro det, men vær sikker dere som alltid mangler noe, at barnehagen følger med på dere. Vel kan man redde dagen med å låne et plagg osv, men det er barna som står som taperene her. Og når de kommer på skolen, og ingen dekker opp for den late ræva deres lenger... Da går barna der i møkkete klær, uten er skift, og uten ordentlige uteklær... Og de blir snakket om. Er dere så distré på jobb og?Anonymous poster hash: 44256...8d8

Det var da makan til svartmaling, skjerp deg!

Anonymous poster hash: 82cba...871

Skrevet

Å, himmel... Mine barn ville vært i fosterhjem for livet om de hadde gått i den barnehagen der... Jeg er fryktelig distrè og glemsk, noe barnehagen er fullstendig klar over - vi ler av det sammen til tider, det er rett og slett litt "komisk" av og til. 
Jeg bedriver på ingen måte omsorgssvikt av barna mine for det om. 

Jeg har ingen råd til deg, annet enn at jeg kan si at uansett om du skulle glemme noe eller hva det er - ikke ha dårlig samvittighet. Alle kan glemme, alle gjør til og med feil, og det er helt lov! 
Om det er hele sannheten du kommer frem med, så la de sende en bekymringsmelding til bv uten å bekymre deg for det, bv kommer i så fall ikke til å finne en eneste ting på deg. 

Anonymous poster hash: c28f9...9ef
Skrevet

Jeg er pedagogisk leder i barnehage, og den lista du viser her som visstnok er så bekymringsverdig er HELT NORMALT. Alle foreldre glemmer nå og da, det er derfor vi har låneklær, ekstra solkrem og byttelåner bleier nå og da. Jeg er rystet over den heksejakten din barnehage bedriver. Jeg forstår det sånn at styrer er like ille? Da må du gå videre opp i systemet. Dersom dette ikke hjelper, ville jeg kontaktet barnevernet selv. Dersom dette heller ikke fører fram: media.

Men når barnehagen låner bort i hytt og pine, og kanskje fire forskjellige voksne har lånt klær til det samme barnet i løpet av et par uker, så har vi den perfekte fasiten på hvordan omsorgssvikt blir dekket over og ikke oppdaget i barnehagene. Vi kuttet ut lånetøy hos oss, og ble sjokkert over hvor dårlig det faktisk stod til hos et par av familiene.

Skrevet

Det er faktisk ikke normalt i vår barnehage i alle fall at folk glemmer så mye som dette. Det er det ikke. Dere får gjerne tro det, men vær sikker dere som alltid mangler noe, at barnehagen følger med på dere. Vel kan man redde dagen med å låne et plagg osv, men det er barna som står som taperene her. Og når de kommer på skolen, og ingen dekker opp for den late ræva deres lenger... Da går barna der i møkkete klær, uten er skift, og uten ordentlige uteklær... Og de blir snakket om. Er dere så distré på jobb og?

Who ate your bowl of sunshine this morning thundercloud?

Anonymous poster hash: 57831...ab0

Skrevet

Men når barnehagen låner bort i hytt og pine, og kanskje fire forskjellige voksne har lånt klær til det samme barnet i løpet av et par uker, så har vi den perfekte fasiten på hvordan omsorgssvikt blir dekket over og ikke oppdaget i barnehagene. Vi kuttet ut lånetøy hos oss, og ble sjokkert over hvor dårlig det faktisk stod til hos et par av familiene.

Jobber du i barnehage?

Skrevet

Det er faktisk ikke normalt i vår barnehage i alle fall at folk glemmer så mye som dette. Det er det ikke. Dere får gjerne tro det, men vær sikker dere som alltid mangler noe, at barnehagen følger med på dere. Vel kan man redde dagen med å låne et plagg osv, men det er barna som står som taperene her. Og når de kommer på skolen, og ingen dekker opp for den late ræva deres lenger... Da går barna der i møkkete klær, uten er skift, og uten ordentlige uteklær... Og de blir snakket om. Er dere så distré på jobb og?Anonymous poster hash: 44256...8d8

Det var da makan til svartmaling, skjerp deg!

Anonymous poster hash: 82cba...871

Hmmmm, eller ikke, dette er virkeligheten, ha gjerne på skylapper om du vil. Disse foreldrene tar seg ikke plutselig sammen når barnet begynner på skole. Det kreves et visst ansvar å ha barn. Snakker ikke om en gang her, men når det er et mønster.

Skrevet

Jobber du i barnehage?

Ja. Og ser dette. I jobben min. Og vet at andre opplever det samme. Mens andre barnehager ikke opplever dette problemet. Og igjen, det er ikke snakk om den ene gangen man har løpt ut døra med jakka bak frem, men når det gjentar seg gang på gang...husk at dere hører HI sin side av saken her, hun husker noen ganger hun var glemt, men det er vel en grunn til at barnehagen faktisk har måtte begynne å skrive ned de gangene det mangler noe. Da har det nok blitt glemt mere enn hos dere som har vært distré en gang eller to...

Skrevet

Jeg jobber i barnevernet og en slik bekymringsmelding ville irritert meg mer enn noe! Vi har faktisk en del alvorlige saker å ta hånd om og slike meldinger fører sjelden til noe mer enn en samtale for å informere om at melding er mottatt og at det ikke gjenopprettes sak. Det er ingenting i disse punktene som sier at barna lider noen nød. Man får ikke en traumatisk oppvekst om mamma glemmer å sende med klær eller vaske ansiktet før man leveres i barnehagen. Bytt barnehage!

Anonymous poster hash: d045c...7ce

Skrevet

Lurer litt på reaksjonen din...... Hvorfor blir du så hysterisk og gjør alt du kan for at de ikke skal sende bekymringsmelding? 

Altså, selv har jeg ikke opplevd at noen har vurdert å sende melding på meg,men om det skulle skjedd ville jeg tatt det helt med ro og ikke stresset i det hele tatt. Jeg vet jo at jeg gjør en god jobb og at det ikke er noe å sette fingeren på... Om man vet at alt erpå stell og at det helt enkelt er en feil-vurdering av bhg, eller bare tullete påstander så har man jo ingenting å uroe seg for...

Anonymous poster hash: 92ca1...079
Skrevet

Jeg har gjort flere av de tingene på listen din. Uten at noen har reagert. Nå som datteren min slutter med bleier har hun ved noen annledninger hatt på seg broren sitt tøy for hun har ikke mer. Ingen som kommer med pekefinger eller negative kommentarer. Men jeg føler jo på det selv, jeg syns det er flaut. gjør ikke du? Er det en bagatell for deg? Eller bestreber du å ha orden?

Hvis du har en lite ydmyk holdning her, så forstår jeg at barnehagen reagerer.

Anonymous poster hash: 0d476...5dc

Skrevet

TS her, takk for svar.

Jeg vurderer å skrive en klage, for det er ingen hyggelig følelse at de konstant er ute etter meg. Det siste året har jeg glemt å ta med tøy 5-6 ganger. Alle gangene unntatt to har jeg kommet på det, og kjørt tilbake å hentet det etter jeg leverte barna. Jeg kommer heller for sent på jobb for å hente det jeg har glemt, de på jobben har stor forståelse for det.

Før det pleide jeg sjelden å glemme noe, ettersom jeg hadde bedre tid på morgenen når jeg gikk på skole, samt at dagene var kortere. Ikke hadde jeg lang reisevei heller.

Jeg hadde ikke skrevet dette på nett og prøvd å få hjelp, hvis det ikke var tilfelle. Eller hvis jeg visste at jeg bedrev en slags omsorgssvikt. Selv om jeg er ung og kan være glemsk til tider, gjør jo ikke det meg til en dårlig mor. Jeg sørger alltid for at de har det de trenger av klær og leker, mammaen min er også veldig flink til å hjelpe til med dette. 

Noe annet de nevnte på møtet var at jeg ikke kunne gi de frokost hjemme lenger, fordi barna var sultne når de kom i barnehagen. De sa at da måtte jeg eventuelt ta med ekstra frokost. Noe av det siste vi gjør før vi går ut av døra er å spise, og da spiser de en stoor bolle med havregryn hver. Jeg vet at de ikke er sultne når de kommer i barnehagen, men de blir sikkert fristet av andres mat av og til. Så nå må jeg begynne å la de spise i barnehagen, for jeg gidder ikke provosere.

Forøvrig måtte jeg også gå til innkjøp av nye matbokser, fordi de har forskjellige. De måtte visst ha like, hvis ikke ble det mye krangling. Forstår meg litt på den der, så det er også noe jeg må ordne.

På det første møtet nevnte de også det at jeg hadde kjøpt meg ny bil. Siden jeg krasja med den forrige, måtte jeg selvfølgelig ha ny - og siden jeg er over gjennomsnittet glad i bil kjøpte jeg meg en nyere BMW. Det var helt feil! For, siden jeg kjøpte bilen - fikk jeg ikke kjøpt vinterdresser til barnehagens ønskelige tidspunkt. De hadde foret høstdresser og tykke ulldresser til å ha på innsiden, og det var uansett ikke nødvendig med vinterdresser på det tidspunktet. Men det var tydeligvis noe å lage en stor sak ut av uansett. Alt jeg gjør er feil, uansett om alt er i beste mening.

Skrevet

Den lista du nevner over her er helt normale ting som kan skje. Jeg er fryktelig glemsk av meg.

Har tilogmed glemt møter jeg og barnet mitt skulle i med barnevernsleder men aldri fått påpakning for det.

dwt er nok personlig anliggende fra voksne i den barnehagen å det får du antakeligvis ikne slutt på før du enten skifter bhg eller inviterer bv seøv søik at de kan komme å se og vurdere. De fleste i bv er fornuftige å er ikke ute etter å ta barna dine så jeg tenker at hvis du har et godt samarbeid med bf så la han og være med også inviterer dere bv hjem. da blir saken fra bhg fort avlivet.

Når det er sagt så lurer jeg på om de mener de er helt feilfri i bhg? I går da jeg henta jenta mi satt hun å en lekekompis alene bak bygningen å tygde/sugde på gråstein ( var visst drops ifølge ungene) mens de voksne satt på trappa å jabba...det er titt og ofte slikt skjer, jeg tar det opp med de voksne at jeg betaler for at barna mine skal ha tilsyn å ikke kaffeslabberas. Uansett poenget er at de som jobber der er bare mennesker der de og å de gjør garantert feil mange ganger. I dette tilfellet er det nok en ansatt som også er en forsmått eks som kanskje har klart å overtale sjefen sin om hvor forferdelig du er?

Anonymous poster hash: ec2ac...486

Skrevet

Dette høres ut som en skikkelig heksejakt. Jeg ville forhørt meg rundt etter en annen barnehage, jeg hadde ikke orket å ha denne negativiteten hengende over meg i 2 år til.

Jeg har jobbet i bhg selv, og så godt som alle foreldrene glemte noe inn i mellom. Enten det av påfyll av bleier, vaske regndress eller mer skiftklær. Ikke unormalt at barna kom med leverpostei i håret eller melkebart. Jeg synes det høres temmelig uskyldig ut. Og at du har glemt EN ting siden nyttår er vel godt gjort synes jeg, tipper noen andre foreldre har glemt flere ganger.  

Anonymous poster hash: 8af97...798
Skrevet

Lurer litt på reaksjonen din...... Hvorfor blir du så hysterisk og gjør alt du kan for at de ikke skal sende bekymringsmelding? 

Altså, selv har jeg ikke opplevd at noen har vurdert å sende melding på meg,men om det skulle skjedd ville jeg tatt det helt med ro og ikke stresset i det hele tatt. Jeg vet jo at jeg gjør en god jobb og at det ikke er noe å sette fingeren på... Om man vet at alt erpå stell og at det helt enkelt er en feil-vurdering av bhg, eller bare tullete påstander så har man jo ingenting å uroe seg for...

Jeg blir ikke hysterisk. Men det er ikke noe ålreit og gang på gang komme gråtende ut av møter med barnehagen. Jeg har heller ingen positive opplevelser med barnevernet, og har hørt mange skrekkhistorier fra familie, venner og bekjente. Har 2 søskenbarn som er barnevernsbarn, og de har IKKE hatt det lett. Også leser man jo skrekkhistorier i hytt og pine om flotte foreldre som plutselig blir fratatt barna sine over bagateller. 

Men selvfølgelig, det er ikke slik realiteten alltid er. Og det kan godt hende jeg kan få nyttig informasjon og hjelp av barnevernet, men saken er den at det har jeg ikke behov for. Barna har fått mange timer med spesialpedagog hver, og jeg vil få veiledning der når jeg trenger det. PPT er på banen og prøver å hjelpe barna til å utvikle seg mer og raskere, ettersom de er 11 uker premature og henger veldig langt etter. 

Skrevet

Syns du hører fornuftig ut, distre og glemsk er jeg og, men barnehagen klager ikke. Du kan ringe rundt og spørre om noen barnehager har plass fra høsten av. Håper at barnehagen ikke vil reagere på det, de kan oppfatte det som å rømme fra problemene og at det kanskje ikke er bra for barna på bytte.

Anonymous poster hash: bf206...2ab

Skrevet

Der sa du det - du har aldri opplevd at noen har vurdert å sende melding på deg, da kan du ikke vite 100 % sikkert på hvordan du vil reagere. Vi ble meldt av barnehagen pga noe tull og vas, og jeg falt helt sammen. Jeg kunne ikke fatte at noen trodde så stygt om oss, og jeg ble nesten fullstendig paranoid av det. Barnevernet gjorde heldigvis jobben sin og henla saken (som aldri skulle vært noen sak), men jeg brukte lang tid på å reise meg etter den opplevelsen. Vi byttet barnehage og har heldigvis vært heldige med byttet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...